18 Eylül 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

18 Eylül 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

18 EYLUL — 1936 HABER — Akşam postası Si Büyük müsabakamız Hediye kazananların isimlerini neşrediyoruz İsimlerinizin sonundaki hartleri bu listede bulur ve karşısındakini Okursanız ne kazandığınızı öğre- Nirsiniz. Büyük şişe kolonya kiloluk Büyük şişe kristal kolonya 540 No, Konsol saati 5437 No, büyük konsol saati Zeplin esans 81 No 4 No, Pertev kolonya Çizgili Pertev kolanya Küçük kristal kolonya Küçük mnam saati Jeli Fam 9125 kolonya Jo Fam 9180 kolonya Çiçeklerim esans: 180 Na. Eva esansı 115 Esans 2030 Elizabet osansi 850 Dört köşe kristal saat Mürekkepli ve kurşun — Kalemli kâlem, elektrik lüks feneri pili > FEŞEsöywsco YU erp eri FE KİS KI — KI — Elektrik el feneri ptili Uç Küçeli kristal sast Müntatli maden sanat Cam uclu inürekkepti iatilo kafemi Yüdırım traş bıçağı Eenns büyük kutu ii Ne. Diş macunu Esans küçük No 10 Necipbey Bstns No. 9 Erem Pertev yağsız Briyartin Pertev Traş sabunu Xi sabunu Erem Soley Şov Mor Krem Pertev yağlı ve yağız Tasyon Yy Okuyucularımıza Müsabakamıza iştirak ettiğiniz za- Man elinize verilen numaralar ne ise numarayı cetvelimizde arayınız. Bu Numara karş nda isminizi ve adre- nizi bulacaksınız. Adresinizden son- âda yakazandığınız hediyenin adını, Yahut ta (HM), (L), (J harfler bulacaksınız . ) ve ilâh. gibi bazı Bu harflerin hangi hediyeye tekabül ettiğini de yu- karıdaki listede arayıp bulabilirsiniz. 83 Ali Bentürk Galta ovazinyan han İG, 334 — Halil brahim Gelenbevi or okulu 22 L, 335 — Sabahat o Uçan St kız silesi 195 M, 335 — Yurdagil eski aydın oteli (karşısı Mo: 1 Y2; 337 — Bayan Şlahte © Yeni cezayir 8. Kemalli ap. 23 G, 338— itti öney Taksim Belediye tahsil şu- Beni E, 339 — Servet Beykoz Yalıköy Mhafiyeci C, 340 — Cevat Şenman E- Yüp orta okul sekreteri KI, 341 — Meh Met Yaşar Yuvakman Karagümrük A- Wüşa camli karşmında 199 YL, 342 Yürüt Edirnekapı derviş Ali m. anamos © Lİ, 343 — Yz. B. Hayri Davutpaşa MW top: “Tb. 8, 344 — Hikmet İst. erkek i 6 - E, 833, O, 345—ihsan Kislik Ça M ördek © kasap M. Karaçelites 25 G, M6-Modiha Şehremini Mimar acem mah bakaki $. 15 H3, 347 — Mustafa Cibali İs. kutu fab. Mücellit S, 348 — Y. ş Pazkpaşa 5. 10 Bâlirköy İl, İ4D 4. Reşat Çeşmemeydam © yolcu #de $. Galipbey Ap: 21 J1; 350 — M. Vehbi A. Hisar yenimahalle nişangâh İSB, 351 .— Ali Akdoğan Askeri ihtisas Mahkemesi memuru G.Antep H4, 352 > Bayan Begem Haliçfeneri o kiremit Mah. Köroğlu 8. 47 (Kadın şapka tas Mâğı), 553 — Mehmet Boşka Kurtuluş ikçi «. 211 Nİ, 354 — Mustafa Os- Man Haliç fener köroğlu 8. 26 N, 355 — İbrahim M. Ali oğlu İş bankası arkası Amara Skahvede HI, 355 — Alyanak Beyoğlu Taksim çeşmesi 8. 3 U 357 — Necdet Faik Esen Eyüp kuru Wak e. 5i K2, 353 — Osman Bulut Ga lata Kemeraltı c. 76 1, 359 — Ziya Sü- Merkan Harb. okulu istihkâm öğretme- Mİ A, 360 — Rasim Kumkapı tiyatro €. ap. 57 M, 361 — Bayan Hamiyet karakol $. 1i M2, 362 — Nihat paşa acı çeşme (o kulaksız 9 Mi, M3. Enver Abay İst Zirant mek, asis tan: F, 364 — Mehmet Al Eyüp âmâ E Min m. tekke 8. 18 KI, 365 — Kerope lusyan Tahtakale 49 O <Gramefon), — Bayan Eymen Maçkapalas No. $ 5, 367 — Bayan Zarife (Gedikpaşa bamam C. Nevriye 8, 47 A, 368 — Mu- #affer 'Tersin Aynak 'çeşme yüksek ap. N süpürgesi), 369 — Mehmet Yalçın Çelik © Sültanahmet 3 ler mab- n kumaşı), 370 — Süleyman Sa- Mütya sancaktar mah. tekke 5. 7/2 (Ka kumaşı), 371 — Nurettin o Ergök İL. 372 Sungur Tekin Sertoğlu Ök- "üzce civarı hazar s. 41 Ankara G. 373 > Şadi Halk eşya pazarı Ankara N, 374 ân Semin Asmaltı mescit minare S. 20 P, 375 — Nurettiin Berkin Beşiktaş Köyiçi çiçekpazarı 7 H3, 376 — Salik Yılmaz Galata arap camli mahkeme 8. 125,377 — Ayhan Topkapı maltepe & (Fotoğraf makinesi), 378 — Recep Oğan Nişantaşı rumeli ç. Cabi ap. (Kâdın şapka taslağı), 379 — Acar Bele Şişli terakki Hisesi smı fS 371 (Or- ta konsol saati), 380 — İbrahimi Sultan- hamam 26 (2 adet büyük havlu), 381 — Nedim Aşkın Ağacamli saks: 8. 33 F, 382 — Nadya E. Saymer (Büyükada Mehmetcik 8. 33 E, 383 — Niyazi Tepe başı Çatma mescit 2 N1, 384 — Nermin Kartal 234 N, 385 — Agop Agya Sul tanhamam C, Aşir efendi han 14 İ, 386 — Hosep Beşeryan J1, 387 — Şevki Ço rak Firuzağa karakol e. $ G, 388 — Ön mik Erman Gedikpaşa tiyatro ©. 481, 389 — Necmiye Hamalbaşı (Samanlı meydan 32 Ol, 390 — Aysel Nedim Ak kuzu Beyoğlu mahmutağa yokuşu 14İ, (Devamı var) italyada İş ücretleri artıyor 12 eylülde toplanan Bâzırlar mecli. sinin mesai programında iş Ücretleri-| nin arttırılmasına dair bir madde var- dı. Bu tedbir, mensucat ameleleri- ninkinden başlıyan arttırma faaliyeti- ni tamamlıyacaktır. Arttırma vüzde 7 ve 10 hrasmdn - dır. Bu arttırma amele ve patron sendikaları arasindaki uzun gürültü- lerden sonra kabül edilmiş bulunmak- tadır, Amele ücretlerindeki yeni arttır. malar nakliyat memurları federasyo- nu tarafından ileri sürülmüştür. . O- tomobil naklıyatı yapan bütün amele- ler Ücretlerinde yüzde 5 ten $e kadar bir arttırmanın husulüne yakında #şa- hit olacaklardır. (Stefani) “Yeni eserler Ho'ivut İstanbu! magazin Bu mecmuanm 17 Eylül nüshası güzel hikâyeler ve güzel resimlerle en son sinema haberlerini yüklü olarak çıkmıştır. Bu mecmuanm birinci sayısı çik- mıştır. Fatihte Acele satılık arsa Fatihte Kıztaşındea Sofular cadde sinde Üç tarafı murtazam cadde, seni 28 nazır, tramvaya ve çarşıya pek ya kın, civarı kânrilen mamur, 702 met re murabbai, kism; âzamı mülk müs tatililşşekil ve altı parçaya mufrez arsa acele satılıktır. Tâliblerinir. saat on, dan bire kadar HABER gezetesinde Bay Fethiye müracaatları, İ eeği söylenmişse de lâfta kalmıştır. | ceği söylenmişse de rafta kalmıştır. ikâyetler temenniler Haliç şirketinden çıkarılanların ğ hakları ne olack ? Haliç şirketi zarar ettiğinden bah- sile belediye hissesini vermeyince şir- ket vapurlarına belediye tarafından haciz konmuş ve 98 bin liranın tahsili) © için ie mahkemeye müacaat edilmiş- 4, Bu zamandanberi Haliç seferleri belediye tarafından işletilmeğe baş- lanmış ve bir müddet sonra müsteri az olduğu kanaatile çalıştırılan va- Bu vaziyet tabiatile kadroda ten- sikat yapılmasını icab ettirmiş ve 85 memur açığa çıkarılmıştır. Açıkta kalan bu memurlara ikramiye verile- Çıkar:lanlar arasında, şirketin ku- rulduğu farihtenberi, yani 28 sene- dir çalışmış olanlar da vardır. Bim- lar vaktile belediyeye müracvat et mişler: — Hakkınızı sirket verecektir! Sözüyle karşılaşmışdılar. Şirkete baş zurmuşlar: — Belediye tesiantı devralırken bize böyle bir teklifte bulunmadı. Şeklinde cevap almışlardır. Hulâsa, baş vurmadıkları yer kalmıyan ve şirket zararda iken bile; ni rılmiyan bu memurlar bu- De ln bir haldedirler, kil ederi b köye Belediye belki de kadroda tensi- kat yapmağa mecburdu. Fakat ken-! ders di alacağı olan 98 bin liranm tahsili için mahkemeye müracaat ettiği za- man bu yeküna, açığa çıkardığı a- damlarm almağa hak kazandıkları ikramiye miktarını da acaba ilâve e- demez miydi? Her halde bu mağdur memurları düşünmek belediyenin bir vazifesidir sanıyoruz. Büyük limanlar ticaret faaliyeti Roterdam ticaret ve sanayi odası başlıca limanlarda 1935 senesi zarim- daki faaliyete ait bir istatistik nesret- miştir. Bu İstatistiğin mühim rakâm- larmı alıyoruz ki Jimana giren gemi- lerin tonağjını göstermektedir: lu gösteriyor. Son yıllarda matbuat “Yüksek kan tazyiki,, diye boyuna ya- ular çıkmakta, herkes, bilir bilmez, bundan bahsetmektedir. Birçok kim. seler bu derdin umum sağlığı bozduğu» “na inanmaletedır.. Yüksek k-n tazyiki hiç de yeni bir şey olmadığı gibi hattâ bir hastalık bile değildir. e DE Kan vücudu baştan başa bir takım 3 — Roterdam 20.933.244 borular vasrtasyile dolaşır; bunlara da- 4 — Mambürg 18.214.077) mar, şiryan vestire diyoruz. Kan dere- 5 — Anvers 18.068.910) si kuvvetini adek ve içi beş bir pompa 6 — Küba 16.763.910| olan kalpten alır. Pompa kendini büz“ 7 — Marsilya 16.611.897) düğü zaman şiryanlarda bir dalganın 8 — Hong - Kong 15.340.273) geçtiği duyulur. Bu dalgayı parma 9 — Sengapur 14.800.027) ınızı her hangi bir şiryan Üstüne ko- 10 — Liverpul 13.981479| yunca hissedersiniz; buna nabiz diyo- 11 — Lizbon 12.169.871) ruz. Nabza ekseriya bilekte bakılır; e ma 11.968.509) cünkü burası en muvafık yerdir. Fakat, 13 — Yoni Orlean 10.958.760) dediğimiz gibi büyükçe bütün şiryanlar. 14 — Sutampton 10.755.721 da'da bilssedilir. — Sa e Di Dalga bu boruların boyunca geçer- 17 — Osaka 10.410420) Ken, içeride tazyik artar. Normal sil hate iken hususi bir âlele ölçülebilen Beynelmilel bu tazyik geniş hudutlar içinde az çok biz istikrar gösterir, tazyik, vücut ha- rekete geçince artar, Heyecan bile kan tazyikini arttı. rr ve artma hiç de normalden hariç sayılmaz. İnsan yaşlandıkça şiryanların alâs- tiki duvarlarının katılaşması dolayısiy- 7: kan tazyiki yükselir. Katılaşma, da- marları darlaştırır ve kalp kan cereya- nın: damarların içinde yürütmek için daha fazla çalışmağa mecbur olur. Bazı hastalıklar ve bazı âdetler in. sanı genç yaşta ihtiyarlatır ve yüksek bir kan tâzyikine sebep olur. Demek Li yüksek kan tasyık: bizzat bir has- tehk değildir ve fakat hastalığın izi- dir. Eğer sebep anlaşılacak «ursa, ça- resinin bulunması mümkündür. Gene yaşta başka hiç bir sebep olmaksızrı kan tazyikinin yükselmesi peklikten yani bağırsakların iyice işelmeyip ka- bız yapmasından ileri gelir. Ancak bu gibi hallerde kan tazyi- kinin (indirilip indirilmemesi keyfiye- tine bir doktor (karar vermelidir. Umumi şihhatte tehlikeli bir bo- zukluk yoksa uzvi bir hastalık da mevcut değilse, hasta ilk izleri tedavide bir çok şeyler yapabilir. Bu ilk izleri müzmin baş ağrıları, kirli deri, kabz, ilminücum birliği Üçüncü beynelmilel ilmi nücum kongresine iştirak eden 16 milletin murahkasları Düsseldorf beynelmilel ilmi nücum birliğini tesis etmişlerdir. Alman ilmi nücum merkez heyeti şefi olan Doktor Hubert Kerseh, reis in- tihap edilmiştir. Birliğin merkezi Düsseldorfde bulunacaktır. Bundan başka, her memleketin bir murahhasından terekküp etmek Üüze- re bir mesai komitesi seçilecektir. Kongreye iştirak etmemiş olan davet- li devletlerin bu komiteye girmek üze- re yeniden davet dilmeleri kararlağtı.. rılmıştır. Almanyada katolikler gençleri terbiye edemiyecek Almanya maarif nezareti, rahiple- rin katolik gençliği teşkilâtında, mek- teplerde dini tedrisat yapmak gibi fa- aliyetlerini meneden bir Kanun neş- retmiştir. Bu itibarla kilise, gerek mekteplerde muntazam dini tedrisat- tan, gerek katolik gençlik teşkilâtla” rında faaliyetten menedilmiş bulumu- yor. (ZN) ugün hâlâ yaşayanlar vard Sağlık Öğütleri Tansyonlar ve kan tazyikleri âleminde ) mağaralarda ır gi yem D S BN İlk insanlar bir mağarada yabut bir topruk Oyuğunda (yaşıyorlardı. Bugünkü dünyada da hâlâ bu tarz. da yaşıyan insanlar mevcuttur, İtak yanın şimali Afrika (omüstemlekesi Tarabulustan 100 mil kadar içeride bu- lunun Ciğrinna köyünde insanlar hâ- li böyle yaşıyor. Mühim bir kısmını Yahudiler teş- evler toprak altındadır. Yahut kaya içine oyulmuştur. Onlar için kuş bakışı bir gözle ortalıkta bir sey resimde bir Yahudi hahamını yeraltı evlerinden birinde Yahudi çocuklarıma okuturken görüyorsunuz. (daire içindeki resim) dershaneye girilen yo- göremezsiniz. Yukarıki zan sersemlik ve kısa soluk almalar. dır, Unutmayın ki bu izler yalnız yük- sek Okan tazyikine mahsus değildir, Daha birçok intizamsızlıkların alâmet- Bu takdirde £ yüksek kan tazyiki kendi kendini (o zehirlemekten ileri ge- lebilir. o Bağırsaklara dikkat etmek ve yemek işlerinde akılı davranmak $u- retiyle bunun önüne (geçilebilir. İnsani semirten yemekler eksiltil- melidir. Bunlarda proteyin vardır Ve posaları nesçlerde kalacak olursa zarar verirler. Et günde ancak bir defa yenebilir, Fakat dana ve sığır (eti, böbrek ve ci- ğer yenmemelidir. Tatlı hamur işleri, turşu ve şekerlemelerden sakınmalıdır. Sade çorbalar, hafif balıklar, yumurta tereyağı, süt ve peynir bir zarar ver. mez. Taze meyve, tazç sebze yenmelidir. Yüksek kan tazyiki olanlar için mutedil eğrersizler faydahdır. Fakat her “ürlü heyecan ve vllcut yorgun“ Juklarından O .çekinilmelidir. Havasız odalâra uğramamak bilâkis bol ve tes miz hava lâzımdır. Tasa ve üzüntü (hiç gelmez, bol bol hayati olduğu gibi ve güler yüzle ka- bul etmelidir. Doktor Çocuk kötürümlüğü salgını Yeni yeni müthiş hastalıklar #on zamanlarda doktorları alâkadar et- mektedir. Bunlardan biri, İsveçteki çocuk kötürümlüğüdür. Vikaye için alınan tedbirlere rağ- men, çocuklarda görülen felç, Cenu- bi İsveçte tahribatına devam etmek» tedir. Son dört bafta zarfında Gö- teberg eyaletinde 129 hastadan 151 ölmüştür. Meşhur İsveç profesörü Hoeger, - hastalığın, sıtmada olduğu gibi, bataklık sahalarda yetisen siy- ri sinekler tarafından nakledildiği fik- rindedir. Bu hastalığın intişar ettiği “ sahalarda suların tasfiyesine itina © * dilmektedir. (Dagen Nyheter) ZTYİi — 931 İstanbul Erkek mua lim mektebinden aldığım şahadetname mi kaybettim. Yenisini çıkaracağımdan >< uykusuzluk, romatizmamsı ağrılar, bal eskisinin hükmü yoktur. 464 Bahaddin