September 25, 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

September 25, 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Rusyada Leningrat, 71 (A.A.) — Hususi muhabirimizden: Halkevi futbol takımız ile Le ningrat muhteliti arasındaki fatbol maçı bugün Lenin stadında 40.000 ki- şi önünde yapıldı. Saat 16,9) da evvelâ Türk takımı sahaya çıktı ve alkışlar arasmda halkı selümladı, Bunu takiben Te- ningrat takımı da sahaya çıktı. Mu- tat merasimden sonra saat 16,42 de lik ilem biz yaptık. Fakat bu hücum yarı yolda kesildi. Lenin- gradn mukabil hücumunu kalecimiz güzel bir polonjonla kurtardı. Hava güneşli ve kuvvetli bir rüzgür tama- men aleyhimize, ilk korneri biz vap- tık, fakat fena çektiler. Bu sırada güzel bir akınımızı Le- mingratlılar topu taca atmak suretile; akim bıraktılar. Leningratlıların mu-i » kabil akınlarında top kale önlerinde İ di. Hakemin verdiği penaltıyı Lenin- gratlılar fena bir vuruşla dışarıya | attılâr, önünde bir kargaşalıktan istifade e- (| den Leningratlılar 24 üncü dakikada İ birinci gollerini yaptılar. Bu golün (| arkasından bir iki tehlikeli dakika (İ daha geçiriyoruz. Yaptığımız akmı Leningratlılar 18 çizgisi dışmda hatalı bir surette dur- durdular. Çektiğimiz favul Kale üs- tünden gidiyor; Gene bir hücumda lehimize olan kornerden istifnde edemiyoruz.” “Bus na mukabil Rusların çektikleri bir Serbest vuruş kalenin yanından avu- ta gidiyor. Bizim bir serbest vuru- Sumi; netice vermiyor ve ilk devre Su suretle 1 — 0 aleyhimize bitiyor. Ikinci devre İkinci devre saat 17,35 de başladı. Takınırmızda ufak bir değişiklik gö- Dünkü sabıh garetelerinden birinde “atlet atışı değil, yazıcı atışi,, başlığı altında evveli günkü gazetemizde çıkan ve Rumca gazeteden tercüme edilen bir havadis yalanlanmak isteniyordu. Biz buh avadisi Atinada çikan 18 ey- M1 036 tarihti Atletiki Neolfa ialmli spor gazetesinden tercüme etmiştik; Nitekim yukardaki klişesini bastığımız gazete « NN Miu oyuncularımızdan birinin eline değ. | kaybettik Rus takımı (4) Türk takımı (0) rülüyor, Sağiç Sadinin Yerine muh- teşem geçmiş. Daha jik dakikalarda kuvvetli akınlar yapmağa başladık. Oyun ilerledikçe hakimiyetimiz bariz bir şekil almağa başladı. Fakat ne- tice vermiyor, Mütemadi şütlerimiz kalenin ÜS-| yonu bu parayı tünden ve yanlarından geçiyor. - Sıkı bir hücumumuz da kalenin önünde üç kişinin topa çıkmasına rağmen neticesiz kalıyor. Oyunun bundan sonraki kısmı nisbi bir hâkimiyetimiz altında devam ettiği halde beraber- liği temin edemedik ve Leningrattaki bu oyunumuz da | — 0 mağlubiyeti- mizle neticelendi. Bugünkü müsabakalar Eskrim müsabakaları yarın 18 de İ güreş müsabakaları da gece 20,30 da İ | Umumiyet itiharile iki takım is Atan varsa bile 0, herhalde biz değiliz O ) SYAAAZ Dİ -ANEKAAYWE TYXAI9X. pya NEON MAAMON ALXKOYIH AGO 6A PIXNEL 60 ya H. AOKIMH YİHPZE OPIAMBEYTIKM 25 emi le emenevel he yapılacaktır. Bunların neticeleri 26 eylülde ya-! pılacak bisiklet yarışı neticesile be- raber 26 eylül gecesi saat 8 de Le- ninzrat radyosundan verilecektir, Balkan oyunları sında tevazün var. Bu sirada kale Atletlerimiz Atinada Atina, 21 (Sporcularla beraber gi- den arkadaşımızdan) — Buzün, Ro- manyalt atletlerle beraber Atinaya geldik. Yolculuğumuz çok iyi geçti. Burada büyük bir bayram havasi ile karşılaştık. Atina, Balkan oyun- larına iştirak eden altı milletin bây- raklarile süsleniyor. Yunanlılar, .müsabakalara fevka- lâde “ehemmiyetle hazırlamyorlar, Oyunlar 27 eylül pazar günü Yunan kralr tarafımdan açılacaktır. Atletlerimiz bügün ilk antrenman- larını yaptılar, Antrenörlerimiz mü- sabakalarda iyi netlecler alacağımı- zı ümit etmektedirler. Atletlerimiz Akropol palasta mi- safir edilmektedir, DE © ş ei mi n ABAJİTIKH 'NEOAAM,, / 8 elemesi ri KYPAKIN el Ssk Gi nin koskocaman serlevhasında Rumca- ye hiç bilmiyenlerin bile anlayacağı gibi | (60 metre)kelimeleriko layca öcü!) mekte ve altındaki yazıda evvelki gün verdiğimiz Lefsilât yazılmaktadır. Rumca bilmemek hata (değil, fakat bilmediği işlere karışmak affedilmez ka- bahattir. Bu klişeyi, © atıcılığın kimin! tarafından * yapıldılını okuyucularımıza | göstermek için koyduk. e e 5 Macaristan Yugoslavya Milli futbol takımları gelecek ay Belgradda karşılaşacaklar Yugoslavya Futbol Federasyonu 15 Birincitegrinde Belgradda oYugoslav- ya ile Macaristan milli futbol takım- larının bir müsabaka yapmaları için Macar federasyonuna müracaat etmiş tir, Macarlar yol masarifi için üç bin dinar istemişlerdir, Yugoslav federas- ul etmiş olduğun- goslav mili fut- karşılaşması takar- y dan Macaristan - bol takımlarının rür etmiştir, Yugoslav atletleri Yunanislana gittiler Yugoslav ateltleri cuma günü Ati- naya gitmişlerdir. Bu kafile çok çalış- miş ve mükemmel antrene edilmiş Yu goslav atletlerinden müteşekkildir. Maşhur İvanoviç henüz Yunanistana gelmiş bulunmuyor, Yugoslav federasyonu kendisin! İn- giltereden telgrafla davet etmiş oldu- Zundan müsabakalara yetismek üzere bugünlerde Yunanistana gelmesi bek- lenmektedir. Ecnebi memleketlerde Futbol lik maçları Futbol müsabakaları kadar sürprizli hiçbir spor teması mevcut değildir. Buğünlerde bütün Avrupa şehirlerin de yapılmakta olan futbol, Tik maçları ümit ve tahminlerin hilâına o Reticeler vermektedir. Ingiltere Arsenal Formhanton'a 0—2 mağlüp olmuş, Çariston Brimingam ile 22 be- rabere kalmıştır. Everton Liverpolu 2-0 Bortsmanf de Mançesteri 2—1 kazan- mıştır. Avusturya F.K. Vienne Rapiti o(3—i, Admira Hakuvayı 6—0, Viyana oLibertası 1-0, Favoritner Vakeri 2-1 mağlüp etmiş- tir, Almanya Frankfurt Visbadene 4—0, Sarenburg F. K. Frankfurta 4—1, Kobingen Stüt- garda 2—0 mağlâp olmuştur. Çekoslovakya Slavya Morovska Slavyayı 1—0, Vik torya Ziskoklandeni 2.3, (Viktorya, Revs'i 2.0 yenmiştir. Macaristan Hungarya Halendası 5-0, Nemzet Faymbulu 10, Etektromsi Üçkeri 7-0, kazanhıştır. Bunde ile Şarokşar 2—2, Saget ile Uypşet de 1—1 berabere kalmışlardır. F. T. C.nin Boçkay ile maçı çok gü- zel olmuştur. F.T. C. merkez muhaçimi Toludi klübünün yediği tek gole kerşi kendi başına 4 göl atarak F. T. C. nin 4—1 galibiyetini temin etmiştir. Mercanspor Eminönü Yıldızspor namını almışiır Mercan Spor klübü ilk teşekkülün- denberi Halkevine girmek emeliyle yaşıyordu. En mihayet bu arzusuna muvaffak olabilmiştir, 22 - 9 - 936 Salı gilin akşamı Emi- nönü Halk Pörtisi Heyeti gelerek bü- tün tetkiklerini yaptıktan sonra Mer- can spor klübünün tam mahnasiyle Halkevine girmeye lâyık olduğu ka-| ——— ——— rarlastırılmıştır. Bu karardan $onra klübün ismi O değişirilerek Mercan spor yerine (Emi Yıldız spor) ol muştur. Yeni ii lığı ile Eminö: ederiz. Yıldız sporu tebrik I Mektep kitaplarınızı kolaylıkla almak isterseniz Ankara caddesinde e ve bu çalışken'« Su topu müsabakamız Yarın Medada başlıyor Su Topu müsabakamza iştirak eden Galatasaray A takımı Bay Kadri Nuri, klüp kaptanları önünde kur'ayı çekecek ve iki buçukta müsaba- kalara başlanacaktır. Hakemler, Suat ve su sporları antre nörü A, Frensşüidir, Müsabakamıza girmek istiyen klüp! veya mektepler yarın ssat ikiye kadar! müsabakada bulunacak olan omuharri- rimize kayıtlarını yaptırabilirler. Mekteplerden gelecek takımların mek tep müdürlüğünden muvafakat kâğıdı getirmeleri mecburidir. i Gazetemizin tertip etmiş olduğu su | topu turnuvası yarın Moda yüzme ha- vuzunda büyükler ve küçükler arasmda olmak üzere iki kategoride yapılacak» ter. Her iki kısmın birincilerine gazete- verilecektir, ve mizin koyduğu kupalar Turnuvamıza iştirak edecek klüp mekteplerin yarın saat tem ikide Moda yüzme havuzunda bulunmaları ve kap:- dan davetiyelerini almaları lâzımdır. Saat ikide su sporları İstanbul ajanı! i İ Evleneceği veya Amerikaya gideceği | söylenen | Ğ Cim Londos Afrikaya hareket oki Ya Amerikadaki menecerinden ge- len telgraf üzerine, yahut da İngilte- redeki maşukasiyle evlenmek üzere birdenbire Yunanistandan gitmiş olan Gim Londos üç gün evvel Londraya varmış ve birçok İngiilk gazetecileri tarafından karşılanmıştır. Londos, aşk veya Amerika işi şim- dilik mevzuubahs değildir, İngiltere- deki profesyonel serbest güreş müsa- bakalarma girmek için geldiğini söy- lemiştir. Fakat, İngilteredeki müsabakalar İkincikânuna bırakıldığı için Yunanlı pehlivan dün Afrikaya müteveccihen İngiltereden de ayrılmıştır. Hareketi esnasmda kendisiyle görüşen gazete- cilere: “. Şimdi, Kamp Tavn'a gidiyo- rum. Bir İngiliz tarafından organize edilmiş olan serbest güveşelre iştirak edeceğim. Bu defaki rakiplerim dev cüsseli zencilerdir. Bu müsabakalar iki ay kadar sürecektir. Sonra Mısıra uğrıyacağım, Kahire ve İskenderiyede benimle güreşmek istiyen güreşçilerle müsabaka yaps- cağım ve Birincikinunda Yunanista- na gidip Noeli ailemin yanmda geçi- receğim, Bu suretle hem de istirahat etmiş olacağım. Sene başından sonra Londraya tek- rar geleceğim. O zaman yapılacak o- lan turnuvaya gireceğim. Bu turnuva da Al Baba, at, Dangalef ve Degs| : lan gibi müthiş pehlivanlarla boy öl 3 çüşeceğiz. Maamafih tekrar dünya şampiyonluğunu kazanacağıma emi- nim,, demiştir. Sırıkla yüksek atlama: — 0... Affedersiniz! ——— Mektep kitapları “VAKIT,, Kitap Evinden geçiniz. Telelon: 24370