9 Ekim 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

9 Ekim 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

9“Birinciteşrin. — 1936 IŞIKLI NE iu * NECiP Birinci teşrin riz. Fatihte Acele satılık arsa Fatihte Kıztaşımde Sofular cadde sinde Üç tarafı muntazam cadde, Seni 26 nazır, İramvaya ve çarşıya pek ya kın, civarı kâmilen mamur, 702 met re murabbar, kısmı Âzamı mülk müs tatilüşşekil ve altı parçaya mufrez arsa acele satılıktır. Teliblerinin saat on. | dan bire kadar HABER gazetesinde Bay Fethiye müracaatları. Ucuz ve taksitle Galata : Sesli Han Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir 6 yz keşide 71 Birinci teşrin 936 dadır. Büyük ikramiya: 200.000 Liradır. Ayrıca : 30.000, 20.000, 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (50.000) liralık iki adet mükâfat vardır SAĞ Sıhhat ve sağlık mecmuası Hastalıkların sebeplerini, anlıyabileceğimiz bir lisanla bize anlatan ve mütehassıs doktorlarımız tarafından yazılan makalelerle dolu olan bu Sıhhat mecmuasmı mutlaka alıp okumalarını karilerimize tavsiye ede O KLAMLARI ERSES LAM nüshası çıktı Umum Mektep kitaplarınızı Yorulmadan tekmil olarak İstanbul Ankara caddesi İnkılıp kitaphanesin den alırsınız. Kitap satın alıyoruz Eski ve yeni harflerle her nevi kitap İşr ve okunmuş yeni harflerle lise kitap ları iyi fiyatla satın almır. İstanbul An- kara caddesi 155 No. Inkılâp kitaphanesi F ATI: > Litrelik | BE? MAĞLUP FAUSTA — Mersi, yalnız bir tanesi ti, Buna mukabil size on defa ein ederim, — Söyleyiniz! — Geçen gün, madam Fa evinden iki kadın tevkif Gülin Bunların serbest bırakılmalarını rica edecektim. — Peki! Bir saat sonra tahliye edi. İirler, Onları bizzat ben şehrin dışına çıkarırım olur mu? di Teşekkür ederim, Bir de, lütfen onlara söyleyiniz ki kendilerini Orle. . ân da malüm olan yerde bekliyorlar, — Peki, onu da söylerim, Y; dostum kendini Larşandan iğ etmeni tavsiye ederim | — Adam sende, galiba öteki ayağı- nın da topal olmasını istiyor, Kriyon gülerek: — Hem kral sizi görmek istiyor. Haydi, gelin de takdim edeyim. — Niçin? i — Sizi mükâfatlandırmak istiyor, bundan büyük sebep olur mu? 2 — Güzel ama, kralın yüzü bugünler de pek asık olduğundan görmek iste- miyorum. Mösyö dö Kriyon rica ede- rim, beni sorarlarsa görmediğinizi söyleyiniz. Eriyon hayretle. — Öyle olsun! dedi. , İki arkadaş birbirlerinin elini sik. tıktan sonra ayrıldıkları zaman Kri- yon: — Eğer bu adamın ahlâkını anla» dımsa, Allah belâmı versin diye söy- Jeniyordu. Pardayan yüzbaşıdan ayrıldıktan gonra doğruca evveleç yattığı otele gitti. Maksadı orada Jak Kleman aramaktı. Fakat bulamadı. — Herhalde Parise gitmiştir! diye düşündü. Evvelce yatmış olduğu odayı kira- ladat. Burada Iki gün kadar dinlendik ten sonra Parise dönmek niyetinde idi, O gün, Düşes dö Monpansiye İle Dük dö Mayen ve diğer Giz taraftar- larınm Bluvadan kaçtıklarını haber aldı, Demek ki kral üçüncü Hanrinin meznuniyeti tamamlanmıştı, Yalnız Kardinal dö Giz, Şövalyenin Bluvaya girdiği gün bir bıçakla öldürülmüştü. Ertesi gün kral, büyük bir ihtilâl çıkacağından korkarak Amburvaza hareket etmişti. Pardayan bu haberleri hayretle din ledikten sonra otelde iki gün kalarak hiçbir yere çıkmamıştı. Henüz bir ka- rar veremiyor ve: — Acaba Floransaya gideyim mi, gitmeyeyim mi? diye düşünüyordu. Kriyon kralım hareketinden sonra Bluvada vali ve kumandan olarsk kalmıştı. Pardayan onun dostluğun- dan İstifade ederek Larşanı ziyarete gitti, Ona, başka olarak şunları söy- liyordu: Ğ — Doğrusu, o koca heykeli atarak bacağınızı kırdığıma çok müteessirim. — Fakat siz onu, beni öldürmek için atmıştınız, şimdi de teessürünüzden bahsediyorsunuz. Buna aklım ermi- yor, — Eğer böyle bir kazaya sebep ol- saydım, ömrümün sonuna kadar ken- dimi affetmezdim. Çünkü sizin gibi kumandanlar yer yüzünde pek azdır. Ni elinde Gül bir elde -am,geldin,Sak angisin alsam Gülü yahut ki Câmi ya Seni. | TEREDDUT ETMEYİNİZ! INHİSARLAR İDARESİ O Santilitrelik şişesi 55 Kuruş / e N i İHTAR: Küçük şişeler 10, büyük şişeler 15 kuruşa” geri alinır. EYİ MAĞLUP FAUSTA 32 sadınızda muvaffak olamamışsınız, yan hemen kadının yanına sokularak: Mösyö dö Moröver ile diğerleri sizi yakalamak için peşinize düştüler “ye bütün Lig taraftarlarına şeklinizi ta- rif ettiler. Görüyorsunuz ki sizi öl. dürmek büyük bir cinayet değildir, Pardayan bunun Üzerine salciyı su- dan çıkararak: — Bilâkis! dedi, Moröver yalan söy- lemiş ben protestan değilim. — O halde katoliksiniz? — O da değil, Sen söyle hakalım, Moröver Orlcana mı gitti? Yalan söy- Teme, bilirsin ki mukaddes kilise bu gibi şeyleri yasak etmiştir! Saler kısa bir tereddüt geçirdikten sonra: — Onu karşı tarafa geçirdim! dedi Bojansiye dönerek geceyi Londor ote- linde geçirdiğine eminim, Pardayan titredi. — O halde, haydi beni öbür tarafa geçir! — Bojansi tarafına mı? — Evet!. Birkaç dakika sonra Pardayan sa“ , hile çıkmış Bojansiye, Liondor oteline doğru koşuyordu. Aradığı otelin şeh- rin öbür ucunda olduğunu öğrenince, nefes almadan şehri geçti, Kimse onun bu halinden şüphelenmiyordu. Çünkü şehir karma karışık olmuş, ber kes bağırıp çağırıyor, silâhlanmış adamlar oraya buraya koşuşuyorlardı Bu heyecana sebep Dük dö Gizin öl- dürüldüğünün burada işitilmiş olma- gıydı, Pardayan halktan birine sora- rak bunu öğrenmişti, Şöralye, nihayet otelin önüne gele bildi, Bu sırada otelci kadın kapının önüne çıkmış bağıra bağıra halkı si- lâhlanmağa teşvik ediyordu. Parda- — Ben, Dükün öldürüldüğü Bluva şehrinden geliyorum, dedi, Hemen bir sürü insan etrafını sararak tafsi- lât istemeğe başladılar. Oda hazı izahat verdikten sonra: — Ben katillerden birini takip edi- yorum, dedi, Şövalye, katil olarak Morörerin şeklini anlattı. , Otelci bunları dinleyince hemen; — Bu herif, dedi, Bir çeyrek evvel burada idi. Ah, sefil! Neden çabucak beygire binerek buradan kaçtığını şim di anladım, — Nasıl? — Evet, herhalde onun adamt ola- cak iki herif buraya gelerek kendisine girlite bir şeyler söylediler, o da he- men hayvanını eğerleterek dört nalla uzaklaştı, Pardayan, işi anlamıştı, Moröver kendisine karşr birçok tuzaklar ha- zırlamış olmasına rağmen yine pesin- den geldiğini anlayınca kaçmaktan başka yol bulamamıştı. Sövalye: —— Madam! dedi. Bu adamı yaka- lamaklığım muhakkak lâzımdır. Aca- ba ne tarafa gitti? — Şatodön tarafına, — Herbiri altı liralık elli Ekiye mukabil bana bir beygir hazırlayabi- Tir misiniz? — Para bile istemem mösyö! Sizi yıktım gibi götüreceğine emin olabi» lirsiniz? Otelei kadın, Giz uğrunda hayatımı feda eden Ligcilerden olduğu için Pardayanın uzattığı paraları elile ite rek, garsona derhal en iyi beygirin hazırlanmasını emretti,