20 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

20 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş - Teleton: 23872 20 'Birincikânun 19 1936 F Pp Istanbul Parti kongresi — Yazısı bugün toplandı 6 ıncı sayfada — e Mançuri Sene: $ 11 EB 5 » Bağı 1770 hududu- na asker tahşit ediyor 1914 te olduğu gi ibi Almanya buğday biriktiriyor ! Buğday veun | ' fiyatları yükseldi Fırıncıların ortaya bir ekmek kıtlığı çıkarmamaları için hemen tedbir almak lâzımdır Ekmek te pahalılaşacak | bra En eş iindeziei Jatanbulda ln Bö bir ekmek kıtlığı. ortaya gib çıkarılmış- ediyoruz, Yas 6 6 (Yasim 6 moda) Zulmün bu derecesine dayanılamaz! A'şar veremiyen köylerde Kızları Halep pazarına götürüp Satıyorlar (Yasısı 6 er İrilistimde isyan Tekrar patlak verdi Araplar İngiliz tahkik misyonuna saldırdılar (Ni ko sist 6 ancida) | kanlığı altında bir rak işe başlamıştır. B nuştuğ Sovyet Mareşal, Bluher onya ile Sovyet Rusy Asi Çin genercli Çang Su Tâang (solda, bir ihtilâfa Avrupa bigâne Japonlar bir sovyet harp gemisini alakoydular Berlin 19 (hususi) — Angrif gazete si, uzaksarkta, Çin ibtilâli (o yüzünden Japonya ile Sövyet Rusya arasında çı- kacak bir ihtilâftan o Avrupanın âzade kalamıyacağını yazdıktan sonra Sovyet generali Bluherin © tayyare ile derhal uzakşarka gittiğini ve Sovyetlerin şim. diye kadat Mançuri hududuna 80.000 kişilik bir ordu tahşit ettiğini, Mongo- listanin böyük bir şehri olan Ulampa- gora müteveccihen Cigadan mütemadi. yen kamyonlarla mühimmat, o cephane Ve erzâk gönderilmekte olduğunu 'yaz- maktadır, Japonların da Sovyet hudutlarına doğ ru motötleşmiş on yedi fırka asker gön derdikleri bildirilmektedir. Japonların alakoydukları Sovyet harp gemis Roma 19 (Hususi) — İtalyan gazete leri, mareşal Oo Blüherin Halearovoka tayyare ile giderek Sibiryadaki umumi dularının kumandasını eline aldr- maktadırlar. Darısı başımıza! ELA AE 7 59 ve LAMA Bulgaristanda Bulgarcadan başka dil nasıl zaplelti? ka dillerle ko-! görülenlere ceza verilecektir, metre uzaklıktaki Humuada Çin ihtilâl cileri ile hükümet askerleri arasında vu ku bular ilk muharebede 1300 kişinin| öldüğünü ve denizlerdeki fena havalar yüzünden bir Japon imanına (o iticaya mechur olan (Krasin) isimli (Sovyet barp gemisini Japonların © alıkoyarak, Mürettebatının radyo ile (o Moskovaya telgraf vermelerini, yasak ettiklerini ilâ ve etmektedirler. İ Mareşal kurtuldu mu ? Asilere esir düşen Çinin askeri şefi mart$al Çan - Kay - Şekin dün Nankine aydeti bekleniyordu. İki büyük tayyare mareşal ve arkadaşlarını almağa gitmiş- tir. Fakat bu tayyareler havanın muha- leletinden yollarma devam edememiş. Sovyetler de hudutta mukabil tedbir aldılar Mareşal Bluher tayyare ile Uzak Şarka gitti Bir Alman. gazetesinin manidar yazısı: ) ve Mareşal Çar arasında çikacak kalamaz! lerdir. Mareşalin mesai arkadaşı Şaoyü nagsung Sianfuda asiler tarafından öl dürülmüştür, Japonya hakkında bir Ingiliz mebusunun düşüncesi Avam kamarasında uzakşark hâdise, lerinden (bahsedilirken muhafazakâr mebuslardan Hamilton Cerr ki: “— İngilterede herkes o Japonyanm yaşamak hakkını teslim etmektedir. Yal niz Japonyanın dünya piyasalarına bir- denbire ve şiddetle hilcum etmesi mua. heze olunabilir. Bununla beraber Japon yanın işlemiş olduğu hatayı takdir et. meğe başlamış bulunduğu zannedilmek tedir... (Devamı 6 1w'da) demiştir İzzettin vapuru “Erkadi,, yi Yazan: A. Cemalettin GN Du heyecanlı kol.ramanlık macerası »ı yartn tefrikaya Başlıyoruz,