19 Nisan 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

19 Nisan 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

göze > : Memleket mektupları: Bingöl vilâyetinde hümmalı faaliyet Müteaddit mektepler açıldı, köy kalkınma nlânı — Bingöl Halkevinde Çapakçur muhabirimiz yazıyor: | Bingöl vilâyeti teşekkül edeli an» cak bir yıl kadar bir zaman olmuş « tur. Bu kısa müddet zarfında ol- dukça büyük varlıklar vücuda geti” rilmiştir. Evvelce vilâyet merkezin. deki üç smıflı mektep kira ile tedarik edilmiş tehlikeli denecek derecede harap bir binada idi. Merkezde se kiz odalı ve vilâyet merkezinin tah. sil ihtiyacını tatmin edebilir büyük. lük ve evsafta yeni bir bina yaptı - rilmiş ve beş smıflı bir hale getirilen mektep bu binada açılmıştır. Bu | mektebin bütün ders levazımı yeni- den yaptırılmıştır. Bundan maada Kiğmın Holhol köyü ile Solhanm Arduşin ve mer - keze bağlı Fahran nahiyesinin Fah- | ran köylerinde birer mektep binası yaptırılmıştır. Gelecek yıl bu köy- lerde de birer mektep açılacaktır Ge. çen yıllara nisbetle bu yıl talebe mev cudunda mühim farklar vardır. Vilâyetimizde mektebi olan her köy ve kazada mektep dershaneleri açılmıştır. Rağbet fazladır. Devam eden © vatandaşlarm miktarı 500 kadardır. Öğretmenler bu işi para - siz yapmaktadırlar. Halkevimiz çok çalışıyor. Spor kolu için icap eden malzeme tedarik edilmiş ve bir futbol takımı ile vo- leybol takımı teşkil edilmiştir. Eğ. zersizlere devam ediliyor. Yazm yakın vilâyetlerle spor teması vepr lacaktır. Temsil kolumuz “Yarım Osman “Bir zaferin yesi,, piyeslerini temsil etmiştir. İHer pazar gecesi halkevi tarafından toplanma gecesi olarak tesbit edilmişti lerinde halk aileleriyle birlikte h kevine gelerek neş'eli vakitler geçir mektedirler. Pazartesi geceleri muh- telif mevzular üzerinde konferans- lar verilmektedir. Vali Şefik Bici oğlu Kültür işle rine ehemmiyet vermektedir, zaman halkevine uğrıyarak haolke. vinin faaliyetlerine ve Kültür izleri. ne ait izahat almakta ve icap eden direktifleri vermektedir. Bu hum malı çalışma sayesinde yurdumuzun bu sevimli köşesinin yakın bir za - manda çok ileri bir hale geleceğine şüphe yoktur. » Haftanın bu gece- Her | hazırlandı. bir toplantıdan sonra Köy kalkınma proğramı tanzim edilmiş ve bütün köy ve kazalara dağıtılarak icap eden direktifler ve. rilmiştir. Bü'proğram beş senelik - tir. Bu yıldan itibaren tatbika baş. lanılmıştır. Sıhhi sahada büyük ilerlemeler görülmektedir. Çapakçur merkezi ile Solhan kazası merkezinde beşer yataklı birer dispanser açılmıştır. İliç ve saire tedarik edilmiştir. Sıhhat memurları bütün köylere giderek i halka sıhhi öğütler vermekte ve ki- nin Ve saire dağıtmaktadırlar. Ö.F. Y. ilIngilterede kar: i mnaval kraliçes G ılacağı bu senk, “tac giyme senesi, ye amlmaktadır. Bu sene içinde vu- kua gelen her hâdiseyi tac giyme sene | sinde vukua gelmiş olduğu için ayrıca bir ehemmiyeti şılyorlar, Yukarda İngilterenin Dartford şehrin de, seçilen karnaval kraliçesi de tac giyme senesinin kraliçesi olduğu için kendisine coşkun tezahürat yapılmıştır. Yukarda, kraliçenin belediye reisi tara- fından takdir edilişini görüyorsunuz,, Ankarada yenildi Ğ m | Güneş 3 ie bm N DAğAARO kımı ikinci maçmı bugün Doğan il ye . e Bisiklet yarışları Seri olarak tertib edilen bisiklet yarışlarından ikincisi dün Mecidiye köy — Hacıosman tepesi arasında iki defa gidip gelme olmak üzere 43 kilometre üzerinden yapıldı. Yarışa on kadar bisikletçi gir mişti, Milli bisiklet takımı koşu - cularından Kirkor yarışa kosu hari- ei olarak iştirak etti ve koşuyu bir saat 14 dakikada bitirdi 1,20 de Süleymaniyeden Abdul lah birinci, Galatasaraydan Muh sin ikinci, Feneryılmazdan Torkom üçüncü, Feneryılmazdan Tanaş dördüncü, Süleymüniyeden Cevad beşinci geldiler. Üçüncü yarış 50 kilometre ol mak üzere 25 nisanda Yeniköy — Büyükdere arasmda yapılacaktır. Ankaradaki Bisiklet yarışı | Ankara, 18 (Hususi) — Bisik- let federasyonunun tertib ettiği seri yarışları ikincisi bugün yapılmış ve 41 kilometre ve 800 metrelik mesafeyi bir saat 13 dakika, 40 sa- niyede almak suretile birinciliği An karagücünden Faruk, O ikinciliği Muhafız Gücünden İsmail, üçün” cülüğü Ankaragücünden Erdoğan almışlardır. Geçen haftanın birin cisi Faruk, ancak altıncı gelebilmiş» tir. Yürüyüş Müsabakası dün yapıldı Beyoğlu halke tarafından tertip edilmiş olan yürüyüş müsabakaların ilki dün sabah Şişli tramvay (deposu ile Yenimahalle vapur iskelesi arasında gidip gelme (35 kilometre) olarak ya- pıld:. 70 kişinin girdiği bu yürüyüşte birin. ciliği, 3saat 42dakika20 saniyede halkevinde çalışanlardan İbrahim, 2 in- ciliği, 3 saat 46 dakika 40 saniyade Bey oğlu spordan Bill; 3 Üncü 3 saat 48 da- kika 25 saniyede Kurtuluştan Angeli. dis kazandılar. Takım itibarile de Kurtuluş birinci- liği, Beyoğlu halkevi ikinciliği, Beyoğ- Iuspor klübü de üçüncülüğü almış oldu. Yürüyüş çok muazzam ve güzel cere. yan etti, Müsabakaya giren yetmiş kişi- den ancak yirmisi avdette müsabakayı terketmişlerdir. © “Akınspor Teşkilâta alındı Senelerdenberi gayrifedereler ara. sında muntazam bir şekilde çalısmasile nâzarı dikkati celbeden Akınspor klü- bünün teşkilâta alınması dolayısile dün sabah klüp merkezinde bir çay ziyafeti | verilmiştir, İ Bu sene lik maçlarında göreceğimiz | genç Akınsporlular bu yeni (o faaliyet! devrelerinde muvaffakiyet dileriz. Berlin - Prağ müsabakasında Çekler galip geldi Prag, 18 (A.A.) — Berlin ve Prag takımları arasmda yapılan fut bol maçını. Çekoslovakya takımı 4 — 2 kazanmıstır.” sekiz bine sporla yaptı. hada yakm seyirci vardı. Takımlar şu suretle dizildiler: Doğanspor: Mahmud — Ad nan, Fehmi — İsmail, Nurulleh. Burhan — Sabri, Fuad, Hakk, Mehmed, Reşad. Güneş: “Cahid — Reşad, > Fi ruk — İbrahim, Rıza, Paner, Rebii, Necdet, din, Refii. Birinci devrede doğanspor, ikisi penaltıdan olmak üzere 4 gol ka” Zanmış bulunuyordu. Güneşin an- cak | golü vardı. İkinei devre « buşlar başlamaz Güneş büyük bir gayret gösterdi. Bu gayretle üst üste iki gol daha attı. Fakat bundan sonraki golü gene Doğanspor kazandı ve oyun 5 — 3 Güneşin mağlübiyetile bitti. Beşiktaş 1 Gençlerbirliği 2 Ankara, 18 (Hususi) — Beşik- taş — Gençler Birliği maçı bugün stadı dolduran 10 bine yakın bir meraklı önünde yapıldı. Maç B. Saimin idaresinde baş” ladı. Beşiktaş takımı küçük bir değişiklikle şu kadro ile srralanmış” İsmail — Salâhad- tı: Mehmed Ali — Faruk, Hüsnü — Fuad, Enver, Feyzi — Eşref, Hakkı, Sulhi, Rıdvan, Hayati. Gençler Birliği de şu şekildeydi: Rahim — İhsan, Halid — Keş: fi, Hasan, Kadri — İhsan, Niyazi, Rasim, Salâhattin, Selim. Oyun gayet güzel başladı ve gayet güzel devam etti. İki tarafm ayni şekilde kuvvetli oyunu ilk dev- renin O — 0 berabere neticelen- mesini temin etti. İkinci devre: Birinci devreyi çıkaran Gençlerin bu devrede rüz- gür da arkaya almış olduklarından oldukça muvaffakiyetli bir oyunla daha müessir bir oyun cıkaracakla” rı tahmin olunuyordu. Fakat dört düncü dakikada Hakkıdan çok gü; zel bir pas alan Rıdvan, müdafi İhsanı atlattıktan sonra yakm bir mesafeden çok temiz bir vuruş! Beşiktaşın ilk sayısını kayde muvaf” fak oldu. Bunu takib eden Genler akr nmda merkez muhacim Rasimin sıkı bir şütü direğe çarptı. Fakat az sonra ayni Rasim, kale önünde yakaladığı topu sıkı bir şütle Beşik taş kalesine sokmak suretiyle bera” berlik sayısını temin etti. Oyun bu suretle mütevazin bir şekilde devam ederken Beşiktaş mu avini Feyzi ile Gençler sol hafı Keş- fi arasında çıkan bir kavgadan son- ra hakem Keşfiyi oyundan çıkardı. Devrenin 17 inci dakikasından iti” İ baren on kişi kalan Gençler, sağ iç Salâhaddini geriye alarak oyuna 5 b z ? 14 . Bir kız atlet Erkek oluyor Polonyanın tanmmış kadın at « letlerinden Sophia Smen Krownanm yakında yapılacak bir ameliyattan sonya erkek olacağı haber verilmek tedir. Smen Krownanm cin değiştir. mesiyle kadın atletlerin erkek olma- st ikinci defa vaki olmaktadır. Birincisi bundan bir iki sene kadar evvel o Çekoslovakyada idi. Resmimizde sabık kız atlet görülmektedir. “. Çek - Romen Milli futbol takımları berabere kaldılar Bükreş 118 (A.A.) — Çekoslo- vakyarve Romanya milli futbol ta- kımları arasmda yapılan maç | — | berabere bitmiştir. Birinci haftaym- da hiç bir gol yâpılamamıştır. Ingiltere iskoçya Maçını Iskoçya kazandı Londra 18 (A.A.) — İngiltere - İskoçya futbol maçını 3 — | İskoç ya takımı kazanmıştır. manya vu: Rağbi maçı Paris 19 (A, A.) — Futbol - Rağ. bi maçında Fransa Almanyaya 6— 27 galip gelmiştir. ; devam ettiler. Bundan sonra hâkimiyağ, Gençler Birliğine geçti ve arka ar kaya kazandıkları iki golle oyunu 2 — | galib bitirdiler. Beşiktaş takımı bu akşamki eks- presle İstanbula hareket işti e Beşiktaşlılar galip geldikleri ük maçta Ankara Gücü ie beraber. önda » avi nx amsvwsama *B gekğiğ iğ mile Aa Kik