25 Mayıs 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

25 Mayıs 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Her hakkı ablası Hadiye'ye alttir. 7 Yazan: Naciye İzzet Kanser kurbanı: —00— Müşfik olmasma çalıştığı, fakat | — Neclâ düşün ki bugün benim gayri ihtiyari asabi çıkan bir şive | karım bulunuyorsun. Çok yüksek ile: — Dinle beni Neclâ! dedi. İstr. rap ve kederin çok İvüyük.. Evet bu- nu anlıyorum. Fakat bu hal artık devam etmesin... Yaptığın makul bir şey değil. Göz yaşlarından hiç hoşlanmam, Neclâ tevap vermeksizin başını salladı. Bunun üzerine Lem'i karısma daha fazla yaklaştı. Neclâyı büyüli- yen çocuk tebessiümiyle gene devam etti: — Artık bu kederli şeyleri unut Neclâcığım... e Babanm ölmesi çok büyük bir felâket. Fakat ne yapa” ım elimizden bir şey gelmez ki. , Olan oldu. Mukadder bir şeyin ö- nüne kimse geçemez... Halbuki se- nin kocan var... Seni seven, düşü- nen kocan... Bu her şeyi doldurur değil mi Neclâcığım? Nazlı bir edaile söylüyordu. Genç kadmın omuzlarını kolleriyle sarmıştı. Onu böyle sıkıştırmaktan kendisinde duyduğu bir rehavetle, genç kadı daha iyi teselli etmek için daha mahrezn, daha sıcak bir kucaklaşma temenni ediyordu. Fa» kat öteki, gene başımı salladı. Tatlı bir inatla söyledi: Çim Hayır Lem'i! Benim babam gibi bir babanm yerini hiç bir şey dolduramaz... Babaların en mükem- meliydi... Bir anne kadar müşfikti.. Zaten annemi hiç tanmadım gibi bir şey... Bana anne yoksuzluğunu bildirmedi... O benim için her şeydi... Her şey!... Yapayalnız öldü.. Uzak- larda... Onu öpmeden, #on nazarla- rını görmeden öldü! Bu son sözlerle elem ve ıstırabı büsbütün ziyadeleşerek O kocasının kollarından kurtuldu. Yüzünü elleri arasında saklıyarak kendini yastık- ların üzerine attı. Bütün vücudu ihtilâçir hıçkırıklar arasmda sarsılı- yordu. O zaman Lem'i teselliden âciz kaldığı bu derin keder, iki misli artan bu göz Yaşları karşısında fena halde kızmağa . Hatta genç kadınm kalbinde en büyük yeri alan ölüye karşı içerisinde kıskanç ık bu hiddet ve öfkeyi daha fazla çoğalttı.. Her şeyi her şey onu kız- dirdr. İçerisinde öyle bir hiddet ve öfke yükselmişti ki artık daha fazla kendini tutamadı. Başlıca karakte. ri olan soğuk ve kaba tavrr takına- rak ayağa kalktı. Tok, lâkayt, iğne liyen bir şive ile şu sözleri söyledi: — Artık tahammülün haricine çıkıyorsun Neclâ! Anlamıyorum şu kadın hisleri ne kadar manasız. Ya- şıyanlarla yaşanır! Baban zaten ney- di ki! Bir kâhya parçası değil mi?... Nasıl söyliyeyim bilmem ki... Zaten onu İstanbuldaki evimize almak bi- zi çok utandıracaktı... Bunu bilme- lisin Neclât Her şeyin iyi taraflarını görmelisin! Bu garip teselli (1) kar şısında Neclânm hıçkırıkları şimdi boğulurcasına bir siddetle başlamış- tı. Fakat bu hal Lem'iyi ebemmiyetli bir eme diş vam etmekten alıkoyamadı; ei zenne sa bala 1: tedbirlere ve ölüm tehlikelerine rağ- men halk gene en çok burada tramvay yürürken atlamaktadır. Bankalarda dü. ran tramvayların Şishanede de durması lâzımgeliriken ta Daireye kadar dürmi- vey durak yerinin tam karşısında Ka- raköyden gelen tramvaylar için de bir durak yeri tayini | zaruridir. Tramvay şirketinin bu isteğimizi yerine getirme- sini rica ediyoruz. NOT: Bu mektupları yollâyan oku- yucularımızın imzalarını arzularının ye rine getirmek için dercetmiyoruz. Yarım — Gedikpaşa Gedikpaşa ve çarşısı tarihi bir paşa soyuna karışmış bu- İumuyorsun. Derecenin bu yüksekli- ğine biraz riayet et!.. Bu gibi çocuk- lukları bırak!... Fakat neyin Neclâ? Ne oluyorsun? Şimdi bu ince vücudu sarsan hıç- kırıklar değildi. Genç kadın ihtilâç- k bir titreme ile yukarıdan aşağı şiddetli sarsılıyordu. Renzi balmu- mu gibi sapsarı kesilmişti. larından, şikâyetli bir inilti çıktı: var — Tamam... İşte bir sinir buh- ; ranı.. Bir bu eksikti! Hodbincesine, insafsızcasna bir lâkaydi ile söyle- nen “sözler işte bunu husule getir. mişti, Hemde nasıl bir zamanda! Fakat Lem'inin göğsünde yükselen, gittikçe fazlalaşan hiddet ve öfke ile gözleri kızarmıştı.. Odadan çıkmak tan başka bir arzusu yoktu, Şu küçük Neclâ bugün hakika- ten tahammül edilmez bir hal almış. te. — Çabuk gel Ayşe nine... Karısını ihtiyarm şefkatli elleri- ne bırakarak çıktı. dolaş- mağa başladı. : Çok asabi, çok sinirliydi! Şu bir kaç gündür bütün aile hayatı alt üst olmuştu. Bu abdalcasma izdiva- ca pişman olmak cesareti Yoktu. ruyordu. Divanın üzerine boylu boyunca yatırdı. Yavaş yavaş genç kadının nefesleri tabiileşmeğe başla- dı, heyecanı hafifledi. Rahatlık ve- ren bir sükün duymağa başladı. muztarip başımı Tarak onu kalbi üzerinde salladı. Bir acısı olduğu zaman Ayşe nineye ko şan kısa etekli, eski mini mini Nec- İâcığıma yaptığı gibi güzel, müşfik sözler söyledi... Neclâ evlendiğindenbeti ihtiyar kadın eskisi gibi onu öpmeğe cesa- ret edememişti. Fakat şimdi dal. mağa, güzel bir uyku gergin hatları. ni gevşetmeğe başlayınca ihtiyar ka dın küçük beyaz eli tutarak şefkatle dudaklarına götürdü... Lem'i ağaçlar arasında iri adım- larla geziniyordu. Asabı oldukca sü- kün bulmuştu. Artık tekrar Midiye dönmeği faydasız buluyordu. Balayı seyahatleri lüzumundan fazla de. vam etmişti. Hele bu matemli, bu ağlamakir suratlı Neclâ ile başbaşa kalmak artık onu fena halde muaz- zap edecekti... İstanbulda arkadaşlarımı bula- cak, klübüne kavuşacaktı.. Tam ma nasiyle gene eski bekârlık hayatına dönecekti. o Aylardanberi o bütün dostlarından, yaşadığı sosyete haya- tından tamamiyle uzaklaşmıştı. Bu- na evvelâ yaralanması, sonra da iz- divacı sebep olmuştu. Eski parlak ve dağdağalı yaşayışına tekrar ka. Yuşmak için çılgınca bir arzu duyu. yordu. Sonra İstanbulda yaştyacak- ları gürültülü ve yeni bir âlem, bir. çok görmediği seyler Neclâva kede- rini unutturacaktı. Elveda keder ve ıstırap şelveda Yalnızlık ve korular! il Ayni akşam Lemi bu fikrini ka- rısına söyledi. Ertesi günü İstanbula müteveccihen yöla çıktılar. Lem'i ile Neclâ Lem'i ailesinin güzel, lüks ve zengin hayatını yaşı yacaklardı. İKİNCİ KISIM Lem'i ailesi üç haftadanberi Ni- şantaşındaki muhteşem konağa yer. Teşmişlerdi (Devam var) Dudak- | Dolmabatıçede eski .İTürk eserleri sergisi HABER — Akşam punta Atatürkün doğum yıldönümü telgrafı gönderdi Ankara 24 (A.A) — Retsicumhur Atatür kün doğumunun yıldönümü o münanebetile İngiltere Kralr Majasta Altmct Genrge'le A“ tatürk arasında aşiğıdeki . telgraflar temti edilmiştir: Türkiye Relsicumhuru ANKARA Doğum gününüzün yıldönümü münasebeti le ekeelânsınıza kalbi tebriklerimi o ve ayni zimenda arhhat ve uzun ömürler tetmennile. rimi takdimle samimi bir zevik duyarım, Altıner George Majeste Altıncı George LONDRA Doğumumun yddönümü zünsaeketile Ba Jettelerinin günderüek nârnketinde bulun. dukları telgraftan ziyadndile mütetmamin Ci durma Mejestelerinla kalbi tebrik ve temerni lerinden dolayı samimi “ şürette o teşekkür eder ve gerek kendilerinin ve gerek Majeste kraliçenin şahsi #üadetleri hakkmda en bara yeti temennilerimin kabulünü rica evlerim ATATÖRK Mekteplerde ders kesimi ve imtihan Orta okul ve liselerde yarın sa- Bahtan itibaren dersler kesilecektir. Bunun için bugün son dersler verile mek Gü ekip ça “Vee rek orta tep yi lerde 5 haziranda sözlü imtihanlara başlanacaktır. İlk okullarda ders kesinti 29 ma- yıs cumartesi günü öğleden sonra yapılacak ve 1, 2,3, ve # üncü sr- nıflar tatil devresine gireceklerdir. dan 7.000, üçüncü sınıflarından 4.000, dördüncü sınıflarından 5.000 talebe sınıf geçeceklerdir. İlk okul bitirme imtihanma da | 6500 talebe iştirak edecektir. Türk Tarihi Tetkik ve Araştırma Cc. miyetinin detâletiyle elmabâhığö sara- yında İlk defa olmak-üzere bir“Türk san'at eserleri sergisi, kurulması ka » rarlaştırılmıştır. Sergi Ağustos sonlarında, hazırlık - ları ikmal edilmediği takdirde 10 Ey - İlde açılacaktır. Türk Tarih Cemiyeti. nin bu sergiyi açmaktan maksadı eski “Türk san'atlarından yazma kitap, min. yatür, resim, oymacılık, kakmacılık, sedef ve fildişi işleri, yazı tezhip gibi ince Türk yan'at eserlerini ihya etme- Ke doğru bir adım atmaktır. Galatasaraylıların pilâvı Galatasaraylılar cemiyetinden: 30 Mayıs 1937 pazar günü bütün Galatasaraylıların mektepte : yemek yediği gündür. Bütün arkadaşların davetiyelerini cemiyet binasından veya mekteb ka. pısından almaları rica olunur. a a İÇERİDE: * Samsun yerllımallar sergisini gezenlerin sayısı dün 18 bini geçmişti. Halkın sergiye karşı gösterdiği rağbet ve alâka çok: fazla. der # Bu yl mektepiiler kanıpı altı temmuz. ân başlayacak ve 26 temmuza kadar devam edecektir * Muhtelif daireler elinde bulunan silolar devlet silolar: barı: altında toplanacaklır. | * Tsiya eiğisi Karla Galti dün ekspresle Ankaraya gitmiştir . * İstan$ul — Wdirna asfalt yol Çoruya karlar yapılmıstar. # Çocuk ıslah evlerinden ilkinin o müsait İ bir Bina bulunduğu tskdirde İstanbulda Xve | rulmast rrakarcerdir. | $ Yeni hapinhanenin inşası için hazırlıklar İ başlamıştır * Adanada bir otefde hizmetçi olan Esma- ya senelerdir kendisini bırakıp gitmiş olan kocası Şakirden yârım esilyon Hire kalmeşter. * İstanbul ötelcileri kazanç vergisinin tarh geklinin değiştirilmesini istemekiedirler . # Liman şirketinin tesfiye işi dün titmip ir “4 Üç ayder ayık alamıvan İeretii mazallim Yerle yardımcı muasllimlerin bir kısmın kr. valest din gelmiştir. Geri kalanlarm bavale #İ de iki yine kadar gelecektir. akşamki 25 MAYIS — 1937 Dost Iranla aktedi- len mukaveleler Iogiltere Kralı tebrikliki memleket telgraf halları takviye edile- cek, telefon hatlarıda birbirine bağlanacak de müzakere olunacaktır, Yeni anlaşmalarla iki memleket bazı telgraf ve telefon hatları tesisi- ne, hâlen mevcut hatların ıslahına ve her biri kendi ülkesi içinde 937 senesi içinde Beyazıt ve Maku ara- #indaki telgraf hattını ıslah ve ikinci bir ihtiyat hattiyle bunu ikileştirme. ği tanbhüt etfüektedir. | © Beyazıt, Erzurum, Tebriz istaş. yonları icap eden bilcümle modern tesisatla teçhiz edilecektir. Muka. vele Türk ve İran telgraf şebekesi- nin biribirine bağlanmasını da temin etmiş oluyor. Bu şebekelerin Van ve Kotur arasında bağlanması bu- susunda iki hükümet mutabık kal- muştur. Türk ve İran telefon şebekeleri de'en geç 1939 senesi nihayetinde birleştirilecektir. Gene bu mukavelelere kiye cumhuriyetiyle İzan torluk hükümeti her biri kendi ülke si üzerinde Tzabzon — Tebriz — Tahran yolunu nakil : vasıtalarının muntazam ve kolaylıkla seyrisefer eylemesini temin edecek surette in. $a, tamir ve hüsnü muhafazayı ta- ahbüt etmektedirler. göre Tür- Hataydan madut olan Üç pahiye için Reyiâm “teklif ettik Lisan meselesi üzerinde de henüz anlaşma olamadı Cenevre, 25 (Hususi) — Milletler , Cemiyeti konseyi 97 inci toplantısını dün öğleden sonra yapmıştır. Bu ilk toplantı gizli olarak yapılmıştır. Toplantıdan evvel Yugoslavyanın Cemiyeti Akvam daimi yeurahhası Su - | batiç Hariciye Vekilimiz Doktor Tev. fik Rüştü Arası ziyaret etmiştir. Hatay etrafında görüş İlasaz emmek BE bassıslar komitesi anayasa ve statü hak kmdaki raporunu konseye takdim et . miştir. ler Bu rapora göre, komite müzakerele » rinde hallolunmıyan mesele Hatayda resmi dil meselesidir. Bugün Türkiye Hariciye Vekili Doktor Rüştü Araş ile Fransa Hariciye müsteşarı Vienot bu mesele üzerinde görüşmüşlerdir. Fran, sız nokta nazarı Hatayda türkçe ve a- Tâpganın resmi dil olarak küllarılması merkezindedir. Türk murahhasları bu, na muhalefet etmektedirler. Reyiâm teklifi Bu sabahki posta ile gelen İngiliz gazetelerinden Morning Posta Cenevre muhabiri, Milletler Cemiyetinin bu defaki toplantısında Hatay meselesinin konuşulacağı meselesini yazarken, * Kasap, furmer berber — gibi kimseler bu susl cibiselerile umumi akif vasıtalarını bi »emiyecektir * Çöplerin denize Gökülmesi * işi bugün bir müteahhide ihale edilecektir. * Bölediye enddelerin sulanması içi yeni bir program hazırlamaktadır. * Terinmin adı şehir suyuns çevrilmiştir. * Hissedarlari biriçle o buljnan ecceti m MAYIS — 1087 Meri: 1356 — Reliilevvel: 14 #3 MAZ AZAN 16MD AZE 2122 220 *. ti, | i bilhassa münakaşa mevzuu Olan Ba- yır, Bucak ve Hazne nahiyelerinin Ha, taydan madut olduğu yolundaki noktai nazarı hakkmda şu malümaâtı veriyor: “Türkler bu üç nahiyede de, reyiâma müracaat edilmesini istiyorlar, ki bu teklifi, Fransızlar buzüne kadar kabul edememişlerdir., Dürzü şefi menfasın- Udu OUCcyuaya uu Kudüs 24 (A.A.) — 1926 Dürzüis. yanını şefi Sultanületraş, affı umumi - den istifade ederek Dürzü arazisinin merkezi olan Süeydaya dönmüş ve me. rasimle karşılanmıştır. Sultanületraş Cebelidüruzun bundan böyle Cebeliarap ismini taşıyacağım: bildirmiştir. Bu, muhtariyetten vâzgeçmenin ve Suriye devletine dahil olmanın bir sembolü o - lacaktır Operatör Üroloğ Doktor Süreyya Atamal Beyoğlu İstiklâl caddesi Parmakkapı Tramvay durağı No. 121 birinci kattaki a Muayene hanesinde hastalarmı her gün saat 16-20 arasında kabul eder. Şirketler döviz mukabfi mal, kilim, gülyağı ve maden suyu İhraç edebileseklerdir. DIŞARIDA: # Parişisergisi dün Gumhurrelsi tarafın” dan açalrişter. * İağiliz hükümdarı dün imparatorluk baf Hasım açmıştır. $ Bulgerieten — Romanya hava seferleri mukavelesi dün Solyada imzalanmıştır. # Şimal kutbumun “fethi, o mümasebetiie Moskova etçimiz tebrikte bulunmuztur. * Römanya vefiahdf prens Bizet, Polonya Raisicumhuruna Kornanya krulmın Bükreşi Ziyaret davetini tevdi etmek üzere Varşova? ye kelimişlir. ç * İngiltere maliye nazırı Çemberlâyn k#” binrde yapılncuk tebeddilâl hakkında Beld” vinle, müzakerelerde bulunmaktadır. # Eoşinci (16 kutrandanı kontarıtra Kob# yaşinin Mamasmı taşıyan Aşigara © Japof kruvazörü, Bugün Kick imama gelmiştir. Bal, otuz gehedenberi bir Japon harp gemii nin Alman behriyesini ik siyaretidir. * Lehiştanda eiwhalefet mapyonalist parti # relsi avjkat Kovalaki ihtilâsmdan gote” tevkil edilriiştir. Kenriisiyle birlikte pasa " tevkif olunmuştur.