25 Mayıs 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

25 Mayıs 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Avrupa ve Amerikanın livanlarile Türk güreşçileri arasında Büyük güreş müsabakaları Bu cumartesi akşamı Taksim stadında başlıyor Ankarada yapılan Türkiye başpeh . livanlığı müsabakalarından dönen peh- livanlasrımız, alışamından itibaren başlıyacak olan çok çetin karşılaşmalara hazırlanmak - © tadırlar . Amerika ve Avrupanın tanınmış gü « reşçileriyle yapılacak olan bu müsaba- olacağı 7 kaların fevkalâde enteresan muhakkaktır . Türkiye başpehlivanı Tekirdağlı Hü, seyin, Mülâyim, Arif, Yarımdünya Sü- leyman ve Molla Mehmetten başka Gö. nenli Hamdi, Babaeskili İbrahim — ile geçen sene şehrimizde yapılmış olan Halkevi güreş birinciliklerinde nazarı dikkati celbeden Şerifin de bu maçlara İştirakleri kararlaştırılmıştır. Bugün Romanya vapuriyle şehrimi » ze gelen ecnebi güreşçiler arasında; eski dünya şampiyonu lonyalı Zibiskö, Amerikada Boğa lâka- biyle anılan 125 kilo Bul Kumar, İtal. yan şampiyonu 110 kilo Neron, Yu- nanistanlr 100 kilo Cim Atlası, Bul . garistani: 108 kilo Kiro Deliormaneski ve yine Bulgaristan 102 kilo Belenski vardir. Bulgar pehlivanlar Kiro ile Yorgi serbest güreş kadar yağlıyı da bilmek - tedirler. Evvel ce Molla Mehmetle çarpışmış- lar ve bu müsabakada galip gelmişler- dir. Yorgi EE TDOL Irlanda Fransayı yendi! Paris, 24 — Kolomp stadında 50.000 seyirci önünde yapılan Fransa — İrlan. da milli futbol maçında İrlanda takımı hâkim bir oyun göstererek 0/2 ile galip gelmiştir. İrlanda takımının galibiyet sayıla - rını Jordan ile Brown yapmıştır, Holanda futbol şampiyonu "Amsterdam, 24 — Holanda fütbol şampiyonasının finali Ajax stadında | 25.000 seyirci önünde Ajax ile Feye. moord ekipleri arasında yapılmıştır. Ajax sıfıra karşı iki sayı ile galip gelerek Holanda şampiyonu olmuştur. Fransa şampiyonluğunu Olempigue kazandı | Paris, 24 -— Fransa şampiyonasının son maçı olempigue ile Sochaux takım. ları arasında Marsilyada oynanmış ve 14;kilo Po- © bu maçr şampiyonanm ikinci vaziyetin de bulunan Sochaux bir sıfır kazanarak puvan itibariyle Marsilya ile birleş » miştir. Fakat, Mafsilya gol nispeti da - ba iyi olduğundan dolayı Fransa şam « piyonü olmuştur. Bu maç neticesinde Racing üçüncülüğe kalmış olduğundan Paris sergisi esnasında yapılacak olan turnuvada Fransayı OOlempigue ile Sochaux temsil edecektir. ingilizler Avusturya amatörlerine yenildiler Viyana, 24 (A.A.) — Graz şehrinde Steermark futbol takımı ile | karşılaşan İngiliz Chelsea takımı, ikiye karşı dört sayı ile yenilmiştir. Ragbi “Almanya Avusturya- hlar galip geldi Viyana, 24 (A.A.) — Burada 40 bin seyircinin önünde yapılan Almanya — Avusturya Ragb ma- çında, Alman takımı altya karşı on beş sayı ile galip gelmiştir. önümüzdeki cumartesi “ Zçe Şehrimizde de serbest güreşlerden sonra Tekirdağlı ve Mülâyim ile birer i 1 ihtimali vardır. yağlı güreş ; yapmalar: Ecnebi memleketlerde spor Manchester city 2 Alman muhtelili 3 Berlin, 24 — İngiltere şampiyonu Manchester City takımı ile olimpiyat stadında 70.000 seyirci önünde karşı « laşmış olan Alman muhtelit takımı İn giliz takımımı iki sayıya karşı üç sayt ile yenmiştir » z Ba mağlübiyet, İngiliz. şapmiyonu. nun beş aydanberi kaydettiği ilk mağ- lübiyettir « Avrupa güreş tanınmış peh- Üniversiteliler olimpiyadı 21 ağustosta yapılacak Paris sergisi esnasında yapılacak bir çok mühim spor hareketleri meyanmda bir de 4 üncü Beynelmilel Üniversite: Şampiyonası vardır ki, Fransızlar bu. na büyük bir ehemmiyet atfetmekte dirler . N Tıpki olimpiyat sistemi üzerine Ya- pılan bu müsabakalar her sene muay - yen memleketlerde tekrar edilmekte - dir, Bu müsabakaların birincisi 1933 te Pariste, ikincisi 1934 te İtalyanın Tori, no şehrinde, üçüncüsü de 1935 te Peş * tede yapılmıştır. Fransızlar, sergi münasebetiyle bu 4 üncü Üniversiteler Şampiyonasını Pariste yaptırmak için bir hayli uğraş » mışlar ve nihayet bunda muvaffak ol . muşlardır. Böylelikle, önümüzdeki Ağustos a . yının 21 inci günü, Pariste, otuz mil - leti temsil edecek olan tam 1500 atlet toplanacaktır , Programda on üç nevi #por vardır: Atletizm, basketbol, eskrim, futbol, jim mastik, yüzme Vater — Polo, rügbi, tenis, boks, hökey bisiklet ve atış. Bu oyunlara bilhassa Fransızlar bi. yük bir itinayla hazırlanmakta ve ken . dilerine çok güvenmektedirler. Çünkü beynelmilel müsabakalara ve olimpi . yatlara iştirak etmiş olan birçok spor - cuları Üniversite talebesidir. Galatasarayın egzersizi Mült küme maçlarında şimdiye ka» “dar eniyi derecayi almiş olan Galata- saraylılar, önümüzdeki hafta kendileri için mühim birer (karşılaşma olan Gençlerbirliği ve Ankaragücü müsa bakalarmı yapmak Üzere yarın Anka - raya gideceklerdir. Ankaradaki karşılaşmaların çimenli sahada olacağını gözönünde tutan sarı kırmızılılar bu sabah Beykoz çayırında bir egzersiz yapmışlardır. Son zamanlarda maçlara iştirak etmi yen merkez muhâcim Gündüz de'ant . tenmanlara başlamış bulunmaktadır. şampiyonası Finlandiya Isveç birinci, Almanya ve y ” ikinci, Estonya üçüncü oldu Paris, 4 — Amatör güreşçiler ar&. sında tertip edilmiş olan Avrupa gü- reg şampiyorasının kışlık sirkte yapı. lan açılış töreninde pek az seyirci bu- Tunmuştur. BU keyfiyet propaganda ve İ reklâmm kötü yapılmış olduğuna bir delil teşkil ettiği gibi, organizasyonun ii Ke “Yelken yarışı Beynelmilel karşılaşmalar Helgoland, 24 — Şimal denizinde Burbam ile Helgoland arasında yapi- lan enternasyonal yelken yarışlarının mlardır: a rom İngiliz yatı 34,02,02 gsatte, ikinci: Roland Alman ii 46,51,06 saatte, üçüncü: Trechmer 5 giliz yatı 49,21,00 saatte, Dördünc Latife Ingiliz yatı 49, 2 saatte, ep ci Zesarend Hollanda yatı 50,10 saa! 7 ATLETTM | > akya - Yunanistan - Çekoslov. Lehistan my k ina, 24 (A-A.) — Yunanis. in ökikienliy ve a — | letleri arasında ye yp an a «| i ai 125 puvanma, Çekoslovakya- nm 98 puvanma karşı, Lehistan İ 167 puvanla galip gelmiştir. da faaliyet gösteremediğini ispat e. der, İlk günün karşılaşmaları geceyarı. sından sonra geç vakte kadar devam etmiş olmasına rağmen, ilk turne yal, nız horoz siklete Kadar yapılmıştır. Açılış törerinde milletlerin bayrak geçidi fevkalâde parlak olmuştur. Avrupa amatör güreş şampiyona. sının galipleri şunlardır: Bn hafif; 1 — Finlandiyalı Pertunen, . Avru. pa şampiyonu. - 2 — İsveçli Svenson, 3 — Çekoslovak Nic. Tük siklette; 1 — Finlandiyalı Pihlamajamaeki , Avrupa şampiyonu. 2-— Alman Sehwazkopf, 3 — İsveçli Karisson. Hafif siklette: 1 — Finlandiyalı Koskela - Avru- pa şampiyonu . 2 — İsveçli Olofson, 3 — Alman Weikart. Horoz sıklette: 1 — Alman Sehafer . Avrupa şam. piyonu , 2 — Çekoslovak Zvonar, 3 — Hollandalı Massop. Orta siklette: 1 — İsveçli Johanson - Avrupa şam piyonu - 2 — Alman Sehweikert, 3 — Estonyalı Maeggi, Yarı ağırda: 1 — İsveçli Akerlinh . Avrupa şam. piyonu . 2 — Estonyalı Neo,3 — Al. man Seelenbinden. Ağırda: 1 — Estonyalı Palusalu - Avrupa İ sampiyonu - 2 — İsveçli Nyman, 3 — Bigada b ölü ile evlenmiş ! ir Italyan Karnından konuşabilen bu adam nikâh Bugün gelen Fransızca Paris — Soir | gazetesi, Romadaki hususi muhabirin . den aldığı garip ve şayanı dikkat bir havadisi neşretmektedir. Bigada cereyan ettiği söylenen bu hâdise haberinin bizim kulağımıza var madan, üzerimizden tranzit geçerek Ro- maya gitmiş olmasına pek te inanma . makla beraber naklediyoruz: Bigada, kocasından ayrılmış Olan elli yaşını az geçkin bir kadınla otuz yaşında güzel bir İtalyan delikanlısı u- zun zamandanberi münasebette bulunu. yor, ve bunu bütün Biga halkı biliyor - muş, Genç erkek bir çok defalar sevgilisine evlenme teklif etmişse de kadın müte, madiyen red cevabı vermiş. Fakat bundan bir müddet evvel İ - talyan genci nikâh memuruna müraca « at ederek, pek yakınlarda öleceğini his- seden sevgilisinin kendisiyle evlenmek istediğini söylemiş. memurunu aldalmağa muvaffak olmuş Bu arzuyu meşru gören nikâh me. muru, İtalyanla beraber, kadınm bu « lunduğu köşke gitmişler. Kadın yata - ğında yatıyor ve filhakika çok zayıf ve hasta görünüyormuş Mutat evlenme formülleri teati edil « miş ve kadın evlenmek isteyip isteme « diği hakkında vaki olan suale mükem 2 mel bir evet cevabı vermiş ve böylece evlenmişler, fakat aradan birkaç gün geçince, polis işe vaz'iyet etmiş ve ya. pılan tahkikattan, evlenme merasiminin kadının ölümünden sonra yapıldığı ve nikâh memurunun sualine kadının de- gil, mükemmel bir Vantriolok (ağzını açmadan, karnından ses çıkarmasını bi. len adam) olan İtalyan gencinin cevap verdiği anlaşılmış. Açıkgöz İtalyan, mirasma konmak istediği kadı, hayatta iken evlenmeğe bir Türlü razı edemeyince, ölümünden sonra, wi bu “ustalığı, sayesinde maksadına nail olmak istemiş. Ispanya isyanı (Baş tarafı 1 incide) defa evlenmek arzusu da sabık kralı fena halde kızdırmıştır. Çünkü bu ev- lenme katolik ilisesi prensiplerine ta- mamiyle mugayir olduğu Için, kral a. ilesi tarafmdan tanınmıyacaktır. Bi, | naenaleyh, Sekizinci Alfons, oğluyla bütün münasebetini katetmiştir. Diğer taraftan, Kont dö Kavadon. ganm yakin dostu olan Sançez Arsil- In adındaki İspanyol gazetecisi, sabık Kral Alfonsun, bayan Rockafortla ev- lenmekten vazgeçtiği takdirde, oğlu- | nu İspanya tahtınm varisi olarak ta. niyatağını söylemiştir. Mâamafih kont kararından vazgeç. miyeceğini ve esasen “tahtının” ihya. smın Frankonun elinde olduğunu bil- dirmiştir. Ittihamname Milletler cemiyeti konseyine, İspar- ya, bu defa İtalya ve Almanyayı, çok kuvvetli delillerle itham eden bazı ve- saikle gelecektir. Bu, yeni tegekkül et. miş olan Valansiya hükümtinin mil. letler cemiyeti nezdinde ilk siyasi te. şebbüsü olacaktır. Valansiya hükümeti, bir zamandan- beri Almanya ve İtalyanın General Franko İsyana İştirakine dair vesi- | © Yedi kalar toplamakla meşguldür. . Bilhassa fotoğraflardan, ve Guada» Isjaradaki faşist ricatinden sonra e. sir edilen İtalyan askerlerinin ifadele. rinden, İtalyan ve Alman tayyareleri, bombaları ve Franko askerlerinin kul. landığı silâhların resimlerinden mü- rekkep olan bu vesika kolleksiyonu, bir beyaz kitab şeklinde toplanmıştır. Bunu İspanya murahhasr Selvayo milletler cemiyeti konseyine verecek- tir. — Daily Herald'dan — Cephede vaziyet Bilbao, 25 (A. A.) — Havns ajansı nın muhabiri bildiriyor: lm Dim& mintakasında muharebe, bü. tün şiddetiyle devam etmektedir. Asi, ler bu mmtakada mühim miktarda ecnebi malzemesi kullanmaktadırlar, Franko kuvvetlerinin bombardıman neticesinde tutuşan Mungula, yan. makta devam elmektedir. Şehrin ta- mamile harab olmasından korkul- maktadır, Sovyetlerin cevabı . Moskova, 25 (A. A.) — Zannedildi- ğine göre, Sovyetler birliği İtalya ile Alanyanın hattı hareketleri malüm olduktan sonra İspanyadak! gönüllüle. rin geri çağrılması hakkmdaki teklife cevap verecektir. yerinden vahşice bıçaklandı (Baş tarafı 1 incide) Yusuf askere gideceğini söyliye» rek emniyet direktörüne yalvarmış, yakarmış, bir kaç ay sonra tekrar işi- ne alınmıştır. Yusuf huysuzluğun- dan vaz geçmeyince hakkında gene şiköyetler baş göstermiş, gecen sene tekrar işinden çıkarılmıştır. Yusuf boşta kalınca şurada bu- rada kahvecilik © yaparak hayatını kazanmıştır. Son günlerde eski ka- zancını bulamayınca kendisinin iş- ten çıkarılmasma sebep olduğunu zannettiği hamallar kâtibi Salih oğlu Y see ürüyüş Isveç - Almanya Stokholm, 24 (A.A.) — 10 bin metrelik yürüyüşte, İsvecli Rundlo* ef 45, 06, 4 dakikada birinci, gene İsveçli Liljeovist 46, 00, | dakikada ikinci, Alman Bleiweiss 47, 26, 4 dakikada üçüncü gelmiştir. Çekoslovak Klapkeh, Karşılaşmaların neticesinde 13 pu. anla İsveç birınci 9 ar puanla Alman. ya ile Fenlandiya ikinci, 6 puanla Es. tonya Üçüncü, 4 puanla Çekoslovakya dördüncü, 1 puanla Hollanda beşinci olmuştur, Hüsnüyü öldürmeğe karar vermiş» tir. Elli yaşımda ve yedi çocuk baba- sı olan hamallar kâtibi Süleymaniye de oturmaktadır. Her sabah yedide işinin başımda bulunmaktadır. Kâ. tip.Hüsnü bu sabah altı buçukta e- vinden çıktıktan sonra uzun çarşı- dan Tahtakaleye inmiş, Tahmise doğru yürümüş, Kurukahvecinin kö $esini dönerken, hamal Yusuf (oan sizm üzerine atılmış elindeki bıçağı göğsüne saplamıya başlamıştır. İlk hamlede göğsüne üç bıcak yiyen kâtin Hüsnü kaçmıya başla, | mış, gözü kararan Yusut arkasından yetisip dört darbe daha indirmiştir. Kâtibin feryadına Tahtakale bek çilerinden biri yetişmiş katilin üzeri- ne atılarak bıçağı zorla almıştır. Yur suf bıçağı vermemek istediğinden sağ elinden yaralanmıştır. Kanlar içinde yere düşen hamal- kâtibi sıhhi imdat otomobiliyle Cerrahpaşava kaldırılmış, Yusuf da yakalanarak Tabtakale karakoluna götürülmüştür, Katil, karakolda bekçiye sataş- miş, şöyle demiştir; m Be ne diye elimden bıçağı aldın? Ben onu temizliyecek, soni idam edilecektimi,, > Bey lar di