25 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

25 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Now - York 24 olan — müteveffa. nan gece yarısına kadar akli melekâtını muhafaza etmiş ve gece yarısı ihtizar haline gelerek
 Başvekilimiz dün gece yarısı Atinaya vardı Iki Başvekil arasında bugün çok mühim görüşmeler olacak Yunan Kralı bugün B.lIsmet
 Meclis, 937 bütçesini dün müzakereye başladı Maliye vekili beyanatında vergi nisbetlerinin tahfifi yolundaki çalışmalara...
 Atatürkün doğumunun yıldönümü İngiltere kralı ile Atatürk arasında- telgraflar teati e' di Ankara 24 (A.A.) — Reislcumhur...

ugün sahife Bugün sahife Ssne 19 — No. 6681 Fiali her yerde 5 kuruş SALI 25 Mayıs 1937 Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Başvekilimiz dün gec yarısı Atinaya vardı Iki Başvekil arasında bugün çok mühim Yunan Kralı bugün B.Ismet Inönünü kabul edecek görüşmeler olacak ve yemeğe alıkoyacak, B. Metaksas da Başvekilimizin dün Selânikte ziyaret ettiği Atatürkün doğduğu ev Selânik 24 (Hususi muhabirimiz. ' den) — Başvekil B. İsmet İnönü bu- gün saat 1? de relakatindeki zevat ile buraya geldiler ve ' Makedonya umumi valisi, kolotdu kumandahi, belediye reisi ile bir çok zevat ve ka- labalık bir halk kütlesi tarafından karşılandı. akşam bir ziyafet verecek Atinada Grande Bretagne oteli B. İsmet İnönü kendisini karşı: Uyan zevat ile Atatürkün doğduğu evi ziyaret etti, Bu sırada bu tari- hi evin önünde kalabalık bir halk kütlesi vardı ve Başvekili alkışlıyor- du. Başvekil, yarım saat kadar ev- de kaldılar ve saat 13,30 da kendisi- ne tahsis edilen vagon salonla Ati- haya hareket etmiştir. B. İsmet İn- önü istasyonda, kendilerini karşılı- | yan zevat, kalabalık halk kütlesi ta- rafından uğurlandı ve alkışlandı. B. İsmet İnönü saat 24 de Atinaya varasaktır. Atina 24 (A.A.) — Atina ajansı bil- diriyor; Başvekil İsmet İnönünü ha- mil tren Yugoslav topraklarında rö- tar yaptığından İnönü Atinaya an- cak bu akşam muvasalat edecektir. İnönü Atinaya © muvasalatında İ Başvekil Metaksasla devlet adamları tarafından karşılanacaktır. Başvekil Atinada Atina 25 > (Hususi muhabirimiz- den) — İsmet İnönünü getiren tren gece yarısı geldi ve Başvekil İsmet İnönü, istasyonda B. Metaksas oldu- halde bütün nazırlar, sivil ve as- ikümet erkânı tarafından kar- B. İsmet İnönü trenden iner- milli marşını çaldı. Bir Bfzun kıtası selâm resmini ifa etti. (Devamı ? nci sahifede) “Meclis, 937 bütçesini dün müzakereye başladı. Maliye vekili beyanatında vergi nisbetlerinin tahfifi/ yolundaki çalışmalara devam edileceğini söyledi Ankara 24 (Te- lefon) — Büyük Millet Meclisi bu- gün B. Abdülha- Uk Rendanın riya- setinde toplandı. Ruznamede bu- lunan bazı kanun- lar müzakereden sonra B, Abdül halik Renda, 937 senesi bütçesinin müzakere ( edile- ceğini söyliyerek sözü Maliye Veki- | line verdi. Maliye Vekili B, Fuad Ağralı kürsüye ge- lerek yeni bütçe- nin ana hatlerıni izah eden ve bir Saatten fazla sü- ren beyanatta bu- Tundu. B, Fuad Ağralı, 1937 bütçe projesi bütçe encümeninin dikkatli tahlille- tinden geçerek tasviblerine arzedilmiş bulunuyor, dedikten sonrd geçen senelerde olduğu gibi 1937 bütçesinin de denk bütçe prensipi dahilinde âza- Dün Mecliste beyanatta bulunan Maliye Vekili B. Fuad Ağralı mi derecede telif &dildiğini söyledi — Bu memleketin mü- dafaa, imar ve in- kişafına matuf o- larak yüksek he- yetinizin verdiği direktiflere © göre Büyük Şeflerimi: zin çizdiği prog- ramların önümüz- deki seneye ait bütün icabatını maktayız. 1937 bütçesinin, umumi hizmetler niyet istediğimiz tahsisat omiktarı Bu rakkam geçen seneye nazaran 18,300,000 lira fazladır. Ancak haki- ki fark miktarını bulmak için, orman ümum müdürlüğü mülhak bütçesine 1936 umumi muvazenesinden ayrıl (Devamı 4 üncü sahifede) ve ezcümle dedi ki: | suretle, | tamamen karşıla- için sarfına mezu- | 231,017,716 liradır. Atatürkün doğumunun yıldönümü İngiltere kralıile Atatürk arasında telgraflar teati e * di Ankara 24 (A.A) — Relsleum- hur Atatürkün doğumunun yık dönümü münasebetile İngiltere kralı Majeste Altıncı George ile Atatürk arasında aşağıdaki tel gr 1 edilmiştir: Türkiye Reisicumhuru Ankara Doğum gününüzün yıldönümü münasebetile Ekselânsınıza kal bi tebriklerimi ve ayni zamanda sıhhat ve uzun ömürler temen- nilerimi takdim ile samimi bir zevk duyarım, Altıncı George Majeste Altıncı George Londra Doğumumun yıldönümü mü- nasebetile Majestelerinin gönder- mek nezaketinde bulundukları telgraftan ziyadesile mütehassis oldum. Majestelerinin kalbi teb- rik ve temennilerinden dolayı samimi suerette teşekkür eder ve gerek kendinlerinin ve gerek Ma- jeste kraliçenin şahsi saadetleri hakkında en hararetli temenni. | i asyonda yer alan bando Türk | İ vermiştir. Rokfeller 100 sene yaşamak maçını kaybetti Dünyanın bu en zengin adamı beklenmeyen bir sırada birdenbire öldü Rokfellerin serveti iki buçuk milyar dolara yakındı Hayır işlerine yarım milyar dolar vermişti New - York 24 (AA) — John Davison - -Rokfel- ler, bu sabah Or- mend'deki mali- kânesinde ölmüş- tür. Dr. Meerri- man, . 98 yaşında olan omüteveffa- rün gece yarısına kadar akli mele- kâtını muhafaza etmiş ve gece ya- rısı ihtizar haline gelerek kalb ade- lesi iltihabından öldüğünü söyle- miştir, Rokfeller, ge çen cuma günü hafifçe . rahatsız- lanmış ve uyku- suzluktan (o şikâ- yet etmiştir. Ya- nında ailesi erkâ- nından hiç kimse bulunmuyordu. Cesedi, New - Yorka (gtürülecektir. Cenaze merasimine sid tertibat he- nüz tamamile ikmal edilmiş değildir. Rokfeller, Birleşik Amerikanın ef- sanevi bir siması ve her hal ve hare- kâtı gazeteleri, mecmuaları dolduran bir nevi milli kahramanı İdi. Müteveffa, hayatının - ilk kısmını para kazanmakla, ikinci kısmını da para dağıtmakla iştir. 35 sene zarfında ilmi - müesseselere müesseselerine yarım milyar dolar Bu paranın İki mliyon- dan fazlası Paris Üniversite mahalle- sine verilmiştir. Diğer taraftan oğlu Jolın Junior, Reims kilisesinin yeniden inşası için iki buçuk railyon dolar verdiği gibi | Versailles şatosunun tecdid ve ima- rma vâsi mikyasta yardımda bulun- muştur. Müleveffanın servetini bazı kim- — Cinsi cazibesi var mı?... -— Yok canım, züğürtün birli... hayır. | Rokfellerin son resimlerinden biri seler, İki mliyar 400 wiilyon doler tah- min ediyolar, fakst kendisi bu mikdarı mübalâğal bul Âlicenablığı ve bir kaç se ri 100 yaşına varmak için girişmiş olduğu mücadele, mesele halini 4 mıştı. Rokfeller, hayatla 1855 senesinde muhasib muavinliğile ve haftada 4,5 dolar ücretle atılmıştır. Kendisi 1871 edi- nin en yükseğine var- dığı zaman 33 petrol kumpanyasını idare ediyor, şimendiferler, madenler ve fabrikalar ih... sahibi bulunu- yordu. Kendisinin böyle birdenbire öleceğine delâlet edecek ortada hiç bir şey yoktu. Yüzlerce meraklı mü- teveffanın malikânesine yaklaşmak istemişlerdir. Fakat bütün methaller kapatılmıştır. (Rokfellerin hayatı hakkında ye dinci sahifemizde malümat vardır.) | | |