25 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

25 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

lmtiheri lilklei Maarif müdürü mektepleri teftiş ediyor Mekteplerde dersler kesildiği ve im- tihanlara başlanmak üzere bulundu- ğu için Maarif müdürü B. Tevfik dün liselerle orta ve ilk mekteplerin tefti- $ine başlamış, imtihan hazırlıklarını gözden geçirmiştir. Maarif müdürü bu teftişlerini imtihanların sonuna kadar yapacaktır. Her mektebin her derse ald imtihan neticeleri günü gününe Maarif Vekâletine bildirilecektir. İm- tihanlar tamamile neticelendikten sonra İstanbulun ilk, orta ve lise tah- silinin derecesini gösterecek imtihan neticeleri hakkında d& umumi bir Ayı tarzda birer rapor alacaktır. Bu ra- porlar memleketin tahsil vaziyetini gösterecektir. Vilâyetlerden gelecek raporlar ted- risat bakımından talim ve terbiye he yetinde tedkik edilecek ve mekteple- rin müfredat programında tadilât yapıp yapılmıyacağı kararlaştırılacak» tır. Şayed duha faideli neticeler almak Üzere müfredat proğramlarında ufak tefek değişiklikler yapılmasına ihtiyaç görülürse bu esasa göre mektep kitap- larını hazırlamak üzere vekâlet ya- kın bir zamanda karar verecektir, Mahküm çocuklar Muhtelif vilâyetlerde ıslahhaneler tesisine başlanıyor On sekiz yaşını bitirmeyen mah- kümların hapis cezalarının çocuk W- lahhanelerinin tesisine kadar tecili kanun iktizasından olduğundan şim- diye kadar bu yaşlardaki mahküm Suçlular serbes bırakılıyorlardı. Aldığımız malümata nazaran Adli- ye Vekâleti çocuk ıslahhaneleri tesis işinin biran evvel bitirilmesi için uğ» raşmaktadır. Çocuk islahahaneleri muhtelif vilâeyilerde yapılacaktır. İstanbulda da bir çocuk ıslahhanesi tesisi için İstanbul müddelumumisi B, Hikmet Onat Vekâlet nezdinde te şebbüste bulunmakt: Bir kamyona asılan bir çocuk düştü bacağını kırdı Beyoğlunda Bostan sokağında otu- ran Sabahaddin isminde bir çocuk dün, bir kamyonun yan tarafına asıl- mış, kamyon harekete geçtiği bir sı- rada muvazenesini kaybederek teker. lek altına düşmüş ve bir ayağı kırı. mıştır. Sabahaddin hastaneye yatırı». mıştır. EVA ii) Bir otomobil bir çocuğu yaraladi Beşiktaşta Köyiçinde oturan beş yaşındaki Sedad şoför Mehmedin ida Tesindeki olomobil altında kalarak muhtelif yerlerinden yaralanmış, te» davi altına alınmıştır. Tabelâ asmıyan müesseselerdeti ceza alınacak Dükkân, mağaza ve saire gibi tica- rethanelerin kapılarında kırmızı 28 min üzerine beyaz yazı ile müessese- nin adımı taşıyan tabelelerin asılması mecburidir, Belediye bu tabelelerden ayrıca bir resim almaktadır, Son gün- lerde yapılan teftişler neticesinde ba- zı yerlerde bu tabelelerin asılmadığı görülmüştür. Belediye, bu yüzden ge- lirinin ziyaa uğradığını görmüş ve şu- belere tebligatta bulunmuştur. Bu tebligata göre tabele asmıyanlar hak kında derhal ceza zaptı tutulacaktır, — Bazı şarkılar hakikaten müs tehcen, bay Amca... Mahpuslar 300 mahpus başka hapishanelere gönderilecek İstanbul Adliye saraymın İnşası için mütalâası alınmak üzere bekle- nen şehircilik mülehassısı B' Prouste bu husustaki mütalâasını Vekâlete bildirmiştir. Hazırlanan Adliye sarâ» yı plânı da Nafıa Vekâletine verilmiş- tir. Adliye sarayı şimdiki hapishane binasının yerinde yapılacağı cihetle inşaata başlarken hapishane binası yıktırılacaktır. Hapishanede bulunan mahkümlar da şimdiki tevkifhane binasına nekledileceklerdir. Halen İstanbul hapishanesinde altı yüz kar dar mahküm bulunmaktadır. İstanbul tevki(hanesi hali hazırda mevcut mevkuflardan manada üç yüz kadar mahkümu istiap edebilecek- tir. Hapishane binası yıkılınca mah- kümlardan üç yüzü tevkifhaneye nakledilecek, mütebakisi de vekâlet- çe tesbit edilecek olan diğer vilâyet- ler hapishanelerine dağıtılacaktır. Senelik muayene Nakliye vasıtalarının tedkikine başlanıyor Hazirandan itibaren otomobil, kam- yon, otobüs, araba, tramvay gibi ka- Ta ve küçük deniz nakliye vasıtaları- nın senelik fenni muayeneleri beledi- ye mühendisleri tarafından yapılma ğa başlanacaktır. Muayeneler, bu nakliya vasıtalar» nın makine, fren ve saire noksanları- nı tesbit, vesaiti idare edenlerin ehli- yetlerini teftiş etmek bakımından yapılmaktadır. Belediye, bu sene oto- büs işletmesini bizzat kendisi idare elmeğe başlıyacağından otobüslerin her seneden fazla sıkı bir muayeneye tâbi tutulmasını emretmiştir. Otobüs münakalâtı belediyece ida- Te edilmeğe başlandığı zaman sağlam ve yeni otobüslerin nasıl bir müame- leye tâbi olacağı, bilâhare kararlaştıri- lacaktır. Belediyenin bunlara bir kıy- met koyarak satın alması ve yahud bunların İstanbul hududu dışına çi- karılmasında kendilerini serbes bırak- ması ihtimali vardır. ——— Esnafın muayenesine ay başmda başlanıyor Esnafın muayenesine ay başından itibaren başlanacaktır. Belediye bu sene-esnaaf bir kolaylık olmak üzere muayenelerden sonra cüzdanların tasdikini Ticaret odasına bırakmış tır. Esnafa bu sene verilecek cüzdan- ların kapaklarmds yeni açılan esnaf dispanserinin muayene gün ve saat- leri de bulunacaktır. ağ me tesisi içini İzmirden sa muhtelif yer- lerde soğuk hava depoları tesisine ka- rar verilmişti. İktisad vekâletince bu hususta verilen teklif müddeti ay s0- nunda bitmektedir. Şimdiye kadar bir çok teklifler vaki olmuştur. Müddet bittikten sonra bugün eklifler tedkik edecektir. m Meselâ şu şarkı... ŞEHİR HABERLERİ Bir sandal devrildi Beş genç ölüm tehlikesi atlattı Evvelki gün akşam üzeri Kızkulesi açıklarında beş gencin boğulmasına ramak kalan bir hâdise olmuştur. Beşiktaşta Yenimahallede oturan 17 yaşlarında İbrahim ile 15 yaşların- da Hikmet, Niyazi, Sinan, Kamik isimlerindeki arkadaşlar havanın gü- zelliğinden istifade etmek için Beşik- taştan bir sandal kiralıyarak denize açılmışlardır. Bu delikanlılar, sahik den bir az açıldıktan sonra kürek çek» mek zahmetinden kurtulmak için yel- ken açmışlar ve Marmara istikameti- ne doğru dümen kırmışlardır. Sandal tam Kızkulesi civarına gel- diği zaman, mahalli akıntıları bilmi- yen çocuklar"dümen ve yelkeni idare edememişler, bu sırada sandal da ala» bura olmuştur. Gençlerin hepsi deni- 26 dökülmüşler, feryad ve istimdada başlamışlardır, O civarda dolaşmakta olan sandallar bu delikanlıların im- dadlarına yetişmişler ve hepsini de kurtarabilmişlerdir. Fazla su yutan gençler tedavi altına alınmışlardır. Gençlere sandal teslim eden sandalcı hakkında da kanun! takibat yapıl maktadır. Borsada vaziyet Türk borcu tahvillerinin kupon Ö- denmesine bugünden itibaren Merkez ve Osmanlı bankalarında başlanacak- tır. Her kuponun kıymeti 105 kuruş- tur. Tahvilât fiatlerinde mühim de- Gişiklik göze çarpmamaktadır. Birin- ci Ünitürk 19,70, ikinci 19,40 kuruş- tur. Diğer tahvilât fiatleri normaldın. Anadolu demiryolları tahvilâtı 40, mümessil senedleri 44,15 liradan muar mele görüyorlar, Birinci Türk bor- cundan dün 1070, ikinciden 470, mü» messii senedlerinden 23 aded satılmış ve alınmış, Sivas - Erzurum tahvilâta üzerine 6000 liralık muamele kayde- dilmiştir. Frank ve sterlin fintleri de normal. dir. Fransız parasının dün Londrada» ki muamele fişli bir İngiliz lirası mu- kabili 110,76 franklır, burada ise bir Türk lirası mukabili 17,70 frank olm» rak kaydedilmiştir. Sterlin 623-628 kuruştur. Dün muhtelif dövizler üz?- rine 10,720 sterlinlik muamele olmuş tur, Karadeniz vapuru Perşembe, yâhud Cuma günü gelmesi | bekleniyor İspanyada sefa sefarelimize iltica eden- leri lan Karadeniz vapurunun dün akşam Cenovaklan hareket ettiği hr- ber alınmıştır. Mültecilerden askerlik çağında bulunmıyan bir kısmı kendi arzuları üzerine Cenovaya çıkarılmış. Karadeniz vapurunun. önümüzdeki perşembe günü limanımıza geleceği tahmin ediliyor. Vapur o gün gele- mezse ertesi cuma günü mutlak li- manımızda bulunacaktır. Denizyolları idaresinin diğer bir vapurunun, ya hud limanımıza geldikten sonra gene, Karadeniz vapurunun tekrar İspan- yaya gideceği şeklinde bir şayla çık- mıştır. Dün bu hususta yaptığımız tahkikata göre bu hususta henüz ma- Tümat yoktur. Möesünenssnassusooaanı Sokaklar sulanacak Bazı büyük cadde- lerin yıkanması kararlaştırıldı Belediye, geçeni pazar Beyoğlu, Şiş- 4, Beyazıd, Divanyolu gibi bazı cad- deleri günde bir defa sulamağa mu- vaffak olmuştu. Bu sene sokakları daha esaslı surette sulamağa vaziye- ti müsald olan bazı caddeleri yıkama» ğa karar vermiştir. Bunun için yeni temizlik müdürü bir program yapma» Ea başlamıştır. Program hazirandan itibaren tatbik edilecektir. Sokaklar rın sulanması için hergün tahsis ede- ceği su miktarı hakkında sular ida- resine tebligat yapılacaktır, Belediye büyük caddeleri yazın gün» de iki, üç defa solayacak, İstiklül, Har lâskâr Gazi caddeleri gibi büyük cad- deleri şefaktan evvel yıkayacaktır. Galatasaraylıların pilâvı 30 Mayıs 1937 pazar günü bütün Ge- latasaraylıların mektepte yemek ye diği gündür. Galatasaraylıların davetiyelerini ce miyet binasından veya mektep kapı» sından almaları rica ie MEY Istanbulun çöpl çöpleri Daimi encümen bugün ihale kararı verecek Şehir meclisi daimi encümeni bu- gün çöplerin denize atılması için aç- tığı münakasa üzerine ihale kararı verecektir, Bu işi üzerine alacak mü- teahhid hazirandan itibaren çöpleri denize dökmeğe başlıyacaktır. Belediyenin Azapkapıda yapmakta olduğu üstü kapalı çöp iskelesi de bu- tamamile başlamadan çöpleri denize dökecedğinden bu sene Şişli ve civarın- da sinek ve saireye tesadüf edilemiye- ceği temin ediliyor Çöpler muvakkat bir zaman için denize dökülecektir. Belediye ileride çöplerin imhası için fırın tesis edece- ğinden şimdiden tedkikata başlamış- tır, İstanbulun çöplerini alabilecek büyüklükte bir fırının 400 bin liradan ğı çıkmıyacağı düşünüldüğünd fırın tesis masrafı 938 bütçesine ko- nulacaktır. . Otelciler, kazanç vergisinde değişiklik yapılmasını istiyorlar Otelciler Ticaret odastna müracaal Mühim bir fark Avrupanı ve Amerikanm bir ço yerlerinde günden güne fazlalaşan güzellik enstitülerine dair bir yam okudum. Ve tüylerim diken diken ol» du. Kadın olup ta güzelliğe son de rece merak sarmadığıma bir yiyip bin şükretlim. Bu asri güzellik ens titülerinde insanların çektiği iztıra- yonun suyunu bir anda boşaltıp birdenbire sizi kaynar keçi sütü du- şuna tutacaklar.. banyo bu kaynar keçi sütü ile dolacak. Bu anda, banyonun etrafında hu- Susi surette yapılan bir takım ma- saj tokmakları harekete gelecek.. ve bunlar omuzunuza, karnınıza, sırtı. nıza, vücudünüzün her yanma bü- tün şiddetile inmeğe başlıyacak. bu kaynar sütün içinde, bu tokmaklar vücudünüzü döğerken artık yoğurt Fakat böyle yoğurt, yağ ve saire haline girmeden evvel daha çekeceği niz şeyler var, Bu kaynar suyun içinde kılları telden, gayet sert fırçalarla bütün vücudünüzü oğalıyacaklar, belki de derinizi soyacaklar.. İş bu kadarla kalsa öpüp te başı nıza koyunuz. Yooo.. yağma mı var? Kurtuluş yok. Boks eldivenlerine benziyen bir ta- kım içi küçük yastıklarla dolu eldi. venlerle vücudününzün her tarafını yumruklıyacaklar.. sizi mükemmel Ziniz dayağı bu kaynar sütün içinde güzellik uğrunda «kemali zevk ve Afiyet» ile, hem de üstelik epice bir para vererek yiyeceksiniz. Dayağı yedikten, parayı verdikten sonra büyük bir nezaketle de teşek- kür edeceksiniz. ve bütün bu kay- nar keçi sütünde haşlandıktan, ko- caman tokmaklar altında, havan içinde cacık için hazırlanan sarmısak gibi mükemmel bir surette dövük ükten, tel fırçalarla deriniz yüzül. düklen, boks eldivenleri dayağı ye dikten sonra şayet banyodan sağ çk karsanız güzelleşeceksiniz... Fakat işin garibi neresi biliyor musunuz? Bayanın nazik cücudü gü- bulunmaları ve dolayısile yüksek ki- rası olması mutlaka fazla kazandık- larına delâlet etmemektedir. Bunun ». Bence bu, ahlâkı bozari... B. A, — Öyle amma, bir şarkı ile bozuluveren ahlâka da ahlâk dene