25 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

25 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

< 26 Mayıs 193 Me. AKŞAM SİYASİ İCMAL Italya kralının Budapeşte seyahatı nin payıtahtı Budapeştede Macariş- tan devletinin şeft amiral Horthy'nin. Üç gün misafiri olduktan sonra fev- kalâde merasimle teşyi edildiler, On | Üç senedenberi memleketinin harlci- ne seyahat etmemiş İtalya hükümda- | rının Habeşistanın zapt ve işgali üz8- | rine imparator ünvanını da aldıktan | sonra ilk seyahatini Macaristana yap- masını Avrupanın çok müterakki ve maneviyatı yüksek bu turani milletin umumi harbin acı neticelerinden çok müleessir olan hissiyatını çok okşa- mış ve canlandırmıştır. İtalya bu seyahatle Macar milletini Kendisine kalben bir'kat daha bağla- mış oluyor. Bu seyahatin en mühim neticesi budur. İkinci neticesi İtalya ile Macaristan birbirine ne kadar bağlı olsalar her zaman Almanya ile bera- | ber hareket edeceklerinin bu seyahat | münasebetile bir kat daha tesbit ve | teyid edilmiş olmasıdır. İtalya kralı | | (' İtalya kral ve kraliçesi Macarista- | ile Macar kralı naibi arasında teati Olunan resmi nutuklarda üç seneden- beri Macaristan ile İtalya arasındaki | na rr 1957 de kıyamet! Bay Aleniüsü tanır mısınız? Yer yüzünün en garip bir mezhebinin şefdiir. Bu mezhep saliklerine «Eh- Tama tapanlar» deniyor. Bunlar su | Üstünde yürüyeceklerine, denizleri yaya geçeceklerine katiyen kanidir- ler. Bu kanaat hayli kurban veriyor. Çünkü mezhebin salikleri yüzme bilmiyorlar, Mezhebin esası Misir ehramlarının dılılarının hesabı Üzerine müstenit- tir ve bay Alenlüs, tedkik ve teteb- | büatı neticesi ehramların hakiki mânasını izah edebileceğini ve fele- | kiyat nazariyelerini hakikat yapa- | bileceğini iddia ediyor; diyor ki: i — Dünyamızın ömrü altı bin se | nedir; 1957 de kıyamet kopacak!... | Telâş etmeyiniz, yirmi seneye ka- | dar kim öle kim kala!... Canlı tayyareler Kırlangıçların sürati nedir bilir misiniz?... Saatte 240 kilometre, Sağan denilen dağ kırlangıçları ise Saniyede 8 metre 88 santimetre yol alırlar, Bu da saatte 317 kilometre eder, ilk müze Eski Yunanlılarla Romalılar ilhâm | periterine hasredilen yerlere müze- | um derlerdi, fakat bu yerlerde “kıy- | metli ve tarihi şeyler muhafaza edil- mezdi. İlk müzeler 15 inci asırda İtalyada açıldı. yorlar. siyasi ve iktisadi mesaiye : Almanya- nın cani gönülden iştirak eylediği e- hemmiyetle kaydedilmiştir. Üçüncü netice İtalya kralı şerefine Maacristanın Trianon muahedesi hi- lâfına asri ve şümullü bir surette ha- zırladığı ve techiz ettiği yeni ordusu- nu bütün dünyaya göstermiş olmasi- dır. Bu askeri nümayişe Roma proto- kollarının üçüncü âkidi Avusturya hu sus bir askeri heyet göndererek işti- rak etmiştir. Ziyaretin sonunda neşrolunan res- mi tebliğde her iki tarafın orla Avru- paya aid meseleleri gözden geçirerek ileride takip edecekleri politika Üze- rinde mutabık Kaldıkları kaydedilmiş- tir, Muayyen ve müsbet meseleler üz&- rinde tebliğde sarahat yapılmaması İtalyanın Romanya ile devam ettiği an- laşma müzakerelerini müteessir et- memek düşüncesinden ileri gelmiştir. Peşte seyahati İtalya, Almanya, Ma- carislan ve Avusturya arasındaki bir- liği bir kat daha sağlamlaştırmış olu- yor, Feyzullah Kazan Karısı diye... İkizler: İki su damlası gibi, o ka- dar birbirlerine benziyorlar, Küçük- ken anneleri birbirlerinden ayırd edebilsin diye birine mavi ötekine kırmızı kurdelâ bağlarmış... Şimdi bu iki kardeş Nev - York barlarından birinde dansözlük edi- Bir tanesi zengin bir erkekle sevi- şiyor, evleniyor. Buraya kadar mesele mühim de- gil, fakat evlendikten sonra iş çatal- | laşiyor ve dansöz mahkemeye baş- | vurup kocasından ayrılmak istediği- | ni söylüyor. İ ! | Sebep?... Adamcağız karısı ile baldızını tef” rik edemiyormuş. Bir kaç kere karım | diye baldızını öpmüş... Kadın, ken- | disini tanıyamıyan ve kardeşinden ayırd edemiyen adamla yaşamak İs- temiyor... Kafalı adam Geçenlerde ölen meşhur ressam Şabas bir çok büyük şahsiyetlerin de portrelerini yapmıştı. Şabas, portrelerini yapacak kimse- | | lerle uzun uzadıya konuşurdu. Bir gün sormuşlar: — Neye resmini yapacağınız insan- larla uzun uzun konuşuyorsunuz? Demiş ki; | — Muşambama aksettireceğim baş- İ ların içinde ne olduğunu anlamak isterim... İ mmm Aİ Müddeiumumi Ankaradan döndü İstanbul adliyesine aid bazı husu- sat etrafında Adliye vekâletine izahat vermek üzere geçen hatta Ankaraya giden İstanbul müddelumumi B. Hik- met Onat evvelki gün Ankaradan dön- mMüştür. B. Hikmet Onat dün kendi- Sini gören muharririmize: Adliyenin bazı idari işleri etra- fında vekâletle temas ederek izahat verdim. Yeni teşkilât, yeni tayinler, terfiler ve sairenin tatbikatı için büt- | çenin çıkmasını bekliyoruz, Bu husus- ta vekâletten lâzım gelen direktifleri de aldım. Bütçe çıktıktan sonra ha- zırlanan işlerin tatbikatına girişeöe- Eiz. demiştir. - Tahlisiye bütçesi encümenden çıktı TTahlisiye umum müdürile muhase- be müdürü Tahlisiye idaresinin yeni sene bütçesi için Ankaraya gitmişler- di. Muhasebe müdürü dün şehrimize dönmüştür. Ankaradan bildirildiğine göre tah- | lisiyel bütçesi bütçe © encümeninden Beçmştir. Bugünlerde meclise sevke- dilecektir. Yeni sene bütçesile muhte- Mf sahillerimize yeniden birçok tahli- siye âlâti konacaktır. Bu sene bihas- 8a Akdeniz sahilleri tahlisiye alâtla” tile techiz edilecektir. Noksanlar ih» zar edilen bir plânda tesbit edilmiştir. İ fundalık arasına kadar getirerek ora- | Ölmüş inek eti satanlar Zabıta memurları. dün ölü inek eti | satan bir adamı yakalamışlardır. Hâ- | dise şöyle olmuştur: Anadoluhisarında | İsmail adında biri civardan geçmek- te olan bir dere kenarına geldiği za- man su üzerinde bir inek leşinin yüz- mekte olduğunu görmüştür. İsmail kendine bir de arkadaş bularak inek | leşini dereden çıkartmış, civarda bir | da parçalamağa başlamıştır. Ölmüş inek, burada -parçalandıktan sonra çuvallara dağıtılarak omuzlara alın- mış ve şehre inilmiştir. İsmail, burada kelepir inek eti var diye muhtelif yerlere'baş vurmuş ve bir kısmını satttıktan sonra bir kişi işin farkına vararak zabıtaya müraca- at elmiştir. İ Zabıta, memurları İsmaili çuvallar» daki etlerle beraber yakalamışlar ve | kendilerine cürümlerini itiraf ettir. | mişlerdir. İsmali ve arkadaşı hakkın- Hayim adında bir yankesici tram- | vayda Avram adında birinin saatini çalarken yakalanmıştır, Hayim dün dördüncü sulh ceza mahkemesinde Elektrik şirketi erkânının) | miştir. İ fetli kimselerle temas etmiyecektir. muhakeme edilmiştir. Hayimin suçu Birçok fener ve sis düdükleri için ya- kında münaksa açılacaktır, sabit olduğundan dört ay hapse mah- küm edilmiştir. muhakemesi Şahid celbi ve ehlivukuf teşkili için muhakeme başka güne bırakıldı Gümrük kaçakçılığı iddiasile mah- kemeye verilen elektrik şirketinin bu kaçakçılıkta suçları görülen yedi rük- nü hakkındaki davaya dün sabah do- kuzuncu ihtisas mahkemesinde devam edilmiştir. Geçen celsede müddelumu- mi, ikinci derecede imza sahibi şirket erkânından B. Lâzyanın vazifesini tayin eden şirket müdürünün teklif- nâmesile meclisi idare kararının asıl- larının, B. Lâzyanın imza salâhiyeti- ni haiz olduğuna dair yapılan tafıi- min, yakıldığı bildirilen evrakın mah- fuz listelerinin, memurların tayin emirlerile scilerinin suretlernin, 1e- vazım şefi B, Sadinin 935 senesinde memuriyetini ve göreceği işleri bildi- ren tamimin aslının, Silâhtarağada yapılan havai hatta aid proje ve te- ferrüatile orada kullanılan eşyanın gümrüklü olup olmadığının tesbiti için o zamanki ambar kayıdlarının mahkemeye celbini istemiş ve muhar keme bu hususta bir karar verilmek üzere düne bırakılmıştı. Dünkü celsede müddelumumi €v- velki taleplerine ilâveten yeniden bar zı dileklerde bulunmuş ve kaçakçılık hâdisesini başından sonuna kadar tedkik edip kanaatini muhakemeye bildirmek üzere bir ehli vukuf seçli- mesin istemiştir. Bundan sonra hazine vekilleri söz almış ve onlar da şirketin başkaca gümrük kaçakçılıkları hakkında müd- deiumumiliğe verilmiş olan fezlekenin mahkemeye celbini ve dahili dava edil. Ti Evvelki gece Tepebaşında sarhoş- luk ve sarkıntılık suçundan dolsyı polis memuru Feridun Galip tarafın- dah karakola davet edilen Sami namı diğer Nevzad tarafından polisin ya- Talandığını ve vakayı müteakip te kendisinin yaklandığını ve diğer iki arkadaşının firar ettiğini dün yaz- mıştık, Zabıtaca yapılan takibat netice- sinde carihin arkadaşi Kenan ile di- ğer bir kişi daha yakalanmışlar ve hepsi hakkında kanuni takibata giri- şilmiştir. mesini, Nafıa hukuk müşaviri B. Ta- hirle, ilk tahkkatı yapan gümrük mü- fetişlerinden B. Abdullah ve gene ilk tahkikat esnasında dinlenmiş olan B. Amonilâidis ile B. Salamonun şahid sıfatile mahkemeye celblerini istemiş- lerdir, Mahkeme, iddia makamının geçen ve bu celsedeki taleblerinin kabulü- ne, teşkil olunan ehli vukuf için Ti- caret odasından bir yeminli muhasip ve gümrükten de bir müfettiş isten- mesine ve istenilen şahidlerin de celp- lerine karar vererek muhakemeyi baş- ka güne bırakmıştır. Silolar Hazırlanan rapor Anka- raya gönderildi Yeniden teşkil olunacak silolarda alınacak ücret için Ticaret odasının fikri sorulmuş ve bir komisyon teşkil edilmişti. Komisyon birkaç . toplantı yaparak tedkiklerini bitirmiş ve bir ra- por hazırlamıştır. Rapor, komisyon azadan İş limited müdürü B. Bedri Nedim tarafından Ankaraya gönderil- Raporu tedkik etmek ve esas şekli- ni vermek üzere Ankarada da bir ko- misyon teşkili muvafık görülmüştür. B, Bedri Nedim bu komisyonda çalı- şacaktır. Haber verildiğine göre bütün silolar devlet siloları namı altında bir- leştirilecek ve bir elden idare oluna- caktır, Pis kıyafetle tramvaya binilemiyecek Fena, kirli koku neşreden ve üstü başı pis olanlarla kasap, sebze ve ah- çı, berber gibi önlük ve salre hususi kıyafet giyenlerin tramvay, otobüs gibi nakliye vasıtalarına binmelerinin ve bu kıyafetlerle caddelerde dolaş- malarının menedilmesi belediyece ka- rarlaştırılmıştır. Bu suretle nakliye vasıtaları daha temiz bir halde muha» faza edilecek ve halk da bu kirli kıya- Belediyenin bu kararı hemen tatbik edilecektir. Bakırköyünde bir kahvede kumar oynıyan 8 kişi yakalandı Bakırköyünde bir kahvede sekiz ki- şinin bir araya gelerek bir kumar par- tisi çevirdiklerini haber alan sivil me- murlar İcap eden tertbatı almışlar ve İsmail, Mustafa, Hüsameddin, - Atıf, Mehmed, Agop, İlya, Zahari isimlerin- İ nun kalmşıtı. Nevzad namı diğer Sami; gece va- on kişiden fazla şahsın malümatına müracaat edilmiştir. Beyoğlu hastanesinde tedavide bu- lunan polis memurunun sıhhi vazi- yeti iyileşmektedir. i Mecidiye köyünde polisi yaralıyan biri yakalandı Bundan dört güne vvel, Mecidiye- köyünde bir kahvede kumar oyna- dıkları esnada çıkardıkları müna- zaayı yatıştırmak üzere gelen polis memurunu tabanca kebzesile yara- Geçen pazar günü Cande şatosu- na Antonio Maganini adında Pa- risli bir berber gelmiştir. Aslen İtal- yan olan bu berber madam Warfield (eski madam Simpson) un saçlarını tanzim etmek için Paristen şatoya kadar seyahat etmitir. Madam Warfleld, Parisin en şık berberlerinden birinin (baş kalfası olan Antonioya iki sene evvel saçla- rını tanzim ettirmiş ve çok mem- O zamandanberi saç- larını hep bu berbere yaptırıyor. An- tonio, Deyli Ekspres muhabirine şu beyanatta bulunmuştur: «— Madam Warfleld, Cande şato- sunda yerleştiği gündenberi saçını kesmek ve ondüle yapmak için pazar günleri şatoya gidiyorum. Gelecek hafta madam Warfieldin saçlarını yeni bir tarzda yapacağım. Son zamanlara kadar bildiğiniz veç- hile saçlarını ortadan ayırıyor ve her bir tarafta iki dalga yaptırıyordu. Bu stili senelere kullandı. Fakat son zamanlarda Amerika ve İngilterede bir çok kadınlar tarafından . kopye edilmesi hoşuna gitmedi, değiştirmek istedi. Ben biraz daha geriye alması için kendisini ikna ettim.» deki şahısları oyun oynarlarken ya- kalamışlardır. Memurlar, suçluları kumar alât ve edevatile birlikte mahkemeye sevket- mişlerdir. Balayı seyahati hazırlıkları Toures 24 (AA) — B. Rogers, dün gazetecilere Vindsor Dükünün izdivacına davet edilecek olanların resmi listesinin salı veya şarşamba Carih ve bir arkadaşı polis müdüriyetine getirilirken Sahife 5 Tepebaşında polisi yaralıyanın arkadaşları da yakalandı Carih çok sarhoş olduğunu, ne yapdığını bilmedigini söylemektedir mnizziil amm 7 Mahmud da dün Galata civarında yaklanmış ve hakkında kanuni ta-* kibata başlanmıştır. ..... Cande şatosunda düğün hazırlıkları ilerliyor Madam Warfield saçlarını yeni bir tarzda taratacak, balayı seyahati için yeni kararlar verildi ettiktne sonra beyanatına şöyle de- vam etmiştir: «Dük, bizzat kendisinin ördüğü, madam Warfield için 75 in- ci esvabın dikilmekte olduğu ve muh- teşem © bir cihaz takımı hazırlandı. edildiği takdirde matbuata yapılan tebliğat servisini kaldırmağa karar vermiştir.» B. Rogers, sivil polislerin dün ak- şam şatonuh duvarlarına tırmanma» ğa çalışan bir Amerikan gazetecisi- nin. foto muhabirini tevkif ettikleri- ni söyliyerek beyanatını bitirmiştir. Dükün dostları kısa bir miasfirlik- ten sonra dün akşam şâtodan ayri mışlardır. Balayını Akdenizde gezinti ile Londra 24 (A.A.) — Balayı soyar hati esnasında Vindsor Dükü Akde- nizde seyahate çıkacaktır. Bu ha- beri veren Daily Express gazetesine göre, Dük, Korsika; Tunus, Yunan adaları ve Dalmaçya sahillerinden ge çecektir. Dükün memurla şimdi- den Marsilya ve Kan armatörlerile müzakerelerde bulunmaktadırlar, > ER