24 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Başvekil dün gece Nişe döndü Makedonyadafeyezandan hat bozuldu H bugün başka bir yoldan Selâniğe gelecek ve Atinaya hareket
 Romanyadan döviz vermeden petrol ve kereste alınacak Rumen mahafili Bükreşteki müzakerelerin müsbet bir netice vereceğini...
 Yeni polis teşkilâtı kanunu Yeni projeye göre bugünkü memurların dereceleri nedir? Başkomiserler 35, komiserler 30. muavinler
 Ver i tarhında yapılan hatalar nasıl düzeltilecek? -Malîye vekâleti her vergi için mufassal bir iıahnam_e ihzar etti Ankara
 Rokfeller 97 yaşgnüldü Londra 24 (Akşam) — Nevyorktan gelen haberlere göre petrol kralı Con Rokfeller 97 yaşında olduğu halde

AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ i Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar. TOPANE Türkiye Birinci TERAZİ FABRİKASI mamulâtını tercih n ediniz. Her yerde arayınız ve markasına A Lİ dikkat ediniz. Mukavemet ve zerafet Sene 19 — No. 6680 — Flati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 24 Mayıs 1937 ——— i Başvekil dün sece Nişe döndü Romanyadan döviz vermeden petrol ve kereste alınacak Rumen mahafili Bükreşteki müzakerelerin Makedonyadafeyezandan hat bozuldu bugün başka bir yoldan Selâniğe gelecek ve Atinaya hareket edecek Başvekil: “Seyahatimden memnunum. Barışın muhafazasında Balkan antantı hakiki bir âmildir, diyor Başvekilimiz bu akşam 24 te Atinaya varıyor. Yunan gazeteleri bu ziyareti Atina mahafilinin bugünkü mü- İlkatlarına büyük ehemmiyet ver- dikleri iki müttefik Başvekil B. İsmet İnönü ve B. Metaksas Belgrad 23 (Akşam) — İngiltere kralı altıncı Jorjun taç giyme me- râsiminde Londrada müsafir bulun- duktan sonra Türkiyeye avdet etmek- €©w olan Türkiye Başvekili B. İsmet İnönü ve tefikaları beraberlerinde askeri kumandanlardan general Kâ- Zım ve amiral Şükrü Okan olduğu halde bu sabah semplon trenile 7.30 da Belgrada geldiler. Londrada iken İngiliz ricalile ge- niş siyasi temaslarda bulunmuş ve gene orada Yugoslavya kral naibi Prens Polle de uzun bir mülâkat Yapmış olan Türkiye Başvekiline, Türkiye Cumhuriyetinin Belgrad bü- Türk-Yunan dostluğunun artan kuvvetine delil olarak. selâmlıyorlar Türk, Yunan Başvekillerinin görüşecekleri Yunan Hariciye nezareti binası yük elçisi B. Ali Haydar, İtalya hu- dudunda mülâki olmuştu. Türkiye Başvekili B. İsmet İnönü, Belgrad istasyonunda Başvekili B. Milân Stoyadinoviç, Yu- | nanistan elçisi, sarayı krali teşrifat er- kânı, Türkiyenin Belgrad elçiliği erkâ- nı, yüksek hariciye memurları ve Bel- graddaki yerli, ecnebi gazeteciler ta- rafından büyük merasimle karş landı. Beşüş bir çehre ile trenden inen Başvekil B. İsmet İnönü, Yugoslavya Başvekili B, Stoyadinoviçle samimi bir surette öpüşüp selâmlaştıktan Yugoslavya | sonra istasyon yakınındaki binada oturmuşlar ve bir müddet görüşmüş- lerdir. Başvekilimizin Belgraddaki beyanatı Bu mülâkattan sonra Başvekil B. İsmet İnönü, gazetecilere şu beyanat- ta bulunmuştur: — Seyahatimdne fevkalâde mem- nunum. Bilhassa muhterem ve kıy- metli arkadaşım B. Stoyadinoyiçi burada tekrar selâmlamak fırsatını elde ettiğimden dolayı çok o bahti- yarım, (Devamı 4 üncü sahifede) Vergi tarhında yapılan hatalar nasıl düzeltilecek? Maliye vekâleti her vergi için mufassal bir izahname ihzar etti Ankara 24 (Hususi muhabirimiz den) — Maliye vekâleti mühtelif ver- gilerin tahakkuk muamelelerinin ik- “malinden sonra gerek mükelleflerin Müracaatı ve gerek idareten yapılan tedkikler © netiöesinde © kânunlar- da yazılı hükümlere aykırı olarak ta- hakkuk ettirildiği anlaşılan vergile- Tin ne suretle ıslah ve tashih oluna- Cağını gösterir bir izahname hazırla- mıştır. Bu izahnameye göre A) — İster mükellefiyetin esasına, İsterse tatbik olunan vergi nisbetle rine taallük etmiş olsun, kanunların- da yazılı idari kaza mercilerinin (iti- Tâz ve temyiz komisyonları) veya dev- let şürasının kararına iktiran etmek Suretile katiyet kesbeden vergiler i- hiç bir suretle tashih ve ta- dil olunamaz. B) — Tahakkuk eden veya katiyet kesbeden vergiler, kaza mercilerinin tedkikinden geçmiş oldüğu takdirde, bunların tarhiyatında vukua, geldiği sonradan anlaşılacak hatalar şu su: retle tashih olunacaktır, Kazanç vergisinde: 2395 numaralı kazanç ver. gisi kanununun 62 nci - madde- sinde itirazı mucip hâdise mad: di hata veya yanlış nisbet tatbiki gibi açık bir kanunsuzluk şek- linde görülürse vilâyetlerde varidat müdürünün ve kazalarda eni büyük mülkiye memurlarının tasvibi ile ha- tanın düzeltileceği gösterilmiştir. (Devamı onuncu sahifede) Rokfeller 97 yaşında öldü Londra 24 (Akşam) — Nevyorktan gelen haberlere göre petrol kralı Con Rokfeller 97 yaşında olduğu halde öl- müştür. IRokfeller fakir bir ailenin oğlu- dur, Küçük yaşta işe atılmış ve uzun | mahrumiyetlerden sonra bir petrol damarı bularak petrol işletmeğe baş- lamış, işini büyüterek dünya petrol- lerinin büyük bir kısmını kendi mü- rakabesi altına almıştı. Rokfeller dünyanın en zengin ada- mı idi. Serveti bir kaç milyar dolar tahmin ediliyordu. Rokfeller hayır iş- | lerine çok para vermiş, her tarafta enstitüler açlırmıştı.J Pazartesi konuşmaları: Anadolu notları Yazan: Hasan Âli Yücel p İAltırici sahifemizde okuyunu müsbet bir netice vereceğini söylüyorlar B. Antoneskonun Ankarayı ziyaretinden bir intiba Bükreşten bildiriliyor: Geçen haf- ta Türkiye hariciye vekili B. Tevfik Rüştü Arasın Bükreşe yaptığı ziyare- tin başlıca hedefi, Türkiye ile Roman ya arasında bir ticaret muahedesi ak- detmekti. Bunun içindir ki B. Tevfik Rüştü Arasa ticaret ve iktisad işleri miştir. Ankara 24 (Hususi muhabirimiz- den) — Polis teşkilâı kanununun ba- zı maddelerinin değiştirilmesi hak- kındaki kanun lâyihasına göre em- niyet o umum müdürlüğü merkez teşkilâtı şu şekilde olacaktır; Yapılan müzakereler Türk ve Ru- men hariciye vekillerinden başka Ru- men ticaret ve sanayi nezareti müs- teşarı B. Becerano, Rümen hariciye nezareti iktisad şübesi | müdürü B. Cristu, ticaret ve sanayi nezareti umu- mi kâtibi B. Harlam iştirak etmişler- müdürü B. Nizameddin refakat et- | dir. (Devamı 4 üncü sahifede) Yeni polis teşkilâtı: kanunu Yeni projeye göre bugünkü memurların - dereceleri nedir? Başkomiserler 30, komiserler 30. muavinler 20, polisler 20 lira asli maaş alacaklar A) Umum müdürlüğe bağlı ma- kamlar, 1 — Umum müdür muavin- likleri, 2 — Teftiş heyeti relsiiği, 8 — Dört daire reisliği, 4 — Hukuk iş leri müdürlüğü (bir büro) 5 '— (Devamı 10 uncu sahifede)