24 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

24 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Güneş, Üçoku 3 -1 yendi İzmirliler, ilk devre bittiği zaman 1-0 galib va Üç gün 39 ile 38 arasında dolaşan hararetim düşmeğe başladığı sırada We. sel, arkadaşlar yoklamağal ve havadis vermeğe geldiler; — Galatasaray Üçoku 7 - 3 yendi. İzmirlilerde hiç bir şey yok. Yalnız, biraz Said oynuyor... — Yarın, dedim, Güneşin karşısın» da aslanı kesilirler, Dediğm oldu ve bir gün evvel Ger latasaraya rahatlıkla ve büyük bir farkla yenilen Üçoklular dün Güne- şin karşısında hakikaten aslan kesik diler, Güneşin dünkü cansız ve bozuk oyunu karşısında da başka bir şey kesilmek imkânı yoktu. Geçen hafta “© Arkaragücüne çıkardığı oyuna bakı- | lırsa Güneş takımında bir hafta için- de mutlaka yüzde elli bir gerileme görmemek kabil değildi. Eğer ben ge- çen haftaki maçı görmemiş olsaydım, dünkü oyunundan sonra, Güneşin ge çen hafta öyle bir oyun çıkardığına dünyada inanmazdım, Maça gelelim Taksim stadı epi kalabalıktı. Fa- kat dediklerine bakılırsa cumartesi günü daha kalabalıkmış. Üçokun Ga- latasaraya büyük bir farkla yenilme- si, tabiatile dünkü maçın ehemmiye- tini bir hayli azaltımıştı. Halbuki Gü- neşin Üçok karşısında bir hayli sıkın- ta çekeceği bilinmiş olsaydi, seyirci sayısı her halde biraz daha fazla olur du. Üçok sahaya ilk maçtaki kadro sundan bir oyuncu değiştirerek çık- tı. Güneş takımında ise, Rasih Pari- se döndüğü için bir hayli değişiklik wardı: Cihad Reşad Faruk İsmall Riza Yusuf Rebli Necdet Ahmed Kemal Selâhaddin Melih Hükem Sald Selâhaddindi. Tik devre başladığı zaman olduk- ça sert bir rüzgâr esiyordu ve Üçok rüzgür altma düşmüştü. Güneşlilerin hemen tazyika başlamaları, Üçoklu- larm rüzgâr altında çok sıkıntı çe- keceklerini ve bir gol yerlerse bir gün evvelki vaziyete düşecekleri hissini uyandırmıştı. Fakat ilk hız geçince Güneş muhacimlerinin birbirile anla- şamadıkları, merkez muhacim Ah» med Kemalin hattı idareye muvaf- fak olamadıktan başka kendisine ve- rilen eşapelik paslardan da istifade Sağ ve sol cenahlar örtasından bö- lünmüş bir vaziyelle ayrı ayrı oyn» yorlardı. Uzun zaman oynamamış v8 bu itibarla idmanı noksan kalmış Ahmed Kemalden fazla bir şey bek- lemek de doğru değildi, Üstelik id iç oyuncu da her zamanki oyunlarını çıkaramıyorlardı. İşte bu vaziyelte Güneşliler umumiyetle hâkim oyna makla beraber İzmir kalesi için fazla, ziyette idiler EE Güneş - Üçok maçına başlarken tehlike olamadılar, ellerine geçen bir | ber Melih fırsat buldukça gene mü- kal fırsatı da beceriksizce kaçırdılar, dafaayı yarmağa uğraşıyordu. Niha- Yavaş yavaş oyunda İzmirliler le- | yet iki golün hızı göçince oyunda ge hine bir canlılık görünmeğe başladı. Üçokun münferid akınları her taraf- dan teşvik görüyordu. Çünkü Üçokun artik milf kümede bir tehlike teşkil etmemesine mukabil Güheş, hele An- karadaki galibiyetlerinden sonra, İs- ne az çok bir tevazün hasıl oldu ve bu, karşılıklı akınlar helinde oyunun son dakikalarına kadar devam etti. Son gol Maçın bitmesine bir dakika kala tanbulun diğer üç takımı için hâlâ bir bir Güneş hücumunda Selâhaddin tehlike idi, otuz metreden harikülüde bir şütle Devrenin bitmesine üç dakika ka- | Güneşin ve oyunun son golünü yap- la Mehmedin Üçok lekine bir gol yap» tı. Biraz sonra hakemin düdüğü oyu- ması, stadyomu umumi bir alkışa nun bittiğini ilân ettiği zaman ya boğdu. Hakem düdüğünü çalarken birisi söyleniyordu: — Bizim taliimiz hep böyle son da- kikalarda gol yemek! ikinci d nımdaki adam gene söyleniyordu: — Neyse, fallimiz de son dakikada gol yapmak da varmışi Nasıl oynadılar? Üçokun ilk maçını görmediğim için ilk güne göre nasl oynadıklarını bil- İkinci devrede bu sefer Güneş rüz. | miyorum. Fakat dün yüksek bir oyun gârın altına düşeceği için İzmirin kazanma şansı fazla idi, Fakat Gü- neşliler sahaya Ahmed Kemali sağ açığa, Melihi merkez muhacime al- göstermemekle beraber maçın başın- dan sonuna kadar canlı , Yalnız bir aralık, kendileri için büyük bir tehlike olan Melih topu kapup mış olarak çıktılar, Bu değişikliğin | kaleye doğru giderken kaletileri de oyun üzerinde mühim bir tesiri oldu. | dahli olduğu halde üç oyuncularının Çünkü sürati, yirmi bir oyuncunun. | Melihi kasdi tekmelerle biçmelerini Süratlerinden fazla olan Melih top | Sporculukla telif edilir bir hareket ayağına geçer geçmez hasim kaleye | sayamıyacağım. Bu çirkin hareket doğru akıyor ve Üçok müdafaasını | dışında temiz ve dürüst oynadılar, müşkil vaziyetlere sokuyordu. Güneşe gelince, yukarda da kay- İşte ilk dakikalarda Üçok müda. | dettiğim gibi, dünkü oyunları, Anka- faasının gene böyle müşkil bir vazi- | radaki oyunlarile kıyas edilemiyecek yete girdiği bir sırada Rebilden bir pas| kadar bozuktu. Eğer Güneşliler, bu alan Necdet sıkı bir şülle Güneşin | hafta Fenerbahçe karşısında da böy- beraberlik sayısını yaptı. Bu sayının hemen arkasından eşik sayısını da yaptı. le oynıyacak olurlarsa netice pek Sadun Galip Sekizler turnuası Üç beş dakika içinde Güneşin mağ- Dün Şeref stadında sekizler tur lübiyetten galibiyete geçivermesi Gü- neşlilerin daha iyi değilse bila daha rahat oynamalarına vesile teşkil etti, Üçok müdafaası artık kendileri novasına devam edildi, İlk maç Süleymaniye - Anadolu arasında Oynandı. Birinci devreyi 8 - O bitiren Süleymaniyeliler ikinci için Melihin büyük bir tehlike oldu- | devrede Eyübün yaptığı 2 gole karşı ğunu anlamış ve onu serbesf, bırak» 4 gol dtarak maçı 7 - 2 kazandılar, ATLETİZM; Ankara müsabakaları tam bir muvaftakıyat içinde yapıldı Atletizm federasyonundan b”yle Ankarada İzmir - Ankara - İstan- bul atletleri arasında yapılan mü. sabakalar çok güzel olmuş ve iki gün devam eden müsabakalarda ortaya atılan genç istidadlar bize bu mev- sim için büyük ümitler vermiştir. Bilhassa bu sene bir çok eski atlet- lerimizin pistten çekilmesi ve mem» leket haricinde bulunmasile meyda- na gelmiş olan boşluk, ancak atle- tizm federasyonunun bu şekilde muntazam bir seri halinde cidö' or- ganizasyonlar yapmasile doldurula bilecektir. Bu müsabakalarda yapılan derece» lere göz gezdirirsek ekseriyetle yeni istidadlarla karşılaşırız: 100 metre: İhsan (An), (İst), Cemil (İz) derece 116. 200 metre: Nazmi (İst), Galib (An.), Hasan (An.) derece 242. 400 metre: Fahri (İz), Galib (ân.), Faruk (İst.) derece 55.2. 800 metre: Galib (An), Receb “İst.), Mehmed (İst.) derece 2.5.7. 1500 metre: Receb (İst), Rıza dz.), Galib (An.) derece 4.205. 5000 metre Rıza (İz), Artin isti), İbrahim (ist) derece 16:47. 110 münla; Palk (İsti), Süha (İz), İsmail (An.) derece 163. 4 X 100 bayrak; İstanbul 46.8, An- kara 47.1. Disk; Veysi (İsti), Etem (İst.), Sa- lâhaddin (An.) 40.65. Güne: Veysi (İst.), Etem İst), Sa- lâhaddin (An.) 1297. Cirid: Besim (İst), Salâhaddin “An.), Semih (İz) 47.25. Yüksek; Pulat (İst), Faik (İst), Josef (An.) 1.785, Uzun: Faik (İst), Ömer (İst.) 6.80. Üç adım: Pulat (İst), Süreyya (İz), Faik (İs) 1380. 75 metre Kızlar; Meliha, Nezahat, Maide derece 11, Neticede İstanbul 175 puvanla bi- rinci, Ankara 104 puvanla ikinci ve İzmir de 82 puvanla üçüncü olmuştur. Ankara müsabakalarında tabi fin- lândeze göre en iyi derece yapan atlete verilmek üzere federasyonun organizasiyonlar bekliyoruz.. Halük Semik (An), Memleketin Her köşesinde yap lan atletizm hareketlerile yakından Her maçtaki puanları | Mili küme takımlarının şim- İ) diye kader yaptıkları maçlara İ) göre her maçta vasati olarak al İ) dıkları puvanları aşağıya yazı- yoruz. Bir takımın her maçta üç puvan alması esas olduğuna göre vaziyetleri bu rakkamlardan an- Emi Kıymetli atletimiz Pulat alâkadar olan atletizm federasyonu çok yerinde bir kararla Ankara mü- sabakalarında iyi derece yapan İz mir ve Ankara atletlerini bu hafta içinde İstanbula göndererek 30 ma» yista Bebekte Kolej pistinde yapıla” cak olan İstanbul bayramına iştirâk ettirecektir. Bu maksatla Ankaradan Gelib, Faik, Jerfi ve İzmirden de Fahri, Ri- za, Süreyyanın gönderileceği tahmin edilmektedir. Atletlerimizin İstanbulda dahâ iyi dereceler yapacağını umuyoruz. Şimdilik yegâne temennimiz bu gü, zel müsabakaların araları soğutulk madan mevsim sonuna kadar devam ettirilmesidir. Atlet Italya - Çekoslovakya Dün İtalya ve Çekoslovakya milif takımları karşılaştılar. Roma radyosundan, stadı dolduran binlerce seyircinin gürültüsile birlik- te verilen bu maçın neticesini, para- zitlerin fazlalığından, Jâyıkile anlar mak kabil olamadı. Yalnız bir aralık, İtalyan spikerin İtalyanın 1-0 galib olduğunu sevinçle söylediğini işitir gibi olduk İtalyanın Çekoslovakyaya bu 1 - 0 galibiyetini ihtiyat kaydile veriyoruz. Ne kaybettiler ? Şimdiye kadar Milli küme maç- larında her takımın kaybetmiş M olduğu puvanları aşağıya yazı- yoruz. Bu suretle takımların Mil- İİ 1 kümedeki hakiki vaziyetlerini anlamak kabil olabilir: Kaybettigi puvan Milli küme en ADEN Map Kazanç 16“ “8 —.m Sea Berabere Kayıp Attığı Yediği Puan ME Tg vg ağ a ie gigy ağ 2 5 # “4 1 7 : ” 38 5 1 s 7 “ ın Men m