28 Mayıs 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

28 Mayıs 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Gazi Antepte Spor ve gençlik bayramı Gaziantepte 19 Mayıs Spor ve Gençlik bayramı çok parlak ve muntazam olmuştur. Resimlerimızde: Genç eporcwlar arasında yapılmış olan atlet izm müsaba- is Tadö kalarına iştirak edenlerden bir grup ile, bu karşıloşmaları takip eden se- yircieirden bir kısmı görülmektedir. Almanya Fransa ile anlaşıyor mu (Baş tarafı 1 incide) etmen halledilebileceğini söylemiş ve Fransa ile Almanya arasında yeni mü. badele esasları bulmak hususunda son haftalar zarfında Fransız ve Alman ti - caret heyetlerinin sarfettikleri gayret- lerden memnuniyetle bahsetmiştir. Dr. Schacht, bu hususta demiştir ki: “ Biz Fransaya çok miktarda bulunan iptidal maddeler mu. kabilinde kömür satmağa hazırız. Ümüt ederim ki Fransız — Alman görüşme . İsri Alman endüstrisine Fransız müs- rinde bulunan zengin stoklar- kendisinde » istifade etmek fırsatını verecek » tir.,, Fransız ticaret nazırının nutku Paris, 28 (A.A.) — Alman Ticaret Odasmın ziyafetinde Dr. Schâcht'a ce. vap veren Spinasse, Sehachtı beynelmi- Jel mesai birliğinin müesseriyetini ka - bul ve teslim etmiş olmasından dolayı tebrik etmitşir. Hatip, Alman nazırma Fransanın AL manyaya karşı beslemekte olduğu büs, nüniyet ve sempati hakkında teminat vermiş ve Almanyanın içinde bulundu - ğu iktisadi müşkülât: bütün memleket- letin derece derece hissetmekte olduk . lari, ve bu bapta yegâne hal suretinin Avrupa militleri arasında hakiki bir iktisat camiası vücude getirmek olaca - ğını söylemiştir . Spinasse, böyle bir mesai birliğinin tahakkuk ettirileceği ümidini izhar ey- Jemştir, 80 milyonluk kazanç Paris, 28 (A.A.) — Yeni Fransız — Alman ticaret muahedesinin muvaffa « kıyeti bilhassa Young ve Daves istik. razları faizlerinin azaltılmasına bağlı bulunduğu söylenmektedir. Çünkü di ğer bütün noktalar halledilmiştir . Zannedildiğine göre, Dr. Sehacht, Daves istikrazı faizinin yüzde 7 den yüzde 5 e ve Young istikrazı faizinin de yüzde 4,5 a indirilmesini istemekte- dir ki bu sayede Almanya takriben 30 milyon frankirk bir tasarruf temin et - miş olacaktır . Bu mesele dün Oöğleden sonra Schackt ile Auriol arasında görüşül - müştür - 2 Bu hususta bugün Blura ile Sehacht arasında vukubulacak mülükattan son » ra kat'i bir karar verilmesi beklenmelk - tedir , — Şikâyetler tememiler: Türk bayrağına saygı lâzım! Beşiktaşlı okuyucularımızdan terzi Zeki Titiz bize gönderdiği bir mektup- ta diyor ki Ed z “Geçen pazar günü Üç arkadaş Hür- riyet tepesine doğru bir gezintiye çık. mıştık. Yolumuz Bulgar hastanesi sem tre diiştü. Burada bizi müteessir eden bir manzara ile karşılaştık: Hastanenin cephesinde iki bayrak direği vardi. Bunlardan birine "Türk, diğerine de Bulgar bayrağı çekilmişti. Fakat Bulgar bayrağı, Türk bayrağına nisbetle çok büyük ve daha yeni idi. Halbuki Türk bayrağı hem daba kü çük, hem de eski, rengi solmuş, ay yil. dızı kırmızılaşmış, âdi bezden olduğu için buruşmuştu. Türk milleti uğruna herşeyi feda edebileceği bayrağınm bu tarzda, ihmalkârlık “nümünesi halinde çekilmesine asla müsamaha edemez. Bilhassa yurdumuzda kurulmuş olan bir sağlık müeşsesesinde böyle bir ih « maj ile karşılaşmak bize bir kat daha 4- cı verir. Her yerde Ve herkesten bayrağımıza devletin kabul ettiği şekilde aşmasını ve böylece ona lâyık — olduğu saygıyı göstermesini istemek hakkımızdır. Has tane idaresinin nazarı dikkatini çelbet- mmenizi rita ederim. ,, N Okuyucumuzun mektubuna fazla bir şey ilâvesine lüzum görmüyoruz. Hasta ne idaresinin bu vaziyeti düzelteceğini umuyoruz. Güneş - Fener Maçı hakkında ajanlığın tebliği İstanbul Futbol Ajanlığından: 1 -— Milli küme maçlarından olan Fenerbahçe » Güneş karşılaşması 30 mayıs 937 pazar günü Kadıköy sta- caktır. el yz saat 16 da başlayacak” WE Maçın hakemi Sadi Karsan Yan hakemleri Feridun Kılıç, Sa- mim Taludür. 4 — Fiyatlar: Tribün 50, duhu- liye 25 kuruştur. Voleybol > |Şampiyonluk maçları T.S, K, İstanbul Bölgesi Voley" bol Ajanlığından: 29.5.937 cumartesi günü Alem dar caddesindeki (Y. M. C. A.) sa lonunda voleybol müsabakaları : Hilâl . Anadolu saat 15 hakem Hüseyin Tara. Hilal - Eyüp saat 15,30 hakem Hüseyin Tara Galatasaray “ İstanbulspor saat 16 hakem Mekin Istanbul atle- tizm bayramı Pazar günü Kolej sahasında yapılacak İstanbul atletizm bayramın se kizinci müsabakaları pazar günü Be- bekte Kolej sahasında yapılacaktır. 19 mayısta Ankarada yapılan üç sehir müsabakasında muvaffakiyet gösteren Ankara ve İzmir atletleri- nin de İştirak edecekleri bu müsaba* kalarda mevsimin en iyi dereceleri- nin elde edilmesi kuvvetle ümit edil. mektedir. İstanbu! atletizm bayramı saat iki buçukta başlayacak, müsabakalar muayyen vakitlerde değil, birbirini takip eder şekilde hiç durmadan ya” pılacaktır. Program 100, 200, 400, 800, 1000, 1500 metre yürüyüş, 110 met re mania, gülle, disk, cirid, uzun, yüksek, üç adım, sırık atlama ile ka- rışık takımlar arasında bir tur bay- rak yarışından ibarettir. Istiyoruz ! e mmmnmimminei Atletizm hakem- lerinin lisansı ne oldu? Bundan bir buçuk iki sene evvel atletizm Federasyonu reisi Burhan Felek ve İstanbul ajanı Ömer Besin Koşalayın idaresi altında Beyoğlu Halkevindeki İstanbul O mıntakası merkez binasında atletizm hakem kursu her hafta içtimalar akdedilmiş idi. Bunun nihayetinde bu kursa de- vam edenler bir imtihandan geçirik di ve muvaffak olanlara atletizm fe- derasyonu tarafmdan resmi hakem lisansı verilecek idi, fakat bugüne kadar lisanslar bu hakemlere veril memiştir. Acaba imtihana giren (50) kişi. den fazla olan hakem namzetleriden hangisi kazandı veyahut da hiçbiri muvaffak olamadılar mı ki daha Ir sanâları kendilerine verilmemiştir. Şimdiki atletizm federasyonu re- isimiz Vildan Aşirin bizi tenvir et- mesini istiyoruz!|.. Bulgarislanın kuvvetli futbol iakımlaıındar Vladislavya Taksim stadında yarın Pera Paza günü de Önümüzdeki cumartesi ve pazar gün leri memleketimizin en çok ve en mü- him spor karşılaşmalarile doludur. Ankarada Galatasaray — Ankara- gücü, Galatasaray — © Gençlerbirliği maçları, İzmirde o Doğanspor ve Üçok karşılaşması, Kadıköy (stadında Fe. nerbahçe — Güneş klüpleri arasındaki milli küme müsabakaları; Şeref sahasın da sekiz klüp turnuvası finali, cumarte. si gecesi Taksim stadinda Amerikalı ve Bulgar pehlivanlarile güreşçilerimizin tutuşmaları yapılacaktır. Bu kadar bol müsabakalar arasında, gayrifedere klüplerin en kuvvetlilerin den Pera ve Şişli birinci futbol takımla zı da Bulgaristanın Viadislavya klübile çarpışacaklardır. Şişli klübü biri nci futbol takımı Şişli ile kaışılaşacak Memleketimize ilk defa gelen bu Bulgar futbol timi 3 defa Bulgaristan şampiyonu olmuş, 24, 34; 35 ve 36 se- neleri kral kupasını kazanmış kuvvetli bir takmıdır. Bulgar milli takımma © dört oyuncu veren Vladislava klübü; Fransada Straz burg Rasing ile 2—2 berabere kalmış, Sofya muhteliti o 1—0, Leviskiyi 2—0 mağlüp etmiştir. Evvelce Yunanistana gitmiş olan Bulgarlar Arisle 1-—1 böra- bere kalmıştır, Selânikte İraklis -takı- mile yaptığı müsabakayı; da 3—2 kazan- mıştır. Bulgar Vladislava klübü şehrimizde ki ilk müsabakasmı yarı (o Pefa, pazar günü de Şişli ile Taksim stadında yâpa caktır, Baş pehlivanlık müsabakalarında Dördüncü kimdir ? Bu haftanm en mühim hâdisesi, hiç şüphe yoktur ki yarın (o yapılacak olan l büyük serbest güreş (müsabakalarıdır. Bu müsabakalarla yalnız omahdut sporcu kütlesi değil, şehrimizin ve hat- tâ memleketimizin geniş halk tabakala | İ rı da yakından alâkadar olmaktadırlar, Şehrimize Amerikal: ve Bulgar peh- livanlar gelmiştir. Bunlarla uzun mülâ- katlar yapıldı. Birçok resimleri çekiMi, haklarında sütun #ütun yazılar yazıldı, halk harıl harıl bu yazıları (o okuyarak yapılacak güreşlerin mahiyetini öğren- meğe çalışıyor. Fakat öğreniyor ve anlıyor mu?. Buna evet cevab: veremiyeceğiz. Çünkü sik sık olduğu gibi bu defa da, spordan ve güreşten (o anlamıyan bazı muharrirler bu defa da kaleme sarılmış- lar yarım yamalak bir şeyler yazıp du- ruyorlar. Spor ve bilhassa spor muharrirliği de bir bilgi işidir. Ve bunun bir bilgi işi olduğu 'da inkâr edilemiyecek bir haki- kattir. İspat ve delil ister misiniz? İşte, bugünkü akşam (o gazetelerinin birisinde gördüğümüz yazıdan bitkaç satır ki spora yabancı bir muharrir tara- findan yazıldığı gün gibi aşikâr. “Bugün Tür iyenin yağlı ve serbest Ankaradaki Galatasaraylılar Futbolcular şerefine ziyafet verdiler Ankara 27 (A.A.) — Gençler. birliği ve Ankaragi takımları ile milli küme için iki maç yapmak üzere şehrimize gelmiş olan Gata- latasaray takımı şerefine Ankarada bulunan Galatasaraylılar tarafından Karpiç lokantasında bir gece ziya” feti verilmiştir. Sarı ve kırmızı renk- ler ve çiçeklerle bezenmiş olan Kar- piç lokalı 200 - 300 kadar Galatasa- raylı ile dolmuş ve gece geç vakte kadar memleketimizin en eski ve yüksek bir irfan müessesi olan Ga- nutuklarla çok güzel bir latasarayın tatlı menaki yaşalılmak suretile vakit geçirilmiştir. Ziyafette eski bir Galatasaraylı o- lan Dahiliye vekili Şükrü Kayadan başka, Fenerbahcenin birinci reisi ve Adliye vekili Şükrü Saraçoğlu, umu" mi kâtibi Muvaffak Menemencioğ- lu da hazır bulunmuşlardır. Galata- saray takımı şerefine ilk söz alarak kadeh kaldıran Saraçoğlu olmuş ve Şükrü Kaya da kısa fakat cok güzel bir söylevle genç Galatasaray'ıları alkışlamışlardır. Bisiklet yarışı Balkanlarda yapılacak müsabakalara Istanbuldan ibeş amatör İş'irak ediyor Yunan otomobil klübü tarafın” dan tertip edilen Balkanlar arası Relli otomobil yarışma maruf spor- cularımızdan «Azize Krep, Valinin kardeşi İsmet Üstündağ, İsviçre se- fareti kâtiplerinden Bloch ve henüz isimlerini bildirmiyen iki Rum va” tandaşımız iştirak edecektir. Yarışm şeraiti çok çetindir. Yarış- cılar şehrimizden gece yarısı hare ketle İstanbul * Atina arasmdaki 1565 kilometrelik mesafeyi çok bo- zuk ve işaret onktaları olmayan yol. lar üzerinde iki gece sıra ile hiç uyu” madan ve dinlenmeden katedecek- lerdir. ie lar şehrimizden aziran mek edeceklerdir. Müsa- baka Turing Klüp tarafından idare olunmaktadır. güreşte resmen şampiyonu “Tekirdağlı Hüseyindir. Mülüyim ikinci, yarım dün iiçinde, Dinarlı Meh. düncü sayılmaktadır... Bu da ne?1. Türkiye başpehlivanlık müsabakala. rına altı güreşçi iştirak etmiştir. Dinarlı Mehmet iştirak etmediğine göre olsa ol. sa, nihayet yedinci sayılabilir. (sayıla- maz ya!..) Şu halde onun dördüncülüğü nereden çıkıyor?.. Cevab: gayet basit* Muharririn bu müsabakalar Hakkındaki bilgisizliğinden.. Yazıyı sonuna kadar okuyunca, daha birçok gülünç nazariyelere | rastladık, bunların hepsini zikredecek değiliz An- cak muharrir, maddeler şeklinde numa- rslar koyarak sıraladığı bir sürü teklif ve tahminlerde bulunuyor. Biz sadece bir temennide bulunaca- ğiz: Halkın sporla fazla meşgul o olduğu bu sıralarda, spordan anlamıyan mu- Parrirler, yazzdaki maharetlerini “başka sahalarda göstersinler ve halkın spora #arşı gittikçe'artan alâkasını yarım ya- ms'ak ve yanlış malümatla farkmda ok rak başka istikametlere sürükieme. sizler, Li