10 Haziran 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

10 Haziran 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

h ır, ; İNEM Yıldızların garip merakları ve çılgınca masrafları Sinema yıldızlarının çevirdikleri ilmler sayesinde ne muazzam ser- Vetler kazandıkları malümdur. Ken- dilerini son derece büyük bir refah Ve lüks içinde geçindirdikten maada Üstelik bol bol da artan bu paralarla neler yaparlar, bunu hiç me üniz mi? Meşhur sinema artistlerinin he- Men hepsi, kendilerinden mütema- diyen bahsedilmesini isterler. Bunun için, esasen ellerinde mükemmel bir silâh olan paranın verdiği şıma” tıklıkla, yapmadıkları çılgımlık kal- maz. Bilhassa Amerikaltı yıldızlar.. Misal mi istersiniz? — İstediğiniz kadar... Key Fransis, Holivuttaki ahbap- ları şerefine tertip ettiği suare mü- nasebetiyle, meşhuür bir lokantanın içerisini bir gemiye benzetmek heve | sine düşmüş ve bu dekorlar için tam | beş bin dolar sarfetmiştir. Birçok filmlerin dekorlarmı yap | mış olan meşhür. dekorcu Cedric Gibbons, kartsı Doloresdel Rioya düğün hediyesi olarak, asrı bir köy kulübesi hediye etmiştir. Fakat öyle bir kulübe ki, lüks bir saray kadar pahalrya mal olmuştur. Joen Brown evine bir havuz bir de | fiskıye yaptırmıştır. Fakat buradan fışkıran mayi su değil sodadır. ve bunda Brown'un beş küçük çocuğu | banyo yapıyor!. Buna benzer daha birçok misab ler sayılabilir. Koleksiyon merakbı Bundan başka meşhür yildizlâ- rın ekserisinde hastalık derecesine varan bir kolleksiyon merakı vardır. Meselâ çocukluktan beri pul kolleksiyonu yapan Marlen Ditrih, Silvin Sidney, Binz Krosbi ve Tobi Ving birer meşhur artist olduktan sonra bu kolleksiyonlarinı zengin- leştirmekte devam etmişler ve bu- gün, âdeta birer servet addedilen | çok zengin pul kollaksiyonlarmna malik olmuşlardır. Fakat dürün... İyisimi bir metod dahilinde hareket edelim ve evvelâ tuvaletten bahsedelim. Göreceksiniz ki bu işte erkekler de kadınlar ka- dar çılgındır. Fransız kadın artisti Vera Koren nerede eski dantelâ bulsa derhal bir yere saklar. Bütün çekmece ve do- lapları bunlarla doludur. İçlerinde, zamanla sapsarı olanlar da var. Fa- ::at bunlar da itina ile muhfaza edi- ir. Birey Blen mücevherata bayılır. lır. Mini mini bir kızken, ilk bebek evini küçük bir mukavva kutudan yapmıştı. Bundan bir müddet ev: vel yaptırdığı bebek evi, kendisine 435.000 dolardan fazlaya mal ol- | müştür. Rakamı iyi okudunuz yal | Yarım milyon Türk lirasından fiuh' Alâminyum ve bakırdan imal edilerek, altın ve gümüşle süslen- miş olan bu bebek evi üç büçük met re genişlikte, bir o kadar ıaunlu!ıu ve beş metre yukıeklikledir. Ağır- lığı üç bin kilodur. İçinde tam 20 bin küçük eşya vardır. Bu kü;ük sa- rayın içinde küçük bir kilisesi vardır ki, Orgları altındandır. J Bebekler sarayında merasim sa- lonunun duvarları meşhur Ander- son masallarından alınan canlı tab- lolarla süslenmiştir. Yemek salonun daki masanın üzerinde altından ma- mul on iki tabak, çatal bıçak ve sai- re bulunmaktadır. Bahçedeki ağaçla rın arasında fıstık ve şelâleler yapzl- mıştır. Elektrikli bülbül orada icrayı ahenk etmektedir. İşte size meşhur yıldızın, bebek evi! Başka misaller Alber Preyan, Piyer Blanşar, Moria Eskand gemi modeli yaparlar, lunan bu küçük kemiler, © lşadar güzeldir ki merakı olmıyan bircok misafirler bile saatlerce bunları sey. Salonlarında, vitrinlerin içinde bu. | da birkaç otomobili vardır. Fakat bu fabrika yeni model bir etomobil çıkardı mı, derhal eskisini birisine hediye eder, yahut en basit bir fiyat la satar ve yenisini alır. Ayni merak zaten Klark Geyblde de vardır. O da yalnız Duesenberg markalı otomobil alır. Fakat, iki yıldız bu müşterek meraklarından — dolayı biribirlerini katiyen kıskanmazlar. Yalnız ayni modeli almamağa dikkat ederler. Eddi Kantor'la Cin Harlu da imzalı fotoğraf kolleksiyonlariyle şöhret bulmuşlardır. Dünyada akla gelen ne kadar meşhur insanlar var- sa, onlardan imzalı bir fotoğraf te- min etmenin yolunu bulurlar. Ümit edelim ki, bu yazı, bazı okuyucularımızı, bu yıldızları taklit etmek meraklarından kurtarsın! Gö- r_'jlluym ki bu iş herkesin harcı de> gil... retmele doyamazlar. Klodet Kolber, büyük gül bahçe. sinde, bizzat tabii bir çok bahçıvan ve mütehassısların yardımiyle en na dide güller yetiştirmektedir. Varner Bakster başka bir iptilâ- nım kurbanıdır. Tam manasiyle bir radyo delisi... Banyo salonuna varın. caya kadar bütün odaları en mükem mel radyolarla mücehhezdir. Diğer taraftan yüzme havuzunda, - tenis | masasında ve otomobillerinde de bi. rer radyo vardır. Birçok hizmetçileri radyo gürültüsü yüzünden — evden kaçmışlardır. Gori Kuperin otömobillere karşı sonsuz bir zaafı vnfdn- Fakat bütün otomobillere karşı değil. Duesenberg | Bu ziynet eşyasından müteşekkil büyük ve zengin bir kolleksiyonu vardır. Ayni merak meşhur Sarlo da da var. Onun da zümrüt kolleksiyo- nu büyük bir şöhret kazanmıştır. Karol Lombard da mütemadiyen yakud toplar. Joan Benett'le kardeşi Kons- tans'ın tuvaletlere karşı büyük zaaf- ları vardır. Bunun için dünyanın dört bucağındaki meşhur terzilere bir çok elbiseler ısmarlar.. O kadar ki bunların ekserisini giyecek fırsat bu- lamazlar. Merl Oberon bilhassa kıymetli kürkler toplamakla şöhret bulmuş: muştur. Erkekler arasında, Fred Aster ayakkabı, Rober Taylor gömlek me- | raklısı olarak tanınmışlardır. Yüzlerce kostüme malik olan yıldızlar arasında Klayv Bruk, Vil. yam Povel ve Gari Kuper ve niha- yet “bebek simekinli adam,, lâka- biyle tanman şık Adolf Menyuyü Zikredelim, Bebek sarayı Kolin Mur çocukluğundanberi bebeklerine evler inşa etmeğe bayı- markalı nlomobillen'nı.—ı karşı.. Va. kıa birçok yıldızlar gibi ayni zaman: Vircinya Brus Marta Eggert Yıldızların adresleri Sinema yıldızlarının adreslerini, so ran okuyucularımıza cevap olmak üzere yazmağa devam ediyoruz: Buzel Mülx, 16 rue Csasini, Parla. Arlette Marchni, — 189, rue de la Pompa, Paria. Ciatde May, 31, Tue de Türin, Paris. Janine Merrey, 92, boülevard Suchet, Pa- NŞi | Gahy Morlay, Films Gaby Champa - Elyedes, Paris, Kate de Nâğy, Hötel Geörge - V, a, Gel ge, V, Paris Daniâle Parola, rur — Raynousrd, — Paris KEivire Popesco 60, avenue Foch., Purla Ç Buzy P Hesl G -V Göorge « Madelaina Renatd, 48, rue Destördes - Val more, Parin, Monigue Roltund, 23, rue Rennegüin, Paris Viviane Romance, 76 - TR, Champa - Klyadea, Paris, Françolma ftosay, 9ö, rue de Parla, Betty Stockfeld, 5, rüe dex Capucines, Pr. Morlay, - 79, avenne VUniversite liy, 41 — avenue Chartes » Fiogüet, KUÇUK HABERLER X. — Karol Lombard “Hakikt itiraf- lar,, filminde baş rolü temsil edecek. tir. X Rişard Arlen ile Fey *“Park caddesindeki kadm,, birlikte oyaryacaklardır. xf Klodet Kolber Holivud elvarın. da otomobili ile gezerken arabası dev. rilmiştir. Yaralanan yıldız hastaneyo kaldırılmıştır. Vaziyeti tehlikeli de- gildir. xX. Marlen Ditrihin yeni çevirece- ği filmin adı “Geceyarısı,, dır. Xe — Amerikada sekiz piyesin sine. Türk lirasma satmalınmıştır. Bun. lardan yalnız Jak Dövalin “Tovariş., maya nakli imtiyazı ceman 960 bin piyesine 192 bin lira verilmiştir. Vrey filminde X4 Erol Flayn yeni fiülminde Mir. yam Hopkins ile beraber oynamakta. dir. X& —Amer.kanın eski cumhur reisle rinden meşnur Vilsonun yeğeni Frank Vilson sinema aktörlüğüne başlamış- tır. XA Meşnur Macar rejisörü Pol Fe- jos Kolomba, Seylân ve Sıyamda man zara filmleri çekmek üzere seyahate çıkmıştır. x4 Meşhur Amerikalı kemik Oli. ver Hardi (iki ayrılmaz komikten Bİş. man)) karisından boşanmak üzere mahkemeyea müracaat etmiştir. Hatır. lardadır ki Stan Lorel de geçenlerda karısından ayrılmıştı. x4 Golavin zarfında yap: girketl 109837 senesi 1 filmler arasında 10 yon do'ar sarfiyle sekiz büyük film vücuda getireceğini ilân etmek. tedir. Xf Marta Eggert, Fransada oynu- yacağı “Hatıraların şarkısı,. filmi i- çin fransızsa ders almi'ya amıştır. X. Fransada çevrilen ve mevzuu Japonyaya dair olan “Yoşivara,, fil. mi Japonyada büyük bir azabiyet u. yandırmştır. Japon gösterilmesi yasak edilen bu film münasebetile Ja pon gazeteleri şiddetli yazilar neştel. — mektedirler. ç ulünenux Vernon, 40, gul TAutestl, Parla 'Tino Rosat 8, rue Balzac, Parla ı Goorges 'Tabet, 25, rue Lamarek, Parla. P &l_.-.._.,_. ea Ü A , 15, vye Haynotari Simone Bertisu, 67, Döulevard . de Coun cellea, Paria, âsadümkzaEk