9 Temmuz 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

9 Temmuz 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

“—Hatayda yağmacılarla jandarma çarpıştı Çapulcu güruhu iki jandarmayı ağır surette yaraladı Antakya B (Hususi) — Vatanile rin mütemadi teşvikleri üzerine elle- rinde Vatani bayrağı bulunan kala- balık bir kütle nümayiş vesilesile İs. kenderunu yağma etmeğe teşebbüs etmişlerdir. Bir anda kasabadaki tekmil dükkânlar kapanmış ve umu” mi bir panik baş göstermiştir. Çapulcular bir ara iki jandarmayı linçetmeğe kalkmışlarsa da jandar- malar ağır yaralı olarak kurtarılmış- lardır. Polis bu azgrâ güruhu durdur mak için silâh kullanmak mecburi- yetinde kalmıştır. Kararın ilânı arifesinde Fransız yüksek komiseri Kont dö Mertel cumartesi günü şehrimize gelecektir. Bu vesile ile müfsitlerin herhangi bir hadise çıkarmalarına imkân ver” eli Fransada müthiş yükseltildi Bu suretle devlet 8 milyar frank varidat Paris, 9 (A.A.) — Başvekil Şotan dünkü kabine içtimamın hitamında rad- yoda söylediği bit nutukta bütün Fran sızları hükümetin mali hareketine mü - zaherete davet etmekte ve bu hareketin gayesi memleketin kudret ve refahınım arttırmak olduğunu kaydeylemektedir. Şotan nutkuna şöyle devam etmitir: “Son hâüdiseler mali vaziyetin pek :ı'şidî olduğunu göstermiştir. Hükümet gerek frank ve gerek hazine için en a. iar bir tehdit teçkil eden bütçe açığını kapamak üzere mühim tedbirler ittiha. zımt lüzumlu görmüştür. Maliye nazırı 1937 bütçe açığına muadil bir hacimde bir çok mali tedbirler ittihaz etmiştir. Halkın kendisinden istenilen yeni feda- kârlıkların elzem olduğunu anlıyaca . ğına kaniüz.,, Yeni vergilerle elde edilecek varldat Pazis, 9 ÇA.A.) Dün sabahki kabine içtimar hitamında hükümet âzaları ka. ea * Mülâyim-Komar Güreşi yapılmıyor Amerikan Boğası Komar ile Mü- lâyim pehlivanın bu akşam Taksim stadyomunda son defa tekrar karşır laşacaklarını dün haber vermiştik. Bu sabah öğrendiğimize göre bu müsabakanın yapılmasmdan sarfı nazar edilmiştir. Buna da sebep A- Merikalt güreşçinin kemerini geri istemesidir. Malümdur ki geçen hafta yapılan müsabakada tuş yapamamış olma- sına rağmen çok hakim bir güreş yar pan Mülâyim yan hakemleriden Su memek için şimdiden tedbirler alın- maktadır. Halk, yeni rejimin fiil sa- hasmma çıkmasına ve bayrama dört gözle intizar etmektedir . Mandanın ipkası çok muhlemel Beyrutta çıkan L'orient gazetesi- nin Paris muhabirine göre, Fransar nın Suriye mandasını ipka etmesi çok muhtemeldir. Suriyenin bu- günkü karışık ve endişe verici vazi- yeti hatta belki de Fransayı askeri bir müdahalede bulunmağa mecbur edecektir. Iş Bankası şubesi Kardeş Hatayda İş Bankası şubesi VO güne kadar açılacaktır. Keyfiyet Milletler Cemiyetine bildirilmiştir. Haftada iki gün İstanbuldan İs- kenderuna vapur kalkacaktır. vergiler elde edecek bine tarafından isdar edilecek emirna - meler hakkında tamamiyle mutabık bu- lünduklarını beyan etmişlerdir. 1937 yı. ı adi bütçe muvazenesini temine ma . siz HABER — AKşam T. S. K. ikinci reisinin tetkik- leri devam ediyor Galatasaray idareci- | — lerinden bazılarının istifa edecekleri haber asılsızdır Geçen pazaz kavgalı maç hak- kında tahkikat yapmak üzere şehri- mize gelmiş olan T. S. K. ikinci re- isi Adnan, iki gündenberi bu işle meşgul olmaktadır. Alâkadarlarla yapmakta olduğu temaslarına bu sabah da devam et mekte idi, bugün öğleye kadar bu mesele haklanda henüz bir karar ve” rilmiş değildir. Bugünkü gazetelerden biri; bu kavga yüzünden ve bunu müteakip yapılan neşriyattan dolayı Calatasa- ray klübünün idare erkânı arasında bazı istifalar olacağını yazmakta idi. Maç esnasmdaki müessif hadise ile, bir klüp idare heyetinin alâkası olamâyacağı tabil olduğu için böyle bir havadisin sıhhatı hakkında şüpr | heye düştyk. Yaptığımız tahkikat neticesinde Galatasaray klübü idara heyetinin istifasının aslı olmadığını da öğren- dik. tuf olarak neşredilecek olan bu emirna- melerden beklenilen munzam varidat tahminen 8 milyara baliğ “olmaktadır. Şimendiferler açığını kapatmak için ayrıca tedbirler alınacaktır. Arttırılan vergiler Paris, 9 (A.LA.) — Umumi kazanç vergisi Üzerinde yapılan tadilât hak - kında aşağıdaki malümat verilmekte . dir; Menkul kıymetlere ait kazanç vergi. si, nama muharrer eshamda yüzde 12 - den yüzde 15 e hâmiline muharrer cs - hamda yüzde 18 den yüzde 24 e, ecne. bi esham için de yüz de 25 ten yüzde 30 a iblâğ edilmiştir. Kamyonlarda kullanılan mayi mah . rukat resimleri şimendifer tarifelerinde yapılan arttırmalar ile mütenasip ola - rak yükseltilmiştir. Posta ücretlerinde yapılan tadilâta göre adi mektuba 65 santim, bir tele - fon mükâlemesine 65 santim üÜcret kon. muştur. Tütün fiyatı tahminen yüzde 20 arttırılmıştır. İÇERİDE: * Bu yil yeniden mektep inşası ve tamiri için yalaız maarif vekâleti tarafından 150.000 ira sarfedilecektir. 6 Muallimler için hazırlanan kurslar ayın 12 sinden itibaren açılacaktır. . * Evkaf umum! rağbet kargısında yeni su satış yerteri hazırtnmağa başlamıştır. * Maarif vekili ve dahiliye vekâlati vektli Baffet Arıkan dün vilâyete gelerek bir müd. yolcu Mehmet pehlivanın kendisine verdiği cenubi Amerika şampiyon> luğu kemerini alarak ringten çekil- mişti. Komar bu akşamki güreşi yapr mak için kemerinin iade edilmesini istemektedir. Amerikalı pehlivan otuz güreşçile çarpışarak kazandığı bu kemeri behemehal elde etmek ar- zusundadır. Mülâyimin kemeri gasbettiğini, icap ederse polis vasıtasile geri al- mağa çalışacağını söylemektedir. Bu vaziyet karşısında bu akşamki güreşin yapılmasına imkân hasıl olar KM det meşgul olmuştur. * Sehrimizdeki konsolosların an kıdemlisi bütunan ve büradan ayrılmakta olan İngiliz konsotosü yerefine dün Parkotelde İran büy. konsolosu bir ziyafet vermiştir. ©6 Mlevi veya sihhi sebeblörle bör vilüyet. ten diğerine nakillerini İstiyen — Ükmektep muallimlerinin müracastları afustoa ayında tetkik edilecek ve hir karara bağlanacaktır. *& Denizyolinrile vaptrculuk şirketi arasın da vapurculuk şirketinin sattığı vapurların sigorta bedelleri meselesi deniz ticaret mü. dürünün hakemliğine bırakılmıştır. * Belediye kara sineklerle mücadele için bir program hazırlamıştır. * Şehzadobaşı — Unkapanı — Azapkapı — Talesim ana caddesinin güzergâhı testilt edilmiştir. * Vekiller heyetl Ihracatçıların — günder. dikleri malların şahadetnamelert — bilâhare Joraz edilmek üzere kefalet tarixile mal be. ğ * Doğanspor kongresi yapıldı İzmir (Hususi) — İzmir kulüp" leri kongreleri nihayet başlamıştır. İlk köngreyi, eski Göztepe, İzmir spor ve Egespor klüpleri umumi he- yetleri yapmış ve bunu üç klüp birr leşmesiden teşekkül eden Doğan- spor klübü kongresi takip etmiştir. Kongreler, samimi bir hava ve yeni birleşmeyi kabul eden - bir zihniyet içinde geçmiştir. Doğanspor idare heyetine, Muammer, İzzet, Haydar, Nazif ve Murtaza seçilmişlerdir. Eski Karşıyaka ve Bornava klüp- leri ile bunların tevhidinden doğan Yamanlar spor klübü kongresi bu pazar, eski Altay, Altınordu, Buca ve bu üç klübün birleşmesinden ku” rulan Üçok spor köngresi de gelecek pazar toplanacaklardır. Asıl müna- kaşa ve ihtilâflar, bu sonuncusu üzerinde cereyan ettiği için kongre- | nin neticesi merakla beklenmekter dir. dellerini almaları için bir kararname çıkara. caktır. # Yunaniştanla memleketimiz — arasında Mericin yataklarımnın taşmasının öÖzüne geçli. mesi için müştereken temizlenmesine karar verilmiştir. DIŞARIDA: * İngiltere — Amerika — Fransa arasın. daki para anlaşmasına Japoayanın da gir. mek istediği anlaşrimaktadır. * Fortekiz başvekiline sulkast — yapanın bir İspanyol olduğu anlaşılmaktadır. Muhte Uf gizli teşekküllerin retsleri tevkir edilmiş. tr. # Paris büyük elçimiz son günlerde müte. VZ CUMA 'TEMMUZ — 1937 Hilcrt: 1806 — Rebtllâhır: 29 Güneşin doğuşu Güneşin hatışı 3,37 19443 Vakit Sabah Öğle İkindi Akşam Yata: İmsul 2,88 12,19 1610 10,48 21,4321,20 | Yeni bir tenis yıldızı Dorty Round İngilterede yapılmış olan Vimb. ledon tenis maçlarının erkekler ara- sında Amerikalı Budge, kadınlar arasmda da İngiliz Doroty Roundun .- Kilis 3 (Hususi) — Burada spor Gerek Halkevi spor kolu, gerekse mekteplerde büyük bir gayretle şılmaktadır. addit öğle ve akşam ziyafetleri vermiş ve bu ziyafetlerde nazırlar, senatörler, mebuslar, kardiplomatik azası ve ezcümle Balkan an. tantı (le küçük antant devletlerinin orla el. çileri, gazeleciler ve finans, edebiyat ve san' at âlemine mensup zeval davetli bulunmuş. lardır. 4 Moskovaya gitmekte olan dabiliye ve. kilimiz Şükrü Kaya iki gün Peştede kaldık. tan sonra Viyanaya hareket etmiştir. ı # Amerikada 300 grevci le 128 polis çar. pığmış bir grevet ve hir polla ölmüş, 20 kişi yaralanmıştır. * Küçük antant konseyi yakında Sinaya. da toplanacaktır. * Ramanya kralı Karol yakında Yugaslav yaya gidecek ve birkaç gün kaldıktan sanra Pariso giderek 15 temmuzda Fransız cum. hurretminin mlsafiri olncaktır. * Kaybolan tayyareci kadın Karhard be. müz bulunamamıştır. Bir sürü torpido, gemi ve 62 tayyare önu aramaktadır. *& Polonya ile Romanyanm aakeri bir itti. fak yapacağı süylenmektedir. * Berlinde Hitlerin mevidli Iktidara geçme. ginden iki sene evvel mazilere alayhtarlık e. den Üç kişi idam edilmiştir. * Çingene kralı Musoliniye mürsenat ede. rek Habaşistanda toprak İsteyecektir. # Bülgar talebeleri faşist usulti selâm ver. meyi âdet edindiklerinden Bulgar maarif ne. zareti bunu menetmiştir. mektedir. ğer arkadaşları arasımda mühim mevki işgal etmektedirler. orta ökul talebelerinin spor —£ aa di bi HABER kupa*' galebesile nihayetlenmiş olduğu eV velce haber vermiştik. 4 Bugünkü resimlerimizde; — yen! şampiyon kızı bu muvaffakiyetint ulaştıran müsabakada ve birincil kazandıktan sonra nişanlısı ile berâ” ber istirahat ederken göstermekte* dir. Doroty Roundun müstakbel kö” cası Londralı doktor D. L. Littledif: Pek yakında evlenecekleri söyler” ve gençlik hareketleri çok can Bilhassa orta okul sporcularf Yukarıdaki resimlerimizde Kiff, örülmektedir. Bu haftaki müsabakalar Gayri federe klüpler arasırida pılmakta olan HABER kupast bol maçlarına bu hafta yine ü hada devam edilecektir. kol Bozkurd sahasında: Saha ko?” seri: Yaşar. A Alemdar - İstiklâl B. lnlmnlııf'ı,' at 15 de A takımları saat 17 de kem Bahaeddin Uluöz. Bakırköy sahasında: u Saha komiseri: Cevdet Özgöf” B. takımları saaât 14 de, A ta ları saat 16 da hakem Ekrem Rami sahasında: İ Saha komiseri: Avni, / Aksaray - Borkurd “B. takatlii saat 15 de, A takımları saat 'T hakem Halit Özbaykal. ,oj Not: Hakem 4 mütecakip ilk salr günü saat 18 © dar Emii Halkevi kâtil gönderilmesi veya verilmesi nür. YU