13 Ekim 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

13 Ekim 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Fazan: Boğanzan Toülirzan — Çevizen: &.Ş -( HABER — Ak; Hocam Hamparsum ayrılarak hemen Avrupaya hareket etmemi meğer kız bizi dinlişormuş... istiyordu, Şimdi olan olmuştur.. Bicdenbire bu kadınla bozuşmak nâihoş hâdişeler do- gerabilir. Bu itibarla İstanbuldan ay- rılıncıya kadar bu vaziyet devam ede « cektir. Sen buradan gidince mesele kendiliğinden halledilmiş olur. Yalnız Avru.pıdı da ayni hikâyeyi tekrar ele- yim, demeyesin. Herkes benim Bgibi, seni tanımaz.. Yabancı bir kadınla ya - şadıklarını gördükleri zaman senden şüphelenirler. Boşuna, başına bir iş ge- Hr., Hülâsa, mümkün — olduğu kadar sür'atle İstanbuldan ayrılman — lâzım- lır. Yalnız bana açıkça 2öyle. Hanri - yetle tamamiyle kat'ı münascbat ede - rek münhasıran sana tevdi edeceğimiz varifelerle meşgul olacak mısm? — Bütün emirlerinizi yerine geti - receğim, yalnız bir ricam var.. — Söyle bakalım. — Hanriyetten bu şekilde ayrılmak doğru olmaz.. Müsaarde ederseniz onu da beraber Avrupaya götüreyim. Yol- 'da kend'sini kandırır ve Avrupaya ayak basar bazmarz kendisinden ayrılırım. Ben ömrümde Avrupaya gitmediğim için yabancı memleketlerde zorluk çe- keceğim, balbuki Hanriyet yanırılla o Yursa bana her yerde yardım edebilir. Hocamın, teklifmi birdenbire red - detmemesinden cesaret alarak sözleri- me şu süretle devam ettim: — Hanriyetin bana rtefakat etmesi başka faydalar da temin edebilir. Be- kür biz adamdan her yerde şüpheler?r - ler, halbuki yanında bir de kadın olur- sat onu âşık zannederler ve fazla alâ - kadar olmazlar. Bundan başka kontrol, tarassut, takip gibi işlerde Hanriyetten de ayrıca istifade edebiliriz. Bu şerait altında Hanriyetin bana refakat etmesi muvaffakıyetim için de lâzımdır. Bu esnoda hiç beklemediğimiz hidise cereyan etti. Hanriyet birdenbire odadan içeriye girerek, doğru hocamm karşısına geçti ve dedi kiz — Yarım saattenbet? sizi dinliyorum, bütün konuştuklarınız: dinledim. '"_ Yaptığınız doğru bir şey değil - İT — Bir kadın saadetini kaybetmemek için her vasıtaya baş vurur. Hatriyetin işi büsbütün bozacağın - dan körkarak : — Hanriyet, rica ederim, sen çekil, diye yalvardım. Bunun üzerine Hanriyet bana: — Merak etme sevgilin, her — şeyi olduğu gibi anlatmak daha doğrudur, dedi ve Hamparsuma dönerek: — Bütün sözlerinizde haki: olduğu- nuzu söylemeğe geldim.. Evet biraz ev- vel Sogamonu beni terke davet ettiği - nizden dolayı size darılmış - değilim.. Ben de sizin yerinizlle olsa idim, ayni nasihatleri verecektim. Yanlır dikkate almantzı rica ettiğim bir nokta var.. Sir umumiyetle kadınlardan bahsedi « yordunuz.. Bunların arasında bazı müstesna şahsiyetlerin - mevcudiyetini kabul ediyor musunuz?. — Tabil.. — © halde benim de müstesna ka - dınlar meyanında bulunmadığımı ne - seden biliyorsunuz.. Eğer tizin dediği- niz kadınlardan biri olmuş olaaydım, sözlerinizi dinledikten sonra, — derhal şizden İntikam almayı - düşünürdüm. Bahusus ki daha ilk görüşlimde sizden slamm US n bir dileri için Bir mossledir. Merateket bunlarda Mvıın—m——wmm #nanelerfn devam edon rulu içlade, kolay e. yamı bu sene galli avlamıştır.. . Fransız dilberinden hoşalnmadım.. Sevgilimin Üzerine ben- den ziyade tesiri olan bir adama taham mül edemiyor, bu yüzden sizden nefret ediyordum.. Biraz evvel sözlerinizi işit- tikten sonra Sogomonun siz niçin bu kadar sevdiğini anladım.. Şimdi sizden açıkça soruyorum: Hakikaten bizi, biribirimizden ayıracak mısınız? Hamparsum bilâtereddüt cevap ver- di? — Prensip itibariyle ayrılmanıza taraftarım, daha doğrusu birar evvel izah ettiğim sebeplerden dolayı arka - daşımın bir kadına bağlı kalmasını doğ- Tu bulmuyorum. — Samimiyetinize teşekkür ederim, Ben de ayni şekilde samimiyetle dü- şüncelerimi size söyliyeceğim. Beni Sogomondan ayırdığınız zaman bir ka- dını öldürmüş olazaksınız. .Halbuki o- nunla beraber yaşamamızı muvafakat edersen'z, bendisine her sahada yardım edre, işlerinizi kolaylaştırmış olurum. Şu dak'kada fikrinizden bir çok şeyler gecebilir, fakat düşününüz ki esrarınıza vâkıf bulunuyorum ve zannettiğiniz gibi bir kadın olsam, daha İstınbulda iken itler'nizi altüst edebilirim. Bunu yap - raryacağım g'bi bilâkis size Avrupada da yardım vadediyorum. Benim gibi bir kadın belki bulamıyacaksınız. Bunun - la beraber, eğer bu teklifimi de kabul etmiyecek olursanız, Fransız istihbarat dairesine müracaatla... — Ne yapacaksınız?. — Bana tehlikeli, çok tehikeli bir vazife vermelerini rica edeceğim.. Hamparsum birdenbire ayağa kalktı. Ve Hanriyeti alnından öperek: — Seni tebrik ederim, kızım.. Birar evvel bakkında söylediğim — sözlerden dolayı-beni affetmeni rtica ederim, So- goömonla beraber Avrupaya gitmeni senden rica ederim, dedi. Bu sefer hocamın ellerini öpmek sı- | rası bana gelmişti. Odada müthiş bir fırtınadan sonra sükünet btlmuş — bir hava teessüs etmişti.. Birar sonra Hraç koşa koşa merdivenlerden çıkıp odaya girdiği zaman Üçümüzü başbaşa ve neş eli bir halde görünce hayrette kalmış- ti Bereket versin hocam derhal vaziyeti izah ederek: — Gel Hraç, biz anlaştık.. Boşuna Hanriyetten şüphelenmişim, diyortdu. Hraç sevinçle cevap verdi: — Ben size Hanriyetin sammil oldu- Kgunu söylememiş miydim.. Bu kadar zamandır beraber çalışıyoruz, bize bü- Yük yararlıklar göstermiştir. — Ne oldu, biletleri aldın mı? — Evet, vapur yarın öğleden sonra hareket ediyör, birinci mevki bir bilet aldım. Hampartum ayağa kalkarak Hraça: — Çabuk, 'dedi, vapur kumpanyasına telefon et, bir yer daha bpmıll:- Daha doğrusu bu bileti #ki kişilik bir kabine bileti ile değiştirsinler.. - Eski karar bozuldu. Hanriyet de beraber gi- decektir. | Hraç hemen telefona koştu ve biraz sonra yanımıza dönerek: — Müjde, müjde, işiniz oldu,. Ka - bineniz hazırdır. Dedi. n Akşama kaklar yolculuk hazırlıklarile meşgul olduk, Hamparsumla Hraç Kabristan sokağındaki merkezi umumi ye gitmişlerdi. Ben de Hanriyetle be- raber sokağa çıkarak bazı mübayaatta bulundum. Hanriyet sewincinden bir yerde duüramıyor ve ara sırat — İstanbuldan ayrılacağımıza inan - mryacağım geliyor, diyor v? hocamın iyı kalbli bir adam okluğunu söylüyor. du. Mübayaatımızı - bitirdikten sonra Hanriyet ayak üstü birer bardak bira #çmek teklifinde bulundu ve: — tstanbuldan ayrrlmardan evvel şe- ninle bir keyif yapalım, dedi. Hocamla Hraçın evde bizi bekliye - ceklerini hatırlatarak, uzun müddet so- kakta kalarıryacağımızı söyledim ve bir birahanede ayak üstü bira içmek tekk- Bugünkü radyo programı İSTANBUL: 18,30 plâkla dans musikisi, 19,50 radyo. fenik komedi. Toska, 20 Ahmet Rasimin eser leri, Ahmet Kemal Sazseverin, 20,80 - Ömer Rıza tarafından arapça cöylev, 20,68 Bayan Muzaffer ve arkadaşları tarafmdan Türk mu sikişi ve halk şarkdarı, saat ayarı, 21,15 şan örkestra refakatile, Julya tarafından 21,45 orkestra, 22,15 ajana ve borsa haberleri ve ertesi günün programı, 22,30 plâkla sololar, opera ve öperet parçaları, 23 son. BÜKREŞ: 19,08 orkestra konseri, 20,05 konferans, gramofon, 21,40 piyano konseri, pan konseri, 2235 karışık yayın, 22,50 gece konseri, 23, 50 haberler. LONDRA: 14,50 piyano, 10,05 çocukların zamanı, 20, 65 musiki, org, 21,05 karışık — yayın, 21,35 erkestra konseri, 2235 konuşma, 23,06 gar. kılar, dana örkestrası, 24,05 haberler ve sal. Ye, 24,30 dana orkestrası, 1,35 haberler, hava vemaire, 1,45 gramofan. BELGRAD: 18,25 koenser, 19,25 gramofon, ulusal ya. yın, 20,55 Viyanadan naklen — konaar, 2145 haberler, mizah, haberler, 23,56 oda musikisi ROMA: 18,20 gan ve piyano, 18,55 karışık yaym, 21,48 karışık musiki, 22,0€ piyes, 22,20 eğ. lenceli musiki, en sonra dans musiklei, isti. rühatlerde haberler, hava, — eee L A Nöbtetçi eczaneler Şeahrimizin Müuhtetif semtlerinde — nöbetçi eczaneler şunlardır: Pminönünde (Necati — Ahmet . Mehmat Kâzım), Alemdarda (Sırrz Rasim), Beyazıt. ta (Asador), Şahzadebaşında — (Üniversita), Aksaarayda (Sârim), Şehremininde (Hamdi), Karagümrükte (Fuat), Samatyada (Teofi. Yos), Fenerde (Vitali), Eyüpte — (Hikmet), Bakırköyde (Merkez), Beyoğtu cihetindektler: Galatasarayda (Garih), Galatada (HI. dayet), Taksimde (Kemal Rebill), Şişlide (Maçka), Başiktaşta (Nall balit), Ortaköyde (Ortaköy), Arnavutköyde (Mihallidis), Be. bekte (Merkez), Hazköyde (Nasim — Ameo), Kasımpaşada (Müeyyet), — Sarıyerde (Os. man), Kadıköyde (Saadet ve Osman — Hulüsü, Üsküdarda Çarşıboyunda — (Ömer Kenan), Adalarda (Şinaat Rıza), TİYATROLAR: TEPEBAŞI DRAM KISMI 13 - 10 . 937 Çarşamba gü nü akşamı saat 20,30 da KURU GÜRÜLTÜ Komedi 3 perde 16 toblo, Yazan: Shakespeare. Türkçesi: M. Şükrü. ESKİ FRANSIZ TİYATROSU ŞEHİR TİYATROSU OPERET KISMI 13/10/937 Çarşamba günü akşamı saat 20,30 da TOKA 5 perde komedi Yazan Edard Burdet Türkçesi Fikri AĞİL ——— ERTUĞRUL SADİ TEK Bu gece (Büyükada da — SEKİZİNCİ Cuma akşamı Pangaltı Tan sinemasında Er .- kekler 40 ımdan sonra azarlar. 16 - 10 - 9387 Cumarte. Binden itibaren AKSARAYDA Yeni Modern konforlu (Ertuğrul Sadi Ti- yatrosu) nun kış sezonu. ——— fini kabul ettim. dönünce — Hamparsumla, Hraçı büyük salonda bulduk. Sofranın üzerinde büyük bir buket, Tokatliyan- dan getirilmiş inili ufaklı bir çok kutu- lar dürüyordu. Hocam bizi görünce, gülerek ayağa kalktı vesz —| — Nereden kaldınız küçük yaramaz- lar.. Bir saattir sizi bekliyoruz, Hedi. Hraç ellerimiz! sıkarak: — Hamparsum çocukları rahat bi- râk.. Kabahat bizde, zavallıları bir da- kika bile yalnız bırakmıyoruz. — Yarından sonra hep yalnız kala- caklardır. Bu akşam son defa olarak beraber yemek yiyeceğiz. Hanriyet müdahale ederek: — Olmaz: dedi, yarım öğle yemeğini de burada hep beraher yeyeceğiz.. Ye- mekleri elimle pişireceğim.. Bir daha biribirimizi nerede göreceğiz. . — Neden bir daha İstanbula dönmek istemiyor musunuz?. — Bu şehirde o kadar fena hatırala- rım var ki, doğrusu bir daha bu güzel şehri görmek istemiyorum. — Öyle ise bir gelir, Avrupada sizi buluruz. (Devamı var) Dünyarnın en çalâk erkeği, hiç şüp- hesiz, meşhur Dansör Fred Aster'dir. Fakat şayanı hayret çeviklik ve ha- fifliğini zevkle seyredenlerden çoğu o- nun sekiz yaşından beri sahneye atıldı- ğenı bilmezler. O zamanlar kendisi an- tak, meşhur dansöz Adel Aster'in kü- Çük kardeşi olarak tanınıyordu. O zamanlar, ablasiyle beraber dans mektebine giderlerdi. Fakat dans âle- minde evvelâ Adel meşltur oldu. Fred bir hayli zaman sonra, ablasının dans ar kadaşı &ıfatiyle şöhret kazandı Asterler ailesi, Adel'in dans ders- Terine devam etmesi için, Nevyorka git- tiği zaman, genç krra ders veren müal limlerin nazarı dikkatini, Fred'in bacak- larmın harikulâde — çevikliği celbetti. Ona da ders vermeğe başladılar. Fred sekiz yaşma geldiği zaman, ablasiyle beraber Amerikada turneye çıktı. Ve bizzat hazırladıkları dansları yaptılar. O zaman, haftada 200 dolar Fred Aster kundu kolleksiyoncusu! Aynı zamanda İiyli bir musikişinas € urlistin bu garip âdetl vardır kazanıyorlardı. Bu, bilâhare en parlak , dereceye ulaşacak bir raferin başlangıcı oldu. Amerikadan sonra, İngiltere de meşhur çifti ayni coşkunlukla alkışladı. 1931 de Adel sahneyi — terkederek Lord Şarl Kevendişle evlendi. Bunun Üzerine, Fred, film çevir- KUÇUK HABERLER X4 Marta Eğggert ile kocası Jan Kipura Montekarloda bir villâ kirala- mışlardır, bir müddet orada oturacak- lardır. X4 Meri Pikfor kocası Çarle Rocers'in çevirdiği yeni bir filmde ufak bir gahne için figüranlık kabul etmiş ve buna mu kabil 8 dolar ücret almıştır; maksat le- taif tabil! Xf Jozef Dey 22, Rönald Tutev 32 yaşlarındadır. 14 Gelecek mevsimde Amerikan film lerinin kısmı azamı retikli olarak yapı- lacaktır. Fransız sinematıları şimdiden bu muazzam rekabet karşısımnda - telâş- lanmışlardır. Af Eleonor Povel'in yeni filminin rejisörlüğünü meşbur Van Dayk yapa- caktır. Jon Promye Nelson Eddi'dir. XS Adolf Menjumun pul kolelksiyonu 25.000 dolar değerindedir. Aktör bu kölkelsiyonu Nevyork puleular kongre sinde teşhir edecektir. X4 Harri Bor 57 Konrad Vayd 45 yaşlarındadır. Konrad Vayd'ın boyu 1,87 dir. Anna Bella 27, Jan Piyer O- moön 26 yaşlarındadır. Jan Piyer Omon tiyatro ve sinema aktrisi Blanş Montel ile nişanlıdır. X4 Harri Bor “Rüzgârda tohum,, filminde baş rolü üzerine almıştır. Xf Norman Şirer'in baş kadın rolünü yapacağı “Mari Antuanet,, filminde 16 mer Lui rolünü Çaris Logton kabul et- memiştir. Bu rolün Şarl Buaye'ye ve- rilmesi mukarrerdir. X Saşa Gitri ilk kânunda “Kadril,, filmini çevirmeğe başlıyacaktır. Baş ro- Tü Gabi Morleye vermiştir. Ayni artist, 1917 de Saşa Gitri ile beraber tiyatroda “oynamaktaydı. MAURİCE CHEVALIER 5 Bu hafta SAKARYAsinemasır” Bu sepenin en büyük ve yegâne zaferi SEViMLi SERSER filminde bütün Beyirtileri gaşyediyor. Enternasyonal casusların en tehlikeli... ve en sevimlisi.... İstanbula doğru hareket etmiştir. p Matmazel Dokto namındaki bu meşhur casusu burada görecek miyiz? bestelemiş değerli bir musil ea g Fred Aster Gingers Rogzersle mek üzere, evvelce kendisine teklifi kabul etti ve ilk rolünü Kravford tarafından çeyrilen kadını,, adındaki filmde aldı. * *“Karyeka,, da da rol aldı ve de' vaffakryet kazandı. Bunun " ; kendisine “Şen dul,, filminin böf, verildi ve bunu, bilâhare kı gok filmler çeviren Ginger RDGJ raber çevirdi. İ Bu meşhur çift —© zan “Roöberta,, "Filoyu takip edelimi ire gibi birçok filmler çevirdi film şöhretini bir kat daha Fred Aster evlidir ve bir ol" dit! Fred Jr. z Meşhur dansör, dünyanımı €& yinen erkeği olarak da tanmıf ve bu, şöhretini bir kat daha 27? tır. Bütün meşhur sinema artist onun da bir manisi sardır: Eski ©4 bıları — toplamak! — Kendisinit him!,, bir ayakkabı kolleksiyont ” “ Fred Asşter sadete meşhuf sör değil, ayni zamanda, birçok ALLO! ALLO! Gazere aa < aat Bugün Sezonun |(ik © Büyük Hattlası Başl! CANiLEİ KRALİ CONRAD VEİDİ, Holivud. sinemacılığınt tiren ve tektar A terilmeğe hazırlanıları ? BALALAY KLBOPATRA ve H kahramanının son B’ MiLLİD” Bugün, g 4 D i, / 4 / M