24 Aralık 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

24 Aralık 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

24 BİRİNCİKÂNUN — 1987 9 OO RE GÜNAHKAR APASLAR - 5- Nakleden: F.K. Gözlerini açan genç kız bir Herkesin (| —«»s2a- parmak İzİ ( < HABER — A! & alınacak! | çığlık kopardı ve bir hamlede yatağında doğruldu Baş engizitörün yaşı dolayısiyle, ka- dmlara ehemmiyet vermediğini sananlar onu şimdi görseler ve üç asılzadenin an latdıklarını dinlerken belli etdiği heyeca nı fark etseler muhakkak - fikirlerini de Biştirirlerdi. Pedro dö Servera anlatıyor du: — Monsenyör, Alhama zaptedildiği vakit bizim üçümüze vermiş olduğunuz vazife güzel Endülüslüyü, Kont dö Sa- vedanın biricik kızı Konşitayı yakalayıp size getirmekti. Fakat o zaman maalesef bu vazifemizde Muvaffak olamadık. Yağ- maya uğrıyan şatoya girdifimiz zaman kontu, boğazı kesilmiş bir halde haleti nezide bulduk. Bizi görünce son bir gay- retle homurdandı: — Torkemada beni katlettirdi; fakat emeline muvaffak — olamıyacak, sevgili kızımı bulamıyacak. Filhakika mel'un herifin dediği kıe- men çıktı; şatoyu baştan başa aradığı- tmz Halde kızın izini bulamadık, Fakat şimdi vaziyet öyle değil, artık size kar- gı mahcup değilir. Papas, yüzü kmokırmızı kesilerek, bo- Bük bir sesle sordu: — * — Nerede? Konşita nerede? Yakaladı- nız mı? — Hayır efendim, henüz vyakalamadık. Bize bir emir veriniz; deviniz ki: “Kon- şitayı getiriniz!” ve hemen bu gece em- rinizin yerine getirildiğini göreceksiniz. Konçita, Marki Herreranın buradan bir kaç saat ötedeki şatosundadır. Alhama- nm zaptından sonra güzel Endülüdüyü marki satosunda saklamıştı. Bir müddet Fransız meclisin- de yeni bir proje Romen futbolcuları | Ankarada ! sonra öldü. Markinin oğlu Perez dö Her- rera geçenlerde Konşita ile nişanlanmış. Torkemada hiddet ve heyecanla ba - Şordi: — Ne? Konsita evlendi ha! Servera belli befirsiz bir tebessümle cevab verdi: — Hayır Monsenyör! Henüz evlen- medi, züfaf gelecek cumartesi olacak... Baş engizitörün heyecanı biraz yatış- mıştı, sordu: — Fakat Konşitayı benim arattığımı bütün papaslar bildiği halde, hangi pa- pas onların nikâhını kryacak? — Antonyo Algador isminde bir pa- pas.. Torkemada bir an düşündü, sonra masa başına geçti. Bir parşimen üzerine kaz tüyü kalemiyle birkaç satır yazdı. Kâğıdı Serveraya uzatırken: — Haydi, dedi, hepiniz gidiniz. İşin çok çabuk halledilmesini emrediyorum. 3 mahpus Baş engizitörün emri, dediği gibi, rez dö Herreranın şatosu basılmış, Kon- “gita nişanlısı ile beraber yakalanarak Tri ÜMT;H.M"M papas da yakalanmıştı. Engizisyon hapishanesinde onu yeraltı hücrelerin - 'den birine attılar. Perez dö Herrera ze- min katında bir hücreye kapatıldı. Kon- şitaya ise birinci katta bir oda verdiler. ka bir şey yoktu. Pereze pis bir yorgan ve bir iskemle vermişlerdi. Genç kızın odasındaysa güzel bir yataktan başka bir masa, bir koltuk, tuvalet için su ve saire de vardı. Ertesi sabah odasma gelen iğrenç su- ratlı bir kocakarı genç kızı isticvaba çek- ti ve erkek yardımcı çağırıp ellerini a- yaklarını tutturmak tehdidiyle razı ede- rek Konşitayı sıkı bir muayeneden geçir- di. Sonra baş engizitörün odasına kosup papasa bir şeyler söyledi. Bu haber Tor- kemadanın pek hoşuna gitmiş olacak ki, yüzü güldü ve kocakarıya bir kese altın verdi. ödre Konşita mahpesinde uykusuz geçirdi- ikinci gecenin sabahımda odadan çı- Ki sıktığı oda, îe;l telakki edilebilirdi. götürüldüğü yer ise mükellef bir Saray odasıydı. — e verler en değerli halılarla örtülüydü: Yüksek ve geniş pencerelere süslü per- deler asılmıştı. Köseye geniş ve alçak C.nayetler - çoğaldıkça Fransız.ar ne yapacak- larını şaşırıyor Son zamanlarda cinayetlerin çoğal - dığını, canilerin bu lunamadığını ve bu yüzden halkın heyecana — düşlü « günü gören Fran « sızlar; parmak izi usulünün — tatbikini ve herkisin - bilâ istisn - parmak izlerinin alınmasını istiyorlar. Parmak izinin, birçok - canflerin, hırsızların yakalanması, ele geçiril. mesi hususundaki yardımı düşünü- lecek olursa bn Yena bir fikir değil.. Fakat, nasıl tatbik olunacak?.. Parisli meslektaşlarımızdan biri. si, okuyucularına müracaatle fikir. Jerini anlamak istemiş. Gazeteci an- kotini şöyle anlatıyor: — Yarım bir polis memuru tarafın dan parmak izinizin alımmasına ne dersin!z?. Bu sual! sorduğum güzel kadın omuzlarını eilkti, ince kaşlarını çat- trve: — Bilmem, dedi., Bir kimseyi Bi- dürmekten, bir şey çalmadıktan son. ra.. — Birini öldürmeye veya bir şey çalmış olmaya JTüzum yok. Bu bir >proje, Hazırlayan, imeclise veren de mösyo Dormoy. Kadın ve erkek bü- tün Fransızların, hüviyet cüzdanla- rında parmak İzlerinin bulundurul- masını teklif ediyor. İmzaları bulun duğu gibi.. Bu suretle kendi halinde, namuslu kimselere büyük — bir hiz. met edileceğini söylüyor. Güzel muhatabım, biran düşündü. Sonra: bir yatak konmuş, birkaç diyan ve ka- nape oraya bürâaya yerleştirilmişti. Sa- lona bitişik bir de tuvalet odası vardı ki, buraya bir kadının istiyebileceği Her tür | lü süs eşyası, çamaşır ve saire konul- Müştu. Konşita, şato basılıp yakalandığı za- man fena halde korkmuştu; Triyana şa- tosuna getirildiği vakit, engizisyonun e- Hine düştüğünü anlıyarak korkusu daha fazla arttı; ilk odasından bu güzel salo- na nakledildiği vakitse korkusu dehşete inkılâp etti. Demek kendisini öldürmek istemiyor- lardı; bilâkis itibar gösteriyorlar, şahsı- na bir kıymet veriyorlardı. Bunun sebe- bi ne olabileceğini düşününce namuslu ilk müsabaka yarın Bükreş - Ankarâ muhtelitleri arasında yapılacak Romanyanın Bükreş muhtelit takım futbolcüleri bugün Ankarada bulun- maktadır. Misafir sporcular - ilk müsabakalarını yarın Ankara şehir stadında Ankara ka- rışık takımı ile çarpışacak, Pazar günü de ayni takımlar arasında bir revanş ma- çı yapılacaktır. Romen futbolcüleri Pa- Kadıköy sporlular Bursalıları ıstanbula davet ediyorlar Şeker bayramı tatilinde Bursaya gi- den ve orada müsabaka yapamadan İt- tanbula dönen ve vapurdan çıkar Çık. maz matbaamıza gelerek Bursa Acar İdmanyurdluların - davet etmelerine rağmen - müsabaka yapmaktan çekin . diklerini ve bunun yazılmasını bizden rica eden Kadıköy spor klübü güreşçi- lerinin bu arzusunu is'af etmiştik. —« Arkadaşımız — Ahmet — NWes'udün (Böyle sporculuk istemiyoruz) serlev. hasiyle yazdığı bu yazı üzerine Bursa Acar İdmanyurdu, Bursa mıntakası ve Bursada intişar eden bir meslektaşımız Kadıköylülere ve onların şikâyetlerine sayfalarında yer vermiş olan gazetemi- ze cevap vermişler, Istanbullu sporcu- ların, vaziyeti yanlış anlattıklarını ileri sürmüşlerdi, Dün Kadıköy spor klübünden aldı | ğımız yeni bir mektupta: , “Bursalılram çektikleri telgrafın İs- tanbilkdan Lareketlerdinen sonra oldu. gu, Hursaya vardıkları zaman karşılaş- madıklarını ve Acar İdmanyurduna gittikleri zaman da bu klüp idaresinin zartesi günü Ankaradan şehrimize teyeccihen hareket edeceklerdir. ; Istanbuldaki müsabaka önümüzdüü Cuma günü öğleden sonra Taksim yomunda İstanbul - Bükreş muhtelitl” ri arasında olacaktır. Istanbüul muhtelitinin ne şekilde çiki” cağı henüz malüm değildir. Bu işle 8li kadar olan İstanbul futbol ajanı bir iki güne kadar tesbit etmiş M“', Bu haftaki lik maçları T. 8. K. İstanbul - Bölgesi futbol * j ianlığından: 25—12—1937 cumartesi günü yap” lacak maçlar; 'Taksmi sladı; İstanbulspor — Eyüp B, takımlaf? Saat 14.30. Hâkem 'Tahsin Özsöz. Şöref stadı; Fenerbahçe — Topkapı B. Takımlatt Saat 14,30 da. Hâkem: Tarık. 26—12—1937 pazar günü yapılacık maçlar; | Taksim Stadı: Saha komiseri Nuri Bosut. Gülatasarây — Eyüp A. Ta Saat 13 te. Hâkem Ahmet Âdem dün. Yan hâkemleri Ahmet ve Dinçer. Güneş — Süleymaniye. A. T Saat 14,45 te. Hükem Bosut. Yan hâkemleri Ektem Ersoy ve Bf haeddin Uluöz. Şeref Stadı: Saha komiseri Feridun Kılıç. 4 Anadoluhisar — Altınordu A, T VAY LA LAY genç kızın tüyleri ürperiyor, hapishane- de kendine yapılarmuamelenin kocakâ- rınm müunyenesinden itibaren -değiştiği- ni hatırlayınca, aklma gelenin yanlış ol- madığını anlıyordu. Bulunduğu odanın döşeniş tarzı da onun bu tahminini tak- viye etmekteydi; bir hapishane hücresin de bu kadar çok süse ve mobilyeye, bil- hâassa mükellef yatak ve divan gibi şey- lere ne lüzum vardı? Salomun bir köşesine oturmuş, ikisi yan yana olan kapılara karşı bir yer seçmişti. Bu kapılara mümkün mertebe — Siyah tampondan parmaklarımı basmak, kirletmek iyi bir goy değll. Yakat, mecbur olunca çarotiz.. Cöbvabını verdi. Aynı suall mahal. Jemin külhanbeylerinden birine de sordum. Şu cevabı aldım: — Namuslu adamların parmakla- yının izini, namussuzlarınkine kariş. | tırmak doğru değil.. Sonra, kartları bedava verecek değiller a.. Para isti. yecekler.. Sanki bu kadar vergi yetmiyormuş gibi şimdi — bir de başımıza bu mu çıkacak.. Bence bu, varidatı artırmak için bir dalavere- den başkâa bir şey değil.. gürençilerinin nerede oturduklarını bil- meliklerini —hayretle öğrendiklerini, kendisiyle görüşülemediğini, yezryorlar tedirler. le İstanbulda bir güreş müsabakası yap mağe her an hazırdır. Bu teklifimizi e. ğer Habul edecek olurlarsa kendilerine tam bir &porcu mizafirperverliği göste kımları Saat 9,30 da, Hükem Tarık. Ortaköy — Beylerbeyi A. takımlât kkibün reisi de kahvede olduğundan | S*at 1115 da- Hâkem Halit Cıııipl" İ Beykoz — Topkapı A. Takımlafı Saat 13 de. Hâkem: Nihat Bekdik. 'Yan hâkemleri Hayri ve Salt. Beşiktaş — Vefa A. Takımları. SAf 14.45 te. Feridün Kılıç. 'Yan hâkemleri; Tarık ve Şevki. Fenerbahçe stadı? Saha komiseri: Adna nAkın. Hilât — Karagümrlik A. Takımlaf” ve mektuplarını şu satırlarla bitirmek *Acarlılar, arzu ederlerse kendileri - receğiz.” deme'itedirler. uzâk olmak, içeri gireni görüp maksa- dint anlıyarak ona göre tedhir almak Polis amirleri ne diyor? — Bizim fikirlerimize göre bunun Buraya şunu da ilâve edelim ki, ar tik bu yılan hikâyesi haddinden fazla uzayıp gitmektedir. Bu mevzü Üüzerin Saat 13 te. Hâkem Adzan Akın. ” Fenerbahçe — İstanbülspor A- kımları. Saat 14,b5. Hâkem Bürhan düşüncesindeydi. Bu tedbirin faydasız olacağını bilmiyor değildi; fakat müuka- vemete karar vermişti. Açlıkla onu kuvvetten mi düşürmek istiyorlardı acaba? O gün onu hiç arayıp soran olmadı. Ne yiyecek getirildi, ne de akşam üstü aydımlık... Konşita o gece uykuya daha farzla mukavemet edimedi; üst üste iki gece uykusuzluk zavallıyı harab etmişti. So- yunmadan divana uzandı ve biraz son- ra kâbuslu bir uykuya daldı. Bir saat, iki sant, belki de Üç saat böylece geçti ve bir aralık genç kız © zamana kadar düymadığr garib bir his- sin tesiriyle uyandı. Bir an mütereddid kaldı, rüyada olup olmadığımı tayin &- demedi. Fakat dudakları üstünde hisset- HĞi temas tekrarlanınca - titredi, — içini çekti. gözlerini yavaş yavaş açtı ve bir çığlık atarak bir hamlede yataktan doğ- ruldu. (Devamı var) Her Almanıin bir otomobili olacak! B e issizlik mezelesini halletmek için güzel bir care bulmustur: Oto mobil yolları yapmak. Sonra yeni bir tip te ötomobiller inşa ve her Almanın bir o tomobil sahibi olmasını temin etmek. Bu otomobiller, 6500frariğa, yani 500 li raya satılacakmış. Hitler: — Bu, matbuat “hurriyetirden daha iyidir. t Demiştir. Bunu yazan bir fransız ga zetesi: — Top yapmaktan daha ivi demi; aavdi, dabir Hi olakeri F > ti Diyor, çok faydası olacaktır. Parmak izleri mevcu olân gabıikalılardan birinin ele geçirilmesi gayet kolaydır. Son. ra, ölenlerin, denizde boğulanların hüviyetlerini meydana — çıkarmak için cesetleri morgta teşhir. etmek lâzım geliyor. Büzan aylar geçiyor, kim olduğu anlaşılamıyor. Bu gibilerin de hü- yiyetlerini meydana koymak için parmak izlerinden istifade edilecek- tir. Bu usul Avusturyada tabik olun- maktadır. Hatta yeni doğan çocuk- Tarın bile parmak izleri alınır, Ame- rikada, yabanet memleketlerde 80. yahate çıkan herhangi bir vatandaş memleketine avdetinde polise verdi- ği beyannemeye mutlaka parmak Izini basar, basmak mecburiyetinde. dir. Emin olunuz ki namuslu adam- lar, bunu memnuniyetle karsılaya- caklar. Hem bu, kendi menfaatleri Iktizasındandır. Bu tedbirlerden maksat nedir? Namuslu adamların rabhatını, hu- zarunu temin etmek, herhanef bir tehlikeye karşı muhafaza etmek de- Bil mi? Buna itiraz edecek bulunabi. Teceğini hiç zannetmiyorum, — Fakat bu İşle meşgul olacak husus? bir datre, husust memurlara lüzum yok mu?., Çok masrafr mucip olmaz mı? — Evet, 70 milyon fişi tasnif et. mek, bulüp çıkarmak için 500 me. mura İhtiyaç var, Masraf tahminen 17 milyon franktır. Her kart verilen ıli;-n almmacak 25 frankla kapatılabi. Pa. Eğor proje kabul ve tatbik edile. cek oluraa pasaport. hüviyet clizdanı almak için müracart edenler. İmza lTarımın yanın armak İzlerini ba. sacaklar,. İşte o kadar., temizde neşretmemeğe karar vermiş bu Tunuyoruz. Rapid klübü futbolcüleri cuma günü ceklerdir. maçları için programı şu şekilde yap- muştıri BC B EANEZ A kânunsanide teliti. 1 Tkincikânun Rapid - Yunan khar şıilaşıyorlar milli takımı. 2 İkincikânun Rapid - Yu- gikânun Rapid - Selânik muhteliti. Yunan - Bulgar ııldiYmnveBıılgırfednıyonhnu- rafından tetkik edilmektedir, tak. Yan hâkemleri: Halit ve Salâhaddi? Özbaykal. Yunanistan - Italy8 atle.izm müsabakalâ" | İtalya atletizm federasyonu Yunan #" çmasf de yeni bir mektup alırsak bunları gaze Rapid Yunanistanda Beş müsabakâ yapacak (Hususi) — Avusturyanın rasyonuna müracaat ederek ilki iki memleket atletlerinin karşılaş teklif etmiştir. w Yunan federasyonu — İtalyanlarır x | teklifine henüiz bir cevab vermemisti Macaristan Portekiz Millt takımları 9 Atina, (bugün) Yunanistana —muvasalat ede- Yunanistan futbol fedrasyonu Rapid Macaristan ve Portekiz milli takımlarının karşılaşma tarihi tesbif dilmiştir. Bu müsabakayı 9 Kânunlil nide Lizbonda yapacak olan MI' milli on birlerini şöyle teşkil nan millt takımı (revarş maçı) 6 İkin- ğ dir: Samho - Mikles, Biro - Fuütbol maçı Turn, Balok - Vinçe, Zenkeler; Tnf Yunan ve Bulgar futbolcüleri arasın- | Saşi. Tiktoş. da her sene tekrarlanmak ve - biri Sof- yada, diğeri Atinada olmak fizere yapı- lacak olan iki müsabakayı da kazanan takıma verilmek için Atina beldiye reisi Koçra bir kupa koymuştur. Her iki memleketi birer muhtelit ta. kımın veyâhut şampiyon klüplerinin temsil etmesi hakkında kat'1 bir karar verilmiş değildir. Bu müsabakaların kat'i Mesut bir nişanlanif, Eski mâliye müfettişlerinden NUf (p kanın kızı İclâl ile kıymetli * | den tüccardan Ahmet Topsakalifi Mustafanın nişan merasimleri U'i Veta İdman yurdu (B) takımı 'Turing palas salonlarında birçok metli dostlarının huzurlariyle icrâ Muştur. Gençlere sonsuz riz,