18 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

18 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş - Telefon? ya amman EY Resmi er yazdıklarımızı teyit etti ALi RİZA Yanola yüzünden olmuştur Muhiddinle Yanolanınseviştikleri İpsaladakimektuplardananlaşıldı Şimdi Yanolayı aramak lâzımdır, onunda öldürülmüş elması kuvvetle muhtemeldir Katil Ati Rişanın Yannlayı da öldürmüş olması, son cinayetlerden evvel Sevim. le beruber Kartala gitti, bahsetmeyin.,, demesiyle de sabit gilr gile evi ve ablusi gü vakit ablasının snaline “bana aris: Yanoladan r. Resimde Ali Rizanm Kertaldaki iyor Almanyada Yahudi alehdarlığı gene şiddetlendi Mağazalar taşlanıyor ve nümayişler yapılıyor. Tevkifle çoğaldı Berlin, 18 (A, A.) — Havas bilği- riyor: Almanyada yeni bir yahudi aleyh. tar dalgası ortalığı kasıp kavur- maktadır. Bu dalga bilhassa polis ta- rafından yahudilerin ikamet ettiği yerlere sık sık yapılan baskmlar ve nden ih - <dbirlerle yahudileri ekonomi faali rac etmek için slınan y temayüz elmektedir, Berlinde polis tarafmdan alınan ted birler neticesinde miktarı iki bini bu- lan tevkifat yapılmıştır, Ecnebi tabi- Dap” Devamı 13 incide Ağır cezalılar da Meşhud suçlar kanununa göre muhakeme edilecek Müddeiumumiler tahkikatı azami 3 günde tamamlıyacaklar Ankara, 18 (Hususi) — Meşbut suçların muhakeme usulüne dair ke nunun birinci maddesinin değiştirilme- si hakkındaki kanun lâyihası Meclis rüznamesine alınmıştır. Meşhut suçlar kanunun iki seneyi bulan tatbiki esna- sında alınan neticeler pek müsait oldu- Zu cihetle bu lâyiha ile umumi hüküm- lere göre takip sdilmesini aruri kıla- İİ mmm cak sebepler mevcut olmayan ağır -ce- zöl; meşhut suçların da bu seri muhake- me usulüne tabi tutulması teklif olun- maktadır, Lâyihadaki bir hükümle on- dan başka meşhut olarak işlenen suç- larda zabıtanın yapabileceği vazifelerin ağır cezak işlerde münhasıran cumhu- riyet müddeiumumisi taraf; Dap” Devamı —| : Katille Yanolanın çocukları ne oldu? eden müddetumumi Hakkı Şükrü ye Yazını 79 incide Nel kulesi kahramanı Büridan Mişel Zevakonun en heyecanlı eserlerinden biri Pek yakında HABER'de tefrika edilecektir İM Ng Japonlar Suların hücumu üzerine Ricate başladılar 16 kilometre genişliğinde bir su kütlesi ortalığı silip süpürüyor Pekin 17 (A.A.) — Sarı nehrin suları Şengso ile Tâifeng arasında açılan 400 mertelik bir gedikten akmakta ve Kai- #engin 80 kilometre cenubuna kadar İ yayılmaktadır. Şt 00,000 den fazla insan meskensiz kalmıştır. Birçok kim- seler boğulmuşlardır. Binlerce ev ve Dep” Devamı 12 incide ÇUBUKLU GAZINOSUNDA Mükemmei bir saz heyetile dinleyinir ©—18 Haziran 1938 Cumartes Haziran 1938 Cumartesi —— — Hân işleri Tel: 20135 —— ——— —— | Hatayda Milletler Cemiyeti namına yapılan Antakya, 17 (A.A.) — Dün tahrik ve tehdide nihayet verilmek üzere hü- et bazı tedbirler almış ve bu ara- da şiddetli luhrikât yapan bir muhta- rı da tevkif etmiştir. Bu tedbirler bu sabahı Türk listesi Üzerinde müsait tesirini gösterince tahrikçiler hiç yoktan dükkânları ka. patmağa başlamışlar ve büro reisi e sasen mürettep olan bu vesileden isti- fade ederek asayiş mevcut olmadığı beyanile kayıt muamelesini tatil et- miştir. Halbuki büronun yarın mesaisine nihayet vermesi kararlaştırılmış bu - iunuyordu. Bu vaziyet karşısında ko- misyon Türk ekseriyetlerini baltala. mak için akla gelebilecek her çareye başvurduğuna hükmetmemek imkân . sızdır. istihbarat daireleri lağvedilecek mi ? Antakya, 17 (A.A.) — Baş tercü- man Jojef'in Hataydan almarak Berut Pr. Afet Cenevrede pa A bir konferans verdi “7 Memleketimizdeki arkeolojik hafriyatın 1 6 ehemmiyetini anlatan konleransçı Sayfadır büyük bir alâka ile dinlendi yy yg ME” Yazısı 4 üncüde matbuat dairesine tayin edildiği ha- Ankara, (Hususi) — B. M. Mec. lisi son toplantılarından birinde kabul tlarındaki olduğu benzin gümrük nisbetleri a ki kanunla memleketin daha geniş öl çüde faydalanmasını temin için ithalât limanlarından istihlâk merkezlerine kadar yapılan masrafların azaltılması nr kararlaştırmıştır. Bu arada devlet demiryolları benzin için daha ucuz bir tarife tatbik edecek, bayilerin almakta olduğu beyiyeden tenzil edilecek ve hükümet mütedavil sermayeli bir şirket tesis ederek mem- leket ihtiyacını karşılayacak, miktarda- ki benzini toptan ve tek şirket tesisi #uretile temin edecektir. Meclis encümenlerinde görüşülmekte olan maktu fiyat kanununun çıkmasın- 'dân önce bu kanunun istinat ettiği ga- kepazelik intihap komisyonu Türk ekseriyetini baltalamak için her çareye baş vuruyor Antakyada askeri heyetimizle müzakereler devam ediyor ber verilmektedir. Bu tayin istihba. rat dairelerinin Jâğvedileceği hakkın. da bazı şaiyalara yol açmıştır. Askeri heyetimizle müzakereler Antakya, 17 (A.A.) — Anadolu A- jansınm hususi muhabiri bildiriyor: ! Orgeneral Asım Gündüz başkanlı ğmdaki heyetimiz General Huntzin- ger'in başkanlığındaki Fransız askeri keyetile müzakerelerine devam etmek. tedir. ! Her gün öğleden evvel ve sonra iki toplantı yapılmakta ve müzakereler büyük bir vekar ve samimilik içinde cereyan eylemektedir, Heyet boş za. manlarmda terihi yerleri ziyaret edi- yor. i Orgeneral Asım Gündüz tarafından dün akşam Huntzinger şerefine veri- len dine güzel ve samimi olmuştur. Orgeneral bu akşam da Türk ileri gelenleri şerefine 80 kişilik bir ziyafet vermiş, ziyafette diğer cemaatlerden de davetliler Kulunmuştur. Benzin satışı tek elden yapılacak Hükümet bu iş için mütedavil Karli bir şirket Kuruyor Hall rak »it edilen fiyatlar, henzin üzerin de tatbik edilecektir, Bu da itbal merkezlerinden memle- ketin her tarafına sevkedilecek benzin için, yapılan masrafın hesabı suretile olacaktır. Meselâ, Mersin, Trabzon, İstanbul, İzmir, Samsun ve Zonguldak gibi bü- yük limanlarımızın yakın mıntakaları birer hinterland addedilecek ve benzin böylelikle bütün memlekette ayni fiya» ta satılmış olacaktır, Hükümet bu tedbir ile, kamyon nak- liyatından faydalı milli mahsuller Üzerinde fiyat birliğini temin cdecek- tir, Bu hususta Kazmlanan projenin, temmuz aymdan evvel, İcra Vekilleri heyetinden geçmesi muhtemeldir. Sabiha Gökçen Belgrada uçtu Değerli tayyarecimiz geceyi Sofyada elçiliğimizde geçirdi Mp” Yazısı 4 üncüde