2 Temmuz 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

2 Temmuz 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

HABER — Aksam Dostası 2 <2 TEMMUZ < 1988. UNİ ee NN Yazan ve çizen YALTIDDISNEY i HER BiRİMİZE BİR Yard 2 ONU BU GENE BiR ŞEYAN UYAMADIN ŞiLYO Bu DALLAR ve B BAŞKA iŞ HAZIRLADI MERİ E EYLETE TAŞIYACAĞIZ. 2 TEMMUZ — 1938 CUMARTESİ Hieri: 1357 — Cemaziyelevvel: 4 sünaşin. datayı simagin haty 4,33 19,45 A 231 1218 16,18 19,445 2147 213 Lüzumlu Telefonlar Yangın: İstanbul Için: 24222, Beyoğlu için: 44844, Kadıköy için: 60020, Usködar Için: GOMZ5. Yeşilköy, Bakırköy, Bebek, Tarabya, Rüvükdere,Fenerhabçe, Kandilli, Eren. köy, Karta, Büyükada, Heybeli, Burgaz, Kınalı, için: Telefon muhabere memü Tuna yangın derek kâfidir. Hami itfaiyesi: 22711 Deniz ç . 36..20 Heyazıt kulesi: 21996. Gölala yangın külesi? 40060, Sıhhi tndad: 4499X. Müdalerinmilik ; 22400, Emniyet müdürldgü: 243R2. Elektrik Şirketi: Heyoğlu: 4480) . İstanbu Sular: İdaresi: Heyoğlu: 44783. Heşiktaş: 40048. Ciball: 20242 Nuruosma- niye: 21708. Üsküdar . Kadıköy: 80773. Havagazi; İstanbul: 44378. Kadıköy: 80790, Beyoğlu: 44842. Taksi Otomobili İstemek İçin Heyoğlu ciheti: 49084 Kelek ciheti: 35 . 101, Kadıköy ciheti; 60447, Denizyolları İstantasi seeiteliği > 427248, Karaköy: 4ZMZ » si Tophaneden 14440 Mudanya, 20 Handırma phaneden 9,30 İzmit, Mi,30 Mudanya, 19 Karah radeniz, Sirkeriden Hi Mersin, Carşımba Tophaneden 1630 Mudanya, 20 Kandırma, Sirkeciden 15 Ayva. hik, iX Marlin, Persembe Tophaneden 9,30 İzmit, 16,30 Mudanya, 20 Bandırma, Galatadan Karadeniz, 1 Hosbanelen HAN Mudanya, 19 Karahiza, Sirkecirlen 10, Mersin. 20 Bandırma, Ga. BORİDAN Cumartesi Tophaneden 14, Murlanya, 20, Bandırma, Sirkeriden 15, Ayvalık, 18, Nartın Pazar Tophaneden 9, İmroz, 90,30 İzmit, Gelatadan 8,30 Mudanya, 10,30 Iz mir Sür, 12, Karadeniz, 22,20 Mudanya, Müzeler Ayasofya, Roma - Bizans, Yunan eserleri ve Çinili Köşk, Asker? Müze ve sarnıçlar, Ticaret ve Sanayi Müzesi, Sıhbt Müze: (Bu müzeler hergün saat 10 dan 16 ya kadar açıktır.) Türk ve İslâm eserleri müzesi: Pazartesiden başka hergün saat lu dan 16 ya kadar ve Cuma günleri 16 dan 17 ye kadar açıktır. Topkapı Müzesi: Hergün saat 13 den 18 ya kadar açıklır. Memleket Dışı Deniz Seferleri Romanya vapurları: Cumartesi günleri 13 de Köstenceye; Salı günleri 18 de Pire, Beyrut, İskenderiye. İtalyan sapurları: Cuma günleri saat 10 da Pire, Brendiri, Venedik, Triyeste, Avrupa Hattı Sirkeci İstasyon Müdürlüğü Telefon 23079 Semplon ekspresi hergün Sirkeciden sanat 77 de kalkar ve Avrupadan geleni sasi 7:25 te Sirkeciye muvasala? eder. Konvansiyonel 20,30 da kalkar, 10,22 de gelir. Edirne postası; Hergün saa! 8,50 de hareket eder, 19,33 de gelir, Anadolu hattı Hergün hareket elen şimendiferler: Sant 8 de Konya, 9 da Ankara, 15,15 de Diyarbakır ve Samsun, 15.3 da Eskişehir, 19,10 da Ankora ekspresi, 20 de Adapayarı, Bu trenlerden saat 9 da hareket eden Ankara muhleliti Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri Haleb ve Musula kadar sefer etmektedir. MÜNAKASA İLANLARI: » İnhisarlar idaresi, için altmış bin kilo kesme seker pazarlıkla satın alınacak pazarlık temmurun beşine müsadif salı günü saat 16 da idarenin Kabataşlaki le, vazım ve mübayaat şubesinde Yapılacaktır. GEÇEN SENE BUGÜN NE OLDU? * Vali Mahiddin Üstündağ meruniyet alarak tedavi için Parise gitti, * Varnarlski yahudi zenginlerinin evleri bombalandı, BÜORİDAN Istanbul Radyosu ? TEMMUZ — 1938 CUMARTESİ 18,30 plükiz dans musikisi, 19,15 konfe, Trans, Prof Salih Murat (radyo dersleri), 19,55 Borsa haberleri, 20 Saat ayarı: Gran. viç rasathanesinden naklen Belma ve ar» kadaşları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları, 20,45 Hava raporu, 7 Rıza tarafından arapça söylev, yari, Necmeddin Rıza ve arkadaşları tara fından Türk musikisi ve halk © şarkıları, 21,45 orkesira, 22,15 ajans haberleri, 22,30 plâkla sololar, opera ve operet Parçaları, 2250 son haberler ve ertesi günün prog. tamı, 23 saat ayarı: son, Bu aksam Anadoluhi, sarı İdman yurdunda Pazar günü akşamı Beylerbeyi iskelk ti. valrosunda Carsamba günü Yeşil “By istasyon o bahç sinde Perşembe günü Bey. koz iskele (tiyatro, sunda, Büyük operet 3 perde 47 Yi gaydi yavaş ir sesle: — Margarit, . dedi - Size kızınızın nerede bulunduğunu söyliyecektim. Kraliçe yerinden sıçradı; gözletirdle hayret, yüzünde sevinç çizgileri belirdi. Fakat ayni zamanda hâlâ şüphelenmek- ten kendini kurtaramıyordu, Eli, Ma- rinyinin elini sıkıştırdı: — Söyle, - derli, - Söyle nerede, le., Sonra ne İsteyebilirsen iste, Fran- sa krallığını parçalamamı mı İstiycek- sin?. Yarısmı sana vermemi mi istiye - ceksin? Yapayım. Yeter ki bana kızı- mın nerede olduğunu söylel. Marinyi, Margariti dehşete düşüren bir sesle; — Tampi zındanında!,. dedi, — Tâmplde mi? Ne yapıyor o men- hus yerde? — Tamplde ne yapılır Margarit? O- rada ıstırap çekilir, inlenir, zındanların büz gibi soğuğunda, açlıktan, işkence- den ölünmese bile, dehijetten ve kor - kudan ölünür. Margarit kığın işte bu 'Tampl zındanında... Oâryada krâlın emriyle atıldı.. Margarit, elini anna götürdü — Kizim, kralın emiryle hapsedildi öyle mi?. Marinyi ben mi deliriyorum, yoksa Aklım: sen mi kaçırtıyorsun?. Sen kraldan sonra bu memleketin hâ- kimi, başvekili, kralın kardeşleriyle amcası Şarl dö Valuvadan daha nüluz- lusu olasın da bunun önüne geçmeye - sin, bu kahil mi?, — Margarit, onu tevkif ettikleri s1 radâ ben, kralın emriyle sarayda hapse- 'dilmiş bir vaziyette bulunuyordum. Herşeyi gözüme alarak, sana (geldim. sen: aradım. Beni Luvr sarayından çi- kartman için ricaya geldim. Fakat bu- Tamadım. Valuva, kızımı Tâmpl zında- nma attığı zaman sen Nel kulesindey- din. Müthiş bir çığlık, Luvr sarayının derin sessizliği içinde inledi. | | i Mivüyin anası #sargant, Marinyiyi ürperten bir sesle: — Götye dö Nelin bedduasi, diye inliyerek yere yıkıldı. —ıi2— LANSOLO BİGORN Büridan, bildiğimiz gibi Sen Denis sokağında bir çuhacı dükkânın ya rındaki harici manzarası cldukça iyi madam Şopinelin evinde oturuyordu, Bir gemin, bir birinci, bir de tavan ara- lineti, sından ibaret olan bu evin sahibi ma” dam, korkak, daima duayla meşgul o len, batıl itikatlara inanan, titrek, yaş- k bir dul kadındı. O da burada baharat satış: ile meş- gul ölüyordu. Evinin tavan arasını da kendisini icabmda (hırsızların gece baskınlarıma karşı müdafaa etmesi şar- tiyle Büridara tahsis etmişti, Büridan söylediğimiz gibi icabında kadını mü- dafaa edecek, kadın da kendisinden hiç bir şey aramadan çamaşırlarını yıkay- cak, yırtıklarını dikecekti Delikanlı, bazı geceler eve geç gelir, dazı geceler de hiç gelmdiği olurdu. Böyle zamanlar ihtiyar kadın o gece gö zünü kırpmaz, sabahları yorgun görü- nürdü. Vakit sabahın dokuzu olmuştu. Pü- ridan hem giyiniyor, hem düşünüyor. du: “Dehşetli bir gece geçirm'şti. Arka- daşlarının başına gelen felâketi ağızla» rından öğrenmek kabil olmam şt H'ç bir şey söylemiyorlardı. Büridin 18 olursa olsun on beş pece üst üste gi- dscek Nel kulesinin ufak kapısını çala- sebebini öğrenmiye çalışacaktı... Büridân bu düşünce üzerinde çek kalmadı. Başka şeylere geçti, Bilhassa sevgilisi Mirtiyi düşündü; “Acaba ba- bası muvafakat etmiş miydi?. Onu bu- gün görecek ve bunu öğrenecekti. Ü- zülmek icin ortada fol yok, yumurta yoktu. Leskonun Kızımı kendisine ver« memesinde nasıl bir sebep bulunabilir. di, Pekâlâ o da halı ticareti yapabilir, © da Lesko kâdar zengin olabilirdi. Flandr memleketinde dolaşmak Fla manları yakından tanımak zevkli bir şeydi.,, O, böylece halı ticareti yapa . rak zengin olacağından ve sevgilisi Mirtiye kavuşacağından emin görünü- yordu. Büridan, işte bunları düşünerek o. dada dolaşıyor, ıslık çalıyor, gülüyor, pencerelerin camlarını açarak sokak - taki gürülküyü dinliyordu. Bir kelime ile yaşamaktan ve yaşadığından mem. nundu. Tavan arası temiz ve oldukça da iyi döşenmişti.. Sütunları mavi sol bir gibinlikle örtülü karyolası, büyük kon- sol masası, bir kaç sandalye ve iki kol- tuk burasını göze güzel görünen bir şe ks'ide dolduruyordu. Hele duvardaki asılı duran bir kaç k kışla bir hançer kolleksiyonu odaya dehşetli bir manzara veriyor ve bunlar madam Şopineli de memnuniyetle tit- retiyordu. Masanın üstünde bir hokka vardı. EB ından başka yontulmuş ve yontulma. mış bir deste kaz tüyü ve yazılmış bir kaş kâğıt. Büridan, sevdalılar gibi iktimamla tuvaletini yaptığı sırada odasının kapı» 8 vuruldu: — Giriniz! İçeriye iriyarı, güreşte yanmış ve yüzünde bir kaç yara izi bulunan, eski püskü elbise giymiş bir adam girdi. Büridan: — Sen misin benim kahraman mas. lübum! - dedi. — Henüz maslüp değilim.. Asılmıya ramak kalmıştı. İşte bu badireden sa yenizde kurtulan ben, size hizmet için konuşmıya geldi. —Dün söylemek istsliğin şeyleri de gil mi?, — Dinlemek lütfunda bulunursanız başka şeyler de... ———————————————-—- — say, Bay bizm. yima saat do « kuz., Saat on birde ben 'Tampl civarın. da bulunmak mecburiyetindeyim. Söy- diyeceklerini tasarla ve ona göre söze başla.. Hele şu sandalyeye otür. Otur. mazdar önce de konsolun Üstündeki beyaz şarapla bardağı doldur, Sehi din- İsyip dinlemediğime bakmayarak, he . men anlatmıya Saşla,. Çünkü dinleyece- ğime kat'i surette söz veremem. Lansöle Bigorn, ciddi bir tavırla: — Beni dinleyeceğinizden eminim. Hem Jütfettiğiniz bir saat çek. Lansölo Bigorn, kendisine cetâret vermek ihtiyacında olmuş olacaktı ki, bir dikişte şarap şişesini yarıladı. Büridan mişafiriyle meşgul olmuyor görünüyor ve ısirk çalmakta devam e. diyor, fakat kendisine anlatacaklarmı merak ettiği bu garip adamı gözünden ayırmıyorğu, Bigorn, Büridanı çok beğenmişti, İçinden: “İşte, diyordu, cesur, mert, gen ve yamsız bir delikanlı, Sanki kırk yıllık arkadaşı imişim gibi bana iktam- da bulunuyor.,, « Biğorn birdenbire: — Mösyö, . dedi» Sizin bir uşağa, be- nim de bir eleniye ihtiyacım var, İs- ter misiniz ki ben Sizın uşağınız, siz d$ benim efendinı “larınız? Büridan gözlerini açarak: — Vay! Benim bir uşağa ihtiyacım olacağını sanır mısın? — Şüpbesiz.. Sizin gibi, nihayet dar- ağacında asılacak clan Marinyi, kral, kraliçe, şehremini, saray halkı, jand. malar velhasıl her şeyle, herkesle mü- cadele etmiye hazırlanan bir adam, gece gündüz yanmda açık göz, zeki, her şeyi yapmıya muktedir bir adama, size çe. kilecek hançerlere (göğsünü gererek. Üzerinize atılacak haydut taslaklarını tutup boğacak bir uşağa muhtaçtır , — Kendinin böyle zeki olduğuna €- min misin?.