13 Temmuz 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

13 Temmuz 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

DÜrgi YANTRELCE: çize BANA BAK,808i YARTROLO İ İLE HARIKUL'ADE M, FETLER ARAP SE DIKKAT ET.. 13 TEMMUZ — 1938 ÇARŞAMBA Hicri: 1357 — Cemaziyelevvel; 15 a mag 19041 #anah Of Tia Akyar Esim Ümani 242 12,19 18,19 1041 214024 yane Telefonlar ME İçin: 24223, Beyoğlu İçin: 44044, Kadıköy İçin: 00020, Üsküdar “ Yeşilköy, Bakırköy, Bebek, Tarabya, Büyükdere,Fenerbnhçe, Kandili, Eren. köy, Kartal, Büyükada, Heybeli, Burgaz, Kınalı, için: Telefon muhabere memu- runa yagın desk kâfidir. Rami itfaiyesi: 22711 Deniz » 38. 20 Beyanıt kulesi: 21098. Galata yangın kulesi: 40060, Sıhhi imdad; 44998. Müddelumumilik: 22290. Emniyet müdürlüğü: 24382. Elekirik Şirketi: Beyoğlu: 44801 « İstanbul: 24378. Sular; İdaresi: Beyoğlu; ül Bim 40938, Cibali: 20222. Nuruosma. niye: 21708. Üsküdar « Kadıköy: © Havagazl: Istanbul: 24378. kadıköye 60790. Beyoğlu: 44042. Taksi Otomobili İstemek İçin Beyoğlu ciheti: 49084, Bebek ciheti: 36 - 101. Kadıköy ciheti: 60447. Denizyolları : İstanbul acenteliği: 22740. Karaköy: 42302. Pazartesi Tophaneden 16,30 Mudanya, 20 Bandırma Sâlı Topbaneden 9,30 İzmit, 16,30 Mudanya, 19 Karabiga, 20 Bandırma, Ga- atadan 12 Karadeniz, Sirkeciden 10 Mersin. Çarşamba Tophangden 10,80 Mudanya, 20 Bandırma, Sirkeciden 13 Ayva. 14.18 Bartın. be Tophanefen 9,30 İzmit, 16,30 Mudanya, 20 Bandırma, Galstadan #, Karadeniz, 90 BÜRİDAN —- kıp ilerlerken: — Onları nehirde ben buldum.. Aca- ba nasıl ve kim tarafından öldürülmüş- lerdir? Bunu ancak Allah bilir, Bilinen bir şey varsa oda, onlarm bir çuval içine konulmuş olmalarıdır!.. - Hiyor- du. Valuva sarararak askerlerin gerisine çekildi ve: — Lansölo Bigorn - diye mırıldandı. Lansölo, Valuvayı daha o Idakikada görmüş gibi yaparak selâmladı. Sonra da; — Bonjur monsenyör! - dedi. Boğu- lanlardan bahsetmek iyi değil mi? Valuva dişleri arasından: — Bir 'dakika sabret bele!., Ne suda boğulanlardan, ne de boğanlardan bah- sedemiyeceksin! - diye homurdandı. 'Büridan devam etti: — Ben, dedi. - Hem o iki cesur arka: daşımın, hem istipdadınız altında ezi- len Paris halkının, hem de kendi namı- mâ geliyorum, Marinyi, buraya benim- le dövlişmiye geldiniz değil mi?, Dövüşümüzü hançerle mi, mızrâkla mi, kılıçla mı yapacağız?. Kendinize güve- niyorsanız buyurun meydana.. Marinyi artık dayanamadı; — Sen sefil ve ipe çekilecek bir a- damsın! Haydi askerler... - diye bağır- dı... Şehremini Jan dö Pressi; — tlerit - diye haykırdı. Bu emri bütün kumandanlar tekrar- ladılar, Müthiş bir çarpışma başladı ... Bazoşlular, Şatiyon bölüğüne, Galile- biler Maletruvanın bölüğüne o saldır- dılar.. Ayrı ayrı yerlerde üç dehşetli muharebe ortalığı bağırtılar, küfürler ve yaralıların iniltileri kapladı. Preokler bir muharebe meydanına dönmüştü. Kısım kısım muharebe edili- yor, göğüs göğüse çarpışılıyor, oklar uçuyor; kılıçlar parlıyor ve şakırdıyor- | mişlerdi. rek bücuma geçtiler. tılar; ya kaldılar, bö kaçıyordu. geriliyorlardı. tiyordu. yanında yer aldılar. du, Bunların hepsi de; — Marinyi, asılmak! diye bağırıyorlardı. atın suya! ediyor musunuz?. ri ortalığı çınlatıyordu , getesi, Mar nyii Bu büyük çarpışmanın tam ortasmda Marinyi ile Büridan karşı karşıya gel- Marinyinin bağırması ve İşareti Üze- rine şehremini ile belediye çavuşlar: Büridanın üzerine atıldılar. İşte bu sı- rada Büridanın yanında bulunan iki maskeli adam da uzun kılıçlarını çeke- Bir kaç dakika sonra belediye çavuşları bozulup kaçış- Marinyi ile Büridan karşı karşı- Marinyi etrafıma bakındığı zaman gördüğü manzaradan ürperdiği bisse - dildi. Çünkü taraftarları tamamen bo- zulmuşlardı. Valuyanın bölüğü Sen nehrine kadar gerilemişti, Şatiyonun Maletruvanınkine gelince onlar da Galilelilerin gürültüleri ortalığı inle- Marinyi atından yere atladı. Büridan da onu taklid etti. İki maskeli arkadaşı Lansölo geriden geliyordu. Bir sürü talebe de yetişmek üzere bulunuyor- Monfokona! — Milleti aç ve sefil bırakan herifi Büridan, mosmor kesilen Marinyiye: — Monsenyör, dedi. Dövüşü kabul Marinyi kılıcını çekti. Bu hareketi mübarezeyi kabul ettiğini anlattığı için Büridan hemen saldırdı. Etraftaki ta- lebeler dehşetli bir horra! kopardılar... Preoklerin her noktasından korkunç Âvâzeler yükseliyor. Pariste çan sesle- Büridanın arkadaşları kılıçlarını kın« larına soktular. Lansölo Bigorn ile n üzerine atılmak İsti- , HABER — Akşam postası YAZAN KORKMA CANIM ENİN DE KONU ŞABİL DiĞİNİi FARZEDERİ SENDE o KONUŞUR» SUN“ Cumartesi Tophaneden 14, Mudanya, 20, Bandırma, Sirkeciden 15, Ayvalık, 18, Barlın Pazar Topbaneden 9, İmroz, 00,30 İzmit, Galatadan 8,30 Mudanya, 10,30 İz- mir Sür, 12, Karadeniz, 22,20 Mudanya, Müzeler Ayasofya, Roma « Bizans, Yunan eserleri ve Çinili sarnıçlar, Ticaret ve Sanayi Müzesi, Sıhht Müze: (Bu müzeler hergün sant 10 dan 16 ya kadar açıktır.) Türk ve İslâm eserleri müzesi: Pazartesiden başka bergün saat 10 dan 18 ya kadar ve Cuma günleri 16 dan 17 ye kadar açıktır. Topkapı Müzesi: Hergön saat 13 den 16 ya kadar açıktır, Memleket Dışı Deniz Seferleri Romanya vapurları: Cumartesi günleri 13 de Köstenceye; Salı günleri 18 de Pire, Beyrut, İskenderiye, İtalyan vapurları: Cuma günleri 8481 10 da Pire, Brendizi, Venedik, Triyesle. Avrupa Hattı “Sirkeci İstasyon Müdürlüğü Telefon 23079 Semplon ekspresi bergün Sirkeciden sast 22 de kalkor ve Avrupadan geleni sani 7,25 te Sirkeciye mavasalat eder, Konvansiyonel 20,30 da kalkar, 10,22 de gelir. Edirne postası: Hergün saat 8,50 de hareket eder, 19,33 de gelir. Anadolu hattı Hergün hareket eden şimendiferler: Snat 8 de Konya, 9 da Ankara, 15,15 de Diyarbakır ve Samsun, 15,30 da Eskişehir, 19,10 da Ankara ekspresi, 20 de Adapazarı, Bu trenlerden saat 9 da hareket eden Ankara muhteliti Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri Haleb vo Musula kadar sefer etmektedir. MÜNAKASA İLANLARI: & Hozad kazası hükümet koneği inşaatı kapalı zarf usülile eksiltmeye konul, muştur. Keşif bedeli 33406 lira olan bu eksilme 18 temmuz pazartesi günü sa, at 15 de Elazığ'da Tunceli nafia Oo müdürlüğünde yapılacaktır, GEÇEN SENE BUGUN NE OLDU? * Yeni ithalât o kararnamesi neşredil di. * İstanbuldaki Iki olaya sancak veril di. Köşk, Askeri Müze ve 13 TEMMUZ — 1938 A İDİSNEYL ENİ RR :) Hkahul Radyo3” 13 TEMMUZ — 1938 CARŞAMBA 18,30 konferans, Eminönü helkevi W na; Sami Karayel (Fatihden bugüne $ İstanbrlda spor), 10,15 Nihal Asım Y8 kadaşları tarafından o Türk musi halk şarkıları), 19,55 Borsa haberli saat ayarı, Granviç rasathsnesinden len, Şehir bandosu: Cemil Dölener Doğrul tarafından arapç syarı, Bedriye Tüzü Şan, tüdyo or kadaşları tarafından Türk musikisi nt yegih faslı), 22,10 Müzik ve varyeiğ pebası Belediye bahçesinden naklen, son haberler ve ertesi günün progr! saat ayarı, Sn. | OLE ER SEL” Göz Hekimi Tarlabaşı Cad. URFA Apt. nm sakletmiştir. Tel: 41555 1 sinde 20,45 hava raporu, 20,48 Örer “ii sı, refakatile, 21,30 Tahsin Karakaş “ei b Dr. Murat Rami Aydı Muayenehanesini Taksir-Talims”ji Pazardan maada hergün: Öğledi” sonra saat İkiden altıya kadaf | BÜRİDAN yen kudurmuş talebeleri gtçlükle zapt- ediyordu. Bu sırada, hükümet kuvvetlerine ga- bp gelen Giyomla Rike de oraya gel- miş bulunuyorlardı. Valıra ortadan kaybolmuş, şehre- mini yakın manastıra iltica etmişti. Marinyi bu vaziyet karşısında mah- yolduğunu anlıyordu. Büridinm darbeleriyle büyük bir ümitsizlikle ancak siper alarak gerili- yordu. Böylece manastırın duvarına bitişik olan kilçük bir evin duvarına $ı- ğındı ve kapısma arkasın: verdi. Büridan muttasıl hücum ediyordu ve bu eve arasıra Üzüntü ile bakıyor- du. Lansöle, iki maskeli adam, Giyom, Rike, talebeler bu mübarezeyi dikkatle takip ediyorlardı. Marinyinin böylece evin duvarma sığınması herkeste hap: yuttuğu kana- atini uyandırdı ve daha yaralanmadan başvekilin yakın ölümünü alkışladılar. Büridan hasmına, birdenbire üç müt- hiş darbe indirdi ve her darbeyi indi rişte: — Filip içini. için!.. - diye bağırdı.. O zaman seyircilerin ağzından bir hayret nidası fırladı. Büridan da bir saniye kadar mütehayyir kaldı. Darbe- lerden hiç biri isbat etmemişti, Filba- kika son bücumünu yaptığı evin kapısi açılmış ve Marinyi bu beklenmeyen melcee kaçmıştı. Talebeler; — Yağma edin!.. — Çalı demetleri getirin! Evi yaka- km. , — Horra! Horra!.. - diye bağırarak eve hücum ettiler. Büriden bunları susturan bir sesle: — O benimdir. Bırakınız bana.. Çe- kiliniz.. İşi ben bitireyim! - diye ba: Bird. , — Dövüşün şahitleri kim olacak? Gotye için!.. Benim Büridan açık duran kapıdan girer ken: — Allah! « dedi.. Muharebeden dolayı sinirleri geri miş duran talebeler, kaçmakta olan as kerlere hücum için dağıldılar, Maskeli adamlarla, Giyorm, Rike, Lansölo Büridana yardımda bulunabil- mek ve hücuma geçmesi ihtimali olan talebelerin hareketlerine mâni olabil” mek düşüncesiyle eve girdiler. Şimdi hepsi ge oldukça geniş ve te miz bir odada bulunuyorlardı. Şapkasını elinde tutan bir adam Büridana doğru ilerledi. — Burası manastıra ait bir binadır» Bu muhterem senyöte hücuma geçef* seniz hücumunuz monsenyör rahibe karşı bir hareket ve binnetice bir cins yet irtikâp etmiş olursunuz! » dedi v8 parmağiyle de sapsarı kesilen, elinde kılıciyle bir dolaba dayalı duran Ma” rinyiyi gösterdi. — Çekil oradan babalık! Gerçi şu r€* sili burada öldürmek rahibe tecavüz © lacak, fakat onu öldürmeden bırakmak ta rahipten daha kudretli olan Ai taarruz olur. Tansölo; — Marten, - diye bağırdı. Bize bif desti bira veya beyaz şarap hazırla Harâret basmıya başladı. Manastırın bahçıvanı Marten, müt&“ vekkil bir tavırla yukarı kata çıkst tahta bir merdivene doğruldu. Büridan Merinyinin üstüne yürüdü. — Monsenyör, dedi. Sizin için a cak bir kurtuluş yolu kaldı. Eğer k# bul etmezseniz sizi (öldüreceğim Gaspettiğiniz emlâki dö Nel ailesin* iade edecek misiniz?. — ölülerin hiç bir şeye ihtiyaçla” yoktur, Siz, Filiple Gotyenin mehirdf | ölü bulundukları; söylememiş miydi" niz? — Peki. Paris halkından gaspeti