13 Temmuz 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

13 Temmuz 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

i 13 TEMMUZ — 1938 © Yazan: Rahmi YAGIZ Zeynep fazla ısrar etmedi; gece Yarısı yoluna çıkan bu adamın peşine takıldı EŞ iş Yüzüna dokunan bir et kızı korkuy, Yeririlen seçrattı. Döndü, baktı, yalı şurda uzun boylu, şık fesi mükellef deni bastonlu ve çok yakışıklı bir a- Ni gördü; ürktü, irkildi; Hân adam tatlı bir sesle sordu: 7 Kükük harım.. Ne duruyorsun büy- burada? ren tuhaf bir şive ile konuşuyor, çet- bir dil kullanıyordu. Halinde, tav- e ecnebilik hissedilen bu yabancının olduğunu birdenbire o kestiremiyen Zeynep yavaş sesle cevap verdi: — Tüm, Yabancı, tatlı bir gülücükle aydınlanan Yüzünü Zeynebe çevirdi, konuşmağa de. Yam ett; — Yolun esini seyrediyorsun? — kiçi, — Sen İstanbulun yabancısısın gali- ta Şey. Bakıyorum; yolu seyrediyo. Kapları zaten bunu gözü İlişene apaçık tiyordu Genç kadının cevap vereoe- Krd büşmmı eğdiğini o gören yabancı akli, onu kolundan tuttu, ayağa kaldır ; €liyle çenesini yukarı doğru çekti, ki İn gözlerinin içine bakarken sua- rada: — Söylesene! Istanbulun yabancısısın si mi? — Evet. — Nerelisin? “575 Çanakkaleli! > Burada ne arıyorsun? Kimsen yok Mu senin; MEP bu sorgunun üzerine derin bir iş Beçirdi, sonra cevap verdi: “> Kimsem yok burada! Td ne arıyorsun İstanbulda? DP. bir şey aradığım yok! Hükü- Met beni buraya sürdürdü. “> Sebeb? — Sebebini bilmiyorum! > Ne vakit geldin? vi Daha dün gece vapurdan çıktım. otele indiler, oOtelci Gok ters gele &diyordu bana, yemek verme. Malık akşam olmasını bekledim. Ka. ia ötelden çıktım.. Hem tek, ünmiyeceğim! >> Peki yalnız başma (sokaklarda ne sin? Genç kadın düşündü. düşündü, sonra Sap verdi; 2 Miş mem, Ama Allah kerimdir D e sırası genç ve yakışıklı ya- Relmişti; zaten Zeynep konuşma çe bu adamın iyice emniyet ve- ayetlerinden hoşlanmış, ona rsım- hı Delikanlı da biraz düşündü, son. #rdenbire karar vermiş adamlara nee! bir tavırla Zeynebi kolundan tut Dagi, gel benimle. © Zeynep sordu; My mi tâlermda kalmışsın. Yazık de- Sana; benim yanımda sığmacak, a) bir yer bulursun! fazla israr etmedi; gedtyarısı Sıkan bu adamın ye nee başladılar, delikanlı Doyçe Or k, akn (1) köşesinde bekliyen fay- Ara birini işaretle çağırdı. atladı- Müt a hizla yola koyuldu, Karaköyü A Caddesini geçti. Tepebasından âyd çıktı, İstikldi cadklesi bo. ü, Taksime geldi, Firuzağa. hn ; Ri kâgir bir evin önünde de. İşaretile durdu. İndiler.. Genç nee çıkardığı bir anahtarla Ev, çok güzel bir taşlıktan geçildikten sonrâ mükellef mobilyelerle süslü boş da jrelerin sıralandığı koca bir bina idi. İ- çerde kimseler yoktu.. Açlıktan içi tır. malanan Zeynep hiç korku Oduyamdan delikanlının peşi sıra yukarı kata çiki yabancı onu bir odaya soktu, elekt yaktı.. Oradaki koltuklardan birine otur- du, genç kadını da yanına çağırdı otürt. tu. — İşte, bu evde oturacaksın artık! Zeynep şaşkın şaşkın etrafına bakinı- yordu. Ömründe bu kadar mükellef bir bina, bu kadar süslü daireler, bu kadar güzel ev eşyası, möble görmüş değildi. Gözlerini kamaştıran ihtişamın ortasında boş midesinin üstüne ellerini bastıra bas tıra her tarafı gözden geçirdi, sonra, kar- şısında hiç sesini çıkarmadan kendisini seyreden adama döndü: — Karnım çok aç benim! Dedi.. Yabancı güldü, yerinden kalktı, Zeynebe kendisi yiyece! büz köylü kizi bü; gelen tepsinin muhteviyatını ondan sonra delikanlı ile konuşmağa gi- rişti. — Nasıl! hoşuna gitti mi burası! — Evet! — İstersen hep burada kalırsın! — Burasını kendi evin, beni de karde. şin bil! — Çanakkaleye tekrar gitmek ister mi sin? Buraya kadar susan, cevap genç kız acele mukabele etti: — Sorar mısın?,. Gözüm orada! — Neden? Zeynep bu sorgunun üzerine bütün ma cerasını anlattı, o Maceralarının son kt- sımlarım söylerken gözlerinde kin alev. lerinin pırıldadğı görülüyor, intikam al- mak istediği kendisini bu hale koyan ça. vuştan, çavuşlardan, kendi ırkından, kar deslerinden öcünü çıkarmak içi tit. rediği seziliyordu. Delikanlı tekrar sor. guya çekti: — Bak, serin de taliin tıpkı benimki. re benziyor. Ben de aslen Osmanlı idim. Babam uzun zaman İngilterede kalmış, o öldükten sonra ben buraya, İstanbula, memleketime geldim, Fakat burada Os manlıların bana etmediği kalmadı; bere. ket versin senatime, yoksa ben de senin gibi aç ve ilâçsız sokak ortalarında kalır- dım. Şimdi Bandırmaya işliyen (Çanak. kale) gemisinin kaptanıyım.! İçimde bu adamlardan öc almak için öyle yenilmez bir arzu var ki, benimle hem dert olma- na rağmen sana bunu bir türlü anlata- mam. — Benim de öyle! — Hele sen burada bir iki gün dinlen, aklın başına gelsin de o zaman el birliği ile bu derdimizi düşünür, ona da bir ça re bulur. istediğimizden âlâ o hıncımızı alırız. — Peki... — Maydi; sen oyorgunsun! Gel sana yatak odanı, karyolanı göstereyim. Yat, hemen uyu.. Ben gece gene dışarı gidece- Kim! Evde kimse vyoktur. o Sahahleyin gelirim. Zeynep, delikanlının gösterdiği muhte. şem bir yatak odasına girdi; mükellef bir ceviz karyolaya uzandı yattı, hemen uyudu. Genç kızı Karaköyde bulan, arkasma takıp bu eve getiren adam, (İstanbulda İngiliz istihbaratını idare eden ve Ahdul- lah ismile anılan Ingiliz dönmesi Davist. ti. Davistin Osmanlı donanması tarihin- de tuhaf bir macerası ve ( alelâcaip bir mevkii vardı. Davistin donanmaya gelişi, Osmanlı bahriyelilerinin arasına karışması şöyle olmüştu. vermiyen (Devamı var) (1 Şimdiki Ziraat bankasının. bulun- duğu bina R.Y. e i Atletizm Almanya isviçreyi 50 ye Pazar günü Almanyanm Ftankfort şehrinde karşılaşmış olan Almanya at- letizm milli ekibi ile İsviçre milli ekibi arasında yapılan ve 17 inci karşılaşma- yı teşkil eden müsabakaları Almanlar S0 ye karşı 108 puvanla kazanmışlar. dır: Neticeler şunlardır ; 100 METRE: 1 — Alman Maufred Lersch saniyede, 2 — Alman Jakob Şering 10,7 200 METRE; 1 — Alman Hayns Kreher 22 sani- yede, 2 — Kar) Neker 22,1 saniyede 400 METRE; 1 — Alman Rudolf Klupş 48,5 &. 2 — Peters Robert 48,5 8. Tenis Holanda da Nordvijik, 11 (A. A.) — Hollanda tenis şampiyonasının neticeleri şun- lardır; Tek erkekler arasında: Yugoslav Kukliyeviç, Hughan 6/4, 6/3, 6/2. Kadınlar arasında: Cenubi Amerikalı Miller, Avustur. yalı wynne' yi 6/0, 6/2. Çift erkekler arasında: Kukliyeriç « Moro Yugoslav çifti, Gelhand - Borman çiftini 4/6, 6/3, 6/3, 6/2. Çitt kadınlar arasında: Miller - Morfe Cenubi 10,4 Hollandalı Amerika çiftçi Wynne-Coyne Avustralya çif. tini 10/8, 8/6 yenmiştir. Çekoslovakyada Prag, 11(A,A.) kayi akya en. ternasyonal tenis şampiyonası 6000 seyirol önünde sona ermiştir. Bu turnuvanın finalinde alınan neticeler şunlardır: Budge, Heşt'i 6/1, 6/4, 6/4, Bud- ge . Mako Amerika çifti Heşt - Drob- ni Çekoslovak çiftini 6/8, 7/5, 9/7. Bayan Hayn Müller, Pitner'l 6/1, 6/1. Hayn Müller -Sobotka çifti, Pit- nor - Pürak çiftini 6/3, 6/0. Mavscik - Vaditno çifti Melzer « Bayan Hayn Müller çiftini 6/4, 6/4 mağlüp etmiştir. 800 METRE; 1 — Alman Hans Şmit, saniyede, 2 — Alman Volfgang Deserker 1 da, 55,6 saniyede, 1500 METRE: MUKAVEMET; 1 — Alman Maks Ştrosenrayter 3 da. 55,8 saniyede. 2 — Rifred Dompert 3 da. 56 sanide 5000 METRE MUKAVEMET: 1 — Alman Hermaneberlaya 14 da, 47,8 saniyede 2 — Alman Berg 14 da. 49,8 saniye 110 METRE MANIALI; 1 — Alman Karl Kumpman 15 $, 2 — Beşetanik 15,3 &. Ida. 553 Yugoslav tenisçiler Büyük galibiyetler kazandılar Belgrad. 13 (A.A.) — Tenis: Yu - goslavyalı oyuncu Kukuljeviç, dünya şampiyonu Budge'ye 15/13, 7/8 ile galip gelmiştir. Yugoslavyalı Puncek, tasınmış Amerikalı oyunculardan Ma- ko'ya 4 /6, 6/3 9..7 galib gelmii Yüzme Macaristan İsviçre Budapeşte yeni yüzme havuzunda yapılan Enternasyonal yüzme müsa- bakalarında İsyecliler iki ahemmi - yetli muzafferiyet kazanmışlardır. İsveçli yüzücü Bjizn 100 metre ser» best yüzmede Macar şampiyonu, bn nesafeyi 5 dakika 6 saniyede yilze. rek, aynı mesafeyi 5 dakika 8 seni. yede yüzen Macar şampiyonu Grof'ı mağlüp etmiştir. 200 metre kurbağalamayı İsveçil Rotman 2 dakika 51.6 saniyede yü. yerek kazanmıştır. | Fransa bisiklet turu Fransa bisiklet turt büyük bir &- lâka ile devam ediyor. Son ücticeleri aşağıda okuyacaksınız. Resmimiz tura iştirak eden en meşhur bisikletçilerden Bincot Lau- rent ve Speleher'in La Rochelle şeh. rinden hareket etmektelerken halkı selâmladıklarını göstermektedir. Bordo, (A.A.) Fransa turunun 198 kilometrelik Royan - Bordo eta. bındaki neticeler şunlardır: 1 — Belçikalı Mölenberg 5 saat 12 da. 42 2 — Malyan Servadel, .— — bini, 4 — Fransız Vreço, 5 — Aralarında Majerus'da bulu- nan 60 koşucu, UMUMİ TASNİF 1 — Majerus 33 saat 41 dn. 56 Sn. 2 — Leduv 85 sant 42 da, 48 sa. 3 — Mange ile Klomeus 33 sa, 42 da. 56 sani. 4 — Vençgler, Spayher ve Lovi 33 sa, 45 da, 38 sani, 5 — Kosron 23 sa. 43 da. 34 sn. 8 — Vehçrling 38 sa, 43 da, 44 sa- ni, i, karşı 108 ile yendi 400 METRE MANİALI: i 1 — Alman Valter Ştöke 34,1 Sa, 2 — Alman Verner 54,3 Sa. UZUN ATLAMA: 1 Alman Long 7,10 metre, 2 — Alman Ştuderş 7,8 metre. YÜKSEK ATLAMA; | — Alman Gehmert 1,90 metre, 2 — Hag 1,80 metre. SIRIKLA YUKSEK ATLAMA: 1 — Alman Kari Düter 4 metre 2 — Julius Müller 4 metre CIRID ATMA: 1 — Alman Ştök 68 metre 2 — İsviçreli Noman 63,83 metre DISK ATMA; 1 — Alman Lampferd 48,80 metre, 2 — Alman Kronenberg 47,03 metre ÇEKİÇ ATMA: 1 — Alman Kari Hayn 54,98 metre GÜLLE ATMA: 1 — Alman Ernest Lampert 15,53 metre 2 — Gerhard Ştöke 155,25 metre 4X100 BAYRAK; 1 — Almanya 3 da. 19,2 saniye, 2 — İsviçre 42,2 metre 4X400; 1 Almanya 3 da. 19,2 Sa. 2 — İsviçre 3 da. 25 23 dür. Sovyet Rusyada Tayyare rekoru Moskova, 12 (A.A.) — Sovyetler Birliği merkezi havacılık klübünün 8por komisyonu, kadın asker tayyare- cileri Ossipenko, Lomako ve Raskova- nın 2 Temmuzda 'bir deniz tayyaresile Sivastopoldan (o Arkanjele yaptıkları 2371 kilometre 990 metrelik uçuşu Sovyetler Birliği hattı müstakim kadın rekoru clarak tesbit etmiştir. Bayan Mednikovanm bir spor tay. yaresiyle yüz kilometrelik bir sektör | de saatte 164 kilometre 940 metre sü- rat elde etmesi keyfiyeti de üçüncü e. rece Sovyet kadın rekoru olarak tes biç olunmuştur, Sovyet kadın tayyarecilerinin bu uçuşları hakkındaki materyel, enter » nasyonal kadın rekoru olarak tesbit edilmek üzere enternasyonal havacılık federasyonu bürosuna gönderilmiştir. Merkezi Avrupa kupası maçları Pragdan yazılıyor: Slavya İle Am» brosiyana arasında burada yapıla » cak olan maç tehir edildiğinden haf. ta içinde merkezi Avrupa kupası & çin yalnız üç maç yapılmıştır. Neticeler şunlardır: Torino'da: (o Yüventüs - Klando 4/2 Jenovar'da: F. C. Jenoa - Rapid “Bükreş” 3/0 Bükreş'de Frensvaroş Ripensi - ya i Memlekette spor Eskişehir. fudbo'cuları Uşakta Uşak, (Hususi) — Eskişehir muh. telit futbel takımı 16 kişilik bir kafile halinde şehrimize gelmiş ve ilk oyunu- nu Uşak Turan idman yurdu ile 3000 i mütecaviz bir seyirci kütlesi önünde yapmıştır. Eskişehirliler gerek takım gerekse fert itibariyle çok değerli ele- manlardan tertip edilmişlerdi, Buna mukabil Turan takımı tama- men genç oyunculardan teşkil olun * muştu. eği İlk devre 1-0 İehine o neticelenmiş, inci devre bir sayı daha Yap- uwaffak olan Turanlılar maçı 20 kazanmışlardır. “