14 Temmuz 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

14 Temmuz 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

Tatil Ma Haşare $ uncuda bir Ma örtülü, silik bir Kibi görüyorum. Fakat Dovl Sk tanıştığım erkek çocukları, İlk ay lk çocukluk” aşklarımı ha. # “a iten on ik! yaşındayken kendisini çok Me kocaman bir kız olmuş sani - ay danslı çaylara gitmek istiyor, ver saa arasında kendisine ar- ana dana ilk randevuları kumral Dah Pembe yüzlü bacak kadar sfocan- ie inden, aldığım flk çiçek demetle- güneş altında el ele dolaştı. pi Ycukları düşündürür. Yay, © Kendini büyük zannctse bile bu tarafları kalıyor. O zaman- e Böcük, | m oda ede, çekişe çekişe ya en ter içinde, saçlarımız şakak- ha, | Yapışmış bilya oynardık. Açık ay sma bedava göreceğiz diye Urmanır, erkek çocuklar gibi küfreder, döğüşürdük. Bu ğe sonta ekseriya ağzım, yü . w İçersinde eve dönerdim, Her m bahçenin duvarından aştı. we Ağuçlarma tırmandığım, ham el. YiYe yiye hastalandığım da çok .. zamanında tatiller sadece ei, neşe kaynağıdır. Yaşlı adam. İS bir ihtiyaç, d6 birçokları gibi tatil zainanları- efehatle geçiririm, Londra, Bertin, | Prag, Viyana, Budapeşte, | road kan ve ateş içersinde boğulma- Vel İspanya, tatillerime birer uğ- | Hemen hemen bütün Avrupa, , şehirleriyle, köyleriyle, en kibar lokantalariyle, kül rinin toplandığı kahveleriyle, kiş sporlariyle, güzel bir fotoğ- Ü gibi gözlerimde ve bafizam- « Tatili seyahat ederek geçir. bir sayfiyenin sakin muhiti içer. Üdürmek arasında şek fark var. İYİ, hangisi kötü.. Bu hususta kat'i bir fikrim yok. her gün yaşadığı muhiten w.. bir zevktir. Eşyasız, maksat- ğa dolaşmak. Şimendiferle Srien uzaklaşırken kırların ilk a İrsana halâs müjdesi verir. Pa- dar sıkıcı bir şehir olduğu 0- Ea aşınca anlaşılıyor. Vasıtaları arasmda en çok tay İ Severim, Tayyürede insan tama - an ayrilmiş oluyor. Arz, ber bütün can kan hatıralar Zürlltüsüyle karşılaşınca, toz ha- r, dalgalanıyor, uçuşmağa baş- k 3 a aye yok oluyor. ilim Md bu astrda tam manasile ta- Sl Benim tatillerim de ekse- in kalir. Ya bir telgrak, veya- telefon mkâlemesi beni sevdi- âleminden ayırır, Parise çağı” Yıldız olunca; ne film çevirir. de İstirahat ederken müsterih, NN »izi davet eden telgrafa ce- Binek, telefonu kapamak müm. > Vekat ban bir defa bile böyle “esaret edemedim. İsdini tam çıkarmak için ser- Eitmek lâzımdır. Fakat bu- , 7ok gibi... Insatım arkasında e « dostları, sevgilileri over... İ İ İm a ya Aş na ke / j *ünmiyen lâstik tellerle bağ- ağı çYrilsak bile bizi geriye çe - İİ imz İN > genç bir kadın zmetçi aranıyor ii kn he ilenin ye- ver &v hizmetleriyle bir hizmetçiye lüzum var. de Mühiye beş lira verilecektir. giyeceğine alt bazı ek, 4 İş ytazaman temin olunacağı gi- ği İN Yaşama hususları da syrt tu- İS Yoğurtçu parkı karşısında Yak No, 22. Telefon: 60524 > Hekim! * Şükrü Ertan a Murusamanize cad. No 3 (Dr. Osman Şerefettin apartmanı m am — Belki geç geleceğim: Da” Baştarafı 7 incide zavallı Vetöy'ün metoliği kalmamış. Bit- tabi onun kumar iptilâşını da ailesinden kimse bilmiyor. Kumara o kadar düşkün ki para bulmak için namusunu, şerefini de feda etmesi kabil. Bir gün fena bir harekete kalkışmaktan korkuyor. Karı- #nı da, çocuklarını da sevdiği için ken- disi hapse girerse onların hali ne olaca- İmı da dilğünüyör. Kendini şerefsiz bir işten kurtarmak için ölmeğe karar veri, miş. Fakat intihar ederse her şey mey- dana çıkacak, ailesi de sürünecek. Bu- nun için intiharın da gizli kalmasını, an- laşılmamasını İstiyor. Su kenarına gidi- yor, ayaklarını sınısıkı bağlıyor; bir bile fine de, sanki bağlanmış gibi, ip tekiyor ve sürüklenerek kendini nehre atıyor... Evin içinde yalnız kızı onun kederli, dü- sünceli olduğunu farketmiş... Zavallı, oğlunun da kendisi gibi bir kumarcı ol- duğunu bilmiyormuş. Delikanlı da acma, cak halde. O akşam gittiği kumarhane. nin sahibi, sonra ceza görmekten kork. tuğu için, onu tanımadığını söylüyor. Miron: — Maşallah! dedi. Siz işin her nokta- sını düşünmüşsünüz. Hukuk bilginize de diyecek yok. Sigorta poliçesi nereden akimiza geldi? Lui kızararak: — Ben avukat kâtibiyim, dedi. Miron : — Zannederim haklısınız, dedi. Ye- rm bütün gözelelerde resminiz çikar; Şerlok Holmes gibi meşhur olursunuz. Sigorta şirketi de, sizin sayenizde, dört İ yüz bin frangını kurtaracağı için cibet- te düğününüzde güzel bir hediye gönde- rir. Lai sarardı: — Bakm orasını düşünmemiştim, de- di Demek ki Madam Votöy ile çocukla rı sefil olacak? zavallı adamcağız de in. tibarı anlaşılmasın diye elinden geleni yapmış... Miron düşünüyordu; rihayet: — Kolay, dedi, biz tw işi kapatırız. Sigorta sirketi zengindir, parayı versin. “Siz ae maş dmakta vazpeğveriri— niz. İstanbul Aslive Beşinci Hukuk Mah- kemesinden : Davacı Merzuka tarafından Fatihte macar kardeşler caddesinde 88 rr ralı hanede İbrahim Hakk: aleyhine aşan: Beyoğlunda mektep sokağında £ hane üzerindeki baczın fekki dava- sından dolayı müddelaleyh İbrahim Hakkıya usulen gönderilen dava arzu- halinin zirindeki mübaşir ve mahalle mümszesili meşruhatına nazaran mumaâ- ileyhin bu ikametgâhı terk eylediği ve hali hazır ikametgâhı da meçhul bulun- duğu anlaşılmasına ve davacı vekilinin talesine binaen keyfiyetin ilanen tebli- ğine tahkikat hakimliğince kara veril miş ve dava arzuhali ilanen tebliğ edil- diği halde arzvhâle vevap vermediği ve 14.9-937 tarihli tahkikat celsesine de gelmediğinden hakkında gıyap kararı verilerek tahkikatın devamı 26 /10/937 tarihine talik kılmmış ve mezkür günde de mlddeialeyh İbrahim Hakkı gelme- diğinden muhakeme gıyabında ceren etmiş olduğu ve bu kerre miiddei ve- kilinin sebkeden talebi veçhile müddei- aleyhe yemin tevcihine Mahkemece kü- rar verilmiş olduğundan H.U, M.K. nun muaddel 337 inci maddesi mucibin- ce yemin İçin müddeialeyhin ilanen da- vet olunmasına ve ilan içinde bir ay mühlet itasına ve devamı tahkikatın 11/10/938 salı günü saat 14 de talikine ve bu bir ay müddet zarfında yemin için mahkemeye gelmediği takdirde yeminden kaçınmış sayılacağının ilânen tebliğine tahkikat Hakimliğince karar verilmiş olduğu ilanen tebliğ olunur. 13/7/938 DOKTOR “ecaltin Atasagun Her gün sabahlar sekiz buçuğa akşamları 17 den 20 ye kadar Lâle Wi *ayyare apartmanları İkinci daire Vi numarada bastalarını kabul eder. Cumartesi günleri 14 den 20 ye Xa dar hastalarını para"':, Kurun, Ha ber okuyucularmı dakupon oruka- bihmde muaveme eder Telef YAĞ ii istanbul. Beşinci dan: Viktorya (dö Berlin Sigorta Şirke - tine borçlu Pazarcı Dimitraki kızı So- fiya Dimadisin ipotek iraç ettiği Be - yoğlunda Hüseyin Ağa mahallesinin İmam Adnan sokağında eski 8 yeni 10 10-1 ve 10-2 sayılı gayri menkulünün tamamına ehli vukuf tarafından 21835 lira yirmi bir bin sekiz yüz otuz beş lira kıymet takdir edilmiş ve evsaf: a- şağıda gösterilmiştir, şöyle ki; 10 Kapı numarâk apartıman medha- Hi clup kapısı demirdir. Zemin kat: Bu katta mermer döşe- meli antre ve mermer merdivenlerle çıkılan mermer taşlık ve sabit büyük çini soba vardır ve üzerine içiçe birin- de musluk ve birinde mermer şömine bulunan iki oda ve bir halâ mevcuttur, | Bu katta ayrıca bir merdiven altı bir kapıcı odası ve ayrı ayrı iki oda mevcuttur, Birinci kat! Bir numaralı daire ca" mekânla bölünmüş bir koridor üzerine beş oda bir küçük oda zemini karosi- men terme sifon ve alafranga halâ ve emaye musluk ve banyolu dairesi ve zemini karosimen maltız ocaklı matbah clup bu dairenin tavanları kartonpiyer ve istampadır. Ikinci kat; İki numaralı dairede bir koridor üzerinde beş oda ve bir küçük oda bir alafranga balâ zemini mozayik diğeri gihi banyosu dahi mevcuttur. Üçüncü kat: Üç numaralı daire iki numaralı dairenin aynidir. Dördüncü kat: Terası olup came - kân aydınlık bir merdiven başı Üzerin- de hir oda bir matbah mahalli çimento tekne ve bugata ve sabit kazanlı üstü galvanizle örtülmüş bir tarasa ve bir koridor üzerinde üç oda vebir halâ mevcuttur. Bu kısmın üstü oluklu gal anizle ve kısmen kiremitle örtülüdür. Zemin katta; 10-2 numaralı dükkân: Zemini çimente ve önü camekân ve Üs- tü kepenklidir. Zemin katta 10-1 No.lu dükkân; Zemini çimento önü camekân ve Üstü kepenklidir. Bodrum kat: Dört kömürlükten iba- ettir. Bunların üstleri çinko - örtülü-. dür. Birinci kata kadar merdiven mer- mer bu kattan sonra mozayiktir, Bina tam kürgir üç katta şahniş ve tamamın- da elektrik, terkos ve havagazi mev. cuttur. Sahası; 175,5 yüz yetmiş beş buçuk metre murabba: olup bundan 160, yüz altmış metro murabbaı bina kalanı ay- dinliktir. Hududu! Şarken: Apartıman, şimâ- len 8,28, garben yol, 8 apartıman, ce- nuben ev ile malhıduttur. Yukarda evsaf ve sahası ve hududu gösterilen gayri menkul açık arttırma- ya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya işti: rak edecek müşterilerin kıymeti mu « hammenenin yüzde 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Art - tırma şartnamesi 31-8-938 tarihine mü sağif Çarşamba günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırma 22 -9. 938 tarihine müsadif Perşembe günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra göilecek, birinci art tırmada bedel, kıymeti muhammene- nin yüzde 75 ini bulduğu takdirde üs- te bırakılır. Aksi takdirde son arttır - manın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edi- lerek 7-10-938 tarihine müsadif Cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstüne bırakılacak - tır. 2004 numaralr İcra ve İflis kanu nunun 126 ıncr maddesine tevfikan hakları tapu sicilleriyle sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadarları- nm ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve mesarife dair olan iddialarını ilân tarihinden tibaren 20 gün zarfında evrakı müsbi- teleriyle birlikte dairemize bildirmele- ri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmuyanlar satış bede- Hnin O paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifi- yeden ibâret olan Belediye rüsümu ve Vakıf bedeli müzayededen tenzil olu- nur. Daha fazla malümat almak isti yenlerin 938-1165 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen hacız ve tak diri kıymet sap > anlıyacak- emiak satışı Istanbui Emniyet Sandığı Direktörlüğünden Bay Mirveddin ile Bayan Emine Me brurenin sandığımıza 16693 hesap No. si- le (1700) lira borçlarından dolayı birinci derecede ipotek edip vadesinde borçlarını ödemediklerinden dolayı haklarında yapılan takip üzerine 3202 No. lı kanunun 46 ici haddesinin matufu 40 ıncı maddesine göre satılması icabeden Kadıköy Osman» ağa yeni Rasimpaşa mahallesinde eski Halitağa yeni Misırlioğlu halen (Yavuz) s0. kağında, “tramvay caddesinde, eski 18 Mü. yeni 9 No. lı kâgir zemin Üzerine ah- şap bir evin tamamı bir buçuk av müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmakladır. Arttırmaya girmek istiyen (350) lira pey akçe. si verecektir. Milli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Bi- rikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâ- diye rusumu o börçluya aitür. Arttırma şarnamesi 18.7-938 tarihinden itibaren tet kik etmek istiyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat ta şarl namede ve takip dosyasında vardır. Art tarmaya girmiş olanlar. bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul bak. kında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 16-9.938 tarihine müsadif cuma günü Cağaloğlunda kâln sandığımızda saat 14 ten 16 ya kadar ya- pılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi mesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icabeden gayrimenkul mükellefi yeti ile sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde sor ârttıranm tarihine müsadif salr günü ayni saatte ve tır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan taahhüdü baki kalmak şartile 4-10-988 ayni mahalde son arttırması yapılacak» alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddinlarını ilân tarihinden itibaren 20 gün için evrakı müsbitelerile beraber dai remize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bede. linin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 37-10 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri olunur. servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân DİKKAT Emniyet sandığı; sandıktan alman gay rimenkulü ipotek göstermek istiyenlere tahmin edilen kıymetin yarısına kadar ik raz yaparak usulüne göre o kolaylık gös termektedir. (4460) i | metre murabbaı altında $ dükkân! <i istanbul 4 üncü icra memurluğundan: İstanbul 4 üncü İcra Memurlağundon: Muhittin tarafından Bayan Mesudeden alınan 4953 liranın ödenmemesinden do- layı satılmasına karar verilen ve tömamı- na yeminli üç ehli vukuf tarafından (58000) lira kıymet takdir edilmiş olan Mercanda dairei harbiye sokağında eski ii yirmi bir defa İİ yeni 26, 42 No. 1694 olan kürgir han 480 hisse İtibariyle 48 hissesi para; vrileceğinden mezkür gayri men- kulün evsaf ve mesahası aşağıda yarnılı- dır; Gayri menkulün evsafı: Gayri menkul tam kürgir olup cep de ve cadde Ü- verimde ati dükkan ce Tre MUTA odaları müştemildir. Zemin kaf: Cadde üzerindeki 26 No. lu dükkân ustor kepenkli ve zemini kısinen ohşap kısmen çimento olup senede 480 |i- ra kira gelirmektedir. 28 No, lu dükkön ustor kepenkli olup xemini tahta ve vitrinleri müstecire alt ol mak üzere senevi 480 lira kira getirmek- tedir. 30 No. lu dükkân uslor kepenkli ve 1e- mini tahta olup ayda 28 lira kira gelirmek- tedir, 32 No. han kapısıdır. 34 No, lu dük- kân ustor kepenkli ve camekânli olup 7e- mini karesimendir. Ayda 26 lira kira ge- tirmektedir. 38 No, hu dükkân astir ke penkli zemini ahşap ve iki kısımlı olup senevi 450 lira kira getirmektedir. 33 No, in hanın dahili evsafı: 52 No. Vu işbu hanın methalinde muvakkat suretle yapılan camekânlı bir dükkân olup ayda alt: lira kira getirmektedir. İşbu hana çift kanatli demir kapıdan girildi. Zemini bü- yükçe marsilya taşları ile döşemeli üstü açık ve altında sağnıcı olan bir avlu üze- rinde mermer bir havuz bir musluk ve et- rafında dükkân ve imalâtbane olarak mü- teaddil odalar olmak Özere merdiven baş- larında ikişer gözlü helalar ve hanın dört dılı üzerinde gezinli mahalleri ve kori- dor üzerinde odaları havidir. Avlu dahi- İlndeki bir numaralı dükkünm yemini ah- şap ve camekânlı olup senede 129 lira ki- ra gelirmektedir. İki numaralı dükkön ayni evseftadır. Uç numaralı dükkânda ayda 7 lira getir- mektedir. Dört numaralı dükkünda ayda 9 lira beş numaralı ayda 7 lira alti muna rai ayda 7 Vira yedi numaralı ayda — İli ra sekiz, dokuz, on numaralı (o dükkânlar halen boştur, 11, 12, 13 numaralı dükkân. larda senevi 270 lira kira getirmektedir. IM numaralı dükkân ayda 10 lira kira ge- #irmektedir. 19 numaralı dükkün ayda 10 lira kira getirmektedir. 16 numaralı dök- kân ayda 10 bira kira gelirmektedir. 17 nu. marahı merdiven basında belası olan dük- kân ayda 15 bire kira getirmektedir. 18 nu- marolı dükkân halen boşlur. 19 numaralı a 7 Vira 20 numaralı ayda sekiz Tira ki” ra gelirmekte 21 nurunralı dükkân boştur. 92 numaralı dükkân endde Üzerinde 38 nu- maralı dökkün ve 23 numaralı dükkân ve 34 numaralı dükkân vardır. 24 numaralı dükkân ayda 10 lira kira getirmektedir. Bu dükkânların cepheleri öamekânlı ve kanatlı demir kepenklidir. Hanın üst katında zemini asfalt bir taraça ve gezinti mahalli ile ikişer gözlü iki hele vardır, 1 - 2 numarulı odaler ayda 17 lira kira gelirmekte; 3, 4, 5, 2, 23, 24 ve 25 numa” rahı içiçe geçilir odalar vardır, Ve bu kır «ım örerinde 44 numara mahalle dahil olmak #izere ayda 60 lira kira getirmek- tedir. yn yasına müracaalları ilân olunur. if Özü 7 numaralı oda ayda 8 lira 8 numaralı da ayda 8 dokuz numaralı ayda 8 Ira J0nu- maralı oda ayda 9 lira 11 numaralı oda ayda 8 lira 12 numaralı ayda 6 lira 13 nu- marahı ayda 6 lira 14 numaralı oda halen boştur. 15 numaralı oda hissedar Apdül- saflar oturmakladır. 16 numaralı ayda 10 lira 17 numaralı ayda 10 lira 18 numaralı ayda 11 lira 19 numaralı ayda 10 Hira 20 numaralı ayda 8 ira 21 bumaral 9 lira 25 numaralı 7 lira 27 numsralı 7 lira 28 numaralı 7 lira 29, 30 numaralı odalar boştur. 31 numaralı oda 8 lira 32 numaralı oda boştur. 33 numarslı oda ayda 8 lira 34 numaralı boştur. 39 numaralı oda ayda 9 lira 36 numar ayda 7 İira 37 hümarah oda mal sahibi vekili oturmaktadır. 38 nu- maralı oda ayda 8 39 numaralı ayda 9 li- ra 40 numaralı boştur. 41 numaralı oda 8 lira 42 numara"; & lira 43 numaralı oda ayda 8 İlra kira getirmektedir. HUDUDU: Tapu kaydı gibidir. Mesahası: 1694 metre murabbat olup butdan 1373 metre murabba: bina ve 321 melre murabbaı Üzerine açık avla mahal Hidir. Takdir olunan kıymet: Gayri merkul İs- tanbul kadim bânlarından ve kâgir olarak inşa edilmiş İse de esaslı surette muhlacı tamir olup bulunduğu mevklin şerefi ile içindeki müteaddit odaların halen boş ol- ması ve temin ettiği kira bedeli ile halis hazır emlâk piyasası nazarı ilibare alına- rak tamamına elli sekiz bin Tirn o kiymet takdir edilmiştir. Yukarda hudut, ersuf ve salresi yazılı gayri menkulün 480/48 hissesi açık arttır. maya konmuş olup 15 - & - 938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 10 dan 12 ye Kadar Yeniposlahanedeki dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kiymelin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde gay ri menkul en çok artbruna ihale edilecek- tir. Aksi takdirde en son arttıranın faab- hüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 3i » $ « 938 ta- rihine rastlayan çarşamba günü saat 10 dan 12 ye kadar yine dairemizde İkinci açık arttırması yapılacaktır ve bu İkinci arttırmada arttırma bedeli o muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini o bulmazsa borç 2280 numaralı kanan bükümlerine göre borç beş müsavi taksitle ödenmek ü- zeçe İecil edilecektir. Satış peşindir. Ta- Hiplerin arttırmaya girmezden evvel mu. hammen kiymetin yüzde yedi buçuğu nis- belinde pey akçesi vermeleri veya mili * bir bankanın teminat mektubunu ibraz ets meleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle be- tediyeye sil tenviriye, tanzifiye ve tellâli- ye resimleri ve vakıf learesi sotış bedelin» den tenzli edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye alitir. 2004 numaralı icra iflâs kanununun 126 ne maddesinin dördüncü fıkrasınca bu gayri menkul üzerinde ipo- tekli alacaklılar ile diğer atikadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masrafa dair olan İddim- larını bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbiteleriyle mü- racaahı icap eder, Aksi halde hakları to- pu slciliyle sabit olmadıkça satış bedelinin poylaşmasından hariç kalacakları ve da- N farla malâmat almak istiyenlerin 25 - 7 «938 terihinden Itibaren herkesin görebil- mesi için açık bulundurulacak olan arttır” ma şarinamesi İle 44/1612 numaralı dos- İl