3 Ağustos 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

3 Ağustos 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Halkın ağzında dolaşan sulh Avam kamarası âzasından ve bu gin İngilte- redo resikârda 0- lan O muhafazakâr partisine muhalif amele partisinin NM, deri bulunan Mis - ter Attlee Londra- dn çikan Daliy He- rali (o gazetesinde “Halkm ağzında do laşan sulh,, başlığı. m taşıyan ve bu günkü hükümetin fazla müsamaha - kârane (o Ieraatını tenkid eden bir ma kale yazmıştır. En- terosan bulduğu - muz bu yazıyı nak- lediyoruz: “Amele partisi nin harb ve sulh hususundaki içti - hatlarınm bilimi zam yanlış tefsir e- dildiğini Ove bu - İngiltere gün muhafazakârlar partisi, süsünü takındığını görliyoruz. O parti ki tufluğu isabetsiz diş siyaset yüzünden bu memleketi elddi tehlikele- re maruz bırakmıştır. O parti ki şimdi a- mele partisini bir harb siyaseti gütmek. le itham etmek yüzsüzlüğünü gösteriyor. İşte bu parti, kendilerine gösterilen ta- hammül ve müsamahaya karşı eski me, sai arkadaşlarını switemsil etmiş olan lord Arnold gibi pasifistleri yardımına çağırıyor. Daha dün pasifistlerden birinden al - dığım bir mektupta amele partisinin ne- den Versay muahedesi ve emperyaliz - min şaklabanlığını yaptığı, neden sulhll istemediği soruluyordn, Yine bir kisim pasifisiler amele parlisinin hava neza- retindeki sulldareyi ortaya çıkartmasını amele partisinin militarist olması yolun. da tefsir ediyorlar. Hakikati şöyle bir gözden geçirelim: sulh muahedelerinin akdindenberi ame- le partisi gerek hükümeti temsil eder. ken, gerek bunun dışmda dalma hakiki sulhün toesrüzüne çalışmıştır. Partimiz Versay müunhedesinin kati olduğunu ve mükemmeliyetine hiç bir zaman inan - mamıştır. Bilâkis, Almanyanm milletler cemiyetine sokulmasına taraftar çıkmış, harb tazminatınm ibtalini, Versay mun , hodesinin tadil edilmesini istemişti, Çün kü partimiz daimi sulbün haksızlığa ib. tina edemiyeceğine kanidi, Partimiz kolonilerin birer “manda,, 6- larak Idaresini, ve harbin ekonomik s8- beblerini ortadan kaldırmak için bey - nelmilet tedbirler almmasını İleri sür - müştü. Tam bir tahdidi teslihat çerele- rini arıyan yinc amele pertisi olmuştu. O, Milletler Cemiyetinin her seyi oldu. Bu gibi muhafaza etmesini istemiyor, ©- nun muslihano yollardan giderek mev, cut anlaşmaları herkesi memnun ede - cek şekilde tadil etmesini istiyordu. A - mele partisinin sülh prensipleri o gün - denberi değişmemiştir. Biz harbcuyanç iddialarda bulunmuyoruz. Sulhü bizim kadar seven ve benimsiyen belki de yok- tur. Yalmz bu sulhün muayyen bir me- safe veya zamanı münhâsır kalan bir sulh olmasını İstemiyoruz. Hakiki, de - vamlı sulhün teessüsüne çalışılsm isti - yoruz. Dünyanın herhangi bir köşesinde harp oldukça dünya sulhta sayılmaz. Küre. nin herhangi bir tarafında harp arzusu besleniyorsa ortada hakiki (sulh değil sadece mütareke var demektir. Mançurinin Japonya tarafından isti- lâsındanberi herkes dünyada “emniyet,, denilen şeyin gitgide azaldığını görüyor. Bu tecavüzkârane hareketten örnek alan Müsolininin de muvaffak olması Alman yada Hitlerizmin bu kadar kuvvetlenip kökleşmesine sebeb olmuştur. Bunun ne- ticesi olarak yavaş yavaş sade (o beynel. milel kanunların icabatı odeğil, insani düşünceler de ortadan silinmeğe başla. mıştır. Milletler cemiyeti nüfuzunun idame ettirilmemesi “silâhları azaltma, kon- feransınmn akâmete partisinin “sulh | bir silâklanma yarışma yol açmıştır. Or. tada gene bir “silâhiş devletler, anarşisi vardır. Harp ve harp tehdidi her zamankinden daha ziyade siyaset aleti olarak kullanı. yor, hem de biçbir efkârı umumiyenin gem vuramadığı pek (tehlikeli dikta- törlerin ellerinde, Dünya ekonomik konferansından beri İngiltere hükümeti bir taraftan ekono- mik takyirlatın ortadan kaldırılması za rüretinden bahsederken diğer taraftan bu takyidatı arttırmakla meşgul. İngiltere dünyanın sulhsever, demokrat milletle. rile uzlaşacak, onlara zahir olacak yerde diktatörlerin tecavüzlerine göz yurumak suretile onlarla teker teker (o anlaşmalar yapmış bulunuyor. Bütün bunlara rağmen mister Çember- layn bir “sulh perisi, tavrmı takınmış vaziyettedir. Ona nazaran kendi siyase- tine mutarız olanlar, bilfil harp istemese. ler de harbi davet (ediyorlar. O, amele partisinin prensiplerini yanlış tefsir ve ilân etmek için hiç fırsat kaçırmıyor. Mister Çemberlayn İngiltere halkını harp korkusile o kadar korkutuyor ki, şimdi efkârı umumiye tepelerinde yük. selmiş bir harp kâbusu görüyorlar ve İn gilterenin onu ( karşılıyamıyacak kadar zayıf ve âciz olduğunu (zannediyorlar. Bir başvekilin milletini böyle bir zeha- be kaptırması kendi için fenadır. . Vaziyet gösteriyor ki Çemberlayn siya- seti İngiltereyi sulha yaklaştıracak yerde harbe ( yaklaştırmıştır. Amele partisi, iddia edildiği gibi zecri tedbirlere taraf. tar çıkmamış, İspanya harbine müdaha. Ie edilmesini istememiştir. Kendi pren * siplerine aykırı (usullerle İdare edilen memleketfere karşı düşman da kesilme- miştir. Biz bütün kalbimizle sulh istiyen kimseleriz. Ancak, bir takım blöflere bo. yun eğmek, boş tehditlerden yılıp bir kö şeye sinmek İstemiyoruz. Bizim de ita- bımda sesimiz çıkmalıdır. Bugünkü hükümet sulhü (temsil etti. ğini, kuvvetlen;lirdiğini iddia (ederken bir taraftan da harıl harıl silâhlanıyor. Acaba sulha mı yoksa harbe mi hazırla. nıyoruz? Filvaki sulhun idamesi için kuv vetli bulunmamız lâzımdır. Ancak, kar. şımızdakileri kendimizden fazla kuvvetli görmek ve bu yüzden bir takım zilletlere katlanmak da bu millete yaraşır bir hal değildir. İstanbul 5 inci İera Memurluğundan: Gayri menkul açık artırma ilânı Gayrimenkulün ne olduğu ve gayri. menkulün bulunduğu mevki, mahallesi, sokağı ve No. Beyoğlu Feruzağa ma. hallesinin Yeni Mahalle sokağında eski 24 yeni 26 No. İu zemin kat zemini mermer bir antre, bir oda, zemini mal, ta döşeli ve içinde bir kuyu bir abte, sane iki kömürlük bulunan mutfak, a, ralık bahçe, Birinci kat? Bir koridor Üzerinde bi, rinde büyü dolap bulunan iki oda, İkinci kat: Bir sofa üzerinde şabnişli bir oda, bir kiler, bir abdesane, Üçüncü kat: Bir merdiven altı, üç oda, zemini çinko döşeli bir tarasa, €. Tektrik ve terkos suyu tesisatını havi bütün duvarları kâgir, umumi mesaha, sx (84 2m) boyunda (71 2 m) binadır. Artırmanm yapılacağı yer, gün ve saat: İ inci artırma 2/9 /938 cuma günü sat 10 dan 11 e kadar, 5 imei İcra Me, murluğunlda, 2 inci artırması 17,/9/938 cumartesi günü ayni saatte ve ayni yerde, Takdir edilmiş kıymeti: 2400 Türk Jirası, 1 — İşbu gayrimenkulün artırma şartnamesi 15/8/938 tarihinden itiba. ren 937/34 No. ile $ inci İcra daire. sinde herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 937/34 dosya numarasile memuriyeti. mize müracaat etmelidir. Z — Artırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin e 7,5 nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat mektu, bu tewdi edecekdir. (124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahipleri. nin gayrimenkul Üzerindeki haklarınm hususile faiz ve masrafa dair olan id. eğ di helalım.. 'İÜt GEYNEyY HABER — Aksam postan Beşiktaş Şerefe meselesi Dap” Baştarafı 7 incide yun eğmek vardır, veyahut ân büyük bir teşekkülün dağılması mos'uliyetini | yüklenmek. Şimdi merak ediyoruz, acaba bu bir. - kişi hangi taraf: tercih edecekler - | Diğer taraftan staddaki Şeref levha. İ #ını İndirenler bu işi güya makul dedik- | leri şu sebebler yüzünden yapmışlar... Beşiktaş klübünün çalıştığı branşlar yal. | nız futbol değilmiş?.. Kllbün yedi sekiz türlü spor şubesi varmış... Ve merhum Şeref Ise yalnız futbol kısmınn doğma- sma ve yükselmesine çalışmış ve böyle mevzii bir çalışma için ise bir adamin İs- minin koca bir stada konulması doğru dağilmiş?.. Bursları duyduktan sonra hayret ettik. il Size soruyoruz baylar... Hangi gubeler- den bahsediyorsunuz? Merhum Şerefin zamanında Beşikteş atletizmde de yilk- selmiş bir klübdü. Şampiyonslarda © za- man Galatasarayin biribirlerino yesüne rakiptiler. Ve birincilikler dalma bu iki klüb arasmda pey edilirdi. Bugünse gö. rüyorsunuz, Beşiktaşta teltizm namına bir şey kalmadı, Ve neticedede yine Beşiktaş denilince akla futbol geliyor. Siz bu sözlerinizle Şerefin yaptığı işlere bir şey kutmak şöyle dursun, onun ba- sardığı ve yükselttiği kısımları öldürdü. ğünüzü itiraf etmiş bulunursunuz. Doğ- Tum o şerefli İsmi indirmek için göster- diğiniz sebebler mükemmel, Bu noktalardan daha fazin bahsetme- ğe Mzum bile yok, gerek bizlm ve ge- rekse sizin sözleriniz boşunadır. Çünkü, Şorefi tanıyanlar, bilenler onun kryme- tini çok iyi hatırlarlar. Şimdi siz kendi, nizi gösterin bakalım, İşte #ki yel... Ya gençliğin ve ekseriyetin isteğine boyun eğersiniz, (buna mecbursunuz), veyahut da parlak bir maziye melik ve zengin bir istikbali olan bir gençlik küt- lesinin dağılması mes'uliyetini yüklenir. siniz... Sabahattin Aygen Relik Osman da istifa etti Boşiktaş klübünde ihtilâf artık had bir şekle girmiştir. Son olarak haber aldığı- miza göre, birçok birinci takım oyuncu- larından sonrs klübün kıymetli antrenö- rü ve Türk futbolünün eski bir yıldızı o- Jan Refik Osman da klüblnden istifa etmiştir. İ Futbolü hakkiyle anlıyan ve onun için- da yoğrulmuş olan Refik'in Beşiktaştan ayrılması yerine getirilemiyecek bir zi, | yadır. Hatırlardadır ki, bir müddet ev. | vel İstanbulun en küçük klübleriyle bi- le Üst Üste borabero kalan Beşiktaşa bu seneki tayyare kupasını kazandıran Re- | fiktir. Onun bilerek ve istiyerek (çalışması ve oyuncuları bir kardeş gibi kendisine bağlaması Beşiktaş takımımda hakiki bir birlik husule getirmişti. Bu sabah ken- dini gördüğümüz Refik istifası hakkinda bize şunları söyledi: “e Kiüptek! ihtilâflar artık dayanıl- maz bir şekil aldı, Bu vaziyette orada kalmam mümkün değildi. Şimdilik başka bir klübe girecek değilim. Bir kenara çekilip yalnız Beşiktaş klübündeki ihti- lflarm sonu neye varacağını seyredece- gim., Diğer taraftan klübden yeni yeni bir. çok istifalar daha olmaktadır. Bizim ka- naatimize göre, iş artık hakiki bir müda- kaleye lüzum hissettirecek derecede bü- yümüştür. fem dialatını işbu tarihten itibaren yirmi gün içinde evrak: müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasın. 'dan hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artırmaya iş- tizak edenler artırma şartnamesini oku. muş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunur. $ — Tayin edilen 4amanda gayrimen kul üç defa bağınıldıktan sonra en çok artırana ihale edilir. Ancak artırma be deli mukammen kıymetin yüzde yet. miş beşini bulmaz veya satış istiyenin alacağına ruchanı olan diğer alacaklı. lar bulunup da bedel bunların o gayri menkul ile temin edilmiş alacakların metmuundan fazlaya çıkmazsa en çok artıranın taahhüdü baki kalmak üzere artırma on beş gün daha temdit ve cn s3 AĞUSTOS — 1988 ) Ew Bayan Leylâ yazıyor: HER SABAH | Daha Genç Görünüyorumlu || * “Uyanır uyanmaz, bemol naim: alıyor... Ve küçük burü , larımın tamamen zall ie | Bayan Deşlânın hakiki fotoğrafı , “Ancak bir hafta siren bir tedaviden sonra bu derece güzelleştiğime şa- şıyorum... Bütün arkadaş larım böyle daha genç ve daha güzel görünmem ik gin neler yaptığımı soru- yorlar ve şayanı hayret bir şekil alan tenim için iifat ediyorlar.,, Yalnız bir hafta zar- fında binlerce kadın, ca- zip bir tene kavuşmuş, birkaç yaş gençleşmiş ve bütün buruşuklukları kaybolmuştur. Alimler, buruşuklukların; fbte yarladığımızda cildin bes leyici ve ihya edici bazi unsurlarını kaybetmesin- den İleri geldiğini keş- fetmişlerdir. Bu kıymetli! unaurları cilde iade ediniz. Yeni- den gonçleşecek vo tazo- leşecektir. İşte; Viyana Üniversitesi (o Profesörü Doktor Stejskal'in keşfi bu derece ehemmiyetli vo caziptir. Genç hayvan- dar günden " kaybolduğunu Somali - retla görüyordum İst Bayan Leylâ'nm yalm bir haftalık tedaviden sonra alınmış ve rötü$ görmemiş hakiki fotoğrafı iardan istihsale muvsf” tak olduğu ve “Biocel” tabir ettiği bu canlı a ceyreler hülâsası, şimdi, pembe rengindeki Toki Ion kremi terkibindö mevcuttur. o Akşamlari yatinazdan ervei tatbik ediniz. Siz uyurken, etidinizi besleyecek ve gençleşi” recektir. Bir hafta za” fında bütün buruşukluK” larınız kaybolacak ve 19 yaş daha genç görün“ ceksiniz. Gündüz İçi *“(Yağsız) beyaz rengin” değ! 'Tokalon kremli kullanınız. Birkaç gü9 zarfında siyah benleri © ritir, açık mesamel€ sıklaştırır ve en çirkii ve en esmer bir cildi Y0” musatıp beyazlatır. Bayanların (azn Dikim: Satın aldığınız Tokalon kremi vazolarım? büyük bir kıymeti vardır. Onları baylinize ind€ ettiğinizde beheri için 5 kuruş alacak, ayni 78 mahda kıymettar mükâfatları bulunan Tokalo” müsabakasına İştirak hakkını veren bir bilet takdim edecektir. Devlet Basımevi - .. .. “ Direktörlüğü Ofset usuliyle basılacak 65x100 1/16 kıtasında 100.000 sd da 40,000 iki renkli iki oku) kitabının bu sayılar üzerinde bi İşi ber #ki kitap ayrı ayrı İş olarak pazarlıkla açık ekşiltmey? tur. Bu kitapların kâğıt ve elit malzemesi Basımevimizce teni tır. Eksiltme ve İhale 4.8.938 perşem ba ünü saat 10 da DEVİ direktörlüğünde biribirini müteakip y apılacaktır. muhammen bedeli 2880 lira diğerinin muhammen bedeli 1162 vakkat teminat miktarları da bu bedellerin yüzde 7,5 nis « ir» WE » | Bu kitapl# salü dairesinde isteklilerin eksiltme zamanından bir saat ev” matları Devlet Basımevi veznesine ya tirmış olmaları lâzımdır” Ekslitmeye iştirak edeceklerin 2259 sayılı kanunun 7 gereğince lâzım gelen teknik ehliyeti haiz bulunduklarına d# e carot odasından alınmış bir mektup getirmeleri ve ofsette m ls basılmış bir eser ibraz etmeleri şarttır. Genel şartname Devlet Basimev! direktörlüğünden paraf” nabilir. beşinci günü ayni saatte yapılacak ar. tırmada, bedeli satış istiyenin alacağına rülehanı olan diğer alacaklıların o gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile, en çok artırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılamaz ve satış talebi düşer. 6 — Gayrimenkul kendisine ihale ©. lanan kimse derhal veya verilen müh. let işinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yük sek teklifte bulunan kimse arzetmiş ol. 57 A X duğu bedelle almağa rast maz veya bulunmazsa: DE gün müddetle artırmayf gok artırana ihale ii İki ihale arasındaki #85” günler için Gb S den se / iz ve diğer zararlar ay” kalmaksızın memuriyeti tahsil olunur. Madde (139), Yukarıda gösterilen t Icra memurluğu oi gösterilen artırma de satılacağı ilân olunu!