4 Ağustos 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

4 Ağustos 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

$ AĞUSTOS — 1933 1. ini İİ ambarında görülebilir. Keşif bedeli 4643 lira 07 kuruş olan Üsküdar itfaiye grupu karargâh binasının 0 De ikmali inşaatı açık eksiltmeye konulmuş tur. Keşif evrakile şartnamesi levazım mü- iş ga eklilerin Pazarlık için tayin edilen gün ve saatta yukarıda a. | dürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 N. lı kanunda yazılı vesikadan başka fen iş- İ komisyonuna gelmeleri ilân olunur. (6080) leri müdürlüğünden alacakları fen ehliyet vesikasiyle 348 lira 23 kuruşluk ilk te. Lia, yaren Likör Fabrikası için (10.000) kilo kesme şeker açık * satın alınacaktır. Le “ At teminatı (217.13) Mradır. iy ksilt, ta © 19/V111/938 tarihi ne rastlayan Cuma günü saat 10 da NM Yazım ve Mubayaat Şub csindeki Alım Komisyonunda yapıla. li 1. Me arıyı : (5078), Miktarı © Muhammen bedeli Beheri Tutarı b MON Ye * na, 8126 Kilo —19 1163.56 vs , —1 35.73 EA 10 gin temdit edilmiştir. iz ağ Muhammen bedelleriyle muvakkat teminatları hizalarında göste. Na .. İŞ , gün Ahırkapı bakım evinde görülebilir. > | Kİ lerin arttırma için ta yin edilen gün ve saatlerde “6 7,6 gü ta le kte yukarda adı geçen satış komisyonuna golme- | hisarlar U.Müdürl ..... üğünden: | F Kapı bakını evinde mevcut 1385 kilo ıskarta çul ile kabataş Arında mevcut 26 kalemeşya pazarlık usulile satılacaktır. zi A aliya na 18/$/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat 10,30 Yazım ve mubayaat şubesindeki! satış komisyonunda yapı. ti. hi ayıyı, UMuneleri Ahırkapı, ba kim evinde, 26 kalem eşya numune- Ulammen bedeli beher kilosu (28.95) kuruş besabiyle (2.895) hegskilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte & 7,5 güven. © birlikte yukarıda adı geçen komlayona gelmeleri filân olu. — az karda Mia. cins ve miktarları 3 kalemde yazılı wkarta ipler için | rmyya rinde elde edilen fiyatlar lâyık hadde görülmediğinden : — ama 13 » 8 - 938 tarihime rastlayan cuma günü. hisalarında levazım ve mübayaat şubesindeki satış komiş- minat makbuz veya mektubile beraber 5-8.938 cuma günü saat Il de dalmten. cümende bulunmalıdırlar. '(4673), HABER — Aksam postam İstanbul Belediyesi İlânl Beyazıt yangın yerinde yeni Tavşanta şı mahallesinin Büyükhaydar 2 inci adada 679 kadastro ve 2-40 harita N. Iı 14,70 metre yüzlü 135,38 metre mu rabbar sahalr arsa ile bu arsada bulunan Okârir mutfak enkazı satılmak üzere açık arttırmaya konulmuştur. Arsanın beher metre murabbama 10lira ve mutfağın enkazına da 250 lira bedel tahmin edilmiş tir. Şartnamesi levazım müdürlüğünde "gö rülebilir. İstekliler 120 lira 28 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile bera ber 19.8.938 cuma günü saat 11 de Daimf encümende bulunmalıdırlar. (B.) (5089) Keşif bedeli 2048 lira 6 kuruş olan Çatalca srfat istasyonu ikmali inşaatı açık eksiltmeye konulmuştur. £ Keşif evrakile şartnamesi levazım müdürlüğünde görü- lebilir. İstekliler 2490 N. lı kanunda yazılı vesikadan başka en az 1500 liralık bu İşe benzer iş yaptığına dair vesika ile ek siltmeden bir hafta evveline kadar Nafia müdürlüğünden alacakları fen ehliyet ve 988 yılına ait ticaret odası 153 lira 60 kuruşluk İlk teminat makbuz veya mektubile beraber 22.8.948 pazar. tesi günü saat 11 de Daimi encümende bu lunmalıdırlar. (1) (5084) Senelik muham.- İlk temina. men kirası Süleymaniyede Samanviran Sani ma hallesinde Dökmecilerde Sü- leymaniyel sanf medresesi (depo olarak) Şehremininde Büyüksaray meydanı #0 kağında 36 metre murabbat arsa. Muvakkat o eksiltmenin mektebi © 270 vaa La Yukarıda semti, senelik muhammen. kiraları yazılı olan & mahaller 999 senesi 87.26 13 mayıs sonuna kadar ayrı ayrı kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuş. 20.07 13:30 tur. Şartnameleri levazım müdürlüğünde (görülebilir. İstekliler hizalarında göste.r RR) b Maç BURIDAN | ! Bİ yy, Müdem ki Flipin de söylediği rinin karşında hareketsiz duruyorlar. : e, ölümü içimizden birinin dı. i Medaş, Azak. O halde... Arslan yine gerilemiye başladı. Bu “iğ Syünge e pencerenin çerçeve. ya Filibin bakışlerından yahutta tadını eği Sonra da kaldırıp kendi. Strajildo'dan tattığı demir çatalın korku : Mai, frlateı, sundandı. Filip ileri bir adım atmadığı ÖĞ Burgony'nin bulundu halde hayvan geri geri giderek kafesi, Ma ne girdi. Filip ilerledi. Kafesin kapısı day idman derelerinin bilyük bir Bi kapadı. Büz Bördü. Yere ayak basar bas. Arslan, içinde saklayamaldığı hiddeti | Ü'v | Üye, Yüzünü bir vahyet havası ser. & hi 7 Mana, argariş öleceksin! diye bomur” el a hançerine götürdü. Fa. — aye olüun! diye bağırdı. Yoktu, My Pp ay aaa Bu serada 3 tayriiktiyari Sıklop'a döndü. e“ UNU Saran bir sevinç titreme. arıları kafesine doğru yü. 7 EAA Sk #YL: hiz 2 tonra kafes açılmış ve Sıklop Ootya itten sonra dışarıya çık İöyeye kapıyı açarken kendisini Arslan ona dikkat Doğruca, korkusundan Ruh: kalan kadına gitti, Ait bağırıyordu. Arslan doğuk, Ağzını açarak korkunç Bötterdi. Toplandı. Tam atıl. ken korkudan doğan bir # e i E, 3 ? 5 Beri çekiliverdi! Bir ça- eri önünde geri çekiliver a atalı da Filip idö Nel tutuyordu, İ arkasmdan atlamış arslanla Filip biribi - pençelerini parmaklıktan © çıkararak kükremek süretile gösterdi. Filip Gotyeye döndü.: , — Beni affet kardeşim. Diye murıl. dandı. Gotye, Margarite korkunç bir şekilde bakarak omuzlarını silkti. Elile kardeşi. ni iterek eski konağın penceresi altma gitti; — Büridan! diye bağırdı. Galiba mahküm olan Margarit değil biziz. Kar“ deşim böyle karar vermiş... Bikorn: — Çıkınız, Messiri. diye haykırdı. Ayni zamanda pencereden bir ip sarkıtılmıştı. Gotye tırmana tırmana çıktı, Filip başını almıştı. Solgun yanak larına gözyaşı yuvarlandı. Gözlerini kaldırdığı zaman Margriti aradı. Kraliçe bayılmış ve bahçenin otta. unda uzanmıştı. Biran kadar, bu ateşin bakış bu güzel kadına mıblı kaldı. Az sonra ona sarıl. mak arzusundan kaçmak ve kurtulmak istiyormuş gibi başını çevirerek pence. reye doğru koştu. O da tıpkı Götye gibi İpe tırmanârak çıkmıya başladı. . . ş Strajlldo, bu sahnenin, penceresinden ancak birinci kısmını görmüştü. Got. yenin atladığını görür görmez de yeria den fırlayarak, vahşi bir sevinçle titri, yerek dışarıya çıkmıştı. Bu sxrada? — Bunun dö Nel konağıtda bulun, Eyüpte büyük cami mahalle ve sokağında (Ebussuut O efdendi rilen ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 10-8-998 çarşamba günü saat 11 de daimi encümende bulunmalıdırlar. (İ.) 114783) Istanbul Gümrükleri Baş Müdürlüğünden: Meat kalmeNo. 98I5SRCmar 425.427 No. hı kanuni safi (o sikleti 351 kilo ağırlığında 1941 lira 90 kuruş değerinde kesim yerleri belli top halinde pa- muk sofra peçeçtesi MKN 9426 TA marka bilâ No.KsII K 2774136 Kd.tuvalet pud rası MKN 777 TTE 6 M.ve N Ks 69 K 76L L 36 K areşi kâmilen pamuk yün mensucat 2501 MKN TL mar 4 No, KS 24 K 800 G 596 lira değerinde tuvalet için krem 1549 sayılı kanun muçibince 8-8.998 günü saat 12 de 2490 sayılı ka-| nun hükümleri dairesinde Sirkecide Reşadi ye cad. gümrük satış salonunda açık art.| «“ tırma ile dahile ve harice satılacaktır. İs teklilerden yüzde 7 buçuk pey akçesi mak buzu ile maliye ünvan teskeresi istenir pey akçelerinin saat 11,re kadar vezyeye | yalırılması ve hergün'satt 12 den Sonrâ' peşin para İle mütefetrik “eşya: satışları vardır. Bunların listeleri satış salonu ilân tahtasında asılıdır. (5074) sokağında vesikalarile t 18 1,13 BURDAN 177 “burada yalnız bırakınız da siz Luvra dö- nünüz! - dedi, Blânşla Jan biribirlerine baktılar, Kraliçenin âmirane bir tavrı ve hareke- ti üzerine bahça kapısına doğru ilerile- diler. Margârit; — Siz tahtırevanla gidiniz. Ben iste Idiğim zaman istediğim vasıtayla ve Strajildo ile dönerim. « dedi. Prensesler gittiler. Strajildo: Ni — Allah kahretsin şu kadını, - dedi, - Hümmaya tutulduğu halde bile kor- kunç.. Evvelce az kaldı beni öldürtü - yordu, Bugün de kafese girmemi ister- se dinlemez giderim. Rahatça yaşaya- cak kaklar param var. - diye düşündü. Bu sırada kraliçe: — Strajildo! Aç kapıyı! - dedi. — Kapıyı mı açayım madam! İkinci bahçeye mi geçmek istiyorsunuz? — Sana kapıyı aç diyorum o kadar. Fazla bir şey söylersen dilini kopartı- rım. Strajildo böyle tehditlere alışkın olacaktı ki hiç müteessir olmadı. Yal nız dudaklarından eksik olmıyan tebes- süm yerine bir eridişe kalm oldu. O sırada bir şimşekle yırtılan karanlık gö- ke baktr. Ve bir şeyler mırıldanarak demirparmakirki; kapıyı açtı. Bu kapı hususi bir tertibatla kendi kendine ve gürültü ile kapanırdı. Gürültüyü işiden hayvanlar durdu - lar, Burunlarını, kendilerini rabatsız etmiye gelenlere uzattılar. İçlerinden ikisi, gök gürültüsünü bastıracak bir şekilde kökredi. Kraliçe ; — Sıklop nerede? , » diye sordu. Strajildo yalvaran bir sesle; — Madam * dedi. Sıklopu rahat bı- takmanızı rica edeceğim. Böyle bir ha- vada, bu hayvanın hunharlığına belki de demir parmaklıklar bile mukavemet Kraliçe Strajildonun bu sözüne © hemmiyet vermiyecek Sıklopun bulun duğu kafese doğru yürüdü. Strajilde omuzunu silkerek kraliçeyi takip etti. Elinde dişleri kısa, keskin, sivri bir demir çatal vardı. Margarit Sıklopun kalesi önünde durdu. Bu kral güzel Filibin aaltanatı- nın son günlerinde tutularak Fransaya getirilirken muhafızları tarafından bir gözü oyulan genç ve haşin bir aslandr. Sıklop sakin bir vaziyette kafesinin bir köşesine büzülmüştü, Belki de Af- rika ormanlarını ve ilelebed mahrum kaldığı hürriyetini düşünüyordu. Kraliçe: — Hey Srklop! - diye bağırdı. Aslan tek gözünü kapayıp açtı. Ken disine seslenen kadına baktı. Sonra tek rar gözünü kapayarak kocüman başını ön İki pençesi Üzerine yerleştirdi. Margarit, Strajildoya döndü; — Aç kafesin kapısını! « dedi. Strajildo iki adım gerileyerek elinde» ki demir çatalı yere attı ve kollarını göğsü üstüne çaprazlayarak yerleştir. di... Margarit: — Korkuyor musun? » diye sordu.. Strajildo cevap verdi: — Eveti |, Margarit, Strajildonun yere attığı çatalı alarak kafesin Okapısma gitti Strajildoya; | — Haydi defol! - diye bağırdı. — Madam! Canınıza kastiniz mi var? — Haydi, defol diyorum sanal!,. Strajildo emre boyun eğdi. Kraliçe devam etti: — Bir saat için gözüme görünme. Bu zaman içinde buraya dönersen kendini ölmüş bilmelisin! Strajildo bahçeden çıkacak yerde doğru evine girdi ve her zaman atlan- larını uzaktan seyrettiği pencere yanı"