30 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

30 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Dörtyüz dört bin yedi yüz adet beyaz hâki ve boz renkte makara ipliği 13-10- 938 perşembe günü saat 1ö da Topbane- de İstanbul levazım âmirliği satınalma komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Hepsinin tatmin bedeli 30852 lira 50 kuruş, ilk (Oteminatı 2276 lira 44 kuruştur. Şartname ve nümuneleri komisyonda! görülebilir. İsteklilerin kanuni vesikala- rile beraber teklif mektuplarını ihale sar atinden bir saat evvel komisyona verme- leri. (286) (6762) gigi Ordu Sıhhiyesi için beş bin adet Chlorure D'ethyi açık eksiltmeye ile 4 Birinciteşrin 935 pazartesi günü saat 14,30 da Tophanede İstanbul Levazım Amirliği Satınalma Komisyonunca alı. nacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 2750 Yira, ilk teminatı 206 lira 25 kuruştur. Şartnamesi Ko, da görülebilir. İstekli lerin belli saatte komisyona gelmeleri, : (204) (6512) ... Ordu Sıhhiyesi için 14 çeşit ilâcın ka" pal zarfla eksiltmesi 3 Birinciteşin 935 pazartesi günü saat 15,30 da Top anede Levazım âmiliği Satmalma Ko. misyonunda yapılacaktır. e Hepsinin tahmin bedeli 7890 lira,ilk teminatı 591 lira 75 kuruştur. Şartnamesi ko . misyonda görülebilir. Her kalem için Ayrı fiyat vermek mecburidir. İsteklile rin kanuni vesikalariyle beraber tek Ht mektuplarını ihale saatinden bir sâat evvel eorisyora vermeleri, (205) (6513) e İdareleri İstanbul Levazım âmirliği Be bağlı müeasesat için almacak ton meşe kömü in kapalı zarfla ek. siltmesi 1 Birinciteşrin 938 cumartesi gün saat 11,30 da Tophanede Levazım Amirliği satınalma komisyonunda yapı. lacaktır. Tahmin bedeli 9,450 lira, ilk teminatı 705 lira 75 kuruştur, Şartna - mesi komisyonda görülebilir. İsteklile rin kanuni vesikalariyle beraber teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri (206) (6514) ... Ordu sıhhiyesi için almacak Ankara teslim 16 çeşit iLicm açık eksiltmesi 12. 10.938 çarşamba günü sant 1415 de Top- hanede İst. Lv. A. St. Al, Ko, da yapı lacaktır, Hepeinin takmin bedeli 4464 li- radır, İlk teminatı 334 lira 80 kuruştur. Şartnamesi Ko, da görülebilir. İsteklile. Tin kanuni vesikalariyle beraber belli s2: atte Ko, na gelmeleri, (o (289) (6765) ,”.. Ordu Sıhhiyesi için alu çeşit müs tahzar am “ün açık eksiltmesi 5. 10- 938 çarşasıba günü saat 14 de Topha, nede Levazım âmirliği satınalma ko misyonunda yapılacaktır. Hepsinin tab min bedeli 1760 lira, ilk teminatı 132 liradır, Şartnamesi komisyonda görüle- bilir, İsteklilerin kanuni vesikalarile beraber belli saatte komisyona gelmele. Jeri, (209) (6632) a * Ordu Sıhhiyesi için üç çeşit vazelin ve Lanolinin açık eksiltmesi 5 . 10: 938 çarşamba günü saat 14,30 da Tophane. 'de levazım âmirliği satınalma komisyo. nunda yapılacaktır. Hepsinin bedeli 2200 lira, ilk teminatı 165 liradır; Şart- namesi komisyonda görülebilir. İstek. #ilerin kanuni vesikalariyle beraber belli saatte körmisyona gelmeleri , (216) (6639) .». > Ordu sıhhiyesi için almacak İstanbu! teslim 16 çeşit Ilâcın açık eesiltmesi 12- 10-038 çarşamlıa günü saat 14 de Topha- nede İst, Lv, St, Al, Ko, da yapılacaktır. Hopsinin tahmin bedeli 4464 Tiradır. İk teminatı 334 iira 80 kuruştur. Şartnamesi Ko. da görülebilir. İsteklilerin kanuni ve. sikalariyle birlikte belli santte Ko, ma gelmeleri. (242) (61765) » Ordu sıhhiyesi için 19 çeşit kimyevi ilâ Gin açık eksiltmesi 5 » 10 - 938 çarşam. ba günü saat 15 de Tophanede levazım âmirliği satınalma komisyonuna yanı lacaktır, Hepsinin tahin be 222) Mira, ilk teminatı 166 lira 57 kuru Şartnamesi komisyonda görülebilir. İs, teklilerin kanuni vesikalariyle beraber belli saatte komisyona gelmeleri. 4217) (6640) » Levazım Amirliği satınalma komisyonu ilânları askeri liseleri için üçer adet çamaşır yı. kama sıkma, ve (ütüleme (makineleri! 111-938 salı günü saat 15,30 da Topha- nede İstanbul levazım âmirliği satmal- ma komisyonunda kapalı zarfla eksiltme- i si yapılacaktır. Üç makineye İstanbul i- ———— İ Piyade satış okulu, Maltepe ve Li çin 4300, Bursa için 4700 lira fiyat tah. min edilmiştir. İlk teminatı 997 lira 50 kuruştur. Şartname komisyonda görüledi- lir, İsteklilerin kanun! vesikalarile birlik- te teklif mektuplarını ihale saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri. (6166) ;, ş # Ordu sıhhiyesi için almacak beş çeşit sedium emilâlı 3 Birinciteşrin 938 pazar tesi günü saat 15 de Tophanede Lv. A, Satın alma Ko. da açık eksiltme ils alınacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 2131 lira 50 kuruş ilk teminat: 159 Hira 86 kuruştur. Şartnamesi Ko, da görüle- bilir. İsteklilerin kanun! vesikalarla be. raber belli saatte Ko, na gelmeleri, (203) (6511) ..». Ordu sıhhiyesi için (alınacak 6 çeşit spesiyal yerli malı ilâcın açık eksiltmesi 1210938 çarşamba günü saat 15 de Top banede levazım âmirliği (satınalma ko- misyonunda yapi! r, Hepsinin tah- min bedeli 1760 Kira, ilk teminatı 132 li- radır. Şartnamesi komisyonda görülebi” lir. Jsteklilerin kanuni vesikalarile bera” ber belli saatte komisyona gelmeleri. (240) (6766) . Ordu sıhhiyesi için 6 çeşit uyuşturucu Hâcın açık eksiltmesi 12-10-88 çarşam- ba günü saat 14,30 Tophanede İstanbul levazım âmirliği satınalma komisyonun” da yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 2240 liradır. İlk teminatı 167 lira 25 kur ruştur. Şartnamesi komisyonda görülür. İsteklilerin kanuni vesikalarile beraber belli saatte komisyona gelmeleri. (241) (6767) ... Ordu sıkhiyesi için 250 adet Türk ve Kızılay Bayrağı ve tabut örtüsü. nün 'pazarlıkla eksiltmesi 4—10—938 salı günü saat 15,30 da Tophanede İs- tanbul Levazım âmirliği satın alma komisyonunda yapılacaktır. Hepsinin tahmin bedeli 912 lira 50 kuruştur. Te minatı 136 lira 87 kuruştur. Şartna- mesi komisyonda görülebilir. İsteklile- rin kanun$ vesikalarile beraber belli sa atte komisyona gelmeleri, (255) (7017) cr Bir yapraktan dört yaprağa kadar | muhtelif ebadda almacak 1029 adet Türk Bayrağının Pazarlıkla eksiltmesi 4—10—938 sal: günü saat 15 de Top- hanede İstanbul levazım âmirliği satın alina komisyonunda yapılacaktır. Hep. sinin tahmin bedeli 4305 lira 5 kuruş- tur, İlk teminatı 645 lira 76 kuruştur. Şartname ve nülmunesi komisyonda gö rülebilir. İsteklilerin belli saatte ka- nuni vesikalarile beraber komisyona gelmeleri. (257) (7019) we. e 400 metre çanta ara bezi 6—10— 936 perşembe günü saat 15,30 da Top- hanede İst, Lv. Am. Sa. Al. Ko.da pazarlıkla alınacaktır, Tahmin bedeli 2200 lira teminatı 330 Hradır. Şart- name ve nümunesi Ko, da görülebi- lir. İsteklilerin kanuni vesikalarile be- raber belli santte Ko,na gelmeleri, (7018) . . Ordu sıhhiyesi için 36 kilo 750 gram digalen 18—10—938 salı günü saat 14 de Tophanede İst, Lv, A. Sa. Al Ko. da açık eksiltme ile alınacaktır. Tahmin bedeli 2817 Hira 50 kuruştur. İlk te- minatı 211 Mira 31 kuruştur. Şartna- mesi ko, da görülebilir, İsteklilerin ka. nun? vesikalarile birlikte belli saatte Ko. na gelmeleri. (6867) GR Ordu sıhhiyesi için almacak 23 çeşli | tıbbi ilâcın kapalı zarfla eksiltmesi 13-10- 938 perşer “> günü sant 15,30 da Topha- nede İstanbul levazım Âmirliği satmalma komisyonunda yapılacaktır. Hepsinin tah- mia bedeli 6899 liradır. Tik teminatı 502 | lira 42 kuruştur. Şartnamesi komisyonda | görülebilir. İsteklilerin kanun! vesikala. ! vanletmtarp ihale se “ ii .. leri (8709) Wa Harp akademisi eratı için beş ton sa- de yağınm açık eksiltmesi 11-10-9538 salı günü saat 15 de Tophanede levazım â- “yuna vOX0- (mn > e — ep. O ER A2 O LORİ Lik maçları başlarken Oynanacak oyunlardan vaziyet ne olacak ? Birçok ihülâf ve dedikodulardan sonra| hüldür. Onun için bir takımın meçhül lik maçları nihayet bu pazar günü baş liyor, İkinci defa çekilmesine mecburiyet ha” sıl olan fikstür ile daha ilk haltaya, maç ların en mühimlerinden biri (isabet et miş oluyor. Hiç şüpbe yok ki bu ilk haf“ ta, bütün takımların bu mevsimdeki kuv- vetlerini ve alacakları dereceyi aşağı yu" karı tesbit ve tahmin o ettirmeğe fırsat verecektir. Kümenin başında (gelen bazı, takımların © yaptıkları antrenman maç" ları, bunların asıl kuvvetlerini ifade et- mekten uzaktır, Bütün takımların, yuka- rıda da söylediğimiz gibi esas kuvvetleri bu pazar kendini gösterecektir. İlk hafta maçlarının ne netice verebile- ceğini tahmin ederken, takımların vazi" yetlerini de bir gözden geçirmek hiç de fena olmaz. Fenerbahçe - Beşiktaş Haltanın en enteresan Ve mi him temasını yapacak olan Fenerbahçe * Beşiktaş takımlarından başlıyalım. Fenerbahçe, uzun müddettenberi mev- sim için muntazaman çalışmakta ve ha” zırlanmaktadır. Takımı sahada görmedi” ğimiz halde duyduğumüza göre geçen $€ neki kadroda hemen hiçbir değişiklik yok gibidir. Geçen halta İstanbpulsporu yedi sıfır yenmesi sarılâcivertlilerin bu mevsi* me çok kuvvetli bir şekilde girdiklerini is“ bat etmez. Çünkü, bizce geçen sene hayli zayıf bir mevcudiyet gösteren İstanbul* spor takımının bu yılki kuvveti demeç EE amaaa mirliği satınalma komisyonunda yapıla. caktır. Tahmin bedeli 4750 lira, ilk te- müinatı 334 lira 87 kuruştur. Şartnamesi komisyonda görülebilir. İsteklilerin kanu- ni vesikalariyle beraber belli saatte ko- misyona gelmeleri, (468) (6881) ... Bir No: lu dikimevi için dört adet). Maimin veya Eastman şakuli kesim maki. nesi 17 Birinciteşrin 938 pazartesi günü saat 15 de Tophanede levazım âmirliği satınalma komisyonunda açık eksiltme f- le almacaktır, Tahmin bedeli 1356 lira 49 kuruştur. İlk tessinat 103 lira 98 kuruş- tur. Şartname ve resimleri kornisyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni vesikala- riyle beraber belli saatte komisyona gel- meleri, (171) (6040) ... 5000 çift yemeni 7.—10—938 cuma günü saat 15,30 Tophanede İstanbul Levazım âmirliği satınalma komisyo nunda kapalı zarfla eksiltmesi yapıla caktır. Tahmin bedeli 9500 liradır. İlk teminatı 712 Hira 50 kuruştur. Şartna. .İ me ve numunesi komisyonda görülebi. iir, İsteklilerin belli günde ve saatte ko. misyona gelmeleri. (233) (6663) "e. 30,000 kilo kalın ve yumuşak çenber ve 30,000 adet balya tokası 7—10-—938 cuma günü saat 15 de Tophanede İstanbul Levazım âmirliği satmlma ko- misyonunda kapal: zarfla exsilmesi ya- pılacaktır, Hepsinin tahmin bedeli 5790 lira, ilk teminatı 434 lira 25 ku. Tuştur. Şartname ve numunesi komis. yonda görülebilir. İsteklilerin kanun! vesikalarile belli saatte komisyona gel. meleri, (232) (6667) ... 8800 kilo salça 7—10—938 cuma gü- nü saat 14,30 Tophanede İstanbul Le- vazım âmirliği satınalma komisyonunda açık eksiltme ile alacaktır. Tahmin bedeli 2200 liradır. İlk teminatı 165 li. ralır, Şartnamesi komisyonda görüle. bilir, İsteklilerin kanuni vesikalarile İ beraber belli saatte komisyona gelme. (231) (6666) ». Ordu sıhhiyesi için almacak (22 çeşit tibbi ilâcın kapalı zarfla eksiltmesi 15-10-938 perşembe (Ogünü saat 15de Tophanede İstanbul levazım âmirliği sa- tıra'ma komisyonunrla yanılacaktır. Hep leri, sinin t'min bedeli 9081 Tira ilk temi natı 681 lira 7 kuruştur. Şartnamesi ko | misyonda görülebilir. İsteklilerin kanuni vesikalarile birlikte teklif o mektuplarını ihale saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri. (244), (6770) Ni kuvvetteki diğer bir takımla yaptığı bel maç ve elde ettiği netice onun kuvvetine misal gösterilemez. Fenerbahçe takımında, bu yılda diğer senelerden fazla bir mevcudiyet göstere” cek bir ilerleme yoktur. Maamafih Yaşa" rın iltihakile müdafan hattı kuvvetlenmiş ise de, takımın (o senelerdenberi aksayan muhacim hattı gene eski vaziyetini mu” hafaza etmektedir. Niyazinin de çekilme- sinden sonra bu hattın yeğâne elemanı olarak Fikret kalmıştır. Diğer oyuncular günü gününe uymiyan, teknikten ve ener jiden mahrum roevcudiyetlerile bu hattı, fazla itimat edilemiyecek (bir hale sok- maktadırlar, Naci, Şaban, Ali Rıza, zaman ozaman çok muvaffakiyetli maçlar yapmaktadır lar. Fakat dediğimiz gibi bu muvaffaki yetler beklenen neticenin belki ancak yüz- de onunu teşkil etmektedir. e Onun için Fenerbahçenin tam itimat edilir bir takım haline gelmesi forvet hattında enazü; oyuncunun değiştirilmesile kabil olur. Takımın muavin hattı muhakkak gene en kuvvetli bir tarafıdır. Reşat, Angeli- dis, Esattan mürekkep bu hat, oyuncu” larmın formunda bulunmaları takdirinde bu mevsimde diğer takımlardaki hatlar dan daha büyük işler görecektir. Müdafaa hattı da Yaşarın iltihakile kuv vetlenmişdir. Yalnız Yaşarın yanında Fa” zilm oynayıp aynamıyadığı meçhüldür. Oynadığı takdirde hatın kuvveti muhak- kak ki daha ziyade artımş olacaktır. Çok atılgan ve crerjik olan bu iki oyuncudan birisinin daha ziyade idareli ve emniyetli oynayabilmesi bu hattı zor geçilir bir hale sokabilir. Fakat işte Fener müdefaa © yuncularınm ikisi de bütün meziyetlerine rağmen yalnız bu cihetten mahrumdur” lar, : # Ümümiyet itibarile Fenerbahçenin ge“ çen seneki muvaffakiyetsizliklerine nisbet le bu yıl daha ziyade kendisini göstere ceği muhakkaktır. Yalnız bunun pek faz la ileri olmıyacağını da (tahmin etmek kabildir, Beşiktaş takımı ise malüm hâdiseler dolayısile mevsime hiç de iyi bir vaziyette girememektedir. Takım, Hüsnü ve Şeref- ten başka bütün elemanlarının tam olma sma rağmen, antrenmansızlık yüzünden üzerindeki ümitleri azaltmaktadır. Bir zamanlar, çok kuvvetli bir manzara gös teren Beşiktaş forvet hattı bugün artık ta- the karışmış bir vaziyettedir. İki açıklar Eşref ve Hayati eski formlarını tamamen kaybetmişlerdir. Bu sebebten (Şesefin eksikliği kendisini çok (o hissettirecektir... Son zamanlarda nedense ortada gözükmi” yen Rıdvanın tekrar yerini alıp almıyaca- Za da meçhüldür. Beşiktaşın forvet kattın de da yalnız bir Hakkı vardır denilebilir. “Takımın bazan düzelir gibi olan bazan kendini hiç histettirmiyen muavin hattı da isikrarmı bir türlü bulamıyan tarafıdır. Bu hattın muhakkak en kuvvetli şekli Fa- ruk. Feyzi, Rıfatdır. Fakat Hüsnünün ol” maması herhalde Faruku müdafaada oy nalmak zaruretini doğuracağı için hat bu şekilde çıkarmak mümkün olamıya- caktır. Hüsnünün eksikliği muhakkak mü dafaada kendini hissettirecektir. Umumi» yet itibarile Hüsnü ve Şerefin ltihakile Beşiktaşın eski kuvvetini elde etmesi ka bildir. Fakat Beşiktaşa da Fenerbahçeye olduğu gibi bir iki forvet oyuncusu lâzım dır. Fener « Beşiktaş maçı ne netice verebilir? Futbol maçlarınm neticelerini kati su- rette tahmin etmeğe imkân olmadığını söylemeğe lüzum yoktur. Bilhassa dört beş aylık tatil devresinden sonra takım- ların kuvvetini iyice bilmeden bünü yap- mak daha zordur. Fakat aşağı yukarı ay- ni kuvvette bulunan takımlar için aşağı yukarı kati olmasa da bir tahmin yapıla” bilir. Biz, bazı kimseler gibi Fenerbahçenin kati va fazla gol farklı bir galibiyet kaza” nacağına ihtimal vermiyoruz. (Beşiktaş takımı çalışmamış olmasına rafmen Fenerbahçede olmıyan enerjiye maliktir. Hemen bütün oyuncuları semtlerine mah sua bir atılganlıkla oynarlar. Bu vaziyet te takımın iyi hazırlanmış olmasına rağ men Fenerbahçe karşısında mağlübiyeti öyle kolay kabul edeceği söylenemez. Bu- run için maç neticesi bir çok kimselerin düşüncelerine uy'gun çıkmazsa hiçdehay ret etmemelidir. Ve bu arada zorun bazı kereler tekniği yendiği de akla getirilme" -Tidir. Güneş » Beykoz Pazar günü Fenerbahçe stadında Fe* nerbahçe * Beşiktaş maçı oynanırken Tak sim stadında da oldukça mühim maçlar cereyan edecektir. Bu arada bilhassa Gü- neş - Beykoz karşılaşması çok dikkate çarpan bir maçtır. Göçen yılın milli küme şampiyonu Gü“ heş yaptığı antrenman maçlarında hiç de ümit verecek bir varlık gösterememiştir. Fakat bütün bunlara rağmen, yüksek klâs Oyuncularile hemen bütün hatları âyni kuvvette bulunan Güneş, bu yıl da gene üstünde en itimat gösterilecek bir takım» dır, Ve birkaç maçta formunu bulduğu takdirde de geçen seneki muvaffakiyetini tekrar etmesi lâzımdır. Fakat Güneşin ilk maçını geçen Yıl bü- yük muvaffakiyetler gösteren Beykoz“ la yapması, seyircilere hayli o meraklı ve heyecanlı bir karşılaşm aseyrettirecektir. Geçen seneki formunu muhafaza ettiğini zannettiğimiz Beykoz, herhalde milli kür me şampiyonuna hayli tehlikeli dakikalar yaşatacaktır. Bundan başka Taksimde, Galatasaray İstanbulspor maçı da yardır. Diğer maçlar Bu maçlardan başka Şeref stadında da Vela - Hilâl ve Süleymaniye - Topkapı karşılaşmaları vardır. e Kümenin ikinci plânında kalan bu takımlar da yapacak" ları bu maçlarla, bize bu mevsim küme önündeki takımlar üzerinde ne gibi tesir ler yapabileceklerini göstereceklerdir. Sabahaddin AYGEN Mekteplerimizde spor teşkilâtı yapılacak ve ğ Talebeler Bundan sonra spor klüplerine giremiyecekler Ankara, 30 — Maarif Vekâleti Orta, Lite ve Yüksek mekteplerde spor büroları teşkiline karar vermiş ve bunun için de bir nizamname hazırlame ğa bışlamıştır. Bu nizarınsme ile 17 yayımı bitirmiş bütün kız ve erkek tale belerin spor yapmaları mecburi olacektır. Yapılacak sporlar arasınd futbol da vardır ve kızlar da futbol oynayabileceklerdir. Nizamnamenin en mühim maddelerinden biri, spor büroları den sonra mektep talebelerinin bariçteki teşelküllere girmekten mened" leceğine dair olanıdır.