30 Eylül 1938 Tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 1

30 Eylül 1938 tarihli Son Telgraf Gazetesi Sayfa 1

SAYISI HER YERDE 30 Eylm%) CUMA,/ Y Sıyıı 563 azı — İstanbul ENDİŞELİ GÜNLER BiTTî İşlerir Telefon 20827 aloğlu Nuruosma niye No: 54 İspanya ışı de halledildi | Çek, Ispanya anlaşmalarının tatbikatından el-W de edilecek neticeden sonra bütün pürüzlü . işlerin hallini ihtiva eden bir (DÖRTLER PAKTI) aktedilecek Bunun için üç ay sonra Dörtler kon- feransı tekrar toplanacak Yarın Büdetler mıntakasını işğale başlıyacak olan Alman ordusundat bir parça Bav iller Münih'den ayrıldılar halk .s. 1 erine büyük tezahürat yaptı ünih- 10 (Husust) — Dörü M devlet adamı - arasındaki müzakereler dün öğle üs - tü başlamış kısa fasılalarla üç cel- se aktçdilmiş ve dördüncü celse saat müzakereden sonra ge- ir buçukta isona er - ve saat ikide Tesmi bir tebliğ neşredilmiştir. Resmt tebliğin neşrinden önce yani saat 1,35 de dört devletin hükümet reisleri, Alman - Çek ihtilâfıma nihayet vermek üzere tanzim edilen rureti - tesviyenin tatbiki usulleri hakkında bir an- laşma imzalamış bulunuyorlardı. Elde edilen anlaşma, Münihte bulunmakta olan Çekoslovakya - mın Berlin elçisi Mastni'ye bildi- rilmiştir. Teraşşuh eden haberlere göre Çekoslovak hükümeti dörtler mu- karreratını kabul edecektir. Aksi halde Almanya Südetler mınta - kasını harben işgül edecek fakat böyle bir vaziyet karşısında bü - yük devletler tamamile - bitaraf kalacaklardır. Macmajih Beneş'in Çekoslovakya meselesi karjısı dört büyük devletin birleşmesi zerine daha ziyade 1srar etmiyerek | (Devamı 6 ıncı sahifede) Bu harita hem Çekoslovakyadaki ckalliyetlerle — meskün araziyi, hem de Çekeslo vakyanın başlıca müdafaa ve sevkulceyş nokta larını göstermektedir. Yeni anlaşmalar hemen heman dünya- nın her tarafında büyük bir mem- nuniyet uyandırm ondra 30 (Hususi)— Dünkü dörtler konferansında Çek meselesi hakkında nihai bir anlaşma temin edildikten sonra eksperler iti- lâfnameyi tanzim eyledikleri sırada dört Başvekil Musolini tara- fından tevdi edilen ve bütün pürüzlü Avrupa işlerine taallük eden geniş bir projeyi tetkik ve müzakere etmiştir. Henüz kat'i ve esaslı bir malümat tereşşüih etmemiş olmakla bera- ber umumiyetle zan ve tahmin edildiğine göre dört devlet Başvekili İs- panya meselesile diğer bazı işler ve bilhassa iktısadi meseleler üzerinde esas itibarile mutbık kalmışlardır. Ancak bu dört devletin bütün mu- | allâk meseleleri tam manasile pürürsüz bir şekilde hallederek araların- | da dörtler paktı yapabilmeleri ve Avrupa işlerini bu dörtler misakı çer- | çevesi dahilinde idare edebilmeleri için dört devlet Başvekilinin yeni lüzum görülmüştür. Bu toplantı Çek meselesi hakkında dün imzalanan anlaşma ile 16 nisanda İspanya meselesine dair İngiltere ile İtalya arasındaki anlaş: manın tatbikatından alınacak neticelere göre yapılacaktır. m ederken Al, Ü düğkuya tanüş ası nihayet Üç ayı geçmemek üzere toplana- Hasina göre gerik'be ik anlaşmanın tatbikatı, gerek karşılıklı anlaş- vamı 6 ancı sahifede) Japonyadaf Bir cesed xNeler B;UIİISIS%:IM kiz raddele- Oluyor ? rinde Dı Ticaret Müdürlüğü Hariciye nazırının is- önünde denizde bir cesed görü - Terek sahile çıkarılmıştır. Yapı « tifasından sanraki vaziyet lan tahkikat | birkaç gün ev lan Çiçekpazarında Alber ve bi- radoerleri cam mağazasında çalı - şan harhal Hasana aiçi olduğu an- haşılmşıtır. “ Hasanılı — ne' süretle (Xazısı altıncı sahifemizde) ' denize düştüğü anlaşılamamıştır, Tahkikata devam edilmektedir, BU GAZETE | İstanbulun en çok satılan hakikt akşam gazetesidir İlânlarını SON TELGRAF'a veren- ler en çok okunan bir vasıtadan hakkile istifade etmiş olurlar. İdare.llân: Tel. 20827 — Telgraf : İst. Son Telgraf — TAKASINI IŞGALE BAŞLIOR lşgal tedrıcı olacak ve 1 0 gunde tamamlanacak Haa Hitler, Daladiye, Çemberlayn ve Musoliniyi bir arada gösterir bir totomentaj Dörtler konferansının resmi tebl .w . gi : Leh ve Macar ekalliyet- leri meselesi müzakere yolile halledilecek Bir anlaşma elde edilemezse bu işde dörtler konferansına havale olunacak Yeni Çek devletmin hududlerı, ancak bıı pürüz de ortadan garanti edilebilecek kaldırıldıktan sonra ünih 30 (AA.)— Gece saat 2 de aşağıdaki ni- mi tebliğ neşredilmiştir: nü öğleyin Alman, İtalyan, tmet reisleri tarafından baş- müzakereler bit Alınan kararlar d nihte-Almanya, İngil- akdolunan anlaşma 3 hususatı derpiş eder Büyük Britanya, Fratsa ve İtalya, Tki hususunda prensip iti- nazarı itibare alarak ğidaki şartlar ve usul- U ve kendilerinin atbiki garantisinden 1 beyan ederler imanya, liye ) teşrinievvelde başlıyacaktır. Brit teşrintevyele ve İlalya tahliye- vukubulacağı ve bilhassa hiçbir tesisatın tahribata uğramak- sızın bunun ifa edileceği hususunda muta- bık kalmışlardır. Çekoslovakya hükümeti mezkür tesisatın tahribata uğramaksızın ifa- sından mes'uldür. Tahliye usulleri, Almanya, Büyük Britanya, Fransa, İtalya ve Çekoslovakyanın mümes- sillerinden mürekkep enternasyonal bir ko- a, Fran: ümetine tebliğ misyon tarafından teferrüatile tesbit edile- cektir. 4.— Alman mantakasının Alman kıtaatı tarafın- (Devamı 6 ıncı sahifede) Nibayet sulhu kurtaran Çemberlayn