5 Temmuz 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

5 Temmuz 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Joan Biondel: A AAAAAA AAA ma Bir çok komik filmlerde rol alarak ken. me yük bir şöhret temin eden Joan Blordel A rikan film mecmualarından birisinde hayatr z ei bir yazı yazmıştır. Memleketimizde de en bu yıldızın yazısın tercüme ediyoruz: Blondel âilesi pek eski o zamandanberi tiştiren bir ailedir. Haçlı seferler ceddim olan Betran Blondel As- 1 : Da Yür ekli Rişarla beraber sefere iştirak etmiş, Cu :s kalesi önünde Salâbaddin Eyübi ile çar n hastalanan Rişarı oyunlariyle eğlendit- - Bu iş bundan tam 800 sene evvel olur Ben de | de tabii bütün ecdadımın gittiği Yola dö De Bassşa doğduğum tarih olan 1$09- iL eni bütün ömrüm tiyatro kolislerinde, pi ıda, temsillerde geçti. Seyyar hey. bütüm Amerikayı dolaştım. Hattâ Av- tler yaptık. Daha çocuk dene sahnede kardaşım Ed ve kızkar. me Li ufak numaralar yapardık. Şu” leği ni eyim ki kardaşım Ed aile mes. Ke 0 e sahneyi bıraktı, çiçekçi oldu. dik Mİ orya da benim gibi sinema artis» soçukken San'at için ne kadar şok çalışırdık. Oyun oynayacağız diye yemeği, şmeği ulutmuştuk., Bu gürültülü Hayat içerisinde muntazam bir tahsil Yapmak imkânlarını bulamadım. Fa vat yeryüzünde şok mektep değiştirme tekoru- »u kırdım sanıyorum. Hemen hemen Amer kanın het şehrinde bir mektebe girdim. Çünkü seyyar tiyatro heyetleriyle gezerken her $ de ancak 15 - 25 gün duruyorduk. Ben de her eni o kadar kalıyordum. Nihayet babam yoruldu, ihtiyarladı, şehir şehir Molaşamaz bir hâle gel di, ” Tam okumak için bir şehirde yerleşmek imkânlarını bulmuştuk, fakat beş parasız kal mıştık, O vaki teki fertleri gibi Yiyeceğim bir dilim kuru ekmeğin parasını ka- Zanmağa mecbur oldum, en de ailenin Hayatım anlatıyor. . BAAAAAMAAAAAAMAMAMAMARAMAMAMAAA KAKA ALAMAMAK <falkı güldürmek ağlatmaktan güçtür; sanat! kıymetimin az olduğunu söyliyecek kadar: mütevazi değilim | > YY Binaenaleylı on iki yaşında iken Nevyorkta bir güzellik enstitüsüne çırak olarak girdim. 16 yaşırida bir manto mağazasında mankendim. Sona Brodvi kütüphanesine, kütüphane memu- ru oldum, Orada can sıkıntısından, çok kitap o. kudum, Bildiklerimi bütün orada endim, di- yebilirim, Bu sırada babamm eline sigortadan biraz para geçımişti.. Bir moda mağazası açmak istedi. Burada satışı Dan yapıyordum. o Mahare tim sayesinde, üç 8 çalışmadan sonra, mağa- xa iflâs etti. Elimizde beş para kalmadı, Bir kaç bin delar da borç altına girdik. 1930 da Nevyorkta küçük bir tiyatroda “Köprü altı cinayeti, İsminde bir melodramda bir rol oynadım. Piyes tuttu Br şöhretten Holivuttaki bir film şirketi istifade ederek mev- zuu filme almak istedi. Artık talikimin dönüm noktasında idim. Ya muvaffak olacak, yahut mahvolup gidecektim. Borç harç para bularak Holivuda gittim. Talihin yardımiyle piyeste oy- nadığım rolü filmde de bana verdiler. Bir müddet sonra “İş verme bürosu, - fik minde komik bir rol oynadım. Artık yolumu bulmuştum. O gündenberi 45 film çevirdim. Bu filmlerin ekserisi komedidir. Dram oynamak &o- şuma gitmiyor. Kenâimi Margrit Götye, Jülyet, yahut Makbes olmuş tasavvur etmek bile tüy- lerimi ürpertiyor. Sonra halk: güldürmek, ağlat- maktan daha güçtür. Ben Sara Bernar kadar büyük bir (o san'atkir olduğum iddiasında değilim, fakat se az olduğunu söyliyecek kadar mütevazi de değilim. Filmlerde ekseriya kuş bey hafif bir kadm relü onyarım. Fakat geçirdiğim hayat, çe- virdiğim filmlere hiç benzemez. Kocam Dik P3- vel ile müşterek olarak tek bir emelimiz vardır: İki çocuğumuzun büyümesi. Eğer bir gün bir gazeteci benimle görüşürde. âdet olduğu Üzere “Ne şekil bir rol oynamağı istersiniz?.,, sualini hayatından w- adını, ve İyi bir sorarsa vereceğim cevap sinem. zak bir şey olur; “İyi bir ev anne olmak rolü, ,. iNorman'la beraber... Pariste bir stüd-| - : yonun dahili kutuplara benzetildi | Sinema meraklıları, sine | venler bir filmin nasıl hazırl İı da merak ederler. Stüdyola havasını teneffüs etmek, sevdik rldızların konuşmalarını dinlemek er... Bu tarafı düşünen bi gazetesi, muhartirlerinden dyolarını mevsimde a filmler hakkında faydalı izahat o veren bu yazılardan bir tanesini (okisaltarak alıyoruz: tacak bir haber.. Şimal kutbu değiştirmiş. Ta Parise kadar gelmiş Bunu yalan bir alis sanmayr niz, Sen « Moris stüdyolarıma uğrar “Bütün coğrafya Alimlerini şaşır sanız, pencerelerinin buz (tutmuş olduğunu göreceksiniz. İçeride, haziran gününde içinde (koca (Devam 13 üncüde) İ İ | İRESİMLER: Soldan iibarner iğ Blondel; Bu yıldızın vaziyetine bakarak Jon Cravford zannetmeyiniz. Bu 13 yaşında sinemacılığa baş lâyan ve yirmi yaşıma yeni giren An Şirley dir, KE, ilk filmi olan Kö irü altı cinayeti filminde; yıldızın kocası Dik Jovel; yıldız, büyük geri Şimal kutbu o Yerini değiştirdi! “Şimal kanunu, ismiyle çevrilmekte olan bir film için Zad