5 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Parti grupu toplandı. Başvekil izahat verdi Sene 21 — No. 7436 — Flati her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA 5 Temmuz 1939 Sovyet Rusya, İngiliz - Fransız projesine cevap verdi ——- Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20491 Danzig meselesinden doğan gerginlik bir parça azaldı Berlinde geçen haftanın hummalı günlerinden sonra sükünet var Bu sene Nazi partisi tezahüratı temmuz ve ağustos aylarında mahafili bir müddet Arsan yapılmıyacak, Nazi ve KA: . m" Berlin 4 (AA) — (Havas): Geçen haftanın hümmalı günlerinden sonra bir sükünet devri başlıyor. Her sene de Nazi partisinin varacağını İlâve eylemektedir, Polonya henüz nota vermedi Varşova 4 (A.A.) — Nazi makam- ları tarafından son zamanlarda alı- | nan askeri tedbirler üzerine Polonya | hükümetinin Danzig Âyan Meclisine henüz bir nota tevdi gi salâhi- yettar bir membadan teyld edilmek- tedir. İyi haber alan mah: diğine göre Danzig'in mesine karşı Polonja hükümeti an- cak Paris ile Lodra arasındaki diplo- (Devarat 10 »: sahifede) Amerikada Mebusan Meclisinin son kararına itirazlar şiddetleniyor Gazeteler Âyanı, yanlışlığı tashihe davet ediyorlar. B. Roosevelt bizzat bu mesele ile meşgul olacak Nevyork 4 len Bitaraflık rsa, himmat ve mahsus silâhlara olduğu gibi bu sen lerde söylen» erileştiril- Hillerini bir buhran havası yaratmak. la itham i ia tatbik edi- mucibince, bir B. Roosevelt mücadele edecek Nevyork 4 (A.A) Nevyötk Times gazetesinin Hydepark muhabirine gö. (Devamı 10 uncu sahifede) devlet üzerine, at devlet- Son zamanlarda totaliter lerin sulhü tehdid et leri Ip vukuunda Bu Cumartesi: (Vâ-Nü) nun naklettiği Romanıni” gazete etmeğe başi EE Yakında: İskender Fahreddinin Amerikanın Fr İ mevki kumandanı, istirahat edecek Mareşal Fevzi Çakmak İzmirde tezahüratla karşi- landı, bugün Foçada teftiş- lerde bulunacak müfettişleri tay vo İzzeddin Çalışlar ral Mustafa Muğlalı, tümge! İzmire geldiler. İzmir taklar ve bayı mandâaki Türk vapurları, bayrakları çekmişlerdi. şehri sabahtan resminde askerlerimizi selâmlarken Mareşal sabahleyin saat 10,20 de ye çıkmış, İzmir valisi, müstahkem Belediye Reisi, kaymakam, heyetler ve kalabalık bir halk tarafından karşılanmıştır. (Devamı 10 ncu sahifede) DmDikkmile rs: olur mu ? Kazası! akkında tat- Bir gün içinde yedi kar Anlaşılıye bik edilen - plâka almak, kesmek gibi - zecri tedbirleri kamyonlara förleri sahipleri gözlerini dört uçsunlar. biir Otobüslerin de çoj «— Kadköyle İç E yenleri bir ciddi mua; yüzde sekseni bozuktur. işin göz yumuyoruz!» İdarel dim etmiyec Bunu bir alk: Peki halk?.. Ka İ bozukluğu yüzünden çoluk çocuk ölürse? Erokay, hava müşaviri kurmay albay | Şefik Çakmak ve maiyetleri ile bugün | aklarla süslenmişti, Li. | donanma | Kocatepe torpido muhribi ile Çeşme. | Böyle idarei maslahat | siddeti deza | Ya otobüslerin | Satye binası Dün mühürlü evrak, sahibleri önünde tedkik edildi B. Refi Bayarın istinabe suretile ifadesi alınacak Solda avukat B. İsmail İsa, sağda Malik Kevkep, aşağıda Tahir Kevkep ve Yusuf Ziya Öniş Adliyeden çıkıyorlar Açarak tedkik etmiştir Bu tedkikler sânt 13 buçulktan 16 ya kadar devam etmiştir. Tedkikat esnasında sorgu ördüğü noktalar et Dördüncü sorgu hâkimliği dün de Satye binası yolsuzluğu tahkikatına devam etmiştir, Sorgu hâkiminin gör- düğü lüzum üzerine evvelce evlerin- kil de araştırma yapılan B Malik Kevkebin yazıhanesinde dün arama yapılmıştır evrak olduğu tahkikat Malik Kevkep v dün tevkifhaneden adli; mişler, sorgu hâkimi bu larında, kendi ev ve y den alınan ve mühü pi Lİ KS Z PP ADR Bİ am 2 Bayan — Şu ahh FE v La çocuğu korkutma demedim mi sana matmazel?...