8 Mart 1920 Tarihli İrade-i Milliye (Sivas) Gazetesi Sayfa 4

8 Mart 1920 tarihli İrade-i Milliye (Sivas) Gazetesi Sayfa 4

Ahaleden Hacı Ali Mümin İbat Mustafa Eşrafdan Abdurrahman Eşrafdan Kasım Devzade Mustafa Mahmud Hacı Mehmed Mustafa Fahri Bacıncızade Emin Alizade Hilmi Ali Şekercizade Hazrağazade Mehmed Yahya Kehkevizade Hüseyin Hacı Hüseyin Kadızade Mahmud Fıdıllızade Edhem ——————❖—————— Sivas Hanımlarının Mar'aş ve İzmir Mücahidin ve Felaketzadeganına Verdikleri İ'anatın Müferridatını Mübeyyen Cedvelden: -Maba'd Guruş Esami 21.760 yekun-ı sabık 300 Gani Bey'in haremi hanım 300 Arif Efendizade Hacı Osman Efendi'nin haremi hanım 300 Arif Efendizade Arif Efendi'nin haremi hanım 300 İnas İbtidai Baş Mu'allime Muavinesi Derya Hanım 300 Doktor Saadettin Bey'in haremi hanım 300 Nasuhzade Sezai Efendi'nin haremi hanım 300 Telgraf Başmüdürü beyin haremi hanım 300 Ser mühendis Emin beyin haremi hanım 300 İstinaf Müdde-i Umumisi beyin haremi hanım 300 Darüleytam müdüresi hanım 300 Binbaşı Kemal Bey'in haremi hanım 300 Çakuri Memduhası müdüri Raif Bey'in kerimesi hanım 300 Binbaşı Mehmet Ali Bey'in haremi hanım 300 Mütekait Binbaşı Rıza Bey'in haremi hanım 300 Kocaoğlu Vehbi Efendi'nin haremi hanım 300 Mühendis Nuri Bey'in haremi hanım 300 Topçu Mülazım-ı Evveli Hakkı haremi hanım 300 Koçhisar ka-imakamı Edip Bey'in haremi hanım 300 Binbaşızade Tevfik haremi hanım 300 İsapaşazade Cevat haremi hanım 300 Binbaşı Edhem Efendi'nin haremi hanım 300 Mütekait Binbaşı Ahmed Rüştü Bey'in kerimesi hanım 300 Binbaşı Hami Bey'in haremi ve hemşiresi hanımlar 250 Kangalağasızade Kadir Efendi haremi hanım 250 Tüccar Harputlu Mehmet Efendi haremi hanım 250 Sarı Yüzbaşızade Bey'in haremi hanım 220 Şeyh Mehmet Efendi kerimesi hanım 200 Vilayet Sandık Emini beyin hemşiresi hanım 200 Doktor Binbaşı Hüseyin beyin haremi hanım 200 Mal Müdiri Tevfik Bey'in haremi hanım 200 Ka-imakam Mehmet Bey'in kerimesi hanım 200 Doktor Sabri Bey'in validesi hanım 200 Alaattin Paşazade İbrahim Bey'in haremi hanım 200 Yüzbaşı Faik Bey'in haremi hanım 200 Kolordu katiplerinden Adil Bey'in haremi hanım 200 Kangal Ağası Abdurrahman Bey'in validesi hanım 200 Ahz-ı Asker Kalemi Reisi İbrahim Bey'in haremi hanım 200 Binbaşı Hami Bey'in haremi hanım 200 Baytar Müftüsü beyin haremi hanım 200 Vergi Mümeyyizi Nuri Bey'in haremi hanım 200 Gani Bey'in baldızı hanım 200 Kolordu katiplerinden Hıfzı Bey'in validesi hanım 200 Yüzbaşı Seyfi Bey'in haremi hanım 200 Baytar Binbaşı Rıza Bey'in haremi hanım 200 Darüleytam mu'allimelerinden Aliye Hanım 200 Darüleytam mu'allimelerinden Ramize Hanım 200 Muhasebe Mümeyyizi Rahmi Bey'in haremi hanım 200 Tirkeşzade Ömer Efendi'nin haremi hanım 200 Polis Müdiri Esbakı Hüseyin Efendi'nin haremi hanım 200 Mektubi Mümeyyizi Mehmet Ali Bey'in haremi hanım 200 Nasuhzade Burhanettin Efendi küçük kerimesi hanım 200 Vali Paşa Hazretlerinin kainvalideleri hanım 200 Vali Paşa Hazretlerinin dairelerinde Fatıma Hanım 200 Reji Müdiri beyin haremi hanım 200 Jandarma Yüzbaşısı Ali Rıza Efendi'nin haremi hanım 200 Doktor Naci Bey'in haremi hanım 200 Alay Emini İsmail Efendi'nin haremi hanım 200 İkinci Komiser Mehmet Efendi'nin haremi hanım 200 İkinci Komiser Şakir Efendi'nin haremi hanım 200 Şükrü Bey'in gelini hanım 200 Hacı Azizzade Aziz Efendi'nin validesi hanım 200 Esiri Mülazım Faik Efendi'nin validesi hanım 200 Binbaşı Hayrettin Bey'in haremi hanım 200 Binbaşı Mehmet Bey'in haremi hanım 200 Eczacı Halil Efendi'nin haremi hanım 200 Mülazım Kamil Efendi'nin haremi hanım 200 Hayri Efendi'nin haremi hanım 200 Adliye Başkatibi Nuri Efendi'nin haremi hanım 200 Kolordu Yaveri Kazım Bey'in haremi hanım 37.230 Yekun -Daha var ——∼«»∼—— Tribune Gazetesinden: Fransa'nın Osmanlı İmparatorluğu'nu tamamıyla dağıtmak (?!) ve zat-ı şahaneyi İstanbul'dan teb'id etmek (?!) hususundaki İngiliz planını nihayet tasvib ve kabul ettiği zannedildi. Bereket versin ki alınan son malumata nazaran vaziyet bu merkezde değildir. İngiltere'nin neticede zat-ı şahanenin İstanbul'dan teb'idi tasavvurunda feragat itmesi mevcud ise de İngiliz-Fransız ihtilafı baş göstermeye başlamıştır. Ma'lumdur ki İngiliz planının altında zat-ı şahaneyi nüfuz-ı ma'nevisinden mahrum iderek Arab devleti vasıtasıyla doğrudan doğruya İslam umuruna müdahale etmek niyeti mevcuddur. Fakat gerek İngiltere gerek Fransa devletleri böyle bir tasavvurun mehalik-i vahimesini ketm ü nigar idemezler. Filvaki' hem Bab-ı Ali, hem Jöntürkler ve hem de Bolşeviklerle müttefikan hareket eden Mustafa Kemal Paşa'nın harekat-ı milliyesi bu yüzden tevsi' edebilir ve saniyen bu gibi teşebbüs alem-i İslam'da ve betahsis Asya'da ve Hindistan'da azim ve mahuf hadisata badi' olabilir. İslam ittihadı Arab kıta'atı dahil olmak üzere Osmanlı İmparatorluğu'nun tamamiyeti mülkiyesinin muhafaza-i lüzumuna karar vermiştir. Şark umuruna vakıf olan i'tilaf rical-i devleti dahi aynı fikirde Mısır, Hindistan, Afganistan, Irak ve Suriye bir isyan feveranı içindedirler. Bu şerait dairesinde İtalya'nın ittihaz ideceği hatt-ı hareketin ne kadar mühim ve şayan-ı endişe olacağı vareste-i izahdır. Evvelce beyan ettiğimiz vech ile İtalya'nın menafi'i Avrupa'nın umur-ı İslamiye idaresine müdahale idememesine zat-ı şahanenin İstanbul'da bırakılmasına, Arab kıta'atı dahi dahil olduğu halde Osmanlı İmparatorluğu tamamiyet-i mülkiyesinin muhafazası ve ancak suret-i kat'iyede tayin ve tasrih edilmiş hududlar dahilinde iktisadi menatık nüfuzlar te'sisi merkezindedir. Türk hariciye Nazırı ahiren Paris'e keşide ettiği bir telgrafnamede memleketin tamamiyet-i mülkiyesini taleb iderek, memleketin ıslahı, iktisadiyatın inkişafı uğrunda düvel-i mu'azzamanın iştirak-i mesa'isini taleb etmiştir. Boğazların beynelmilel bir hale ifrağıyla serbesti-i mürurun te'mini şartıyla imparatorluğun hal-i aslisiyle muhafazası ve iktisadi menatık-ı nüfuza taksimi Türk meselesinin en muvaffak ve münasib bir sureti halidir ——∼« ❖ »∼—— Telgraf Haberleri Türkiye Sulhu Lloyd George'un Nutku Londra'dan Bildiriliyor: Mister Lloyd George Avam Kamarası'nda irad eylediği nutukda demiştir ki Çanakkale beynelmilel ve bi-taraf hale konulacak ve artık orada eski bekçi bulunmayacakdır. Türk imparatorluğu noksandan ziyade sinni kaybetmiştir. Ordusundan, tecrübesinden mahrum edilmiş ve nüfuzu zayi' olmuştur Türk sulhunun gayesi boğazların serbesti ve Türk olmayan cem'iyetlerin kurtarılmasıdır. Türk cem'iyetlerinin istiklal-i idaresinde iki mühim şart dahildir. Evvela ekalliyetlerin himayesi için elimizde ciddi te'minat bulunacak, saniyen Türkler Türk hakimiyeti altında bulunan ve vaktiyle zahire ambarı makamında olan zengin arazinin inkişafı hususunda muhalefetde bulunmak salahiyetinden mahrum idilecekdir. Karadeniz yolunu kendilerinden tamamıyla nez' ettik. Ekalliyetlerin muhafaza-i hukuku için artık notalar te'atisine hacet kalmamak üzere tedabir-i lazıma ittihaz eyledik. Bunlar düvel-i müttefikanın toplarının himayesi altında bulunduklarına emin olacaklardır. Ba'dehu İngiltere hükumetinin ta'ahhüdatını tamamıyla ifaya azim eylediğini söylemiştir Mösyö Tinti'nin Arzusu Roma'dan bildirildiğine göre Mösyö Tinti tarafından izhar olunan arzu üzerine Londra'da halledilemeyen mesa'il ve Türkiye sulhunu tedkik için müttefikler arasında vuku' bulacak gelecek ictimaın 25 Mart'ta Roma'da in'ikadını kararlaştırmışlardır İtalya mehafil-i siyasiyesinde Türk sulhunda İtalya nokta-i nazarının galebesi son derece ba'is-i memnuniyet olmuştur. Osmanlı İmparatorluğu tamamiyet-i mülkiyesi zat-ı şahanenin İstanbul'da ibkası ve boğazların beynelmilel bir hale vaz'ı bu nokta-i nazara dahildir Kuva-yı Milliye'ye Muzaheret Zaruri: Tan gazetesi yeni bir makale ile menafi'-i milliyemizi şiddetle müdafa'a etmekdedir. Ezan-ı cümle Kamil Paşa ile Damat Ferid Paşa usul-i idaresini ecnebi bir devlete istinad mecburiyetine binaen sükuta mahrum kaldıklarını ve şarkda sulhun i'ade ve idamesi için orduda, idarede ve dahili propagandada teşkilat-ı milliye makamına kaim olacak başka hiçbir şey mevcud olmaması hasebiyle Kuva- yı Milliye'ye muzaheratın zaruri olduğunu müdellel bir suretde izah eylemekdedir § Londra'da ictima eden meclis-i ali dağılmıştır. Ma'a haza hariciye nazırlarından müteşekkil konferans Türkiye mu'ahede-i sulhiyesi ahkamının tedkikine devam idecekdir. ——∼« ❖ »∼—— Paris'den Bildirildiğine Göre: Fransa mehafil-i siyasiyesinde henüz Bolşeviklerin sulh teklifatı hakkında bir haber alınmamış olduğu söylenmekte imiş. § New York'dan iş'ar olunuyor: Bolşevikler düvel-i mu'azzamaya resmen müraca'atla İngiltere ve diğer devletlerin Rus umur-ı dahiliyesine müdahale itmemelerini taleb etmiştir. Bundan başka Amerika'dan para istemekte olub is'af idildiği suretde Rus duyun-ı hariciyesinin kabul olunacağı bildirilmekdedir ∼∼∼∼∼∼∼∼∼∼∼ Harici: Fransa reis-i cumhuru de Şanel ({{Paul Deschanel}}) İngiliz milletine hitaben Morning Post gazetesine tevdi' eylediği beyannamede İngiliz ordusu ve bahriyesini medh ü sena eyledikden sonra Almanya'nın Fransa ve İngiltere arasındaki ittifakı tevlid ve bu suretle ihraz-ı muzafferiyete vesile ihzar eylemiş olduğunu beyan eylemiştir ve İngiltere ve Fransa'nın Avrupa hükumetlerinden her birinin istiklali alemin sulh-i ebedisini te'min ideceğini dermeyan eylemiştir. § Amerika hükumeti tarafında teklif idilen neşat-ı bahriye programını meclis-i meb'usan kabul eylemiştir. Yeni inşaat 16 süper dretnot, 13 cesim zırhlı kruvazörün inşasını muhtevi bulunuyor. İki saatde ikmal idilecek bu program mucibince Amerika en kuvvetli bahri devlet olacaktır ∼∼∼∼∼∼∼∼∼∼∼∼∼ Sığırcızade Biraderler ve Şürekası Ticarethanesi [Sivas Hamamcıoğlu Han numara 11, 12] Ham eşya üzerine her nev' mu'amelat--ı ticariye ve komisyonculuk yapar.. Sür'at ve suhulet rehber-i mu'amelatdır; gön, deri, av derisi vesair mevadd-ı ibtidaiye alub satmak arzu edenlerin bir kere mağazamıza müraca'at iderek tecrübe eylemelerini rica ideriz. Mühür Zayi'i Arif Hikmet bin Şevket ismindeki mührümü bundan on beş gün evvel kaybettim. Mezkur mühürle bir kimseye medyun olmadığım gibi ilanından itibaren hakk ettirdiğim Arif Hikmet bin Şevket ve 336 tarihli mührüme itibar edilmesi ilan olunur Arif Efendizade Arif [Sivas: Vilayet Matba'ası]