22 Şubat 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

22 Şubat 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

EY Bir ihtilâs daliç veznedarı 3000 lira çalmış Hes şirketi veznedarı $of- yanos efendinin şirket kasasından 3000 lira ihtilas eylediği anlaşılarak tahkikata başlanmıştır . Sofyanos efendi dün Polis müdüriyetine celbe- dilmiş ve iadesi alınmıştır Gözlüğü çalmış oca karı nemile maruf K'Kesret teminde bir sa bıkalı dün Haydarpaşada şimen- düler mühendislerinden Cemyo elendinin cebinden gözlüğünü çalarken yakalanmıştır. Hamal kavgası pıydarpı da, hamal S0- İeymania Ahter kavga etmişler ve birbirlerini döğ- müşlerdir. Yazı mı yazacak ? 8 p kapıda komisyone- Ç üsret B. in yazıhane sine hırsız girmiş ve yazı me- Knasım aşırmıştır. Şüphe edilen kahveci Hüseyn derdest edil miştir. Bir dükkân yandı T)in Eeee, Galatnda Frmene- 'cflerde 15-7 numerolu dük- tandan yangın çıkmıştır. Yangı bep, mangahn devrilmesi dir. İfsiye gelinceye kadar üç kat olan dükkün yanmıştır. Derhal söndürüldü urbağlı derede Meşatlıkta K Naciye hanımın evinden angın çıkmışsa da bastırılmıştır. Sobadan yangın Kaköyde Refik. elendi sokağında Doktor Arap- yan efendinin hanesinde sobadan ateş çıkmışsa da derhal bast rılmıştır Baca tutuştu Keiköyde yeldeğirmeninde dere sokağında ti numa rah evde tutuşmuş ve derhal söndürülmüştür KAZALAR Ayağını kırmış ziltoprakta Ihlamur cnd- Kderinde oturan dişçi Rüştü B. e dün gece fenersiz. olan 1327 numerolu otomobil çarparak ayağını kırmıştır. Eh- Byetsiz şoför Faruk derdest edilmiştir. Pek feci şey Ksrağaçta tapa taprikasada demir eritilirken amele İzze tin koynuna sıçramış ve göğsü- nü yakmıştır. Mecruh hastaneye kaldırılmıştır. Otomobili çarptı üirbede © köseleci | Vasıf 2568 numaralı otomo- bilin attında kalmıştır. Kazadan sonra şoför Vasıfı da döğmuştür. Bir otel kapatıldı nis ikinci şube zabıta Ah- tekiye memurları evelki ak- jem Beyoğlunda teftişat yapmışlar Yeni Türkiye oteline randeva kabul edildiğini görerek bu 0- teli seddcimişlerdir. Limanda müsademe Beline rıhtımndan ha reket eden Bayeron Layu kumpanyasıma Makri vapuru mereven yaparken Klavuz r0- morkörüne bağlı olan halat ko- paruk vapur ilman şirketinin 14-42 ve 2fö mumerolu mavuma» larının Gzerire düşerek ha: uğratmış ve 288 numerolu ma- vuna tamamiyle suya gömülerek ieledeki tüccar eşyası kâmilen slanmiştr. Sefartlerin nakli iikbahara kadar bitecek arcilerin o Hükümetimiz maları ilk bahar- ecektir. İngilizler sonra Ankarada yeni lera dairesinden; Borcundan dolayı mahcuz ve iüru- ht mökarrer pirinç karyola ve pirinç sepsili mangal gezmolon maapilak Singermakinası, gardirop, ceviz komo- din. Acem ve Kayseri halıları, kanape, yatak ve Avruapa sandslyesi ve sair eşyayi beytiye 27 Şubat 020 Çarşamha günü sart ondörte pangalı eşya san; pazarında bilmüzayide füruht oluna cağından talip olanların yerm ve imezkörde mahalinde hazır bu- Monacak memiarine. tmiracaat etme” leri ilân olumuk” Tahrir fişleri Şimdiye kadar 11 mil- yon fişin tasfiyesi bitti İstatistik Müdiriyeti Umumi. yesinin tahriri Nufus malümatını tespit ile iştigali neticelenmek #zredir. On bir miiyen fişin tasnifi hitam bulmuştur ve mü- tebaki üç milyon'da Iki aya kadar bitecektir. Bu tespit ne- #cesinde mevcat nüfusun seka- darınn küçük, orta yaşlı ve ihtiyar olduğu, hangi meslek- lerde bulünduğu , ne kadarının okuyup yazma bildiği ve saire gibi malumat meydana çıkmak» tadır. Bu neticelerin bir kısmı Hazirana kadar neşredilecektir. Hall medeni teşkilât: layıha- 81 tetkikatı komisyonunca İk- mal edilmiştir. Aile isimleri kakkındaki tet- kikat da devam etmekte olup bir aya kadar İntacı muhtemel. dir. İstatistik müdüriyed umu- miyesi geçen tahrir fişleri Gze- rinde tetkikat yaparak mem- lekctimizde yüzde kaç kişinin aile isimleri bulunduğu ve bu aile isimlerinin ne ifade ettikleri tespit edilmektedir. Bu tetkikat İzmir vilâyetine alt fişler üze- rinde yapılmaktadır. Maaş yoklaması 23 Şubat tarihinde başlıyarak 28 Şubatta bitiyor Istanbul Zat maaşları Muhasebe- <iğinden maaş almak bulunan bilâmem Mutekeidin ve Eytam ve Ersmili Askeriye ve Mülkiye ve İl miye İle hideman vataniye eshabının Mert 1020 yoklamaları kadınlar için 28, 95, ve 27 erkekler için de 24, 26 ve 28 Şubat günlerinde tabi bulundukları şubelirce alınacak ilmühaberlerde yazılı sesllere iktiza eden cevap'arım gayet açık ibare ile hak ve silintiden ari ve noksansız ve aya kalemle yazılmamasına dikkat Ancak Sultanahmet şubesinin tamirinin hitam bulmaması dolayısıvle bu şubeye sit yoklama muameldt merkezde yapılacaktır. Maaş cüzdan larında fotoğrafı bulunmayanların yoklama Ilmühaberlerine fotografları sak ve Heyeti ihdiyariye taralından tastik edilmesi: lâzımdir. Eshabı maaşın bizzat şvbelerine müracasıla, yoklamaları bera erirmeleri meşrut olup gidemiyecek derecede Polis. merakizince yoklama Ümühe- berine meşrubat verilmek suretle tastik olunacaktır. Şubede 929 yoklaması Fatih Askerlik dalresine merbot gvbelerde İhtiyat zabitleri ve askeri memurların. 920 yoklamalarına Şubat sonunda nihayet verilecek ve müracaat etmeyenle” hakkında cezayl makti tatbik edilecektir. ———e— saman İLÂNLAR mama Tesisaı Elekrrikiye Türk Ano- nim Şirketi; Tesisan elekirikiye Türk Anewim Şirketi hissedaram 1029 senesi Mar- nın 26 mc Sab günü sas 1500 da Şirketin Beyoğlunda, Tünel mey danında, Metro hanımda ktin Merkezi idaresinde sureti sdiyede in'ikar ede cek olan heveri umnmiyeye davet olonur. Idakal on bisse senedihmilli olupra işbir içtimada hazır bolunmak arzu eden hisse senetlerini desret kanununun 371 inci maddesine tev fikan tarihi in'ikanan Makal bir haft evel vadesi hulül etmemiş kupunlar la birlikce Istanbulda Şirketin merkezi idare sine tevdi eylemeleri lüzumu ilân olu- Bur, Hisse senedatının tevdline müre- allik tamga rüsümu ve sair rüsum müveddilere aittir. Ruznamel müzakerat 1 — Meclisi idare raporları We murakiplerin ve hesap komiserlerinin raporlarının kıra. 2 — Mevcudat hesabı, bilanço, kür ve zarar hesabının tasdiki. 3 — Meclisi idare Azasının tayini 4 — Murakiplerin ve hessp ko- miserlerinin intihabı ve Kendilerine verilecek aidatın tespiti 5 — Meclisi idare âzasıms ya biz- zat ve ya bilvamıs âlakadar olabile- cekleri şirketler ve ya tcarethaneler ile hini hacette şirket namına mua melei deariye yapabilmek için tcaret kanununun 323 üncü maddesine tev fikan müsaade itası. © İstanbul, 14 şubat, 1929 EMANETTE Yeni intihap Cemiyeti Belediye intihabatı Martta Yeni cemiyei Belediye inti- habatı hazırlıkları devam ediyor. Bir kaç günden beri tasnif edi- len cemiyeti Belediye Fırka na- mzetleri İistesi, dün akşam geç vakit Hakkı Şinasi Paşaya veril- miştir. Hakkı Şinasi paşa bu gün namzet İistesini Ankaraya götürecektir. Şimdiki Cemiyeti Belediyenin müddeti 25 şubata bitecektir. Cemiyeti Belediye pazar günü içtima ederek 999 bütçesinin masraf kısmına devam edecek- tir. Bunu bitirmezse pazartesiye de içtima ederek bütçeyi bitire- cektir, İntibabata Mart ipdda- sında başlanacaktır. Şerif beyin sicil defteri Sn memurları İçin yeni hüviyet cüzdanları ve sicil defterleri bastırılmıştır. Memurin m d riyeti bunlar dol durmıya başiamıştır. İlk olarak Şehremini muavini Şerif beyin sicil defterini doldurrmustur. Mek'ep mi, kulüp mut? Gere, Hiretiyanlar. cemiye- dinden alınacak o belediye resmine cemiyet itiraz etmiştir. Belediye buranın hem mektep hem kulüp olduğunu ileri sürerek ona çöre resim almak istemiş mı kabil taa” da müessesenin valnız. mektep olduğunu iddia etmiştir. Mesele Emanetçe tetkik edilmiş, ve yeniden tahkikat için evrak Beyoğlu Belediyesine gön- derilmilmiştir. Vekâletle Emanet arası Jımiyazı şirketlerden alınan vergilerden Şehremanetine sit kısmını Maliye Vekâleti şim: diye kadar vermediği için key- fiyet Devlet | şurasına | intikal etmiştir, Şuru nezdinde Emanet huku- kunu müdalan edecek olan umure hukukiye müdürü Mul- ba bey bugün Ankaraya kide cektir, Türk ocağında içtima Türkocağı idare hey'eti dün içilma ederek ocağın faaliyeti hakkında görüşül. müştür. KONFERAS VE MÜSAMERE Dün gece Türkocağında doktor Tevfik Remzi bey tarafından bir konferans ve- rilmişür. Bu gün Turkocağında bir musiki musameresi verile» cektir. Teftiz ve iskân Teffiz komisyonu dün Vali Muavini Fazıl beyin riyase- tinde toplanmıştır. İskân u- mumi müdürü Hacı Mehmet bey de Içtimada bulunmuştur. Yeniden 10 ev teffiz olunmuş ve bir kaç dosyanm muame- lesi tamam olmadığı cihetle İskân idaresine iade olun- muştur. Ruslar portakal Istiyor Rusyanın İstanbul ticaret mümes- silliğinin Adanada uzak yola taham- mül edebilecek ne kadar portakal bulunduğu ticaret odasından sorması üzerine Dörtyolda uzak yola taham- mül edebilecek seksen vagon porta- kal bulunduğu bildirilmiştir. Alâka- dar portakal tüccarlanmızın bundan istilade edecekleri ümit olunur. Bir akit Mülga harbiye nezareti muhasebel vmumiye müdürü Abdülmecit Sabit beyin kerimesi Melek hanımla şehri- miz Ticsret müdürü Muhsin beyin akitleri münatebetile dün Tokatli- yanda bir çay ziyafeti. verilmiştir Tarafeynin mes'oc olmalarını termen Tevellüt : sanayi müfettişle. rinden mensucat mühendisi Vasıf beyin dün sabah bir erkek ço- cuğu tevellüt etmiş ve Öz Aydın tesmiye edilmistir. BA 1929 MİLLİYETİN ŞEHİR VE MEMLEKET HABERLERİ Miras defterleri Sulh mahkemeleri ta- rafından tanzim edi- | I lecek Kımumı medeninin S7iind maddesi mucibince Hazi- neye intikat eden mirasın def- terleri sulh mahkemelerince tan- zim olunacaktır , Hazine kendisine tatikal eden mallar (o nispetinde (terekenin borçlarından mes'uldür . Bundan dolayı Hazineye İn- tkal edecek olam terekeye mit borç ve alacak mıktarlarının nişbetinde ve terekeye ıl emvalin takdiri kıymetinde alâ” kadar bulunan Hazinenin defte- rin mahkemece tastiki sırasın- da kanun! tedbirlerin İlasını teskil Için Hazine memur bulu- nduracaktır, Tereke aleyhine açılacak ala- cak davaları ile diger nevi da- valarda hazine mümessillerinin kabul ve tatbiki Hazineye teb- Iiğat vukubulmadığı takdird Hukuk usulü muhakemeleri ka: :e bu davalara de bulunulması Mizim- Bu suretle hareket edilmesi Maliyeden bildirilmiştir. Tahkir davası alalca civarında ki Çil Y gir çifilğine talip ol. Nasliç muharrirlerinden bir ha- Bımın Zevci Ankara ceza mah- kemesine müracastla İskân M. U. Hacı Mehmet bey hakkında karct davası açmış bulunmak- tadır. Müddel, Hacı Mehmet beyin işimi takip ederken makemırden kendisini kovduğu Iddiasındadır. İbrahim Tali B, İrieci Umumü Müfettiş İbr Bn Tali B. anil memurlarla beraber Şark vilâ- yetlerine hareket edecektir. Dünkü müsamere cüzel sanatlar birliğin- d: güzel bir müsamere verildi akşam. Güzel sanatlar Dirim bir müsamere verilmiştir. Müsemereye Peyami seta B-yin yeni « gdebiyet hak- kındaki bir konferansile baş mıştır. Bundan sonra Mes'at Cemil B. ve Madam Bilnder tarafından bir konser verilmiştir. Bunu ke- mani Necip Yakup bey ve arka- duşları tarafıncnn veril konser takip etmiş ve on dakika Istirahattan sonra Darülbedayi artistleri tarafından bir perdelik “Hava oyunu, kömedisi oynannı- ıştır. Bundan sonra müsamereye nihayet verilmiştir . Şehrimizdeki beyaz Ruslar Yeyaz Rosların toptan karılması hakkında bir emir yoktur. Yalnız Dahiliyeden İsimleri bildirilen eşhas, çikarı- lıyor. Geçen seneler içinde 6000 beyaz Rus vardi. Şimdi 1590 kalmıştır. Çalınan paralar Sui istimal tahkikatı uzun sö- recek Düyumu umumiyede yapıl makta olan evrak nakdiye “ni istimali tahıklkatına devam edis iyor. Eski evrakı nakdiye sa- yılıyor . Şimdiye kadar 24 hıra- klar arasında 240 ve 1000 lira- lıklr arasında 60faz! tar. 10 liralıklar dr, sayılıyor. Bu- nlar arasında fazla alanlar ç0- ktur, Teftişat daha uzun müd- | det sürecektir. | BİR ZİYARET Teftişatin meşgul olan müfe- ttişlerden Nedim bey dün Def- | terdar Şefik beyi Ziyaret etmiştir. Malölisra tevzlat mıntıkalardaki mühtaç matütlere tevzi edilmek üzre gönderilen 20,000 liranın 8000 llrası Istan- buldaki malâllere tevzi editmiş- tir. Istanbulda bir kaç hasta malüldan başka herkes parasını almıştır. Kalan 12,000 lira taşra ma- Müllerine gönderilecektir. Harikzedelere kömür Mall ahmer Istanbul mer” kezl Tatavla harikzede- leri için 2,000 okka kömür mü- bayan etmiştir. Bu kömürler bugün sast 10 da felâketzede- lere tevzi edilecektir. MAARİFTE O — ; Güzel San'atlar şıyor - Namık İsmail Beyin beyanatı iştirak için An- > karaya gitmiş BI atlar Akademisi “— 7 müdürü X. Gk ) lan ve yapıla cak işler hak- beyananta bo- lonmuştur gerek bina, gerek atelyeler ve tesisati İtibaril? Avrupa Akade. ve Balkan hükümederi akade- milerinin fevkindedir. Akademi, tezyiniye şubelerine maliktir. Nıs- fından fazlası mimar olmak üzre Memleketimizin ihtiyacı nazan itibara alınarak en çok mimari ehemmiyet vermekteyiz. Mimari şubesi tedrisari iki ecnebi müte- alandadır. Bunlar, yeniden tarafından progr Önümüzdeki senelerde inşaat, mu- kavemet ve malzemci inşalye, tec- hakkında vekâletle temas ettim. Bu tesisatın senelere taksimi ile rildu. Sanayii tezyiniye şubesinin sermaye ile milli cazımın hey- kellerinin dökülmesini tasavvur bilecek olan bu heykellerin kimleri temsil etmesi lâzım gele tnden sorduk. İlk olarakaNamık Kemalin heykeli dökülecektir. Sene © başlangıcındanberi | tenç heykel dökümü tecrübeleri ya- evel dökebildik, bu tecrübe ta- mamile muvaffak bir netice ver- kk içi boş-heykel dökülmesi için barbi umumide memleketimizde Zeytinburnu ile Tophane fabri- kalarında yapılan bu tecrübelerde itibarla söyliyebilirim kkson gün- lerde muvaflakıyetle döktüğümüz rinci defa dökülmüş bir heykel diyebiliriz. bugün afiş ve hanım işleri atel yeleri açıkdir. Bu şubenin mühim nin Ayrupaya | sipariş edilmiş olan kroki nümüneleri mevaddı çıkarılmaktaaır. Bu arslyeler senei dersilye nibayetinden evel açılmış mobilyacılık © tahta © oymacılığı alelyesi de gelecek sene açıla olarak bir mütehassıs getirilmek üzredir. Hililiahmer Ankara merkezi urmu- imisi tarafından yabatın 7 nci günü O gün Aza kayt edilmesi ve teberreat toplanması emir edilmişti. Ö gün Aza kaydedilmiştir. “Şişli ve Kasımpaşa şubelerile bir. Ecnebiler şöförlük yapamaz Fezsebiler badema şoförlük Akade: İlmi ıstılaların tespiti içtimama olan Güzel san” Ismail bey yapı: kında şu mühim — Güzel San'atlar Akademisi milerinden ekserisinin aşarında mimari, resin, heykel ve sanayii üç yüz kadar talebesi vardır. ve sanayii tezyiniye şubelerine hassısının oOtetkik ve mazareti amları tanzim ile ıslah edilmiştir. rube laboratuvarlarının yapılması peyderpey yapılması kararlaşn- mütedavil sermayesi vardır. Bu ediyoruz. Mekteplere de kona- ceginl Talim ve Terbiye Heye Bu sene döküm atelyesi açtık. pılmakta idi, İlk heykeli on gün di.Bu mürasebetle şunu söyleyim bir çok tecrübeler yapılmış ve muvaliakıyet hasıl olmamışar. Bu bu heykeli memleketimizde bi. Sanayii | tezyiniye şubesinin olan seramik Ve Çini atelyeleri- kimyeviyesi gelmiştir, gümrükten bulunacaklardır. Yine bu şubehin caktır. Bu , atelyeye Oo muallim Hilailahmer hasılatı Hilâlinhmer günü ittihaz edilmiş ve Beyoğlu şobesi tarafından beş bin likte mahim bir hasılat elde edilmiştir. yapamayacaklardır. Ancak Lozan muahedesinin aktından evel memleketimizde şoförlük yapan ecnebilerin vesikaları teo- a i nasıl çalı- | ,MEMLEKETTE, Meriç, Tı | Edirnenin bir kısım mahallelerini sular ınca taştı bastı - Nüfusça zayıat yok - Adanada bir bardan ateş esmi Edime relikimızda oku- duğumuza söre kesrele ya- Ban karların erimesinden taşan Meriç ve Tunca nehirleri Kirişhane semtinde Tali pa a, Ahkuş, Alemdar, Kürüocu mahailatını Ayşekadm semtinde, Ka- yakl, Hocabali mahallelerini Gazimi- hal ve Tabakane mevkilerini, Yeni imarette Beyazı cami ile civarın Manyas semtinde Temeisizcami civa- Mai ve buradaki mağara ve evleri ve Yıldırım cihetinde de bir fırın ve bakkal dükkanını, Şehir istasyonu ci- varım İsdli etmiş ve Yeni imaret ile Gazimihal köprüleri Üzerinden aşmıştır. Edirnenin cenwp bahçeleri ve tarlaları Bosna tatarlar, Döyran, Elçili köyleri de Kümilen sw altinda Kalmıştır. Evlerin içersinde bulunan insan eşya ve saire çıkarılmakta olup telefat yoktur. Feci bir »angın A denadada sabaha kar vt e raddelerinde şark kale şantannda yangın zuhur etmiştir. Ateş binaya muttasıl olan Ziraat bankasiyle Âli Nasibi eczahanesi, Menekşe mağazası ve yıldız marango: esi saçekle- na sarmış, kafe Gn se mutrasıl odasında yatmak Komik Hüsamettin elendiyle relikası Fuika hamım ve garson Halit müş kilitle kendilerini dişan atabilmiş- lerdir. Hüsamenin efendinin alevler arasından o Kurtulmak için yapağı mücadelede bir kolu ile bir ayağı yanmış, yine aym mahalde yarmakta olan İranlı canbaz ve boksör Zehrap elendi isminde birisi de uyku sersem- bpi ile alevler içinden çıkamıyarık diri diri yanmış, kömür halindeki cesedi sabahleyin enkaz alından gıkanlarak defnedilmiştir Bunlardan başka itfaiye elradından Mehmet oğlu Mehmet Garip efendi- mın de bir eli. yanmıştır. Mecruhlar berayı tedavi memleket hastanesine yandı iki ki çıktı, bir boksör şi yaralandı kaldırılmışlardar. Yangın esnasında alevler Zira bankasının #rka pençerelerine sirayet ettiği için binanın yanması ihtimaline binmen bankadaki evrık ve deferir ile paralar abar bir mahalle naklolun- meşin. Yangının esbabı zuhur o henüz anlaşılmamış olup bu bapta tabkikata devam olunmaktadır. Yalnız kafeşane tarun kıymetinden fazla olarak alı bin Miraya sigortalı olması calibi Bazan dikkat görülmektedir. Edirne ticaret kongrası ime 18 — Giliye) — Dün Edirne Ticaret ve Sanayi odası kongrası aktedil- miştir, Bu içtima yakında An- karada toplanacak olan kongra ya alt hazırlıkları yapmak üzre akteditmişti, Ruznamel müzake- ratta şu meseleler vardı. 1 — İş Bankasının Edirnede) bir şube açması İçin müracaat #dilecektir, ? — Karaburcan kömür ma- deninin işletilmesi için Naha Vekâleti teşebbüste bulunula- caktır. 3 — Trakyaya bağulık bah- çevanlık wtüün gibi İşlerle meşgu muhacir iskân, 4 — Hah hazırda bu işler eshabına Ziraat Bankasının uzur vadeli Ikrazat yapması, 5 — Edirne tüccarlam tara- fından bir Ticaret Borsası açıl- ması. 6 — Eğdirneden Alpulluya bir şimendüfer İnşası. 7 — Edirne » Uzunköprü şo- sasının İnşası” 8 — Şimendüfer tarifesinin tenzili hakkında Nafla vekâle- tine müracaat. İçtimada bu meseleler etra- lında kararlar alınmıştır. İktisndi Haberler Petrol ihtikârı İHTİKÂR YAPAN KUMPAN- YALAR HAKKINDA TAH- KİKAT YAPILACAK Şeker ve petrol inhisar ida- resi, gaz kumpanyalarının bilhassa Anadoluda ihtikâr © yapmaları üzerine tahkikat icrasına başlan- mıştır. İnhisar müdürü Hüsnü beyin söylediğine göre, İstandart ve Neft sendikat kumpanyala rının, tröstlerinin $li bir delili yoktur. İnhisar idaresi kumpan- yalardan, Anadoluda gazın kaç kuruşa — sarıldığını sormuştur. Kumpanyalar benüz buna cevap vermemişlerdir. Petrol kalmayan yerler B- mıntakalarda yaz kalma- dığı hakkında idareye malü- mat gelmiştir. petrol kalmiyan yerlere gaz gönderilmiştir. Borsada dünkü vaziyet jreiz lirası dün Borada 983,25 kuruşta açılmış 984;55 kuruşa yükseldikten sonra akşam, 984 kuruştan kapanmıştır. Düyunu muvahhade 216,75 lirada açılmış, 21975. liraya yükseldikten sonra 219,50 lirada: kapanmıştır . İstikrazı dahili 92,75 irad açılmış. 92,125 lirada kapanmıştı” Altın Borsa haricinde 840 kurüşte açılmış, 850,5 kuruşta kapamıştır. — İstanbul Hilâli Ahmer mer. kezinden: Görülen İtizum üzerine Macar, Sırp, Haronter, Miksetdorom, Amerika ve Trakya mallarından İstanbulda mevcut ve ya hariçten yetirebilinecek tohumluk ve yemekliğe elverişli (1.200.000) kilo Buğday kapalı zarf usulile mübayas edilecektir. 2 — Macar, Sırp, Amerika mallan tip üzerine Trakya mallan “,de 3 analizle alınacaktır. 3 — Mallırın çuvellan Hialisbmer tarafından ita olunacık ve mallar. Haydırpaşada anbarda ve ya vagonda ihale tarihinden itibaren azami bir ay zarlında teslim edilecekeir. ( İhale müddetinin temdit ve teksirine cemiyet mezundur.) 4 — Malların evsafı dahilinde tahaddüs edecek analiz farkı Borsa arbi- wajile halledilecektir. 5 — Hilâliahmer menşe İibarfle cins ve mikdarının tayinde serbestir. 6 — kasına talip olanlar beşer kilo ve ya muteber bir Banka kefaletnamesile 28 Şobat 929 saat bire kadar İstanbul Hilâlishmer merkezine müracaat etme! mümmne ve “İ,de 10 teminat akçesi Perşembe günü lidirler. 7 — Her teslim alman partinin bedeli İstanbul Ticaret ve zahire Borsasının olbaptaki talimatnamesi ahkâmına «ten İstanbul Hilâliahmer merkezinde 8 — En muvafık şersit teklifedene tevfikan Türk lirası olarak nakden ve def,- tesviye edilecektir. teklifinin merkezi umümice tastikini teminen vevmi mezkür ihaleden üç gün sonra cevap verilecektir. Karadeniz bogazı Tahlisiye müdüriyetinden: Olbaptaki kşilhümesi İsiresinde pazarlık sureile fener irt gemisinde yapılacağından bazı tamirat caniler * üç gün zarlında idareye müra