11 Mart 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

11 Mart 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

VÜT J /Âli iktisat meclisi umumit kâ- ' tibi tafsilât veriyor. İber pratik tedbirler için çok mü- lit ve kaymetli olacaktır . Bu | Üsat meclisi Ümum mesele ile meşgul olan — Âit ik- KAtibi Nu- Ankara, 9 (Mllliyet) rullak Esat bey talebimiz üzerine ntideki tzahatı verdi : Âll iktisat meclisimin - önü- Süzdeki İçtimamda müzakere ve intaç edilmek üzre İhzar Cdiln tediye muvazenemiz ilmf bir kıymetl haliz cimakla bera- KÂTİBİ UMUMİ DİYOR Kİ — Harpten evel cihan Ikti- sadiyatımın — vasıl - olduğu tnki- şaf merhalesi., filen , milletler arasısdaki İktisadi temas Ve münasebetlerde bir ahenk tesis etmiştir. Bayük dünya harbi ve neticeleri bu bozmuş ve bu hadise bütün memleketlerde şiadetii bulranlara sebep olmuş- lur. Senelerden beri bütün mem- lcketlerde küküm sünet nakıt ve tedavül buhranları ve iktisa- &ı uklar bu hasta halin belii başlı arazındandır. Türkiye de bu buhrandan masan kalamamıştır. Acil ted- birler istiyen İktisat meseleleri- zın — istikrarı meselesi birinci lerecedeki ehemmiyetini muhafa- xa ediyor. Ancak istikrar me- olarak görmek ve hal etmek m n vcfildir. Paramizın V caşlerinden iktisadi şartları- mızin ve bunların akislerine miz arasında bilkassa paramı- selesini müsteklil ve mücerret beyaen nuküt kıiyinetinin teme- göre olan hisabat ve tediye müvazenemizin mümkün olduğu kadar sıhhatla tçikiki lâzımdır, C Tediye — müvazenesi ) meselesi , İk zamanda bir ilim meselesi talakki edilmiş ve dar bir anlayış tarzının Keven olmuktan ileri gideme- | miştir. Bunun izah ve tefsirine temas eden nazariyelerin bir kısmı beynen nuküt para kiy- metlerinin temevviclerini mem- leketlerin ticaret muvazeneleri- ala mahiyetlerine göre olan te- sirlerine atfetmişler, diğer bir kısmı, gene bu. bakımla, para piyasasının temayüllerinde, arz ve talep münasebetlerinde ara- B ışlardır. Merkentlist İktisat talâkki- tesirlerinden Tiham alan ve gön asrın ortalarına kadar kayinetini muhafaza eden bü iye göre milletler arasın- İktisedi — münasebetlerin daki makesi harici ticaret muvazene- sidir. Muvazesenin — klasik ta- birleri Me> ( müsait ) veya | (gayri müsalt ) olması yeni Teb ve aleybte temayüller göstermesi milletlerin İktisadi vaziyetlerinin miyarıdır . ( Gayri müsalt ) oir hari $ ücaret mMuvazem milit İktisadım izmihtâl ve harabisinin gelili olduğu kadar (müsal€)bir muvazene de refah ve İktisadt satvete mikyastır. Bu tulakkiye göre aşikâr Ki © devrinli ktisat mm yeren mehayet Mracatın temin cedecek bir Hcaret politi- kası tatbik etmek gayesile mah- dut Idi Bu — görüştekl — Jsabetsizlik geçen asrın sonlarma doğru Günya - iktisadiyatının *İnkişafı temayülferine ölçü veren büyük devletlerin geçirdikleri istihale- lerle meyaana çıktı. Görüldü kİ İztisadi İakişafıa ea ileri geçen devletlerin harici ticaret pilan- çoları muntazam ve — İltiratlı açıklarla kapanıyor. Ve buna rağmen bu devletlerde milll zenginlik vüzuklü ve ispat edi- lir bir çoğalma gösteriyordu. Milletler arasındaki temas- Jarın ve bunların tazammuın ettiği karşılıklı münasebetlerin tahliliş bu nakıs esasa mukabil, şesiyeti daha geniş bir. bakımt zaviyesinden 'görme lüzumunu tebarüz ettirdi. Filhakika harici ticaret pl- lançosu nihayet bir memleketin gümrük budut maküs istika- Metlerde, girip çıkan emiaa müvazene) sldir. Demek kktediye aks ettirecek rakamlarla tespiti, masından Ibaret olduğuna göre yalnız ithalat ve Ihracat hare- ketlerini mtiva eden ve basit bir mukayese esasile bu İKi nevi hareketin farkımı gösteren bir Jatatistik tablosmrdan başka bir şey geğildir. B Ki ticaret B bir mexseketin bey- nelmilel İktisadi mücasebetleri Otrafında nakıs bir. İsildla! asası vermekten İleri gidemez. Buna mukabil melhuz ve vaki Dütün iktisadi — münasebetleri çenberliyen ve — hakikati ifade edebilmek için — bu münase - betlerin husüsiyetlerine — göre olan bitün diğer uasurları da hisaba katan yeni tabil tarzı kakikata daha yakın cevap vermiş oldu. Bu, (hisabat ve tediye muvazenesi ) ile iHfade edilen tahli tarzıdır. Hisabat ve tediyesi mnvazene- Ne, İktisadi (kiymet mübadelesi) ni gibi ge- Bİş bir sahaya İstinat eder. Ma- Hubat ve düyunü melhuz bütün şekilleri He derpiş ve ihtiva etm- esi Jâzım gelen hisabat ve tcdi. ye mavazenesinde harici ticaret mMmuyazenesi, diğer fasıllar ara- sında yalsız bir unsur rolunu maktadır . Matlubat ve iyun, mütevaliyen — tekevvün eden İktisadi münasebetlerden müvellit olmak itibarile girlit bir mahiyet arz etmektedir. Bu- adan başka umumi matlap ve zimmet yekürları, tasfiyo vade- Terinin İnkizası dolayisiyle, peri- yodik büyük tefavütler gösterir. Bu mülâhazalara istinaden Girki umumt mattıbat ve ddyün müsascbetlerinin tahilli ikl saf- haya Takisam eder. Bu müra- sebetlerin alelilak mükayesesi (lılsabat muvazenesidir.) Matlap ve zimmetlerin filen tesviyeye mevzu olmaları esası dabillin- deki mükayesesi ise ( tediye Mmüvazenesi ) matlubat ve taah- hüdatın harekâtımı , — hisabat müvazenesi de bu ikl münase- betin (vaziyeti) ni izah eder. Tediye müvazenesinin şamil olângu ve ihtiva ettiği safhalar da matlubat ve düyün nispet- lerinin haklkatı en tam suretle dahili hisap edilen unsurların tetkikinden —anlaşılacağı — gibi mümkün değildir. Matlubat ve düyumu, haddızatında , nazari bir takım rakamlarla mukayese etmek gayesi içinde düşünülen bu müvazene, nibayet fakribi tahminlere müstenit hesap un- surlarından — terekküp — etmex zaruüretindedir. İnkâr edilemez ki, bir mem- leketin bütün dünya memleket- derile olan — münasebetlerinin meticelerini (zimmetyve (matlup) mahiyetinde ve titiz bir. sıhhat ve intizam ile tespit etmek mümkün değildir. Bundan do- dayıdır ki bu. sahadaki tetkik ve tehlillerin gayesi dalma umu- mi temayyüller ve neticeler İs- HdİAl etmekten İbarettir. Tediye - muvazenemizla wm- surları ÂN İktisat Meclisinin Ankarada müteşekkil komisyo- Bu tediye müvazenemizin — bu günkü iktisadi şartlarımıza gö- re olan husuüsiyeti, sistematik — tasnif ı:;:g::: düşünülen aktif ve pasif Tfasil- lar ile tespit etmiştir. AAKTİF 1 — İhracat 2 — Gümrük kuyudundan ha- riç kalan İhracat, 3 — Ecaebi memleketler hisa- bına deniz nakliygtı ve karatra- nsiti. 4 — Türk Ilmanlarına yana- şan vaporlardan alınan rusum. 6 — Liman hizmetlerine mü- kabil ecnebi nakliyat milessese- lerindea n Tmebi 6 — İthalat ve ihracattan mi- tevellit komlisyonlar, 7 — Eccebi sefaine - verilen lrııqw ve kumaoya, MİLLİYET TLİYETİN ŞEHİR VE Alki iktisat meclisi ÖNÜMÜZDEKİ İÇTİMADA NELER GÖRÜŞÜLECEK? EMANETTE Zabıtaı Belediye Gülcemalde kaza Lüzumsuz olan mek- Vînçle_ tep kapanıyor adai Relediye mektebi haziran C4 dan itibaren kapanacaktır. Buna mükebil yeni alınacak memurlara bir az daha itina edilecekdir. Bu hutusta şehremaneri erkânından birrl bir muharririmize demiştir kiş * — Zabıtai Belediye teşkilâtının mebdeinde mektep yoktu. Bilâhara tecrlbe için tesis edildi. Baktık ki faldesi yoktur. Şimdi de kapatıyoruz. Zaten mektebin bu şekli aksakt. Mektepte yalnız memurlar okuyordu. Beleciye rüesası - tecrübe lerinden başka mesleki bir. mektep görmüş değillerdir. Halbxıki Fransada Belediye reistinden en küçük memu- Tuna kadar hepsi iki «ene - belediye mektebinde meslekt bahisler — görür. Bizim şimdilik böyle bir mektep resisine bDütçemiz müsalt değildir. Onun için iş şimdiki şekliyle yürüye- cek. İhtimalki önümüzdeki seneye böyle umumi bir mektep teşkil edilir istanbul tilmi Şdv:ııııvım namına İstanbul Silmini yapım müreahhide, fimdeki eksik- Jeri tamamlaması süylenmişti. Müce- ahbit verilen müddet zarfında filmi ehremaneti — bazirandan — iriharen yeni bürçesini tabik edecektir. Emancite yeni — bürçenler tarbikile beraber rücsa ve büyük rütbeli bazı memarlar srasında tebeddüller yapıla- Cağı gayidir . Şehremini - Mnhiddin bey Azkaraya gitmezden evel bu bususta memorin müdürüyle görüş- müştür. Müdürlerden bazılarının sabahları geç geldikleri, diğer işlerle meşgul oldakları teçbir edilmişrir. Hizme'çiler için tedbirler manet İstarbul — hizmetçileri için bazı — tedhirler mektedir. Her hizmetçi, belediye- Yerde İmuayene olup bir cüzdan alacak — ve ber — pirtiği evden çıkarken bu cüzdana hüsün ve ya sui hali hakkında şerh veri- Tecektir. Taksi Ucretleri ir seneden beri tetkik edilen Taksi ücretlerinin tetkiki bit- miştir. Emanet encümeni raporu Bayram ertesi tetkik edecektir. Büyük Taksilerin 40 küçük- lerin 20 kuruşa indirilmesi muh- terneldir. tamiratı, MUHTELİF AKTİF FASILLAR ——— 1 — Seyah'arın ve ecnebilerin 'Türkiyede sarfiyatı. 2 — Ecnebi tebllyetini haiz eçhasa satılan gayri menkülat 3 — Yeniden gelen ecnebi se- rmayesi. 4 — Tahvilatı ecnebiye esha- binin varldatı 5 — Herice satılan tahvilat. 6 — Scfaret ve Şehbenderlik- A varidatı ( vize harçları ve rüsum ) 7— Telgraf ve posta münase- batından mütevellit matlubat. 3 — Hariçtekl Türklerin ara vatana gönderdikleri paralar PASİF T— Thalât 2— Muaf ve gümrüksüz gelen eşya. 3— Kaçak Idhalât 4— Haricl borçlarımızın sene- lik mürettebatı :. 5— Ecnebi sermayesinin senelik mürettebatı. 6 — Harice tediye edilen si- gorta ücretleri 7 — Hükümetin gümrükten geçmiyen mübayaatı (Memleket müdi ısına alt eşya mübaya- ası V. S.) 8 — Devlet devalrinin tah- tından vaki olan harlci te- ti umumiyo ( seyahat mas- rafları V. $.) 9 — Gayrı menkul emvaldet ecnebi tasarrufunda bulunanla- rın iratları ( Sahipleri Türkiyede bulünüp — bulunmi balzi ehemmiyettir ) 10 — Alelümum ecnebilerin memleketten ücret olarak alıp ihraç ettikleri mebaliğ. ( Mücs- sesatı resmiye ve hususlyede müstahdem — mutahassıslar ve #mele ) di memleketlerinde SAa OKAOLAA hizmetleri ve ecnebi vapurların » ıt PAZARTESİ ME kaldırılan bir kazan Hasanın başına düşerek öldürdü Haliçte bulunun — Seyrisefaln idaresinin Gülcemal vapuru dün safra ulmakta iken vinçle çeki- len bir kazan ameleden Hasanın başına düşmüş, derhal ölmüştür kaza hakkında tahkikat yap» Imaktadır. Tütünleri aşırmışlar Gıhtıdı Hezaran sokağında tütüncü Vasitin dükkânına dün gece hırsız girmiş raflardan topladıkları tütün ve sigara paketlerini bir çuvala doldura- rak kaçmışlardır. Başından yıı-ılı& Kı)ııutı Kızılçavuş mahalle- sinde oturan Yorgi düm Kabataş caddesinden geçerken şoför Halilin 8-387 nuraralı otomobili kendisine çarparak başından yaralamıştır. Mecrah Beyoğlu Zzükür hastahanesine yatırılmıştır. Tramvayda yankesicilik MARI “1929 Bayramlık elbiseler Himayei Etfal Vbugün 470 fakir çocuğa elbise dağıtacak Buz münasebetile bir çok hayır mücsseseleri fakir çocuklara yar- dımlar yapmaktadır. Ba meyanda Himayei Etfal bu gün 400 çocuğa elbise dağıtacaktır . Bu elhiseler süt çocukları içindir. Elbiselerle beraber çocuklara pizinçuna, sabun, seker ve stire de tevzi edilecektir. Himayek Etfal ayrıca 70 büyük gocuğa da cibise ve ayak kabı tevzi tir. Diğer taraftan Evip fıkara perver cemiyeti tarafından 100 erkek Ve 200 kıza dün eğbise tevzi edilmiştir. Mersin cıvarında çiğ Böüyük bir çik . Merin cıvarında Arslanlı köyünü ihara etmiş ve köylünün hayvanlarının mahvolınasına sebep olmuştur. Yerem hastanesi Cozem hastabanesinin yanında yapılacak olan Verem hastahane- sinin plânlarımı Sıhhiye Vekâleti tas- dik etmiştir. Hastahane için yeni belediye meclisinden tahsisat istenecektir. İn- şamta bu sene başlanacaktır. Hasur- hane 100 yataklı olacaktır. M.ııııın Kkaymakam Vehbi bey üm beyazıtta tramvaya bi gerken cebinde bulunan (430) Hrasım bir yankesici çalmıştır . Webbi bey güözlerinden malül Fali aranmaktadır , Dayak faslı Kıın Telli adalar cad- İnde oturan yazmacı Boğos ile kalm pederi Agop ve Karabet kavga etmişler ve yekdiğerini fena halde dövmüş- yerdir. Bahçeye gümmüş Ayıhpıdı Eskiyal mahalle- sinde Hafize harımın çocuk düşürdüğü haber 'dlımarak tet- kikat yapılmış ve Şocuk bahçede gömülü bulunmuştur . Keyfiyet müddel umumülğe bildirilmiştir. Tavan çöktü Direpiçrete “ Balbülderede emvali metrükeden — bir evin tavam çökerek 70 yaşımn- da bir kadın ezkaz nitinda kalarak bel kemiği kırı!mıştır. Kustah bir şotür A 'ay - Ortaköy hattında leyen 27 numaralı tram- arahasile SA21 numaralı otomobli musademe etmişlerdir. Vak'adan sonra 111 numaralı kontrol Mustafa El. — şoförün adresisi almak - İstemişse de şoför onu da göğsünden itip sıvışmıştır. Dünkü yangınlar ide Ahmet B. sokağında Kitapı apartımanında Bo- haraki elendinin dali den , Balatta Hızır Çavuş mahallesin- de Madam Teodiyenin evinde mangaldan sıçrayan kıvılcımdan yangın çıkmışsa da İkisi de sön- dürülmüştür. Tahta kalede Kunduracı so« kağında kolonyacı Halız Nuri Etendinin dükkânindan yangın çıkmış ve dükkânının Dir kısmı yanmıştır. Ketencilerde Şükrü ağamtı 7 numaralı sebzc pazarından yangın çıkınış ve om dane bakla dolu küfe yanmıştır . Dün Feridiyede 20 numaralı evim bacası tutuşmuş ise de derkal İttalye yetişerek sözdür- müştür. Dolsadırıcılıktan şikâyet altında AAA A çKiz ve Mahmat paşada Asaf B. zabıtaya mü- racaatla bir seme evel kendisl- ne tüccar süsü veren Mustafanın derdestini İstemişlerdir. Denize düşmüş Eveııı gece saat 23 te - Köp- rüden Boğaz İçine hareket eden 58 mumaralı vapura bin- mekte olan Giritli Cevat Beyin ayağı kayarak denize düşmüş- se de kurtarılmıştır. — Bir doğum Üçüncü kolordu kumandan- Tığı yaveri binbaşı Rıza beyin dün gece bir kız çocuğau dünyaya gelmiş ve Rezan tesmiye cdil- miştir. Nevzada uzun ömür te- menal eder ve ebeveynini tebrik ederiz . Çocuk haftas 23 Nisanda Büşlar Fazla para almışlar 'vm havır cemiyeti geçen perşembe Şateı Taravla harikzedeleri için Perapalasta bir belo vermişti. Yalnız bu balonun biledleri 3-5 Hira olmak Üzre çıkarıldıı Balde 10-15 iraya satılmıştır. Şa halde kananen verilmesi Jâzım gelen resim / verilmediğinden tahkikar yapılmaktadır. İngiliz seliri gitti İzsttiz setiri Sir George Klark cenapları dün Lon- draya gitmiştir. Sir George Klark bir ay mezuniyet almıştır. Sergi 'Türk Hanımları esirgetme der- meğinden: Çağaloğlunda Türk ocağında Türk hanımları esirgeme derne- gi sergisinde fevkalâde kıymetli eşya ve bilhassa mütena çay takımları teşliir edilmiştir. Aha- Himizin bu şergiyl — görmeleri taysiye olunur. Avrupa trenleri İştiyor Ginekli “cıvarında kar. ve , yağınur yüzünden bir yarma yikıldığından tgenler burdan gayet yavaş geçmek- tedir. Bu yarmazım tamirine derhal başlanmıştır. Ekspres ve Konvansiyonel tren- leri dün — girkeciden mutat olan saatlerde hareket ermişlerdir. Konyan- siyonel bu gün beklenmektedir. Hava ladas gva Üç gündür. lodos - gidiyor . Limana yeni bir kaza vukun hakkında bir iş'ar veki değildir. Şevket elendi bulunamıyor Grçcnıad: allesine bir mektap bırakarak ortadan yok olan Emir- gân Posta müdürü şevket elendinin taharrisine devam edi!mektedir. Şevket efendinin henüz nerede olduğu ve ye giciği anlaşılamsmıştır. Bir rivayete göce Şevket efendi memleket haricine çıkmışar. Emirgân posta merkezi- kuyudat ve hesabatı pek müşevveş bir şekilde bırakıldığı için pasta müferişleri " bunun bir türlü içinden çıkamamışlardır. Orman talimatnamesi ni orman amenajman talimatna- Yııııinl yapan — Komisyün — işini blcirdi. Orman müsahassısı M. Benhar de Ankaraya gitmiştir. Demir yollar müdürü Anıenııı demir yolları müdürü umamis! Haşim Bey şehri- mize gelmiştir. e Mevkuflar Hikmet bey artık iyi- leşti Mevkuf bulunan Kadriye ha» gım ve rüfekası hakkındaki tah- kikata devam eöllmektedir . Son zel rda hasta olap Akil Muhtar bey — tarafından tedavi edilen müstantik Hikmet beyin rahatsızlığı geçmiştir, bir kaç gün sonra tahkikatla meş- gul olacaktır . Türkçe ıstılahlar Hai istılahların mukabillerini tespit için Edebiyat Fakültesinde teşekkül — etmiş bulunan tali komisyon dün bir içtima aktet- miştir. Bu ictimada — Fakülte şuabatına ait İlmi istilahların yeni mukabilleri hakkında” bazı şekiller tespit edilmiştir. Bunlar Pazar günü toplanacak olan bü- “AGRİYOTERA,, NE DEMEKTİR? 'Türklüğü tahkir eden Rumlar Tuxkluı'u tahkir etmekle maz- men Kronika gazetesi mü- dürü mes'ulu madam — Eleninin muhakemesi bugün birinci ceza mahkemesinde görülecektir.Geçen celsede Eleni, Türkler hakkında kullanılan vahşi *Agriyotera, ke- Hmesinin mocazi munada İstimal edildiğini İddia etmiş, bunun üzerine bu kelimenin bir müder- ris tarafından teretime edilmesine karar verilmişti.Bugün bu kelime ve Türklük Hakkındaki diğer ağır İthamlar etrafında muhake- mecereyan edecektir. Gömülen çocuk Hadis n falileri mahkemade Poliı ve müddel umumilik bir çocuk düşürme hadisesinin tahkikatile meş- gül bulunmak- Ş Aya kapuda oruran - doğra- gü adk macı Mahir is- minde bir şah- sın zevcesi Ha- fize hanım bir adamdan dayak n yemiş ve bunun neticesinde ço cuğunu düşürmüştür, fakat çocu- gunu düşürdüğünü merciline ha- ber vermeden ve defnine ruhsat olmadan gömmüştür. Hafize ha- tüm hakkında, haber vermediği için, diğer adamın Ga çocuk dü- şürülmesine — sebebiyet — verdiği için aleyhlerinde tahkikat yapıl- maktadır. Hadise ikinci İstintak hakimliğine intikal etmiştir. Kasım Tevfik İik Hadesini reddediyor Cıwıîuklı maznun Kasım Tev- fik hakkındaki tahkikata de- vam edilmektedir. Kasım poliste verdiği ifadesini ret ve tekzip ettiğinden dün tahkikat yapan polis memurlarının malümatına müracaat — edecekü. - Memurlar müzekkere yazılmasına — rağmen gelmemişlerdir. Sablt olmayan cürüm B-h,—köy nüfus memuru /| e at beyi tahkir etmekle maznun sabık miralaylardan Halil beyin muühakemesi dün — birinci ceza mabkemesinde görülmüştür. Mahkeme cürmü sabit görme- diğinden Halil beyin beractine karar vermiştir. Yaşım küçültmek için mi? üfus teskeresi üzerinde tahri- N fat yapmakla maznun Emine banımın muhakemesi dün birinci Ceza mahkemesinde yapılmıştır. Nülus teskeresi üzerinde 1304 tsrihi. 1909 yapılmıştır. Emine hanım okuyüp yazma - bilmedi- ginden ve bunda bir köstı mah- sus ta- bulunmadığından beraatine kmar verilmiştir. Ancak nüluş teskeresinin musaderesi tekarrür etmiştir. ibrahimi katledenler F:riküyde Tbrahimi — öldüren Zekeriya ve Abdurrahman hakkında istintak bakimi tarafın- dan tahkikat yapılmaktadır. Üçün cü istintak hakimi bunları mev- küfen istiçvap edecektir. Yıldız sarayı davası Yııdız satayı müsteciri Maryo Seranın Emaneti dava etme- « üzerine Emanet — Deltardar- hğı Gahili dava etmek islemiş fakat mahkemece reddedilmiştir. Emanet mabalili yıldızım. ka. panmasından mes'ul — olmadığı, hatta Marya: Seranın Yıldızı h- zul! işgal etmesinden ve binayi EKET HABE MÜTEFERİK HASERLER | MAHKEMELERDE, tahrip eylemesinden tazminat ver. mesi lâz RLERİ MEMLEKCTTE Bir cinayet Koruluğundan odun *kestiği adamı öldürdü Kiştamonide Ak kayanın kuyucak köyünde nsancakdar oğla Hakkı, Küâlun sarı Ömer köyünden Gül dam- Tası oğlu İhsanı balta ile öldürmüşcür Vak'a gu suretle cereyan etmiştir. Katil Hakkı Makrolün korusandan ağaç keserken İhsan bir kaç refikile Hakkıyı yakılımış ve elinden balta- sını alarak köyüne görürmüstür. Yol- da ve köyde döğmüşler. Bunun üze- zine Hakkı < '>> geçirdiği baltayla Thsanın kalss — vurmuş ve vefatma sebep olmuşmz. — Katll yakalınarak Adütyeye verilmiştir. İstirdattan 927 — niheyetine kadar 36599 lira kıymetinde 8$ €ev 2020 lira kiymetinde 5 dükkân * 84000 Hira kaymetinde dört fabrika 1500 Hica kiymetinde bir resmi bina 928 senesinde de 40000 lira sarfile 27 €ev 4030 lira iymetinde alt dükkân inşa edilmiştir. Bir vicdansızın mahkümiyeti danada Yenli İstasyonda şimen- kumpanyası üste — başısı Mösyö Bılanın kızları iki buçok ya- şındaki Elize ve beş yaşındıki Se- sinin ırz ve mamuslarını tasaddide bulunmak iddiasiyle maznun, mu- malleyhin hizmetçisi Sivaslı Ladik Oğla Herant hakkında Adana ağır ceza mahkemesince İcra holınan mu- hakeme nericesinde merkumun sibu- filine mebnl bir sene ön ay önpeş gün müddetle haptına karar verilmiştir. İi Neticede bikes kılmış, yatacık yerleri olmuyan, himaye ve muave- nete mübtaç vatan evlâdi. için her şeyden evel bir (Barınma evi) teşkili tekarrür etmiş ve bu bayırlı iş himayel etfal şobesine havale edilmiştir. Bir şaktnin dehaleti Kalkuyu köyünden Arap hacı oğullarından idama mahküöm Şakt kara Mehmet dehalet eylemişdir. Maşhur bir dolandırıcı I,ı._un.kn gizlice İzmire gelen ve lüzerinde hüviyetini isbata medar hiç bir vesika bulunmuyan meçhul bir şahs hakkında tamik edilen tah- kikat merkumun meşhar bevnelmilel dolandırıcılardan Bernar Dimitroviç olduğu anlaşılmıştır. Hayatında yü- zlerce Düyük dolandıncılıklar kayt edilmiş bulunan bu şahs. hodudü amllli hartcine çıkarılmış ve bu dolan- dırcının - denizden — memleketimize girmemesine Hüna olunması tebliğ edilmiştir. EskKişehirde Intihabat B şiğetirde belediye intihabı geçen hafta içinde ikmal edilmiş ve firka namzetleri ” kazanmışlardı. B hafta yeni hey'et içtima ederek rels datihabıni — yapmışlardır. Muvakkat reksliğe en yaşlı aza Yasin zade Mehmat Ali bey geçmiş, cetse mumâ ileyh tarafından — açılarak — intihaba başlanmış ve firka namzedi olan sabık reis Kâmil bey ittifakla intihap olunmuştar. Tutimsdi . İşlemeli kumaş Hariç mallarının gü- mrüğünü arttırmak istiyorlar Sehrimizde bulunan ve kumı üzörine İşleme ya esna hükümete müracaatla işlemeleli rdan — alınan gümrük resminin tezyidin! talep etmişler. unlar, memleket dahilinde her iürlü kumaş üzerine İşle- me yapıldığı cihetle yerli malla- ru Du süretle rağbet leminini istemektedirler . Teklif tetkik olunmaktadır. —.. Akit merasimi Merhum kadı Salih cfendi ha- fidesi, Fatih ve Süleymaniye der- siamlarından merhum — Atsullah elendi kerimesi Ayşe Semiha ha- mımla genç doktorlarımızdan Nevzat Cudi beyin akitleri dünkü Pazar günü Semiha hanımın bü- yük pederlerinin Dırağmanda kâir konaklarında merasimi muctade ile iera kılınmıştır. Genç çiltlere saadetler temennl ederiz. — 4_