30 Mart 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

30 Mart 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

ea a ei Kel ap Tekirdağında asrf ve her Resmimiz bu İyİ Usküdar Jstanbul Altıner İcra da-| iresinden: © Aliye Hanımın, Panayot Zaro ve- ) cesesinden Harikliya ve Anpasiya ve Vasilin zimmetlerinde alacağı olan webaliğden dolayı mahcuz ve fü- ruhtu mukarrer İstanbulda Fenerde Abdi Subaşi mahallesinin Pener Caddesinde Cedit 302, 304, 306, 308 Numaralarla murakkam elyevm ma-' rı müştemiladepolar otuz gün SA müddetle icra kılman müzayede ne- 4 ticesinde 30.005 lira bedelle talibi i taya eek) İl narak ihalei kat'iyesi zımnında iy betekrar onbeş gün müddewle müza- z çin ir. Hududu:Hacı Murat ve İvantiya ha- si ne ve : ve bir yazıhane o mevcuttur. dan mozaik merdivenle yu- karı çıkıldıkta yekdiğerinden geçilir tahta döşeli iki salon vardır sağ tarafındaki kapıdan zemini çimento bir ma- methalden bir katlı zemini kaldırım yek- da bodrum vardır. Bina tam kârgir| ahşaptır. Ve çinko ile örtülü- “dür, Mağazaların k: istardur Fazla maldmat 930/484 dosyadadır. BİN SÖZ BİR: RESİM SE KRM EE. e İhtiyacı temin edecek mülkemmeliyette olan yeni bir hâstaha hastâhanenin bır koridoru İle ameliyat salonunu göstermekti yapılmıştır. Köşedeki resim sertabip odâsıdır. İlsirenler. KATRAN HAKKI EKREM |! Preventoriumm Mü- dürlüğünden: Müesseseye alıncak yerli malı battaniye, amerikan bezi, havlu, pamuk Şilte, ve yastık, bakır sahan, tencere ve karava- na, koltuk, iskemle, masa, bü- fe, kütüphane, terlik keten be- zi, ile ecnebi malı demir karyo- la, Şezlonk etajer, tükrük hok- kası, tabak, surahi, bardak, kris tal ekmeklik, tuzluk, ve çatal, kaşık, bıçak ve cam köprü kapa hı zarf usulile 16-4-930 Çarşam ba günü saat on beşte Fındıklı- da Yüksek mektepler muhasip- liği nezdinde toplanacak komis yonca ihale edilmek üzre müna kasaya konulmuştur. Taliplerin şartname ve nimuneleri görmek üzre Valdebağında müesseseye müracaatları. Şehremaneti ilânatı Şehremanetinden: Fatih Yan gm yerinde Saraç doğan mahal lesinin yeni çeşme sokağında iki oda bir mutfak ve saireyi ün | müstemil maa bahçe 12 yeni 8 eski numaralı hane kiraya veril iri mek için açık müzayedeye kon | muştur. Taliplerin sartnameyi görmek için her gün müzayede ye girmek için-ihale günü olan 20 Nisan 930 Pazar günü leva- zım müdürlüğüne gelmeleri, GÜMRÜK BÜROSU Sabik Gümrükler Hukuk Mü » peyakçesini peşinen teslimi vezne et- İİ meleri ve 14 Nisan 930 tarihinde sa- İŞ at 14 ilâ 16 ya kadar ihalei katiyesi İcra kılınacağından müşterilerin biz- veya bilvekâle müracaatları ilân olunur. z Jandarma İmalâthane Müdü- 7000 Takım kışlık elbise 7000 Adet serpuş 7000 Çift dolak İmaliye Yokarda yazılı Melbusat ku- maşı imalâthaneye ait olarak “apalı munakasa ile diktirilecek tir. Münakasa 9 Nisan Çarşam şaviri Mahmut Sait Bey yazıha- nesini İstanbul Balıkpazar Mak sudiye Hanında (65) “ numaraya nakletmiştir. İstanbul yedinci icra dairesinden: Galatada Merkez rıhtım Hanında 18 No, odada Necati Beye; Tevfik Bey zimmetindeki mat- Mibunuzun temini için mumaileyhin emvali gayri menkulesine * eski icra kanunu hükmüne tevfikan vazetmiş, olduğunuz haczi bir seneyi müteca- viz müddet terk ve ipka eylemiş ol- manızdan dolayı kanunu mezkür- un 118 inci maddesine tevfikan fekki haciz talebinde bulunulmuş ve tara- fınıza gönderilen ihbarname zabrma mübaşiri ile odabaşı tarafından veri- İen şerhte ikametgâhınızın meçhul olduğu gösterilmiş olduğundan tari- hi ilândan itibaren bir mah zarfında 334-530 No. dosya İle daireye müra- caat etmediğiniz takdirde haczin fek- i ihbarname makamma ka- im olmak üzre ilân olunur, DEVREDİLECEK İHTİRA İLÂNI “Tütün yapraklarının doğranma- sına mahsus makinenin istihsalâtı kak kında”448 numero tahtında ve | 27 Nisan 1026tarihinde on beş sene müd detle bir kıt'a ihtira beratı istihsal kı- İimışt. Bu kere merkür ihtira icara verileceğinden isticarına talip © olan zevatın İstanbulda Yeni postahane ar kasında Aşır Ef Kitaphane caddesin de Türkiye Hanında 18-22 nümerolar racâatları. Jandarma imaldthanesi mü. diriyetinden: 10 ila 20bin metre”minder kı- nisan 930 cumartesi saat 14 te Istanbulda “Gedik Paşada Jan- cakır. Şartname İmalârhanede tevzi olunur. Tarzı teklif şart * namede yazılıdır. Doktor Muhip Nurettin hanesi Babıdli caddesinde Ga. yret kütüphanesi fevkinde Dr. Horhoruni Beyoğlu Mektep sokak No33 möüvene sabahtan akşima kadar. kan çıbanı, koltuk arpacık) ve bü- talıklarına kraşı pek tesirli bir aşıdır. Divanyolu No 189 İstanbul 2 nci Ticaret mahkeme sinden: Müvekkiti Yelkenci zade o Örer Lütfü Beyin müudei aleyh Berutte mukim tüccardan Mehmet Ejlatiki Efendi zimmetine Vatan vapuru- nun bedeli icarından o alacağı olan 600 İngiliz lirasının tahsili hakkında vekili Avukat Mehmet Behram Bey tarafından ikame olunan dava üzeri- ne mumaileyh Mehmet Ellatiki E fendiye tebliğat icrası mümkün ol madığından Hukuk usul muhakeme- eri kanununun 141 inci madesi hük- müne tevfikan ilânen tebliğat icra- sına tahkikat hâkimliğince karar ve- rildiği cihetle müddei aleyhe muma- ileyh Mehmet Ellatiki Efendinin İs- tanbul Asliye mahkemesi ikinci 'Ti- caret dairesinin tahkikat hâkimliğin- de 1 Mayıs 930 Perşembe günü ânst on dörtte hazır bulunması - ve aksi takdirde muamelei gıyabiye icra olu- nacağı usulen ilân olunur. PAZAR 30 MART 930 Resmimiz Akşehir merkez mektebi talebelerini elişi dersinde göstermektedir. çok kıymetli ve am dikkat eserler yapmaktadır. Köşede muallim Adnan , ; Tekirdağı ant mektebi yavruları muallimlerile birlikte kurtu'.: bayramını tes'it ediyorlar, Talebeler ellerinde ufak masıka* levhaları taşımaktadırlar. Kars vilâyetinden: da mükim vekili İSTOK efendiye mü | Mübeccel Reisicümhurumuz Gazi Mustafa Kemal Paşa Hazret- lerinin vilâyetimizde reğzi için kaidesi 3 metre mermerden ve heykel iki metre pronstan mamul olmak üzre imali 20 Mart 930 tarihinden 9 Nisan 930 tarihine kadar 20 gün müddetle ve ka- palı zarf usulile mevkii münakaşaya vazedildi. Münakasaya hflığı. bezi Kapalı zarf usulile -İ iştirak edecek erbabı ihtisasın vücude getirecekleri Heykelin satın alınacakur. Munakasa (9 | âzâml on beş bin kiymetinde olacağından bu müddet zarfında ' resmive pilânın ihizar ile yevmi münakasa olan 9/Nisan 930ncu Çarşanba günü 767,5 lira teminat" akçesile ve ehliyet ve ihtisas. darma imalathanesinde “yapılar | varakalarile Kars daimi encümenine müracaatları ilân olunur. Islanbul ay vergileri müdürlüğünden ; 62160 lira bedeli muhammineli Manyas gülünün 19 Mart 930 tarihinden 1934 senesi Ağustos gayesine kadar hasılâtı saydiye ve mastariyesile saz ve kamış rüsum eski ve yeni kazaklardaki Zührevi Hastalıkları tedavi- | Tuzla binaları da dahil olduğu halde 10 Nisan 930 Perşembe gü- nü badelzeval saat 15 te ihale edilmek üzre 19 Mart 930 tarihin- de aleni müzayedeye vazedildiğinden talip er Bandırma Malmüdürlüğile İstanbul Av vergileri müdür! de müteşek- kil komisyona müracaat etmeleri ilân olunur. Evrak ve detatir tab'ı münakasası Zonguldak maden kömür mıntakası müdür- lüğünden: İstanbul Mıntakası Maadin mühendisliğinde mevcut şart- namesindeki izahat ve nümuneler veçhile 2i kalem evrâk ve defatirin basılıp ciltlenmesi mükaddema münakasaya konul muş idi, Teklif olunan fiatlar haddi lâyik görülmediğinden bu iş 29 Mart 930 tarihinden itibaren 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile yeniden münakasaya vazedilmişir. Taliplerin yev- mi' ihale olan 17 Nisan 930 Perşembe gününe kadar teminatı muvakkatelerini ve kabul ve istinkâfı tazamrmın edecek kat'i şekildeki teklif mektuplarını müdüriyeti umumiyemize gönder meleri ilân olunur. Emvali metruke müdürlüğünden: talıık maa dükkân hane Buğaziçinde Büyükderede Büyükdere caddesinde kâin üç kattan ibaret 7 oda iki sofa, matbah, helâ ve bir mikdar bahçe- yi havi ve tahtında bir bap dükkânı müştemil atik 322/324 ce- dit 312 numaralı hanenin bedeli sekiz taksitte ödenmek üzre 4500 lira bedeli muhammen ile 8/4/930 arihine müsadif Salk günü saat 14 te pazarlık suretile itrayi müzayedesi mlkarrer- dir, Taliplerin 9» 7,50 hesabile teminat makbuzlarile İstanbul Eravali metrüke satiş komisyonuna müracaat eylemeleri. Geçenlerde Irak kabinesi istifa etmiş, Bağdatta hey son derecesini bulmuştu. Hatta bu heyecan yüzünden eski yeni Bağdat arasında mevcüt üç köprüden mürur ve ubur silmişti. Bağdat hava kumandanlığı kapısında her zaman di cut olan ermeni muhafızlar yerine müslüman asker komul tu, Bağdat polis müdürünün teşvikile caddelerde twsusi ad Jar “Ey Fayal Iraki kurtar” diye bağırıyorlardı. Neticede bık harbiye nazırı Nüri Sait B. başvekâlete tayin edilmi! Resimlerimiz Bağdattaki nümayişleri gösteriyor. -Pekisehir uliyetnde Eskişehir-Kütahya yolunun -1-1-740,24-110,2/-122,3-4-6i cı kilometrelerinde 0,60 lık ve 1 «4 400,3 4. 309;41. 330 nel lometrelerinde 1,0 metroluk ve 2--208 nci kilometrelerinde metre açıklığında olmak üzre Nafia baş mühendisliğinden rilecek tipler micibince ayakları kârgir ve döşemesi beto ime olarak yapılacak'menfez inşaatı 22/3/930 tarihinden iti İren 22/4/930 Pazartesi günü saat 16 ya kadar vahidi kiyasi Sat ve kapalı zarf usulile münakasaya vazolunmuştur. 1 Müteahhidinin bu yolda yapacağı imalâtı sünaiyenin deli 7100 lirayi tecavliz etmeyeteğinden münakasaya işti Jetmek isteyenler bu mikdarın 96 7,5 ğu nisbetinde teminati! vakkate akçesi veya Banka mektubu veyahut istikrazi İtahvilâtr vermeleri ve teklifnamelerin münaâkasa ve müzay kanununa tevfikan ihzar edilmesi, 2 — Taliplerin inşaatm devamı müddetinde inşaatın » liyeti fenniyesini teahhüt edecek bir mühendis veya - ehlij Nafia başmühendisliğince tasdik edilmek şartile bir fen met Iru irae ve kâtibi adillikçe müsaddak teahhütnamenin teklif İ meye İeffi” | 3— inşaat hakkında fazla malümat almak isteye lafia başmühendisliğine münakasaya iştirak edeceklerin il günü vakti muayyende Vilâyet encümenine müracaatla zumu ilân olunur. Gebeliberekelrilyei al baş mülendi inden: Osmaniye Kanlı-Geçit yolu üzerinde cem'an 7045 Jirâ küruş bedeli keşifli 12 adet imalâtı sinaiye 13 Mart 930 tari! den itibaren 20 gün müddele ve kapalı zarf usulile mevkii nakâsaya vazolunmuşur. Müzayede ve münakasa ve ihalât nunun talimatnamesi: mucibince mezkür imalğtı sınaiyi İ Nisan 930 Çarşamba günü saat 16 da Vilâyet encümeninde İlci katiyesi icra kılmacağından talip olanların 8 gün ul İdem münakasa şeraiti umumiyesi mucibince ehliyet vesik rmı Vilâyet baş mühendisliğine ibraz etmeleri ve teminatı vakkatelerine ait banka mektubu veya makbuzlarını teklif tuplarile birlike yevmi ihaleden “bir gün evvel diğer bir önerimi hee Gl VülAyeete tey Yazın le İstanbul Mabkemet Asliye Birinci ale Tlmaldin Bursa cer, tenvir © 73/11/080 terihinde mahkemece | kuvvei muharrik Mfâsina karar verilen Saler zade bi- si ŞEN riderler masasının tedviri samamda | Türk anonim şirketi Avukst İsmail İsa ve Ahmet Sabri len Büro azalıklarını e en: ee Ri ve ih. Bursa Cer, Tenvir ve kü kak iddiasında bulunanların tarihi | Muharrike Türk Anonim 9 ilândan itibaren bir ay zarfında alâ- ka ve istihkaklarını mahkemeye mü- racanrla delillerini kaydettirmeleri ve müflise borcu olanların miktarı borç larını, aynı mtddet içinde mabkeme- ye bildirmeleri ve ber me sıfatla olursa olsun müflisin mallannı elle- dinde bulunduranların o mallar üze rinde hakları mahfuz kalmak şertile aynı müddet içinde smvali mezküre- yi mahkeme emrine tevdi etmeleri ve hilafına o bâreket cezsi mes'uli- ti hissedarları Beyefendi Nisan 1930 tarihine mü hı günü saat on altıda Bur*” şirket merkezinde akdedi! fevkalâde heyeti umumiye mamda hazır bulunmağa © edilirler. 1 — Sermayenin © te 750,000 liraya iblâğı. 2 — Nizamnamei dahil 30 uncu maddesinin tadili: İdare Meclisi DA Murahhas Aza: G. FP yedi müstelzem olacağı ve makbul mazeret bulunmadıkça rüchan hakla sindan mahrum kalacakları ye müf- Hisin alacaklıları içtima, olarak tarihi ilandan iribaren on gün sonra yani 12 Nisân 930 tarihine müsadif cu- martesi günü stat 14 te mahkemenin iflâs muamelâtına mahsus odasında hağır bulunmaları ilân olunur. Mes'ul Müdürü Bü Ruznamei Müzakerati | | .sasnı vadi md ia < İK