29 Nisan 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

29 Nisan 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

21, 1 a Üni i A İZİ Asrın Umdesi “Milliyet” dr. su 29 NİSAN 1930 Sa arm İİİ yale vemarılar m Mİ İ ABONE ÜCRETLERİ 5 1400 ve 4 © Gelen 4. evrak geri verilmez diğ. N etmez, İl e BUGÜNKÜ HAVA il en çok İGenaz İİK öm hararet il 12 dereceldi Bogün ttizgir poyt ş sscrk, hava bulutlu olacaktır. Bir top kurtardım! ; *bana karşı gelen bir li vurarak Ne i iy #n arkasından | i t i ile seslendim, i 1 — Hişt baksana! Ni MN © 5— Ver çocuğun topunu! te Hiç itiraz etmeden eş mi iniz?! p i Eş Ustadın “aşkı le pe Rüfekamızdan “ rü devam eden bir iin b? N kyba revâ mıdır? vi FELEK Ee DE ik Tere ti i eciler âlemi, *ua başladı. Zaten kahve vermek için içeri, da bent ayaklarının tamamiyle köylerini silip süpüren © sellere|retle karşılandı. Son dakikaya!de bu fevkalâde | l <nin dolar yoktu, Bunla! © Mİ Kayrıyamiadığı seyleri hoca-İ girdiği zaman onların vaziyet: bittiğini şimdi stizme ameliyatı) karşı bu muazzam bent vapılır.!kadar havatının seklini biraz ol| ken adada Galip Beyin kenger salaş bir He milliyet! ? Hariç işin yali vi i iğde yapan nushalar 10 kuruştur. N Gazete Mebenye e işer a rın mes'uliyetini , Çocuk haftasında başıma ge- i size anlatayım; ktm .#'eden diğer bir sokaktan u-| i si, | w uk ti dr) hip Zade Celâl Bey in “Kaies | a kasında” sı, Cevdet Kudret gelen bu topa ayağile kt, tam o sırada o dörtine telif olarak birer İş yaşında kadife donlu bir ço-!iki de gratesk oynandı. ayni sokaktan çikti ve topa “İğru yürüdü, hafifce bir şey de! halli piyeslerdi. Geçen seneki #yledi. Beriki iri adam aldır- | “Kör” gibi yüksek ve muvaffak #adı, güya topa gelişi güzel bir telif bu sene çıkamadı. Bu-|r © Sruyormuş gibi, hani ufak ço-nunla beraber telif eserlerin ö- MİX Jikların teneke kutulara vura- | tedenberi azlığı ve cılızlığı dü- iy lendikleri tarzda vurarak! şünülürse bu seneki İinhalli vak'adan uzaklaşıyor-| “1 Küçük te bir müddet ada- | ten Işlamak haklı olur. Yitira yetişemiyeööğini, yetişse W€herifin elinden topu alamıya JIğını anlayarak dürdu ve me- “İmelâl, uzaklaşan topa bak- 4/0, “itğa başladı. Tam osırada beri $ eğildi ve topu eline aldı. Ben' £“w Döndüğü zamanda ilâve et- i Fik &a-| lâik aleyhinde bulunuyorlar. du ve küçüğe attı, Küçük se-! rimizce böyle kati bir hüküm biri Edebiyat! tasyona gelmez. y tatlarının aşklarına dair gin |temaşasının maruf mahsulleri. silsilei Gi İ“rayat neşrediyor. Bir edibin | bizde de aynen tercüme ve tem $ le üstatların aşk hususunda | sil edilmek lâzımdır. Corneille, İÜ hangi bir fâniden daha en: Racine, Viktor Hugo, Shaks- “gesan olacağını bize gösteren Mv “ig e bilmiyorum, yalnız bü! li meşhur temaşanüvislerin eser ig bu aşk hikâyelerinin, üstat. hizmetci ve gümrah kadın olan tabii temaslarını i an kadar realist olmasi a-| etmeğe ise kimse razı olamaz. Tosun ilk zamanlar bu ziya- tleri Cevdet Beyin akrabası annediyordu. İçeri girip çıkar- Wien, kahve, çay getirirken ku ayağına, çalınan bazı garip cüm- ler, lâtifeler fikrini gıcıklama «| Bütün mevsimde 19 yeni piyes oynand : Bunlardan 3 ü telif, 8 dir. Piyeslerin yarısı fena, dörtte biri orta, 1929 - 1930 kış tiyatro mev- | ve ahlâka temas eyledikleri simi nihayet buldu: Bu mevsim çin kolay kolay adapte edile- de, yegâne milli ve asri tiyatro mezler. Bunların bedii kıymeti- müessesemiz olan Darülbedayi'ni türk seyircisine tanıtmak için in faaliyeti çok gürültülü ve he ti | gi Jyecankı oldu. humması bittiği için gözümüzü | Darülbedayi, bu mevsim oyun“ ilarıma 1929 teşrinieveli iptida- |mek ne mümkün, ne de faideli! yordu. | larında başlamış, -1930 - Martı ; olurdu. Bunları olduğu gibi ter | sonuna kadar, yani tam altı ay /c altı ay zarfında - bir piyese lâ-| hika olarak oynanan komediler| İhariç olmak üzre - on dokuz ye-| ni piyes sahneye konuldu. Bun lardan başka dört tane de kü- çük komedi çıkarıldı. On dokuz esaslı piyesten yal İnuz üç tanesi doğrudan doğruya İtelif eserdir: Vedat, Nedim in “Hayvan fikri yedi” si, Musa- |, | Bey in “Tersine akan nehr” i. “li | Bunlardan ikisi ile beraber, ge-;, perdelik Bu seneki telifler, hep orta mahsulü memnuniyetle olmasa bile İle- tiye ait kuvvetli bir ümitle kar | Üç telif eser hariç tutulunca! | geriye kalan on altı eserden va' İris tercüme, yarısı da adapte- dir, | Çoktanberi sahnemizden he- men bütün bütün uzaklaştırı- mış olan tercüme yoluna bu se- ne genişibir mikyasta avdet 6- dilmiş olduğu görülüyor. ! Bazıları - vaktile Mihakyan kumpanyasmın tercüme oyunla rından alınmış bir ilhama uya- rak - tercüme oyunların alelit- vermeğe mahal yoktur. Bir defa Klâsik ve ekseriyet! itibari ntik eserler adap- itibarile roma: KERE el dir. Her millette olduğu. gibi| are, Göthe, Schiller ve emsa-| lerini adapte etmeğe kalkışmak sadece gülünç olur. Böyle &öei; lerden Türk sahnesini mahrum ) Bundan başka bir takım asri oyunlar da vardır ki, yerli âdat Dart Siyare haya Yer Mevsimin Bilançosu Şimdi “faaliyet/bir beis yoktur. i â bar ” samın, kendi kuyruğ . sanları tamamlamak için YAZ Eg Haka MAĞ ee arasında fay Dugan de ma ikinci mevkide seyahat e | 2 Bakalım görünüz! İlle, yn Müymuğundan fat ii m 8 ” vasi”, «Haydutlar», “Katil”, | meğe alışmıştı. Birincide âdeta | Evvel zaman içinde bir eşek ve GÜLÜ coğalması ithalâtr azami sureti ği fanliyetine devam etmiştir. Bu muştur. an el olan «terci. (ye arabanın Şurasına, burasına | bak şimdi bütün ressamlar öy: Yarı. Zavallı sinekleri sonra ma| da yalar meraddı ipeidsiye mandanberi moda olan “rercü- Jel sürdüğünü görünce dedi ki: sıl kovar?.. İşte bunun için her miyor. Memleketimiz * hay meden kolay adaptasyon” siste- 'ımi tviç bir fade temin edemez. İ Adaptasyondan maksat terc : meden telife doğru bir yürüy İise, adapte eserlerde . tercüme | külfetinden fazla olarak yerli ödat ve ahlâka göre baz: tadil- | dir. Halbuki maalesef böylesi pek az olduğu için adapte eser.) , Memeden keserkin çocuğa ne ye.| > Dur patlama, ona da sera) öşeklerin maskarası Olurum, “| vanatının ezyidi yarı, kaz ol mit İ geliyor. ü ig, düslürmün “düçün | 2 çoğaltmak demekti az eri tercümeden ayirt edici esas İİRMİİ - oldukan e eye layla pir, Püğünmüş, düşürmüş, düşün Tekin olalı Ma e i ei n pay ii i i , fes eşeği bir iv i bul- idi i i bir sebep kalmamış demektir. başlayınca çocuğa verilen me.| köyde görmüş ve Bike aaa ve nihayet şu çareyi bul | hayatımızın iyor. Bunun için me eserlerde asıl düşünülecek cihet eserin iyi i “ : 4 tü da fırça sene Darülbedayi een (ziyade 1x. Bu erik emi iyisi kahve ka-! zeydün bir az keyif çatmak, ca- yorar Bİ ra iie nesli çoğalacak, £ edile muahaze celbedeni de işte bu Mir YE yemen sulu sonralar) nu isterse resim yapmakmışı, .. |çeyorlar. Kalbi rai çabil.|isin verilen para il iki b nokta olmuştur. Filhakika se- meye. alışan Çor) sun'i kuyruktur. yapılabilecek, konserve it kiz adapte eserden beşi, li tercüme eserden üçü büsbütün fena düşmüş, on dokuz eser ara' y sında ancak beş altı tanesi görülebilmiştir. Böylece oyna- | susar ikinci Heme zaman: gelince ö- nan oyunların hemen yarısı fe-|”” na, dörtte biri orta ve ta esrarengiz bir şekil aldı, Her) vlar, ister. Başka birisi vermeli, İk © İlerinden, oturuşlarından, şüphe- "cak üstüne atmıştı ki, diz ka" İktisat programi- nın tetkikatı 50 inci haftanın 3 üncülüğünü Darüşşafaka lisesinden 206 #. Vefa Bey kazanmıştır. şudur: İlinci haftanın en mühim Ba rini; İktisat programın ana he İ 1 hakkındaki Şakir Beyin sütl Jaları teşkil eder Tevekkeli cicili bici değil... | Sarışın bir mini mini kız, ba i « | basının eline yapışmış, onu adapte, 8 i tercüme: le sürüklüy erd red sı'da binecekti amma öndeki kırmızı renkli tramvaya değil, (Halbuki, küçük kız, ikinci mev- kie binmeği azametine . yedire- İmiyordu: | — Olmaz; baba.. Orası çok — Amca, bana niçin eşeğin| yem. Yoksa Jkuyruğu gibi kal der durursun,| Ha ne diyo İha amca? dörtte biri de iyidir. Şimdi vaz geçerim!, a Plant İşte ressam n sonra her ğii li eden — Çünkü öylesin de onun | kuyruğundan ayrı,” ol pt çaren enn teş ge vi , is halt ve ihracatın. mı Meli; €r gün gider zavallıdan tu- | min için, memleketimizden ibr8ğ e kalabalık... | Anlamadım!... tam tutam kuyruk çekermişt.. | dilen mevaddın ıslahı, arttırma. Babası, boynunu bükerek: - | — Bu uzun bir hikâye yav-| » — Ya eşek ne yaparmış!, ithal edilen mevaddın meralekeii ye — Ne yapalım; dedi, hadi e-| rum. Şimdi anlatsam “ bir da- © de imali eya ietili lâzımdır, ei / ge vi hiç! Dabi , — Ne'yaj ibi Eği ercüme yolunu tutmakta — biç a dediğin gibi olsun. hal,, diye tutturursun. dururmuş! Dilme oğ a | ay e yüne etki VE Düşkün bir adama benziyor- | — Yok vallahi başi merak et|ramın esasını; iktisadi haj , in bir miş-ve bir gün gö a 1, mohesani Meselâ bu sene oynanan eser du, Belliki şimdiye kadar dai- | bunu anlatın yetişir. 5 gün gözetliyerek res âna hatları, “ noksanları ve stemem boyalara batırarak bir tahtaya Ma nbr Çünkü bu suretle mevaddı9 — Sonra?.. iati üzerinde tereffü ; vüc — Sonra düşünmüş: Ressam, | Yor :O halde istihsali çoğall kuyruğunu her koparışta,o kuy | Add: iptidaiyeyi harice .. i dı 3 di ruksuz kalıyor, hem de canı acı: Yatan sen Lİ 'Nora” gibi eserleri adapte et-| yerini yadırgamış gibi görünü» bir de ressam varmış!.. Bu res- sam yaman bir ressammış. öyle Bilet parasını verirken içinin tablolar yaparmış ki, sotma üme edip oynamak pek iyi ol! sizladığı belli idi, Fakat hisset-) Yeşil inekler, kırmızı otlar; sa. İtirmedi. Yalnız, küçük sarışın:|rı ağaçlar ve çikolata renginde | — Aman negüzel baba... di-| semat.. Zâvallı adam! Meselâ makla olmuyor. ün İle yaptığı halde o zaman onut | — Kumpanya işini ; biliyor. | İTevekkeli hu birinci. arabaları | böyle cicili bicili yapmıyoe?. ulak misafiri, Ga yapmamış kâbahat onün!;! EZİLEN Rİ m ” - (Doğrusun, doğrusun amma “6-| Sıhhi bahisler zaman nasıl teferrüt edebilirdi?) bir gün benim deti'mi de yüze Anne ve Çocuk iğ Eşeği unuttunuz amicacı- |tek!., Sonra ben. solucan . gil İkuyrukla ne yaparım, alimallah yepgr dişi v iü cağız hüngür hüngür | islâkı, ithal edilen teksif kini hiç kimse beğenmezmiş | SÜR eşekcağız hüngür hüngür ie izi a hi âlâ dersin ki me den (Ağla Ve sararıp solarmış! Niha /e1 mukabil, sütlerimiri (€ yi : ; sif edecek fabrikalar yapt otu yeğil, nekleri kendi renkle: ek ei kendi. kendir de-| mal edilen balıkçılık sasyatin€ | hemmiyet verilmesi, hatta * Bu böyle sökmez! Bu adar | iXtsat vekiletinde bir bi ik aç aM balıkçıları teşvik süretile VW İlik canlanacak memleketi lerinden yaşıyan balıkla, ifadeyi edebileceğir. iş ler, bazı şahsi buluşlar olmalı deri seyrekleştirmeli, B çi N ezik yerine bir mama, bula | (na KÖYE ne bu eşek için ne del sedirdeli. » . Bu mama inek su-| PeYİZaİ yapmak için gitmiş. ne bir wiktör ün katılarak yapı. MİŞİ... Ressamın fikri yan gele disi benek a amnbalaranın. çoğaltı Bu adamı benden kopardığı! yapıdır. O halde bu tedbirler Ze bu yüzden olacak istifade kıllar) üstüne bo-! la, tablosunun Tedbirlere riayet edersek Gerek adapte ve gerek tercü intihabıdır. Bu — Eşek? Amca bey eşek? — Ağzını topla!.. Eşek, res- samın oturduğu çalıştığı hanın bahçesinde imiş. Ve işi gücü de| sabahtan akşama kadar yiyip ense yapmakmış!.. Boş vaki rinde de sicak gübrelerin üstü ne uzanır, tam mânasile pis €- şek olurnüuş.. Yalnız allahı kim-! seği.dünya da rahat bırakmaz?.. İşte bu eşâğe de ressamı müsal lât etmiş! si dururken sun'isine ng hacet?.| Eğer işimi ben kendi başıma görürsem vallahi billâhi rahat ederim.. Ve sonra bir gün ressam ora| ida yokken eşek tabloya yaklaş- * mış; çömelmiş, o kuyruğunun | İğa başlayınca eşek gen ucuyla paletin üstündeki boya-'ki gibi yapmış. Ve ni çe ları biribirine katmış ve hadi ba! gün işi merak edip bir bam beyaz tuvali ala bildiğine! tin arkasına saklanan boyanmağa başlamış), Amma | eline düşümüş Resat “48 İnasil tahmin edersen ondan bir) işi, İ kat fazlaşile.. wi İstemez, harçınla çini nir. Anne Yeise düşüp) burnunu sıkıp zorla! raşmamalı.. Birâkma.| Ağlar.) tic: akan paranm hepsi geri dürülecektir. Ve binacnaleyh Türk İ süt hulâsası yiyeceğiz hedi miz kendimizde kalacak. sekiz! de iyi ne yine Famayı uzatmalı. ile in maslarır, (fakat yavaş te biri orta » niz! yemeğe böğür Parla müşkülâr çıka te biri iyi görülünce tabii 0-! çırsa bir kaç kaşık İİ Veda larak eser intihabı meselesi Or-İiktifa etmeli, meme vermeli: Emdiği taya çıkmıştır. İmems yediği #tamanm Hazıuna ve z : 5 şar. Bu suretle çocuk mamaya alayın Eserlerin tetkik ve öntihabı) İlk mamayı çoceya anne, süte er kimin tarafından yapıldığı âde| memeli Onları görünce - memeyi ha: Aret | yavaş! pi —Ah benim eşeğim!” li eşeğim a Eşek anırmış! . Kes diye onu tahkir etÜği” — Evet. Ressamın garip a detleri varmış, meselâ boyaları nı tüple dışardan almaz beyin yağı zeytin yağı ve aşı boyası | ? isi i müdürü | vanayı verdikten sonra bir hafta geç, il e yi eleği in İmeden başka yiyecek vermemeli, ile rejisörü tarafından yapıldı. | Belemeli çocuğun midesi yeni veri. ğı zannediyor ve iki şahsiyeti J1en grdaya bir defa alışsın. Bebek ma' İ mukayese ederek bu İşte Ertuğ.| may: hazmeder. Vezni muntazaman! ile kendi yaparmışl.. İşte eşeği! > ii 1 di rul Muhsin Bey in başlıca âmil Artar. rahatazlanmazsa yedirilen ma gördüğü zaman aklına yeni bir). kapamış © —Ah çimenderzadei olduğuna hükmediyordu, Bir DA suyunu azaltmalı bunu da| çikir gelmiş ve fırçalarını” da ağmış?. İleri gitmiş, ge|boynuna atılmış!. p 5 N | bazmederse 15, 20 gün sonra. kinci! mülâkatında Muhsin-Bey: ye meme, emzik yerine bir mama da vi ii j |Pa vermeli eğer ilk mamayı hazme- e lanmni: biner baligi öneri | yiecer ia serer ikinci eamay sez veriyorsa onu oynuyoruz. mekte acele etmemeli. 1, 2 ay bekle diyerek bu işteri ellerini yıkadi. | “1 Midesi alışınca mamayı ikileş-| ri gitmiş bakmış: Dehşet. Tab! lo enfes bir tablot. — Vay canına demiş! Yahü | ne güzel olmuş! Eşşoğlusu am! Ve eşeği hancıdan sa miş Gel zaman git 7: kalbettarih dünya avdef namında ki müstesnâ kendi yapmağı düşünmüş. Ne gülüyorsun. Eşeğin kıllarile mis gibi fırça yapılır. Öğren! Bilmemek ayıp değil öğrenme- | e ei siri mek-ayıp?.. jma san'atkârmış hat. ikmal etirmiş!., Bu halde Emanet in bu işle mü; Saylık iken: 4 defi mem bir ma.) 7 Demek ben her sâbai diş.| (Fakat düşün bir kerc.. Bu eş-| — Sonra? pe kellef uzvu her kim ise bu sene! ma vermeli. lerimi temizlemek için eşek |$0ğlu kelimesini, tabloyu biti- | — Sonra, İşte serBi renin hakiki eşek olduğunu bil-| meden söylemiş. O gün o kadar mütehağsiş gi e ki; m ondan Sonra eline! ırçayı almamış! Her gün bu tablonun karşısına geçer müte. | madiyen seyreder durur, san'at heyecanını tatmin €dermiş?.. yi Bittabi eşek te geri yanda ra-| — Eğer öyle alırsan tal, sun!.. Fakat ben hig 18 Fakat neden sonra efendi ge | düşünmemiştim. ne onun kuyruklarını koparma: MÜMTAZ FU kuyruğuna sürtüyorum © öyle mi? — Ne zannetin!, Lâkirdımnı ikesme! Dinleyeceksen anlata” —— ki eser intihabındaki kusurların — 19 aylık olunca 5 defa “meme iki) i Ey mama vermeli, günahı da onun sırtında kalmış Annenin sütü ar ise memelerden birini taklnş bir emzik inek sü a) in | vermeli. Meme, mama şu tertipte : Önümüzdeki sene bu €ser İNİ Yilmeli: Sabak a tihabı işi gerçekten salâhiyetli| 11 de mama 3 de eöeme, $ te meme, | ve bitarat bir ele teslim-olunur| 8 de mama, Onuncu aydan sonra be- a Darülbedayi in daha parlak) beke verilen tmamanın sütünü arttır. di, ş ge, | vak. muvaffakıyetler göstermesi Ü:| “24 saxtte verilen sütün metmuü 1 ie oğimabi le litreyi geçmemeli. . . Çocuğun mama mit olunabilir. inle “a ka çekilmiş oi-| tal, bayatı fenadit, Zalt, bazımsız, na başladığını yazıyord ikmal ettirmişti... — Kim eşek mi? demektir. demek amca bey, SİZ ğin kuyruğu gibi ka Şiniz zaman iltifat nuz.! peklik çeken, dermansız kemik has- talığına tutulanların mamaları; Kay- fülmuş arpa yulaf unları, isbal olan | lara pirinç ünü vermeli mamaları iki.! Meştirince bunu elenmiş buğday unu ile pişirmeli, bir yaşına gelmeden ti. tit, hamüır işi, ekmek kabuğu yedir. mek tehlikelidir. > İ.NECMİ Ti ken onun müteahhidi olau Cev den, otu asla ür sun değişmiyor b leniyordu. Bir defa genç bir ka-| Civar köylerhalkrhükümetin|det Bey adada her gece bir zi-! Hâl eni Bi yl yaz dın maroketi koltuğa öyle bir o-| büyük bir alâkaile başladığı bu) yafet sofrasında, her mehtap aç YEP Yeni beş alt: takım : ştuvalet ii turmuştu ki, öyle bir bacak: ba- işe ellerinden geldiği kadar yar-| nefis çamlar altında eğleniy köklerinden birini m güzel|, Tütün kralı kaçacal 1 zen-ileyi bi Bürham Cahil v4 #1” Bilhassa Cevdet Beyi husust!si sayılan Ferda Hanıma sorar KU Ulasında , ziyaret eden kadın dı, Bir gün patronun yine böyle Misafirlerin hal ve hareketi o: | kokulu, şık, boyalı.bir diğer mi- li Em çök alâkadar ediyordu. Pat ıyynun pek omuz, silkinesine, .cıştan savmasma rağmen Azi- * Hanım 'ona arasıra piyasaya! safifleri hısımı mi akrabast mı? Mini. çıkmış piliğler » getiriyor, (nbaharını geçirip kışa yakla- safirle salona; kapanıp. kahka- halar attıkları gün yavaşça Fer daya sokulup fısıldadı. — Kâtibe hanım, beyin bü mi Ferda öğrene pembeleşti. Ve- levki uşak, hademe olsun genç bir adamla böyle ziyaretçilet- den bahsetmek muvafık” değil- di. İnce siyah kaşları çatıldı: — Sen öyle şeylerle meşgul olmasana Tosun, deği, Haydi, bak Nuri bey #eni çağrıyor. Tosün zeki bir delikanlıydı. şeyi anladı. Sorduğuna pişman olmuş gibi önüne bakti, gitti. a ARR aşı... genç kadının bu azarmdan her' teferruâtına ait raporu İstan- dım-ediyor, sel ayağında kalkıp | güzel kadınlarla yaşıyor, bütün! gin tütü Jleyisbile “haberdar © paklarından: 1. kısmı göz) her yıl. yüzlerce liralık zararJemekini, gayesini teşkil. eden Özbir İL ta birİ Genç kadın onun * İalabildiğine üyordu. gören köylüler arabalarda kum,| Hâle ile dostluğunu ileri götürü) | Pakat zihinlere, dar gidip o taraflarda İ Genç adâm bunlar gözüne iliştikçe başına ateş çikiyor, bakmamak için, kendini “zorl yor, aklına Ziganadaki' Ayşesi- ni getiriyordu, içinden ölü, ta- but; servi; mezarlik gibi teessür verici şeyler geçiriyotdü: Böyle misafirleri “doğrudan doğruya koridor kapısındari sâ- lona almak için Cevdet bey) Bir kere İstanbulda daha çok iemir vermişti. Buna bilhassa) para kazanıyor, daha ince iş “Ferda &ylendikten sonra fazla! reniyor, daha iyi okuma yazma (dikkat ediyor, bu gibi kadınları; öğreniyordu. fona tanıtmamak için, yahut onuj (o İstanbuldan Ayşeye neler İo kadınlara göstermemek için) yollamıyordu. Mühendis Alâet telâş gösteriyordu. Mü tin Bey her gidişte Ayşeye To- İkiacadin biltün maharetiyle -zevnun bir ktlçük sandık hedi- İ çalışıyor, her hafta mesaisinin! yesini gönderiyordu. Oenç kız! şimdiden çehizini hazırlamıştı. Zigana eteklerinde kış ylük- sek dağlardan akıp inetek ova taş, toprak taşıyor. Kış basma- dan bendin bitmesi için çalışı- yor. Köylerde düğünler, hep bendin bitmesine bırakılmıştı, Delikanlılar hepsi yevmiye ile bent işlerinde - çalışıyor," genç Kızlar kendilerine düğünlük ha- zırlıyorlardı. Tosun onların hep | sinin-bahtiyarı idi: e gel reddütü bankalarmı imi derhal izale etti, Gakp Be, ali ve satiş yüzünden bütün il v yesini kaybetmişti, Belki de nebi bankalarda hesabı, Vardı. Pakât pi iş yor, bilassa rakibi Ahmet Sa. miye karşı âşıkane muvaffakı- yetler cephesinde galebe çalı yordu. İstanbulda kibar âleminde â- da dedikoduları dillerde gezip dolaşıyor, Ahmet Saminin sefa hetleri, Cevdet Beyin'muvaffa. kiyetleri söylenip dürüyer, ve bü eğlentiler artık monoton bir hale geliyordu ki âni bir vak'a bütün bü dedikoduları durdur. du, Ve herkesi hayrete, dehşete düşürdü. Ne zamandanberi Tütün pi- yasasında görülen buhranin ne ticesi bankalara karşı vaziyeti müşkül olduğu söylenen Galip| Tütün ke Bey Avrupaya kaçmıştı, Bu haber bankalar âleminde dehşetle, kibar muhafilinde hay ku. artyacağını zan Köğkten çıkarken; bi le böyle kışa bir yolcu” -| hazırlatmıştı. si » a va 2 m zeteler bu havadisi bi gi! gibi ortaya atınca isil babalar iş Bey giderken hiç tu, tüccarına| dığı halde ia bir noktadan şüphe gif” k ütün arşı açılan krediler derhal ke. Setmiş, şimdi (Madri sildi, mir i iu Mat babasını özleyip öz! prına sirküler yol İos bei Kİ Genç kadın bu şüphe Ça disine ve Galip Bey€ ime İyr özden geçirirken Ç ge #ği di “yg, bulunduğu çan ya dört yi 3 Hi Bey Piyasa! Taşları duruyordu. yal in Tiralık bir ma evlerinde börç takıp ö yle kaçmı; Ticaret ve maliye, i İbeş yüz İngiliz lira bula gönderiyor. İ, Genç mühendis sön raporun»

Bu sayıdan diğer sayfalar: