11 Eylül 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

11 Eylül 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

(Başı 1 inci sayfada) min efendiyi denize attıklarından ve halt zabıta aleyhine teşvik ettiklerin! len kanunen suçlü görülerek | Mev- cut delile istinaden haklarında tev- kil müzekkeresi kesilmiş ve yalnız ba iki kişi tevkif olunmuştur. > Eylülün altıner e ye Cuma günkü vak'adan dolayı #abita- ca tutularak Müddelumumliğe sevk olunan on bey kişiden muakkap Şefik ve tesviyeci Recep, halkı hükümet ve rabita kuvvetleri aleyhine teşvik ve İğçileri greve sevkettiklerinden ve ha reketleri delâille tesbit edildiğinden tevkif müzekkere e umumi hapisa- neye sevkolunmuşlardır. i Zika her gün e ai birçok kimseler gönderebilir. Busuya gelen her adam kendisine at- folunan cürüm için kanuni delâil bu- lunmazaa derhal serbest bırakılır. Bu gibi muameleler alelâde da cereyan eder, Adliye her zaman Ve herkes için Kanunu tatbikten geri kalamaz. Kanun haricinde hiç | bir ele olamaz. “Suma günü; (Anadolu) matbas- sında vukua gelen hâdisede öldürü- lep Necati efendi ismindeki çocuğun, komser muavini Reşit efendi tarafın dan atılan kurşunla öldürüldüğü id- dim olunuyor. Reşit efendi hâdise gü nündenberi isticvap (edilmektedir. Kendisi, havaya silâh attığım iddia <diyor. Bu hâdise için şimdiye kadar isticvap e iz kimseler arasında, bir kişiden manda Reşit (efendinin halka karşı silâh istimal ettiğini gö- ren olmamıştır. Bunun için vaziyeti kontrol ve hakikatı meydana çıkar. mak emelile Reşit efendi serbest br- Takılmıştır, Reşit efendinin bir vatandaş tarafından daha görül düğü söyleniyor. Bu zatın ismini ga- zeto de Bu © vatandaşı bekliyoruz. Gelsin hakikat ve adale- tin izharı namına ne gördü ise söyle- sin. Reşit efendinin tabancasından çi- kan kurşun parçalanmıştır. Bu sebep le kurşunun tayini ve Reşit efendiye ait tabancâdan çıkıp çıkmadığını tes. piti için bugün bir ehli vukuf teşkil ettik, Tabibi adli, kurşunun parçalan ies olmasından dolayı bü ciheti ta- yin , Teşkil olunan ehli Yukulun raporunu bekliyoruz. Rapo- ru aldıktan sonra muamelci âzime yapılacağı tabildir. Neticede Reşit! “fendi suçlu çıkarsa kanun vazifesini yapacaktır.” İzmir valisi Kâzım Pş. orada cıkan grevler hakkında âtideki beymmatta bulunmuştur: “.— Amele grevleri ani olarak ve| husust tesirlerin tesiri altında ve ba-| zı serseri adamların tahrikâtile baş vermiştir. Bu cihet bunların delille tile müddelumumilikçe tesbit olun- muştur, Bunların her şeyden evvef irşadına çalıştım, Cümhuriyet kanun larının gösterdiği yollardan arzu ve ihtiyaçlarının vilâyet makamına bildi Tilmesini, ve tatili işgal kanununun mahsus maddeleri mucibince teşek- edecek tetkik komisyonlarından geçirilmek ve İktasat vekâletine bi tilmek suretile haklarının aranılma n: vali sefatile ve bir baba şafkati izah ettim. Hepsi müteessir ve mü- tehassis oldular. 9 Eylül İzmirin ve| iyacağını anlattım. Bunun üzerine hepsi iş başlarma mil ve tahliye ve vapur â- işlerine başladılar ve işte şim di gördülğünüz gibi kanunun tarifatı veçhile aralarından intihap ettikle, üz vekil imzasile müracaat etmişler» dir. Derhal kanuni olan bu arzuları komisyona verilecek ve bilâhare ta- rife komisyonu dahi alâkadar olacak- tr. Bunu bizzat kendim takip edece ğim. Tersane amelesi dahi syni veçhile murahhaslarını Vilâyet o makama gönderdiler, İrşat ve nasihatını ka- bul ettiler, hatta elimi (öptüler ve cümhuriyete dua ettiler. Onlar da telefonla bildirildiği veçhile işlerine başindılar, Görülüyor ki Avrupa ve Ameri- kaya malları ihraç edecek (birçok büyük vapurlar vardır, bunlarm mal- ları sür'atle yüklenmektedir. İncir ve üzüm depoları dahi grev #serini gösterdiler.Bunlar da tahrikât altnda yapmışlardır. İcap edenler ya kalanmışlardır ve yakalanacaklardır. Haklarında kanunun ahkâmı yapıla- daktır” Gazi Hz. in beyanname- leri büyük tesirler yaptı yg İZMÜR, 10 çafilliyet) — Ga-| pasa! etlerinin, « Cümhuriyet Kar tesindeki açık mektuba 5 Milleti tenvir için meşret* evap burada pek derin ve yük hüsnü tesir yapmış- Son günlerin gürültüleri ara sıwda hâsıl olan iztıraplar din- cmadi tal burada (dün sabah) tekiler ile birlikte A- yasloy asarı atikasını gezmiştir, Bilâhare fırka teşkilâtı ile'meş- gul olmuştur. Necati; efendiye karşı kurşun attığı İkinci | kooperatifi müdürü eski Tanin- Fethi Bey Aydından dönerken neler söyledi? İZMİR, 10 (Milliyet) — Fet-| hi Bey, saat on iki buçukta Ay- 'dından kalkan trene binerek İz İmire hareket etmiştir. Fethi B, istasiyonlarda hasbihaller yapı yordu. Fırka proğramını izah diyordu. Germencik ( istasiyo- nunda Torbalıda nutuklar söyle di. 'Torbalıdaki nutkunda: £ giye azami yardım edeceğini, inhisarları kaldıracağını, şimdi- ki belediye intihabatı usulünü değiştireceğini inhisarlarda Devlet hazinesinden çıkan me- balığa mukabil amelenin hakkı olan temettüün eşhas elinde ketmolunduğunu, kendisinin i- se inhisarları kaldıracağını sö- zu ile işe başladığı için amele ve rençperin kendisine müzahe retinin tabii bulunduğunu söy- Temekte idi. Fethi Beyi dönüşte Karşılayan yoktu İZMİR, 10 (Milliyet) — Fet- hi Beyi de hamil olar Aydın treni bugün (dün) öğleden son- ra beşe çeyrek kala İzmirin Al sancak istasiyonuna gelmiştir. Fethi Beyi istikbal eden yoktu. Trenden inerek doğruca İzmir Palas oteline gitmiştir. AYDIN, 10 (Milliyet) —Fet-| hi Bey sabah saat onda ( İncir| ci Muhiddin Beyle birlikte oto- trizene binmiştir. Muhiddin B. 'eşadiye istasiyonu na götürmüştür. Fethi Beye in- cir müesseselerini gezdirmiş ve izahat vermiştir. İzmirde yeni fırkaya rağbet yok İZMİR, 10 (Milliyet) — İs- tanbulda Serbest o Cümhuriyet fırkasından istifalar tevali et- tiği hakkındaki haberler, bura- da da yeni fırkaya intisap et- mek istiyenlerin rağbetini kır- mıştır. Yazılmak istiyenlerin birçoğu vazgeçmişlerdir. Fethi B. bugün Balıkesirde İZMİR, 10 (Milliyet) — Fet- hi Bey, yarın (bugün) (sabah Balıkesire hareketle bir gece kalacaktır. İzmir tahrikâtçiları tahkikat; İZMİR, 10 (Hu. M) —İz- mirde Fethi Beyin geldiği gün- den bugüne kadar grev yapan- lardan ve Başvekilin ( resmini yırtıp çiğneyenlerden, Anadolu gazetesini ve fırkasını taşliyan lardan 50 kişi yakalanmış Adli- eye verilmiştir. 12 si mevkuf- tur, diğerleri tahliye edilmiştir. : ; İki vekil ——e— (Başı 1 inci sayfada) — Istanbulda Maliye Vekili! olmak sıfatile tetkik etmekli- ğim icap eden (bütün işlerle| meşgul oluyorum. o Ankaraya | avdetimdei sönra mali işlerimiz | hakkında icap eden beyanat ve | ahatta bulunurum.,, Demiştir. Vekil Bey, aslı olmdığı evvel ki günkü izahatile kat'i suret-| te anlaşılan istikraz şayiasmı bir defa daha soran gazetecilere şu cevabı vermiştir: — Avrupaya gitmeden ev - vel de söylemiştim ki istikraz i- şile meşgul (o olmak katiyyen mevzuubahs değildir. Binaena- leyh böyle bir mesele yoktur.,, Vekil Bey, gayrimübadillere yapılacak para tevziatmın nasıl olması lâzım geldiği hakkında! Gayrimübadiller cemiyeti reisi İstanbul meb'usu Hüseyin Bey tarafından vâki olan teklifi tet- kik etmektedir. Cemiyet, bu işin şirmdi mev cut olan Tevzist komisyonuna havalesi alâkadarlara sür'atle para ve: © temin edeceği cihetle yeniden teşkilât yapılma masını teklif etmiştir. Vekâlet, Takdiri o kıymet komisyonunun elde ettiği neti- celeri de nazarı dikkate alarak tevziat nisbetini tesbit ettirecek ve sonra Yunanlılardan alnan tazminatın alâkadarlara tevzii- ne başlanacaktır. Şimdiye ka- dar takdiri kıymet komisyonu tarafından arazi sahiplerine ait 20 milyon liralık istihkakm tak- | diri kıymet muamelesi bitiril- miştir. Tevziatta musakkafat sahiplerinin istihkakları da na- zarı dikkate almacaktır. Gayrimübadiller o Cemiyeti gerek para ve gerek Anadouda- ki Yunan emlâkine mukabil ya- pılacak bütüm tevziat hususun- da Vekâletin sür'atle tatbikata geçmesini beklemektedir. ez “Istanbul belediyesi ilânları İrem Istanbul Belediyesinden: Çi- hangir yangın yerinde 1264, 1261-1262 harita numaralı ar- salar arasında 28,30 metro mu- tabbar sahasında 84 harita nu matalı yüzsüz arsanın metro murabbama 15 lira kıymet tak- dir edilerek bedeli sekiz sene ve sekiz müsavi taksitte öden- mek üzere darları arasında Açık müzayedeye konmuştur. İzmirde herkes işi başındadır İZMİR, 10 A.A. — İncir ame lesinin grevi bitmiş olduğundan bu sabah şehrin her tarafı iş fa- aliyetine geçmiştir, Tahmil tah liye, deniz, liman tersane ame-/ tesi, incir üzüm hanlarnm hep- si iş başında çalışmaktadır. Son günlerde yüklerini ala- mıyan muhtelif bandıralı yedi vapur dün gündüz ve gece çalış mak suretile yüklerini o alarak hareket etmişlerdir. Bugün üç vapur hareket edecektir. İzmirde Meclis Reisine parlak bir ziyafet verildi İZMİR, 10 (Milliyet) —Dün gece (evvelki gece) her taraf donanmıştı. Belediye o Meclis Reisi Kâz'm Paşa şerefine bir ziyafet verdi. Türk Ocağı bah- çesini İzmirin kibar aileleri dol durmuştu. Deer Ziyafet 12 de bitti. Ziyatfete yirmi beş meb'us, kumandan lar, şehrin ileri gelenleri, tüccarlar, erkân memurin bu- Tunmuştur. Gazi Hazretlerinin. san'atkârane bir şekilde hazır Tanan resmi tenvir edilince alkış tufanı kopmuş Yaşa a kikalarca sürmüştür. İzmir tüccarlarınm teşekkürleri İZMİR, 10 (Milliyet) 5 Ge kümetin mütebassıran€ ir- İleri, grevin hitam bulması ve vaziyetin normalleşmesi vel müstahsil ve ihracatcı tarafın” dan şükranla karşılanmıştır. İh racatçılar muhtelif piyasaları grevin hitamından ve vaziyetin tabiilesmesinden haberdar et- mişlerdir, Taliplerin şartnameyi görmek için her gün, müzayedeye gir. mek için ihale günü olan 4 teşrinievel 030 cumartesi günü levazım müdürlüğüne gelmeleri, ... © Bu münasebetle İngiliz muşambaları Galstadı börekçi Yeni mevsim yaklaştı EKSELSİOR Büyük Elbise Fabrikası En mükemmel kumaşlardan en son modaya muvafık ve kusursuz biçimde olarak imal edilmiş zengin ve mütenevvi çeşitlerde müntehap elbiseler (muhterem müşterilerinin fırım ittisinde Lüyük onzarı istifadelerine arzetmektedir. ERKEKLERE MAHSUS 9 Kabilitabdil muşambalar 14'/, Muşambalar bivertin astarı 19'/, Muşambalar İngiliz biçimi kumaşlardan — 17'/, Gabardin pardesüler 5'/, NULFON ME Meşhur Mandelberg marka empermeabilize Gabardin pardesüler | 29 Mandeiberg pardesüler | 37, Müllon ite Ingiliz biçimi kumaşlardan 27 !/ PARDESÜLER ” Trençkotlar 271 İyi cins yünlü paltolar 13'/; sti Kostümler 14, "ük Kostümler 18'/, liradan itibaren "eee" Muşambalar 13/, Se ai eğin Muşambalar 14, 2 a“ Trençkotlar 17'/ ÇOCUKLARA MAHSUS Kauçuk muşambalar A1 Bivertin muşambalar Hİ Trençkotlar 2 Trençkotlar muflon ile (o 13/, Yünlü paltolar 9'/, aynı zamanda erkeklere mahsus gayet şık par- desiiler, paltolar, kostümler ve muşambaların müntahap çeşitleri ve hanımlırı mahsus man- tolar ve ipekli muşambaların mütenevvi çesitleri HANIMLARA MAHSUS mevcuttur. Toptan Fiatına Perakende Satış maballebicinin üstünde Her gün tescri kat'isine delildir. zarfla münakasaya konmuştur. Ankaru vermeleri lâzımdır. Istanbul Belediyesinden: Ci hangir yangın yerinde 55 inci adada 915, 908, 916, £ 914, 1251 harita numaralı salar arasında 185, 15 metro murabbat yüzsüz arsanın metro murabbana elti Hira kiymet tak. dir olunarak bedeli sekiz sene ve sekiz müsavi taksitte öden. mek üzere alâkadarları arasında kapalı zarfla müzayedeye kon- muştur. Taliplerin şartname el- mak için her gün levazım mü- dürlüğüne gelmeleri. Teklil ımek- tuplarını da ihale günü olan 2 'T. Evvel 980 çarşamba günü saat on beşe kadar mezkür mü. dürlüğe vermeleri, #. İstanbul Belediyesinden: Ci- hangir yangın yerinde Defterdar Ebulfadıl sokağında 7 nel adada 98, 95-96 harita numaralı arsa- lar yrasında 2,80 metro yüzünde ve 29,40 metro murabbamdaki arsanın metro murabbaina 90 lira kıymet takdir olunarak be- deli sekiz sene ve sekiz müsayi taksitte ödenmek Üzere kapalı zarfla müzayedeye konmuştur. Taliplerin şartname almak için her gün levazım müdürlüğüne gelmeleri. Teklif mektuplarınıda ihale günü olan Z teşrinlevvel 930 perşembe günü sâat 15 te mezkur müdürlüğe vermeleri. kâtipliğine vermeleri lazımdır. Talipler münakasa şartnamelerini beş lira mukabilinde Ankarada ve Haydarpışada idare veznelerinden tedarik edebilirler. ... idaresi ilânatı 'Münakasası fesolunan Filyos beşinci kısmın inşaatı tekrar kapalı ÜL hazimden ve inkibazdan müztaripmisiniz ? bir su kadehi derununda bir “kahve kasiğı Eno's “Fruit Salt” meyve tozu alınız. Altmış senelik cihanşumul şöhret ve muvafekiyeti Münakasa 1 birinci ceşrin 980 çarşamba günü saat 15,30 da da Devlet demir yolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat (5 e kadar komisyon kâtipliğine Talipler münakası şartmamelerini (40) lira mukabilinde Anka: çada Maliye ve muhasebe işleri dairesinden tedarik edebilirler, ç ”x Eskişehir sile mektebinin elbise ve kunduralaı kapalı zarfla münakasıya konmuştur. Münakasaya 1/10.1930 çarşamba günü sast 16 da Ankarada Devlet demir yollari idaresinde yapılacaktır. Münakasaya İştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat) teminatlarını aynı günde saat (5,30 a kadar münakasa komisyonu | Kepek nakliyatında tenzilât Kepek, razmol ve paspal gibi (re nakliyatma mahsus D.D./9 değirmenlerde hâsıl olan buğ- | numaralı tenzilli tarife tatbik e- day gışası ve elek üstü mevad > nakliyatına 20 Ey101“1930 tari- ilecektir. Fazla tafsilât için istasiyon- | Ticaret Dairesinden: larımıza müracaat edilmesi rica hinden itibaren, buğday ve zahi İolunur. ... | elkenci vapurları Karadeniz. postası ANADOLU Yi 13 Eylül Cumartesi akşamı | Sirkecir rıhtimından hareketle (Zonguldak İnebolu, msun, Ordu Gireson, Vakfı kebi Trabzon, Sürmene, ve Rize)ye azimet ve avdet edecektir. Tafsilâr için Sirkecide yelki ci banında kâln acentasına mü: racaat. Tel İstanbul (515 NAİM VAPURLARI Izmir Postası Seri, Lüks ve muntazam ADNAN İdüncü pazar günü 16dn Galata tbumından k- ceketle ( İzmire ) ve Sali günü İzmirden İstanbula hareket eder, Galsta gümrük karşısında Site Ftansoz, hanında (9numarada Ümü- mi acantalığını müracas, Telefon Beyoğlaz 1041 yaş biçklin es mükemmelin fevkindedir. Her yerde satılır. Acıma ve depoziteri İlla Avramoğlu ve biraderi İstanbul Kuru Kahveci han No | Yalnız 3 ay Mühimdir: We LÖ KOK traş bıçaklarından 10 adetlik bir paket satın alanlar e MD 719 adet meşe (raversin kapalı zarfla münakusası 29 eylül 930 pazartesi günü saat 18 te Ankarada Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakusaya İştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvak- kut teminatlarını âynı günde saat 14,30 « kadar münakesâ komis . yonu kâtipliğine vermeleri lazımdır. ra MECCANEN 2 BIÇAX HE- DİYE edilecektir. Bayiinizden musirren İsteyiniz. İstanbul Asliye mahkemesi Birinci! Mehmet Rıza Beyin Sarasun'da ye-/ ni Hamam civarında Şehbederzade Halit B. aleyhine 1323 dolar 79 san imin tahsili hakkında ikame eyledi- Zi davanın neticei muhakemesinde meblâğı mezkürun tahsiline 22/1 /930| tarihinde sadır olan hükmü giyabiyi havi 29/4/930 tarih ve 189 adetk ilâ mu giyabi sureti müsaddekası mahkü- mu aleyh Halit Beye tebliğ olunama! Talipler münakasa şartnamelerin üç lira mukabilinde Ankarada | dığından hukuk usulü muhakemele- ve Haydarpaşada İdâre veznelerinden tedarik edebilirler. .... Muhtelif ölçü #letleri kapalı zarla münakasaya konmuştur. Münakasa 29 cylül 930 pazartesi günü saat 15,50da Ankarada | rinci fıkrası mucibince mahkeme di- Übevlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvak- kat teminatlarını aynı günde saat 156 kadar münakasa komisyonu kâtipliğine vermeleri lzımdır. Talipler münukasa şartnamelerini bir lira mukabilinde Anka rada ve Haydarpaşadaki Adare veznelerinden tedarik edebilir. 8 kamantınun 142 inci Oo maddesinin bahyeylediği salâhiyete binsen ilânen tobilgat ieranma karar verilmiş ve mezkür İlâm maddei mezkürenin bi- vanhanesine talik kılınmış olduğu gi- bi kanunu mezkürun 144 üncü mad- desi iücibince mahkmu eleyhin i- linen neşri tarihinin ferdasından mu- teber olmak üzre iki ay zarfında hük mü mmerkre karı tari kanniye m racaat edebileceği riyasetçe karar ve rüiği Hân olman. SEYRİSEFAİN | Merkez Acente, Galata köprü Başında; Beyoğlu 2369 Sine | acentesi; © Sirkeci'de Mühürdar e banı altnda Telefon fs ği Mudanya postası | Idare Ruhtımından saat 9 | da kalkarak Çuma, Çarşambal Mudanya'ya pazar günleri Mu- |! danyaya © uğrayarak o Gem liğe gider ve gelirler. CANKARA) vapuru 11 lül perşembe akşamı Trabzor! İkinci postasına (EGE) 12 eyliii cuma 18'de İskenderiye sür” at postasına Galata Rıhitim dan kalkar. agi İSKENDERİYE | sürat postası | | Eğe m İ İ yapuru cuma I3de Galata rıhtımindan | kalkarak cumartesi sabahı re ve akşamı, İzmirden kak karak pazartesi İskenderiye” yel varacak ve çarşımba İskender) riye'den (o kalkarak © İzmirel uğrayarak Istanbula gelecek Trabzon. ikinci postası L Ankara 1 vapuru 11 Perşembe akşamı Galata mından kalkarık Zonguld İnebolu, Sinop, Samsun, Ün; Fatsa, Ordu, Gireson, Trabzo; Rize Hopa'ya gidecek ve dönü Pazat iskelesile Rize, Ol, Sürüül menc, Trabzon , Polathine Çİ Giresun, Ordu, Fatsa, Samsun, Öİ) Sinop, İnebulu'ya uğrayara) İ gelecektir, Zağn Yalova Pilâj ve kaplıcalsrı içim Cuma postaları T ği Köprüden: İl Li 800 900 (13 19) 200 Yalovadan:. SD SD'SŞD 5 15 18 00 19 00 19 4 Yolcuların bilhassa Plajlar dan azami surette istif; sini temin için sanc(/3, de bir posta yapılmışur. posta köprüden hareki doğru yalova'ya (15,25) varır ve Yalova'dan (104 de kalkarak köprüye (1s: > vd