6 Ekim 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 Ekim 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

HASAN Ecza deposu müstahzaratı Paris, Londra, Roma ve Avrupanın büyük şehirlerinde en böyük mükâfatı ve altın madalya ve nişanları diplomalaria musaddak birinciliği ihraz etmiştir. Hasan kuvvet şurubu Zaafı umumi, kansızlık, romatizma, siraca, kemik sinir, verem, Ademi iktidar, tasallibü şerayin, bek gevşekliği hastalıklarına nafidir, şişesi 60 kuruş. Hasan kolonyası Halis limon çiçeğinden müstahzar bir harikal san'at olup 90 derecedir. Ecnebilerin ve memleketimizin en büyük zevatı Hasan kolonyası istimal etmektedir. 35-60-110 ve 200 kuruşluk şişelerde. Hasan Zeytinyağı Yemeklerde ve tababette ve kara ciğer hastalıkların- da istimâi edilir. Dünyanın en nefis yağıdır. Okkalık şişelerde yüz kuruştur. Büyük tenekelerde 90 Dantos Hasan Diş macunu Dişlere ebedi hayat verir. İnci gibi pa: Çürü- mekten vikaye eder.Ve diş ağrılarını,nezlelerini keser. Hasan sürmesi Gözlere mukavemetsuz bir cazibe ve füsun ika eder, Kadınların hayat arkadaşıdır. 30 kuruştur. Hasan glüten ekmekleri Şeker Hastalıklarına ve diyabetik olanlara istihzar edilmiş nefis ve bilhassa tazeliği hasebile büyük bir rağbet kazanmaktadır. Adedi 25 kuruştur. Has balık yağı Norveçyanım halis Morisa balığının baş mahsulüdür. İçmesi hafif olup mideyi bozmaz kiloluk gayet temiz ve muakkam şişelerde 100 kuruştur. Fayda Hasan Tahta kurusu, sinek, sivrisinek, pire, güve ve sair haşaratı yumurtalarile imha eder. 75 kuruştur. Tekirdağ viliyeli daimi encümeninden: 57-4-82 Eb'adında birinci hamur kâat 80 top 57-82 , « ikinci hamur kâat 80 tp kaplık kâat 1000 tabaka renkli kâat 1000 tabaka küçü zari Davetiye kartvizit Vilâyet matbaası için yukarıda miktarı yazılı kırtasiyerin Mat- baaya teslimi 21 gün müddetle aleni münakasaya konulmuştur. waliplerin yevmü ihale Olan 15-10.030 Çarşamba günü saat onbeş. te Daimi Encümende hazır bulunmaları ilân olunur. Kars vilâyet daimi encümeninen: Yol inşaatında istimal edilmek üzere mübayaa ve imaline Mizum hâsıl olen iki buçuk kiloluk bir tarafı keskin diger tarafı düz olmak üzere bin adet taş kırma çekici yirmi gün müddetle mü- nakasaya vaz'ına karar verilmiştir. Talip olanların münakasa şart damesini almak ve pey sürmek üzcre İhale tarihi olan 13-10 930 pazrtesi günü saat ondörde kadar Kars encümeni daimisine Sıhhat ve içtimai mua- venet vekâletinden: Vekâlet için pazarlıkla seksen ton kok kömürü alınacıkur. Vermeğe talip ,olanlar şartnamesini görmek üzere Ankara'da Sıhhat we İçtimai Muavenet Vekâleti Içtimat Muavenet Umum Müdürlü- güne ve İstanbul'da Sıhhat ve İçtimat Muavenet müdürlüğüne mü- racaat etmeleri. HAVA GAZI şti m Beyoğlu'nda İstiklâl caddesinde 34 numarada bulunan şubemiz 8 teşrinievvel tarihinden itibaren gene ayni cadde üzerinde 101 numa- ralı mağazaya ( Sabık Ford otomobilleri teş- hir mağazası ) naklolunacaktır. Emlâk ve Eytam Bankası İstanbul şubesinden: taksitle satılık arSazi Çırpıcıda 10 ile 30 arasında otuzu mütecaviz bostan ve çayır sekiz takside satılmak üzre müzayedeye konulmuştua İhale 20 Teşrinlevvel 930 pazartesi öaat onalıda yapılacaktır taliplerin ve fazla malâmat #lmak isteyenlerin şubemize müracaatları. Tahlisiye umum mrddüetâğünder: Anadolu tahlisiye mıntakasının Karaburun ve havalisindeki tab- lisiye binalarının bazılarının tamiri ve bazılarının dahi tecdiden inşası mukarrer bulunmasına binsen yirmi gün müddetle ve ka- © palı zarf usulle münakasaya vazedilmiştir. Mezkür binaların iha lesi 12 teşrinievvel 930 pazar günü saat 14 de, İcra kılınacağın- dan taliplerin bu baptaki keşifname ile şeriti fenaiye İistelerini görmek, üzere Galata'da rihum caddesindeki idarci metkeziyeve vi .LİYET OZARTESİ 6 F Devlet Demiryollarıl idaresi ilânatı 269 ton pu:rel ve 18 ton yuvarlak demirin kapalı zarfla mü- nakasası 27 birinci teşrin 030 pazartesi günü saat 16,30 da An- karada devlet demiryolları idaresinde Yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatların aynı günde saat 16 ya kadar komisyon kâtipliğine vermeleri İâzımdır. Talipler mühakası şartnamelerin beşer lira mukabilinde Anka rada ve Ilaydarpaşada idare veznelerinden tedarik edebilirler. ii 1 Teşrinievvel 930 tarihinde icrası mükarrer mektebi talebeleri için lozu kabı münakasası 12 Teşrinievvel Eskişehir aile u olan elbire, kasket, pelerin ve ayak 1930 püzâr günü saat 16 ya Münakasaya iştirak edeceklerin teklif ve teminat mektuplatını aynı günde saat 15,30 « kadar mür-kasa komisyonu ki vermeleri lâzımdır. Kullanılacak kumaş, star, düğme, ayak kaplar için deri, kösele Kasket, pelerin ve kunduraların biçim ve tarzı imalini görmek için Ankaradâ Malzeme dairesine müracaat olunması, Fiatlarda esâs bu numunelerdir. Şartnameler beşer lira mukabilinde Ankarada ve Haydarpaşada idare veznelerinden tedarik olunabilir, ... 3000 ton katran yağının kapal zarfla münakasası 3 ikinci teşrin 1930 pazartesi günü saat 16, 80 da Ankarada Devlet De mir yolları İdaresinde yapılacaktır. Münakâsaya işdrak edeceklerin teklif mektupları ve muvakkat teminatlarını ayni günde sast 16 ya kadar komisyon kâtipliğine vermeleri lâzımdır. ipler münakasa şartnamelerini yirmişer lira mukabilinde An- Hı şada İdare veznelerinden tadarik edebilir! Kal umum mudurluğunden: Evkat umum müdürlüğü teftiş heyetinde münhal bulunan iki müfettiş muavinliğine, rzemurin kanunundaki sair şeraici haiz olmakla beraber yaşları 23 ten az ve 85 ten fazla olmamak üzre Ali bir mektep mezunlarından olup ta iptldsen memuriyete dahil olacaklardan namzet olarak alınacağından talip Olanların 15-10-930 çarşamba günü saat on yediye kadar, bir arzuhal ile Ankarada umum müdürlüğe ve İstanbulda Evkaf müdürlüğüne müracaat etmeleri- Arzuhale Mektep şehadetname veya tasdiknamesi ve nifas kâ- gıdı asıl veyahut musaddak suretlerile memurin kanununun dör. düncü maddesinin B, C, H, V, Z, fıkraları mucibince muktazi vesaikın raptı ve adreslerin açık yazılması lAzimdır. Muavinliklerin asıl maaşı 35 liradır. Teftişte bulundukları vakit Ayrica harcırah ve yevmiye alırlar. Talipler müteaddit olur ve şehadetname dereceleri müsavi bu- luntirsa aralarındı imtihan yapılacağından tasdiknâmelerde Şeha- detname derecesinin tasrih ettirilmesi icap eder. Ye saire numunelerini ve elbise, Kars vilâyetinden: 3/9/1930 da yirmi gün müddetle ve kapalı zari usulile müne kasaya vaz edilip şeralti fenniye ve ehliyeti kanuniyeyi haiz talip zuhur etmemesine binaen yapılan omünakasanın keenlemyekün addile karar verilen 32950 lira 42 kuruş bedelli Ardahan yalnız cam yolunda 23/900 - 23/00 inci kilometreler arasında vaki ayak- ları kârgir döşemesi ahşap ve indelhace beton arme olmak üzre yeniden inşa edilecek Yirmi sekiz adet bir ve iki adet ve bir adet de altı metre açıklığında 32 adet möhlez ve köprüler yeni- den 25-9-930 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle ve kapalı Sri usulile münakasaya iktidarı fenni ve imelisine itimat edilen talipler kabul olunacaktır. Keşifname ve fenni şartnamelerini gör- mek ve fazla maldmat almak ve ehliyet vesikalarını kâyıt ettir. mek üzre ihale gününden sekiz gün evvel Naf'a baş mühendisine müracaat edeceklerdir. Bedeli keşfin yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat ve mıkdarı teahhüdü mübeyyin teklif mektuplarını kanun ve usul dairesinde tanzim ve tarihi ihale olan 16-(0-930 per. şembe günü saat 14 de kadar vilâyet makamını tevdi etmeleri | Erzak ve levazım saire münakasası Yüksek orman mektebi rektorlu- ğundan: Mektebimizin sekiz aylık erzak ve levazımı satresl kapalı zarf wsulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin şartnamelerini görmek üzre ber gün ve münakasaya iştirak ermek içinde yevmi ihale olan 15 teşrinievvel 030 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14,30 da Defterdarlık binası - dahilinde müemesatı Iktsadiye mu- bayaat komisyonuna gelmeleri ilân olunur. PTT. M bevazim ve Mebani mu- driğumden, Posta ve Telgraf merakizi ihtiyacatı için 5,000 kilo sicim ile 100,000 adet tahta etiket ve 6,000 kilo anbalj kâğıdı kapalı zarf usulile münakasaya vazolunmuştur. 16-10-0930 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 te İhalesi Icra olunacağından, taliplerin şartnameyi almak için her gün ve münakasaya iştirak için de yevmi mezkürda muayyen olan saate kadar usulü dairesinde kapatılmış olan zarfların komsiyon riyasetine tevdi eylemeleri. DON Alman Kitaphanesi , Beyoğlu Tünel meydanında 523 RİNİEV VEL Tekirdağ vikyetinde 1930 İpar Yiliyeindn: aç - Örkenez üzerinde yirmi bir tane dokuz bin kırk üç NE seksen iki kuruş bedeli keşifli menfez köprü imalâu sınaiyesi 22 teşrinievvel 1930 o çarşamba günü saat on aluda kapalı zarf usulü ile ihale edilmek üzre münakasaya konulmuştur. Talip olan- lar münakasa şartları ve keşifleri İsparta baş mühendisliğinden alabilecekler ve taliplerin mühendisliklerce musaddak fen memur- larile birlikte olmak ve müzayede ve münakasa ve İhale kananu nun kapalı zarf hakkındaki ahkâm ve usulüne riayet etmeleri ve muktazi dcaret vesikaları teminat vesaiklerile Is; encümenine müracaatları ilin olunur. odası daimi akçeleri ve evrak ve Vilâyetimizin solak Çeşme mevkiin fidanlığına ait 23988 lira 80 ku inşası 1 teşrinievvel 930 çarşami bir binanın » itibaren yirmi gün 47olunmuştur. Talip görmek üzre ber komisyonu mahsur ri ve yevmi 4 7.5 nisbetinde ;ö3. ile komisyona müddetle ve kapah zarf usulile mü olanların plân ve keşif e gün Tekirda ihale olan 20 teşrinievvel 930 pazarı teminat akçesi v. müracaatları ilân olunür. ahut muteber bir Bani Hiç beklenilmediği bir zamanda (o birdenbire zengin olmak ancak Tayyare piyon; 0 bileti m. » Onun in: TAYLARE PİYANGOSU BİLETİNİ ALINIZ. 3 ÜNCÜ KEŞİDE 11 TEŞRİNİ EVVEL 1930 DADIR. Büyük ikramiye 40.000 Liradır Kız ve Erkek - Leyli ve Nehari İstiklâl Lisesi lik, Orta ve Lise kısımlarını muhtevidir. Bütün sınıfları mevcuttur, Kız ve erkek talebe ayr kısımlarda ve ağrı teşkilât "da: bilinde idare edilmektedir. alebe kaydına devam olunmaktadır Talep vukuunda tarifname gönderilir. Şehzadebaşı polis merkezi arkasında Tel: Düirne iüyelinden; Keşan-İpsala yolu silindiraj ameliyatı ihale edilmek üzere ka- pâh zarf usulle münakasaya çıkarılmıştır. 8-10-930 cumârtesi gü- nü ihalesi yapılacağından taliplerin encümeni vilâyete gelmeleri ilin olunur. Perukâr esnafına İstanbul Ticaret Müdürlüğünden: Istanbul perukârlar cemiyetinin Idare heyeti Intihabı 11-10.930 cumartesi günü Sirkeci'de Sucu sokağında Türkiye Hanındeki cemiyet merkezinde yapılacağı ve saat 10 dan 16 ya kadar Intihaba devam edileceği alâkadârana ân olunur. İstanbul ticaret ve sanayi odasından: İstanbul kurtuluş bayramı münasebetile 6 teşrinlevvel 930 pa- zartesi günü odamızın kapalı olduğu ilân olunur. Istanbul Liman Şirketinden: Istanbul'un Kurtuluş gününe “müsedif “ olan bugünkü — pazartesi günü şirketimiz öğleye kadar açıktır. Öğleden sonra kapalı bulu- nacağı ilân olunur. Istanbul ticareti dahiliye gümrüğü müdürlüğünden: İdaremizde, evrak bıfzına mahsus Odada, şartnamesi mucibince yaptırılacak rafların inşaşı pazarlık wuretile mevkii münakasaya kon- muştur. Taliplerin 11-10.930 tarihine müsadif cumartesi günü saat onda mübayaat komisyonuna müracatları. Tütün inhisar: müduriyeti umumiyesinden; Tütün inhisarının İzmir fabrikasi için pazertesi günü icrası ew velce ilân olunan kereste münakasast teşrinievvelin sekizinci çar- şamba günl saat on birde icra edilegeği'ilân olunur. Gihali fırkaları adüelüğumden Fabrikamızda numuneleri görülecek olan hurda kilo olarak tah. minen 4200 kanaveçe, 840 sicim, 1050 tönbeki derisi, 400 tön. beki bezleri 280 tönbeki tiftiği, bir adet demir su deposu bü ayın on beşinci günü saat onda alenen müzayede edileceğinden talip- ein 490 ra pey He fübrkada bulunmaları, SEYRİSEFAİN A Merkez Azmin; C Başında; Beyoğlu Sirkeci'de alunda Tı postası (Mahmut Şevket paşa) İTE Tiniey vel kalkarak Zonguldak, inebolu « Sinop , Samsun Trabzon, dönüşte Sürmene, Hidecek ve Trabzon ş Tirebolu, Giresun, Ordu, Ünye Samsun, Sinop, İnebolu, Zon guldağı uğrayarak i sür'at postası (EGE) vapuru 10 teşrini evel cuma 10da Gal tumundan kalkarak cümartesi sabahı İzmi re varır ve İzmirden saat 12 de kalkarak pazartesi saat 10 da İskenderiye'ye varacak ve çarşamba İskenderiye'den kak karak İzmir'e uğrayarak İstan bnl'a 19 de gelecektir. İSKEDERİYEDEN aktarma PORTSAİT için de Eşya ka bul olunur. ml kğ mz Mersin postası (Çanakkale ) © vapüru 8 Teşrinievvel çarşamba Tide Galata rıhumından kalkarak Çanakkale, İzmir, Küllük; Bod- rum, Rados, Fethiye, Finike, Antalya, Alâlye'ye uğrayarak Mersin'e gidecek ve dönüşte aya İskelelerle beraber Taşu- cu Anamor, Kuşadasına uğra- yacaktr. Andifli ve Kalkan yol ku ve yükü gidiş ve gelişte Fet- hiye'de aktarma suretile alınıp verilir. Çanakkale için yük alınmaz. Ayvalık sür'at postası (Mersin) vapuru 7 teştinlevvel salı 17 de Sirkeci rıhtimından kalkarak Gelibolu Çanakkale Küçükkuyu, Edremit, Burhani- | ye, Ayvalığ'a gidecek vedö lüşte mezkür #skelelerle birlikt Altunoluğ'a uğrayarak gele“ çektir. | BARTIN hattı Lüks Ekspres ki Aydan 52 < Pars teşrinievvel Sirkeci'den hareketle Ereğli, Zon) goldak, Bartın. Kurucaşile ye Ck deye âzlmet ve avdet edecektir Tafsilâr için Sirkeci salonu karşısında Mizan oğlu han No: İ Telefon İstanbul 354 Bartın-İnebolu Postasi HILAL vapuru 6 e Pazartesi günü akşamı Sirkeci rıhtmındif hareketle Ereğli , Zonguldak» Bartın, Cide, İnebolu, Evrengen# İlişi iskelelerine azimet ve aydâf edecektir. Yük ve yolcu içi” Sirkecide yeni handa f nuf rolu acentana müracaat. Tel£ | detnu İstanbul $105 4 BAKTERİYOLOK Dr. İHSAN SAMİ Bakteriyoloji laboratuvaf Umum kan tablilâu, Frengi nok” tal nazarından (Vaserman teamül! kan küreyvatı sayılması, tifo ve 3#£ hastalıkları teşhisi, idrar, balgi t , kazuratve su (tahlilde mikroskobi ile frengi aran” Şİ ması, hususi aşılar İstihzam. Divanyolunda Sultan Mahmv' türbesi No. 189 Telefon İs, 981 ADEMİ İKTİDAF ve bel gevşekliğin!. karşı en milessir deva Servolf haplarıdır. Deposu: İstanbul'8* Sirkecide Al - Riza (o Merk' eczanesidir. Taşaya 150 kuruş post gönderilir. İzmirde İrgetpazarındf Trabzon'da Yeni Ferah eczanele! de bulunur. Mes'ul Mi ye