7 Ekim 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

7 Ekim 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

MİLLİYET SA! TEŞRİNİENV EL m Bir harikai san'at olup “Dantos Hasan diş macunu we DANTOS Diş macunu dişleri 100 sene yaşatır, çürümekten vikaye eder. Dişleri inci gibi beyazlatır. Diş etlerini kuvvetlendirir, kanamaktan meneder ve dişlerin arasında kalan telessühatı ve ufuneti izale eder. Diş ağrılarına, nezlelerin€ mâni olur. Ağızda gayet lâdf bir serinlik ve rayiha birakir. Mikropları imha eder ve ağızdan gelecek her türlü hastalıkların sirayetine mini olur. Avrupada dalma birinciliği alır ve birinciliği diplomalarla musaddaktır büyük mükafat © ihrez eder, Alın imi ve nişanlar almıştır, Hasan Ecza Deposu. Dantos Diş Macunu yerine başka bir marka verilirse almayınız. Çünki DANTOS dünyanın en enfes ve mükemmel diş müstalızaratıdır. 20 kuruşrur. a 6 MA X44 MOZS Çırçırda Hacehasan mahallesinde eski, 428 (900 2204 Ürküderde İhsaniye mahallesinde 945 3481 Çarşıda Keseciler sok “ Emniyet sandığı em- lâk müzayedesi bil 1785 10781 Erenköyünde Sahrayı cedit mahallesinde Etemefendi Kati karar ilânı Borçlunun #smi Merhunavn cins ve nevi ile mevkti ve müştemilde sokağında eski, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 134 mu maralı üç yüz otuz dokuz arşın arsa üzerinde muhte vik beş hane ve dükirân eseri ebniyesi ve iki bin altı yön altmaş bir arşın bahçeyi ve yüz elli arşın arsa üze rinde kâsgir bir katlı ve arkasında birer odayı te :> hiz yüz elli arşın bahçeyi havi iki dükkân tamamı, Madam Katinko Hacıhasan ve yeni Kubbe tekkesi caki, 14 ve yeni, 9 numaralı yet miş aran üzerinde ahşap üç katta biri sandık ve biri küçük ve biri camekânla bölünmüş olmak! üzere altı oda, iki sofa, bir antre, bir sarnıç, bir kuyu! ve yirmi arşım arın Ürerinde bir matbah ve mahallen otuz iki arşın bahçeyi havi tamire muhtaç bir hane - nin tamamı. Faika ve Nasibe Hanımlar #1 1083 10636 Bakırköyünde Kartahtepe mahallesinde aksu mevkiin de seki 3, 5 ve yeni 8 mumaralı iki yüz arşın aran üze rinde man çatı ahşap ili buçuk katin bir sandık ve iki si cihenmüma odası olmak üzere on oda, bir sofa, İki balkon ve odaların birinin içinde gusulhaneyi, bir taş ha, hir matbah, odun ve kömürlük ve sekiz yüz otuz. “Hatice Nazire H. “200 S458 VEB Çırçırda Hacıkülseyin mahallesinde Haydar caddesin - de eski, 6, 26 ve yeni, 40 numaralı altı yüz arşın aron üzerinde kismen öç ve kismen ahşap üç bu çak hatta seltimlik kısmı on yedi oda, bir salon, üç sole, bir mermer antre, bir malta ev altı, iki kömür. Mik, kenbve ocağı, bir sarnıç harem kısmı, on bir oda, samekınla bölünmüş iki salon, üç kiler, bir taşlık, bir tulumba, bir mutfak, bir hamam, ev altı ve bin do- huz yüz arşın bahçeyi havi bir konağın tamamı. İsmail Halekı ve Mehmet Tevfik Beyler 380 1820 3142 Kasımpaşada Camiikebir mahallesinde Odalariçi s0- hağında eski, 16, 16 mükerrer ve yeni 14, 16 numara hı doksan beş arşın arın üezrinde ahşap İkişer bu - gök katta biri üç oda, ili sofa, bir çimento taşlık, bir mutfak, bir kömürlük, bir tulumba, diğeri, 16 numa Msı, dört oda, iki sofa, bir çimento taşlık, bir mutfak, bir kömürlük, bir tulumba, bir müşterek kuyu ve kırk arşm bahçeyi havi iki hanenin tamamı. Fatma ve Hüsniye H. lar 388 10080 (2719 Şehzadebaşında Kalenderhane mahallesinde Kalen - 'derhane camii sokağında eski 8 ve yeni, 10 numaralı! boş yüz arşın arsa üzerinde ahşap üç katta on altı oda, dört sofa dört salon, iki kiler, bir mutfak, bir taşlık, bir taş havlu, bir kuyu, bir kurmalı hamam ve bahçe de il argın arsa üzerinde bir mutfak ve bin elli arşın bahçeyi ve derununa cari nısıf masura mailezizi ha- vi bir konağın tamamı. Şükriye ve Emine Şevkiye Hanımlarla Mail Kalfa © MSB 1a305 O 2076 Galatada Bereketzade mahallesinde Hacımli soka - ğında eski 2, 2 mükerrer 4, 4 mükerrer ve yeni, 2 ilâ 8 numaralı yüzyetmiş arşın arsa üzerinde kârgir beş katta ve dört daireden ibaret olap her daire dört oda, bir mutfak, bir helâ ve koridoru ve ayrıca bod- ram katında dört kömürlük ve üstünde camekân ve şamaşırhane ve altında üç dükkân: havi mükemmeli bir apartımanın tamamı, Ali Riza Bey Ihsaniye soka - #md. eski 21 ve yeni 83 numaralı yüz seksen arşın ar- «e üzrinde ahşap iki katta biri sandık odan olmak e. ait: oda, bir taşlık, bir mutfak ve yüz altmış'ar. şen bahçey havi harap bir hanenin tamamı. Ali Mithat! Efendi ile Fatma Hacer Emine Şüleriye, Ayşe Namiye ve Münevver Hanımlar yirmi bir arşın arsa üzerinde kârgir bir katta bir dük kânın tamamı. Münire Hanım Fatihte Sarıgüzelde İskenderpaşa mahallesinde eski, ni 10 mumaralı yüz arşın arsa üzerinde kkârgir iki kat- tu biri sandık odası olmak üzere beş oda, iki sofa bir mutbah bir kuyu ve kark sekiz arşın bahçeyi ve altında bodrumu havi bir hanenin tamamı, Fatma Sabire Hanım ve Kemal Bey Hatapkapısında Hocahamza mahallesinde Şeyhis- limkapısı caddesinde eski 4, 1 ve yeni 6, 8 1 numaralı iki yüz elli arşın arsa üzerinde ahşap üç katta beşi s0 fn üzerinde bölünmek suretile ayrılmış olmak üzere on dokuz oda, bir mermer avlu, ilki methal, iki kö - mürlük altında mahzenive altmış arşm arsa üzerinde) iki oda, ve elli arşın arsa üzerinde mutfak ve üstün de bir odu ve bahçede kuyu ve üç yüz doksan arşin bahçeyi havi muhtacı tamir bir hanenin tamamı, Yahya Efendi 3707 Haydarpaşada Rasimpaşa mahallesinde eski Haydar paşa ve yeni Ötonefendi sokağında eski, 46, 46 mii. kerrer ve yeni 77, 79 numaralı yüz on arşın arsa üze rinde ahşap üç katta beş oda bir sofa, bir matbah bir kömürmük biri küçük olmak üzere iki taşlık ve otuz arşın bahçeyi havi yeni bir hanenin tamamı. Fatma Huriye H. 20 alime Kapat maal mda seki ve yeni 2 numaralı! | Şakirefendi ve yeni Doğnekci sokağında eski 2 ve ye) 146 © 1646 mM 4 1955 5145 4023 Doğancılar $ Faküle 10 Kadıköy 15 Sakızağacı o $ Bağlarbaşı 10 Bulgurlu o 15 Nuhkuyusu 18 OK / 557570 kilo akçelerile ber kadar Le Adet 10 “ Nevi Çuval s İstanbul Belediyesinden: tarifesi şekli «ride tadil edilmiştir. İlân olunur. Üsküdar Doğan Faküile (X) Karacaahmet Bağlarbaşı tarikiyle gidilerse Istanbul Belediyesinden: arpa için 233 SNN ATC DKS 17 ğında eski ve yeni 11, 11 numaralı seksen altı argın arsa üzerinde kârgir üç katta altı oda, biri ufak ol - mak üzere iki sofa, bir mutfak, bir taşlık, odun ve kömürlük ve altında bodrumu ve yirmi dört arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Zübeyde ve Meli ba Hanımlarla Seyfi Efendi 4006 Erenköyünde Merdivenköy mahallesinde çeşme 50 - kağında eski 1, 6 ve yeni 1 numaralı yüz yirmi altr arşın arsa üzerinde ahşap ili katta biri sandık odası olmak üzere beş oda bir sofa, bir guswlhane ve yirmi yedi arşın arsa üzerinde ahşap bir katla eski bir saman lığı, 26 arşın arsa üzerinde harap bir mutfağı, bin altı yüz yirmi bir arşm bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Cemile H. ve Mehmet ve Halkı Zihni Beyler 4008 Çarşıyıkebirde Fesçiler mahallesinde Fesçiler cadde- sinde eski ve yeni 56 numaralı ön üç arşım arsa Üze- rinde kârgür bir dükkünm maf hissesi. Hatice H. Nuruosmaniye caddesi ve yeri, Nuruosmaniye cadde si kapısında eski, 68, 70, 94, 96, 98 ve yeni, 108, 110, 86, 6 numaralı seksen arşın arsa üzerinde kârgir birer kalta ve 108 numaradan maadasında ahşap birer oda ve 86 numaralısının arkasında ve yetmiş arşm arsa üzerinde ahşap bir kısmı ve yüz elli yedi arşın bah- geyi havi dört dükkünm tamamı. Münire Hanım Balatta Hacı İsa mahallesinde Hafaflar sokağında es ki 38. ve; yeni, 33 mumarah On yedi arşın arsa üzerinde kârgir bir katta bir dülkânm tamamı, Elyesfarnahom Efendi Yukarda cins ve nevile mevki ve müştemilit: yazılı emlâk hizalarında gösterilen bedellerle talipleri üezrinde olup 11 teşrinievvel 930 tarihine mü sadif cumartesi günü saat ikiden İtibaren müzayedeye mübaşeret oluna - vak (Muhammen İsiymetlerini)) geçtiği takdirde kat'i kararlarının çekil mesi mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür günde saat dörde kadar sandık idaresine müracaat eylemeleri ve saat dörtten sonra vuku bu- lacak müracaatların kabul edilmiyeceği ve mezkür cmlâke evvelce talip olanların kat'i karar esnasında hazır bulunmadıkları ve başka talip zühur eylediği takdirde evvelki taliplerin müzayededen çekilmiş addolunacakları Küzumu ilâm olunur. ISTANBUL BELEDİYESİ iLÂNLARI Üsküdarda işleyen “otobüslere ait ücret Kadı Sakız Bağlar Bulgurlu Nubku cılar köy zağacı başı yüsu Üsküdar o 5 10 1S : 15 15 o s5 (0 10 18 90 10 5 O 10 15 10 XX 10 10 Vo 1 16 0 5 15 IOX - ISXX20 0.5... 10 10 15 a, ok 0 5 2 20 2 10 10 o 15 10 10 15: 10 İğis 16 o Yirmi “kuruştur. hmet B. Başı tarikile 20 kuruştur. pre Pazarlıkla arpa saman Lüzumu olan 5Yü; nan pazarlıkla san alınacakur. Talip olanların 38 lira ve saman için 1150) mıkdarında teminat aber İl teştinlevvel cumartesi günü - saat on beşe kilo arpa ile m müdürlüğüne gelmeleri, Galata ithalat gümrüğü müdür- lüğünden: Marka Num SB. 12045. BC 544546 BM 124 HE 187 CA 26 — i4 Masuralık çubuk EB 3 15 Kâzip telli meşin terlik PG 45 90 bonat dö şe PG 1423 90 Tâlk BS 109780 200 Karbonat dö şe 00 Si (78 Yünlü Kasket 27 Yangın söndürücü Aleti 139 Sülfanı dö zenk 33 Manşazi kakine arbonat dö manyazi k kordele alı sabun 100 Karbonat dö şe 1800 Maden suyu H 1:30 1988 Soda AZ 2 3 Esans 2.500 Suufür dö boryan 9 İpekli yünlü mensucat 9 Yün mensucat Kilo 63 O Öyjizen 92 Fermejüp 1450 Sebze konservesi 40 Yazrikâğıdı 43 İp 24800 o 65 NH : DK 68 Rihtüm antreposunda bulunan balâda yazılı eşya 2-10-930 ta- #ihinden itibaren 20 gür müddetle müzayedeye konulmuş olmakla veli lerin sere komisyo ları. 4, Mürs“ Mahmutpaşada Mahmutpaşayı veli mahallesinde eski, | Hiç beklenilmediğ zamanda i bir birdenbire zengin olmak ancak Tayyar Piyongo bileti almakla kabildir. Onun Için: TAYYARE BİLETİNİ PALANGOSI ALINIZ. 3 ÜNCÜ KEŞİDE 11 'TEŞRİN EVVEL 1930 DADIR. Büyük i 40.000 Istanbul İkinci Ticaret Mahkeme sinden: Müflis Kasap zade Emin Beyin be delini sekiz müsavi taksitte ödemek üzere ilk taksitini vererek emvali metruke müdiriyetinden altmış bin beş yüz liraya 27 Şubat 1926 tarihin: de satın aldığı icereteynli Evkaftan olmasına mebni 10 Mart 1927 tarihin 'de Evkafa devrolduğu anlaşılan Re- yoğlunda İstiklâl caddesinde kâin 197, 197, 197 — 1 numaralarla mü: rakkam ve arka taralından hava 60- kağında dahi sekiz numara tahtında metbali olan ve İstiklâl caddesi üze- rinde iki ufak dükkânr müştemil z€- min katı elyevm marangoz imalâtha- nesi olarak kullanılır. Mermer methali ve merdivenle kıs men zeminden biraz yüksek bir sa- lon ve aralığı ve arka taraita üstü camekânlı geniş mahalli ve hava 80- kağında bir katlı ayrı bir odak kıs mı bulunan ve birinci katta buzlu! camlı bölme İle ayrılmış müstakil ve koridor üzerinde abdestane ve san- dık odasını ve taş aralık ve ön ve âr- ka tarafta iki büyük odadan müteşek kil bir dairesi keza ikinci katta ayı taksimatta ikinci bir dairesi yine güncü katta ayni şekilde ve ön ve ar ka taraflarda ilişer odayı ve bir he.) lâ ve bir mutfağı ve en üst dördüncü katında da bif oda ve taş döşeli bir taraçayı ve her fında elektrik tenviratı ve terkos su yu tesisatını havi ve bir zemin ve dört kat ki ceman beş katir kâj muhkem bir bap apartman 27 Teşı nievvel 1930 tarihine müsadif Pazar tesi günü saat 14 te ikinci suretile satılığa bedel verenin üstünde bırakılması ka cam örtülü tara arttırma! sarılmış ve en çok rarlaştırılmış ve bu bapta tanzim €- dilen satış şartnamesi ve tafsilâte sa“ iresini dahi 5 Teşrinievvel 1930 tari“ hine müsadil Pazar gününden itiba- ren mahkeme kalemindeki dosyasın- da müşterilerin enzarı tetkikine zolunmuş olmakla peşin para ile ve yanına mukasseten mezkör dükkân- ları ve apartmanı satıp almak istiyen olan (45,000) liranın yüzde onu nisbetin- de pek akçesini müstashiben muay- yen gür ve saatlerde ikinci lerin kiymetli muhammenesi ticaret mahkemesinde müteşekkil da- resine müracaat eylemeleri ilân olu- nur, Karadeniz postası Eurkiye çe Teşrinievvel > günü Sast Perşembe #»i, & Sirkeci rıhumından . hareketle ( Zonguldak, İnebolu, Gerge, Samsun, Ordu, Giresun, Gö- rele, Büyük liman, Trabzon, Sürmene, Rize, Mapavri, Pazar, Hopa)jya azimet ve ayni iskele- lerle Ünye ve Fatsaya uğrayarak avdet edecektir. Yük ve yoleu için mahalli müracaat Sirkeci salonu karşı sında Mizan Oğlu Han No: 9 Telefon Istanbul 354 Istanbul Ikinci ücaret mahkeme- emece İflâsına karar çosun sıra defteri tanzim edilerek mahkeme kalemine tevdi edildiğin- den alâkadaranın o müracaatları ve alacaklıların son içtima 111-080 cumartesi günü icra edileceğinden bütün alacaklıların” yevmi mezkürdu sast ondört Tetanbul asliye ikinci "Ticaret mahkemesine müracaatları kramiye Liradır İkinci Ticaret Mahkemesinden: İlâsına karar verilen Osman Paşa zade Abdülkadir Beye ait olup lığa karar verilen Kâğıthane karye- sinde Osman Paşa çiftliği namile marul ve hissesi (4500) liraya takdir! edilen Ayazma sokağında 1, 27, 28 nümatalı kâgir ahır ve sâmanlık ve tarla ve meranın üç hisse itibarile bir bisesi satışa konmuştur. Küğrhane karyesindeki Osman pa $a çiftliği namile maruf çiftliğin kayi den hududu: — Mustafa Efendi bilâ hare Aziz Ağaya firağ edilen hane ile Fatma ve Seher Hanımlar ve Tev fik Ağa ve Tahir Efendi haneleri ve bahçeleri ve tepeden Bürgaz tariki ve bahçe duvarından ceviz ağacına kadar ve andan Kızıl bayırmdan dik yukarı boğaz tariki ile ve andan dik aşağı Baruthane dibinden dik yuka- yı üç yol ağzı ve Küğıtane karyesine gidecek yolca dik aşağı derununda mandıra karşısında kuyuya kadı İettahmin üç bin sekiz yüz yetmiş beş dönüm mikdarında arazi dahilin de tahminen dört yüz elli terbiinde bir kattân ibaret Ki kâgir mandıra ile İttisalinde tah- minen yüz İirk arşın terbiinde tahta nisi kâgir feykanisi ahşap iki katlı harap zemini toprak bir ahir üstünde ulak bir sofa dört odayı havi mekân yeridir. Çiftlik arazisinden tahminen otuz altr dönüm arazi menafii umumiye! namına meclisi umumi belediye kara rile terköz suyu kumpanyası tarafın. dün istimlâk olunarak tasfiye havuz-| lari inşâ edilmiş olduğu görülen mez kür arazi tahminen bin beş yüz dö- nüm kadar: mezru ve hemen bin dö- nüm kadarı kabili ser olup aksamı #airesi Tepedere ve vadiden “ibaret olup açılmamış mer'a halinde arazi ol duğu ve bir kısmında sahibi senedin) muvafakatile karye ahalisi tarafın. dan zer edilmekte olduğu ahlaşılan wi çiflikte Kalkandelenli Üzeyir A ğanın üç sene müddetle ve seneyi dört yüz lira icarla konturatlı oldu- ğu ve bedeli icarını delaten verdiğini kendisi burada olmayıp Bandırmaya koyun götürdüğünden konturatoyu ibraz edemiyeceğini biraderi “Mecit Ağa dermeyan etmiştir. Meskür çiftlik hissedi 10 Teşrinisü| ni 1930 tarihine müsadif Pazartesi) günü ve müteakip üç günde saat 14! ten 16 ya kadar açık arttrma sure-| tile satışa çıkarılmış ve &n çok bedel verenin üstüne bırakılması kararlaş- tarılmış ve bu bapta tanzim edilen satış gertnamesi ve tafailâtt saireyi, anlamak istiyenlerin 15 Teşrinlevvel 930 dan itibaren mahkeme kaleminde hi dosyasında müşterilerin tetkikine arzolunmuş olduğundan talip olanla rım kıymeti muhammenelerinin yüz. de üçü nisbetinde pey akçesile bere. bet muayyen gün ve saatlerde İkinci Ticaret Mahkemesinde müteşekkil if lâs idaresine müracast eylemeleri i- ân olunur Devredilecek ihtira beratı Elektrik kuyvei indissiyelerinin tanzimi için tertibat, hakkındaki icat için Sinai midürişei vmümiyesin- den istihsal edilmiş olan 15 Teşrin: evvel 1998 tarih ve G08 numaralı ihıira beratı hakkında bu kere başka” sına İorağ veyahut icara verileceğin- den mezkür ihtirayı satın almak ve yahut İstcar etmek arzosunda bul- nan zevatın İstanbul Yeni postahane sarkasında Aşır efendi külküph. caddesinde Tütkiye “Hanıtın 18-29 numaralarında kâin vekili HANRI WALTER İSTOK elendiye müra- ast meleri Hn elisa —| | SE YRİSEF NİNİ Serez Azem Gama köprü Başında; Beyoğlu 2362 Şule Acentesi; Sirkeci'de Mühürdür gi zâde har alındı fon 240 Ayvalık 'sür'at postasi (Mersin) vapuru 7 teşrinievwdi salı 17 de Sirkeci rihtumıtda kalkarak Gelibolu Çanakkale Küçükkuyu, Edremit, Burhani ye, Ayvalığa gidecek ve dü nüşte mezkür iskelelei birlikte Altunoluğ'a uğrayarak © gele cektir. Mersin postası makkale ) “vapuru 8 Teşrinievvel çarşimba “(de salata rıhtımından “Kalkarak Çanakkale, İzmir, Küllük, Bod- rum, Rados, Fethiye, Finike, pl Antalya, Alâlye'ye uğrayarak Mersin'e gidecek ve dönüşte ayar iskelelerle. beraber Taşu- cu Anamor, Kuşadasına uğra- yacaktir. Andifti ve Kalkan yol cw ve yükü gidiş ve gelişte Fet hiye'de aktarma suretile alınıp i 'anakkale için yük ei İSKENDERİYE FE) sürat postası (EGE) vapuru 10 teşrini evel cuma !Oda Galata rıhtımından kalkarak curnartesi sabahı İzmi re varır ve İzmirden saat 12 de kalkarak pazartesi da İskenderiye'ye çarşamba İskenderiye'den kal karak İzmir'e uğrayarak İstan bul'a 12 de gelecektir. İSKEDERİYEDEN aktarma PORTSAİT için de Eşya ka- bul olunu! Trabzon ikinci postası (Reşitpaşal vapuru 9 teşrinievel Perşembe akşamı Galata rıhtı mından kalkarak (İnebolu, Samsun, Ünye Fatsa, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize Hopa ya gidecek - dönüşte Pazar iskelesile Rize, OL, Trabzon , Polathane, - Giresun, . Ordu, Fatsa, o Samsun, İnebolu'ya uğrayarak gelecektir, DOÇE LEVANT LINIYE Hamburg, Brom, Anvers | stanbul ve Bahri Siyah art sında azimet ve avdst muntül am postası: Hamburg, Bremi, Stetin, Anvers ve Hotordam dan limanımıza muvaseleti beklenen vapurlar ; Tinos vapuru İlmanımızda imbros O, © teşrinevvele doğru Derinde , 18 o, Ni Tommer J8 | ” —-— Burgaz, Varna, Köstence, Kulan ve İbreli için Ilmanımızdan irekst edecek vapurları Tinos vapuru Timanımızda Derindie |, 13-16 teştinievvelde tamilde Noplia vapuru 17-19 teşrinevveldef tahmilde Hamburg, Brem, Anveri, Roterdar ve Dançig için yakında Imanımız- dan hareket edecek vapurlar: Osse vapuru 6-7 teşrinieyyelde tahinilde Seyma vaporu #5 velde tahmilde Samos vapuru ©-10 teşrinev welde tahmilde Yakında Rodos, Anvers, Nö terdam ve Hamburg İimenleri için hareket edecek vapurlar, vaporu 16-17 teşrinlevvelde teşriney afs'a için Galatalı Ovakimyan İlanındı kâiw mumi acenleliğine müracat Telefon > İtevroğian Sal 553 es'ul Müdür: Burkan