23 Ekim 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

23 Ekim 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

MTRREREERE p MİLLİYET — Üyee | Roketler “Yeni tahrir Vapur kazalarına Arap kadri Musakkafat tahriri hazırlıkları bitti Tahrir, Fatih mıntake- sından başlıyacak Ye Yeni musakkafat tahriri bütün hazırlıklar bitmiştir. kmda ve birinci olarak (o Fatih mntakasından başlıyacaktır. Tahririn bu seneden muto- ber olması kabil olamıyacaktır. Fakat Fatih mıntakası biter ve Vilâyet te muteber olmasını ilân ederse tatbik edilecektir. Devlet bankası hisseleri , Merkez Cümhuriyet Bankası hisse senetlerini almak için me murlar da kaydolunmağa başla- diğ mışlardır. Metruk emlâk İtilâfname mucibince Rum- lara iadesi lâzım gelen bazı met Fuk emlâkin dosyalarınm tetki- kine başlanmıştır. Cümhuriyet bayramı programı Cümhuriyet Bayramı proğra mu heniz kat'i şeklini almamış- *tir. Bugünlerde ikmal olunacak- tar. Dersiam maaşları Yeni tekaüt kanununun bir maddesinden dolayı dersiam ef. diler beş aydanberi maaş alama maktadırlar. Ekserisi ihtiyar ve tekajit yaşını geçmiş olan dersi- &m Ef, ler Başvekil İsmet Paşa ile Maliye Vekâletine telgrafla müracaat etmişlerdir. Bu zevat telgraflarında ma- âşlarının kaydi hayat şartile mu hassas olduğunu, tekaüde sev- klerinin mağduriyetlerini mucip olacağını ve temadii mağduri- yetlerine meydan verilmemesi- Mi rica etmişlerdir. Dersiam efen diler ricalarının isaf olunacağın dan emin bulunuyorlar. Kaza mal müdürleri Nefreni teşkilât dolayısile kaza Mal müdürlerinin tayinine e Ni edilmektedir. Yeni mal p lerinden Fatih kazası mal dürü İbrahim Hakkı Bey ye- Ni başlamıştır. “italcada da kazandık Malalcada yapılan © umumi İt intihabında da C. Halk X namzedi kazanmıştır. — Sabık Irak sefiri hükümetinin sabık An- sefiri olup mezunen Berlin bulunan Rauf Bey diin şehri gelmiştir, aşi Bey hükümeti tarafm- * tir. Mumaileyh © mahalli | haiyetine gitmek üzere Ira- İ reket etmeden evvel Anka İ ti, Bidecek, hükümet İ “e vedalaşacaktır. İsveç sefiri €ni İsveç sefiri M. Heides- li akşam Ankaraya hare - ektir. Ühürler tetkik ediliyor li ricali- İye müfettişi umumilerin ia, Nâzım Ragıp B.in Zat ma ii Muhasebeciliğinde vuku Ki, sülistimal hakkında tah- Wi, € Ve tetkikatta bulunduğu e zmıştak. Haber aldığımıza İşi Simdiye kadar mahalle he- ihtiyariyeleri tarafmdan Mngdaşları muhasebeciliğine Se efilen ilmühaberlerde mev Mühürler heyeti ihtiyariye- Üy Sit olup olmadığını tetkik i Na, tün bunların ve imzaları- Ü,Bönderilmesi için her tara- İt e lamim gönderilmiştir. He i gtiyariyeler mührü resmi- İkyile imzalarını öndermeğ yi Bi eğe Amuşlardır. a, Radyo temsilleri ka irketi radyo programını Klee at vermiştir, i. Darüttalim heyetinin pazar- Ni radyoda konserler verme Din etmyiştir. ide yakında radyoda *re başlıyacaktır . karşı tedbirler e Kazazede gemilere 250 metroya kadar ip atılacak Tahlisiye umumi müdürlüğü son sistem tahlisiye vesaitinden olmak üzere roket atan el taban caları mübayaa edecektir. Bu tabancalar Şermobi markalıdır. Kambiyo kanunu dolayısile teehhür eden bu tabancaların mübayaası için vekâletten mezu niyet gelmiştir. Bu tabancalar gayet fenni oi- hazı havi olup 250 metreye en- daht edilebilmektedir, Atılan ro ketin ucuna merbut bir ip kaze- zede olan gemiye kadar gide- rek kurtarılması temin edilmek tedir. Bir kaç gün evvel Kızkulesi önünde karaya oturmuş olan Yunan bandıralı vapurun atlat- tığı tehlike dolayısile | ticareti bahriye müdüriyeti ecnebi va- pur acentalarma tebligat yapa - rak liman hududu haricinde da- hi olsa kılavuz almalarmı ihtar içli Limanı tanimiyan bu kabil kaptanlarm uğradıkları kazalar müteaddittir, Gemiciler kılavuzluk için a- Iman 50—70 lira ücretten çekin mektedirler. Filvaki liman hu- dutları haricinde klavuz almak Lozan muahedesi mucibince ih- tiyaridir. Son zamanlarda limanımıza gelip giden vauurların adedi art miştir. Ticareti bahriye müdürü Zeki B, bu hususta bir muharri- rimize demiştir ici; — Akdenizden gelen birçok vapurlar Rusya ve Romanyada külliyetli buğday işi bulmuşlar - dar. Bunun için limanımıza tran sit suretile gelen gemiler (o çok fazlalaşmıştır. En çok gelen İn- giliz ve Yunan bandıralı şilep- erdil Bina tamir edildi İstanbul Zat işleri muhasebe ciliği binası harap bir halde ol duğu cihetle geçen sene kısmen tamir edilebilmiş, tamiratın di- ger kısmı bu seneye kalmıştı. Tahran sefirliğine tayin e- | Vekâletçe yeni tahsisat verildi- ği cihetle binanın dışı sıvanmış, maaş tevzi mahalli de yeni bir şekle konmuştur. Kira ile bazı binalarda bulu- nan Maliye tahsil şubeleri bura ya nakledilecektir, Tamirat bir kaç güne kadar ikmal edilecek- tir, Kadıköy hali Kadıköy itfaiyesine tahsis e- dilecektir. Halin bir kısmı itfa iyeye tahsisinden sonra, diğer kısmı kiraya verilecektir. Bu kısma Kadıköyün muhte- lif semtlerinde bulunan sulh mahkemesi polis karakolu, pos ta şubeleri, noterlik gibi mü. seselerin yerletirilmesi düşüni lüyor. Bu maksatla bina içinde bazı tadilât yapılacaktır. Seyrisefainin 931 senesi bütçesi Seyrisetain 1931 bütçesi tan- zim edilerek Ankaraya gönderil İmiştir. Yeni bütçede hiç bir te-| beddülât yoktur. Yeniden vapur jalınması da mutasavver “değil- dir. Siyamlı prens şehrimizde Şehrimizde bulunan Siyam prensi Aditya Abhakara ile refi kası dün şehrin muhtelif yerle- rini ziyaret etmişlerdir. Prens daha bir kaç gün şehrimizde ka lacaktir, Hahambaşı hasta Hahambaşı Becerano efendi- nin ahvali sıhhiyesinde mühim bir tebeddül yoktur. Mumaile- yh şeker hastalığından müzta- riptir Becerano efenili ziyaretçi- leri kabul edememektedir. Ocakta bir konferans İstanbul etibba odası reisi Tevfik! Salim Paşa tarafından etibba odaları teşkilâtı etralında ayın soramcu cu) ma günü Türk ocağında bir konfe.! rans verilecektir, i s|B. ile mecmua sahibi Yangın yerinde Ar- tini nasıl öldürdü Şahit Hüseyin cinayeti nasıl anlatıyor Dün Ağırossa mahkemesin- de, Lâlelide Çukurçeşmede Sai- ime isminde bir kadınm çantasını gasp ve Artini öldürmekle maz nun Arap Kadrinin muhakeme- sine bakıldı. Katil Arap Kadri, 1 Ağustos gecesi Lâlelideki yan gın yerinden geçerken Saime- nin çantasını kapmış ve kaçma- ğa başlamış. Tam bu sırada Ar- Ün meydana çıkarak Arap Ka- dri'yi önlemiş. Arap Kadri ile aralarında bir boğuşma olmuş- tur, Kadri kendisini yakalamak istiyen Artini bıçakla cerh ve katletmiştir. Arap Kadri, dün cereyan eden muhakemesinde, yangın yerinden geçmekte iken Artin ismindeki şahsm büyük bir kama ile önüne çıktığını ve kendisini müdafaa mecburiyetin de kaldığını söylemiştir. Şahit olarak celp olunan Hü- seyin şöyle ifadede bulundu: “— Ben apartımanın arkasın- da harç yapıyordum. Sonradan Kadri olduğunu öğrendiğim bir adam arkadan, Artin önden yü- rüyordu. Artin hızlı hızlı yürür ken söl elile karnını tutuyordu. Arap Kadri'nin elinde kara- saplı büyük bir kama vardı. Tramvay yolundan aşağı in- diler, Başka bir şey görmedim.” Neticede Saime hanımın şa- hit olarak celbi için muhakeme 3 Kânunuevvele talik olundu. Bağlarbaşı cinayeti Bağlar başında bakkal Teo - fan'ı öldürmekle maznun olarak muhakeme neticesinde 10 sene hapse mahküm olunan Arslan ım temyizce nakzolunan davası- na dün de devam olundu. Tem- yiz mahkemesinin, hükmü boz- arken vak'a mahallinde keşif ya pılması ve maznunla müteveffa nın vaktile Ticaret mahkemesin de cereyan eden dava dosyasının tetkiki icap ettiği hakkında ser- dettiği mütalcası üzerine vak'a mahallinde keşif yapılmıştır. Müddei vekili bu keşfin nok- san yapıldığını, dalia bazı şahit lerin istimamı istedi. Maznun vekilleri keşfin lâ- yıkı veçhile yapıldığını ileri sü- rerek yeniden şahit dinlenilme - sinin lüzumsuz olduğunu söyle diler. Neticede, bu hususta bir karar verilmek üzere muhake - me talik olundu. Savulun geliyoruml!.. Resimliay da neşredilen “Sa vulun geliyorum!” yazısından dolayı Ağırcezaca ikişer ay hap se mahküm olan mezkür met- muanm müdiri mes'ulü Behçet imtiyazı Sabiha Zekeriya H. hakkındaki hüküm, temyiz tarafından nakz olunmuştu. Dün nakzen devam olunan muhakemede mezkür yazı, efkâ fı umumiyeyi tehyiç veya devle tin şahsiyeti maneviyesini tah - kir mahiyetinde görülmediğin- den beraet karar verilmiştir. 900 lira ne oldu? Dün Ağırcezada, istikrazı dahili tahvilâtı Ankaraya gön - derilirken kullandan sandıklar- da 900 lira kadar bir parayı ih - tilâs etmekle maznun İstanbul Vilâyeti veznedarı Eşref, Defter darlık muhasebe müdiri Hamdi, muhasebe müdiri Galip, mümey yiz Raşit, mümeyyiz Nezat B. lerin muhakemesine başlanılmış tır. Maznunlar, iddia olunan cü- rümlerinin vaki olmadığını sö - ylediler. Muhakeme bazı şahitle rin celbi için başka bir güne br- Takıldı, Marsilya muvaredatı Akdemcc vazedilmiş olan Muayenci Tıbbiye'ye ilâveten Marsilya muvaredatını İtlâfı far tedbiri dahi konulmustur. Tebligat İntihap edilen zeva- tın mazbataları Bu akşama kadar tebliğ edilmiş olacak İntihap encilmenleri tarafın- dan hazırlanmakta olan (şehir meclisi azalarma ait mazbatalar ikmal ile kısımı azamma intihap ları resmen bildirilmiştir. Bu hu sustaki tebligat bu akşama ka- dar ikmal edilmiş bulunacaktir. Fazla süratle giden şoförler Bon günlerde 20 kilometro- dan fazla suratle giden şoförler çoğalmıştır. Binacnaleyh © alâkadarlara tebliğat yapılarak bu işin yal nız belediye zabıta mefnurları- na bırakılmıyarak bütün zabrta| memurlarının bu mesele ile alâ kadar olmaları ve fazla sür'atle gittiği görülen otomobil şoför- leri hakkında derhal zabıt vara kası tanzim edilmesi bildirilmiş tir. Maili inhidam hanlar İstanbul belödiyesi Yeşildi- rek ve Mahmutpaşa cihetlerin- deki eski kârgir hanlardan mai-| li inhidam olanları yıktırhağa başlamıştır. Bunlardan yıkılmıya lüzum göstermiyenlerin de tehlikeleri nini izalesi için tamir edilmels- ri sahiplerine tebliğ edilmiştir. Tamir ettirilerek tehlikeleri izale edilmiyen hanlar da hed- medilecektir. Viyanada toplanacak kongre Beynelmilel Rotary klüp teş kilâtı tarafından «önümüzdeki haziranın 22 sinde > Viyanada bir kongre yapılacaktır. Hükümet aleyhindeki dava Dün Muhtelit Türk - İtalyan mahkemesinde Galerini tarafın dan Hükümetimiz aleyhine açı- lan davaya bakılmıştır. Davacı Topanede istimlâk edilmiş olan iki gayri menkulün bedelini ta- lep etmektedir. Tarafımızdan bunun bir istimlâk işi olduğu ve evvelce bunup hakkında Türk mahkemesi tarafından verilmiş bir karar bulunduğu ileri sürüle rek mahkemenin bu davaya bak mağa salâhiyeti olmadığı iddia edilmiştir, Karar tefhim edil- mek üzere muhakeme talik olun muştur, Bugün Türk - Yunan mahkemesinde yedi dava rliyet edilecektir. Türkiyede 250 mil- yon ton petrol var Bu serveti işletirsek ihra- cat ta yapabileceğiz Memleketimizde yapılmakta olan peel taharriyatı yeni, yeni metice- ve Memleketimizde muhteMf mıntaka larda lânkal 250 milyon ton derhal is fade edilebilecek petrol bulunduğu tespit edilmiştir. Bunun kıymeti lâa. kal 10 milyar Uradır. Türkiyede petrol istihsalâtı başla- takdirde memleketimizden sene- vi 75,000 ton petrol ihracı kabil ols bilecektir. Bu yüzden memleketimize senevi 10 milyon lira raddesinde bir servet girecektir. Memleketimizde külliyetji miktarda petrol bulunduğu muhakkak ise de toprağın altında gö mülü bulunan bu serveti meydana çi- karmak için sondaj yapmak lâzım gel mektedir. Her sondaj için 100-400 bin lira sarfetmek lâzımdır. Sanayi birliği Sanayi birliği heyeti umumiyesi önümüzdeki pazar günü bir içtima yaparak muamele vergisi meselesini görüşecektir . Balya Karaaydın şir- keti kadrosunu indirdi Aldığımız malümata nazaran Bal- ya Kara Aydın maden şirketi; memur ve amelesi arasında tasfiye yapmış, kadrosunu haddr asgariye indirmiş ir. Son defa şirket 120 mühendis ve memurla 2000 amelenin vazifesine ni hayet vermiştir Konsorsiyom heyeti dün toplandı Konsorsiyom heyeti umumiyesi dün akşam Nurullah Esat Beyin ri- yasetinde aylık içtimamı yapmıştır. Bu içtimaa Osmanlı bankası Türkiye merkezi müdürü M. Guyarik de işti Tak etmiştir. İçtima başlayınca Nurullah Esat Bey tarafından Osmanlı bankasının da bankalar konsorsiyormuna dahil ol duğunu bildirdi. Tebliğ konsorsiyom ca büyük bir memnuniyetle karşılan in. Bundan sonra konsorsiyom icra ko mitesi tarafından yapılan son bir ay hir muamelâe depikiie edildi Bur hir ez lık hüldeni hesabiyeler de tasdik edil dikten sonra içtimâa nihayet verildi... Kambiyo fiatleri Dün borsada İngiliz lirası 1030 ku! ruşta açılmış ve bir aralık 1030 kuruş on paraya yükseldikten sonra gene! 1030 kuruşta kapanmıştır Liret 9,01 Altın 912 kuruştan mu amele görmüştür Kambiyo Borsası Matbaacılar kongresi dün toplandı Matbaacılar kongresinde bi Matbaacrlar cemiyetinin u- mumi kongresi dün gazetemiz muhasebecisi Saip B. in riyase- tinde toplanmıştır. o İçtimada matbaacılığın günden güne te- denni etmekteolduğu,rekabet sa hasında çok müşkülâta maruz kalındığı, bu vaziyetin izalesi i- çin Hükümet nezdinde etşebbüs te bulunulması mevzuu bahsedil dikten sonra yeni hey'eti idare intihabı vapılmıştır. ulunan zavatlan bir grup Matbaacı Hamit, Kâzım, Na- zir, Alâeddin, Saim, ve Raşit B. ler hey'eti idareye ve Mehmet Ali, Abidin B. ler de yedek aza- lığa intihap olundular. Yeni he- y'eti idare elde mevcut nizamna meyi tetkik edecek, cemiyetin menafüne uygun olduğu anlaşıl dığı takdirde tatbik edilecek, aksi takdirde kongre içtimaa davet edilerek icap eden tadilât yapılacaktır. İ maktadır. Meclis 405 inci maddenin | geçen sene bu miktar22,384,774 İ kilo idi. İ699 kilo hurda incir ve evvelki İZ ilâ 10 kuruştur. T. Odası Sirkeci garının hamaliye ücreti Bu mes'ele için Vekâlete müracaatı kararlaştırdı Ticaret odası meclisi dün bir içti- ma yapmıştır Bu içtimada odanın Ni san mayıs, haziran hülâsai hesabiye- lerinin tetkikinden sonra top halinde memleketimize giren havlular hakkın! daki komisyon raporu okundu. Güm rük tarifesinin 405 inci maddesi ah- kâmından istifade ederek memleke timize top halinde havlu getirilmek» te, sonra bunlar biribirinden — ayrd- tadili için vekâlete müracamta karar verdi. Odanın Sirkesi garında hamaliye ücretini kaldırması talebine şirket bu ücreti tarife mucibince aldığını iddia ederek imkân olmadığı cevabını ver. miştir. Kumpanya cevabının £ sonunda “mesbur olunmadığı halde bu kadar teshilât gösterildiği takdir odilmedi- ini gördük, daha farla toehilit gön- teremkyiz,, demektediş izahat vererek dedi ki: | — Evvelce bir hamaliye ücreti veri yorduk. Şimdi hamaliye, kürekçi, ma mevra ve muşamba ücretleri veriyo. rus, bunun teshilitr nerede kaldı?. Azada bu fikirde idi. Neticede ve- kâlet nezdinde teşebbüsatta bulunul- masına karar verildi. Muasfikle vergisinin zeytin yağı sa- Bayiinden alınmaması hakkındaki ko- misyon kararına iştirak edilerek ve- kâlete arzma karar verildi. Matlübatı meşkükeden kazanç ver gisi almmaması hakkında vektlet nez dinde teşebbüsatta bulunulmasına ka fer verilerek içtima niahyet buldu e ea Ihracat Bu sene üzüm ve incir meme. İzmir Ticaret Odası bir rapor neşretti İZMİR, 21 A. A. — Şehri- miz ticaret odası üzüm ve incir lerin ticari vaziyetine dair noş- rettiği rapor şudur; Bu sene mevsim iptidasından 20 Tesrinievvel akğamma kadar | ti. İzmir borsasmda 21,640,347 ki-| lo üzüm satılmıştır. Geçen sene | ayni tarihte 32,500,555 ve evvel | ki sene 25,030,356 kilo sat tir, Son hafta zarfındaki fiatler şunlardır; Aliyülâlâ 44 ilâ 48, âlâ 43, birinci 23 ilâ 37,5, ikinci 27 ilâ 33, üçüncü 21 ilâ 26,75 ve Ka- raboca 16,5 ilâ 21,75 kuruştur. Mevsim iptidasından 20 Teş rinievvel tarihine kadar ihraca- tımız Almanyaya ve şimali Av- rupaya 10,249,729 ve İngiltere- ye, 3,619,163 ve Fransaya 417, 793 ve Amerikaya 403,974 ve) İtalyaya 3,183,138 ve © Mısıra) 25,433 ve muhtelif memleketle- re 117,382 cem'an o 18,606,010 Bu senc, mevsim iptidasın- dan 20 Teşrinievvel akşamma kadar, İzmir borsasında, 14,695, 456 kilo incir satılmıştır. Geçen sene, aynı tarihlerde 16. 038,620 kilo incir ve 1,548, sene 19,351,166 kilo - incir ve 188,838 kilo hurda incir satıl mıştı. Son hafta zarfındaki fiatler: süzme 28 ilâ 45 ve elleme 18 ilâ 30 ve pacal 7 ilâ 9 ve naturel Mevsim iptidasmdan 20 Teş rinievvel akşamına kadar ihraca tımız, Almanya ve şimali Av- rupaya 3,744,114 ve İngiltereye 4,622,693 ve Amerikaya 3,154, ve Fransaya 295,864 ve İ- talyaya 1,531,374 ve-Avwustural- yaya 490,185 ve muhtelif mem- leketlere 59,272, cem'an 13,897, 692 kilodur. Geçen sene bu mik tar 14,864,506 kilo idi. Bugün 20,5 tan 38 kuruşa kadar 1559 çuval üzüm ve 7 kuruştan 37 ku ruşa kadar 1,606 çuval incir ve 5 kuruştan 560 çuval hurda in- <ir satılmıştır. Otelciler cemiyeti intihabatı Otelciler cemiyeti yeni idare heye- ti intihabatr bugün Hocapaşadaki ce. miyet merkezlerinde yapılacaktır , | tan? diyer Fatihte yakında tatın tahriri | Poliste | i Otuz el ! Sirkecide dünkü kanlı vaka Çolak Hayri değnekçi- likten nasıl çıkarıldı? Dün saat 2,5 de Sirkecide şayanı dikkat bir zahrta vak'ası olmuş karşı hiklr üç elden 30 a yakın kurşun atıl mıştır. Tahkikatımıza göre hâdise Şu şekilde cereyan etmiştir : Sirkeside Vezir iskelesinde çalış mkata olan arabacıların değnekçisi çolak namile marufHayri isminde birl vardır ki eskiden bir kaç vak'ası daha mevçuttur. Arabacılar tarafından cemiyete mü teaddit şikâyetlerden sonra | çolak Hayri değnekçilikten çıkartılıyor. Ve Arif RE, birisi dün sabahtan idberen değnekçiliğe intihap edili- yor. Oün saat 2, 15 de Sirkecide kesta ne yiye yiye dolaşmakta olan çolak Hayrı bü sırada Arif Bfendiye raalı- yor ve: Sen çene başıma belâ me âmil olduğu paral tabancasını çekerek Arifin Üzerine boşaltmağa başlıyor Bu ani tecaviz karşısında Arif de nefsini müdafaa etmek için tabanca yor Ve o da ateş etmeğe bap İıyor. Caddenin ortasında atılan bu kurşunlar oradaki halkı ve dükkânci ları telâşa düşürlyor ve herkes kaçı şıyor. Birden silâh sesleri çoğalıyor. Arifin arkadaşlarından Hamza da bu vakaya karışarak o da silâhınr boşal tuyor. Sahne gittikçe daha korkunç bir vaziyet alıyor. Atılan 30 a yakın kurşunlar mubr3 Hif istikametlerde gidiyor. Neticede Yalnız Arif sol kolündan ve sağ baca Hından ağır surette yaralanmıştır Polia memurları hâdiseye vaziyet ediyorlar. Fakat çolak Hayrı şaştta. rak kaçmak isterken kaçakola giriyor ve tevkif edilerek tahancası elinden a İniyor. Yaralanan Arif bir otomobile konarak hastahaneye kaldırılmıştır. Silâh atanlardan Hamra kaçır Okmeydanı vakası faili tutuldu İn evvel Ahmet Şük tü namında birisi yanındaArife namm da evli bir kadın ile Hasköyde Ok- meydanından geçmekte iken bir şahsı meçhul tarafından bıçakla yaralan. sere ve Ünler banker ea Bir gazetenin yazdığı gibi Ahe * krüi vefat etmiş değildir. Carihis lalcıoğlu lisesi kahvecisi Ruşen oğ İu Ömer olduğu ve kıskançlık salka- talaş | sile bu » Carih | Serdem vdlülişir. Telkin devam etmektedir. Kamyonun marifeti Şoför Hasanın idaresindeki am yon dün — Beşi ken Mehmet isminde parak yaralamıştır. Tramvay kazası Fuat Efendi isminde biri dün term vayla Harkiyeye giderken vatmanın birdenbire fren-yapması üzerine mü- vazenesini kaybederek yere düşmüş, başından yarlanmıştır. gocuğa çar- Kalp sektesinden ölenler 1 — Sultanselimde oturan es bak Temyiz azasından Ahmet Şevki B. Ayasofya camiinde ap- tes alırken kalp sektesinden öl- müştür, Z — Samatyada oturan Jele- mak efendinin evinde bekçi 75 yaşlarında Nasibin üç günden- beri dışarı çıkmadığınr gören komşuları zabıtaya haber ver- mişlerdir. Zabıta Nasibi aptesa- nede ölü olarak bulmuş, doktor tarafından yapılan muayene ne ticesinde kalp sektesinden öldü gü anlaşılmıştır. Tahtabiti Cemal adam vurmuş Üsküdar'da © Yeniçesmede Kahveci Remzi Efendi “Tahta- biti, namile maruf Cemali sine- maya sokmak istememiş, arala- rında kavga çıkmış, Cemal susta Ik çakt ile Remzi Efendiyi yarala mış ve yakalanmıştır. Remzi Ef. ifade veremiye cek bir halde Tip fakültesi hasta nesine kaldırılmıştır. Tramvaydan atlıyanlar Polis müdüriyeti altmct şube İmemurları tramvaylardan, yü, rürken inip binenler hakkında takibat yapmıya başlamışlar- dır, Dün tramvaylar yürürken atlıyanlar hakkında 21 zabıt va rakası tutulmuştur. Bunlardan birer lira belediye çezası alına-