19 Kasım 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

19 Kasım 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

MILLIYET ÇARŞAMBA, VW TEŞRİNİSANI 1930 elediye memurlarına barem kânunusanide tatbik edilecek eni intihap #dınlar muhtar labilirler mi ? nunda bu hususta hrahat var mı? intihabatı hazırlık- devam olununkenkadınla Muhtar ve hey'eti İhtiya- olup olamıyacağı mev ılmaktadır. ol , “hususta bir muharririmiz , , / ğ inde 400 lirası bulunma. | edilerek kanuni icabı yapılacak- m geldiğini yazmıştık. ğ İN: l n şu tahkikatı yapmış- mevcut bir köy kanunu E Bu kanunda muhtar ve ihtiyariye azasmın er- n intihap olunacağı tas Binaenaleyh intihap olunamazlar. bunun i pi kanunda ta- Ipılması icap eder. Smlerin barem farkı diye, idarei hususiye ile ilk tedrisat mual Mmaaşlarma ait barem ka- Mucibince husule gelen Verilmesi hakkında emir tir. Farklar verilmeğe tar. Kizim Paşa jandarma kumandanı Paşa şehrimize gelmiş, h teftiş için Edirneye git Bugün dönmesi muhte- Kefaletle olamaz Mebilerden memleketimize ikamet etmek istiyenle- & ecnebiler için buraya eri vakit kefalet göster- | müracaat etmişler ise | Sul olunmamaktadır. nız, buradan kefil olacak €cnebi namma 400 lirayı Böstermek şartı ile köfa- VI olunur. Nüfusa kayıt vdiye kadar etabli vesika- olanların derhal nüfusa Unması bildirilmiştir, at mevsimi başladı İyat mevsimi başlamıştır. * ziraat müdürlüğü bu hu unun gösterdiği şekil lere yardım etmektedir. eee — — şından aşağı çocuk- çalıştırılmayacak z müessesat ve fabrikala- ik çocukları,hattâ bazan işlerde çalıştırmakta- san'at müesseseleri ve alara çocukları çalıştıra- bildirilmiştir. ki yaşından aşağı bütün! he fabrika ve imalâthane- | yi san'at müessese- aden işlerinde amele ve "larak kullanılmıyacaklar 16 yaşlar arasmda bulu- > ve erkekler günde en faz Z saat çalışabileceklerdir. Eer gece çalışami kris tahkikatı| ükteki son silâh kaçak- yapılan sahtekârlık yezarar cürümlerinden Sazı eşhas hakkında ikin- tiklikce yapılan tahki mek üzredir. antiklik bu mesele etra e olarak üç şahıs hak tahkikat yapmaktadır. dan biri namma silâh pi olan tacir, ikincisi, ara- komisyoncu, üçüncüsüde #lığı yapan bir zattir, 1 TİS intihabatı âzalığı için yapı" Lefkoşe ve Girne in- in Mehmet Necati B.| Mehmet Necati, palarızı evkaf murahhası Mü. ili. İntihabat mücadelesi pek pimuştur. İntihabatm neti. in ir takım halk Münir Beyin ünde nimayişler ve taşkın Mağlüp barı beri mecbis âzası bü- Yapımı irneden İN idi, a» dvirelerine Zekâ ve) Darülfünun Bütçesi bare bareme göre yapılacak Mazhar Osman Beyin son hücumu | Darülfünun divanı yarın top lanarak, bareme tevfikan yeni bütçesini hazırlıyacaktır. Darül fünun emini Muammer Raşit B. dün bir muharririmize demiştir ki: — Bütçenin sureti tanzimi hususunda fakültele: arasında mühim bir ihtilâf ye“ Bittabı noktayı ar fark- ları varsa divanda görüşülecek- tir. Müderrislerin maaşları ne miktarda olacağı şimdiden kes- tirilemez, Bu hükümetin bile- ceği şeydir. Dr. Mazhar Osman Beyin Darüllünun hakkındaki makalesine dair bana atfen bazi gazetelerde vaki neşriyat doğru değildir. Ben o makaleyi henüz oku- madım ki bir mütalea söylemiş olayım. Ben gazetelere giren maka- leler sansür edilsin demedim. Yalnız umumiyetle Darülfünun aleyhinde hakaretle dolu ve te- cavlizkâr makalelerin gazeteye dercedilmeden evvel gazeteciler tarafından tetkik edilmesi lüzu muridan bahsettim. Her halde darülfünunu tahkire kimsenin hakkı yoktur. Yeğâne ilim o mütessesesinin | alay mevzuu olmasma müsaade edilemez. Darülfünuna hakarc* mahi- yetinde neşriyat olursa tetkik tır. Bittabı darültünunun daha ziyade tekemmülünü istihdaf e- den ilmi kıymeti haiz neşriyatı daima memnuniyetle karşılarız. Darülfünun ilim için çalış lan yerdir. Darülfünunda ayrıca bir ik- tisat fakültesi açılacağı asılsız- dır,” Müderrislerin ekserisi darül- fünunu küçültmek ve sarsma! tan başka bir maksatla kabili te- lif görülmiyen bazı mütecaviza- ne makalelerden çok müteessir- Se Burilardan bazısı diyor — Darülfünuna gelişi güzel hücum edenler şimdiki müder- risler seviyesinde 160 kişilik bir heyeti ilmiye listesi Ter mi?... Evvelâ bunu hazırlasmlar, ondan sonra münakaşaya giri- şebiliriz. “Yoksa indi neşriyatm hiç bir kıymeti yoktur.” Darülfüpuna talebenin devamı mecburidir Darüllünun fakültelerinde şimdiye kadar talebe için fakülteye muntaze- man devam etmek mecburiyeti yoktu. İ Her talebe istediği gün gelir ve iste- İdiği zaman mektepten çıkar giderdi, Fakat senelerden beri devam eden bu usulün çok fena netice verdiği gö rülmüş ve fakültelere devam mesele sinin bir disiplin altma almmasma ka rar verilmiştir. Verilen karara göre bir sene zar fında sülüsan müddet devam etmiyen talebe imtihanlara giremiyecek ve si-| nıfta kalâcaktır. Bu maksatla fakültelerde her gir yoklama yapılacaktır. Bu yeni w tatbikine dünden itibaren Hukuk fa- kültesinde başlanmıştır Gemi kurtuldu | Canakkalede karaya oturan İngiliz vapuru evvelki gün Türk tahlisiye gemileri © tarafından | kurtarılmışı keyfiyet İstanbul- daki şirket merkezine bildiril- miştir, Maarifin bir suali Maarif Emaneti, lise, orta mektep ve ilk mektepler: gönderildiği bir ta mimde bu sene tasdikname alan veya iki sene üst üste sınıfta kalarak mek- tepten ayrılan talebenin bildirilmesi» ni talep etmiştir. Sarıyer maarif memurluğu İstanbulda tatbik edilen yeni mil. teşkilâtı. dolayısile Sarıyerde âtlı bir kaza olmuştur. Maarif müdüriyeti bu kazanın mer kere olan uzaklığını ve kendisine mer but bir çok köylerin bulunmaması nazarı dikkate alm Maarif işleri! nin daha kolay rü mesi için ka| za merkezinde bir Maarif memurluğu tesisine karar vermişti Bu vazifeye Sa er 14 üncü mek citin Boyler ân olmuş tep başmuallimi dizen Bey tayin © dilemiştir, İ | Hâmit Bey y Ankaradaki iraya, Kânunusaniden yapabilir- | ” Barem K. Sanide Belediye- de tatbik edilecek temaslarını anlatıyor Belediyeye ait işler hakkında Dahiliye vekâletile temas etmek üzere Ankaraya giden ve cvvel- ki gün avdet eden belediye reis muavini Hamit B. seyahati hak kında şu malümatı vermiştir. — Maliye Vekili B. rahatsız olduğu için belediye memurları- na ait barem cedvelinin tetkika- t uzamıştır. Maamafih Kânunu saniye kadar her halde tetkikat bitecek ve tatbik — olunacaktır. Baremin reddi ve belediye me- murları maaşmın ücrete kalbi haberleri doğru değildir. Anka- itibaren tatbik edilecek olan müşterek bütçeye idarei hususiye ve bele- diyenin derecei işitrakleri hak- kında vekâletle temas etmek ü- zre gittim. Müşterek masraflara da her iki dairenin ne nispette iştirak edecekleri ve bu masrafların ne şeyler olduğu da tetkik e- iştir. Kânunusaniye kadar bütçeler ayrı devam edecektir. Ondan sonra müşterek (o bütçe tatbik edilecektir. Tevhit neti- cesi muhasebenin alacağı şekle göre muhasebe kadrosu da ve- kâlet tarafından tesbit edilmek tedir. | Mahkemelerde | Türklüğü tahkir davasının rüyeti Türklüğü tahkirden maznun Koço isminde bir Rum genci nin dün Birinci cezada muhake mesine devam edildi. Koço 19 yaşlarında, Ortaköy lü bir genetir. Mahkemeye verilmesine se- bep şudur: Koço, Melek H. is- minde birine yolda giderken ko- Hile çarpıyor. Melek H. hiddetle dönerek: — Sen kendini nerde zanne: diyorsun? Burası © Yunanistan! değil, Türkiyedir diyor. Ö zaman Koço da ağzını bo- zarak, söğmeğe başlamır: — Yunanistan da, Türki-| yenin del... | Dün dinlenen şahitler, Ko-| çonun türklüğü tahkir edecek bir söz söylemediğinir sadece| Melek H. a “taban oğlu?” diye bağırdığını söylemişlerdir. Mu hakemeye diğer bir gün devam edilecektir. Ağırceza reisi Bir müddetenberi aylık me- zuniyetini istimal eden İstanbul Ağırceza reisi Hasan Lütfi Bey, dünden itibaren vazifesine baş- lamıştır. Adliye Vekili Adliyeye uğramadı Şehrimizde bulunan Adliye Vekili Yusuf Kemal Beyin bu son seyahatı tamamen hususi mahiyeti haiz olduğu anlaşıl- maktadır. Yusuf Kemal Bey, ne evvel- ki gün, ne de dün Adliye daire- | sine gelmemiştir. Adliye vekilimiz iki üç güne kadar Ankaraya avdet edecek- İtir. —e..— Resim sergileri Toplu bir halde resimlerini teşhire bir türlü muvaffak ola- mıyan ressamlar, ayrı ayrı hu- susi olarak sergi açmağa karar vermişlerdir. Ressam Sadi ve Vecihi B.ler 15 Kânunuevvelde bir sergi a- çacaklardır. Hukuk talebesi kongresi Darülfünun hukuk fakültesi talebe cemiyeti cuma günü saat 9,5 da Türkocağında senlik kon gresini aktedecektir. Tiyatro mektebi bugün derslere başlıyor Şehremanetinin Darülbeda- Terkos işi Belediye nokti noktai na- zarında ısrar ediyor Fen işleri müdürü Ziya Beyin izahatı Terkos meselesi hakkında nafra vekâletile temas ötmek ü- zere Ankaraya giden ve evvelki İki tevkif Kambiyo komisyo- nunu iğfal edenler Dün tevkif ve Adliyeye teslim edildiler Kambiyo mürakaba hey'eti gümrük beyannamelerini tahrif ederek mürakaba (heyetinden fazla kambiyo almak istiyen bir komisyoncu tüccar ile müavini- gün avdet eden eblediye fen iş-|ni müddelumumiliğe teslim e- leri müdürü Zıya B. dün bu me- sele hakkında şu beyanatta bu- lunmuştur. — Terkos meselesi hakkında vekil B. e izahat verdim. Bu hu süstaki şikâyet dosyaları üzeri- ne ve belediyenin noktai naza- rına göre icap eden malümatı bildirdim. Biz esasen üç sene ev vel terkos mukavelesinin feshi- ni istemiştik. o Noktai nazarı- mızda hâlâ ısrar ediyoruz. Ve- kil B. tetkikatını yapıyor. Bu husustaki kararını yakında ve- recektir. | Belediye memurlarının kazanç vergisi Maliye vekâleti belediye me murlarından kazanç vergisi ke- silmesine karar vermiştir. Hal- | buki belediye buna itiraz etmek | tedir. Bu ihtilâf halledilinceye kadar kazanç depozito suretile kesilecektir. Belediyenin beş aylık muvakkat bütçesi Şehir meclisi daimi encüte- ni belediyenin beş aylık muvak- kat bütçesini tetkike başlamış- tır. Bütçe, kânunuevvel “içinde hey'eti umumiyeye sevkoluna- caktır. Çocuk tabancaları imalâthanelöri Çocuk tabancası mantarları» na mahsus imalâthanelerin şe- hir dahilinde bulunmaları tehli- keli görüldüğünden badena a- çılmasına müsaade edilmemesi /ve mevcut olanların da şehir ha- ricine çıkarılması kararlaşmış- tir, Darülbedayi mürakabe heyeti Yeniden intihabı icap eden Darülbedayi mürakabe hey'eti on beş güne kadar intihap olu- nacaktır. Ee ei Abdülhamit veresesinin davası Abdülhamit veresesinin İn- giliz hükümeti aleyhine açtığı dava cumartesi günü muhtelit Türk-İngiliz mahkemesinde baş layacaktır. Lokantalardan istihlâk vergisi kaldırılıyor Lokanta ve birahanelerden a- lınmakta olan istihlâk resminin kaldırılması için lokantacılar cemiyeti hükümet nezdinde te- şebbüste bulunmuştu, Bu teşeb- büs kabul edilmiş ve resim kal-| dırılmıştır. Tıbbiyeliler cemiyeti Tıbbiyeliler cemiyeti namile bir cemiyet teşekkül etmiştir. Bu cemiyetin gayesi tıp mesle- ine intisap etmiş bütün arka- daşların ihtiyaçları için çalış- maktır, Hüseyin Bey Ankarada bulunan gayri mü badiller cemiyeti reisi ve İstan- bul meb'usu Hüseyin Bey dün şehrimize avdet etmiştir. İbrahim Tali Bey Şark umumi müfettişi İbra- him Tali B., bir kaç gün evvel şehrimize gelmiş ve evvelki gün de Bursa'ya gitmişti. İbrahim Tali B,dün avdet etmiştir. Serbes dersler Güzel san'atler best derslerine önümüzdeki haf yide açtığı tiyatro mektebinde ta başlanılacaktır. Bu dersler | kambiyoya dair olan miştir, Mesele şu suretle olmuştur. Murakaba hey'etinin müddeiu- mumiliğe müracaatı üzerine tüc car komisyoncu Yorgi Yorgiyef ve muavini Gavril efendiler cel bedilerek ifadelerine müracaat edilmiş ve sonra serbest bırakıl mışlardır. Kambiyo borsası komiseri ve kambiyo mürakaba hey'eti az2-! sından Abdülkadir Bey dün bu sahtekârlık hakkında bir muhar ririmize şu malümatı vermiştir: — Mürakabadan aldıkları gümrük muamele vergisi makbuzlarını ibraz eylemeyi taahhüt etmiş 0- lan tüccardan İsak Buhar efen- dinin tüccar ve komisyoncusu Yorgi Yorgiyef nezdinde Savas oğlu Gavril efendi ile mürakaba hey'etine gönderilen o gümrük makbuzları üzerinde (tahrifat yapılmıştır. Mudanya gümrük müdürlü- güne ait 50 şer cuvaldan iki par ti 100 çuval şekerin Mudanyaya ithal olunduğunu bildiren — iki kıta gümrük muamele makbu- zundan birisinin muhteviyatı olan 50 çuvalm miktarı 150 çu- vala ve kilosu da 5000 kilodan 15000 kiloya tahrif edilmek su retile iblâğ edilmiştir. Sahtekârlar bu suretle müra kabeyi iğfal ederek fazla mak- biyo istemişlerdir. Cürmü ka- nuni teşkil eden bu haraket üze rine evrakı ve mütecasirleri det hal müddei umumiliğe verdik.” Bu iki komisyoncunun tek- rar tevkif edilmeleri alâkadar- larca muhtemel görülmektedir. Ağaoğlu Ahmet Fazıl Ahmet Beyler Başı birinci sayfada çe de bu kelime maalesef onun tuttuğu üslübu ihtiyar edenlere) alem olmuştur. Ben en çetin fikirleri anlat- mak için nezaketin, kibarlığm! hududundan bir milimetre bile dışarı çıkmak icap ettiğine kani değilim. İçinde yaşadığı memleketin dilini adamakıllı öğrenmek kül- fetini ihtiyardan kaçınır görü- nen Ahmet B, memleketin inkr- lâp işlerinde çok çalkanmış bir şahsiyettir. Bunu her zaman öyle bildim Kanaatim şudur ki kendisi insi- camsız, inzibatsız (o karakterile ruhunda kaynar bir gençlik de- gil, idrak ve muhakemelerinde ir çocukluk göstermiş oldu.” Ağaoğlu Ahmet Bey de hâdi İseyi şöyle anlâtmıştır: — Ben konuşuyordum; ar- kamdan Fadıl B. geldi, hayret- bahş bir nara ile ve kıpkırmızı kızarmış bir halde bana hitaben di ki: “Bu memlekette sana yapı- lan hürmet bir sadaka kabilin- ne müsaade etmeyiz.” Cevaben: — Sen kim oluyorsun, senin gibilerin hürmetinden mi miyim; çekil buradan, dedim ve İki “dakika sonra gülerek yanı ma geldi, Ondan sonra kendisi- ni tekrar yanımdan Oo kovdum. Sabri Bey (Cebelibereket), Al Bey (Afyon) orada idiler. Ona tekrar dedim ki: Ben burada: Ankarada ça- murlar içinde memleketin izti- rabı ile kalbim müellim olarak çalıştığım zaman sen Ali Kema lin yanında çalışıyordun, herşey hazırlandıktan sonra gelip bu- bugünden itibaren tedirisata baş | resim, edebiyat, musiki dersleri | rada bizlere hürmet, filân sözle- anılacaktır. idir. Mübadiller Sevim vapuru yarın Giride gidiyor 250 muhaciri alıp Küllüğe götürecektir Giritte Hanyada mükim iken Türkiyeye mübadil olaraksevk- kri ve küllükte iskânları takar- rür eden 250 Türkün küllüğe sevki için Sevim vapuru kiralan mıştır. Vapur yarın sabah Giri- de harâket edecektir. Komisyon namına muhacırlarm (sevkine Rasih Beyi omemur etmiştir. Dün komisyonda Defterdar Şe- fik Beyin de iştirakile bir içti- ma yapılmış, gerek defterdar- lık ve gerek tapu idaresi ile ya- pılacak muhaberatın şe'dli görü şülmüştür. Komisyonun defter darlıktan ve tapudan soracağı Sualler ile bu suallere ne tarzda cevap verileceği tesbit oluna- caktır, Tali mübadele komisyonu “/ Türk delegeliğine tayini takar- rür eden Muvaffak Beyi istih- lâf etmek üzere sabık hariciye müdiri umumilerinden Müşfik Selâmi Bey Türk hey'eti murah hasasr emrine tayin: edilmiştir. Bir kaç güne kadar İstanbula gelerek yeni vazifesine başlıya- caktır. Türk hey'eti murahhasa sı reisi Tevfik Kâmil Bey gele- cek ayın ilk haftasında Ankara- ya gidecektir. — eem.e——— Inkılâp filmi Bir filim şirketinin müracaati Avrupanın zengin film şirke tlerinden biri, Güzel san'atler birliğine müracaat ederek, Türk inkılâbını anlatan bir film sena- ıyosu istemiştir. Senaryonun, > inkılâbımızı başından nihayetine kadar ve iyi bir surette tertibinin bilhas- sa nazarı dikkate (o alınmasmı film şirketi bilhassa kaydetmek ir, Güzel san'atler birliği mü i, şirketin bu teklifini Ede- biyat şubesi reisliğine havale et miştir, Edebiyat şubesi reisi Hü seyin Rahmi beydir. Hüseyin Rahmi B. in bu tek lifi, şube idare heyeti intihabm- dan sonra hey'eti idareye arzet- mesi mulitemeldir. Bundan son ra edebiyatçılarımıza böyle bit teklif vaki olduğu bildirilecek- tir. Flim şirketi kabul edecek senaryo için epey mühim bir pa ra sarfedecektir. . —..— Bir tavizh Posta ve telgraf başmüdürü Hüsnü Beyden şu mektubu al- İdık: 16 Teşrini sani 930 | tarihli nüshanızın 3 üncü sahifesinde Z. Besim B.) başlığı altında çıkan fıkrada benden © naklen (Müfettişlerin geldiği yalandır) cümlesi kaydedilmektedir. Bu mevzu etrafında gazeteciler ta rafından vaki istizaha verdiğim cevap: (- haberim yoktur) dan ibaretir. Keyfiyetin tavzihini hürmet lerime terdifen rica ederim efen dim. Konferanslar 20 İkinci teşrin 930 perşem- be günü akşamı saat 21 de Ma- dam des Fougâres tarafından “Sahnede ve salonlarda şiir ve hitabet” mevzulu bir konferans | verilecek ve Tükçeye de tercü- me edilecektir. Bunu müteakip PranzPeterSchubertin en güzel parçaları çalmacaktır. Bu konfe ransa herkes gelebilir. .. Kadın Birliği kâtibi umumi- liğinden: 19 1930 çarşamba gü- nü saat 16 buçukta -Macar ka- dınları - hakkında Madam Kom yati tarafından türkçe (olarak Cağaloğlundaki Kadın Birliği binasında bir konferans verile- cektir. Arzu edenler teşrif edebilir- ler. Umumi kâtip iri söylüyorsunuz.” Aliye Esat Ekonomi Ne olacak? Gümrük komisyon- cularının müracaati Talepleri kabul edildi; rozetleri de olacak Gümrilk komisyoncuları bir liği idare hey'eti dün gümrük baş müdürü Seyfi Beyi ziyaret- le uzun müddet görüşmüşler- dir. Bu ziyarette komisyoncular Seyfi Beyden muamelâttaki müşkilâtın izalesini rica etmiş- ler ve buna müteallik hususat etrafında görüşülmüştür. Bundan son korisyoncula- rm Vaziyetinden bahsedilmiş ve Seyfi Bey komisyonculardan başka şahısların gümrüklerdeiş yapmalarına hattâ girip çıkme- larına mâni olmacağını ve ko- misyoncuların birlik o rozetini takmağa mecbur tutulacannı vadetmiştir.” Borsa vaziyeti Dün borsada İngiliz | Tirası 1030 kuruşta açılmış ve gine a yni fiatte kapanmıştır. Liret 9,06, Altın 913 kuruş tan müamele görmüştür. Tütün inhisarı 931 bütçesi Tütün inhisarı müdiri umu- misi Behçet Bey dün idarenin yeni bütçesi hakkında demiştir ki: — Umumi bütçe 45 milyon liradır, Bu paranm 25 milyonu hükümete verilecektir. Memurin masarifi yüzde se- kiz buçuktur. Bu miktara ücret lilere de dahildir, Umumi masa rif mubayaat masrafları hariç olduğu halde yüzde yediyi teca- vüz etinemektedir. Yerli puro sigarası tütünü jistihsal etmek için çalışıyoruz. Amerikadan tütün tohumu celbettik. Adana mntakasında tecrübeleri yapılmaktadır. Kadrolarda tensikat yoktur. Barem idarede gelecek seneden itibaren tatbik edilecektir. Buğday ihracı Bu istihsal mevsiminden ev- vel bu seneki fazla mahsul na- zarı dikkate almarak hasattan sonra dehşetli bir buğday ihra- catı yapabileceğimize muhak- kak nazarile bakılmakta idi, Halbuki şimdi vaziyetin ma alesef bu şekilde olmadığı tah- minden çok az buğday ihracatı yapmamızla görülmektedir. Meselâ geçen bir hafta için- de şehrimize 5634 ton buğday ithal edilmiştir. Bundan ancak 262 tonu hariç memleketlere h raç edilebilmiştir. Buna muka- bil daima yekünu kabaran bir buğday stoku vücüt bulmakta dır. Geçen haftadan bu haftaya devredilen buğday stoku 25000 İtondur. Evvelce tahmin edildiği ka- dar buğday ihracatı yapamamı- zn başlıca sebebi olarak dünya buğday istihsalâtının esasen bu sene fazla olmasıdır. İkramiye verildi Gümrükte kaçak silâhlara âit tahkikata devam edilmekte- dir. Silâhların meydana çıkarıl- masında amil olan müdiran ve memurlara ikramiye verilmiş» tir. Kambiyo Borsası Güzel san'atler birliği müsamereleri Güzel san'atler | birliği her sene olduğu gibi bu perşembe- den itibaren on beş günlük mü Samerelerine başlıyacaktır. İlk müsamerede Hüseyin Rahmi B. bir konferans verecektir. Mu hiddin Sadık B. in riyasetinde bir musiki hey'eti, bazı parça lar çalacaktır. Tiyatro şubesi de bir perdelik bir komedi vererek “ie