22 Aralık 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

22 Aralık 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

MİLLİYET Gayrimübadillere ikinci taks PAZARTESİ 22 KÂNUNUEVVEL 1550 itin de tevziine” başlanacak. utçe icaretodasında ta- arruf yapılacak mı 4 K Oda kâtibi Vehbi Bey Yan etmiştir. Bütçede tasarruf temini için kadro; a bazı tahavvüller icrası muhtemel görülmekle beraber henüz bu bapta karar olmadığı söylenmektedir. « İktisat vekâleti Bomonti bira şir- hakkındaki şikâyetler üzerine t icrası için İstanbul ticaret lüriyetine tebligatta bulunmuş- 1— ket, arı fiatlerinin çok yek > bira Fintlerini JA olduğu hadde indirmemiştir. 2 — Şirket, gayri Türk bayilere bi Me tevziatı hususunda gösterdiği ko- İlâylıklardan ve vermekte olduğu ik- eden Türk bayileri mahrum Şirketten bu tarzı hareketi sorüla- haksızlıkların önüne geçileceği Möylenmektedir. Yerli mürekkep kullanılacak Maliye vekâleti kırtasiye de- b müdürlüğü devlet devairine ğıtılmak üzere İzmir sepetçi- mektebinden 3 bin kâğıt se- etile İzmitte bir eczacı tarafın Üzüm satışı İzmir ticaret odasınm 18/ olunmuştur: —, Mevsim iptidasından ayın 17. h *ine kadar 31,144,245 © kilo ü- Mezkür raporda incirlerimi- ri vaziyeti şu suretle tesbit e- tedir: Mevsim iptidasın- in ayın 17 sine kadar 16,247, 02 kilo incir satılmıştır. Bu ici ayni tarihe kadar ec- bi merhleketlere 17,569,68$ 0 sevkolunmuştur. Konyada makarna fabrikası , Konyada bir makarna ve şeh- "iye fabrikası açılmıştır. Fabri- derhal faaliyete geçmiş, muh şehriyeler imaline başlamış- Buğday fiatlerindeki düşüklük Buğday fiatlerindeki düşkün- devam ediyor. Gelen haber, göre Konya zahire tacirleri işe çare bulunması için İkti- it vekâletine müracaat etmiş- rdir, Zahire tacirleri hüküme- n buğday fiatlerini artırmak köylünün elinden mal satın ölinmasını istiyor. Şehrimizdeki zahire tacirleri “le bu fikirdedir. - Ticaret borsasında. , Aldığımız malümata göre, isaret borsasındaki mübayaacı bir cemiyet teşkil ederek, lâ- gelen makamlarla temas, mizamnamesini hükümete akdim etmişlerdir. Bu cemiye- maksadı, hem nieslek men- Matlerini himaye ve müdafaa, t i m de, borsa nizamnamesinin “Mtbikini temine çalışmaktır. Muamele vergisinden istisna ! Seyyahlara kolaylık olmak ve Triptik otomobillerin, mu ie vergisinden istisna edil- i elmrük idaresine bildiril T . evzlat Niçin gecikiyor; Ko- misyon reisi nediyor? İkinci taksitlerin de tediyesi için hazırlık yapılıyor Gayri mübadillere tevziata devam olunmaktadır. Memur noksanı cihetinden, tevziatın ağır devam etmesi, gayri mübadillerin — şikâyetini iş| mucip olmuş ve alâkadar maka mata müracaat etmişlerdir. Tevziat hey'eti, vaki şikâyet üzerine maliye vekâletini vazi- yetten haberdar etmiş ve tevzi- at işinde çalışan memurların a- dedinin fazlalaştırılmasını iste- miştir. Komisiyon reisi ne diyor? Takdiri kıymet komisyonu reisi Faik Nüzhet B. bu husus- ta diyor ki: | “— Gayri mübadillerden ba- İaları, işlerin ağırlığından şikâ- iyet ettiler, Kendilerini bu şikâ- yetlerinde tamamile hakir bul- iduk. Çünkü tevziat işinde çalı- İşan ancak iki memur vardır, Ve bunlar bu işi fahriyyen deruh- İte etmiş kimselerdir. Fahriyyen çalışan kimseleri “niçin âz iş çe karıyorsunuz?” diye muahaze etmek haksızlıktır. Bunun için İbiz, doğrudan doğruya vekâlete müracaatı muvafık bulduk. Vekâlet bu talebimizi derhal nazarı itibara almış ve bazı me- murlarını yardımcı göndermiş- tir, Şimdilik on bin liradan aşa- ğı istihkakı olanlara tevziat ya- pıilmaktadır. Memurlarımızın miktarı arttıktan sonra, tevzia- tın ikinci ve en mühimmi daha sür'atle yürüyecektir, Ikinci taksit Gayri mübadillere ikinci tak sit bu hafta içinde tevzi edile- cektir, ———000—0— — Cenazeler.. Kasabadan kasabaya nasıl nakledilecek! Bir gehir veya kasbadan diğer bir ge hir kasabaya nakledilen ölülerin nakli hakkında ne gibi tedbirlere mü racaat olunacağına dair Sıhhat ve içti mai muavenet vekdletinden alâkadar- İara talimat gelmiştir. "Umumi hufzıssıha kanunu nazarı dikkate almarak tanzim edilen bu ta- Himatnameye göre bir şehir ve kasaba nakledilecek ölüler hükümet ve ya Klediye tabiplerinin, bulun) r lerde sıhhat memurlarının Dera altında fenni surette tabutlanacaktır. Mezardan çıkarılan ölü ve ya. ke mikleri, hazırlancak yüzde beş nisbe- tünde saf hamızı fenik mahlülü ile iyi <e ıslatılacak ve gene mahlül ile 18- atılmış bir kefene sarılacaktır. Ondan sonra ceset veya kemikler çinko veya kurşundan imal edilmiş madeni bir tabut içine konulacak, ha- mızı fenik mablükü ile ıslatılmış ta- laşlarla cesedin iki tarafa sallanması- na mâni olacak tedbirler alınacaktır. Tabutun her tarafı mayi sızmayacak derecede lehimlendikten sonra tahta tabuta konulacaktır. Tabutun çivileri burgulu cinsten olacaktır. Üç cıvatalı demir çenberle bağlandıktan sonra madeni tabut tah da tabutun içine yerleştirilecek, ondan sonra ambalâj tahta sandığa konula- caktır. Sıcak havalarda on iki saatten faz- Ta mesafeye nakledilecek ölülerin kok ması tehlikesi vardır. Bunlar için tah- nit icap edecektir. © İade edilecek. Gümrük idaresine Ankara- dan gelen bir tamime göre sah- te menşe şehadetnamesile güm- rüklere gönderilen mallar men- şelerine ret ve iade olunacaktır. İaneler ve memurlar Emvalı umumiyei devletin tahsil ve cibayeti strasında mü- buzlara Hilâliahmer pulu ilsakı suretile iane aldığı Maliye ve- kâletinin nazarı dikkatini celbet miştir. Vekâlet, her hangi: bir tarzda iane işlerine memurların tavassut etmemeleri için Güm- ük idaresine bir tamim gönder mişitr, m— — Bir igümrük ilga edildi Kızıldize gümrüğüne merbut Piskan gümrüğünün. ilga edil. İdiği İstanbul'Rusumat idaresi- kelleflere verilmekte olan mak- | UD! Salgın! Mekteplerde grip salgın bir halde.. Maarif idaresi mâni tedbirler alıyor Son günlerde mekteplerde grip pek salgm bir halde bulun maktadır. Maarif idaresi derhal tedabiri sıhhıyeye müracaat ede rek mekteplere doktorlar gön- dermiştir. Şişli terakki ve Anadolu lise- lerinde gripin çok salgm oldu- ğu ihbar edilmesi üzerine dün mezkür liselere derhal iki dok- tor gönderilmiştir, Tetkikat neticesinde talebe vaziyeti tehlikeli görülürse bu mektepler derhal kapatılacaktır Avrupaya gönderilecek talebe Avrupaya tahsile gidecek 33 lise mezunu talebenin sıhhi mu- ayeneleri devam etmektedir. Talebeden bazısının hastane de tedavisine ve bazılarının da ufak tefek ameliyata tâbi tutul- malarma lüzum görülmektedir. Gençler ancak bir ay sonra Av- rupaya gidebileceklerdir. Esa- sen birinci sene Avrupada İlise- lerde lisan o öğreneceklerinden gidecekleri fakültelerde kaybe- dilmiş bir şey yoktur. Ta'lebeye ceza vermekiçin Lise ve ortamekteplerde tas lebeye verilen herhangi bir ceza nm esbabı mucibesi ile derhal Maarif emanetine bildirilmesi tamim edilmiştir. Bu cezalar emanetçe tasdik edilmedikçe tatbik edilemiyecek Halk bilgisi Yeni hey'etler Anadolu- ya gidecekler.. Halk bilgisi derneği bu sene şarki Anadoluda büyük bir se- yahat tertip etmek arzusunda- dır, Bu hey'ete iştirak edecek hey'et kalabalık olacak ve üç ay tetkikat esnasında üç kola ayrı- lacak ve bu gruplardan biri de Sıvasta meşgul olacaktır. Dernek bu tetkikatm ikmali için 1000 liraya lüzum görmüş- tür. Her sene vilâyetin vermek- te olduğu 500 lira tahsisatın bi- ne iblâğına çalışılacaktır. Ayni zamanda dernek halk bilgisine ait bazı eserleri neşre- decektir. Bu eserlerin en mühim lerini Hamamizade İhsan Beyin Trabzon halk masalarına dair yazdığı eserle Hâlit Beyin Türk mânilerini cemettiği eser teşkil etmektedir. Bu eserler yakında neşredilen rek Avrupa halkiyat müessese- lerine de birer nüsha gönderile- cektir. Halk bilgisi derneği son za- manlarda bütün Avrupa folklör müesseselerile ilmi irtibatı te- min etmiştir. Komisyoncular toplaniyor Komisyoncular birliği idare hey'eti çarşambaya toplanarak fırka nezdinde teşebbüsatta bü- lunmak üzere, komisyoncula- rm dert ve ihtiyaclarını tesbit e 'decektir. Cevap beklemeden gelenler.. Bazı memurların meşru ma- zeretleri olmadığı halde izin is- teyerek cevap beklemeden ken- dilerini mezufh addettikleri anla" tir, Hükümet bunun önüne mek için şiddetli hareketi, bu gibiler: hakkında mezuniyet ter ki vazife etmiş muamelesi yap- mağı kararlaştırmı tar. z Yeni idare hey'eti intihabı Güzel San'atler Birliği Resim Şubesinden: Geçen içtimada ekseriyet ol- madığından İdare Hey'eti inti- habı 23 kânunucvvel 930. . sak günü saat 15 de vapılacaktır," Belediyede Şehirmeclisi Dün son işleri gördü ve tatil etti Meclis İ şubatta tekrar toplanacak. Şehir meclisi dün birinci reis. veki- Hi Sadeddin Ferit B.in riyasetinde toplandı. Topkapı fukaraperver cemi yetine beş aylık bütçe de yardım tek- Hifi hakkında geçenlerde verilen tak- rir üzerine bütçe encümeni tarafın. dan yapılan tetkikat neticesinde bu- na imkân olmadığı anlaşılarak tan- Zim edilmiş bulunan mazbata okundu ve heyeti umumiyenin tasvibine ikti- van etti, Darülâceze ve Karaağaç mü! essesatınım beş aylık bütçeleri mesele| saat 16,30 da vukua gelmiştir. | si münakaşa edildi. Bu müessesatın! | selâhiyettar makamat tarafından se- ne nihayetine kadar. tasdik — edilmiş! bütçeleri mevcut olduğundan ayrıca beş aylık bütçe tanzimine lüzum olma dığına ve Karaağaç mücssesatı şekli idaresinin de yeni sene bütçesine dar bali hazıririle devamına kacar ve- rildi. Barem ve ihtısas Baremin tanziminde fen memurla. rının aldığı ihtisas zamları nazarı dik kate almadığından bilâhara bu kabil memurları bulmakta müşklât çekile ceği hakkında münakaşa yapıldı. Ba remin kabulünden iki sene sonraya kadar fen memurlarına ihtisas zam- mı verileceği için şimdiden bu husus ta karar ittihazına lüzum olmadığı maamafih makamatı aidesince tetkik edilmekte olan baremin takibi esna- dildi. Şehir meclisi kanuni müddetini! bitirdiği için bir şubatta içtima edil- mek üzere celse kapandı. Ekmek fiatleri na nazaran kuruş 30 paraya, fırancala 13,5 kuru- şa satılacaktır. İlân kuleleri yapılıyor Asri ilân kuleleri tesisi için, belediye tarafından ilânat şirke hüsnü suretle e ve şimdilik şehrin on iki noktasında zarif ilân kuleleri inşası kararlaşmıştır. o Bunlar hemen yaptırılmağa başlanacak ve ilerde adetleri tezyit - oluna- caktır. Tesbit edilen esasa göre bir sene içinde kulelerin adedi elliye iblâğ olunacaktır. Şoförleri muayene İki senede bir sıhhi muaye- heye tâbi tutulmakta olan şoför lerin daha kısa bir zaman içinde muayeneden geçirilmeleri düşü nülmüş ise de, şimdiki (o halde dar uzun müddet muayenesiz bı rakılmaları tecviz edilmediğin- den hiç olmazsa seneden seneye muayene imkânının temini için tetkikat icrasma (başlanmıştır. Diğer taraftan şimdiki muayene uslilünden de şikâyet edildiğin den muayene usulünü sadeleş- tirmek ve bütün esnafa şamil olmak üzere yeni bir talimatna-, “Neft Sendikat” şirketi tara- fından Belediyeye teklif edilen gaz depoları inşası meselesi en- cümene verilmiştir. Encümen teklifi tetkik etmektedir. Neft dan getirilecek bilimum gâzler burada hıfzedilecektir. Esasen talimatname bütün gazlerin — şehir haricinde ve her türlü teritbatt ohavi depolarda o muhafazasmı oa- mirdir, Ve Belediyeyi bu işle tavzif etmektedir. Neft Sendikat şirketi inşa e- deceği bu depolarm bedelini tüc cardan alacağı para ile ödiyecek ve bilâhare depoyu Belediyeye terkedecekitr. Belediye gaz de- poları hasılâtmdan seneyi 200 bin liralık bir varidat ümit et- mektedir. Yerli Yidira sergisi Batıyordu! Kızkulesi açıkların- da bir çarpışma! Bir Rus gemisi İngiliz vapuruna çarptı; gemi batmamak için karaya oturtuldu ! Evvelki akşam Kızkulesi a- çıklarında mühim bir vapur mü sademesi olmuş ve obüyük bir gemi, aldığı yaranın tesirile bat mak tehlikesine maruz kalınca Harem iskelesi civarına baştan kara etmiştir. Müsademe evvelki © akşam Çarpışan vapurlardan biri Sov- iyet acentasına merisup Hiyong Kong, diğeri İngiliz bandıralı Riyo Azöri'dir. Limanımızdan transit olarak! geçen her iki vapur, evvelki ak- şam Kızkulesi açıklarında de- mirli bulunmakta idi. Saat (16 dan sonra Hiyong Kong hare- ket için demir almağa başlamış tır. Riyo Azori o esnada beş yüz metre kadar ileride bulun- makta idi. Bu aralık, demiri kurtulan Hiyonk Koug daha makineleri- ni işletmeden birdenbire suların cereyanına kapılmıştır, Vaziyeti tehlikeli gören Hi- yonk Kong suvarisi, bulunan metre ileride demirli (o bulunan İngiliz gemisinin üzerine doğru gittiklerini görünce derhal ted- bir almışsada gemisinin, İngi- - İliz vapurun baştarafına bindir. İmesine mâni olamamıştır. Riyo Azori vapurunun baş taraftan aldığı yara pek büyük olmuş ve İngiliz vapuruna bir- 'denbire sular dolmağa başlamış tır. Azori, bunun üzerine derhal faaliyete geçerek sür'atle demi- rini almış ve kendisini karaya vurmuştur. İngiliz (e gemisi ancak bu (o suretle batmaktan kurtulabilmişitr. Kazazede vapurda 4,000 ton buğday bulunmaktadır. Liman irketi vesaitile bu Macar ticaret müsteşarı Geçenlerde Ankarada birkaç gün kaldıktan sonra memleketi- ne avdet eden Macar o Ticaret müsteşarı M, Rezovsky'nın se- yahatınin sebeplerinden bahset- miştik, Evvelki gün tekrar İs- - İtanbula gelerek derhal Ankara- ya hareket eden M, Rezovsky”'- nın sergi müddetince Ankarada kalacağı zannolunuyor. İrtihal Esbak Tahran Elçisi Ha- sip Bey. irtihal. etti. Kocaeli meb'usu Reşit -Saf- fet Beyin dayısı esbâk Tahrai büyük © elçisi Hasip B. dün vefat etmiştir. Cenazesi bu- gün saat dokuz buçukta Şişli'de Bulgar çarşısm daki evinden kaldırılarak Be- şiktaş iskelesin- de Şirketi Hayri riye tarafından tahsis edilen hü susi bir vapurla on buçukta ha- reket edilerek Sa- H. Hasip B. rıyerde öğle namazı kılmdıktan sonra Anadolu Kavağında aile kabristanma defnedilecektir. Hasip B. servetinin (o büyük bir kısmını Hilâliahmere ve Da rüşşafakaya bırakmıştır. Merhum 50 sene evyel İstan bulda fransızcayı ilk tedris eden zattır, Cemil Pş, ve Besim Ö- mer Pş, Hasip Beyin talebesi- dir, Muşarünileyh hariciye mes Kunduracılar cemiyeti önü-İleğine intisap etmiş, Şörayı müzdeki pazartesi günü .cemi- yet merkezinde bir yerli kundu- ra sergisi açacaktır, Sergi. 4-5 ! Devlet azalığı etmiş ve eski A- nadolu teftiş hey'eti reis vekilli- İsi ün Sahelei eğiönin: si Ci SEE. ms Bankalar. Birlik projesi kabul ediliyor... Bu şerait altında faiz miktarları ne olacak? Şehrimizdeki bankaların aralarında mevcut şiddetli rekabeti kaldırmak ve gerek harici, gerek dahili piyasalara karşı muamelâtta stikrar temin etmek| için banka müdürleri tarafından teş- kil edilen komisyon hazırla yi bütün bankalara tevdi etmişti. Bu itilğfa iştirak eden bankalar pro) jeyi tetkik edrek noktayı mazarları- #r komisyona bildirmişlerdir. Bunun! üzerine komisyon tekrar toplanarak, bankların mütalealarını nazarı dikka te almak suretile projeyi tatil etmiş ve bu son şekli de bankalara vermiş- tir, Bir kaç güne kadar Bankaların! İmümessilleri toplanarak bu hususta tatbikata geçmek için müzakeratta bulunacaklardır. Ee | Kredi açmak için alınacak faiz mil tarı azami yüzde on olması bankalar-| ca muvafık görülmektedir. Mevduat! faizlerinin ise bunun yarısı kadar ol- mast için bir cereyan vardır. Proje katileştikten sonra bütün bankalar ay) ni tarife dahilinde iş yapacaklardır. İhracatın tesbili de görüşülen esas) lar dahilindedir. Yunan tiyatrosu Mame. Kivelli dün akşam geldi Yunanistanın maruf artistle- rinden Madam Kivelli dün ak- şam saat 9 da şehrimize gelmiş- tir. Madam Kivelli İstanbulda 15 gün kalacak, ve yalnız Fran- siz repertuvarını temsil edecek- tir. Yanan artisti şehrimizde bu lunduğu müddetçe en muvaffak olduğu piyesleri oynayacaktır. Ankaraya 9 saatte gideceğiz. Ankara - İstanbul demiryolu nun takviyesi hitam bulmak üze redir. Martan itibaren Ankara- İstanbul ekspresi mesafeyi do- kuz saatte katedecektir. Bu şayam memnuniyet bir muvaf- fakıyet teşkil etmektedir. Yeni İzmir mi? Yunan hükümeti tarafmdan İtesisine karar verilmiş olan Ye- ini İzmir ve Yeni Gelibolu ma- hallelerinin ihalesi geçen hafta yapılmış ve tesis inşaatı bir şir| kete havale edilmiştir. Bu iki mahallede 2500 bina vücude getirilecek ve mahallele rin su, tenvirat kanalizasyon iş- leri temin edilecektir. Atina ga zeteleri bu ihaleyi memnuniyet le karşılamaktadırlar. ” Kemah zelzelesi Kemalıtan gelen haberlere göre geçen günkü zelzelede Ahmetli köyünde 18, Aktaş kö yüride 33, Çalıtlık köyünde 21, lev harap olmuştur. Yalnız Çalıtlıkta bir çobanın iki yaşmda kızı enkaz altında kalarak ölmüştür. Japonya prensi geliyor! Yakında geleceğini yazdığı- mız Japon âilei (okralisinden İprens ve prenses Takamatsu i- çin hazırlığa başlanmıştır. Alâkadar mehafil bu ziyare- te ehemmiyet atfetmektedir. Kaçak çakmaklar Bundan bir müddet evvel ka- Bunların menşei olan yere iadesi için muayenesi yapılınca sandıklardaki çakmaklar mü- him bir kısmının gaiplere karış tağı anlaşılmış ve tahkikata baş Çakmakların gizlice şehrimi- ze çıkarıldığı tesbit edilmiştir. Müsebbipleri hakkında şedit takibat icra olunacaktır. Edebiyatçılar toplanıyor Güzel san'atlar birliği edebiyat şu besinden: Senelik kongre, ilk içi - de ekseriyet hasıl olmadığından kâne nuçvvelin 29 uncu pazartesi günü sa at on büçuğa bırakılmıştır. Kongre- nin ikinci celsesi olduğu için müzake reye başlanmak için içtima gelen aza İle iktifa olunacaktır. ürü Kongrcler <l : . Nihayet ilam Fen fakültesi talebe kongresi bitti Kimya talebesi gene kongreyi terkettiler Darülfünun fen fakültesi ta- lebe cemiyeti dün saat 2,30 da Türkocağında gürültülü bir kon gre yapmışlardır. Evvelâ kongre divanı inti- hap olundu ve riyasete Ali B. seçildi. Ruznamede tek bir mad de vardır: yeni idare hey'etinin intihabi.... Fakat daha intihap başlama- dan evvel münakaşa başlamıştı. Kongreye iştirak eden kimya zümresi talebesi kongrenin top- lanacağından haberleri olmadı- ğını, ve davet söylediler. Diğer zümreler de kongrenin üç gün evvel ilân e i iddia ett'ler. Bu mese- le uzun münakaşaları mucip ol- du. Kimyacilar nizamnamenin de tadil edilmesini ileri sürdü- ler, Diğer zümreler ise nizamna menin esasen kimya talebesi ta- rafından gizlice ve ekseriyet ol- madan tadil edi! i hukükiye müdiriyetine de tat dik ettirildiğini söylediler, Kim yacılar bunu reddetti. Ve bu kongrenin de kanuni olmadığı nr iddia ettiler, Gürültü artmış- tı. Salonda bulunan 43 kimya zümresi talebesi kongreyi ter- kettiler, Ve çıkarken orada bulu nan polis efendiye : —Kongreyi dağitmiz, biz gi- diyoruz, kongre tonlanamaz de diler, Halbuki kongrede mevcut talebe mecbuu 53 idi. Fkterivet olduğu için kongreye devamda © kanuni mahzur yoktu. Kongre devam etti, Ve ruz- namenin birinci maddesi muçi- bince idare hey'eti intihabı ya- pıldı, neticede Abdülkadir, Ma- cit Nuri, Enver, Avni, Suphi Beylerle Ferhunde H. intihap edildiler. Kongre saat 5,30 da bitti; Behçet Bey Memurin müdürüne mi kurban gitmiş? Tütün inhisar; müdürü umumisi Behçet Beyin ahvali seihiyesi gün- den güne iyileşmektedir. Behçet Be ve bu yüzden Behçet Beyi vurmak istediğini Bazı gazeteler yazmıştı. Bizim yaptığımız tahkikata göre mesele şudur: Hayri B. müterakim maaşını almak için iadei (memuriyet talep ediyor. Behçet B. meseleyi tah- kik için kalemi mahsus müdürü Veh- bi Beye havale ediyor. Vehbi B. umu ru hukukiyenin baklı mütaleasma rağ iyor... Behçet B. haksız olarık kimseyi in Gümrük işleri Başmüdür iyilikten bahsediyor. Gazetenin biri gürmük işleri fena bir halde olduğunu yaziyordu. İstanbul gümrük baş müdürü Sey- fi B. bu neşriyatın gayri varit oldü- ğunu söylemiş ve şunları ilâve etmiş tir: “.- Türk gümütükleri Avrupa güm rükleri dercesine gelmiştir. Alâkadar arın işleri sür'atle ve normal ; şekilde görülmektedir. i Transit olarak geçen gemilere gel celeri ihrakiye vermek üzere lüztm £€ len muameleyi yapahilmek için ihra- kiye alacakların bir gün evvel gümrü hareket edildiği takdirde icap eden geceleri memür bulundurarak ihraki ye işlerinde teahhura meydan veril: 'miyeceketir. Vitrin müsabakası Yerli mallar haftasında milli ma» mulât: teşhir için yapılan vitrin mü sabakasına iştirak eden o müesseseler edecek olan jüri heyeti bugün Ticaret odasında toplanacaktır. Jü birinciliği kazanacak 0- için rey veren halka mahs-ız hediyelerle de meşgul olacaktır. Re kutuları ticaret odasma getirilmişi Jüri heyeti bunların ne zaman üçıle- cağımı ve hödiyelerin ne suretle tey- si oluracağının da bugün kararlaştıra cak İnın birliğin Gülhane parkı methalisi- İ ins ekşime e be ömerli el tir. Vitrin müsabakasına ekserisi İstan bil sihetinde almak ilrere 65 #mliease edilmediklerini | çok“. ğe bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle | meyanında' birinci ve ikincileri tesbit