22 Aralık 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

22 Aralık 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

amam. | Muhabir mektupları. | Hekimsiz ve hâkimsiz bir kasaba !.. kisi de yok. Adliye Göle'de bunların i ve Sıhhiye vekâletleri bu işle meşgul olmalıdırlar — EE 2440 metre irtifada hekimsiz Kars vilâyetinin mühim ka- zalarından biriside Göledir. Ka- zanm merkezi idaresi olan ka- sabanın ismide Merdiniktir. Öğ İeden sonra Vali Salim Bey ve erkânı vilâyetle Ardahandan ha reket eyledik. Şose gayet mun- tazam ve çok şairane eraziden mürur eylediği cihetle bu şose de seyahat çok güzeldir. Ga- yet geniş ovalarda mamur ve kalabalık köyleri geçiyorduk. Yol boyunca süvari jandarma- larını gördüm. Bir aralık oto- mobilimize doğru eyilip bir şey ler söylemek isteyen atlı bir adam nazari dikkatimizi celp eylediğinden hemen durduk ve otomobilden inerek herifin ne demek istediğini anlamak iste- dik. Bu genç süvarinin şakağın dan kanlar akıyordu ve bir tü- tün sının emel hale koyduğunu söyledi. i Beyin tolisi Rahmi Efendi ile şoförü koştular biz de on- İarı takip eyledik. O sırada va- liyi istikbale gelmiş olan kaza ri de arkadaşı dahi bi ze iltihak ettiler. Polis Rahmi EH, herifi tutmuş atile beraber getiriyordu. Bulunduğumuz roktadaki at yükünü muayene ettik tütüne dair bir şey bulama yınca muhbirin mahiyeti hak- kında fena fikirlerle meşbu o- larak avdet ve Merdinike hare- ket eyledik. Hava oldukça 80- Zuk idi. Kaymakam Salâhaddin! Beyin sıcak aşiyanesinde gürül gürül yanan sobanm etrafımda bir halka teşkil eyledik. Çok zengin ve çok nefis bir sofradan Sonra gece yarısına kadar Otu- duk ve vali Beyin odası karşı- sında ihzar olunan salonda jan- darma kumandanı. Fuat, Defter dar Muhiddin, Maarif Müdürü Şevket ve Sıhhiye müdürü Ha- mit Şakir Beylerle askervari bir koğuş âlemi yaşadık!... Göle hakkında malümat (Göle) kazası sathı bahirden 2,440 metre mürtefi olduğu ci- hetle vilâyet dahilinde en yük- sek bir arazidir. Nüfusu umumi yesi 22,000 ve merkezinki (700) dür. 100 adet hanesi ve tulâni bir şose üzerinde 36 dükkân ve kahvehaneleri ve 3 fırını vardır. 75 adet köyü ve Hoçvan, Okam namında iki nahiyesi olan kaza- nın suyu, havası çok güzeldir. Ormanları Göle kazası ormanlarile meş- hurdur ve kâmilen çamdır. Pek zensin olan bu ormanlar Oltiye ve Karsa doğru imtidat etmek- tedir, Orman şimdiye kadar ba kir kalmış ve bir hızar olsun te sis edilememiştir, Hayvanatı Göle kazası hayvan yetiştir- mekle şöhret almış bir diyardır. Buranın kırmızı cins bakarı çok meşhurdur. Bu gibi meşhur hay vanat Balyede dahi yetişmekte ve damızlık olarak her tarafa ih rac olunmaktadır. Kaza dahi- linde 66537 koyun ve 22610 inek ten başkad iğer binlerce hayva- nat mevcuttur. Bu hayvanlar Hope tarikile kısmen İstanbul nezbahasma sevkolunmaktadır, Mahsulâtı Kazanın mahsulât arpa ve Unğdaydan ibaret ise de arpa ha slâtı müthiştir, Ot ve yaylâları mebzul ve vâsi olduğundan hay/ vanat için en müsait bir mahal-| yağ #r. Vağı hilhacea oraviver nev ve hâkimsiz bir kaza: Göle. niri çok bereketlidir ve İstanbu la kadar sevkolunur, Türkeşin köyü graviyer imalâtile meşhur dur. Bu sene İstanbula dört kamyon graviyer sevkolunmuş- tur. Fabrika Bu yakınlarda kazada bir pas tırma fabrikası açılacaktır. Sa- leri de tesis olunacaktır. Bunun için tüccarlar 50000 lira serma- ye koymuşlardır. Mezkür ima- lâthanelerin vücude getirilme- si için 150,000 lira lâzım olduğu cihetle Ziraat Bankasının mua- venetini istirham etmektedir- ler. Böyle nafi işlere bankanın imuavenette bulunması tam mâ nasile yerinde bir hizmet olacak tır, Maden suyu Kasabaya 20 dakikada karbo natlı bir memba suyu fışkırmak tadır. Bu sudan hepimiz içtik, hakikaten gazı ziyade, taamı le ziz ve buz gibi bir sudur. Tahlil raporu neticesinde i maden a nazaran ikinci derecede olduğu tahakkuk eyle- miştir, Ahlâk Halkta taassup vetesettüryok tur. Ahlâk umumiyetle iyi ise de hayvan hırsızlığı ve ot yak- mak gibi bazı uygunsuz ahvalin cereyan eylediğini işittim. Ge- çen sene Zonguldak vilâyetinde, de ayni hal vardır.Köylerimizin medarı hayatı olan hayvanat hırsızlığı ve samanlık ve otlu- bir nihayet verilmek lâzımdır. Bu halin devamı ise bir nevi a- sayişsizliktir? Hastalık, hekim ve hâkim Kazanın bazı köylerinde fren | | irk az çok her yerde bulunuyor. Asıl şayanı dikkat olan cihet şu dur ki bu kazada senelerdenberi hekim ve hâkim yoktur. “He- kimle hâkim olmadığı yerlerde durma,, diyerek bizde bir eski darbı mesel vardır. Türkiye va- tanın uzak köşelerine galiba kimse pi istemiyor! Ve herkes İstanbul ile İzmir gibi merkezi yerlere toplanmak is- tiyor. Bu ise vatanperverlik his- sile kabili telif olamaz. Hüküme &i cümhuriyemiz vilâyatı şarki- yede mübadele usulü koymuş olduğundan üç sene gibi cüz'i bir müddet için vatanın her ta- rafında ikamet ve istirahat aca- ba mümicün olamıyor mu? Ev- velden herkes Yemen ile Bağ- dat ve Tarabulusgarpten ürker- lerdi! Şimdi ise ürkecek bir ye- rimiz kalmamıştır her yer cen- net gibidir. Buraları acaba ne zannediyorlar hele bir kere gel- sinler de görsünler! O zaman bana da hak vereceklerdir. Maa haza bu bapta Sıhhiye ve Adli- ye Vekâleti celilelerinin nazarı dikkat ve merhametlerini cel- beylerim. Göleden avdet Ertesi günü vali Bey şehir da hilinde teftişatta bulunduktan ve halkm ve esnafın hatırlarını birer birer sorduktan sonra ora dan hareket eyledik ve bir müd det bir tarafı çamlık dar bir bo- ğaz içinde ve güzel bir şoseyi takip eyledik, Akşama doğru (Boğatepe) denilen peynir ve 'kövde durduk. Zavut sahibi Ha bun, tutlak vekösele imalâthane | ğun yakılması gibi hâlât katili gi olduğunu işittim. Bu hasta-; Zavallı (Başı birinci sahifede) şun rouallim Osman Şirssi Beyin kal binde kalmıştır. Ceset Morga nâkledil | miştir. Tahkikata müddei umumi mu avini İsmail Hakkı Bey vaziyet etmiş tir. Maktul tanallim Osman Şinasi Be yin cesedi bugün morytan © alınarak Kasımpaşaya götürülecek ve mektep teki arkadaşları ve talebeleri tarafın- dan merasimle Okmeydanındaki me- zarlığa defnedilecektir. Diçer taraftan Adileyede yaptığı" mız tahkikata göre istintak hâkimi- nin gösterdiği lüzum, Haydar hakkım da tevkif müzekkeresi kesilmiştir. Haydar hataen katilden dolayı maz nun bulunmaktadır. Murizin muhalke- esi gayri mevkuf olarak cereyan ede cektir. Vilâyette Beykoz elektriği Cereyan kundura fabri- kasından alınacaktır Beykoz kaymakamı (Reşat Bey, Sanayi ve Maadin Banka- sının Beykoz kundura fabrikası ile anlaşması neticesi © olarak Beykoza dünden itibaren elek- trik cereyanı verilmiştir. Beykoz - Paşabahçe yoluna da büyük lâmbalar konmakta- dir, Nuri Beyin katili Geçenlerde Taksimde bir ka- dın yüzünden sabık Musul me- b'uslarından Nuri Beyi bıçakla öldüren Mezbahada müstahdem Hacı, uzun müddettenberi polis tarafından aramakta idi. Bir Zi manlar Türkiyeden firar ettiği zannedilen bu katilin dün Edir- muallim olmuştur. Keyfiyet tahkik edilmekte- Fabrikatörlerin içtima! Dün Sanayi Birliğinde top- lanan trikotaj fabrikatörleri, bir kısım fabrika amelelerin müte- madiyen yerlerini değiştirmele- rinden mütevellit vaziyeti gö- rüşmüşlerdir. Fakat dünkü içtimada bir ka- rar verilemediğinden gelecek pazar günün de toplanılması ta- karrür etmiştir, Bu içtimada Gazi Hz. nin fabrikaları ziyaretleri esnasında yapılan teşebbüşler de mevzuu bahsolacaktır. Feriha Han ifşaatı Evvelki sene güzellik müsa- bakasında birinciliği kazanmış olan Feriha Tevfik Hanım Av- İrupa ve Amerikada yaptığı İzun seyahatten avdet etmi Feriha Tevfik Hanımın fikrine öre: “Amerikadaki ü ik cı Musâ ve oğulları bizi izaz ve likram için geceyi orada geçir- mekliğimizi rica ettiler ve ima malâthanelerd: cesim graviyer İpeynir tekerlekleri ve beşer al- Inpları lebalep dolu idi. Bu pey- nir ve yağlar bu kadar ucuz ve nefis olduğu halde satılamamak tadır. Memleketimizde bu kadar mebzul ve nefis yağla peynirler çıkarıldığı halde İstanbulda Ba kpazarmdaki tüccarların bun- ları celbetmemeleri çok şayanı eseftir, Peynirlerin her cinsi bu rada imal olunmakta ve gravi- yerler altmış kuruşa kadar $a- tılmaktadır. Pek nefis ve tuz- suz tereyağları kalıp halinde müşteri bulamaması çok yazı! tır. Hacı Musa Ağa bana hedi iye olarak yağ ve graviyer peyni ri verdi, ve ayrılırken “gazete- nize yazmasını unutma,, dedi, Artık karanlık basmak üzere i- di, buyüksek tepelerin sathı ma illerinden süzülerek inerken kar şımızda büyük bir altın tepsi gi- bi tulü eden ayın çok şairane manzarasile ruhlarımız beden- lerimizden taşmağa başlamıştı! Biraz sonra dağlarm arasında gümüş bir tepsi kadar parlak bir göl göründü. Eğer hava mü sait ole»vdr o süzel gölün kena rmda bir vakfei istirahat geçir- mek cidden pek ebedi bir hatıra olurdu! Artık yokuşları uçarak! iniyoruz. Ortalık iyice kararmış tt. Uzaktan Karsın ışıklarını gö rüyorduk. Şehire girdiğimiz za- man sokaklardan el ayak çekil- mişti, ... R.K. ne civarında yakalandığı şayi | lâthanelerini gezdirdiler. Bu i.! İtışar okkalık nefis tereyağ ka-| yüz kuruştan verildiği halde! (Baş nı ve komşu memleketlerdeki meslektaşlarndan daha iy vaziyette bulunduklarmı söyle- mişlerdir. Gazi Hazretleri, devlet teşki- lâtınm güzel ve mükemmel işle- 'mesinde halka teveccüh eden va zifelerden bahis buyrmuşlar, a- lelümum memurlar arasında €s- ki devirden kalma zihniyetler bulunabileceğini, bu kabil kim- selerden hoşnutsuzlukları var: |bunları refakatındaki müfettiş- ilere bildirmeleri lüzumunu söy- lemişlerdir. Reisicümhur Hazretleri, halk ile konuşmalarmda mevzuu ibahsolan bütün maddeler üze- rinde fikirlerini etraflıca tavzih etmişler ve tezahür eden görü yanlışları ve bilgi noksanları- İn büyük bir samimiyetle sahip- lerine kabul ve teslim ettirmiş- lerdir. Cümhuriyet Halk Fırkasmın faaliyetine ve takip ettiği ana Jhatlara intikal eden bahis Gazi Hazretlerinin halkçılık, devletci lik, lâyiklik mevzuu üzerinde güzel bir konferans halini aldı, Cümhuriyet Halk Fırkasının bu milletin hayat ve mükadderatı- İni yaptığı, kurtarıcı ve inkılâp- çı rolü deruhte ettiği, tarihi va- zife ve mes'uliyetleri ve üzerin- de yürüdüğü değişmez esaslarr izah buyurarak “muayyen olan yolumuzda katiyetle yürüyece- #iz” dediler. Bugüne kadar gel- miş ve geçmiş muhalif teşekkül lerin tuttukları sakim istikamet leri ve bu faaliyetlerin memleke te getirdiği ve getirebileceği za- rarlara işaret ve serbest fırkanın infisahı bahsinde tevakkuf ede- rek bu fırkanm daha £ teşekkii- lünde teati edilen mektuplarla malüm olması lâzım gelen nok- Di tai nazarm bilâhare yeni bir şe- ymiş gibi telâkkisindeki yanlış- İiğı tavzih buyurdular, Bu me yanda, tarihi rabıtalarla bağlı bulundukları C. Halk Fırka- sının başındaki mevkilerini tek- rar ve teyit ettiler, Reisicümhur Hazretleri, fırka prensiplerinin herkese lâyikile anlatılmâsı ve izah edilmesi lü- zumundan, bahısetmişler ve bu zeminde etraflı teşrihat ile Kırk İlareli'nin çifçi, köylü, tüccar ve hanımlarina kiymetli vasayada bulunmuşlardır. Gazi Hazretleri, fırkanın ha- tıra defterine şu satırları yaz- mışlardır: “— Kırklareli vilâyet fırka İmevkezimizde her sınıf halktan olan mümessillerle karşı karşı- |ya geçirdiğim zaman benim için İğok kıymetli olmustur. Samimi ve açık konuşmamız bendasunu. tamıyacağım intibalar birakti. Cümhuriyet Halk fırkası men- İsuplarının halkçılık, devletçilik ; mefhumunu çok güzel anlamış olduklarını en iyi izah eden söz. ler köylü ve çiftçilerin ağzından (işidiliyor. Gördüklerimden ve i- işittiklerimden pek ziyade mem- ” | Fırkadan ayrılırken bir genç Ikısa bir nutukla Gazi Hazretle- rini selâmlamış. Trakyalıların | kurtarıcısına minnet ve şükra- İnma tercüman olarak obütün | gençliğin daima kendisini sami mi bir heyecanla takip edeceği- ni, azminden ve sözünden ayrıl- fmıyacağını temin etmiştir. i Reisicümhur Hazretleri ceva- ben: “— Kırklareli halk ve bilhas- a gençlik namına söylenen söz ilerden çok mütehassis oldum. Bundan dolayı teşekkür ederim, İzhar edilen heyecanın bir ayni da benim vicdanımda hâsıl ol. muştur. Bunu, lâyıkile ifade debil; Allaha ısmarladık Le demişler ve coşgun alkışlar ara- smda otomobile binerek trene avdet etmişlerdir. Geceyi trende geçirecekler, yarın Edirneye ha reket buyuracaklardır. —— s0. Ticaret mümessilliği İkusat vekâleti harici teşki- lâta ehemmiyet © vermektedir. i Gelen haberlere göre birkaç yer de daha ticaret mümessilliği a- çılacaktır. Bu arada Köstence, Pire ve İskenderiyede birer rü messillik teşkil edilecektir. ! KÂNUNUE ali 3 gazele a Gazetemizle Ak; posta gazeteleri alı deiumumilikçe bir riyeyi ifşa” davası (o açılmıştır. | Ağrıdağı tedip harekâtının kat'i imha safhasının hangi gün baş lıyacağınm tasrih edilmiş olma sı davaya sebep olarak gösteril | mektedir. İ Şoför serbes bırakıldı. | Evvelki gün Kemerburgaz dan şehrimize gelen bir otomo- bil; hendeğe yuvarlanmış, müş terilerinden biri ölmüş üçü ya-| ralanmıştır. Otomobilin mevcuden adliye | ye sevkedilen şoför Şükrü Efen| di; Linci müstantık tarafndan istintak edilmiş, hâdisede kaba hatı görülmediği için serbest bı rakılmıştır. Şoför Şükrünün mu hakemesi gayri mevkuf olarak yapılacaktır. Katil Kadri İzmir hapisanesinden kaçan beş mahkümdan Kadri isminde iki katil yakalanmıştır. Esrarı nasıl saklamış? Bir kaç gün evvel tevkifhane de Vahan isminde bir mevkufta 10 dirhem esrar bulunmuştur. Dünde sirkat ve polise hakaret cürmünden mevkuf Hayride 20 dirhem esrar meydana çıkarıl- mıştır. Bu 20 dirhem esrarm bu hunması pek garip bir şekilde ol muştur. İ Mevkuf Hayri tevkihaneye girdiği zaman yüzünde bazi ev» câ ve ıztırap alâimi göstermiş, bunun sun'i olmasından şüphe eden muayene memuru Yusuf Efendi; Hayrinin her tarafı nı aramış ve kontrol memuru Hidayet efendi de Hayrinin 1z- tırabına deva olmak üzere bir başlamış i : ini göstermiştir. Müshil; den hiç beklenilmiyen bir şey çıkarmıştır. Bu; 10 santim uzun luğunda ve kurşun kalem kalın lığında teksif edilmiş bir esrar- dır. Hayri; bu esrarı; bağırsak: lara ıztırap verdiği için elile cekip çıkarmıştır. Hayri tevkif haneye esrar .soktuğu için ay- rıca muhakeme edilecektir. —.m — Konser Galatasaray “Akademi” teş- kilatının tertip ( ettiği konser dün muvaffakıyet! 3 verilmiştir. Müessif irtihal Bir müddettenberi rahatsiz bulu- İnan Ajans müdiri umumisi Alieddin İ Beyin, dün gece snat 10 da vefat eyle! İdiğin teessürle haber aldık, Merhu-; mun cenazesi bugün di Tarlaryan apartşımanı itti Fe İt Berin hanesinden © kaldırılarak! Efendi habristanma defnedile| cek de kılmacaktır. Merhumun ailesine ve dostlarına taziyetlerimizi beyan ode- viz. l Sinema - Tiyatro İs. B. Darülbedayi temsilleri mn e gi İn | m 1 Galip Bey Sah günü akarı yalnız muallim ve talebeye BİR KAVUK DEVRİLDİ YI ipsultan askerlik şubesinden aldığım vestkayı galip ettim yenitini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. 313 vevellirlü Mustaja Şem'i Jandarma imelrhemesinden Yerli imeledilmiş olmak üzere 617 çit demir efrat karyolası pazar- ık sureüle satın alınmak Üzere ye- niden aleni olarak münakasıya ko- mulmuştar. o Pazarlık 23-12-930 salı günü saat 14 de icra olunacak” tor. Teliplerin Gedik paşada jandarma imalâtamnesindeki komisyona mö- racaat, eylemeleri ilân olunur. Ihtira ilânı “Sabit torpillerin umkünu tayin eden nâzım, hakkında istihsal olu- nan 2 Tsani 1926 tarih ve 621 nurerola ihtira beratı bu kere mevkii file konmak üzere ahete devri ferağ veya icar edileceğinden talip olan- ların Galata'da Çinili Rıhum Hannda Rober Kerriye müracaatları ilân olunur. Mercedes müessesatı Modeli makineyit! Meydana çıkardı Zarif, metin gayet sedasız, otomatik © cwtvel tanzimi. kabili darbe, herkesçe sökülüp takılması kabil €n mütekâmil yazı makinesidir; Vekili ve deposu: Ziyaeddin Sait: Birinci Vakıi Han İstanbul Küddeli hayahnızda Kullanacağınız SAATTİR Acenta ve depozlteri BOGOSK ARAPYAN İstanbul Çarşul Kebir Istanbul belediyesi * ilânları e ee içme e eeiemüe mez Fatih Belediye şubesi müdür- lüğünden: Feaerde Cibali Yeni kapusunda kulei zemin mahal- linin kiraya verilmesi mukarrer bulunduğundan talip olanların kânunusaninin 14 üncü çarşam- ba günü saat 14 de Belediye encümenine müracaatlırı ilân olunur. yök mükafır kazanın y . Umumi acentaları: ir, bul SEYRİS “Merkez ecem G Başında; © Beyoğlu 2362 #centesi. Sirkeci'de zade ham slendu 7 Trabzon birinci postası (CUMHURİYET ) vapazı 23 kânunuevyel Sali akşamı Galata cıhumından Zongul- dak, İnebolu, Sinop, Sam- son, Giresun, “Trabzon, Rize'ye kacak ve dönüşte Sürmene, Trabzon, Görele, Giresun, Ordu, Unys, Samsun, Sinop, İnebolu, Zonguldağa uğraya- caktır, İskenderye postası (ZMİR) vapuru 23 kânü- nuevvel sali 10'da Galata | rıhumından kalkarak çarşam- ba sabahı İzmir'e perşembe sabahı» Pire'ye cumartesi se bahı İskenderiye'ye varacak ur. İskenderiye'den pazartesi | 15 te kalkacak © çarşimba | İstanbul Belediyesinden; Be- deli keşfi 6157 ira 82 kuruş olan çubuklu Gaz depoları is- kelesinin inşası kapalı zarfla münakasıya kunmuştur. Talip. lerin şarıname almak ve keşif evrakını görmek için her gün Levazım Müdürlüğüne müraca- atarı 642 liralık teminat mak- büzile şartname ve teklif mek- rabunu mühürlü zarfa koyarak ihale günü olan 13-1-934 sali günü saat on beşe kadar encü- meni daimiye vermeleri. Li ae Eminönü Belediye şubesi mü dürlüğünden: Sahipsiz bulunup daireye teslim edilen üç hindi sekiz gü sahibi mü- racant etmediği takdirde bilmü- zayede şatılacaktır. .. * Sarıyer belediye şebesi mü dürlüğünden: Muhtatı tamir bir halde bulunân İstinye temizlik işleri ahırının olbaptaki eyraki ! keşliyesi mucibince * pazarlıkla ihalesi mukarrer bulunmuş ol duğundan mezkür abırın tamiri için talip olanların 19 kânunu- sani 931 pazartesi günü saat 10 da Büyükdere Sarıyer Belediye Şubesi müdürlüğüne müracaat etmeleri. — Tayri mübadilr Takdiri kıymet komis- yonundan: Esas istihkakları on bin lirs- ya kadar olan ve yetlerinde zirde numeroları gösterilen ka rar suretleri bulunan arazi es habı gayri mübadillerin yüzde iki nispetindeki istihkaklarını almak üzre 22 kânunuevvel 930 pazartesi günü saat 10'dan iti- beren Galata'da Danüp hanında komisyona müracaatları ilân o- ur. Karar numaraları: 631 632 634 637 640 64 645 646 647 652 658 654 657 658 659 862 628 636 643 631 656 661 Beyoğlu 2 İNCİ NOTER Galata Tünel mertebani sokak ehvence emlâk bakım. Bono protesto ve saire... Tek: B. O. 1385 635 642 648 655 660 Pire'ye de uğrayarak perçem: (© İ be İstanbul'a gelecektir. Ayvalık sür'at postası (Mersin) vapuru 23 kânu- nuevvel sah 17 de Sirkeciden — | Gelibolu Çanakkale Küçük- kuyu , Edremit , Burhaniye, Ayvalığ'a kalkacak ve dönüşte Altmo'uğa da uğrayacaktır. COMPAGNIA GENOVESSE Dİ NAVIGAZIONEA — VAPORE Tanadan muvasalatıbeki nen Capo Pip i vapuru 23 Kevvel Salı günü (Karan çö Napoli, “Livam ve Cenova ) vİk bareket edecektir. © Cemovadan muvssalaı bekle nen Capo Vado vapure 34 K. evvel Perşembe günü (Köstence)ye hare ket edecektir. ; Birinci ve üçüncü sınıf yolei- arı için tenzilâri. fistler. « Fazla tafsilâr slmak ve yöleh ye hamule için Galata'da Çinili mba (© hanında acentası buludan İrtercont.. mentale A. şirketine mürucaar. Telefon | Beyoğlu 1204-1995, Lüks-İzmir Mersin postas Türkiye. perşenl v kânunuevve)| günü saat 18 de Sirkeci rihge ha mundan hareketle Gelibotu, Çasjiği nakkale, İzmir, Küllük, Fethiye, | 5 Antalya, Aliye, Mersine azimet ve avdet edecektir. Taksit için: Sirkeci, Yalı köşk caddesi Mizanoğlu han | No. 4 acentalığına müracaat Telefon İst 1902 8 “ j Muhterem © pederim Berit | Defterdarı esbakı Bilanlı Paşas cık zade Mebmet Neri Beyin ve ondan on birgün sonra dat biraderim Cevdet Beyin İsken: deronda ve pederimin vefanın: dan on bir gün evvel de diger biraderim Diyarıbekir Nümune hastanesi ser cczacısı Hasip Be yin. Diyarıbekirde haberi elimi © vefatları sebebile ailece yekdi: gerini müteakıp duçar olduğu, muz büyük felâketten dolayı gerek mektup ve gerek telgrafla | ve gerekse bizzaç lütlen tezi yene bulunmuş alan zevan ali yei muhteremeye ayrı, aynı teşekküre teessüratım mâni oldu) cihetle ceridel mutebereleri satetile cümlesine minnet şükranlarımı arzeylerim efendi Eskişehirde Temyiz mesi ikinci ceza dairesi, arasından: Şevket © #