15 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

15 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

“İ kongresi murahhasları da suva | © seye davet edilmişlerdir. İ © kefildir. Vakıâ şimdi, belediye İ her sene İ Fakat bu tahvilât hâmilleri, be *“ra razı olmamaktadırlar . raya gidecektir. İ , , i | Hars şubesinde bir suvare ANKARA, 14 (Telefon) — Müşir Fevzi Paşa Hazretleri nin küçük kızlarının evlenmele fi münasebetile bu gece fırka- nım hars şubesi binasında bir ” süvare tertip edilmiştir. Fırka Fethi B.in evrakı şurayı devlette ANKARA, 14 (Telefon) — i Mefsuh Serbest fırka lideri Fethi Beyle Bursa valisi Fatin Bey arasında vukua gelen hâ diseye ait tahkikat ikmal edil ve dosya Şurayı devlete derilmiştir. Şurayi devlet Fatin Bey hak kın ya lüzumu muhakeme ve- ya men'i muhakemekararı vere ' —— seemees Belediyenin Periye bankasına borcu © Belediyenin Periye bankası- na da yüz bin İngiliz lirası bor- cu vardır, ve bu borca maliye inden bir mik- tar ayırarak Periye bankasına olan borcu için defterdarlık em | cine bankaya & yatırmaktadır İediyenin şimdi verdiği mikta- Uzun müddetten beri müz- *min bir mesele halini alan bu “borç meselesinin yeni bir itilâf- “nameye rapti için belediye ile > müzakeratta bulunmak üzere hâmiller namma M. Basi ismin İde bir Fransız Paris'ten şehri- “mize gelmiş ve belediye reisi (İMühiddin Beyi işuzun müddet sÂdil B. bugün Ankaraya gidiyor Maliye vekâleti heyeti tefti- şşiye reisi ve borsa komiseri Â- $ Hil Bey maliye © teftişatma ve | ““konsorsiyoma ait bazı mesail iztrafında vekil Beye arzı malü- mat etmek üzere bugün Anka- *Manifaturacılar cemiye-| tinin bir müracaati Manifaturacılar © cemiyeti, manifatura mağazalarında ça- İlsşan müstahdeminin muayyen İbir mesai saatine tabi tutulma- #s1 icin hükümet nezdinde teşeb atta bulunmuş ve bu husus ila patron ve müstahdeminin imzalarını havi bir mazbata baş vekâlete gönderilmiştir. » Fazilet mükâfatı için , İstanbulun namzetleri i üfatı için İstan- sini anki iin Sallimi Faik, ve Seraceddin ve riyaziye muallimi Kemal Bey- | İer namzet gösterildiler. Ana- Ş dolunun her yerinde de bu mü ş kâfat için namzetler gösteri “miştir. Maarif vekâleti kararı- | azilet mü a yakında verecek © tikleri aziz Kubilâyın üzerine im 4, taşını , Menemen mürtecileri-) “nin kullandığı bayrak | Maarif vekâletinden' İzmir | $ vilâyetine gelen bir emirde Me | nemende mürtecilerin şehit et geçirdikleri üzerinde (na fetahna.. t bildirilmiş- j yapılarak “bir memur muhafazasmda An İpöreya gönderilecek ve İnki- İâp müzesine konacaktır. | Debağlar cemiyetinin bir broşürü Türk Debağlar cemiyeti Mü- iç et Meclisine takdim edilmek & İzere bir broşür hazırlamıştır. i Cemiyetin umumi kâtibi Ce. “mal Bey bu broşür hakkında şu Dericilik, ham deriler ve me İlan ipti e, ticarette bir ta- usul ve adetleri 1s- “ah, sermaye kredi, rüsum ve iki sanayi kanunu a suhulet olmadığı, ayak- le fabrikaları Kazlıçeşme. We fabrika civarındaki lâğım- | ıldırımların inşası. » #hakkındaki uzun tet- »srzederek muave- İ meliyete ermesini temin MILLIYET CUMA 1s MAYIS Birinci sahifeden geçen yazılar 193: BORN Sö YA A YY A A : IMuhiddin B.in maaşına 250 lira zam .. (Başı birinci sahitede kip tab ve teksir ve bütün alâ- kadarlara tevzi edilerek müta- leaları isteneceğini söylemiştir. Jandarma Kır bekçileri ile jandarmala- rı hakkında sorulan suallere da hiliye vekili Şükrü Kaya Bey mülkiye zabtiye ve jandarma teşkilâtında geçirdiği safhalar- İ dan bahsetmiş ve meşrutiyeti müteakip bir defa daha tensik ve islâh edilen jandarma kuv- İ vetlerimizin umumi harpte gö- rülen lüzum üzerine hudutlar- da vatani vazifelerini ifa eder- ken çok kıymetli | unsurlarını kaybetmiştir. Vekil Bey beya- natma devam ederek yeni jan- darma kanununun jandarma kuvvetlerimizin kendilerinden beklediğimiz derecei mükem ede- cek derecede bulunduğunu ve muayyen bir program dahilin- de çalışmakta olduğunu söyle- miş ve demiştir ki: Jandarma kuvvetlerimizi is- lah ve tensik ederken bu kuv- İ vetlerimizi nüfus kesafetimize ve memleketimizin vüsatine gö re tamamlıyacağım. Bugün jan sanı tel fi eden onların cidden şayanı takdir fazla gayret ve mesaileridir. Jandarmamızı bir mesleki mahsus haline ( getireceğini, kır bekçilerinin jandarmalar ta rafından muhtelif işlerde kul lanılmakta olması dolayısile asli vazifelerini ifa edemedikle- ri hakkında ileri sürülen müta- leata karşı Şükrü Kaya Bey de- miştir ki: “Bu mesele hakkında kat'i emirler verdik, fakat buna rağ- men bazı ahval ve şerait tahtın da bunların kullanılacağını tah min etmekteyim. Diğer taraf- tan bu sene yeniden ihtas edile cek olan suvari mübaşirler, kır bekçilerine yükletilmekte olan tebliğ ve ihbar işlerini doğru- dan doğruya ifa edeceklerinden | bekçiler asli vazifelerini ifa et mek imkânını bulacaklardır. Bu izahatı müteakip kongre celsesine nihayet verilmiştir. Öğleden sonra tekrar topla- nacaktır . İkinci celse ANKARA, 4 A. A.—C. H, Fırkası kongresi sonra saat 17 de Başvekil İs met Paşa Hazretlerinin riyaset İ lerinde mesaisine devam etmi tir. Lâyiha encümeni mazbata- sının maliye ve maarif kısım rı müzakere ve kabul edilmi: tir. Vergiler Maliyeye ait kısmın müzâ- keresinde İstanbul murahhası Sadettin Bey kazanç vergisi ünasebetile, satışlarını ve mü bayaalarını yazıhaneleri vasıta sile yapan ve yapmıyan İabrika İar arasında fark gözetilme: teşviki sanayi faaliyeti noktai nazarından bir kısım fabrikala rın yazıhanelerini kapayarak doğruca fabrikalarla muamele yapmaları: istilzam edeceğini ve kuvvei muharrikede sudan istifade için şehir haricinde ya- pılmış fabrikaların da vaziyetle rinin nazarı itibare alınmasını söylemiş, muamele vergisi bah sında, bu hususta meclise veri- lecek lâyihanm ufak kuvvei mu harrikeli fabrikalara muamele vergisinden muafiyet tanınma- sının büyük fabrikaların aleyhi ne olduğunu söylemiştir. Tütün inhisarı ve çiftçi Veli Bey (Çanakkale), arazi vergisinden esas itibarile şikâ- yet olmadığını yalnız maliye memiurlarınm menfaati hazine- yi milletin menfaatinden ayrı addederek sızıltıya meydan'ver diklerini söylemiş ve tütün in- hisar idaresinin çiftçiye karşı tarzı hareketini değiştirmesi ve te- mennisinde bulunmuştur. Alâeddin Bey (Kütahya), Serbest fırkanın vergiler aley- hindeki propazandasını hatı latmış ve vergilerin ağırlığı yi zünden herhangi müessesenin kapandığı vaki değildir. Vergi- İ kabil olduğunu Fırka kongresi umumi işlere iştirak için zarı- ri olduğu kanaatini telkin ede- lim demiştir , Halil Bey (Giresun), vergi- ler ağır değildir, dedikten son- ra tahsili emval kanunun tarzı tatbikinda bazı mal memurları nın tarzı hareketini tenkit et- miş ve tahakkuk usulünün sa- lim bir esasa raptını ve kadas- tronun tasdiki senelere müte- vakkıf bulunduğunu, arazi tah- rinin on gün zarfmda tespiti lemiştir . Kars murahhası, verginin ağır olmadığını, bilhassa hay- ven satışında fiatlerin düşmesi yüzünden verginin ağır görün- düğünü binaenaleyh malını sat ması için köylüye mahreç bu- lunmasını söylemiştir . Behçet Bey (Tokat), inhisar idaresinin yaprak tütün satışı» nı tütün tüccarma bırakmasını, tütün zer'iyatında tahdidatın kaldırılmasını teklif etmiştir. Hakkı B. (bilecik) yeniden takrifi müdafaa edere! masında evleri ve yuv: mış olan harikzedelere de badiller için terilen kolay- ini talep etmiş mü- tir İstanbul mebusları Hamdi, Yaşar, Vâsıf Beyler bir takrir vererek kazanç vergisinin ka- zancı ancak gıdasını temine kâ fi gelen ameleden alınmaması- nı teklif ettiler . Maliye vekilinin izahatı Maliye vekili Abdulhalik B. kürsiye gelerek bütün mütale- alara ayrı ayrı cevap vermiştir. Ezcümle yazıhane sahiplerine ait kazanç bahsında, ük fab rikâlarm muamele vergisi husu sunda, her iki kanun lâyihası- nm meclise verilmiş olduğunu, B. M. Meclisi ihtisas encümen lerincetetkik edilmekteolan bu lâyihalar hakkında fenni ve tek nik olarak fazla bir şey söyle- meğe lüzum görmediğini, bu kanunların memleketin ihtiya- ca en uygun bir şekilde mec- İ listen çıkacağına şüphe bulun- söylemiştir. in, güya âşarm ilga sından sonra artırmak zarureti hâsıl olduğuna dair bir kanaat mevcut ise bunun katiyyen yanlış olduğunu, âşar varken temettü, arazi ve müsakkafat leri de mevcut olduğunu yan ederek bazı rakamlar zik retmiştir; 340 senesinde arazi ve müsakkafat vergisi 14 mil- yon lira idi. Bugün alman mik- tar 20 milyonu geçmemiştir. .nç ve temettü vergileri a- da hükümet hissesi pek az eder,Daha doğrusu temet- tü vergisinin ismi değişmiş! Çift hayvanından hisse olarak alınan miktarlarda nazarı itiba ra alınacak olursa 35 (buçuk milyon lira tutan Âşar vergisi- nin kalkmasına mukabil yerine 8 milyon liratutan (o bir vergi konmuş olduğu görülür. Tahsil usulleri Tahakkuk ve tahsil usulleri- nin değişmesine gelince; haki- katen bu usullerin iyi olduğu- nu iddia edemem. Ben dahi müştekiyim. Bu hususta en iyi bildiğimiz ve en iyi telâkki et- tiğimiz usuller kanun lâyihası halinde meclise tevdi edilmiş- tr. Bir arkadaş arazi tahririnin 10 günde kabil olduğunu söy- lemişti. Bir günde nüfus tahri- rinin mümkün olmasını bir de- Ji) olarak zikretmişti. Ben bu noktai nazarı kabul edemem halkın zararına ve menfaat teallâk etmiyen nüfus tahririle halkı mutazarrır veya mütenef- fi edebilecek arazi tahririnin ay ni suretle yapılmasına imkân yoktur. Muhtarlarm beyanna- me vermesi usulüne ait kanun on iki kazada tatbik edilmekte- dir. Almacak neticeye göre baş ka sahalara teşmilini düşünece ğiz. Gene ayni arkadaş tahsildar lara lüzum olmadığını, maliye dairelerinde bir icra memuru söylemişti. Unutmamalıdır ki, kabil olan yerlerde tahsildarla | ri kaldırmışızdır. Tahsil şube- leri vardır. Fakat icraya girme den gelip borcunu veren kaç kişi görülmüştür. Kolay temenniler Vergileri tahfif kolay temen nilerdendir. Fakat yalnız kon grede tezahür eden bütün dilek leri yerine getirmeği bir tara- fa bırakalım, dileklerin yarısı- nı tahakkuk ettirmek için bu günün üç dört misli bir bütçe- ye ihtiyaç vardır. Vergileri a zaltmak bahsinde yapılabilen den fazlasını istemek âmme hizmetlerini ifa etmemekti: devletin me eti ve mille tin hayatile beraber gitmesi- nin imkânı yoktur. Maliye vekili Bey tütür hasında ta an kalkmasını temenni edi bir tedbirin nasıl bir net receğini teşrih etmiş, bi bugünkü tütünü 5 ni ve istiblâ ki arttırmak kabil olmadığını, İktısat ve maliye vekâletleri- cneden beri yaptı tetkikat neticesinde bu sahada ii olan müşahedatın yapıldığını söylemiştir. Tütün inhisarı Tütün inhisar idaresinde fazla memur ve israftan şikâ- yet edenlere cevap verirken bu idarenin masrafı 15 değil dört milyon olduğunu ve eski- den 3,5 milyon elde ederken bugün on milyon lira elde et- tiğini cıgara fabrikalarının da işlediği mikdarın da ayni nis- bette arttığını söylemiştir. Ma amafih fazla memur varsa be- hemahal azaltacağım demiş- tir. “Bir noktaya daha işaret ede ceğim, inhisar idaresinde çalı- şanlarin aldıkları maaş değil ücrettir. Maaşile'iicret arasın- da fark gözetmek lâzımdır. Memur kendiğine memurin ka nununün bafişettiği bir çok haklara maliktir. Ücretle çalı- şanlarda bu haklar yoktur. An- cak maaşlı memurla ücretli arasındaki fark yüzde yirmiyi geçmez. Abdulhalik Bey yaprak tü- tün satmamak hakkında, inhi- sar idaresinin kendi ihtiyacı o- lan 10,5 milyonu doğruca mus tahsilden aldığını söyliyerek de miştir ki: Arkadaşımız eğer tü tün inhisar idaresi yaprak tü- tün satmasaydi tütün tücarm- dan yardıni maksadile beş mil- yon almak mecburiyetinde kal- mazdı, gibi sözler söyledi. Ha- yır, vaziyet bu değildir. Aldığı mız tütünlerin ihfaç edilecek tün memleketin Maliye Vekili tütün tüccar- larınm, inhisar idaresi tarafın- dan satış yapılmasından dolayı değil munhasıran kendi müşte- rilerini totamamak nümüneye muvafık mal vermemek gibi ha reketler yüzünden zarar gör- düklerini ilâve etmiştir. Harikzedelerin mübadiller gibi teshilâta mazhar olmaları hakkındaki talebe karşı bu hu- susta çıkmış olan kanunu ha- tirlatmıştır. Hayvan fiatleri Hayvan fiatlerinin düşmesi karşısmda tedbir o alımmasını teklif etmiş olan Kars murah- hasının mütaleasına o cevaben Maliye Vekiti Bey bu havaliyi pek iyi tanıdığını ve müdafaai milliye vekili sıfatile de o ha- valide yapılan askeri kontrato- lara vâkıf bulunduğu ve hiçbir an koyun etinin kilosu 30 İ kuruştan, sığır etinin kilosu 15 kuruştan aşağı olmadığını, bu havalide eskiden etin okkası en pahalı zamanda 60 paraya bu- lunduğunu söylemiştir. | o Ameleden kazanç vergi İhmmaması teklifine karşı, ni teklif ettiğimiz kazanç iâyi- hasında bir muafiyet haddi ka- bul edilmişizdir. Bu da zanne- divorum günde $0—60 kuruş İ kazananlar içindir. Böyleleri- | nin kazanç vergisinden muaf ia ye- tutulmasını'neklif ettik, Arkas Muhiddin B., tahsisatın az- lığından bahsederek: — “Gelecek sene ne yapıldı- ğıhı soracak iseniz karşılığını vermeniz lâzımdır. Darül'âceze için alman tedbirlerle bütçe a- rasında tevazüin yoktur.” Dedi. Sadeddin Ferit B. de: —Her şehir belediyesinin muaveneti kendi şehir halkma muhtas olmak lâzımdır. Acaba Darül'âcezedekilerin kaçı şehir halkındandır. Bu hususta bir Tevfik Salim | masraflar indirildiği takdirde bu tahsisatın kâfi © olduğunu edi. Bütçe encümeninin tek bilözüum €ze bulunduğunun tahıki- karar verildi. İstimlâk £ İstimlâk faslma yüz bin lira tahsisat konmuştu. Muhasebe- ci Nuri B. bunun az olduğunu, önümüzdeki sene zarimda is- timlâk borcun ödenmesi yaç olduğunu söyledi. o Bütçe encümeni namına reis Hamdi Be: ttik, İstimlâ goğazına kadar Halbuki biz veri- «li şinde belediy borca batm: len tahsisatla senesi istimlâk yapıldığını zannediyor duk. İstimlâk işi üzerinde te- vakkuf edilecek bir mevzudur. Dedi. Tevfik Salim paşa, eski borçlarm verilmesini, fakat ne kadar dâ Zaruri olsa yeniden is timlâk yapılmamasını teklif et- $. Yol inşaat ve tamiratı için bütçeye 425 binlirr | tahsisat konmuştu, Bütçe encümeni rei si Hamdi B. bu tahsisatla han- gi yolların yapılacağının zapta geçirilmesini teklif etti. Muhid dir B. buna lüzum olmadığını bilâhare hesabı kat'i oraporu- nun her şeyi göstermekte oldu ğunu söyledi. Hamdi B.: — Mesele o kadar basit ol- madığı gibi hesabı kat'i işi de değildir. Fakat vakit dar oldu- ayyen göstermiyorlar. Fakat buna lüzum vardır. Kanun lâyi hası meclistedir.” demiştir. Bundan sonra raporun mali- yeye ait kısmı kabul edilmiştir. Maarif Maâarife ait dilekler müzake ra olunurken Veli Bey (Ça- nakkale) muallim bulunmıyan köylerin masrafını deruhte ct- mek şartile maarif vekâletinin tasvibile muallim tedarik ede- bilmelerini teklif etmiştir. Diğer bir murahhas, nüfusu (5000) i tecavüz eden kazalar- da da orta mektep açılmasmı i- leri sürdü . Besim Aatalay Bey, memle ketin meslek (omekteplerine, müstahsil insanlara ihtiyacı olduğunu, sanat mekteplerini arttırmak ve mekteplerde ç0- cuklara istihsal, tasarruf ve iktisat terbiy munu söylemiştir. Maarif vekili Esat Bey ce- vap veretek yirmi üç muallim mektebinden senede 800-900 muallim çıktığını, bazı hususi idarelerin bu muallimleri ken di mmtakalarında istihdam et- mediklerini ve muallim ibtiya cı olan köylerin bulundukları- maarif idarelerine müracaat suretile muallim — istemeleri muvafık olacağını söylemişti: Vekil Bey, daha dün kabul edilen fırka programında ge- rek ilk ve gerek orta mektep- lerde mesleki malümat Verme i istihdaf eden bir noktai na- zar takip edildiğini, mektepler de tasarruf ve istihsal terbiye- si vermeğe kemali şiddetle ca ml, ni den çıkanlara mesleki sahada çalışacak surette. yardım için tedabir alınızağını ilâve et- miştir, &NKARA, 14 (Telefon) etini cumartesi öğleye kadar ikmal ede- nkü celsed? Gazi Hazretlerinin bizzat riyaset €- dip kongreyi bi lâzım gelen 250 bin liraya ihti- | zarfında | ğundan münakaşaya vol açma- —— ————— si vermek lüzu- | | | İ | İ vak'alarını v | tan İ telin eylemişlerdir. İp, mak için ısrar etmiyorum.” De di. Muhiddin B. e 250 lira zam Bütçenin diğer fasılları da okunarak az bir tadilât ile ka- bul olundu, Bu sırada saati me sai haricinde çalıştığı için Mu- hiddin B. in tahsisatına zam yapılması hakkında bir takrir verildi. Bu takrir tasvip edile- rek bütçe encümenine havale | olundu. Encümen iki celse ara- sında yapılacak zammı ayda 250 lira olarak tesbit etti. Bu da hey'eti umumiyece kabul o- Tundu. MehmetAli B. kayma- kam ve nahiye müdürleri tah- sisatına da zam © yapılmasını teklif etti ise de varit görülme- di. Masraf bütçesi yekümu Masraf bütçesi yekünu da 11,514,350 lira olarak tesbit e- dildi. Darülbedayi, Darülâce- ze ve Karaağaç müessesatı büt çeleri etratmda da bazı kaşalar cereyan ederek bunlar da kabul edildi. Ve gece saat dokuzda Nisan devrei içtimar nın son celsesine nihayet veril di — emer Büyük Raise hür - met ve mühabbetler sahifede. - | lis intihabatmın ve Reisi üm» hür intihabının gayri kanuni olduğu hakkında gönderilen ve Gazi Hazretleri tarafından Millet Meclisi riyasetine tevdi edilen telgraf © okunmuştur. Telgrafın okunması mecliste büyük gürültülerle karşılan- | mış ve bir çok hatipler söz al- | mışlardar. Hatiplerin sözleri Hatiplerden Vasfi Raşit B. | “bu vatan hainlerine Türk mil letinin eh büyük intikamı her dört senede bir reisicümhu tihabı göstermek olacaktır demiştir. Halil Beyin izahatı Müstakil meb'uslardan Halil Bey kendilerine siyasi mülte- ci unvanmı veren bu hainlerin mahiyetlerini ve zibniyetl, ni göstermek için tarihimizin yakın bir zamana ait geçmiş hâdiselerini te- barüz ettirmek istediğini söy- leyerek meşrutiyet idaresi ve mütareke devresi esnasında bu eşhasın tarzı hareketlerini | (Başı birinci İ ve daima taşıdıkları sihniyeti vak'alar ve hâdiselerle izah et tikten sonra demiştir ki: “Bütün vatanperverler için borç olan, tarihin bize bahşetti gi en büyük şahsiyetin Gazinin etrafmda toplanmak ve oraya hiç bir fesat rüzgârmın girmesi ne mani olmak suretile kapıla rı kapamaktır. Hasan Fehmi Bey (Gümüş- hane), ayni suretle bu cşhasm hususiyetlerini ve mahlyetleri- ni izah ederek “Türk milleti olduğu kadar Türk toprakları İ da onlara bir hak vermemiştir” demiştir. İ Reşit Galip Bey (Aydı), çok heyecanlı bir nutuk irat €- derek bu vatan hainlerini ve ip kaçkınların: tel'in eylemiştir. Yahya Galip, Şeref, Ali Sa- ip ve müstakillerden Sırrı Bey ler de beyanatlarında ayni de- recede heyecan ve kuvvetle va- hainlerinin hareketlerini Vatan hainlerinin bu hare- ketini takbih eden ve o bütün İletin büyük ve yakur, tarihi reisine bu vesile ile de mfhab- bet ve hürmetlerinin iblâğını Reisten rica ile ruznameye ge- çilmesini talep eden takrir it- tifakla kabul edilmiştir . tolar konferansına iştirak Bundan sonra Ruşen Eşref ve Necmeddin Sadık Beylerin iğda toplanacak beynelmilel iâmentolar konferansına iş- tirakleri hakkındaki riyaset di- vamı tezkeresi ve Manisa meb'- usu Halil Beyin meb'usluktan istifası okunmuştur. smutukla ka. | : Meclis pazartesi günü top- müna- | Memleketle Takdirname Iki kaymakam taltif edildi Darende kaymakamı Şev- ket Bey Darende ve Gürün ki #aları muhitinde şekavette bu- lunan Mebcu çetesinin derdest ve tenkilinde gösterdiği mesai sinden dolayı vekâlet inzibat komisyonunca takdirname ile taltif edilmiştir. Kocaeli vilâyetinin Kaymas nahiyesi kişehir vili biyesi müdürü Halim Beyi sırma mücadelesi işlerinde gös termiş oldukları faaliyet ve mu vaffakiyetlerinden dolayı Sıh- hat ve İçtimai Muavenet Vekâ letince birer takdirname ile ta) tif edilmişlerdir. Bir ai faciası İzmir vilâyetine tabi Kasaba kazasının Ahmetli nahiyesinin Tatarocağı köyünde cok feci bir cinayet ika edilmiştir. Mez- kür köy ahalisinden, İbrahim genç zevcesi Teslimenin Mus- İ tafanamında birini sevdiğini ve dayısı Molla Ahmedin karı sı Mürüvvetin de arada vasıta hık yaptığını işitince otomatik bir tabanca ile Mustafayı tar- iada öldürmüştür. İbrahim, bundan & sınm evine gitmiş rüvvet Hanıma hitaben: nim katımı sen baştan çı dım. Söyle seni nerenden Vi yım?,, dyerek derhal Mürüv- EN Hanımı öldürmüştür. Badehu İbrahim kendi evine , karısı Te: yengeni geberttim, um kaldı. İkisi se- nin biri benim,, demiş, ve teti- ği çekmiştir. Fakat, otomatik tabanca ateş almayınca bıçağı nı çekerek zevcesini boğazın- dan ağır surette yaraladıktan | sonra firar etmişse de bir az sonra yakalanmıştır. Katil ka- rakolda ifade verirken sadakat siz zevcesini öldürem | izharı teessiif etmi Bedbaht bir koca intibar etti İZMİR 13 — Şişeci 24 ya- şında Çako Raciyo bit senelik nikâhlısı Marinin bir terziyi sevip hamile kaldığını işitti- ğinden hemşiresinin evinde boğazma, karnına bıçak sapla- Çako bıraktığı kartta: * “Zevcem fahişe oldu. Namu in intihar ettim? Fransız sefiri beca- yiş mi edilecek? Fransız sefiri M. de Cham- brun'ün Ankara sefaretinden Vaşingtona nakledilerek mu- maileyhin yerine © Fransanın Prağ sefiri M. Charles Roux'- nun tayin edileceğini bir fran- sız gazetesi yazmaktadır. Dün Fransız sefaretine müracaat ©- derek bu hususta malğmat al- mak istedik. Fransız söfareti henüz ne hususi ve ne de res- mi şekilde sefir tebeddülâtin- dan malümattar değildir. Kabataş lisesindeki veda müsameresi Kabataş erkek lisesi dün sa- at 14,55 da senelik vedâ müsa- meresini vermiştir. Müsamere ye evvelâ İstiklâl marşı ile baş lanmıştır Temsil edilen “Bir kitap,, i- simli piyes çok muvaffak ol. muştur. Davetliler talebeyi şiddetle alkışlamışlar, müsamere sami- mi bir hava içinde nihayet bul muştur, Müsamerenin terti- binde ve temsilinde (cidden muvaffak olanmektep idare ve talebesi şayanı takdirdir. Sakaların şikâyeti Dün sakalar esnaf cemiyet- leri mürakıpliğine müracaatla cemiyetlerinden şikâyet etmiş- lerdir, Sakalarm şikâyetlerine na- zaran cemiyet sakalara 50 ku- ruş bedel mukabilinde verilme- si icap eden hüviyet varakala- rını 33,5 liraya satıyormuş . Esnaf cemiyetleri mürakıp- i şikâyeti nazarı dikkata al- mış ve dünden itibaren bu ha-