4 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

4 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Kocaeli . vapur şirketinden: İzmit ve körfezi halkının izhar ettikleri arzu üzerine 5 hazirandan itibaren ağus- | *os 931 nihayetine kadar İs- | tanbul'dan 3 gün ve körfez- | den 5 gün sürat postası ol- mak üzre her gön müteka- bilen vapur tahrik edilecektir. bul'dan her pazar çar- şamba cumartesi günleri saat İ4 de hareket ve 19,30 da İzmit'e muvasalat eder. Keza İstanbul'dan her pazartesi, salı, perşembe ve cuma gün- leri saat -9 da hareketle 15 de İzmite muvasalat eder. İzmit'ten her cuma, salı günleri saat 9 da hareket ve 16 da İstanbul'a muvasa- lat, diğer günler saat 6,30da hareketle 12 de İstanbul'a muvasalat ederler, Fazla taf- silât için körfezde acentalık- | lara ve İstanbul'da Yemiş Yağiskelesinde Kocaeli şirke- Tel 22043 gey E KEN tine müracaat. VAPURLARI KARADENİZ POSTASI VATAN ze 9 haziran SALI günü tam saat 17de Sirkeci nhtımından hareketle (Zon- dak, İnebolu, Samsun, İnye, Ordu, Giresun, Trabzon ve Rize) iskelele- rine azimet ve avdette ayni iskelelerle ( Sürmene ve Of Ya uğrayacaktır. Tafsilât için Sirkecide Yelkenci (o hanında kâin acentesine müracaat. Tel. İstanbul 1515 Zayi— Tatbik mührümü gaip ettim. Yenisi kazdıra- cağımdan zayi mührün hük- mü yoktur. Şükriye ASİL VE HAKİKİ AMBALAJLI Satılan yegâne haşerat 8l- dürücü mayilerden biri olan Pa aI bayiinizden & musirren isteyiniz Susuz, Sabunsuz, Fırçasız önkikeda TIRAŞ “iin” RazvVile Kremini kullanınız. Her yerde bulunur. Deposu Yeşildirek Sıvacıyan han No. 10 İstanbul dördüncü icra memurluğundan: Bir borçtan dolayı mah- cuz ve satılması mukarrer olan bir aynalı jardenyer, bir | büfe, bir ceviz yemek masa- si ve iki gardrobun 7 bazi- ran İ93İ pazar günü saat 10,30 da küçük (Bebekte 13-15 numaralı hanede açık arttırma suretile satılacağı olunur, si 3 üncü hukuk dairesinden; Kasımpaşada Sahaf Mu- hittin iplikçi fırını caddesin- de 112 numaralı hanede mu- kime Rakime hanım tarafın- dan aynı hanede sakin Nafiz efendi aleyhine yedi seneden- beri hayat ve mematından haber alınamadığından gaip- liğine ve nikâhlarının feshile sekiz yaşındaki çocuğun nu- fusa kayıt ve tesciline müte- dair açılan dava arzuhali müddaaleyh Nafiz efendinin ikametgâhı bulunma- sı hasebile tel edilemedi- ğinden tarihi ilândan itiba ren bir ay zarfında işbu da- yaya cevap verilmek üzre müttahaz karara binaen ilâ- © nen tebliğ olunur. oan ea sriremase 2. Çocuklarınıza güzel ve emin bir tahsil xe iyi bir terbiye vermek arzusunda bulunan lara EBEVEYN insfifu! Ahenanla İh, Çocuklarını: NEUHAUSEN, Schaff- Sehir bause ( Süisse) de kâin RHENANIA talim ve terbiye müessesesine göndermeleri tavsiye olunur Birinci sınıf ticari maldmat - Asri Jisenlar için hususi kurslar - küçük sınıflarda münferiç dersler, ( Almanca ve Fransızca ) - Hinal terbiye yasi Parkı ve oyun mahalleri vardır. Çocukların shhati için güzel bir mevkide kâindir.. Talep vukaunda müdüriyetçe hakkında mufassal tarifnameler gönderilir. KODAK Beynelmilel Müsabakasına KODAK Makine ve Filimlerini Kullanınız şerait ve maldmat Neticeden daha emin olmak için resimlerinizi VELOKS kâğıdına o bastırmız. Resimlerin arkasında VELOKS kelimesini arayınız. Ankara şehri içme suyuna müteallik münakasa ilânı Ankara içme suyu ko- misyonundan: 1 — Ankara şehri içme suyu kosunlar su toplama ( kap- taj ) ameliyatı ikmali inşartı İ Temmuz 1931 tarihine müsa- di çarşamba günü saat 16 da Ankarada içme suyu komis- yonundan ihalei kat'iyesi icra edilmek üzre kapalı zarf usu- lile 1 haziran 1931 tarihinden itibaren otuz gün müddetle münakasaya konulmuştur. 2 — Proje, mukavelename şartnamesini ve teklif ve te- minat mektupları nümunelerini görmek ve münakasaya da- hil olabilmek için ne gibi vesaik ibraz etmek lâzım geldiğini öğrenmek isteyenlerin Ankara Nafia Vekâleti sular umum müdürlüğüne ve bedeli olan on lira mukabilinde evrakını almak isteyenlerin de Nafia Vekâleti levazım müdürlüğüne müracaat eylemeleri, 3 — Bu ameliyat için talipler tarafından vuku bulacak teklif miktarının 9, 7,5 nin teminatı muvakkate olarak ya nak- | den vezneye yatırılması ve yahut bir banka teminat mektu- bunun itası lâzım Hile, 4 — Ankarade Nafia Vekâleti müsteşarlığına makbuz mu- kabilinde tevdi olunacak teklif mektuplarının balâda mezkür 1 Temmuz 93İ tarihine müsadif yara günü saat on al tıya kadar kabul edileceği ilân olunur. ESNAFIN İstanbul Mıntakası Ticaret Müdürlüğünden: Sıhhi muayeneye tabi olsun olmasın; bütün esnafın ve müstahdemlerin cemiyetlerine kaydolmağa ve senelik hüviyet cüznanı almağa mecbur oldukları esnaf cemiyetleri talimat- namesinin üçüncü maddesinde musarrahtır. Cemiyetlerce mali sene iptidası hazirandır. Sıhhi musye- neyi geciktirdiklerinden veya cüzdanı almadıklarından dolayı alâkadaranın cezaya uğramaması, müşkilâta tutulmaması için âcilen cemiyetlerine müracaatları menfaatleri icabından ol- duğu tavsiye ve tebliğ olunur. ti-10 KN PERTEV Dostlarınıza tavsiye ediniz. Size müteşekkir kalacaklar- dır. Her eczane ve ecza depolarile tuhafiye mağazalarında arayınız. Bir Ingiliz Saat Fabrikası Mümessil arayor. Saatlerinin mükemmeliyeti, mutedil fiat- ları ve hizmeti ile dünya piyasasında rekabet etmek istiyor. Mufassal tekliflerin zirdeki adrese gönderilmesi: “Eli 4170,a Roudolf Mosse, Bukarest, Calea Victorici 31 Cibali Fabrikaları Müdürlüğünden; Fabrikamızda numuneleri görülecek olan hurda eşyadan kilo olarak tahminen tönbeki bezi (3000), derisi (900), tiftiği (200), ip (150), bez kırpıntıları (50), çenber (4000) demir ve çelik (3000), dökme maden (2000), yatak kasnak ve paraket (3000), pirinç (509), Haziran 15, saat 10 da alenen müzayede edileceğinden talipleri (100) lira peyle fabrikada bulunmaları. Satılık ve Kiralık Bina Sirkecide Yeni Postahanc sırasında Türkiye Sanayi ve Maadin Bankasına ait bina satılık ve kiralıktır. Talip olanların Galatada © Voyvoda caddesinde “Türkiye Sanayi ve Maadin Bankasına müracaatlar MİLLİYET PERŞEMBE NAZARI DİKKATİNE HAZIKAN i Tahlisiye U. Müdürlüğünden: Karadeniz - Boğazı 12-10.929 terihli ilâna zeyildir. Karadediz Boğazı haricindeki Ara di 24 3Ö Şimali Tali şarki garinicten 28 05 3Ö Tul Bulunan Fener işaret gemisi yerine her liç saniyede bir şim- şekli ziya gösteren, zatülhareke ve her dakikada muntazam fasılalarda dört çan sedası veren bir ziyalı şamandıra | ha- ziran 93İ tarihinden itibaren demirlenecektir. Ziyalı şamandıranın ziya müddeti 0.3 saniye ve husuf müddeti 2.7 saniye olup gardiyansızdır. Ziyal şamandıranın evsafını tetkik ve kontorol için fener işaret gemisi kemafissabık fenerleri yakmakta olduğu halde bir ay müddetle mevkiinde kalacaktır. Ziyalı şamandıranın irtifa dokuz metre ve mesafeli ruyeti takriben ( 14 ) mildir. Fener işaret gemisinin kaldırıldığı tarih ayrıca ilân edilmi. yecektir. , üyük Tayyare Piyangosu 5.inci Keşide 11 Haziran 1931 dedir. Büyük ikramiye 50,000 liradır. Ayrıca: 15,000, 12,000, 10,000, 8,000, Liralık ikramiyeler ve 40,000 Liralık bir mükâfat vardır. (ŞİVRİSİNEKLER kuvvetinizi azalır, sinirle. tinizi yıpratır, ve gerek çalışma ve gerekse istirahat zamanlarınızı ihlâl ederler. Bu mü ziç ve ekseriya tehlikeli mahiükları asla ya- şatmamalıdır. Fit püskürtünüz, ” Flit, sinek, sivrisi pire, k , güve, tahtakurusu gibi haşaratı ve bunların tohum- larıniimha eder-Haşaratı öldürür fakat Insan-. lara aslâ zararı yoktur. Kullanılması kolaydır. Leke yapmaz. Fliti diğer haşarat imha edici rla teşviş etmeyiniz. Siyah kuşaklı sarı ler üzerinde asker markasını isteyiniz, FLİT PUSKURTUNUZ * FLIT Sizin iaridafaniz! Terin etek maksadılı Fil yaltız mühürlü foenlelerde satıleaktaır. « “Umumi Deposu: ). BERT ve ŞÜREKÂSI İstanbul - Galata Voyveda Satılık deniz motörü Azimet dolayisile 24 ayak tulünde “Elze İl, namında seri bir deniz motörü acele satılıktır. Taliplerin bir hafta zarfında karar vermeleri lâzımdır. Bu motör İngiliz ma- mulâtından “Brooke seacar,, markalı ve sekiz kişiliktir. Teknesi maundan olup 100 beygir kuvvetinde altı silin- dirli ve “Brooke, markalı bir motörle mücehbezdir. Sür'ati 30 mildir. Motör bilümum esbabı istirahati cami olup ruzgârdan muhafaza için cam, otomatik demarrör, elektrikli pro- jektör, cigara yakmağa mahsus cihaz ve yedek edeva- tile mücehhezdir. Bu motör 1929 senesi nihayetine doğru İngilteredeki tezgâhtan doğrudan doğruya celbedilmiş olup, bu seretle ancak bir yaz istimal edilmiştir. Motö- rün hali hazırı mükemmeldir. Fazla tafsilât için 24416 > No.da kitabete telefon edilmesi mercudur. . te M.M. satın komisyonuilânı Ordu ihtiya: in yerli fab- rikalar mamulâtından200,000 metre haki renkte yazlık el- biselik bez kapalı zarfla mü- nakasaya konmuştur. İhalesi 22 haziran 931 pazar günü saat 14,30 da Ankarada mer- kez satınalma komisaonunda yapılacaktır. Taliplefin şart- mame almak ve tekliflerini vermek üzre teminatlarile bir- likte mezkür komisyona mü- racaatları, *.. İslahiyede bulunan kıtaatın ihtiyacı olan yedi kalem er- zak, yem ve mahrukat kapalı zarfla münakasaya konmuş- tor. İhalesi 16 haziran 931 salı günü saat 14 te ıslahiye- de askeri sabnalma komis- yonunda yapılacaktır. Talip- lerin şartnameyi görmek üzre Fındıklıda heyetimize ve şart- name almak ve tekliflerini vermek üzre teminatlarile bir- likte islahiyede mezkür ko- misyona müracaalları. ... İzmirde bulunan 57 nci fır- ka hayvatının ihtiyacı olan kuru ot kapalı zarfla müna- kasaya konmuştur.İhalesi 10- | 6-931 çarşanba günü saat 15,30 da İzmirde müstahkem mevki satınalma komisyonun- da yapılacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek üzre Fın- dıklıda hey'etimize ve şart- name almak ve teklifleri ver- mek üzre teminatlarile mez- kür komisyona müracaatları. ew Ordu ihtiyacı için yerli fabrikalar mamulatından 200,000 metre demi şeklinde yazlık elbiselik bez kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 22 haziran 931 pazartesi günü saat 15 te Ankarada merkez satınalma komisyonunda yapılacaktır. Taliplerin şartname almak ve tekliflerini vermek üzere teminatlariyle birlikte mez- kür komisyona müracaatları. *.» Malüllerle şehit yetimleriniu 93isenesi ikramiyelerinin tes- biti için şubelerine müracaat etmek üzre 30 mayıs 931 akşamma kadar verilen müd- detin görülen lüzum üzerine 30 baziran 931 akşamına kadar temdit edilmiş olduğu ilân olunur. er “.. Maraştaki kıtaatın ihtiyacı olan un, sığır eti ve sade yağı kapalı zarfla münakasa- ya konmuştur. İbalesi 22-6- 931 esi günü saat 16 da lr alar mn Taliplerin şartnamesini gör- mek üzre Fındıklıda heyeti- mize ve şartname almak ve tekliflerini vermek üzre te- minatlarile birlikte Maraşta mezkür komisyona müraca- atları, ... Bitlisteki kıtaatın ihtiyacı olan odun ve koyon eti ka- palı zarfla münakasaya kon- muştur.İhalesi 18 haziran931 perşembe günü saat 15 te Bitliste askeri satınalma ko- misyonunda yapılacaktır. Ta- iplerin şartname almak ve tekliflerini vermek üzre te- minatlarile birlikte mezkör komisyona müracaatları. »“w Ordu ihtiyacı için benzin kapalı | zarfla © münaka- faya konmuştur. İhalesi 6-6- 931 cumartesi günü saat 15 te Ankarada merkez satınal- ma komisyonunda yapılacak- tır. Taliplerin şartnameyi gör- mek ve tekliflerini vermek üzre (o teminatlarile mezkür komisyona müracatları, “.. İzmir 57 inci Fırka kıtant hayvanatının ihtiyacı Oolan arpa kapalı zarfla münaka- snidedih dani | İlân Bolu Vilâyetinin Mudu kazasında Yağcılar köyü civar haftancık nam devi ormanından kat'i plan muf bince senevi (1571) mel mikhaptan beş senede (78! gayri metro miki göknâr öşçarı kopalı zel | usulile 21-6-931 tarihine mi sadif pazar günü saat onbel kadar müzayedeye kunulmı tur, Tafsilât almak ve şet iti müzayedeyi anlamak isli yenlerin OAnkarada orm müdiriyeti umumiyesile İ. bul ve Bolu orman müdi yetlerine ve taliplerin de Yy: mi ihalede teklifname zail larını müstashiben Bolu o: müdiriyetinde müteşekkil ih le komisyonuna müracaat lemeleri ilân olunur. Üsküdar Hukuk hakin ğinden: Kadıköyünde Osman mahallesinde 3İ ağustos, kağında 17 numaralı bane sakine Barkeş duhinin a hanede sakin Arzuman oğl Agop Ef, aleyhine ikame diği tescili nikâh davasınd dolayı müddeialeyhe beri tebliğ irsal kılınan dava tidası sureti mumaileyhin g bubet ettiği ve ikametgi meçhul olduğu şerhile tebliğ iade kılınmış ve 20 g zarfında dava istidasna © vap vermek ve 22-6-931 p zartesi günü saat on dö mahkemeye gelmek ü ilânen tebliğat icrasma kai verilmiş olduğundan isti sureti ve bu baptaki davetif varakası mahkeme divan! nesine talik edildiği ilân o Bur. mamul PONDS KREMİ VANİSHİNG CREAM ( Gündüz için ) COLD CREAM ( Gece için) Dr. A. KUTİEİ Cilt ve emrazı zühre tedavihanesi Galata, i börekçi fırını sırası No, 34 Beşiktaş aile parkı bu Sahir opereti Pirima donna Nivart nım ile A; operet ikametgâhı Kirkor (Efendinin Mad Sara ve Madam Luna Fi bin küsur liranın temini haciz * olunan balâda yaf hane işbu ilânm neşrinö itibaren üç gün zarfında bö verilmediği takdirde usuf paraya çevrileceği ilân olut saye konmuştur. İhalesi 6 931 cumartesi günü 15,30 da İzmir müstah mevki satmalma komisyo yapılacaktır. Taliplerin ş9f) nameyi görmek üzre Fınd hda heyetimize ve şartı almak ve - tekliflerin vers) üzre teminatlarile (İzmi mezkür komisyona müra: ları, #.* Elazizde inşa edilecek € yedi parça bina kapalı 2: münakasaya konmuştur. lesi 6-6-931 cumartesi saat İ4 te Elazizde satınalma komisyonunda * pılacaktır. Taliplerin şart! meyi görmek üzre Fınd da heyetimize ve şarin almak ve tekliflerini v üzre teminatlarile mezkür * misyona müracaatları. İ Mes'ul müdür: Bürhan gi al. 00