9 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

9 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 liralık borç için öldürdü adamı 6 Maktul borcunu bir ay içinde ödeyeceğini de vâdetmişti Katil Salih jandarmaların refakatinde götürülüyor Evvelki gece Zeyrekte bir ci- nayet oldu. Salih isminde bir adam Hasan isminde birini öl- dürdü. Katil Zeyrekte Hüse- yin Bey hanımın odabaşısı O3- man oğlu Salihtir. Maktul de mahalde Kuruçeşme soka- nda oturan jandarma Yunus oğlu Hasandır. Hasan dondur- | macılık yapmaktadır. Evvelce Salihin odabaşılık ettiği hanın altındaki kahveyi kiralayor- mu3. Salihe kü bedeli olarak 12 lira borçlanmış Evvelki akşam Salih Hasan- dan borcu olan 12 lirayı iste- miş, Hasan da: — Şimdi param yok. Maa- mafih işler başladı, dondurma- cilik yapıyorum, şu bir ay için- de borcumu öderim demiştir. Fakat Salih buna itiraz et- miş, “ben bekleyemem,, demiş bunun üzerine Hasan da: — Öyleyse mahkemeye mü racant et, mukabelesinde bu- lunmuştur. Bu mukabele Sali- hi kızdırmış: — Ben mahkeme ile değil, | yumruğumla alırım paramı! Di yerek dondurmacı Hasanm ü- zerine hücum etmiş ve cebin- den çıkardığı yeni sistem sus- tahı çakı ile Hasanı kalbinden ve vücudünün üç yerinden ya talamıştır. Hasan nakledildiği Cerrahpaşa hastahanesinde öl müştür. Salih yakalanmıştır. ay Salih yakalanmıştır. takım elbise sirket MEMLEKETE Aydında tutulan komünistler İZMİR 8 (Hususi) — Ge- genlerde Aydında tevkif edile- rek, İstanbula gönderilenlerin talebe ve muailimlerden ibaret olması, Maarif vekâletinin na- zarı dikkatini celbettiğinden bura Maarif emini Mithat Be- ye meselenin iyice tetkiki bildi rilmiştir. Mithat Bey Ayda kadar giderek, tahkikatını ik- mal ettikten sonra, raporunu Maarif vekâletine göndermiş- | tir, Söylendiğine göre raporda, mektepte böyle bir cereyan ol- duğu saklanmamakta ve bu ce reyanın önüne geçilmesi için, bu mekteplere kuvvetli mual- İlimler tayini muvafık olacağı fikri serdedilmektedir. Genç bir kadın kendi- ni astı Eskişehirin Kemalpaşa ma- hallesinde demiryol şeftrenle- rinden Aptullah Lütfi efendi- | Nin zevcesi Zekiye H. kocası başka bir odada kahve içtiği sı rada kendisini tavana asarak intihar etmiştir, Genç kadın da | a yirmi gün evvel evlenmişti. İ zu yaşayan karı İ Hüseyin muğber olarak kadmı İ tarafından yakalanarak hakkın Adliyeye Cinayet tahkikatı altıncı | müstantiklik idare etmekte dir. ; Böyle kaza hiç görülmemişti Dün Fatihte Fatma isminde bir buçuk yaşında bir çocuk aptesthane lâğımına düşmüş, polisler tarafından bin müşkü- lât ile sağ, salim çıkarılmıştır. Meyhanede yangın Evvelki gece Balıkpazarın- da İstematın meyhanesinde yangın çıkmış, dükkân kısmen yandığı halde söndürülmüştür. Zorla güzellik Üsküdarda oturan Hüseyin Efendi ile zevcesi geçinemiyor larmış, bu yüzden ayrılmışlar ve iki senedir birbirlerini gör- memişler. Dün Hüseyin kendinden ay- a rastgelmi onu zorla eve götürmek iste Kadın razı olmayınca | sokak ortasında dövmeğe baş- İamış, fakat yetişen polisler da muameleye başlanmıştır. Mektepte hırsızlık Ameli hayat mektebi ser ha- demesi Hüseyin Efendinin a- çık bulunan odasından dün bir | takım elbise sirkat edilmiştir. kendisini öldürdüğü zan ilmektedir. Hiç yoktan cinayet Denizlide Sadalının Mhemet Salih ile Dandum İsmail is- minde 18 er yaşlarındı likanlı rakı içtikten sonra “Sen kabadayısın ben kabadayıyım,, diye kavga çıkarmışlar ve en nihayet Mehmet Salih taban- casmı çıkararak: “Al bakalım sen mi kabadayısın7,, diyerek kurşunları İsmailin üzerine bo- şaltmış ve İsmail cansız yere yıkılmıştır. Kabadayı katil ya- kalanmıştır. Manisada kahveler kapalı Manisa 7 — Kabvelerde sargile- den manada bilümüm meşrubata üç kuruş fiat tesbit edildiğinden, bu gün hükümet civarında bütün kıra- taneler kapandı. Kahve sahipleri vi- lâyete müracaatla kahvenin ihtiyaca u zaruriyeden olmadığını ileri süre- rek bir çok vergi ve rüsumla mükel. ist bulunduklarını oözlemiylar ve İni | faatin zararları mucip olacağından | bahisle fiatin eskisi gibi 5 kuruşta | ipkasını rica ettiler. ynanası ile o geçinemediği Şimdilik kahveler kapalıdır. | de yapılı MİLLİYET LİN asci) 25 inci sene , kulübünün tesit ediliyor a Riyasetinden: 1 — Kulabumuz 25 inci | senei devriyesini icrak et mesi münasebetile bu ilk çe- rek asırlık hayatı zamanında tatbik etmekte olduğu bütün sporlarda kulübuna resmen İstanbul ve Türkiye şampi- yonluğunu — kazandırmış ve halen kulubumuzda mukayyet idmancılara hususi olarak yaptırılan birer Madalya he- diye edilecektir. 2 — Cemi sporlerda şam- piyon çıkan takıma © sene velevki kir defa olsun dahil olanlarda madalya alacaklar- dır. 3 — Bu şampiyonların lis- teleri hazırlanmaktadır. Her | hangi bir sebeple unutulma- maları için isimlerini, adres- lerini ve oynadıkları senelerle sporun nevini idare heyeti- mize bir mektupla bildirme- lerini şampiyonlarımızdan ehemmiyetle rica ederiz. Atletizm Atletizm heyetinden: 1 — 931-6-12 cuma günü Fenerbahçe stadında 10 da birinci katageri yani şimdiye kadarki müsabakalarda birin- Gi, ikinci, üçüncü gelen kı demli atletler arasında bir teşvik “müsabakası o yapıla- caktır. 2 — Birinci katageri at- ietler kulüpleri vasıtasile çar- şamba akşamına kadar Emin- önü rıhtım han atletizm he- yetine tabriren isimlerini bil- dirmelidirler. 3 — Hakem heyetine in- tihabedilen Ahmet fitgeri, Abrahams, Futbol heyeti re- isi Basri, boks heyeti reisi Nuri, Beşiktaşlı Fehmi, Şeref, Galatasaraylı Adil Giray, Ünvan, Eşref Şefik beylerin 10 da sahayı teşrifleri: 4 — PROGRAM: saat dakika 10 10 10 10 10 "! “1 '“ 109 irtifa 800 Disk Uzun 400 Cirit 200 seçme 10 2 30 50 10 seçme TATİL Final 4 4 14 4 15 15 15 100 1500 Sırıkla irtifa Gülle 200 3000 100 x4 Müküfat tevzi . İstanbul Güreş heyetinden: 1931 senesi İstanbul Güreş bi- rincilikleri 931 senssi eylülün- aktır. Kulüplerimi- zin ona göre hazırlanmalarını tamim ederiz. Boks maçı Perşembe akşamı Tepebaşı belediye bahçesinde akşam at 7,5 da boks maçları yapıl caktır. Bu maçlar Selâmi - Şan ta (İtalyan) Franki Marten A Bounea (Roman ktı 10 20 45 Final 10 25 Kimyaker Dr. Cavat Tahsin Mide, Barsak, Karaciğ: — Mesane, İdrar yolu, Uremi, Zafiyet Şeker, Kum ve akamet hastalıkları. sen kat'i teşhisleri için İdrar, Kan tahlillerini ye Kazurat vesairenin yapar, Divanyolu, Biçki Yurdu altnda, | Tel, 23334. Döktor Hafız Cemal Dahili hastalıklar. tedavihanzsi cumadan manda her gün üğledın Sonra saat 2 den 4 de kadar et çocukların. dahiliy Divanyolunda 118 sus kabinesinde <€ eder, Telefon İstantul: 22308 15 | 2 | SALI ( Kari sütunu ) Bu dava daha ne kadar sürecek? 926 senesinde Kayseri tüe- carlarından Çıngıllı zade Ö- mer Fevzi ve mahdumları şirketi aleyhine bir alacak davası yapdım, 930 senesinde | hüküm kesbi katiyet etti Şirketin malını tahtı hacze aldırdım. Tam satacağım bir sırada yine şirket azasından biri yani diğer şerikin pederi | istihkak davası yaptı. Bir buçuk senedir de onunla uğ- raşıyorum. Muhakimin tatili geliyor. Altı senedir. istiksa! edemediğim hakkhımı istirdat | için artık sabır ve tahammü- | lüm kalmadı. Formalitenin | bir an evvel ikmal ile bakkı- mın süratle file isalı içinlötfen merhameten merci aidinin nazırı dikkatini çelbe delâlet buyurmanızı rica ederim. İstanbulda Çakmakçılar yo- kuşunda Zümbü'lü handa 20 numarada Mehmet sait | UNUTMAYINIZ Kİ i müz'iç terden, ipekli- zi çürümekten muhafaza | İ eyler | Satılk bahçeli ev | Murat paşa | eski Şakir paşa yeni tamburi Cemil soka- ğında (33 ) numaralı ev satılıktır. Vasi avlusu, odun- luk, kömürlük, matbah, birin- d ve ikinci katlarında dört oda ve iki balâdan ibaret nezareti kâmileyi haiz ve tramvay, yoluna iki dakika mesafede bulunan ev ehyen fiatle satılıktır. Görmek için içerisindekine görüşmek için- de defterdarlık milli emlâk | komisyonunda kâtip Mustafa | İzzet beye müracaatları. | mek ee mz | leri Aksarayoa mahallesi İstanbul 3 üncü icra memurlu Zundan: 5 Bir deynin temini istifası zım- İ nında tahtı hacze alınan büyük bir dolap (bufe) 13 - 6 - 931 tarihine müsadif curaartesi saat 9 dan 10,30 a kadar Kadıköyünde Yeldeğirme ninde Uzunsokakin Fransız mekte İ bi karşısında Hakkı beyin apartıma nında 3 numarada satılacağından İ talip olanların yevmü mezkürda ha lunacak memuruna müracaat İ | | ! Merhum Hacı Nesim efendi vere seleri Bedriye, Binnaz, Hikmet ha mumlar tarafından Fatihte Saraçha- ne başında Dölger zade mah nin Nalbant sokağında beş numara- | lı ve halen müfrez yedi parçada; Evkaf müdüriyeti ile Naciye, Advi- ye, Mediha, Rıfkıye, Nafia, Refia ve Emine hanımlar ve Lütfullah efendi aleyhlerine ikame olunan da- va üzerine muşai mezkürun kabili taksim olunmasından naşi bilmüza- yede furuhtu takarrur edip iktisabı kat'iyyet eden ilim mevkui icraya vazedilmiş ise de hisedarandan Fa- ve Hacı Şelik beylerle Şevket anın ikmmetgihları meçhul oldu. anlaşılınakia namlarını tastir İ olunan satış ilâmlarmın tebliği ka- bil olmadığından 25 - 6 - 931 tari- hine kadar müracaat etmedikleri taktirde haklarında gıyaben mua- isi icraiyeye devam ve hüküm infaz olunacağı tebliğ makamına kaim ol- olun 3338 numaralı beratın müddeti ikmal olunmuştur. Bu kere berat başkaşma ferağ veyahut icara verileceğinden mezkür ihtirayı sa tin almak veyahut isticar etmek ar- zusunda bulunan zevatın — İstanbul Bahçe Kapı Taş Han No. 43-48 de mukim vekili İngiltere devleti teba» asından H. W. İSTOK Efendiye mü | racant etmeler İ dan; Dairemize sit resmi mühür 2a- yi oldu. Yenisi © hakkettirilecektir. Eski mühürün hükmü yoktur. Haymana Ziraat memuru, Bahri HAZİRAN i kı İT Haymanı Ziraat Memurluğun- 1931 DOYÇE LEVANT LİN.YE Hamburg, Brem, Anvers, Istanbul ve Bahrisiyah ara- sında Oazimet ve avdet muntazam postası: Ha burg, Brem, Stetin, Anvers ve Roterdamdan limanımı- za muvasalatı beklenen vapurlar: THESSALİA vapuru 10 hazirana doğru OLİMPOS vapuru 11 ha- zirana doğru SMYRNA hazirana doğru DERİNDJE hazirana doğru 18 vapuru vapuru 22 Burgaz, Varmı Kalas ve İbrail için-lima- nımızdan hareket edecek vapurlar: THESSALİA © vapuru 10 - 11 hazirânda tahmilde OLİMPOS vapuru 11-12 haziranda tahmilde Yakında Batum için hare- ket edecek vapurlar ALBANİA vapuru 29-30 haziranda tahmilde Hamburg, Brem, Anvers, Roterdam ve Dançig için yakında limanımızdan ha- reket edecek vapurlar: APOLONİA vapuru 9 - 10 haziranda tahmilde ANDROS vapuru 12-14 haziranda tahmilde SMYRNA vapuru 18-20 haziranda tahmilde Fazla tafsilât için Gala- tada Ovakimyan hanında kâin umumi acenteliğine müracaat. Telefon: Beyoğlu 641 - 674 Tavilzade vapurları Muntazam AYVALIK postası Selâmet vapuru perşem- be akşamı saat 7 de Sirkeciden hareketle elibolu, Çanakkale, Küçük- uyu, Altınoluk, Edremit, Burhaniye ve Ayvalığa azi- avdet edecektir. Yolcu bileti vapurda ör verilir. Adres: Yemişte Ta- vilzade biraderler. Telefon İstanbul 2210 Dr. İhsan Sami «mas; | Öksürük şurubu Öksürük ve nefes darlığı için pek tesirli ilâçtır. Di- vanyolu Sultan Mahmut türbesi No, 189 m Her eczanede bulunur. Selami amima ped ELİTE Çikolatası en meşhur çiko- Jatadır. Her yerden isteyi- niz. İkramiyelidi. BAKTIN Nasuhi Diş macununu ve Sefa sürme- si ile kıl pod- rasını her yerde arayınız Kiralık hamam Çarşuyu kebirin Mercan yokuşu cihetindeki kapısında Örücüler hamamı mamile ma- ruf hamam kiraya verilece- ğinden talip olanların Beyoğ- lun'da Aynalıçeşme'de ek- mekçi fırın karşısında 9 a a a il Askeri fabrika- ! i İ lar ilânları 315/931 tarihinde pazar- lığı yapılan Çelikhane malze- mel iptidaiyesinden 4 No. şartnamede yazılı 6 kalem demirlere teklif edilen fiyet bahalı görüldüğünden pazar- lk günü 1476/931 tarihine tehir o edilmiştir. Taliplerin yevmi mezkürda müracaatları, Kadıköy İcrasından: Istanbulda Süleymaniyede Deve oğlu yokuşunda Şeyh islim cadde- sinde 3 numarada sakin iken ike- | metgâhı meçhul kalan Nadir Murat efendinin Hatice hanıma olan bakı- İ ye deynini ilân tarihinden itibaren üç gün zarfında vermediği ve ya bir itirazda bulunmadığı taktirde mahpus eşyalarının satıldığı ilânen tebliğ olunur. Tahlisiye U. Müdürlüğünden: . » a Deniz ilânı Karadeniz - Boğazı 12-10.929 tarihli ilâna zeyildir. Karadediz Boğazı haricindeki Ar: di 2â SÖ Şimali Tuli şarki gırinicten 9 0 GÖ Tu Bulunan Fener işaret gemisi yerine her üç saniyede bir şim- şekli ziya gösteren, zatülhareke ve her dakikada muntazam fasılalarda dört çan sedası veren bir ziyalı şamandıra 1 ha- ziran 931 tarihinden itibaren demirlenecektir Ziyah şamandıranın ziya müddeti 0.3 saniye ve husuf müddeti 2.7 saniye olup gardiyansızdır. Ziyalı şamandıranın evsafını tetkik ve kontorol içn fener işaret gemisi kemafissabık fenerleri yakmakta olduğu halde bir ay müddetle mevkiinde kalacaktır. Ziyal şamandırannı irtifa dokuz metre ve mesafci ruyeti takriben (14 ) mildir. Fener işaret gemisinin kaldırıldığı tarih ayrıca ilân edilmi yecektir. GMevmi İlimler Türk Limited Şirketi) Fazia para vermemek için: Mahrukatınızı yazın tedarik ediniz! KOK KÖMÜRÜ Yedikule ve kurbahdere gazhane'erinde Asgari 10 ton almak üzere tonu 20 liradır. Sıkleli garanti edilir. Sipariş yerleri: Satiye, Metro han, Tünel meydanı, Beyoğlu Tek.O. 1161 Elektrik Evi, Beyazıt, İstanbul 24378 Mühürdar Caddesi No. 13/15 Kadıköy 355/6 Muvakkithane Caddesi No. 83 Şirketi Hayriye İskelesi No. 10 Üsküdar Kad. İstanbul Belediyesi İlâ Belediye kanununun İS inci maddesinin 9 uncu fıkrasını te kl veilei imeiei olark one defa muayeneye tabi bulunduğundan İstanbul limanında ça- nları teharrik olan küçük vesaiti nakliye ile yelken ve kürekle, müteharrik vesaiti bahriye senede bir defa muayene ve, tâ mesahai sefain talimatnamesi mucibince bir musyene şeha- detnamesi alacak ve badehu iş bu merakibe belediyece işleme ruhsatnamesi ve bir ds plâka verilecektir. Bu nume- rolar merakibin baş tarafına yazılır. İşleme ruhsainamesi lal le vim mesi mezest imzam meraka iman dahilde seyrüsefri mem Yine belediye kanununa 15'inci mevddesinin Binet kedi wna tevfikan işbu merakipte çalışan kaptan ve çarkçılarla deniz şöfür ve mokür makinietleri! ve bunlarda çalışan bÜNİ i mum tayfalar kezslik mavna reislerile tayfaları ve kayıkçıların ve sandalcıların birer ehliyet varakası alarak kendilerini tescil eitirmeğe mecburdurlar. Ehliyetnamesi olmayanlar ki icrayı san'at edemezler. vap Kanunun işbu fıkrasma tevfikan ehliyetname almak için seyrüsefer o merkezine merakibe mahsus © muayene şe- hadetnamesi almak için gerek seyrüsefer merkezine ve ge rekse mahallin en yakın polis komiserliklerine hemen müra- caat edilmelidir. 1 temmuz 931 tarihine kadar tescil muamelesini yaptır. mıyanların seyrüseferden ve icrayı san'attan menedileceği ilân olunur. (eni Ilkalar Türk Lir : ited. Şirketi *. İcra edilmekte olan kanalizasyon ameliyat: dolay:sile 10 ' haziran 931 tarihinden itibaren Tahtakalade Yavaşcışahin İ sokağının bilcümle vesaiti nakliyeye kapak bulunacağı ilân olunur. Cemi İlkeler Türk Lünited Şirkekiğ Dr. HORHORUNİ Beyoğlu Tokatlıyan yaninda mektep sokak 55. zöhreviye tedavihanesi. Hergün sabahtan Devreedilecek ihtira beratı Sigara ve emsalinin üst yüz- lerini, temas mandalı ve em- sali ile dikişlerinden kavrıya- Cik ve emes şama kadar Çatalca müstahkem j mevki K. Satın alma komisyonundan: rak düzeltmeğe mahsus terti- tibat hakkındaki içat için Sana yi müdüriyeti umumiyesinden istihsal edilmiş olan 24 hazi- ran 1929 tarih ve 841 nume- rolu ihtira beratı bu kerre ferağ veyahut icara verile- ceğinden mezkür ihtirayı sa- tın almak veya isticar etmek arzusunda bulunan zevatın İstanbul Bahçekapı Taş ha No. 45-48 de mukim vekili H. W. İSTOK efendiye mü- racaat etmeleri. Yaz o mevsimilçin BEBEK'te Kiralık Yalı Dalyan önünde Saip Bey yalısı möbileli olarak Ki- iğ ralıktır. Derunundakilere l müracost mx Hadımköyündeki © kıtaatın ihtiyacı için kapalı zarf usulile münakasaya konulan (50000) kilo sığır ve (5000) kilo ko- yun etine talibi tarafından teklif olunan fiat gali görül mile münakasası bir hafta müddetle temdit edil, 14-6-931 pazar günü pi 14 te ihaleleri icra kılınmak üzere açık münakasaları ya- pılacağından taliplerin ticaret odalarından musaddak sınıfı ticaretlerini mübeyyin vesi- kaları ve teminat akçelerini müstashiben mezkür günde Hadımköyünde Satın alma komisyonunda hazır bulun maları ilân olunur. Üsküdarda Hale sinema. | sında Kıraliçenin Aşkı, il: İ veten Üç Haydutlar