9 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

9 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

HAZİRAN GUDYIR LÂSTİKLERİ menbaidir. Bunu, altmiş se- neden fazla muvaffakiyeti ile bütün dönyada taninmiş Eos “Fruit Salt“ tahzarindan sabah ve; akşam bir bardak su deru-? |” nnnda bir kahve kaşiği mik. darinda alarak def'ediniz. Tıraş miçaktarının tarafınlan o tasdik edilmektedir. BİLÖNOM BÜZANELERDE SATILIR Ere sar) Eg ere | dünyanm ber Her verde satır. Bir lâsliğin en mühim kısmı bez aksamıdır. Adi cins pamuktan nescolunan lâstik bezleri elâstiki- yetten mahrumdur. Bozuk yollarda hemen arıza yapar. Gudyir lâstik- leri uzun elyafla pamuklardan Gudyirin ihtira beratını haiz ol- duğu süpernüvist ipliklerinden imal alunmuştur. Adi pamuktan imal olunan Jâstik bezlerinin bir ipliği ile Gudyirin süpernüvisi ipliklerini bu basit makinada cer tecrübesine tabi tutunca Gudyi lâstiklerinin ne için diğer lâstik. lerden daha metin olduğu anla şılır. Bu tecrübeyi yapmak için Gudyir acentalarına müra caat ediniz. TÜRKİYE ACENTASI: Türkiye otomobil, Lâstik ve Traktör Şirketi Beyoğlu: Taksim Bahçesi karşısında. Sıhhatinizi “düşünüyor musunuz Muallim Ahmet Halit kitaphanesi, milletimiz için faydalı olacak bir seri ışhhi kitaplar ha- zırlamıştır. Bunlardan birincisi “Dr. Pauchet,, nin Genç kalınız! İsimli eseridir. Bu kitabı okursanız en az yirmi sene fazla yaşayacağınızdan emin olabilirsiniz. Saadet yolu Aynı muharririn diğer kıymetli bir eseri olup hayatınızı 'saadetle geçirtecek bir kitaptır. Çocuk Hayata nasıl hazırlanmanır Bu kitap da ayni muharririndir. Muallimler, mürebiler, analar ve babalar bu kitabı ezber edecekletdir. Bu eser- İM ler maddi ve manevi hayatımızda inkilâip yapacaklardır g Sm Ön gün sonra arayınız ISTANBUL o VİLÂYETİ DEFTERDARLIK İLÂNLARI Beykoz kazası malmüdürlüğünden: Ömerli ve Esenceli köyündeki çalılıklara talip zuhur etmediğinden müddeti müzayede haziranın 6 ıncı gününden 13 üncü cumartesi , gününe kadar bir hafta daha temdit edilmiş- malmüdürlüğüre tir, müşterilerin Beykoz | gi | oteller, Yalova 1931 (İNiS NEZLELERNE UM HAKKI EKRE Çocuklarınızı, yemeklerinizi ve sıhhatinizi muhafaza ediniz. , Pire, bit, güve ve emsali haşerat tehlikeli hastalıklar Sinek, tahta kuru: tevlit, yemeklerinizi telvis eyler. Uykunuzu kaçırır, rahatınızı KURUŞA Haşeratlan ve hastalıklardan ve iztiraptan kurtulursunuz. FAYDA haşara tohumlarile 'beraber kat'iyyen imha ve ifna eder. Yerli malıdır. Türk zekâsı, ve Türk parasile yapılmış olup daha müessir, daha mühlik olduğu gibi yarı yarıya ucuzdur! ir. İnsanlara ve çocuklara zararı yoktur. Bütün Şirketi Hayriye, Hastaneler, Hi Amerikan Ford kumpany aplıcaları, Bursa hamamları ve bütün müessesatı milliye FAYDA iştima! eyle! € acıyalım ve ecnebi yaldızlı reklâmlarına aldırmayalım. büyük 75, bir kiloluk 125, pompası 75 kuruştur. Hasan ceza deposu Kat'iyyen leke yapmaz. Kokusu hafif ve | devairi devlet, ecnebi müessesat, Seyrisefi mektepleri, vapur kumpanyaları, Devlet demir yolları, rk amelesi kmer, yatij,. yası, büyül Devlet Demiryolları İdaresi İlânları 1 — Ham maden nakliyatma mahsus 46 - 346 numarah tarife yerine kaim olmak ve Erzurum demiryollarında başka | bilumum Devlet demiryollarına şamil bulunmak üzere D. D. 25 numaralı yeni bir tarife ihdas edilmiş ve nakliyatın mü- rettep “e istasyonlar; Haydarpaşa, Derince, Samsun ve Mersin olarak tesbit olunmuştur. Ham maddelere ilâveten yakılmış ve toz haline konmuş mağnezit ile alçıyı da ihtiva eden bu tarife, 10-6-931 tari- hinden itibaren tatbik mevkiine konacaktır. ? — Dahilden şimendiferle Haydarpaşa'ya ve Derince'ye nakledilen ham veya yakılmış mağnezitler, altıncı rıhtım ta- rifesinde 4,5x5 kuruş ve 1004 numaralı antrepotaj tarifesin- de de 5x6 kuruş ücrete tabi tutulmak suretile tenzilât gö- recektir. Bu tenzilâtın tatbik tarihi de 10-6-931 dir. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir. (Resmi İlânlar Türk Limited Şirketi) -/ RADİUM TIRAŞ fi” pe A BIÇAĞI A ERABTUM o Halis İsveç çeliğinden gayet ihtimamla imal ve fenni mikroskopla kontrol edildiğinden rekabet kabul etmez derecede metin ve diğer bıçaklara nisbeten ehvendir. Bir tecrübe kâfidir. Şahsi menfnatiniz için her yerde arayınız. ipa L YS “X HAUS İSVEÇ GELiĞi / 7 EMSALSIZ Büyük Tayyare Piyangosu 5.inci Keşide 11 Haziran 1931 dedir. Büyük ikramiye 50,000 liradır. Ayrıca; o 15,000, 12,000, 10,000, 8,000, Lıralık ikramiyeler ve 40,000 Liralık bir mükâfat vardır. Ali deniz ticaret mektebinden: Mektebin 932 Mayıs gayesine kadar ihtiyacı olan et, ek- mek, sade yağ ve 21 kalem muhtelif erzak ve saire 2-7-931 tarihine müsanif perşembe günü saat on üçte ihaleleri ayrı ayrı icra edilmek üzre münakasai aleniyeye vazolunmuşlur. Taliplerin teminatı muvakkate makbuzunu hamilen yevm ve saati mezkürda mektepte müteşekkil komisyonu mahsusuna | müracaatları ve şartnamelerin mektepten alınabileceği (Resmi inler Türk Limited Şirketi) | komisyonunda yapılacaktır - | üzre heytimize ve şartnam€ | almak ve tekliflerini vermek | kapalı zarfla münakasaya kor | | muştur. İhalesi 18 haziran 931 £ | Taliplerin şartname almak ve Kastamunideki kıtaatın ih” tiyacı olan Un kapalı zarfls! münakasaya konmuştur. İha lesi 20 Haziran 931 cumar tesi günü saat 15 te Kasta" munide askeri satın alma ko" misyonunda yapılacaktır. Ta: liplerin şartname almak ve tekliflerini vermek üzere te minatlariyle birlikte mezkül komisyona müracaatları. “.. Beyaz peynir 16-6-931 sak günü saat 1S te Kuru ot 17-6-931 çarşam ba günü saat 15 te İzmitteki kıtaatın ihtiyad olan iki kalem malzeme yu" karıda hizalarında yazılı gün | ve saatlarda ve ayrı ayrı şart“ namelerle kapalı zarfla mü- nakasaya konmuştur. İhalesi İzmit 23 ncü fırka satınalma Taliplerin şartnameyi görmek özre teminatlarile birlikte İz“ mitte mezkür komisyona mü- | racaatları. | *.. Ordu ihtiyacı için yerb fabrikalar mamulâtından dört yüz bin metre çamaşırlık be? perşembe günü saat 15 t€ Ankarada merkez. satınalm? | komisyonunda yapılacaktır tekliflerini vermek üzre temi natlarile birlikte mezkür ko misyona müracaatları. ** Islahiyede bulunan kıtaatı” ihtiyacı olan yedi kalem er” zak, yem ve mahrukat kapal zarfla münakasaya konmuş tur. İhalesi 16 haziran 93i salı günü saat 14 te ıslahiye" de askeri satınalma komis yonunda yapılacaktır. Talip* lerin şartnameyi görmek üzr” Fındıklıda heyetimize ve şart” name almak ve tekliflerini vermek üzre teminatlarile bir” İ likte islahiyede merkür ko | misyona müracaatları, see Teahhüdünü ifa edemeyef müteabhit namına 14-ilâ 18 bin kilo beyaz ve haki be? kırpıntısı 15-6-931 pazartesi ünü saat 14 te Fındıklıd? İajatmizde pazarlıkla satıls” caktır. Taliplerin kırpıntılar! Sirkecide Saraciye 'dikim © vinde veşartnamesini hey'et" mizde görmeleri ve ihale sa* tinden evvel teminatlariy/ birlikte hazır bulunmaları. ... 22-6-931. tarihinde ihalef n ilân edilen Marâ# ıtaatın ihtiyacı ols” un, sade yağı ve Sığır e münakasasından şimdilik wi