2 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

2 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

ı il arak göz önüne gelirdi. Har lerin mizdç ve âdetleri ü- Sİ raktığı ie tetkik etmek se, Almanlar em mühim bir şagi eskil ederler. en sonraki Alman kızı es ee kadar, harste de bü- İtahavrül göstermekedir. Es İletine ihanet etmiş bigi gö- wkinde duruyor. Ve faal hayat Alman kızının r ğü değişti Mai türlü ifra'tan Azade, sade ve adali vücutludur. Fakat Bİ vücut Alman kadınını çi , Jen bir et sarıldığı değildir. Aİ vie etleri sarkık yaşlı mat elin öze az görünüyor. cil vücudündeki hu sağlam, İde, fakat zevkli zevki var. Denilel . re kızımın hayatında sp9- ik yeri vardır. kizi muhakkak kendi aya spor klübüne mensuptur. mektep hayatı da onu bu etmektedir. Yüzmek, kü- ek, kamp. buradaki genç nerre hayarındandır. ye Beniz, içeriye girilmesi ko- Sİ sahaları bulursunuz. A — m>bugünkü © akidesi iki bıde hulâsa edilebilir: Froh şen ve serbestİ,, fakat bu id ol r kadının kullandığı rey Yİsi hayatta da şuurlu bir yol na İgigiklere gelince, Alınan kadi- yanırluğu avukatlığa daha'ziya- ki 3 ediyor. Bilhassa kadın ga i Martta, eti i müsteşar; avam kama in 931 bütçesinden bahse a8 bütçeyi 18 milyon in- dişdar bir sene evelki büt zaran yarım milyon faz artlan bu zamana kadar emwasındaki tayyarele- li hâyli arttı, ava mansvraları bütün devom etmektedir. Bu rdan çıkacak mühim İngilterenin « müdafası fidan hava limanlarının er tesisatın bugünkü larını ikmal etmektedir. vralara İngiliz hava rinin hemen hepsi işti- “hektedirler. İDRA, 28 — Dün 500 binden irci Hendon uçuşlarını sey- . Duks Ofglaucaster, Baş- idi üşilkm pek güzel görünü- Je , karısının eslci kocası ne- diye bir türlü teselli bula- di. aç giinden beri İngiltere ! : ğrası olarak göstermişti. | kirini tayyaröciliğe müte- | Avsm kamarası azasından | Su Bimer Alman kızı, şimdi sx ; niştir. Bu kız | Ne. | manâda, ya- | İngiliz hava ! Alman kadın bugün gayet iyi giyinmesini biliyor. Almanya cidden çok güzel kızlar yetiştiriyor. İşte Mis Almanya 1731 İngilterede hava manevraları | zeteciler Almanyada o kadar meb- züldur ki.. Resmi devairde ise ka bir çok medeni memle ketlerden kat kat (o fazladır. Alman san'at ve edebiyatı da, billmssn harp ten sonra, kadınlar cihetinden hayli dinin mev servet kazanmıştır. Alman kadını serbestisinden müs mir bir tarzda ndesini çok iyi bil miştir, Eski hassas ve tenbel Gret. bir alman kızı, şimdi kendisini bey- hude hayalât ile yormuyor Eşarp Krep iorjetle kendi genişli- İ ğinde ve zevkinize göre p:kâlâ eşarplar yapabilirsiniz. Yalnız uçlarma krep tonunda yüksek- çe bir bant geçirmelidir. Eşarp lar bü yaz ropların mütemmimi İ gibi bir şeydir. erememrameeeaeemeeasesesemaamesseseeeeeeee | Hendon karargâhı üzerinde İngiliz teygarecileri bir çoklurı alayı seyretti. Program , çurulan vahşi hayvan şeklindeki ba. Alaya her türlü tayya re iştirak etmişti, İsabetli bombalar lonları koğalıyarak patlatmak talimler icra edilmi: gibi Autsgryre almış bava muharebeleri yapılmış | denilen ve havada istediği mahalde uçarken benzin almak tecrübeleri, u- | uçabilen tayyarelerde vardı. Piyano Uzun tereddütlerden sonra, Ce- mil Bey kızma bir piyano satın al du. Kızı mes'ut ve memnun, © artık sabahtan akşama kadar piyano çalı yordu. Dostları : “ şte faideli bir hedi- ye!” diye Cemil beyi tebrik ettiler. Yolda Cemil beye dostlarından biri rast geldi; — Yahu kızına piyano almişsin? Bu zamanda pahalıya mal olmuştur her halde, — Zannederim, Bir defa evin sü- küneti gitti. Fakat geçen gecede işi me yaradı. Eve birçok misafirler gelmişti. Deli gibi eğleniyorlardı Hiç birinin gitmeye niyeti yoktu. Benim de uykusuzluktan gözlerim kapanıyordu, Kızımı bir kenara ça- ırdım: “Biraz piyano çalsana” de- dim. Kızım piyanoya oturdu. Beş dakika sönra da misafirler gittiler. —aagenetekeamanakaaasaüani — Şimdide taklit para mı basıyorsun? — E, sahicisini yorum da ondan. Fark — Yahü; bei senin yetimda ei saydım, karımın beni adam eti basıma» Eski Casus İntelligence Service ingilte- reye çok hizmeti dokunmuş dünyanın en muntazam poli | ve casus teşkilâtından biridir. Çöl şarkısı, , “Rio Rita, “Jaz Feerisi,, filmlerinde rol a lan Jön prömiyelerden Jhone Bohle'ün evvelce İntelligence Service'e mensup olduğunu bi- lir miydiniz?, Amerikada Teksas hüküme ti dahilinde zengin bir pamuk tüccarın oğlu olan Johne Boh le, tıp - fakültesinde: okurken, muharebe başladı. Harbin bi dayetinde İngiltereye “geldi ve arzı hizmet etti, Bilbassa İntel Migence Service'de çalışmak isti yordu. Kendisini tecrübe etti- ler ve bu gibi zabıta işlerini Ya- pabileceği anlaşılınca, kendisi- n3 bazı tehlikeli vazifeler verdi ler. Harbi umumide bir kaç de- fa Almanyaya gönderildi. Ve bir çok muvaffakiyetli işler yap | Mütarekeden sonra da İngi- hükümeti, kendisine ayni va zifede kalmasını teklif etmişti. | Fakat John” serbest *kalmağı tercih etti, Bir müddet Fransa ve İtalyada şarkı dersleri vere rek geçindi. Bu suretle yavaş yavaş tiyatroya, daha sonra da | sinemaya intisap etti, Talie ba km ki, John henüz hiç bir zabı | ta filmi çevirmiş değildir. 1 Anita Page İki isim İ Radio film şirketinin Dorothy Loc isminde bir (o artisti vardır. Metro | Goldvin'de de şimdi ayni ni bir artist peyda oldu. Şimdi bun ları nasıl ayırt edeceğiz? Istatistik İ Hollyvood istaöstiklerine nazaran iş, balmak için oraya gidenlerden 17,500 kişiden © ancak 950 si, oda figüran olmak üzere iş bulabilmek. tedirler, | ———————ş—— her yerde söylemesine mani olur dum. Benim karım © böyle şeyler söylemez. — Böyle şeyler söylemiyeğ biliyorum, Çünkü geçen gün bizim karıya seni adam etmek için haylı | uğraştığını, fakat muvaffak olama- dığını söylüyordu. Sağlam yer Sadık efendi uzun zamanlar işsiz kalmıştı. Nihayet bir tcarethanede yüz lira aylıkla bir iş buldu. Bir gün nasılsa ayağı kaydı ve yazihâ. nedeki antika bir vazoyu düşürdü, vazo param parça olunca, ticarotha. ne sahibi küplere bindi. — Her ay maaşinın dörtte biri keseceğim. Tâ vazonun parası ta. mam oluncaya kadar... diye bağırdı. Sadık efendi sordu: — Vazo kaç paraydı efendim? — Iki bin lira. O zaman Sadık efendinin yüzü güldü; — Nihayet, dedi, ömrümün sonu na kadar çalışacak” sağlam bir yer buldum, faj Sinema berra İ iki film haklanda filerimi soruyorsu İt filmde ben bir arap kahve: İ edebiliyorduk. Modaya göre şişman | teyenlere i İ fa sevildi mi, gösterilen teveccühe / Marlene Dietrich Marlene Dietrich Son defa Hollyvood'da çevirdiğim | nuz. Birincisi “Yanmış kalpler, inde dansözlük ediyorum ve bir fransız askeri de aşıkdaşlık ediyor. Bu Fran siz askeri o Gary Cooper dir. Ayni filmdeki eşlerimden biri de Adolphe Menjon dır. Bu filmi sıcak çöllerde ve yakıcı rüzgârlarm içinde çevir. mek hakikaten müşkil oldu. Ikinci film “Namussuz kadın,, bu film için hemen hiç durmadık, Sabah sekizden gece kadar çalışıyor. duk. Öğle yemeği yiyebilmek için ancak yarım saarlik bir zaman feda lamak isteyenler için mükemmel bir rejim. Maamefih gene zayıflamak is rejimi tavsiye etınem. Şunu söylemek isterim ki, “Yan- mış kalpler, filmi Amerikada göste rilmeğe başlandı, zaman, acaip bir sayin çıletı, Amer” lı kadınlar “Ma vi melek,, deli o sözlerimden ve etvarımda» dolayı, yeni Çilmlerime poykotaj yapmak istemişler. Halbu- ki “Yanmış kalpler,, gösterilmeğe buşlandıktan sonra, ayni Amerildı kadınlardan harare'li tebrik telgraf. ları aldım. Amerikada insan bir de- ve hürmete payan yoktur. En çok sevdiğim tey, Amerikada kıskançlı. fazla ve lüzumsuz yer verilmesi Kızı ve Anası Sekiz yaşındayım. Anne- mi çok severim. Çok zaman dır onu sipemada görmemiş tim. Bir gün babam, anne- min nasıl oynadığını / gös- termek için behi sinemaya götürdü. Gözlerime inana- madım, Evde annem hiç'te böyle değildi. Annem baş- ka, sinemâda böyle açık şar kılar söyleyen kadın baş- ka... En hoşuma giden şey mi? Annemle beraber Amerika- ya gitmek... Marie - Elisabeth - || Dietrich Naney Carrol Nancy Carrul kocası Jack Kirk. land'dan ayrılıyor. Talak kararır, ; Hr almaz Life firmasının O wüdürü Bolton Moliry ile evlenecektir. Dolaras Costeilo İki sene devam eden ayrılığından soara, Dolores Cos*ella tekrar film gevirmeğe başlayacaktır. Kâr Poramount'un son blânçosuna na- zarar, safi temettüğ, 929 da 51 mil yon iken, blânçiduki rakam 4$0 mil yon frazlıtır, | önünde şık İ taları, geniş bulvarlar, Muhabir mektupiarı | Mersinden dilenciler nasıl kovulmuştu ? ——— o. : Yakalananların üzerleri aranmış ve hepsinden'de bol para çıkınıştı Mersinden ümumi manzara MERSİN, (Hususi) — Yir- mi sene evvel Bağdattan döner ken sahiline çıkıp ta bir kahve sini içtiğim Mresin, bütün bü- tün değişmiş ve mükemmel bir şehir hâline gelmiştir. Şehrin güzel olmıyan mahalli yalnız antresidir! İskeleye — çıkıldı zaman rayların, vinçlerin araba in, gümrük eşyalarının mey danı doldurduğu görülür. Son- ra da kaldırımları delik deşik sokaklardan geçilir. Avrupa şehirleri gibi Evvel emirde tahmil ve tah- ine uğradım. Orada that ve şirket Beylerle gö- müdürü Mansvr rüştüm, Mithat Bey beni beledi ye dairesine götürdü ve bir ara ba ile bütün şehri odolaştırdı. O zaman anladım ki, belediyesi boş durmamış ve Mersinin ilk gördüğüm bozuk kaldırımlı sokakları beni aldat mış! Şehrin bütün caddeleri serapa asfalttan yapılmış iki ta rafma sâyedar ağaçlar dikilmiş #deta Avrupa şehirleri hâline getirilmiştir. Belediye bahçssi Belediye reisi ile beraber gir diğim bu bahçe bende şiir ve füsün ile memzuç bir his uyan | dırdı! Bu bahçenin bir cephesi denize, di; de mühim bir cad deye nazır bulundu. Bahçe bii bir cazibesi vardır. o! suretle tarh ve tanzim edil- | miştir ki, Mersinin bütün gü- zellikleri burada toplanmış ve güzel bir mahlükun sinesine ta kılmış gül demetleri gibi bahçe nin ber tarafı ateşin renkli ga. yet cazibedar gülerle süslenmiş ül Günün sıcak ve rütubetli ıztı raplarını omuzlarında ve ruhla. rında taşıyan Mersin halkı ikin diden sonra hep bu bahçenin a- guşuna atılırlar ve kızgın güne şin vermiş olduğu melli burada defederek zinde ve terü taze ol- dukları halde evlerine avdet e- derler. Vaziyet Şehrin vaziyeti pek şirindir! Muntazam ve iki tarafları agaç kı asfalt caddeler, dört yol larında süslü © kulubelerinin iyinmiş polis nsk- ğlar, bahçeler yüksek kıymeti haiz binalar, büyük mağaza ve tica- rethaneler, fabrikalar, hesapsız | arabalar, bir çok cesim okalip- tüsler, akasyalar, temiz ve göl geli sokaklar şehrin kıymetini bir kat daha arttırmaktadır. Eğlence mahalleri Mersin de yegâne eğlence ve “ istirahat mahalli belediye bah- cesidir. Aile hayatınm büyük Mersin | bir nezahatle imrarma müsait bulunan bu bahçede her bir kaç saat oturmamak deği Bundan başka kenarında muntazam ve zi selime uygun bir de bar seal tır. Reşit Efendi isminde sahibi merak ta burasını 450p, meğe uğraşmaktadır, Çe 'r tasında bir kahvehanenin üst katında toplanmış olan bir tu- | İdatçı gurupunu da hesaba kat İ mak lâzımdır. Şehrin sineması bakikaten pek güzeldir. |, Mersinin polis müdüriyeti | burada iftihar edilecek bir mev cudiyettir. Hükümetin şerefini | temsil eden müktedir polis mi | dürü halan huzur ve rahatını İ temin için ne mümkünse onları yapmıştır. Evvelce sokaklarda İ dilencilerden adım atılmaz iken İ bugün bunların hiç birisinden eser kalmamıştır. Dilenciler Burada bir çok serseri topla- narak iğrenç kıyafetlerile her- kesi taciz ederek dilencilik ya. İpanları polis müdürü bir anda toplatmış, üzerlerini aratmış, hepsinde de para çıkmış! Bu paralarla kendilerine biletler larak vapura ve trene bindirdi. ği gibi yallah memleketlerine £ olanların da iaşelerini akrabalarına te- keffül ettirerek Mersini den kurtarmıştır.! D. bul ile diğer vilâyetlerin başı- Hastahane ik Beyle birlikte ziya m hastahane şehrin | bir kenarında ve asfaltlı güzel bir caddenin müntehasındadır. 24 sene evvel hususi muhasebe tarafından yaptırılmış olan bu şifa yurdu 21 bin liralık bir büt çe ile idare olunmaktadır. Bir senede 926 hasta yatmış bun- lardan 48 i vefat eylemiştir. Ay rıca da 2300 kişi ayak tedavisi görmüştür. Hastahane 35 ya- taklıdır. Hastahanenin bir baş hekimi bir operatörü ve bir keç ta hemşiresi vardır. Hastahane de vaserman İmakta ve fen ni mesai şayani teşekür bir hal de bulunmaktadır. iBr senede 89 ameliyat yapılmıştır. Çirkin bir vak'e Hastalar arasında Fatma is minde 8 yaşlarında güzel bir kız çocuğu gördüm. Selifkeli bir haydut tarafından ırzına te- cavüz edildiği cihetle zavallı ço cuğa iki defa ameliyat yapıl- mış ve dikişler tutmadığından üçüncü bir ameliyat için tekrar hastahaneye getirilmiştir. Bu gibi gayri insani vukunta bazı yerlerde de tesadüf ediyorum faillerine sathezar lânetler! R.K. sün des ya in) amam