2 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

2 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Galatasaray - Fener- bahçe karşılaşmıyor! H Futbol h ey'eti de maçın yapılma- sında ısrar ederse ne olacak? Yazımızın altına dercettiği- miz ve Fenerbahçe namma Hayri Celâl ve Galatasaray na- mma da Vamık Beylerin imza etmiş oldukları tebliğden an- aşılacağı veçhile cuma günü Galatasaray - Fenerbahçe kar- iki maç yapmak için buraya gelmesi icap edn Yunan takı- nı teşkil etmek üzere topla- mpiyakos, Panahinai- ie e m. pir (e tak kulüplerinin ida- ürekkep fenni ko nat yaptığı içtim; id a ımuzda İstan miş Ür verişi “pa d — asma ne dürkler.“* şa buram Şözeteleri sarahatle #€ müttefikan muhtelitin gel- “eyeceğini yazdıktan sonra Mutlaka bunu müş'ir mektu- un gelmesini mi beklemeli- Futbol heyetinin fikri de şu merkezdedir. Diyor ki: — Biz cuma günü ilân edi- “len saatte sahaya bir hakem çı- © karacğız, nizami müddetini de bekleyeceğiz. Eğer iki takım da isbalı vücut etmezlerse iki- sini de hükmen mağlüp adde- 'deceğiz ve neticeyi de ona gö- ze tesbit edeceğiz. Su halde ne olacak? Ve bütün bunlara da sebep nedir? Orası meçhul! M.Ö. Efendim, Temmuz içinde mubtelit Yu- 3an takımlarile icrası mukarrer müsabakalara hazırlanmak ga- yesile ve makamı vilâyetten yuku bulan tavassut üzerine üç , Semmuz günü kulüplerimiz na- amına yapıl; ilân edilen H. Fırkası şildi final müsabakası- nin tehirine müttefikan karar verdik. Esasen turnuva şeklin. de yapılan bu şilt müsabakaları ne iştirak eden bütün diğer ku- lüpler (elimine) edilmiş ol- mak itibarile bu şilt üzerinde biç bir hakları kalmamıştır. “Tehir olunan bu müsabaka ö- mümüzdeki eylül ayı zarfında © icra olunacak ve günü bilâhara takarrür ettirilecektir. Bu cihetin muhterem gazete- le ilânmi rica ve bilvesile ürmetlerimizi teyit ederiz e fendim. ş 1 Temmuz 1931 s5 Fenerbahçe Galatasaray ramma pamına , Hayri Celâl © © Vamık “Fransa bisiklet turu başlıyor PARİS,30 (A.A.) —Bu Milliye0'in tefrik, j ve 5 Senin için bir tehlike ok - madığından emin misin? © — Kat'iyyen eminim cicim. sıra bir saat yürüsek, gene kim se bizim kim olduğumuzu anla © Bizi artık hiç bir kuvvet biribi- | İbrahi - rimizden ayıramaz. Sen bas ba- — kayım avucumun içitie © — Kadri Bey çömeldi Kerime © Hanımı biribirine kilitlediği iki çelimin avucuna bastırıp ham “ipek küfesinin hizasına kaldır- © — Gir içine. Küfede çok yer var. Her halde rahatsız olmaz “m. © © Keirme Kadrinin sesine inat atti, Âşıkımın basiret ve diraye tine tam bir itimadı olduğu için kendini tamamile onun eline v in hiç bir eri gör miyor, hiç ses yordu. O şimdilik maül elinde gün yapılan 25 inci Fransa bi- siklet turu pek heyecanlı ol- muştur. Kontrol saat 5-45 te a- çılmıştır. İlk başlayan İtalyan Cavallini dir. İlk geçen Fran- sız Mareşal'dır. Onu müteakip şampiyonlar ve münferitler egç mişlerdir. Grupların geçmeleri büyük bir merak ile seyredil- miştir. En ziyade dikati celbe- denler Andre Leducg ile Char- les Pelissier'dir. Gerek gruplar ve gerek münferitler vasıl ol- duktan sonra kısa bir yoklama yapılmış ve saat 7,10'da hare- ket başlamıştır. Fransız Le ducg'un birinci geleceği kuvvet le ümit ediliyor. Bilhasa Al man koşucular, mumaileyhi mağlâp edilmez telâkki etmek- tedirler, meğer ki beklenilme- yen bir hâdise olsun veya bir kaza vukua gelsin.. Öldüren şüt İZMİR 1 — Dün Dikili ve Bergama takımları arasında bir futbol maçı vardı. Dikili ta kımının $ol içi bir akın esnasın da kuvvetli bir şüt çekmiş, Ber gama kalecisi bu şütü karnı ü- zerinde yakalamış, fakat o an- de sendeleyerek yere düşmüş ve bayılmıştır. Bergama kaleci si derhal hastahaneye kaldırıl- mış, fakat bir az sonra (perito- nit) hastalığından vefat etmiş- tir. Müddei umumi o hâdiseyi tahkik etmektedir. Selânikte tedbirler ATİNA 30 — Selânikte Mu- seviler ve Yunanlılar arasında tekerrür eden hâdiseler burada pek elim bir intiba uyandırıyor. Selânik memurları pek şiddetli tahkikat icra ediyorlar. Son mü sademelerde yaralanan Yunan. | lardan biri ölmüştür. Bu hal efkârı daha ziyade tehyiç etmiş tir. Galeyanın tekrar alevlenme- sinden ve müsademelerin tekar | rüründen korkuluyor. Hükü- met herhangi bir hâdisenin ö- | nüne geçmek için şiddetli ted- birler almasını, Selânik v. ne emreylemiştir. Selânik İtal- yan konsolosu, İtalyan tabiiye- tride bulunan Musevileri mayesi altına elmiştir. Gy Lei Nehirde bir ceset Seyhan nehri Adanaya çıplak bir kadın cesedi getirmiştir. Nehirden | çıkarılan cesedin beş gün kadar ev- vel suya atıldığı anlaşılmıştır. 25 | yaşlarında tahmin edilen ve köylü ol | duğu anlaşılan kadının boynuna içi çakıl dolu bir don asılmıştır. Cinaye- | tin nasıl ve merede yapıldığı, kadı- nın kim olduğu tahkik edilmektedir. oyuncantan obaşka bir şey o değildi ve kaderin kendini o sevkettiği yolda belli başlı bir arıza görün miyordu. Bir kaç dakika sonra mes'ut bir yolculuk başlıyacak, im Beyin zevcesi sıfatile geçirdiği zamanın meş'um hatı rası çok geçmeden hafızasın- dan silinecekti. Kadri küfeyi sımsıkı yerine bağladı, devenin semerini de yerleştirdi. Rahat nefes alabil- nin yüzünden çekti. Sonra ken di de devenin üstüne binerek ile kısa bir kumanda ver Deve ufak bir sarsıntı ile ev- velâ arka ayakları üstüne kalk tı, sonra ön ayaklarını doğrul- tarak dikildi. Kadri Bey bir ses çıkardı, ayni zamanda topukla rile hayvanına dokundu. Aşkadairnedü- ünüyorsunuz? (Başı 1 inci sahifede) düşer bir şahab veya bir dır. O düşünülmez bir düşüncedir. Rakit olduğu zaman ummanların sakit gece yarılarında namütenahili- gin düşüncesi, O yıldızların üstünde ve şairlerin ezelden ebede giden nağme ve fer- yatları akösenda uçan bir kagter ki sailinden indiği zaman bazan gön- lüme konmak üzere olduğunu kana? larının çırpıntnile kalbimin çarpıntı. sından anlarım. Aşka dair ne düşündüklerini biraz da başkalarından sorayum dedim. Baktım ki şahikalar krtallardan,, dan, ruhlar “Shakespeare” den hep onu soruyor. Akla sordum: Ben ona hiç karış- una dedi. Bu esnada kendisini hiç dinleme- diğim halde muttasıl mırıldanan kal bim bazı şeyler söylüyordu. Uyanmak, hayatın uyanması. Aşk bilmem bu mu? O içinde zühreden, zehirden, se- imanı renginden, cehennemin ate- sinden, şafaktan, şemşekten, güneş- ten bir kaç damla ile terkip olunmuş bir içkidir ki kalpler, o kadar nasi- harlere, bunca manialara rağmen ©- nun müptelâsıdır. O ipdlü, ne kadar kalpleri ilâ, son ra da ifna etmiştir... — En kuvvetli aşkınız? Sezai Bey bu süale cevap vermek istemedi. Yan yana bir kaç sıfır ko yarsınız., dedi. Murlaka bir şeyler söyletmek istediğimi anlayınca; — O halda yazmız, dedikten son- va ilâve etti: — Yazmız ve diyiniz ki bazan sü kül, en iyi cevaptır. — Sevilmeden sevmekte zevk bu- lur musunuz? Sezai B, burada hafif çe gülümsedi: — Sevilmeden sevmek ortaya bir mesele çıkarır... Seven için aşkı, sev meyen için de âşıkı çekmek derdi vardır. Çünkü böyle âşıklar bakika- ten baş belâsı olurlar, — Devamlı aşka inanır mısınız? Geniş alnını nurdan bir hâle gibi kaplayan beyaz saçlarını okşayarak —. amme dp pa İlk Breiiya sefiri (Başı 1 inci sahifede) üzüm, tütün alıyoruz. Bürün dünyada hüküm süren u için, bu tecssür tabii Mesel Brezilyoda bu seneki kah- ve mahsulü çıkmıştır. Halbuki geçen senenin mahsulünün de yarısı stok olarak duruyor. Bu vaziyette piyasa müthiş düşmüştür. Hülümet bu hu- susta âcil tedbirler aldı. 80 bin çu- val kahve denize . döküldü. Bu su- retle piyasaya bir istikrar geldi. Yalnız bir nokta var: Türkiye ile Brezilya ticareti iki memleket için de daha müfit ne- tceler alınabilecektir. Brezilyada muhtelif işler yapan bir çok Türk vardır. Bilhasıa “San Pavlo,, şehrinde bü- yük Türk ticaret müesseseleri var dar. İki sene evvel Brezilyada bazı dahili, karışıldıklar olmuştu. Bunlar dilmüştir. Şimdi tam bir #ükün hüküm sörmektedir. Biliyorsunuz ki, Brezilya da umu- mi harbe iştirak etmiş ve bir çek gemileri batmıştır. Tamirat hissesi Brezilyanın da vardır. Almanyadan harp tamiratı olarak 5 milyon İngiliz lirası alacağız. Tabii bu alacak mese- esi dostane bir şekilde halledilecek- tir. yat daimi olmalı idi. Bahar devam eder mi? Kasırga devam eder mi? — Niçin seversiniz? — Niçin mi? Cevabı asla verilcmiyecek bir sual karşısında kaldığını görerek kısa kes Gi: — “Niçin,, in girdiği yerde aşk durmaz! Ayağa kalkıyorum, Elimi uzun uzun sılayor: — Faka: böyle olmaz efendim Görüşmek için mutlaka © bir anket vesilesi beklememelisiniz... Yine bek lerim efendim. Titrek ve kibar sesi, kirasını bele diyenin verdiği Mühürdardaki müte vazı evin merdivenlerinde bana üç çeyrek asırlık tarihimizin sesi gibi geliyor. M. Salihaddi Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi (Herbert N. Gasson) un (İDEAL BÜRO) Eseri gayet güzel bir Bütün İş adamları Tevzi mahalleri şekile intişar etmiştir. ına tavsiye ederiz Milliyet matbaası |? Agâh Bey kitaphanesi Muallim Halit kitaphanesi > Milliyet Matbaası Nefis ve Seri Surette Hernevi evrakı matbua tab'ını deruhte eder. Notere ait bilcümle evrak, mektupluk kâğıt zarf, kart vizit, muhtra, Reçete ve faturalar renkli olarak el ve divar ilânları yapılır. Fiatlar mutedildir. mealen dnsilinbee sie led Adres: Şiki Telefon Deve süratle adımlarını tı, biraz sonra yürüyüşünü bütün hızlandırdı. İleri doğru yol alırken hayvanın yere sürü nen ayakları muttarit bir ahenk hâsıl ediyordu. Bu sırada uzaktan hafif bir gürül işidiliyor, ayni zaman- da dört nala giden beygirlerin ayak sesleri duyuluyordu. Bu beygirler bir araba çekiyorlar- dı. Çok geçmeden araba da | ründü. Atlar alabildiklerine gi- diyorlardı. Acaba İbrahim Bey miydi? Kerime Hanım sanki kocasının yakininda bulunduğunu hisset- miş gibi idi. Şimdi içinde uya- nan kör bir sevki tabii onu kü- feden başını çıkarıp dışarı bak- mağa sevkediyordu. Fakat o sırada Kadrı Beyin ihtiyat tavsiyesini hatırladı, dı- şarı bakmağa cesareti kalmadı. Çok geçmeden araba gürültüsü arkada kaldı. Kerime artık de- venin sallantısına alışmıştı. A- raba gürültüsü şimdi çok geri- den aksediyordu. Kerime bu sirada bir ses işit- caddesi dairei mahsusa 24311/2/3 at bermutat başını dışarı yürüyüşü bir an ağırlaştı, Keri me Kadri Beyin yüzünün ne yaklaştığını gördü. Delikan hel «*pğea — Kerime, dedi. İbrahim Be yin yanından geçtik. Şayet ace le etmezse vapuru kaçıracak. Acaba beni tanıdı mı dersin? Kerime istirhamkâr nazarlar la âşıkının yüzüne baktı. — Kadri, dedi. Şayet yakala nırsam beni kendi elinle öldüre ceğine yemin et, Tekrar o ada- mın eline geçmektense ölmek daha iyidir! Fasıl 16 KAHVE Fettah Efendinin selâmetle teşyi ettikten sonra zihhi peri- şan bir halde eve girdi. İçinde bizzat faal bir rol oynıyacağı bir facianın yakında vukubula- cağıma dair bir hissi kablelvuku zihnini kurcalayıp duruyordu. Arap biraz dinlenmek için oda sına çekildi. Yatağına uzanıp son bir kaç gün zarfında cere- yan eden vukuatı göz önünden # a Buke ai adim Yaz mevsimi için BEBEK'te Kiralık Yal Dalyan önünde Salp Bey yalısı möbileli olarak ki- ralıktır. Derunundakllere müracaat Üsküdar Hâle sinemasında Karnaval Faciası mümessili Eler Ribter Duhuliye 10 kuruştur. Sahir opereti Bu akşum Beşiktaş Büyük Parkta (Lozan Sulhu) büyük fantazi operet 3 perde Müzayede ile satış 1931 Temüzun 3 üncü Cuma gü- nü sabah saat 10 da Beyoğlunda Şişli'de Halâskâr Gazi caddesinde hastane istasyonunda 302 numaralı Menekşe apartımanının 6 numaralı dairesinde mevcut ve Mösyö Godel'e ait kıymettar eşyalar müzayede su retile satılâcaktır. 9 parçadan ibaret meşe ağacından mamul mükemmel asri yemek oda takımı, 4 parçadan mürekkep nefis yatak oda takımı, yağlı boya tablo- ar, kristaller, 7 parçadan ibaret ka- nape, ve koltuk takımı, perdeler ve yeşil #torlar, çatal bıçak takımı, Pe- İüş masa örtüsü, tabaklar, kristofl tepsiler, portmanto, yeni halde mu- şambalar, markizler, mürkiteri masa, moazak tavlu, cedit hak temizleme makinesi, kolonlar, orta mâsaları, va zolar, sedefli tabureler, vantilâtör, Tonet sandaliyeler ve gezlonglar, gi- foniyer, çocuk tartmaya mahsus te- razi, demir sobalâr, mutlak takımı, duvar saati ve saire çok lüzumlu eş- yalar. Apartaman dahi kiralıktır, Za- rif Anadolu ve Acöm halilârı ve seç- gadeleri ve kilimler. Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alını Müzayede ile satış 1931 Temmuzun 3 üncü Cuma günü sabah saat 10 da Beyoğlunda Ağa Hamamında Yunan konsolatosu karşısında 61 numaralı Vakıf apar- Umanının 4 numaralı dairesinde mev cut ve Lombatdoya ait eşyalar mü- zayede suretile satılacaktır. 8 parçadan ibaret mükemmel kü- gük bir asri yemek oda takımı, Lai Bilip usulünde ceviz küçük salon takımı, kanape ve 2 koltuktan ibaret pomye takımı, yemek odasına ve sa- lena âit bir çok muhtelif eşyalar, muhtelif vazolar, tabak takımları, bronz elektrik avizeler, ceviz yemek oda sandalyeleri, aynasız dolap, Lui —Filip tualet masası, salaman- dra sobası: jardinyer ve sair bir çok lüzumlu eşyalar. Hansen markalı gü zel bir piyano, Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır. Bayi — Sicil No lu arabacılık eh İiyetnamemi zâyi ettim. Yenisini karacağımdan eskisinin hükmü yol İ tur. Aksaray Molla Feneri Ali 8.16 Halim Seyit Beyoğlu Dördüncü Sulh Hukuk | Hâkimliğinden: Terekesine mahkememizce vaz'» yet edilerek tasfiyesine karar veri- len müteveffa Cellettin Arif Bey rimmetinde alacağı olduğunu iddia € den Ankarada Balıkpazamında Cafer zade apartmanında mukim Sıtkı İ Beyle keza Ankarada Ülvi apartıma- İ nında mukim Baban zade Fuat Be- İ yin alacaklılarının ait olduğu mhke- | mede ikamci davada muhtar olmak üzere reddine karar verildiğini ne İ tek ihbarname ikametgâblarının meç huliyetine binaen tebliğ olunamadı | ğından tebligat makamına kaim ol- * mak üzere ilân olunur. geçirmeğe başladı. İbrahim Beyin Kerime Ha- Dıma candan âşık olduğunu ev deki en ufak cariyeler bile anla mıştı. Karı kocanın böyle biri- birine kaynaşmaları arabın hiç te işine gelmiyordu. Soğuk kan Islıkla düşünülünce İbrahim Be yin, karısına fenalık yapılmak şöyle dursun, hattâ yan gözle bile bakılmasına kail olmıyaca- ğr sarahaten anlaşılıyordu. A- sıl fenası İbrahim Bey arabın Yusuf Paşa'dan da intikam al- masına razı olmıyacaktı. Çün- kü anlaşılan İbrahim Bey karı sının hiç bir veçhile üzülmesine meydan vermiyecekti. Fakat ne de olsa Yusuf Pa- şa cezayı sezasını çekecekti. Fettah'ın çoktanberi gözlediği fırsat nihayet çıkmıştı, Kerime şimdi yalnız ve himayesiz bulu nuyordu. Arap şu esnada baba- sma olan hıncını kızından al- mağa karar vermişti. Bir kerre Kerime'yi temizledikten sonra sıra Yusuf Paşa'ya gelecekti. Fettah tutacağı hattı hareketin teferrüatımı ertesi sabah tekar- Ma e Gi mali, Vakıf Akarlar müd lüğündeh: Bir sene müddetle Pazarlıkla kiraya verilecek emlâk 1 — Bahçekapıda dördüncü vakıf hamnın ikinci | 27, 28 ve 37, 39 No. odalar. 2 — Hanın dördüncü katında 19 ve 20 No. odalar Müddeti icarlar: 1-6-931 den 1-6-932 tarihine kac senedir. İki sene müddetle Pazarlıkla kiraya verilecek emlâk 3 — Hanıp asma katında 18 No. oda 4— ,, dördüncü ,, 23, 24, 25 No odalar Müddeti icarlar; 1-6-931 den 1-6-933 tarihine ka: senedir. © Üç sene müddetle Pazarlıkla kiraya verilecek emlâk 5 — Hanın asma katında 8 vo 17 ve 19 No. odak 6 — Hanın birinci katında 8 ve Ji No. odalar Müddeti icarlar: 1-6-931 den 1-6-934 tarihine kac senedir. Mebdei icarlar: Eski müstecirler için akdi sabıkın yeni müstecirler için teslim tarihidir. Müddet: 7 temmuz 931 salı günü saat on dört b kadar. Yirmi gün müddetle ilân edilen balâda muharrer en pazarlıkla kiraya verilmesine Encümen idarece karar miştir. Talipler şartnameyi okumak ve teminat ita e icara ait taleplerini dermiyan eylemek için İstanbul müdiriyetinde vakıf akarlar müdürlüğüne müracaatlar olunur. Evsaf ve müştemilatı hakkında malümat almak iste; müzayede odasındaki ecri misil raporunu okuyabilirler. Asabınız mı bozuk. # Hayattan lezzet bulamiyor musunuz YALOVA Kaplıcalarına “ gidiniz. : Her türlü malümat için Seyrisefain Umumi müdürft kalemine müracaat. Tel. B.O. 1745 Si açılmıştır. Her gün M. Poliansky orkestrası fiatlard tenzilât © yapılmıştır. Smmm SATILIK ENKA Emniyet Sandığı Müdürlüğünd Müzeyyen ve Ayşe Hanımlarla Muammer Talip Fi vasisi Hacı Ahmet Faiz Beyin 11326 ikraz numaralı senedile istikraz eyledikleri meblâğ mukabilinde sandığ | namına merbun bulunan Trabyede Trabye caddesinde 202 ve yeni 194 aaminkeke'e:yiz > böğ'arğm ğın ap akşap üç katta dört oda iki sofa bir mutfak ve altınd. küçük dükkânı havi harap bir hanenin enkazı satılığa rılarak 15 temmuz 93itarihine müsadif çarşamba günü on beş buçukta kat'i kararınm çekilmesi mukarrer bul talip olanların mezkür gün ve saatte Sandık iç sine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Istanbul Belediyesi ilânları Sarıyer Belediye Müdüriyetinden: Tarabyada başı boş rak bir koyun bulunmuştur. Sahibinin bir hafta zari daireye müracaat etmediği takdirde satılacağı ilân olun ax 12-6-931 tarihinde başı boş olarak tutulan kestane ginde bir reis dişi esterin bir hafta zarfında bilmüza satılması mukarrer olduğundan sahibi kimse Bakırköy d si Belediyesine müracaatları ilân olunur. kalk ta bana yardım et. lum nerede bulacağız? İbrahim Bey O harema; kolundan tutup yatağındı şarı sürüklerken sesi hu hiddetle titriyordu. Bir deli gibi dışarı fırl zaman dehlizde duran sa üzerinde, sırma işlemeli li bir baş örtüsü gözüne İbrahim Bey Kerime'n örtüsünü tanıdı. Çılgın bir tehalükle ipe | tüyü yerden kaldırdı, kar: i kokusunu duymak, hâtr | zihninde canlandırmak iş nu öpüp koklamağa başl Bu sirada yanından bir halayığı kolundan rür ettirmek üzere şimdilik bi- raz uyumağa niyet etti. Şafak akti odasına biri girdi, kendisi ni ite kaka uykudan uyandır- dı. Arap gözlerini uğuşturdu, hiddetle esnedi. Tekrar uyu- mak üzere yatacağı zaman de. mir gibi bir el onu olduğu yere oturttu. Harem ağası fena hal de hiddetlendi ve nihayet gözle rini açmağa razı oldu. Fakat gözlerini açar açmaz bir kâbus İa karşılaşmış gibi titremeğe | başladı. | Karşıtinda İbrahim Bey du- İ ruyordu. Suratı yem yeşil ol- İ muştu, Korkunç bir sesle ata- bın yüzüne haykırdı: — Mundat herif! Söyle nere de? — Kim nerede? — Halâ kim nerede diye 80- ruyor.. Kerime nerede? Fettah İbrahim Beyin yüzü. ne sersem sersem bakarak: — Bil. Bil. miyorum! diye kekeledi. — Haremde ne oluyor, ne bi tiyor diye bakmak senin vazi- fen değil mi, köpek?.. Çabuk — Dün gece hanımefen İ ceye gitti? — Hanrmefendiyi b madım, beyefendi. Kendi fayı çağırdı. , Halayık beye müspet b vap vermediğinden dola;