6 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

6 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Zayıf ve iştihasız olanlara Sıhhatinizi, çocuklarınızı, yemek- lerinizi ve kendinizi muhafaza ediniz Sinek, tahta kurusu, pire, bit, güve ve emsali haşarat tehlikeli hastalıklar tevlit, yemeklerinizi telvis eyler. Uykunuzu kaçırır, rahatınızı selbeder. BİLUMUM HAŞARA YUMURTALARI LE gg BERABER MAHVEDER e Aİ Haşarattan ve hastalıklardan ve iztıraptan kurtulursunuz. FAYDA haşaratı yumurta ve tohumlarile beraber kat'iyyen “İmha ve ifna eder. Yerli malıdir. Türk zekâsı, Türk amelesi ve Türk parasile yapılmış olup daha mücesir, daha müblik olduğu gibi yarı yarıya ucuzdur. Kat'iyyen leke yapmaz. Kokusu hafif ve lâtiftir. İnsanlara ve çocuklara zarârı yoktur. Bütün devairi devlet, ecnebi müessesat, Seyrisefain, Şirketi Hayriye, Hastaneler, Hilâliahmer, yatı mektepleri, kumpanyaları, Devlet demir yolları, Amerikan Ford kumpan- yası, büyük oteller, Bursa hamamları, Yalova kaplıcaları ve bütün mücssesatı milliye FAYDA istimal eyler. FAYDA diğer bazı fena müstahzarat gibi sersemletip bayıltinaz. Kat'i olarak “öldürür, ve haşarat bir daha diril- mez, Aksini iddin edene beş bin lira tazminat verilir. Servetimize acıyalım ve ecnebi yaldızlı rek- lâmlarına aldırmayalım. Kutusu 50, büyük 75, bir kuruştur. Hasan ecza deposu. Devlet Demiryolları İdaresi İlânları Haydarpaşa - Eskişehir hattı üzerinde Bozöyük istasyonu civarinda 257 ve 258 n lometrelerde vaki taş ocağından çıkarılacak4000M“ Balast ihraciyesi kapalı zarfla münakasa- ya konmuştur. Münakasa 25 Temmuz 931 cumartesi günü saat 15 de Ankarada devlet demiryolları İdaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve mu- vakkat teminatlarını aynı güdne saat 14,30 kadar münakasa komisyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde Ân- arada veya Haydarpaşada idare veznelerinden tedarik ede- bilirler. kiloluk 125, pompası 75 .. Bir sene zarfında Dermce limanına gelecek malzemenin | tahmil ve tahliyesi kapah zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 22 temmuz 931 çarşamba günü saat 15de Ankarada Devlet demiryolları idaresinde yapılacaktır. yi iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve at teminatlarını aym günde saat 14,30 a kadar mü- oakasa komisyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. asa şartnamelerini beş lira mukabilinde ydarpaşa idare veznelerinden tedarik ede- mu" —— | ihalesi yapıl Şirketi Hayriyeden: Boğaziçi vapurlarına mahsus yaz tarifesi Temmuzun altıncı pizartesi sabahından itibaren tatbik olunacaktır. Tarifelar gişelerde satılmaktadır. İBÜYÜK TAYYARE Piyangosu | 6. cı keşide 11 temmuz 1931 dedir Büyük ikramiye 200,000 Liradır Ayrıca: 50,000 - 40,000 - 25,000 “15,000 - 10,000 - LİRALIK İKRAMİYELER ve 100,006 Liralık Bir mükâfat vardır. ! kerlik vapur | Fosfatlı Şark Askeri lise ve orta mektep- | lere kayıt ve kabul şartları 1— 931:952 senei dersiye | ya As. Orta mekteplerinin altıncı sınıflarına o meccani leyli talebe alınacaktır. İhti- | yaç görülürse yedinci ve se- kizinci sınıflara alınacaklar ayrıca ilân. edilecektir. Bu mekteplere | talip olanların doğrudan doğruya ve ya as- şabeleri © vasıtasile mezkür mekteplere müraca- atları lâzımdır. ? — Talipler çok olursa müsabaka imtihanı yapılacak ve müsabakada kazananlar- dan ihtiyaç nisbetinde alna- caktır. 3 — İkinci devrelere (9, 10, 11) sını kadronun müsaadesi nisbetinde talebe alınacaktır. Bı devreye talip olanlardan tıbbiye, kimyager sınıfları için de ta- Wöbe alınır. 4 — İkinci devre talipleri Bursada askeri liseler mü- dürlüğüne ve İstanbulda as- keri liseler müfettişliğine mü- racaat edeceklerdir. 5 — İkmal imtihanı olan talebe ikmal imtihanım ken- di mekteplerinde bitirdikten sonra müracaat edebilirler. 6 — Lüzumunda yapılacak müsabaka imtihanı için mah- telif mahallere | çağırılacak talebenin azimet ve avdet harcirahları kendilerine ait olacak ve müsabakayı kazan- mayanlar ve ya muvaffak olupta ihtiyaçtan fazla kalan- larm hiç bir güna hakkı ta- lebe ve şikâyetlere hakları olmayacaktır. 7 — Kayıt ve kabul için temmuz — nihayetine okadar müracaat edebilirler. İkinci devrenin İl. nci sınıfına gi- receklerin kaydı ve müsaba- ka imtihanları temmuzun ni- hayetine ve diğerlerinin 14 ağustos 931 tarihine kadar ikmal edilecektir. 8 — Kayıt ve kabul şart- larının tafsilâtı eczacı, mekteplere © gönderilmiştir. Arzu edenlerin mezkür ma- hallerden öğrenmeleri lâzim- dir. Askeri fabrika- lar ilânları 100 ton Elektrolit tutya 6,5 ton Nikel Yukarıda yazılı malzeme ayrı ayrı kapalı zarf usülile 9-9-1931 tarihinde saat 15 te aktır. Taliplerin | şartnameyi almak için Anka- rada satınalma komisyonuna İ müracaat eylömeleri ve vakti İ muayyenden evvel zarfların komisyona tevdi eylemeleri. (2878) ..* 28-6-931 tarihinde kapalı | zarf usulile münakasası icra kılınan 48280 kilo imalat çe- liğine teklif edilen fiyat ba- İ balı görüldüğünden pazarlıkla İ 20-7.931 tarihinde saat 15de İ calınacaktır. Taliplerin zirde yazılı vesaikle yevmi mezkür- da müracaatları. 1 — Ticaret odasında mu- kayyet olduklarına dair ve- saik. 2 — Analiz raporu. 3 — Bu çeliklerin DİN nu- maralarma muvafık olduğunu tabriren bildireceklerdir . (8011) e een in mp Dr. İHSAN SAMİ sama) Gonökok Aşısı Belsoğukluğu ve ihtilât- larına karşı pek tesirli ve taze aşıdır. Divanyolu Sal tan Mahtwt türbesi No. 189 için yalnız Erzincan ve Kom- ! askerlik da- | ire ve şubelerine ve askeri | 3 günde daha beyaz dişler OLYNOS'ua mükemmel muzadı taaffün köpüğü fona ve sararmış dişleri 3 günde birbirinden beyaz 3 levin kösbetmesine medar olur. Sarı tabakayı izale ve dişlerin minasinl bozmak Sızın parlaklığını zahire ihrac eder. ” Dişleri çürütan bütün müh- dik ağız mikroplarını öldürür. Kuru bir firçada bir santim mikdarında koymak kâfidir. $ gün sabah ve akşam teo- rübe ediniz. Derhal farkını göreceksiniz, mumu deposu, , 8. FARACİ Vei Volty ham, İstendi © ii Haydarpaşa Emrazı İstilâiye Hastanesinden: Müessesemizin bir senelik ihtiyacı olan zirde cins ve mıktarı yazılı yirmi yedi ka- lem erzak münakasa suretile ayrı ayrı mübayaa edilecek- tir. Talip olanlar mezkür er- zaka ait şarinameleri her gün Haydarpaşada kâin mücsse- semizin idare memur'uğun- dan ve münakasaya iştirak | etmek üzre teminatı muvak- katelerile birlikte 18 temmuz 931 t rihine müsadif cumar- tesi günü saat:14 te Galatı- | da Kara Müstafa paşa s kağında İstanbul lımanı sal li sıhhiye merkezinde müte- şekkil © ihale © komisyonuna müracaat (o eylemeleri ilân olunur. MIKTAR Azami Asgari © Cinsi 2009 1500 kilo sadeyağı | 400 ,, zeytin yağı | 3000 » pirinç , makarna — | İ "tuz İ 1500 ,, soğan 1500 -., şeker (Avrupa malıdır) sabun soda patates kuru fasulya 600 4000 500 1200 2000 2600 400 1000 1750 600 2000 " 800 | lata nohut şehriye » Pirin çunu kuru kayısı tereyağı reçel beyaz peynir 550 300 ,, mercimek 30000 25000 adet yumurta 200 © 100 kilo kuru bezelye 14000 13500 ,, ekmek 800 750 ,, francelâ 7500 7200 ,, koyun eti 8000 7700 ,süt 17000 15000 kâse yoğurt ———————— Devredilecek ihtira beratı. ii Sür'atle müteharrik vesaiti nakli- yede alelhusus tayyarelerde mesnet | yerleri ve silâhları inşası hakkındaki icnt içim sınai mü aliyesinden olan 19 temmuz 400 200 200 300 300 500 650 beratı bu kere başkasına ferağ veya hut icara verileceğinden mezkür ih tirayı satn almak veyahut isticar et mek arzusunda bulunan zevatın İş- tanbul Bahçekapı Taş Han No 43-48 de mukim vekili H. W. İSTOK -E. fendiye müracaat etmeleri, HACI FİDAN Merhumun halefi FENNi SÜNNETÇİ M.EMiN En zor sünnetler kat'iyen acısız ve seri yapılır. Beşik- tas Müzdan Lâtif Hanınta | limanlarından Anvers, Roter- İ dam, Hamburg ve İskandi- Malt hulâsası Acele Satılık veya kiralık | fotografane atelyesi | Beyoğlunda İstiklâl cadde- | sinde (340 numaralı foto | Pera dahilindeki fotografane | levazımali satılık veya kira- | lıktır. Bina ise kira ile devr- olunacaktır. Taliplere | her hususta o suhulet gösterilir. Müracaat: Oda başı Haçik efendiye veya Bristol otelin- de muhasebeci Zülfikar Beye. 3 üncü Kolordu ilânları Gümüşsyu hastanesi için 20,000 kilo koyun etine ve- rilen biat pz'alı görüldüğün- den yeniden kapalı zarf usulü ile münakasaya konulmuştur. İbalesi 21 -7-931 saat 16 yapılacaktır. Tailpleri yev mezkürda tarifatı kanuniyesi dahilinde mektupların vakti muayyeninden- evvel kömis- yona ita etmeleri ilân olunur. KEİ | Lİ KARADENİZ POSTASI YATAN ÇARŞAMBA günü tam saat 17de Sirkeci rıhtımindan hareket ede cektir. vapuru 8 Temmu NAİM VAPURLARI İzmir postası kullanınız. Her eczanede satılır. a Bütün dünyada tercihen kullanılan Filmini Kullanınız Kopyalarınızın VELOKS kâğıdına basılmasına israr ediniz. Kopyalarda VELOKS kelimesini arayıp emin olunuz. Deniz Levazım Satınalma ko- misyonundan: 8500 kilo Kösele 5200 , Vakete temmuz 931 salı 350 , günü saat İlde Amerikan vidalası Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarda yazılı 8500 kilo Kapalı zarfla 21 İ kösele 5200 kilo vakete 3500 kilo Amerikan vidalası kapalı zrf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa gün ve saati olmak üzere tayin edilen 931 senesi temmuz ayının 21 inci sali günü sast İlde teklif edilecek fiatlar muvafık görül- düğü takdirde “ihale edileceğinden şartaamesini almak iste- yenlerin her gün ve vermek isteyenlerin münakasa gün ve saatinde Kasımpaşada deniz müzesinin umum kapısı üstün- deki deniz levazım satınalma komisyonuna müracaatları, | İstanbul Belediyesi ilânları | Belediye için pazarlıkla 8150 kilo benzin satın alınacak- tır. 24 saat zarfında benzinlerin yarısı, üçüncü gün nibaye- tine kadar da hepsinin teslim edilmesi şarttır. Benzinlerin derecesi 0,730 dan 0,740 kadardır. Pazarlığa girmek iste- yenler 300 lira teminat akçesi getirmek şartile Temmuzun altıncı pazartesi günü saat onbeşe kadar Levazım müdürlü- güne gelmeleri. . a . Iktisat Vekâletinden: 100 kilo sulfat dö İstiriknin şartnamesi mucibinee Kapalı zari usulile münakasaya vazolunmuştur. Taliplerin şartame- yi almak üzre şimdiden Ankarada İktısat vekâleti mübayaat komisyonuna ve İstanbulda ziraat müdürlüğüne müracaat etmeleri ve münakasaya iştirak için de yevmi ihale olan 20 temmuz 1931 pazartesi gününe kadar bedeli muhammeni | olan (5000) liranın 9, 7,5 üzerinden teminat ile birlikte teklifnamelerini mezkür komisyona tevdi eylemeleri ve yevmi mezkürda saat 15de de komisyonda hazır bulunmaları ilân olunur. Haftalık lüks ve sürat postası | vapuru ADNAN 9 Temmuz yünü saat Perşembe 55'i. Gr. rıhtımından hareketle loğru İzmi're ve pazar günü İzmir'den İstanbula hareket eder. Tafsilât için Galata gümrük karşısında Site Fran- sez hanında No. 12 Acanta- m: Şarl Sumaya müracaat. Tel B. O. 1041 ALEMDER ZADE MEH- MET VAPURLARI Lüks ve seri Karadeniz postası Bülent YAP 6 temmuz Pazartesi günü akşam saat 18'de Sirkeci rıhtımmdan hareket edecek iskelelere azimet ve avdette uğrayacaktir. Yük ve yolcu için Sir- kecide Vezir iskelesi sokok karşısında No. 6 acenta- sins müracaat. Tel. 21031 THEO REPPEN VAPUR ACENTASI ANKARA vapuru B Temmuzda muva- lat ve İstanbul ile Marmara mavya limanları için eşyayı ücariye tahmil edecektir. Taf- slât için Galatada Frenkyan hanındaki acentalığa müra- taat, Telefon Beyoğlu 2274 | | kasa zamanı olmak üzre tayin edilen 2) temmuz Tütün İnhisarı Umu- mi müdürlüğünden: Fabrikalarımızın ihtiyacı için pazarlık suretile ( 150000) in siğara kâğıdı alınacaktır. Bu pazarlığa iştirak etmek isteyen fabrika ve müesseselerin nümune “ve şeraitimize mu- vafık verebilecekleri kâğıtların nümunelerini 15 ağustos 931 tarihine kadar levazım idaresine verip muayene ettirmeleri | lâzumdır. Bu tarihten sonra vaki olacak müracaat ve getirilecek nümuneler bu münakasa için muteber değildir. Nümune ve şerait hakkında izahat almak üzre her gün Cibalide levazım İ müdiriyetine müracaat olunabilir , b Levazım Sanal ko- misyonundan: 12000 ton ekstira rekompöze kömür 29 temmuz 931 çar- İ şamba günü saat 11 de kapal zarfla ihale edilecektir. Desiz kuvvetleri ihtiyacı için yukarda yazılı 12000 ton ekstra rekompöze kömür münakasaya konulmuştur. Müna- 931 çar- şamba günü saat İlde kapalı zarf üsulile teklif edilecek fiatlar muvafık görüldüğü takdirde ihale edileceğinden şart- name almak İsteyenlerin ber gün ve vermek isteyenlerin ihale gün ve saatinde Kasımpaşada deniz müzesi umum ka- pisının üstündeki deniz levazım satınalma komisyonuna mü: racaatları. Galata Ithalât gümrüğü müdür- lüğünden: 10200 kilo Mukavva kutu kurdaları, Gümrük anbar ve antrepolarında bulunan balâda mıktari yazılı mukavva kutu hurdaları 6-7-931 tarihinden itibaren 20 gün müddetle bilmüzayede satın alınacağınlan taliplerin | satış komisyonuna müracaatları