27 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

27 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Lise m Ekonomi 0 İhracatımız artma- w ğa başladı. Son hafta içinde ihracatımız © üzerinde epi tereffü var! Son bir hafta zarfında muh- Mf ihraç muntakalarından şu İkdar eşya ihraç edilmiştir: Samsun mıntakasından: 378 9 tütün 2,705 sandık yumur- » Samsunda tütün o stoku 4 54000 kiloya baliğ olmuş” İstanbul mıntakasından: 120 Val findik içi, 80 balya tiftik, Sandık afyon, 237 balya ya- Sı ihraç edilmişti. ersin mıntakasından: Alt- MEĞA dokuz bin üç yüz altmış al- boo, Pa 114,607 kilo pamuk 0 kilo yulaf, 50,000 kilo de- Traş edilmiştir. gaelzon mıntakasından: 8620 kilo iç fındık ihraç © iç ittir. Bu mıntakada 80,000 9 kabuklu fındık istok var- ; 5 | İzmir mıntakasından: | .931 kilo palamut, 35,000 1 Palamut hulâsası, 27,112 log ve 4568 kilo zeytin ya raç edilmiştir. , ©n bir hafta zarfında Bur- ÇE Mintakasından hiç ihracat Amıştır, avunlarımız Parise gidiyor. İhracat ofisi Avrupaya ka- i, Râkil ve ihracı işini temin iştir, Beynelmilel © bir nakliyat O opanyası yaptığı bir anlaş- “ile Istanbuldan Parise ka- dir kavunlarn beher kilosunu 5 kuruşa nakli taahhüt etmiş di” Kavunlar Marsilya tarikile Azami 8 günde Parise götü- müş olacaletır. Ofir diğer taraftan Pariste Viyanada kavunlarımızı sa- ak ajanlar temin etmiştir. Ofis alikadar kavun tacirleri Uzunköprü ticaret odasına iyeti bildirmiştir. Ofis raporunu hazırladı ada Bulgar ticaret neza iinde ticaret odaları mümes- <erile yumurta ihracat tacir- MEMLEK Koca Ali leri fevkalâde bir içtima yap- mışlardır. Bu içtimada yumur- taların damgalanması hakkın- da Roma konferansının kararı- nın tatbikma imkân olmadığı tesbit edilmiş ve yalnız yumur ta sandıklarının üzerine hususi bir damga vurulması esası mu- vafık görülmüştür. Bu karar hükümetimizin de davet edi ği Brüksel konferansında mü- dafaa edilecektir. : Hükümetimizin noktai naza- rını ihtiva eden rapor da Ofis tarafından hazırlanmaktadır. Yunanistanda tütün mahsulü Alman melümata nazaran Yunanistanda bu sene tütün mahsulü kapte itibarile iyi fa- kat rekabet itibarile 3zdır. Ya- pılan tahminlere nazaran bu s€- ne tütün mahsulü geçen sene- den yüzde 40-50 noksandır. Buna sebep geçen senenin tü- tün mahsulünün satılmamış ol masıdır. gü Yunan Ziragt nezareti zürra yedindeki 170,000 drahmi kıy- metindeki iyi cins tütünü müba karar vermi: bir ietikrazla temin edilecektir. Yunan hükümeti bu tütünle- ri müsait zamanda zararı kendi sine ve kârı köylüye ait olmak üzere satacaktır. Manisa üzümleri ve Sovyetler MANİSA, 26 (A.A.) —Sov yetlerin İzmir ticaret mümessi İi üzüm mübayaası için buraya gelmiş ve bağcılar kooper: ii müdürü ile temasa girmi Fiyat üzerinde henüz bir itilâf hasıl olmamıştır. Üzüm ve incir İZMİR 26 — Üzum ve incir müstahsilleri bugün ticaret ©- dasında toplanarak yakında iş lemeğe başlayacak olan imalât c hanelerde alınacak tedabir et- rafında müzakeratta bulunmuş lardır. çetesi mi yaptı? O iy İzmire giden iki yolcu kamyonu eşkıya tarafından çevrildi! . | İZMİR 26 — Topuz Mus- de Ya ait bir kamyon Tepekö- iç» İzmire gelirken Triyanda a, ğine yakın bir yerde Ydutların “dur, , emrile karşı Mişter, Kamyon O durmağa “bur olmuş, haydutlar içi ilerden ek istemişlerdir. “k., cevabını alınca haydut- myondaki 23yolcuyu bağ arak üzerlerindeki 400 lirayı ipettikten sonra © GİY tul 7E Yuvarlamışlardır. Yol Ar kurtarılmıştır. İçlerinde oralı ve ölü yoktur. Haydutlar “ar etmiştir. vvelki gün de ayni yerde Yrancı Ahmedin 9 numaralı AnYonuna haydutlar, dur, em ma, ermişlerdir. Kamyon dur 15, haydutlar ateş açmış, olculardan Bayram kolundan »lit başımdan o yaralanmışlar- |" Siddetle takibe başlanan Ydutların elebaşısı meşbur di oca Ali olduğu tahmin | Yor, Katil bulundu İMURFA, 20 — Urfa mebusu mut Beyin büyük oğlu E- ta Byi katleden adam, zabi- » mütemadi takibatı netice i nihayet yakayı eleverdi. Ka til Bucak karyesinden Rama- zan oğlu Hamme'dur. Merhum Emin Beyin Odabaşılar partisi nin muarızı olan partinin adam larından olduğu anlaşılmıştır. | Sevdiği kızı öldürdü İZMİR, 26 — Torbalıda o rüzünden feci bir o cinayet ol- me Vak'a şudur: Torbalı- nın Arpacı köyünde 45 yaş rında Hasan Ali isminde bü köyün ve 9 civarın en güzci kı- zı olan Kanra âşık. olmuş, | tz ile evlenmek istemiştir. İ e Fakat 45 yaşında bir adam olan Hasan Alinin bundan bir müddet evvel karısı ölmüş ve iki çocuğile kalmıştır. Bu yüz den Fatmanın ebeveyni Hasan Alinin talebini reddederek kız» İarmı vermemişlerdir. Bunun ü zörine Hasan, Ali, Fatmayı ka çırmaya karar vererek evvelki gün tarlada kendisini yakala: mış ve zorla kaçırmak istemiş- tir. Maarifte Fazla mı? Liselerden bir kısım muallimler Anado- luya nakledilecek.. Önümüzdeki ders senesi ba- sından itibaren lise muallimle- rinin ders saatleri artırılacak- tır. Bu suretle aynı maaşla bir muallim daha çok ders işgal €- decek ve muallim &adedinden tasarruf edilmiş olacaktır. Ve bu suretle elde edilecek fazla muallimler münhal olan bazı Anadolu liselerine nakil ve tayin edilecektir. Muammer Raşit Bey Bir müddetten beri rahatsız bulunan ve ayağından ameliyat olan darülfünun emini Muam- mer Raşit Bey indei âfiyet ede- rek dün makamma gelmiştir. Dr. Âkil Şakir Beyin yaptığı ameliyat muvaffakıyetli netice vermiştir. Kampa çıkılıyor Darülfünun talim taburu 12 ağustosta Pendiğe kampa çıka caktır, Kamp bir ay devam ede cektir. 800 'ise mezunu Bu sene bütün Türkiye lise- lerinden t6V genç mezun ol- maktadır. Bu talebeden bir kıs- mı eylülde ikmal imtihanlarna dahil olacak © ve ondan sonra mezun olacaklardır. İnkisarlar Müskiratta Yeni şekil tamamen tatbik edildi ti. Ancak idarenin abiren Bü- edilen Bütçesi ve kadrosu mü- nasebetile bir mikdar daha ten- zilât yapıldığından ll memur daha çıkarması lâzem gelmiş- tir. Bu memurlara dün tebligat yapılmıştır. İdarede yeni şekil bu suretle tamamen tatbik edil miştir. Kendilerine yeni kanun mucibince müddeti hizmetleri- ne nazaran tazminat verilecek- tir, Evvelce kadro harici kalan memurlardan elli beş kadarı taşra ve merkezdeki münhallâ- ta tayin edilmiştir. Asım Beyin ziyareti Müskirat umumi müdürü A- sım Bey dün Tokatlıyanda büt çe encümeni reisi Gümüşhane meb'usu Hasan Fehmi Beyi zi- yaret etmiştir. Haliç Şirketi müdürlüğü Haliç şirketi mü Emin Bey Ergani maden şirketi mü- dürlüğünü kabul ettiği için şim azifesinden istifa etmiş- Aldığımız malümata naza ran Haliç şirketine yeniden bir müdür tayin edilmeyecek ve şirket idare memuru işletme müdürü Celâl Bey tarafından idare edilecektir. Giritli seyyahlar.. Şehrimizi ziyaret için gelen ve M. Baklocis'in riyasetinde bulunan 170 Giritli seyyah önü müzdeki salı günü memleketle rine avdet edeceklerdir. Seyyah lar şehrimizi ziyaretten çok memnun kaldıklarını, gördükle İ ri büsnü kabule minnettar ol- duklarını o söylemektedirler. Son bahara doğru bir ikinci Gi- ritli seyyah kafilesinin gene şehrimize gelmesi için bu defa. ki seyahati tertip edenler şim- diden hazırlık yapmaktadırlar. Amerikan tayyaresi Amerika tayyarecilerinden M. Palado'cuma günü Nev- yorktan doğruca İstanbula ha- reket ettiği yazılmıştır. Bu tay Fatma mümanaat edince Ha san Ali tabancasını çekerek kız cağızı öldürmüş ve kaçmıştır. Zabıta firari katili aramakta- dır. yare dün gelmemişce de hare- keti hakkında Yeşilköye malü- mat geldiğinden bu gün, yarın muvasalatı beklsniyor. Müskirat inhisarı yeni kad- | İ rosunu mali sene başı olan hazi İ randan itibaren tatbik edilmiş- yük Millet Meclisinde kabul Emniyet muhakemeleri Emniyet sandığı memurla” rından İrfan ve Kemal Beyler 2555 lira ibtilâsla maznun ola- rak birinci cezada muhakemele rine devam edilmiştir. Sandık- taki hesabatın tetkiki için mu- hakeme talik edilmiştir. Dava yeniden başlıyor Kadıköy Posta memurların- dan Mehmet Şükrü Ef. sui is- timalinden dolayı evvelce ağır ceza mahkemesi tarafından al- tı ay hapse mahküm olmuştu. Temyiz bu kararı nakzetmiş- tir. Birinci cezada yeniden da- | va başlayacaktır, Karar kaldı Bundan bir müddet evvel Karagümrükte kunduracı Ah- facia vuku ZE | | | Dj ' Denize düşenlerden Lâtfi Ef İsveçten Standart Oil şirke- tine gelen 7 fıçı benzin transit olarak Sirkecide Demirhane | iskelesinden dün Hakkı kaptan idaresindeki 10 numaralı mo törle Serviburnuna nakleder- ken motör devrilmiş ve derhal batmıştır. Motörde transit olan benzin lere nezaret için bulunan Sirke- ci muhafaza o memurlarından 800 numaralı Lütfi Efendi ka- zayı şu şekilde anlatmıştır: — Motör iskeleden hareket etti ve dönerken muvazenesini kaybetti ve âni olarak devrildi. Motörde Hakkı kaplan ve ben- den maada allı tayfa ve amele | vardı. hepimiz motörün altnda kalmak suretile denize daldık. Ben denize dalarken motörün | kenarına yapıştım. Kolumdan ve ayağımdan fona halde bere- lendim. Diğer kazazedeler ara- sında elhamdülillah yaralanan- lar yoktur. İçimizden yalnız birisi yüzme bilmiyormuş onu da sahilden ip takarak derhal kurtardılar, Yapılan tahmine nazaran mo törün hatalı bir surette istif e- dilmiş olması bu kazaya sebe- biyet vermiştir. Muvâzene te- min edilmemiş olduğundan dö- | nerken motör devrilmiştir. Şoför mü, falakacı mı?! Üsküdarda İmrohorda otu- ran şoför Emin Atlamataşında | oturan kahveci Osman ile kav. | ga etmiş ve sopa ile döğerek lamıştır. Osman hastaha- Deye yatırılmış ve Emin kaç- muştar, Bu da kabadayı Küçükpazarda Emrullah ile A dolandıranlar Dolandırıcılıkla maznun olanların m Bir motörün yol Sirkecide az kalsın müthiş bir buluyordu.. sandığını devam ediyor set Konan isminde birini öldür müştü. Bu cinayetin davasına dün birinci cezada devam edil- miştir. Tarafeya iddiasını yap- mış, karar için muhakeme ta- lik edilmiştir. Beraet ettiler İkinci ceza zabıt kâtiplerin- den Turhan ve Salih Beyler Ne | dim Bey isminde bir zate ait izalei bikir evrakını ortadan yok etmek için 50 lira rüşvet al mağa teşebbüs etmekle maz- nunen birinci cezada muhake- me edilmiş, müddei umumi tec ziyesini istemiştir. Dünkü muhakeme neticesin- de maznunların beraatine karar verilmiştir. cusu, eşyası denize döküldü Basri patlıcan almak imeselesin den aralarında kavga çıkmış ve Bu da başkası Nişancada arangoz Mehmet, çırağı Mus tafayı borcunu vermediği için odunla yüzünden yaralamıştır. Afife Han paraları Fenerde Haydarda oturan Karagümrükte mi Afife Hanım, kiracısı Hatice Hanım tarafından lirasının çalındığını iddia ettiğinden tah kikata başlanmıştır. Iskambil kavgası Üsküdarda Pazarbaşı mahal. lesinde oturan Vasil ve İstefo, isimlerinde iki arkadaş iskam- bil oynarlarken kavga çıkmış, İstefo Vasili başından ağır su- rette yaralamıştır. Carih yaka. lanmıştır, İntihara teşebbüs Kapalı çarşıda kuyumculara ait ecza satmakla müştegil 27 yaşlarında Madam Arşaloz dün zehir içmek suretile intihara te şebbüs etmişse de kurtarılmış- ur. Madam Arşaloz Haseki has tahanesime götürülmüştür. İn- tiharın sebebi anlaşılamamış: tır. ——.. Şirketler Vapur ve Otobüs ! Şirketi Hayriye meclisi bunu görüşecek Şirketi yesi bugün lâde bir içtima yapacaktır. Bu içtimada şirketi Hayriye nin Boğazda vapur servisine yardım etmek için otobüs tesisi hakkındaki teklifi müzakere €- dilecektir, Otobüs servisinin ne suretle temin edileceği heyeti umumi- yenin kararına bağlıdır. 28 Temmuz Salı günü Maarif C, rozet vünüdür. rar olmamıştır. Vilâyette azanç Memurlara ait kanun geldi Memurin maaşlarından ka: zanç vergisi kesileceği hakkın- daki kanun dün vilâyete tebliğ olunmuştur, Kanun ağustostan itibaren tatbik olunacaktır. Maaş cumartesi Ağustos umumi maaşı cu- martesi günü başlayacaktır. Vilâyet mektupçusu Vilâyet mektupçusu Fuat Bey tekaüt olmuştur, Yeni kad roların tebliğini müteakıp yeni mektupçu tayin edilecektir, Etabli Rumların mikdarı İstanbuldaki etabli Rumlara vesika itası için nüfus kayıtları nin çıkarılmasına devam edili- yor. Şimdiye kadar elli bin kişi için kayıt çıkarılmıştır Geri ka- lanların mikdarı da 8 - 10 bin tahmin edilmektedir. Yeni kadrolar Yeni kadrolarnı bu günlerde tebliği beklenmektedi, Orman müd Vilâyet orman mü. ürü mezu niyet almış ve Bulgaristana git | miştir. Hakimiyeti Milliye bayramı Yarm Hâkü ti milliye bayramı olduğu için devair ta- tildir. Cemiyetler Lokantacılar Sandığı Bir teavün sandığı tesis edildi İstanbul lokantacıları araların da bir yardım sandığı tesis et- mişlerdir.” « : > > yan bu teşekkül esnaf cemiyet- leri arasmda atılmiş ilk adım- dır. 1000 lira esas sermaye ile tesis edilen bu sandığın varida- tı azanın bir defaya mahsus ola rak vereceği para ve sair gelirle temin edilecektir. Sandık heyeti idaresine heye ti umumiye tarafından Nişanta şından İbrahim, Londra biraha Galatada tir. Bu heyeti idare lokantacı- lar cemiyeti heyeti idaresi de iki aza intihap edecektir. ELA Orman yangını MUGLA, 26 (A.A.) — Köy ceğiz Ağla ormanında çıkan yangın söndürülmüştür. Yanan saha otluktur. Ağaçlara bir za- uallimleri arasında bazı değişiklikler mi olacak?.. Belediyede Tramvay Otobüsleri Taksim - Beşikteş hattı tatil olnudu i Dün öğleden sonra belediy«: merkez seyrüsefer mühendisle- ri ve yanlarında kâfi mikdarda polis memuru olduğu halde Taksime giderek Büyükdereye işleyen otobüslerde âni bir fen- ni muayene yapmışlardır. Ba hatta işleyen 17 otobüs muaye- ne edilmiş, bunlardan 14 ü gay ri muvafık görülerek seyrüse- ferden menedilmiştir. Bu 14 o-< | tobüsün 4 ü Tramvay şirketi. / nin Taksim ile Beşiktaş arasın da işleyen büyük otobüsleri Esasen burada dört otobü ten şirketin bu dört arabasının da frenleri bozuk olduğu ânla- çılmıştır. Bu otobüsler de sefer den menedildiği için dün öğle- den sonra Taksim - Beşiktaş seferleri tatil edilmiştir. Bu o- tobüsler tamirden sonra tekrar yeniden faaliyete başlayamaya caklardır. Çünkü yeni otobüsler tali. matnamesi gayet sıkı ahkâm havi bulunduğundan © yeniden sefere çıkabilmek için ruhsat. name almak icap (etmekti Çünkü bu otobüslerin ruhsatna meleri de istirdat edilmiştir. Yeni ruhsatname almak için de İ belediye makamına (bir istida vermek ve muvafık olduğu ce- vabını almak zarureti vardır. Tramvay şirketinin bu dört otobüsten başka otobüsü olma dığından Beşiktaş - Taksim hattı gayri muayyen bir müd. © det işleyemeyecektir. Diğer mıntakalarda otobüsle rin fenni teftişlerine | gelecek haftalarda devam edilecektir. Belediye hudutları Belediye tarafından tertip edilen kaza, nahiye ve köylerin hudutlarını gösteren risale neş redilmiş ve nahiye ve karakol. lara tevzi edilmiştir. Çerrahpaşa hastanesi Cerrahpaşa hastahanesine i- lâveten yapılacak çamaşırhane ve mutbak için lâzım gelen pro jeler tanzim edilmiştir. Denizde: Halk postaları Deniz vessiti nakliye tarife komisyonu dün sabah Deniz ti- careti müdürlüğünde * içtima ve Haliç şirketi fiyat tarifesini tetkik etmişti; Haliç şirketi ücretleii istemiştir. Şirket sabah 9,3 ğa kadar halk postaları ihdas ede cek ve bu postalar da gidip ge me biletleri 10 kuruşa olacak- tır. am anam ma! ANMA MY YAYLA > Her Allahın günü ablalarınla plâjlara gidip marsık gibi yanacağına, biraz burada kalda ev işleri öğren, hem küçükken çalışanın büyüyünce yüzüne güzellik gelir, nur gelir!.. — Siz küçükken hiç iş görmez miydiniz büyük anne?