1 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

1 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

m çok muhteşem bir abidesi olan ULUDAĞ'DAKİ Büyük Otel Açıldı Otel; her türlü esbabı istirahati cami ve mükemmel konforu haiz dir. Banyo tertibatı ve nefis bir suyu mevcuttur. Sabah, öğle ve akşam yemekleri dahil olmak üzre bir müsafirden Bey Lira ücret almır, Otele kadar mükemmel otomobil şösesi vardır. Müracaat yeri : Çekirge Palas ve Taphane Bahçesidin. HANIMEFENDİ Niçin tereddüt ediyorsunuz? Müziç, naboş tesirile | sizi harap eden, yazın zevkinden mahrum eyleyen ter) ipeklilerinizi de çürütmek ve lekelemektedir. 80-00 RONO PERTEV İn Bu mahzuru külliyen izale ettiğinden haberdar değilseniz lütfen arkadaşlarınıza bir sorunuz. Al dığımız teşekkürnameler bize, bu müstahzarı, size tavsiye etmek cesaretini veriyor. 2500 Lira Mükğfatlı 931 ikinci Kurası Teşrinievvelda Çekiliyor Keuriğğr İştirak için 1 Eylüle Kadar tumbara Mevduatınız Asgari 5 Lira Olmalıdır Türkiye İş Bankası - Düdüklü Tencere —. 'du kalmayan düdüklü tir. Bu harikulâde tencerelerden bir âdet olsun edinmek isti- "at ve temizliği seven her aile için lâzımdır. Piyasada mevc tencereler vlirut etmiş- Yeğüne deposu: Eminönü İngiliz Mağazasıdır. po İngiliz İnas Mektebi < Tedrisat 23 Eylül Çarşamba günü başlıyor. Talebenin kabulüne müteallik matbu istida evrakı mektepte ebe veyninin emrine amade tutulmaktadır. Londradan avdet edecek olan mektep müdiresi ebeveyni 16 Eyltilden itiberen Pazardan masada her gün saat 10 dan 12 1/2 ve 14 ten 16 ya kadar kabul edebilecektir Ticaret işleri umum müdürlüğünden: 39 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre tescil edilmiş olan ecnebi şirketlerinden İngiliz tabilyetli (N. Mayer ent Kampini Li- mitit — N. Mayer Company (1919) Limited) şirketi bu kere müracaatla şirketin 20 İlaziran 931 tarihli fevkalâde hissedarlar beyeti umumiyesin- de şirketin tasfiyesine kerar verildiğini bildirmiş ve lâzimgelen vesikayı r. Keyfiyet kanuni hükümlere muvafık görülmüş olmakla mer- kür şirketle alâkası bulunanların şirkete ve icabında İstanbul Mtaka- Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ilân olunur. Istanbul Deniz levazım satınalma komisyonundân: 3300 Adet Yün fanile ) Kapalı zarfla ihalesi 23 Eylül 931 8000 çift Yün çorap )çarşamba günü saat 10,5 da, Yukarda cins ve miktarı yazılı eşyanın hizasında gösteri- len gün ve saatte kapalı zarf usulile ihalesi icra edileceğin- den şartnismesini almak istiyenlerin her gün ve vermek isti- | yenlerin yukarıda gösterilen iahle gün ve saatinde keşide | rile birlikte Kasımpaşada Deniz Levazımı Satınalma Komi syonuna müracaatları Kız ve Erkek Leyli ve Nehari Şişli Terakki Lisesi on - Lise NiŞANTAŞPNDA Ana - ilk Tekmil sınıfları ve ecnebi lisanı öğrenmek için Fransızca, Almanca, İngilizce kursları ve Kız - Erkek talebe için ayrı binalarda ayrı leyli teşkilâtı mevcuttur. Her gün saaat 10-17ye kadar talebe kaydedilmektedir. Mektep talimatnamesi meccanen gönderilir. Telefon: Beyoğlu 2517 Tesis tarihi 1879 RESMI ILANLAR TÜRE LİNTER SİRLETİ Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 Leyli ve Nehari Kız ve Erkek » oğramlarını bırakın rebbi İstanbul birinci memuru. Adres mında Molla Taş sokağı İstanbulda Sultanhama- da Çingir oğlu hanımda tüc Şirketi: Balâda İsmi ve adresi yazılı olan zatın iflâsı açlıp tasfiyenin adi ş€- kilde yapılmasına karar verilmiş ol- n Nikolâ Nikidis ve Şeriki n alacağı olan veya mallarında istihkak iddiasında bu ak ve iddialarını iş bu ilândan bir ay içinde eyyamı res imiye müstesna olmak Üzere her gün kadar bir lunanların al süne 13 ten 18 ze mette vaki adli sında İerayi vazlie eden birinci iflâs dairesine gelerek alacaklarını kayt ettirmele- ri, ve senet ve defter gibi delilleri her ne ise bunlarm asıl veya mü- sadak suretlerini vermelerit 2 — Müflise borçlu olanların yu- karıda gösterilen müddet içinde borçları mikdarını yazdırmaları, hi lâfna hareketin ceza kanunu mu- cibince takibat ve mesuliyeti mücip olacağını bilmeleri, 3 — Müflisin mallarını maket buna miimasil kıymetli evrakını k ne suretle olursa olsun ellerinde bu- Tunduranlar ister şahın İster banka ve sair müessise olsun bunların üze rindeki hakları mahfuz kalmak alları ayni müddet içinde ye vermeleri, vermezlerse cezai takibat ve mesuilyete lari uğrayacak haklarından mi bil 4 — 12 Eyl rum kalscaklarin EN arda yazrir olan iflâs dafresinde “ilik içti- mamda hazır bulunmaları ve müf! sin müşterek borçlulariyle | kefi rinin ve borcu tekeffül eden sair kimselerin içtimada bulunmağa hak ları olduğu ilân olunur. alacaklıların yoğlu Tapu ve Kadastro Baş İ Memurluğundan: Beyoğlunda Hüseyin Ağa mahal lesinde Kavas Başı sokağında ötik | 1 cedit 43 numerolu arsa Rum mil etinden Mihal Veledi Andiryanın uhtesinde iken 1879 tari vefa- le veraseti terk eylediği kızları Evridiki ve Amelya ve Maryaya ve Evridikinin dahi 1910 tarihinde ve- fatile veraseti kırları Angeliki ile Aspasyaya münhasır olup intikal muâmelesinin icras İçin idaremize müracaatta bulunmakta ise de mez- kür gayri menkulün — tapuda kaydı olmadığından senetsiz tasarrufa! kıyasen muamele ifasını teminen 219-031 tarihine milsadif Pazar gil- nü saat 9 da mahalline memur gön- derileceğinden bu emlâk * ile alâkai tasarrufiyesi olanların yevmi mezkü re kadar tasarruf vesikalarile birlik- te Beyoğlu Tapu Baş Memurluğuna 528/5539 No ile mliracastları ilân olu Bur, Tayyare Piyanso Müdürlü- ğünden: Numunesi ve şartnamesi veç hile 100.000 adet re'sen senet kâğrtı tap cttirileceğinden ta- b'a tali polacakların pey akça- ları ile birlikte 2-9-931 tarih Çarşamba günü saat 15te Piyango Müdürlüğünde mü- | teşekkil tayyare mübayaat Ko misyonuna müracaatları, Sultanah- | e 1 931 Cumartesi günü | İ beraber 12/9/931 cumar İ rer olan münakasaya yüzde 7,5 teminat akç İ Türkocağı binasında | Hesap No o Liseleri 3, mam HAMDİ lisan tec ecnebi wekteplerine katiyyen y ct nizi ül alim ve İNKİLAP LASEL Istanbul Gümrükleri Başmü- dürlüğünden: 80 formada ibaret Gümrük aylık istatistik mecmuası tabe- dileceğinden taliplerin şartnamesini ve nümune: görmekle tesi günü saat 14 te yapılması mukar- bi e iştirak etmek üzere Başmüdiriyetteki Komisyona mü- racaatları. Jandarma imalâthanesi müdürlü- | günden: - Jandarma ihtiy; n kapalı zarfla evsaf ve nümünesi mev cut (13800) metre kışlık elbiselik kumaş satın almacaktır. Mü- nakasa 6-9-931 pazar günü saat (15) te Gedikpaşada Jandarma İmalâthenesinde icra olunacaktır. Taliplerin teminatlarile ko misyona müracaatları. Etibba Odası Riyasetinden: Oda Heyeti idare ve Haysiyet divanı âza ve yedek âza intihabı 1 Teşrinievvel 193i perşembe günü saat 14 te sabık yapılacağından âzayı muhteremenin teşrifleri. rica olunur. Kız ve Erkek - Leyli ve Nehari « ISTIKLÂL LİSESİ İlk, sorta ve muhtevidir Bütün mevcuttur. Talebe kaydına başlanmıştır. Cumartesi, pazartesi, perşembe günleri 12 den İ7ye kadar müracaat olunabilir. Lise kısımlarını sınıfları i mazeret bulunmadıkça rüchen |) yamyam Şehzadebaşı - Telefon 22534 Tahvil satışı Emniyet Sandığı Müdürlüğünden Merbunatın Cins ve nevi Dört adet Rumeli tahvili İki adet Rumeli tahvili Altmış sekiz adet Rumeli tahvili Altı adet Rumeli tahvili On sekiz adet ,, Üç adet eş adet İki adet On adet Bir adet Bir adet On dokuz adet, Sekiz adet Yirmi dört adet Rumeli Tah vili Yirmi bir adet Rumeli Tah- vili Üç adet Rumeli Tahvili On adet Bir adet On beş adet Üç adet Altı adet Üç adet Borçlunun İsmi Talha Bey Adil B, Hasan Niyazi Be 1628 1815 2038 İsmail Hakkı B. Rüştü Bey Se *ullah Bey Fev iye Hanım Abdi kadir Bey Bahri, » H. Adnan .1. Bahattin B. Emine H, Mustafa Şer € B Bekir Sıtkı 1 2083 2092 2095 2108 2124 2127 2128 2157 2158 2171 2182 2183 Mazhar B. 2187 2195 2208 2217 2225 2245 2260 Huriser H. Muiz Morabet Efendi Fevziye H. Süleyman Ef, Ayşe Sıdıka Harm Ali Remzi B, Huriye H. 2261 On beşadet Süleyman B. 2290 Otuz adet Süleyman "Et, Yukarda isimleri yazılı zevat Tahvilât mukabilinde San- dığımızdan istikraz eylemiş oldukları mebaliği vadesinde te- diye etmemelerine mebni kendilerine alelusul ihbarname — te- bliğ edildiği halde yine tesviyei deyn eylemmiş oldukların- dan ecnası yukarda gösterilen merhunattan borca kifayet “ edecek mıktarı Sandık Satış heyeti huzurile 15 Eylül 931 tari- | hine müsadif Salı günü saat 14 de Esham ve Tahvilât borsa- sında piyasaya göre satılacağından tediye deyn ve tecditi muamele etmek isteyen medyunlarm müzayededen evel San- İ drk İdaresine müracaat eylemeleri lüzumu 1 ölan 265 lira ile | Taksim Bahçesindi Iki Muhteşem GALA Geces 1 Eylül Sair akşamı ve $ Eylül Perşembe rolarından evel saat 21 1/2 dan 23 e kad Muallim Zeki Beyefendinin idaresindek Riyaseti Cumhur Orkestrası © iki büyük senfonik konser verilecektir. Alelümum meşrubat fiati inde 95 20 ten Salı akşamı proğramı: 1 — Betoven 5 inci senfonik —A— Allegro Proprios —B— Ani € — Allegro de final, 2 — Vagner — Prelüd Lohengrin. 3 — Vagner — Ziegiried ni 4 — Mikeli — Üçüncü küçük — Güneş doğarken. akşamı varyetg İ tarafından ilât yapıla ve İafore suite — A— Güneş batarken to 8 inci senfonik —A — al su (Viyolonist Ekrem Zeki bej - Glazines — Danse Salome — A — Entrediktion — B — dansi — son. Tahlisiye Umum M idürlüğünden | Karadeniz Şi 14 mil haricinde elli beş kulaçtâ mirli bulunan Fener işaret gemisinin denizde bulunan i İ zinciri ile zinciri merbut üç tonluk şemsiye demirini det çıkararak Istanbula nakli pazarlık suretile ihale edileceği hetle talip olanların 3 Eylül 931 perşembe günü saat on Galata Rıhtımında Maritim hanmda Tahlisiye Umum lüğü Mübayaa Komisyonuna müracaat ederek tekliflerif arm ime ei 75 ton kriple maden ünakasaya konm Taliplerin şartname almak için her gün Levazım diri müracaatları münakasaya girmek için de bankadan alad 410 liralık muvakkat teminat makbuzu veya mektubu ve odasında kayıtlı olduğuna dair vesika ve şartnameyi mektubuna koyarak ihale günü olan 24-9-931 perşembe #aat on beşe kadar Encümeni Daimiye vermeleri. ves Eminönü Belediye şubesinden: Cezalandırılan seyyar tarafından mevkilere bırakılan terazi, küfe, işporta ve sair | eşya eski Beyazıt dairesi ambarında mevcut olup sahipi 15 Eylül 951 pazartesi günü akşamına kadar mallarını almadıkları takdirde 15 Eylâl 931 salı günü mahallen pi zayede satılacağı ilân olunur. Dolmabahçe caddesinde Milli saraylar önündeki troti | bedeli keşfi iki yüz seksen lira yirmi dört kuruş üzerinden kaddema kapalı zarf usulile münakasaya konulduğu ilân $ muş ise de işbu işin pazarlık suretile yaptırılması tahtı M4 alınmış olmakla yevmi ihale olan Eylâlün üçüncü perşf günü saat 15 te Beyoğlu dairesi Heyeti fenniyesine mü edilmesi ilân olunur. sa. *.. Unkapanı köprüsünden çıkarılmış tanminen 30 ton döş meşe enkazı satılmak üzere 3 Eylül perşembe günü saat beşte mahallen müzayedeye konmuştur. Talip olanların mahallinde görmeleri ve gününde müzayedeye istirak eylf leri. a. Bedeli keşfi 377 lira 66 kuruş olan Dolayoba mektebinii miri açık münakasaya konmuştur. Taliplerin şartnameyi psi evrakını görmek için her gün Levazım Müdürlüğüne zayedeye girmek için bankadan alacakları 29 liralık (teri makbuzile beraber ihale günü olan24-9-931 perşembe günü on beşe kadar Encümeni Daimiye müracaatları. Istanbul Evkaf müdürlüğünden: Hademei hayratm Ağustos 931 vazifeleri ita kılmacağıf” diğer aylar gibi cüzdanları yetmiş beş numaraya kadar ol Eylülün birinci Salı ve yüz elli Numaraya kadar olanlar i5| çarşamba ve mitebaki numaralarda üçüncü perşembe Şubelerine müracaatla vazifelerini almaları ilân olunur. Antika tsi ve âvizeler ve tarihi bul büfeler, piyano vesair kıymettar mobilya Jar sandal bedesteninde teşhir olun muştur. 3 Eylül o Perşembe günü saat birde satılacaktır, Tabaklar, Bakırköy Malmüdürlü tablolar, den: Safra köyünde metrük valden bulunan ahır açık tırma uavlile icara verilectj den talip olanlar şartnat ni görmek için her gün :ij yedeye iştirak etmek için yet düzdanrinla sike. | “9-931 tarihine müsadif Hi terhis tezkeremi zayi ettim. Ye- nilerini alacağımdan eskilerin hük- mü yoktur. Bilecik o Vilâyeti, Os- | şekkil Satış komisyonuna | maneli kazasının Camii Kebir ma- | racaatları ilân olunur. ballesinde nalbant oğullarından, | sm Mehmet oğlu Mehmet, MİLLİYET MATBA