6 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

6 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

LUMIERE Bursa Ziraat mektebi Kayıt ve kabul şeraiti i — Mektebe orta mektep mezunları alınır. Talipler mekte- be alınacak miktarı tecavüz ettiği takdirde tutuhar, 2 — Mektep leyli we meocamidir. Birinci maddedeki evsaf- tan başka msktebe girmek istiyen efendilerin aşağıdaki şartla- rı haiz olmasi lâsımdır. A: Türkiye tabasından olmak, B: Vücüdü ziraat işlerine mütahammil olmak Ç: Yaşı 19 dan yukarı olmamak. İ* Sari hastalıklardan salim olduğunu tabip raporile tevsik et- mek, İk Aşı şahadetnamesini ve hüsnühal mazbatasını haiz olmak, 3 — Bizzat ziraatle iştigal eden çiftçi ve arazi sahibi evlâdı olduğunu tevsik edenler tercih edilirler. 4 — Kayıt ve iksbul zamenı Teşrinievvel bidayetine kadar- dır. Taliplerin ya doğruca veya mahalli ziraat müdür ve me- murlukları veya Mülkiye memurlukları vasıtasile mektep mü- diriyetine üç kıt'a fotoğraf ve vesaikle de istida ile müracaat et meleri lâzımdır. 5 — Talipler tahsil esnasında mektebi terketmiyeceklerine dair Noterlikçe müsaddak bir kefeletname vereceklerdir. müsabakaya tabi | Ankara Adliye Meslek Mektebi kayıt ve kabul şeraiti 1 — Talibin yaşı on sekizden aşağı ve otuz beşten yukarı olmamalıdır. — İdadi ve Orta mektep veya bunlara madil mektep me- zunları ile Lise sekizinci snrfr ikmal edenler imtihansın, iki sene mahkeme başkitabetinde ve beş sene zabıt kitabetinde bu manlar, malümatı hukukiye, kitabet, hesaptan, işbu şeraiti haiz olmıyanlar, kitabet, edebiyat, hesap, malümatı medeniye ve iktisadiye, umumi tarih ve coğrafyadan imtihana tabidir. 3 — Taliplerin 30 Eylül tarihine kadar zinde gösterilen ve- saik ile mektep idaresine veya bukundukları yer müddelumu- miliklerine müracaat etmeleri lâzımdır. A — Mektep şahadetnamesi veya tasdiknamesi, memuriyette ise beraeti zimmet mazbatası, B — Sıhhat raporu, C — Hüviyet cüzdanı, Hüsnühal varakası, D — Halen askerlikle alâkası olmadığına dalr vesika, E — Üç adet 9 Xx 12 eb'adında fotoğraf, 4 — Tedrisata başlandıktan sonra kayıt ve kabul muamelesi yapılmıyacağından taliplerin müracaatlarmı taci etmeleri ıcab:der, İstanbul Adliye Levazım müdür- lüğünden: 935 senesinde intişar edecek olan Adliye ceridesinin tab'ı için temdiden icra kılman münakasada son verilen bedeli tab dahi haddi lâyıkta görülmediği cihetle müzayede ve münakasa kanununun 17 inci maddesi mucibince 23-8-931 den 7-9-931 ta- rihine kadar pazarlıkla tabiyatın yaptırılmasına karar veril- miştir, İstanbul ve Vekâlet Levazım dairelerinde bulunan olbapta- ki şartnamesinde muharrer şeriti ve evsafı haiz olmak üzere tab'a tabip olanların bedeli muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçe veya mektubu ile birlikte Ankarada »dliye Vekâleti Mübayaat Komisyonuna müracaatları. Yüksek Deniz Ticaret Mektebi Müdürlü ünden Mektep Iktisat Vekâletine merbut leyli ve meccani bir müessesedir. Derecesi yüksektir. Gayesi tüccar gemilerine kaptan ve makinist yetiştirmektir. Talebenin iaşe ve İlbası hükümete aittir. Bikes talebeye ayrıca muavenet olunur. Taş- radan müracaat eder ve kabul edilen talebenin yol masrafları tesviye edilir. Mezunlarına kaptan ve makinistlik diploması | verilir. Bir hizmeti mecburiyesi yoktur. Kayıt ve kabul rmua- | melesi mektepçe yapılacak muayenei sıhhiyeden ve usul ve aümunesine muvafık ve Noterlikten musaddık bir taahhütna- me verdikten sonra kespi katiyet eder. Tahsil müddeti, ikisi âli ikisi tâli olmak üzere dört sene- | dir. Âli birinci sınıfa münhasıran lise mezunları alınır. Tâli birinci smıfa lise dokuzu ikmal edenler veya o derece tahsil | gördüğünü Maarif memurluklarına tasdik ettirenler kabul olu Bur. Taliplerin atide muharrer vesaiki istidalarına rapten | Mektep Müdiriyetine göndermeleri ve muayenci sıhhiyede | bazır bulunmak üzere bir teşrinievvelde bizzat mektepte hazır | bulunmaları lâzımdır. Taşradan glecek talebenin, Yükcek De- | niz Ticaret Mektebine girmek üzere memleketlerinden ha- | | rTeket ettiklerini natık bir mazbatayı ve vesaiti nakliye sahip- | lerinden alınmış ve rayice muvafık olduğu mahalli belediye- lerince tasdik edilmiş senetleri beraberlerinde getirmelri 18- yımdır. Şeraiti duhuliyeyi haiz olanlara ve posta pulu gönderen- | lere her türlü tafsilât ita edilir. İlk ve orta mektep mezünları- am beyhude müracaat etmemeleri rica olunur. | İstidalara yaptı lâzım gelen ve- sikalar şunlardır. (1) Nufus hüviyet cüzdanı. (2) Aşr şehadetnamesi.. (3) Mektep sehadetname veya tasdiknamesi. (4) Polisçe'musad- dak hienühal ilmühaberi. (5) Dört adet vesikalık fotoğraf, | | Jların askı Şirketinin film, plâk ve Kapanan birinci neviden olmalarına Fiatları her keseye elverişlidir Toptan Saraçhanebaşında Münir Paşa konaklarında Kız ve Erkek Leyit ve Nehari Hayriye Liseleri s ana-ilk orta - Hse Tekmil sınıfları mevcuttur. Kayda başlanmıştır. Tedrisat Türkçe, Fransızca ve ingilizcedir. Talebe sabah evlerinden mektebin otomobillerile alınır ve akşam aynı vasıta ile evlerine gönderilir. Her gün 10 dan 18 e kadar müracaat edilebilir. Telefon: 20530 Arnavutköy'ünde Tramvay caddesinde , FEYZİATİ LİSELERİ .£ Ana sınıfı - İlk kısım - Lise sımfları Kayıt için her gün saat 10'dan 17 ye kadar müracaat edilebilir, Talep edenlere mektep tarifenamı esi Telefon: Bebek 210 gönderilir . RESMI ILANLAR TÜRE LİMTED SİRKETİ Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 İlân CONSOLİDATED LTD” şirketinin tasfiye memuru- nun muvaffakatı mücibince mez kür kumpanyanın bütün işlerinin issfiyesine ve tarafımıza tevdi edi- İ len teminat akçesinden her bir si- | görtairya hissesine sit meblâğım tev- | #iine memur edildiğimizi mezkür | DU. kumpanyanın bilimum sigortalıle- rına sex etmekle kespi şeref cyle- | ra, Alâikadaranm evrakı müspitele- | rile birlikte Geletada, Voyvodada, | Türkiye Milli hanındaki idarehane- mize müracaatları rica olunur. THE CONSOLİDATED sigor- 4a kumpanyasının tasfiye memuru LE PHENİX DE VİENNE Türkiye Şubesi. z a Kiralık Çiflik Herkesçe maruf ve malüm olan Küçük Çekmecede Rilorya Çifliği kiraya verilecektir. Talipleri Gala- tada Haraççi sokağında Dar hanm- 'da 5 numarada Mustafa Beye ve ya- | hut Voyvoda Nur handa 7 numara- da Osman Nuri beye müracaat et- Dr. İHSAN SAMİ Gonokok Aşısı Belsoğukluğu ve ihtilât- | larına karşı pek tesirli ve Ü taze aşıdır. Divanyolu Sul- tan Mahmut türbesi No. 189 i Doktor | Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mutahassı Cumadan maada hergün öğ- leden sonra saat (2,30 dan 5 e) kadar İstanbulda Divanyolun- | da 118 numaralı hususi daire- | sinde dahili hastalıkları mua- | yene ve tedavi eder. Teletonz | İstanbul 8923 Doktor | Rusçuklu Hakkı İİ Beyoğlu, İstiklâl cad- İİİ desi Büyük Parmak ka- 'İİİ pu, Afrika hanma bitişik İİİ Apartıman No 21 — Tel: İ| Beyoğlu 2797. Saat: 14 - 18. | Askeri Tıbbiye Mektebi Mü dürlüğünden: Mektebimize bu sene tam devreli lise mezunlarından tale be kaydü kabul edilecektir. He kim, Eczacı ve kimyağer ol- mak istiyenlerin şeraiti anla-| mak üzere mektep Müdiriyeti- ne müracaat eylemeleri ve li- selerin 9,10; 11 inci sınıfların- dan askeri Tıbbiye mektebinin ! yukarda yazılı şubelerinden bi- İ rine geçmek şartile talip olan- © Viseleri ikmal et- mek üzere şimdiden liseler müfettişliğine müracaat evle- | meleri ilâm olunur. ! o İstanbul P. T. Başmüdürlüğünden: Van P. T, B. M. den 1230 lira bedeli sabıkı yazm kamyon kı- gı hayvanla hafinda karşılıklı iki selerii ve ber seferin meculu sikleti (ovazın bin beş yüz kışın bin kilo meşrutlu Siirt'te uğ remak suretile Bitlis Diyarıbekir arası postası 21-8-931 den iti- beren yirmi gön müğdetle Bitlis merkezince münakasaya (O ko- nulmuştur. Daha fazla malümet almak istiyenlerin Diyarıbekir Başmödürkiğine ve Bitlis Müdüriyetine müracaatları ilân olu- Büyük Tayyare Piyangosu T1. inci Tertip 2. nci Keşide 11 EYLÜLDEDİR Büyük ikramiye 35,000 Liradır Ayrıca: (15.000, 12.000, 10.000, 8.000) Liralık İkramiye ve: (25.000) Liralık bir Mükâfat. Yüksek Mühendis Mektebi “ Mübayaat komisyonundan: Mektebin su lâboratuvarı için muktari 20 adet 130--194 san- timetre ebadında ve 24-26 milimetre kalmlığında şartnamesin- de müsarrafhı evsafı haiz cam levhalar 27-8-931 tarihinden İti- baren kapalı zari ueulile münakasaya konulmuş ve 2 Teşrini- sani 981 terihine müsadif çarşamba günü sat 14 te ihalesinin icrası mikarrer bulunmuş olduğundan taliplerin bu baptaki şereiti öğrenmek üzere mektebe müracaatları ilân olunur. K ARON - Alman kitaphanesi Boyoğlu Tünel meydanmda 523 Tütün inhisarı Umumi müdürlüğünden: Bir senelik İcvazımı kırtasiye kapalı zari wsulile minaka- İ saya vazedilmiştir. Kâğit ve kalemlerin: 19-9-931 Cumartesi, ELİ defterile Sümen ve sairenin; 219-931 Pazaretsi) Yazı makinesi şeridi ve sair müteferrik levazımı kırlösiye- nin : 23-9-931 Çarşamba, günlerinde ihalesi icra edileceğinden taliplerin mezkür tarih- lerde saat ona kadar tekdifi ve teminat mektuplarını memhur zari derununda olarak Galatada Mübayaat (komisyonuna ver- meleri ve nümuneleri görmek ve şartnameyi almak Üzrede mezkür komisyona müracaatları. 5 İnşaat münakasası “ İspirto ve ispirtolu içkiler inhisarı umum müdürlüğünden: 1 — Paşabahçede kâin İdarei İnhisariyeye ait rakı ve Soma fabrikasında müceddeten, tadi! ve islâh suretile yapılacak in- şaat kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 — Zarflar 1931 senesi Eylülünün 19 uncu cumartesi günü saat tam on ikiye kadar kabul edilecektir. 8 — Münakasaya ait evrak takım hâlinde idareli Merkeziye Muhasebesinden (15) liraya mükabil taliplere verilecektir. 4 — İzahat almak istiyenler Müdiriyeti Umumiye Fen Heyeti Reisliğine müracaat edebilirler, satış yeri: İ bedeli muhammenin İstanbul, rağmen Reji Han Muayenehane Nakli Dr. HORHORUNİ Taksim Zambak Emrazı zübreviye t davihanesi B.O. Sokak No. 41 e Nakledilmiştir EEE Iktisat Vekâletinden:; İktisat Vekâleti müessesatı ihtiyacı için iSadetağn ! taraktörü kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Bedeli muhammeni 55000 liradır. İhalesi 5-11-931 tarı müsadif perşembe günü saat 15 te icra olunacaktır. Taliplerin şartname almak üzere her gün, ve ihale gün 7,5 gu olan 4125 lira teminatı muvz teleri ile usulü dairesinde İktisat Vekâleti Mübayaa Kom nuna müracaatları ilân olunur. | 3 üncü Kolordu ilânları Kırklareli ve Babaeski: eki kıtaat ihtiyacı | erzak ayrı ayrı kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. İh için 7k. aşağıda hizalarında gösterilen gün ve saatlerde Kırklareli keri satm alma komisyonunda yapılacaktır. Şartnameleri | misyonumuzda mevcuttur, Taliplerin şartname almak ve nakasaya girmek üzere teminatlarile mezkür satın alma ko yonuna müracaatları, (241) Kırklareli kıtaatı için un ” » Un , odun n arpa ” ” Babacsk Kırklareli |, ” " saman « arpa 29/9/931 ot 30/9/931 27/9/931 o Pazar saat i( 210/931 şi 18 28/9/93i o pazartesi saa! 29/9/9381 salı salı çarşamba perşembe 1/10/931 *. Farkı #iati müteahhidine ait olmak üzere on ton motorin yağı aleni münakasaya kon- muştur. İhalesi 12-9-931 cu- martesi günü saat 14 te Fındık lıda 3. K. O, SA. AL. komisyo- nunda yapılacaktır. Taliplerin nümuüne ve şartnamesini komis yonda görmeleri ve ihale saa- tinden evvel teminatlarile bir- likte müracaatları. (223) ... Askeri ihtiyaç için Eskişe- hirde yapılacak bedeli keşfi 22651 Kiradan ibaret inşaat ka palı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 21 Eylül 931 pazartesi günüsaat 10,30da Eskişehirde Kolordu satın al- ma komisyonunda yapılacak- tır. Teliplerin evsat ve şeri ni anlamak ve “şartnamed şurut ve kuyut e altında olarak | münakasaya girmek üzere te- minat ve teklifnamelerile mez kür komisyona müracaatları. (285). Çatalca Müstahkem Mevki kıtaatı için 1600 kilo taze /a- sulya 1600 kilo patlıcan 640| kilo kırmızı domates pazarlık suretile 7-9-931 pazartesi günü ihalesi icra kılmacaktır. Ta- liplerin şartnamesini okumak ve pazarlığa iştirak etmek üze | re Kom. a müracaatları (271). 3. K. O. kıtaat ve müessesa- tı ihtiyacı için aşağıda yazılı saman kapalı zarf usulile satın alınacaktır. Şartaame ve evsa- fmı görmek (istiyenlerin Ko- misyonumuza ve taliplerin de vakti muayyeninde 3. K. O, SA AL, KO, müracaatları. (199). 278,000 kilo saman 10-9-931 saat l6da3.K.O.SA.AL.KO ... 3. K. O. kıtaat ve müessesa- tı ihtiyacı için aşağıda yazılı mekülât kapalı zarf usulile sa- tun almacaktır. Şartname ve evsafını görmek istiyenlerin 3. K.O.SA.AL.KO. ve taliple- rin de vakti muayyeninde 3. K.O, SA. AL. KO, müracaat- ları (203) Gİ 390,147 kilo saman 13-9-931 saat 17de3.K,O0.SA.AL,KO ... 3. K. O. kıtaat ve müessesa- l ta ihtiyacı için aşağıda yazılı saman kapalı zarf usulile satın alınacaktır. Şartname ve evsa- fını görmek istiyenlerin komi- syona ve taliplerinde vakti muayyeninde 3 K. O, SA, AL.İ KO, müracaatları (197) 221,450 kilo saman 9-9 saat 17de,3.K.O.SA.AL| Ezine ve Bayremiçtek taat ihtiyacı için un kapalı la münakasaya konmuştur. lesi 25 Eylül 931 pazartesi ni saat 16 buçukta Ezinede keri SA. AL, KOM. nunda pılacaktır, Taliplerin şartns rile Ezinede mezkür SA. / KOM. nuna müracaatları(2 saya konmuştur. İhalesi 27 141 931 pazar günü saat 15 Konyada Kol ordu SA, A! KOM. nunda yapılacaktır. Hiplerin şartname almak ve nakasaya girmek (üzere te) natlarile Konyada mezkür AL. KOM. nuna müraca' rı, (281). ( ... Ezine ve civarındaki iii için sığır eti kapalı zarfla * I nakasaya konulmuştur. I si ) Teşrinievvel 931 dep şembe günü saat 15 te Ezin askeri satn alma komisyol da (yapılacaktır. Taliplej şartname almak ve ya girmek üzere teminat ve klifnamelerile Ezinede me? satm alma komisyonuna racaatları. (280). (23 xs. Askeri lise ve hastane ”| yacı için koyun ve kuzu eti palı zarfla münakasaya F muştur, İhalesi 30 Eyiti') çarşamba günl saat 16 da ” sada Askeri satın alma Öl syonunda yapılacaktır. Tİ lerin şartname almak ve (© kasaya girmek üzere tem” ve teklifnamelerile But mezkür komisyona © ları. (278). İstanbul Sekizinci fora me! dundan: Bir deynin temini istitas” mesi mükerrer Ethem efendi caddesinde 33 ” ral Kirkor efendinin Furuf” mevcut ve Birinci neviden ”, Çuval Un $ Byitl 931 tarihis* sadif Salr günü sent Dokuzdi” İkiye kadar eleni müzayede * paraya çevrlleceğinden telif mahalli meskürda hazır bul” 1 ilân olunur efendim. MİLLİYET MATB